Az új „TIER 6” járművek használatával az eddiginél is biztonságosabbá válik a rollermegosztó szolgáltatás használata.
A nyári rollerszezon csúcsára időzítve a legújabb, hatodik generációs elektromos rollerekre cseréli budapesti járműflottáját a világ vezető mikromobilitási szolgáltatója, a TIER Mobility. Berlin után Budapest egyike azoknak a városoknak, ahol a szolgáltató elsőként teszi elérhetővé a legújabb e-roller modelleket a felhasználók számára.
A TIER folyamatosan fejleszti járműveit és azok funkcióit a felhasználói visszajelzések alapján. A gyakori városi használatra tervezett új modell még a korábbi típusoknál is stabilabb, és a legmagasabb szintű iparági követelményeknek is megfelel. Az új TIER elektromos rollerek minden korábbinál biztonságosabbak és megbízhatóbbak:
A jármű a kijelzőn és hangüzeneteken keresztül ad közvetlen visszajelzést a felhasználóknak a városi zónák korlátozásairól (mint például lassítás, parkolási zóna, tilos a behajtás). Ezáltal a turisták vagy a területet nem ismerő, első alkalommal rollerező felhasználók számára is egyértelműek a közlekedési szabályok.
Az új mobiltelefon-tartó segítségével az optimális szemmagasságban lévő GPS használata is könnyebbé válik az utazás során.
Az új modell a továbbfejlesztett hidraulikus felfüggesztésnek és a szélesebb fellépőnek köszönhetően maximális stabilitást és lengéscsillapitást biztosít. A csúcskategóriás motor segít az akadályok megkerülésében vagy a emelkedőkön való felhajtásban, az optimalizált hajtásrendszer pedig a kategória legjobb gyorsulását teszi lehetővé, amely különösen praktikus az elsősorban a budai városrészekre jellemző dombos területeken.
Az új e-rollerek erősebb jelzőfényekkel rendelkeznek, így minden irányból jól láthatóak a közlekedés többi résztvevője számára is.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy az új TIER elektromos roller modellnek köszönhetően a budapestiek biztonságosan és kényelmesen kezdhetik meg a nyári szezont. A stabil és tartós modell jelentős előrelépés mind a felhasználói élmény, mind a városi közlekedés szempontjából – mondta Lendvai Tímea, a TIER City Managere. – Új mércét szeretnénk felállítani a mikromobilitásban azzal, hogy a TIER 6 bevezetésével az iparág legbiztonságosabb, legtartósabb és legfenntarthatóbb járművét tesszük elérhetővé a fővárosban közlekedők számára. A hatékony és fenntartható működésre tervezett, hatodik generációs e-roller modellünk tartósabb, több cserélhető alkatrészből áll, és hosszabb élettartamú, mint az átlagos, közösségi használatú e-rollerek.”
A legfrissebb modell 2022. július 30-tól kezdve, több lépésben jelenik meg a magyar utakon és a különböző zónákban egyedi sorrendben, fokozatosan váltja majd le a korábbi járműveket. Az új funkciók révén a berlini székhelyű TIER tovább erősíti pozícióját a világ vezető mikromobilitási szolgáltatójaként, valamint az iparág legfenntarthatóbb és legbiztonságosabb üzemeltetőjeként. A felhasználóknak az új modell használata során is be kell tartani a közösségi rollerekre érvényes új parkolási szabályokat. Az utazás befejeztével a fővárosban létesített 300 Mobi-pont bármelyikén le tudják parkolni a TIER e-rollereket, megelőzve ezzel, hogy akadályt képezzenek a gyalogosforgalom számára. Az új e-rollert a TIER budapesti fejlesztőcsapata optimalizálta a hazai és nemzetközi utakra és a magyar mérnökök feleltek a beépített parkolási megoldásokért is.
„A feladatunk része, hogy folyamatosan bővítsük a TIER alkalmazását, az ilyen jelentős új fejlesztések bemutatásakor pedig természetesen mi felelünk azért, hogy a jármű megfelelően kezelhető legyen az alkalmazás felületén, a bérlés zökkenőmentesen elinduljon és biztonságosan le lehessen zárni – mondta el Novák Gábor, a TIER Tech Hub Head of Engineering vezetője. – Az új e-rollerhez frissítettük az alkalmazásba integrált térképet és a forgalmi szabályokra figyelmeztető jelzéseken is sokat dolgoztunk, hogy garantálhassuk a felhasználók biztonságát.”
A TIER legfrissebb tavaszi adataiból látszik, hogy a jó időben, a nyári hónapokban egyre többen pattantak e-rollerre Budapesten és a júniusi indulás óta Siófokon is. A budapesti felhasználók eddig összesen több mint 2 millió percet utaztak a TIER elektromos rollerjeivel, az átlagos használati idő pedig 11,5 perc. Továbbra is rendkívül népszerűek a TIER e-rollerek a belvárosi kerületekben, a legforgalmasabb útvonal pedig a Hősök tere és Astoria közötti szakasz volt.
A TIER tavaly szeptemberben indította el e-rollerszolgáltatását Budapesten, azóta pedig már a Balaton partján, Siófokon is elérhetők a fenntartható e-rollerek.
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.
A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.
A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.
A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.
„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”
– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!