Connect with us

Mozgásban

Egy többéves jogsi még nem garantál balesetmentességet

vezessjol

Főként, ha az a fiókban pihent évekig – legtöbbeknek ezeket a hibákat kell javítani.

Első helyen a helytelen kuplunghasználat, de a nem megfelelő sebességi fokozat választása is felkerült a tipikus vezetéstechnikai hibák toplistájára – számolnak be a Cristo autós alkalmazás megbízásából a VezessJol szakértői, akik zömében újrakezdő sofőrökkel dolgoznak együtt. 10-ből 9 rutint vesztett sofőr az emelkedőn való elindulástól fél, 80%-ukat pedig a feszült vezetés miatti kapkodás jellemzi. A szakértők most összegyűjtötték a legtipikusabb hibákat, és hogy miért is érdemes ezekkel foglalkozni – még a legjobbaknak is.

Sokan több éves kihagyás után kezdik újra a vezetést – a VezessJol gyakorlóvezetéssel foglalkozó iskolánál a tanulók közel 70%-a több mint tíz éve szerezte meg a jogosítványát, és azóta egyáltalán nem, vagy csak ritkán ült volán mögé. A szakértők beszámolója szerint van néhány olyan vezetéstechnikai hiba, vagy gyakorlat, ami általánosságban jellemző erre a közegre, például a helytelen kuplunghasználat 90%-ukra igaz, de ugyanilyen arányban félnek például az emelkedőn való elindulástól, lefulladástól, majd visszagurulástól, 80%-ukat pedig egy feszült lelkiállapot jellemzi vezetés alatt, ami kapkodáshoz vezet.

Bányai László ügyvezető beszámolója szerint a pandémiát követően ugrásszerűen nőtt meg az újrakezdő sofőrök száma, akik vélhetően tömegközlekedés helyett szerettek volna azonnal saját autóba ülni, ehhez viszont újból rutint kellett szerezniük.

„Alapvetően ezen hibák kiküszöbölése szakember, vagy nagyon rutinos barát, a legritkább esetben pedig egy családtag mellett, sok-sok gyakorlással lehetséges. Ezek technikai részét elméletben nem lehet megtanítani, gyakorlás nélkül nem lehet elsajátítani”

– tette hozzá Bányai László, a VezessJol ügyvezetője és trénere.

A szakértő hozzátette, egyes vezetéstechnikai hibák még a gyakorlottabb sofőrök esetében is gyakran elfordulnak: ilyenek a nem megfelelő ívben megtett kanyarodás, a jobbkezes utcák, vagy a 90 fokos kanyarok előtt nem jól megválasztott sebesség. További érdekesség, hogy sokan tévesen megítélt tudással vezetnek túl nagy sebességgel az adott útviszonyokhoz, illetve időjárási viszonyokhoz képest, ami szintén gondot jelent, és komolyabb következményekkel is járhat, ha ezzel nem foglalkoznak időben.

„Akár a rutint vesztett, akár a gyakorlottabb sofőrök esetében, azért érdemes gyakorlóórát is igénybe venni, mert egy külső szakember mindig pontosabban képes rálátni a helyzetünkre és fel tudja tárni a hibás mechanizmusokat, amiket aztán hatékonyan segít kijavítani is. Érdemes ilyen jellegű készségfejlesztésbe befektetni, hiszen akár egy baleset is megelőzhető lehet az órán elsajátított, valós élethelyzetben gyakorolt technikák által– például ilyen a parkolás, vagy emelkedőn történő elindulás, de az autópályán történő biztonságos vezetés is.”

– tette hozzá a szakember, aki számos olyan visszajelzésről számolt be, miszerint volt „tanulók” sok esetben az elsajátított technikáknak és tanácsoknak köszönhetően kerülték el a balesetet, vagy egy-egy kritikus helyzetben sem estek pánikba.

A szakértők kitértek a friss jogosítvánnyal rendelkezők legtipikusabb hibáira is: a legégetőbb problémák a tapasztalatok szerint, a nem megfelelő kuplunghasználat, a visszapillantótükrök nem használata, a táblák, vagy jobbkezes utcák figyelmen kívül hagyása. Gyakran előfordul még, hogy kikanyarodást követően nem veszik fel a forgalom tempóját, illetve az is, hogy figyelmeztetni kell őket, gyorsítsanak a megfelelő sebességre. A kezdő vezetők figyelme sávváltáskor hosszan a tükörben marad és ezáltal nem érzékelik az előttük történő dolgokat, például egy fékező autót. Arról nem is beszélve, hogy a friss jogsisok a legtöbb esetben túlságosan feszültek, idegesek, melynek következménye a túl lassú manőverek végrehajtása, illetve a másik véglet, a kapkodás.

A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy a technikai fejlődéshez számos esetben elengedhetetlen az önbizalom növelése is, ezért az ilyen alkalmak során fontos, hogy a megfelelő hozzáállás mellett megfelelő lelkiállapot mellett hajtsák végre a kapott tanácsok mentén a technikai feladatokat – ehhez pedig szükség lehet a szakember segítsége.

A top 5 vezetéstechnikai hiba, a VezessJol tapasztalata szerint (zömében újrakezdő sofőrök esetén)

1.         Helytelen kuplunghasználat

2.         A nem megfelelő követési távolság tartása

3.         Fékezési és gyorsítási hibák

4.         Rossz ütemű sávváltás

5.         A sebességi fokozatok helytelenül, nem a megfelelő időben történő váltása

A Cristo autós alkalmazás, a vezetési statisztikák mellett vezetéselemzés funkciójával segíti a hazai autósokat, valamint a gyakorlóórát tartó trénereket, a tanulóknak történő megfelelő visszajelzés nyújtásában:

„Alapvető célunk, hogy egy tudatos hazai autós közösséget építsünk, éppen ezért felhasználóink folyamatos visszajelzéseket kapnak a vezetési stílusukra, hogy még felelősségteljesebb és gyakorlottabb sofőrök lehessenek”

– mondta el Szota Szabolcs, a Cristo alkalmazást fejlesztő és üzemeltető Smartsurance Technologies ügyvezetője, majd kifejtette:

„A telemetriai eszközünknek köszönhetően felhasználóink minden megtett út után egy vezetési pontszámot kapnak, valamint vissza tudják nézni a hirtelen gyorsítások, lassítások, vagy kanyarok számát, így a következő útra már  tudatosabban indulhatnak el, hiszen látják, hol érdemes javítaniuk”.

– zárta gondolatait Szota Szabolcs.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss