Connect with us

Mozgásban

Egyre többen fogadják el világszerte az automata vezetést

continental

A vezetést segítő rendszerek és az automata vezetés világszerte egyre nagyobb elfogadottságnak örvendenek.

Főként Kínában és Japánban már magas szinten áll az automatizált vezetés előnyei felé való nyitottság, amíg Németországban, Franciaországban és az Egyesült Államokban az emberek továbbra is inkább még kivárnak. Összességében, az automatizált vezetést érintő technológiai lehetőségek fejlettségi szintje sokkal magasabban van, mint a járművezetők hajlandósága ezek használatára jelenleg. A helyzet azonban más a vezetést segítő rendszerek kapcsán. Itt következetesen magas nyitottságot láthatunk mind az öt országot érintően, különösen akkor, amikor a biztonsággal kapcsolatos rendszerekről van szó. Ezek a legfőbb megállapításai a legújabb Continental Mobilitási Tanulmánynak, amelyben az infas társadalomkutató intézet végzett felmérést a fent említett öt országban körülbelül ezer fős reprezentatív mintákkal az emberek mobilitási szokásairól.

„A vezetést segítő rendszerek iránti nagyfokú bizalom azt jelzi, hogy amint ezek egyre szélesebb körben elterjednek, az automatizált vezetésbe vetett bizalom automatikusan nőni fog. Tapasztalataink szerint az elfogadás mértéke növekszik, amint az emberek megismerik és megértik a szóban forgó funkciókat. A kiterjedt tesztelés ezért kulcsfontosságú. Ezt pedig valós forgalmi körülmények között kell véghez vinni, hogy jobban meg lehessen érteni az emberek és a rendszer közti interakciót. Mindez fontos megállapításokkal is szolgál, amelyeket aztán fel lehet használni a technológia továbbfejlesztése során”

– mondja Frank Petznick, a Continental fejlett vezetést segítő rendszerek üzleti egységének vezetője.

A felmérésből egyértelműen kiderül, hogy a legtöbb sofőr meggyőződésből ül az autója volánja mögé. Bár az új technológiák fontosak számukra, az irányítás teljes feladása sok ember számára még mindig elképzelhetetlen. Különösen Németországban, Franciaországban és az Egyesült Államokban, a válaszadók többsége nem szívesen adná át az irányítást a technológiának. A három országban megkérdezettek több mint fele úgy véli, hogy az automata vezetés hasznos, de egyben kissé ijesztő is. Ez az álláspont kimondottan jellemző az Egyesült Államokra, ahol a válaszadók 75 százalékát aggasztja ez a kérdés – itt lényegesen magasabb ez az arány a felmérés többi országához képest. Ugyanakkor ez a szám 2018 óta nem változott.

A Távol-Kelethez képest kifejezetten szembetűnő a különbség. Kínában és Japánban az emberek sokkal pozitívabban ítélik meg a technológiát: a kínai válaszadók 91 százaléka, míg a Japánban megkérdezettek 82 százaléka tartja az automata vezetést hasznos fejlesztésnek. Továbbá 79 (Kína) és 67 (Japán) százalék számít arra, hogy a technológia a következő 5-10 évben a mindennapi közúti forgalom állandó részévé fog válni.

Az egyes országok között nagy az egyetértés az automatizált vezetés elleni jelenlegi érvek tekintetében: minden országban a válaszadók körülbelül 80 százaléka mondja azt, hogy a jogszabályok eddig nem hoztak létre megfelelő keretrendszert a gyártók oldalán történő műszaki fejlesztéshez. Azzal is érvelnek, hogy a döntéshozóknak egy központi irányelvet kell létrehozniuk a mindennapi közúti közlekedést illetően.

A Continental lefekteti az automatizált vezetéshez szükséges alapokat

A Continental határozottan mozdítja előre a támogatott és automatizált vezetés területén végbemenő kutatást és fejlesztést azzal a céllal, hogy a jövő mobilitását, valamint új funkcióit és szolgáltatásait biztonságosabbá, környezetbarátabbá és vezetőközpontúbbá tegye. A technológiai vállalat már jelenleg is erős pozíciót foglal el a fejlett vezetést segítő és automata vezető rendszerek fejlesztésében. A 2018 és 2020 közti időszakban a Continental több mint 9 milliárd euró értékben kapott megrendeléseket. Továbbá, 2022-től az Autonóm Mobilitás, egy szervezeten belüli független üzleti terület fog majd felelni az automata és autonóm vezetés jövőbeli témáiért.

A hangsúly az alkatrészekre és a sofőr nélküli taxik rendszereire is kiterjed. Ezeket közterületeken tesztelik önkormányzati együttműködések részeként, például tavasz óta a bajorországi kertészeti kiállításon Lindauban, nyáron tokiói terepteszteken, ősszel pedig a hamburgi ITS Világkongresszus előtt kerül alkalmazásra a Continental Urban Mobility Experience (CUbE) tesztplatform. Frank Petznick:

„Pontosan ezek a megközelítések teszik kézzelfoghatóbbá az emberek számára az automatizált vezetésben rejlő lehetőségeket, és ezáltal segítenek növelni a technológia iránti bizalmat.”

Egyértelmű nyitottság az új kényelmi és biztonsági funkciókra

A vizsgált öt ország lakossága általánosságban véve nyitott a technológia iránt. Sőt, a Németországban, Franciaországban, az Egyesült Államokban, Kínában és Japánban élők többségének nincs problémája a részfeladatok – mint például a parkolás – asszisztenseknek való teljes átadásával, illetve azzal, hogy a közlekedés során a technológia támogatást nyújtson, például egy kanyarodást segítő rendszer által. Kínában (91 százalék) különösen nagyra értékelik a jobbra kanyarodást segítő rendszereket, amelyek hatékonyan képesek megvédeni a kerékpárosokat és a gyalogosokat a kanyarodó autóktól. Ugyanakkor a többi négy vizsgált országban is nagy az érdeklődés a fejlesztés iránt – az összes válaszadó több mint 70 százaléka szeretne kanyarodást segítő rendszert használni a közúti forgalomban. Japánban ezen a területen a döntő tényező az ár.

Ha összehasonlítjuk az öt országban felmért eredményeket, azt látjuk, hogy Kínában különösen vonzónak találják azt az elképzelést, hogy a parkolást teljesen átadják egy autonóm asszisztensnek (több mint 90 százalék). Bár a válaszadók 62-64 százaléka szeretné használni ezt a technológiát Németországban, Franciaországban, az Egyesült Államokban és Japánban is, döntésük nagyobb mértékben függ a vezetést segítő rendszer árától. Kínában az ár csak a megkérdezettek 5 százalékánál számít, míg Japánban ez az állítás 21 százalékra igaz.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss