Connect with us

Egészség

2021-ben több mint 230 millió forinttal támogatott társadalmi ügyeket a SPAR Magyarország

spar magyarország

A SPAR Magyarország elkötelezetten támogat egészséggel, szociális ügyekkel, oktatással, kultúrával, sporttal kapcsolatos szervezeteket és ügyeket: 2021-ben több mint 230 millió forintot fordítottak társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos célokra.

Tanszergyűjtés a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat három évtizede stratégiai partnere az üzletláncnak, együttműködésük egyik legfontosabb eleme az Adni Öröm! karácsonyi tartósélelmiszer-adománygyűjtés. A szervezet és a vállalat az Adni Öröm! akció égisze alatt tavaly első alkalommal szervezett tanszergyűjtési akciót, július 21-étől szeptember 5-ig. A szeretetszolgálat önkéntesei az akció hajrájában, 2021. augusztus 25. és 28. között országszerte 33 INTERSPAR áruházba települtek ki, hogy személyesen is gyűjtsenek adományokat a tanévkezdéshez. A vevők a felhívás időtartama alatt több mint 57 000 darab megvásárolt tanszert ajándékoztak a rászoruló gyermekeknek, adománykártyák vásárlásával pedig 2,2 millió forinttal segítették a nehéz helyzetben lévők tanévkezdését. A támogatást a SPAR Magyarország további egymillió forinttal egészítette ki. A pénzbeli felajánlásokat a karitatív szervezet tanszerekre váltotta, majd eljuttatta a rászoruló családokhoz, így ősszel 1500 diák számára könnyítették meg a tanévkezdést.

Negyedszázada Adni Öröm!

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország jubileumi, 25. Adni Öröm! karácsonyi tartósélelmiszer-adománygyűjtő akciójának köszönhetően 2021-ben 188 tonna élelmiszerből készültek ajándékcsomagok, amelyek még a karácsonyi ünnepek előtt eljutottak a rászoruló családokhoz. Az élelmiszer-adománygyűjtő kezdeményezés keretében 26 ezer ajándékcsomag készült, és talált gazdára: a december első napján indult akcióban 137 üzlet vett rész. Aki akarta, Máltai adománykártyával is támogathatta a rászorulókat – ennek révén mintegy 12 millió forint gyűlt össze –, de az üzletekben – december 16-21. között – több tízezer vásárló személyesen adta át a családoknak szánt felajánlását a szeretetszolgálat jelen lévő önkénteseinek. Az Adni Öröm! akció az elmúlt negyedszázad alatt számos magyar család adventi időszakának fontos eseményévé vált, s tette szebbé mindannyiunk közös ünnepét.

„Ne csak álmok legyenek!”

„Nem halat kell adni az éhezőknek, hanem meg kell tanítani őket halászni”

– e gondolat jegyében indította útjának Máltai Manufaktúra nevű társadalmi vállalkozását a Magyar Máltai Szeretetszolgálat. Az egyedülálló kezdeményezés piacra lépését és megerősödését a SPAR Magyarország támogatta. A Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszaburán, az ország egyik legszegényebb településén immár hatodik éve zajlik a felzárkózást segítő Jelenlét Program, ennek keretében létesült a faluban asztalosműhely és varróüzem, ahol 2018 óta saját termékeket, például vászon bevásárlótáskákat állítanak elő a SPAR országos hálózata számára. A máltaiak pátyi és gyulaji műhelyéből pedig lekvárok, csatnik, szörpök, savanyúságok és teák kerülnek az áruházak polcaira. Nehéz sorsú családoknak jelent ez megélhetést – történetüket a vállalatcsoport támogatásával készült Jelenlét című dokumentumfilm dolgozta fel. A program megálmodói hangsúlyozták: nem egyszerű karitatív tevékenység volt a céljuk, hanem egy versenyképes, önfenntartó vállalkozás működtetése. Büszkék arra, hogy hátrányos helyzetű, a munkaerőpiacról korábban kiszorult emberek sajátítottak el szakmát, s olyan  piacképes termékeket állítanak elő, amelyekkel ma már bárki találkozhat a SPAR és INTERSPAR  áruházak polcain.

Hosszú út: megváltozott munkaképességűek a SPAR-hálózatban

Eddig négy alkalommal nyerte el a Fogyatékosságbarát Munkahely elismerést a SPAR Magyarország, a tótvázsonyi Janka Tanyával megvalósított Befogadó Munkahely programjáért pedig különdíjat is kapott. Ez a közösség megváltozott munkaképességű felnőtteket segít: a veszprémi INTERSPAR munkatársai heti két-három alkalommal fogadják a fiatalokat, akik árufeltöltői és raktározási feladatokat látnak el, az általuk készített díszek és használati tárgyak pedig megvásárolhatók a vállalat központjában évente rendezett karácsonyi és húsvéti vásárokon. A Veszprém megyei közösségben élő sérült fiatalok mindennapjairól és a közös munkáról „Hosszú út” címmel dokumentumfilm készült, amelyet 2021 februárjában az ATV televíziós csatorna is műsorára tűzött.

A cégcsoport több mint egy évtizede biztosít árusítóhelyeket a Szerencsejáték Zrt.-nek, a közel száz szuper- és hipermarketben megváltozott munkaképességű emberektől vásárolhatók sorsjegyek. A vállalatnál jelenleg 119 megváltozott munkaképességű embernek és tíz autista fiatalnak adnak munkát, beilleszkedésüket pedig a cégnél dolgozó esélyegyenlőségi referens is segíti.

Etesd a dokit! – heti ezer szendvics a járvány elleni küzdelem hőseinek

A SPAR Magyarország 2020-ban csatlakozott az Etesd Nonprofit Közhasznú Kft. kezdeményezéséhez, így támogatva azokat, akik a járvány elleni küzdelemből leginkább kiveszik a részüket. Az „Etesd a dokit” elnevezésű programban az üzletlánc 2021. március végétől heti ezer, az üllői SPAR enjoy. convenience üzemben készült szendvicset ajánlott fel térítésmentesen a védekezésében részt vevőknek, mert fontosnak tartja, hogy a koronavírus világjárvány idején az első vonalban harcoló orvosok, ápolók, egészségügyi munkatársak, szakmai szervezetek munkáját támogassa.

Gondoskodás a négylábú kedvencekről

Állatmenhelyek, vadasparkok, állatmentő alapítványok munkáját segíti adományokkal a SPAR Magyarország immár több, mint tíz esztendeje. A program kezdete óta elsősorban a feleslegessé vált, kereskedelmi forgalomba nem hozható vagy onnan kivont termékeket ajánlotta fel az áruházlánc. Ezen kívül az Országos Állatvédőrség Alapítvány rendszeresen szervez állateledel-gyűjtéseket a cég üzleteiben.

2021 májusában az INTERSPAR áruházakban első ízben megrendezett „Mancs a bajban!” akció keretében több mint 14 tonna kutya-, és  2 tonna macska száraztáp, s több mint tízezer konzerv és jutalomfalat-csomag gyűlt össze a vásárlók felajánlásaiból: ezeket 34 állatvédő szervezet önkéntesei fogadták a helyszíneken. A kezdeményezés sikerén felbuzdulva az üzletlánc a jövőben rendszeressé teszi az országos gyűjtést, egyre több helyszínt biztosítva az akciónak. A SPAR Magyarország továbbá a 2021-es évben egymillió forinttal támogatta az Országos Állatvédőrség munkáját, hogy a szervezet minél több bajba jutott állatnak nyújthasson segítséget.

SPAR Budapest Maraton® Fesztivál

A járvány ellenére 2021-ben is több mint 13 300 nevezés érkezett az üzletlánc nevével fémjelzett SPAR Budapest Maraton® futóünnepre, amelyre ezúttal a hazai versenyzőkön kívül 74 ország mintegy 1100 külföldi állampolgára regisztrált, s négyötödük a maratoni távra nevezett.  A futóverseny – amelynek a vállalat 2008 óta névadó szponzora –, nemcsak  Magyarország egyik legnagyobb szabadidősport eseménye: az egészségtudatos táplálkozás iránt elkötelezett SPAR Magyarország 2021-ben is jelen volt a rendezvényen Regnum Életmód standjával, amelynek teljes bevételét a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak ajánlotta fel.

10. Rosalia – Rosé és Pezsgő Liget

A SPAR Magyarország áruházainak polcain lévő élelmiszertermékek több mint kilencven százaléka magyarországi beszerzésből származik, s ezen belül is kiemelkedően magas a borok aránya, hiszen azok szinte teljes egészében hazai borászatokból származnak. A vállalat épp ezért örömmel vállalta a Rosalia Fesztivál szakmai támogatását: a 2021-es, tizedik, jubileumi rendezvényen több mint hatvan borászat  rozéit és pezsgőit kóstolhatták meg a vendégek. A vállalat a saját fennállásának harmincadik és a Rosalia Fesztivál 10. születésnapjának méltó megünneplésére a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft.-vel közösen nyílt pályázati felhívást tette közzé, melyben a nyár rozé-slágerét keresték. A díjnyertes tételt – a móri Paulus Molnár Borház kiváló borát – borszakértők, fesztivállátogatók, vásárlók, valamint a SPAR és a Borkult kollégái választották ki több mint ötven pályázat közül, a győztes nedűt pedig nemcsak a SPAR fesztivál-standján kóstolhatták meg a fogyasztók, de a SPAR és INTERSPAR áruházakban meg is vásárolhatták azt.

Harminc éves lett a Budapest Borfesztivál

A Budapest Borfesztivál a SPAR Magyarország indulásával egy időben, 1991-ben nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt, s azóta a szüreti időszak tízezreket vonzó, magas színvonalú kulturális eseménye lett. A kiskereskedelmi vállalat és a borfesztivál közös, harmincadik születésnapját a SPAR Magyarország 2021-ben is főtámogatóként ünnepelte, kivételes minőségű, a kerek évfordulóra készített jubileumi borokat kínálva standján. A borfesztivál nemcsak gasztronómiai, a magyar borokat, a kulturált borfogyasztást népszerűsítő esemény, de társadalmi ügyet is szolgált: a Jótékonysági Borárverésen befolyt összeggel ugyanis ez alkalommal a Máltai Mentőszolgálat új mentőautójának megvételét támogatták a licitálók, akik a 39 árverési tételt összesen  csaknem 13 millió forintért ütötték le.

Cápák között lenni jó: folytatódott a Hungaricool by SPAR

A hazai kereskedelemben egyedülállónak tekinthető kezdeményezéssel, a  magyar termékinnovációk támogatásának céljával indult útjára két évvel ezelőtt a Hungaricool by SPAR verseny, amelyben a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, eredeti ízkombinációjú, ötletes élelmiszer-termékek kerülhettek az INTERSPAR áruházak, illetve a SPAR Online shop kínálatába. A vállalat 2021-ben csatlakozott az RTL Klub Cápák között című üzleti show-műsorához, ahol nemzetközi porondon is elismert hazai befektetők és üzletemberek értékelik a kreatív ötleteket. A 2021-es Hungaricool by SPAR verseny keretében hét nyertest hirdettek, akiknek győztes márkái ma már több, mint harminc árucikkel gyarapítják az INTERSPAR áruházak kínálatát. A társadalmi felelősségvállalás jegyében azonban itt nem áll meg az együttműködés a nyertesekkel: őket üzleti mentorként, széles körű marketingtámogatással továbbra is segíti az áruházlánc.

Régiók Kincsei: új beszállítói rendszer a helyi termelőkért

Számos kiváló élelmiszert, kézműves terméket előállító családi-, és kisvállalkozás küzd azzal a nehézséggel, hogy nem találja az utat a fogyasztókhoz. A SPAR Magyarország által elindított Régiók Kincsei program közvetlen támogatást nyújt a hazai agrárágazatban tevékenykedő kistermelőknek, miközben termékeik révén egészséges, jó minőségű, magyar élelmiszerekhez juttatja a vásárlóit. A cég felkarolja a helyi kistermelőket, azok termékeit, a polcokon pedig a piros almás logóval ellátott cikkek egyértelműen jelzik a vevők felé, hogy az ilyen áru megvásárlásával nemcsak jó minőségű élelmiszerhez jutnak hozzá, de közvetlenül is támogatják a hazai kistermelőket és munkahelyek teremtéséhez is hozzájárulnak.

A SPAR 2022 végéig hat regionális központot alakít ki az országban Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen: ezek egyfajta logisztikai központként juttatják majd el az almás védjeggyel ellátott hazai termékeket a térségükben lévő nagyáruházak polcaira, hangsúlyt fektetve a környezetvédelmi szempontokra, vagyis arra, hogy a szállítási-, az üzemanyag-, és az egyéb költség a lehető legkisebb legyen. Az 1,7 milliárd forintos „Régiók Kincsei” program tovább növeli a magyar kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeit. A 2021-ben elindított új regionális partneri program a tervek szerint a SPAR-nál 2022 végéig 23 új munkahelyet teremt, és a beszállítóknál is növelheti a foglalkoztatottak létszámát.

Egészség

Fogatlan igazság: Európa egyik legrosszabb szájhigiéniája a miénk

A fogmosás sokak számára csupán gyors napi rutinként él a mindennapokban – ennek következményei pedig jól tükröződnek a világszerte tapasztalható súlyos szájüregi problémákban.

Az Oral-B most újraírta ezt a rutint: idén tavasszal bemutatta az iO2 elektromos fogkefét, amely a legújabb technológiával nemcsak hatékonyabb tisztítást kínál, de intelligens funkciói révén visszajelzést ad, oktat és támogat. Az iO2 célja, hogy a napi fogmosást új szintre emelve, valódi eszközzé váljon a szájüregi egészség hosszú távú megőrzésében.

A WHO legutóbbi jelentése szerint a szájegészségügyi válság riasztó méreteket öltött világszerte, így Európában is. A legfrissebb adatok szerint a világ népességének közel fele – mintegy 3,5 milliárd ember – szenved valamilyen szájüregi betegségben, míg Európában ez az arány meghaladja az 50%-ot. A 60–65 év közötti korosztályban ez az arány már 70–85%, ami példa nélküli közegészségügyi kihívást jelent. Különösen aggasztó, hogy a szájüregi daganatok mára a nyolcadik leggyakoribb rákos megbetegedéssé váltak világszerte, és az Európai Unióban a férfiaknál a tizenkettedik leggyakoribb rákos megbetegedésként tartják számon.

Magyarországon a fogszuvasodás előfordulása az egyik legmagasabb Európában. A 12 éves gyermekek átlagosan 2,3 szuvas, hiányzó vagy tömött foggal rendelkeznek (DMFT index), ami ugyan jelentős javulás az 1985-ös 5,0-hoz képest, de még mindig elmarad a WHO célkitűzéseitől.  A 65 év feletti magyar lakosság 30%-a, míg a 75 év felettiek 40%-a teljes fogatlanságban szenved. ​Emellett hazánkban a legmagasabb a szájüregi rák előfordulási aránya az Európai Unióban, évi mintegy 3 000 új esettel és több mint 1 600 halálesettel. Mindez kiemeli a megfelelő szájhigiénia és a megelőző eszközök – például az innovatív technológiával rendelkező elektromos fogkefék – kritikus fontosságát a lakosság egészségi állapotának javításában.

Az Oral-B filozófiája egyszerű: a szájhigiénia nem csupán esztétikai kérdés, hanem az egész test egészségének egyik legfontosabb alappillére. Tudományos kutatások sora igazolja, hogy a rossz szájhigiénia hozzájárulhat szív- és érrendszeri betegségekhez, krónikus gyulladásokhoz, sőt egyes fertőzésekhez is. E felismerés vezette többek közt a világ egyik leginnovatívabb szájápolási márkáját egy új korszak hajnalához – az Oral-B iO™ technológia megalkotásához.

Technológia, amely tanít – és gondoskodik

Az új Oral-B iO2 elektromos fogkefe egy személyre szabott, intelligens társ a napi szájápolási rutinban. Az új iO2 modell:

  • 100%-kal több lepedéket távolít el, mint a hagyományos Oral-B kézi fogkefék, még a nehezen elérhető helyeken is,
  • a kerek, fogorvosok által ajánlott fej pontosan és precízen körbeöleli a fogakat,
  • az új intelligens sörtefej színe teljesen fehérre változik, így egyértelműen jelzi, mikor jött el a csere ideje,
  • a beépített kétperces időzítő támogatja a fogorvosok által javasolt tisztítási időt,
  • az intelligens nyomásérzékelő piros fénnyel figyelmeztet, ha túl nagy nyomást alkalmazunk – így védve az íny egészségét.

Az iO2 emellett háromféle csendes tisztítási intenzitással rendelkezik, amelyek közül a legalacsonyabb, „szuperkímélő” mód az alapértelmezett – így azoknak is ideális, akiknek érzékeny az ínyük. Mindez egyetlen gombbal vezérelhető. 

Hat év kutatás, 250 szabadalom – és a fogyasztó a középpontban

Az Oral-B iO™ fogkefék fejlesztése több mint hat évnyi kutatómunka eredménye, és 250 szabadalom fémjelzi az innováció jelentőségét. A technológia mögött álló csapat a németországi Kronbergben, a P&G Innovációs Központjában dolgozott, szoros együttműködésben fogorvosokkal és valódi fogyasztókkal.

A Procter & Gamble világszerte több mint 800 millió embert szolgál ki termékeivel, és évente közel 2 milliárd dollárt fektet kutatás-fejlesztésbe, hogy olyan megoldásokat alkosson, amelyek tényleg számítanak a mindennapokban. Az új Oral-B iO2 fogkefe ékes példája ennek az elkötelezettségnek.

Nem találgatnak – figyelnek és megfigyelnek

A P&G innovációs szemlélete nem a véletlenre épül. Minden új fejlesztést alapos viselkedéselemzés, fogyasztói kutatás és tesztelés előz meg. A vállalat szakemberei nemcsak kérdeznek, hanem megfigyelnek, interjúkat készítenek, a vásárlókkal tartanak a boltba és bepillantást nyernek az otthoni használatba is. Ennek köszönhető, hogy az Oral-B iO2 valóban a fogyasztói igényekre ad választ: egyszerű, intuitív, mégis csúcstechnológiás eszköz, amely az árképzésének köszönhetően szélesebb kör számára válik elérhetővé, mint valaha.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

8 hónapos volt a legidősebb kórházban ragadt csecsemő

Felgyorsította a kormány a kórházban hagyott babák örökbeadását, egy részük élete megoldódott.

De mi van azokkal a csecsemőkkel, akiknek nem tudtak családot találni? Az SOS Gyermekfalvak Az első anyák napja című kampányában elsőként számol be erről: az elmúlt fél évben 103 kórházban ragadt csecsemő került a látókörükbe. A legidősebb a megkeresés idején már betöltötte a 8. hónapot.
Drámai történetekkel indult az SOS Gyermekfalvak anyák napi kampánya. Az alapítvány örökbefogadó nők történetein keresztül mutatta be, mit tapasztaltak a hónapokra kórházban hagyott gyerekekkel és kórházi ellátásukkal kapcsolatosan a jogszabályi változások nyomán. A KSH legfrissebb adatai szerint tavaly a nyilvántartott örökbeadható gyerekek száma 2095 fő volt, közülük 1291 gyermeket adtak örökbe. Minden negyedik egy éves kor alatti.
A kórházban maradt gyerekeknek ugyanakkor nagyjából 80 %-a nem örökbe adható. Nem tudni, hányan vannak, hány hónapot töltenek kórházban, milyen az egészségügyi állapotuk, milyen körülmények közül jönnek az anyák. Az anyák napi kampány következő szakaszában az SOS most az ő sorsukat követte nyomon a hozzájuk érkezett kórházi megkeresések alapján.
Az alapítványhoz októbertől március végéig 103 olyan megkeresés érkezett, amikor 12 hónap alatti kisbabának kerestek nevelőszülői családot.
A babák az esetek 80 százalékában kórházban tartózkodtak, néhány esetben különleges gyermekotthonban és pár esetben voltak csak otthon vagy épp családbafogadó gyámnál. Egy esetben fordult elő, hogy a csecsemő édesanyjával börtönben tartózkodott. A legidősebb kórházban tartózkodó csecsemő a megkeresés idején már betöltötte a 8 hónapos kort.
A magyarországi adatokat tekintve minden 12. gyerek koraszülött, a kórházban hagyott babák esetében azonban – vélhetően a gondozatlan terhesség és az anya életkörülményei, életmódja miatt – magasabb az egészségügyi kockázat: minden ötödik baba előbb jön világra. A legkorábban született baba a 27. hétre érkezett, a legkisebb súlyú pedig 1730 gramm. 10 esetben jelölt meg a kórház/gyermekotthon egészségügyi problémát a babáknál, többek között megjelent a légzéstámogatási igény, hallássérülés, nyitott koponya, szifilisz, elvonási tünetek.
A dokumentumok alapján az anyák 7 %-a volt szerfüggő, 7 %-ának voltak pszichiátriai problémái. Az esetek negyedében a baba első gyermeke az anyának, negyedében második vagy harmadik, vagyis az anyák több mint fele négy- vagy többgyerekes szülő, előfordult 12 gyermekes is. A családi létszám növekedésével összefüggésben emelkedik az állami gondoskodásba kerülő gyerekek száma: a nem elsőszülött babák 87,5%-ánál már a testvérekről sem az édesanya gondoskodik, döntő többségben szakellátásban élnek.
A 103 megkeresésből az alapítvány 5 esetben tudott babát fogadni, a drasztikus nevelőszülő hiány miatt a többi gyermeket el kellett utasítania. Országosan több ezer nevelőszülő hiányzik ahhoz, hogy minden gyerek családban nőhessen fel.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Itt a tavasz – megújulás kívül-belül zöldségekkel, vadnövényekkel és kirándulással

tavaszi

A tavasz nemcsak a természet újjászületését hozza el, hanem remek lehetőséget kínál arra is, hogy mi magunk is új lendületet vegyünk – testileg és lelkileg egyaránt.

,,A természet bölcsessége az egyik legjobb tanácsadónk, ha egészségünkről van szó, tavasszal pedig különösen bőkezűen kínálja számunkra azokat az ajándékait, amelyek segítenek az emésztés támogatásában, a szervezet tisztításában és a lelki feltöltődésben.”

– mondja Dr. Hámori Lilla életvezetési tanácsadó, akivel ma a tavaszi feltöltődésről beszélgetünk.

Az évszak nem telhet el tavaszi zöldségek nélkül

A tavaszi idényzöldségek, mint a retek, spárga, újhagyma vagy a zsenge salátalevelek nemcsak friss ízekkel kényeztetnek, hanem emésztést serkentő, májműködést támogató hatásuk is kiemelkedő. A spárga például természetes vízhajtóként működik, a retek pedig segíti az epe kiürülését, így hozzájárul a tavaszi tisztuláshoz.

,,De ne csak a piacra menjünk, nézzünk szét a kertben is tavasszal! Két gyakran gyomként kezelt növény – a gyermekláncfű vagy pongyola pitypang és a tyúkhúr – valójában igazi kincsek. A pitypang (Taraxacum officinale) levele kesernyés íze révén serkenti az emésztőnedvek termelését, míg a virága salátákba is kiváló. A tyúkhúr (Stellaria media) enyhe ízű, C-vitaminban gazdag növény, amely szintén remekül illeszthető tavaszi ételeinkbe.”

mondja Dr. Hámori Lilla, aki nem csak életvezetési tanácsadó, de természetgyógyász is.

Fontos dologra hívja fel figyelmünket a szakember, mégpedig arra, hogy legyünk óvatosak és csak akkor gyűjtsünk fogyasztásra növényeket, ha biztosan felismerjük őket, illetve a gyűjtésnek is megvannak a szabályai, amire figyelni kell, így mindig érdemes először szakember segítségét kérni! Manapság már számos gyógynövény, ehető vadnövény ismereti túrát, előadást tartanak, akár ilyeneken is részt vehetünk!

,,Egy kirándulás a friss, virágillatú levegőn, a madárcsicsergés és a zöldülő táj mind segítenek csökkenteni a stresszt, javítani a hangulatot és új perspektívát adni a mindennapokhoz, így a testi megújulás mellett a tavaszi természet a lelki feltöltődéshez is hozzájárul.”

teszi hozzá a szakember.

Egy kirándulás csodákra képes

Nagyszerű úti cél lehet a Bakony egyik csodája, a Bakonybéltől nem messze, az erdőrengetegben megbújó Hubertlaki-tó, közismert nevén, a hazai Gyilkos-tó. Gerencepusztáról közelíthetjük meg a tavat, mely mesés látvánnyal vár minket. A túra kellemes, könnyű, szuper családi kikapcsolódás lehet.

,,A tavasz tehát ideális időszak arra, hogy tudatosan visszataláljunk a természethez – egy tányér saláta, egy vadnövény-gyűjtő séta vagy egy erdei túra révén. Testünk és lelkünk egyaránt hálás lesz érte.”

– fejezi be a gondolatot Dr. Hámori Lilla, aki biológusként végzett, dolgozott éveken keresztül, mielőtt életvezetési tanácsadó és természetgyógyász lett.

Bővebben itt (https://bio.site/hamori.lilla) találsz róla és szolgáltatásairól információkat, de Instagramon (@ebredesem) és Facebookon is érdemes követni hasznos, motiváló tartalmakért.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss