Connect with us

Mozgásban

A Daimler és a Visa megoldása az autón belüli digitális vásárlásra

daimler

A Daimler Mobility és a Visa új globális technológiai együttműködésének eredményeként a Daimler autóba épített natív fizetési megoldást kínál majd ügyfeleinek.

Mindez azt jelenti, hogy a jelszavak és mobiltelefonos fizetési hitelesítések ideje hamarosan lejárhat, mivel a Visa delegált hitelesítési technológiájának (Delegated Authentication) köszönhetően maga a gépjármű is biometrikus fizetési eszközzé válik.

2022 tavaszától az Egyesült Királyságban és Németországban, majd további európai országokban is, a Mercedes-Benz ügyfelei az autóban elhelyezett ujjlenyomat-érzékelő segítségével fizethetnek majd. A vásárlást közvetlenül a gépjárművek MBUX multimédiás rendszerén keresztül tudják lebonyolítani az ügyfelek. Ez a megoldás várhatóan elérhető lesz később más piacokon is világszerte.

Az autóba épített digitális vásárlási szolgáltatás a luxus ügyfélélmény szerves részévé vált. A Daimler Mobility globális fizetési platformja, a “Mercedes pay” például lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az autójukban ülve vásároljanak különböző árukat és szolgáltatásokat, beleértve a “Mercedes me” szolgáltatásait, üzemanyag vásárlását, vagy parkolást.

Antony Cahill, a Visa európai régiókért felelős ügyvezető igazgatója:

„A Daimler Mobility régi partnereként rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy közösen indíthatjuk útjára az első olyan natív megoldást, amely az autóban történő fizetésre szolgál. Fontos kiemelni, hogy a kísérleti tesztelésre és a kezdeti bevezetési tevékenységekre is Európában kerül sor, amely mind a fizetéstechnológiai mind az autóipari innováció egyik legfontosabb központja a világon. Ez egy rendkívül jó példája annak, hogy a digitális fizetések terén globális vezető Visa, valamint a világ első autógyártója hogyan képes ötvözni technológiáit, annak érdekében, hogy a mobilitási ágazat számára létrehozza az intelligens megoldások következő generációját és egy teljesen új, autóba integrált vásárlási élményt nyújtson a járművezetők és utasok számára.”

Franz Reiner, vezérigazgató, Daimler Mobility:

“Az autóba épített fizetési kompetenciaközpontunk, a “Mercedes pay” segítségével ügyfeleink részére olyan digitális szolgáltatásokat kínálunk világszerte, amelyek tökéletesen illeszkednek a Mercedes-Benz ökoszisztémájába. A Visával együttműködve, a Daimler arra törekszik, hogy olyan autógyártó vállalattá váljon, amely ügyfelei részére biztonságos, felhasználóbarát, a kétfaktoros hitelesítési követelményeknek is megfelelő autóba épített fizetési lehetőséget kínál. Nincs kényelmesebb fizetési hitelesítés az ujjlenyomatnál. A luxus ügyfélélményhez természetesen a biztonság is hozzátartozik. Mi ezt a gépjárművekbe épített fizetési rendszerünkkel biztosítjuk. Nem csak a vezetés, de a fizetés során is biztonságot nyújtunk ügyfeleink részére.”

Az autóba épített digitális vásárlás mögött álló technológia

A “Mercedes pay” a Daimler mobilitási és digitalizációs stratégiájának egyik eleme, valamint a Daimler Mobility üzletág része. A Daimler lesz az első olyan autóipari vállalat, amely Visa Cloud Token keretrendszert épít járműveibe. A Visa Cloud Token Framework egy olyan felhőalapú biztonsági technológia, amely nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé több eszközön is. A megoldás védi és eltávolítja a fizetési folyamatból a bizalmas adatokat úgy, hogy az azokat tokenekké alakítja és biztonságosan tárolja. Lehetővé teszi továbbá több eszköz párosítását az autóban és azon kívül is, amelyeket közvetlenül az ügyfél banki hitelesítő adataival integrál. Az eredmény egy sokkal zökkenőmentesebb vásárlási élmény, amely kiküszöböli az egyes vásárlások előtti hosszadalmas adatbevitelt, valamint azt, hogy a fizetések hitelesítéséhez eszközt kelljen váltani. A megoldás a kétfaktoros hitelesítés elindítására szolgál.

Ígéretes jövő az autóba épített digitális vásárlás számára  

Csak a következő két évben a hálózatba kapcsolt autók száma világszerte több, mint 352 millióra nő majd a becslések szerint. Az autós fizetések volumene 2025-re várhatóan megközelíti a 86 milliárd dollárt.

Az elektromos járművekhez, az autómegosztáshoz, az önvezető gépkocsikhoz és az internetre kapcsolt autókhoz köthető globális mobilitási trendekkel együtt növekszik az igény az áruk és szolgáltatások járművön belüli kifizetésének innovatív megoldásai iránt is. Ma a gépkocsival kapcsolatos szolgáltatások vásárlásakor sok esetben az autósnak egy külön készülék segítségével be kell jelentkeznie egy weboldalra vagy applikációba. A Daimler és a Visa célja, hogy a felhasználók ugyanezeket az árukat és szolgáltatásokat fennakadás nélkül vásárolhassák meg az autón keresztül, miközben bővítik a választékot és az elérhető élmények minőségét is.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss