Connect with us

Mozgásban

Gyermekek robotötleteit valósítja meg a Vodafone Magyarország Alapítvány

vodafone

Programozó pályázattal támogatja a Vodafone Magyarország Alapítvány a digitális kompetenciafejlesztést az idei CodeWeek alkalmából.

Október 8. és 23. között rendezik meg a 10., jubileumi európai programozási hetet, a CodeWeeket, melynek célja a programozás és a digitális jártasság szórakoztató és érdekes módon történő népszerűsítése. Az eseményre a Vodafone Magyarország Alapítvány idén is számos programmal, többek között a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! című fenntarthatósági ötletpályázattal készül, ezzel is támogatva a magyarországi diákok digitális kompetenciáinak erősítését, a tanárok munkáját és a fenntartható fejlődést.

A CodeWeek szervezői Európa-szerte képzésekkel, erőforrások biztosításával és közösségi tevékenységekkel készülnek a programozás iránt érdeklődő gyermekek számára. Magyarország idén is csatlakozott a kezdeményezéshez, melynek nyitóeseménye egy tanároknak szervezett konferencia volt, ahol Váczi Dorka, a Vodafone Magyarország Alapítvány oktatási programjainak szakmai vezetője elmondta:

„A digitális kompetenciafejlesztés kapcsán nem csupán a gyermekek és diákok edukálása a cél, de a pedagógusoké ugyanennyire fontos. Ma Magyarországon minden lehetőséget meg kell ragadnunk arra, hogy a tanárokat támogassuk. Úgy gondoljuk, hogy a kódolás és programozás olyan alapvető kompetenciák, amelyek a jövő számos kihívására jelenthetnek megoldást – ehhez kívánunk kedvet csinálni a CodeWeek idején is az iskolások számára. Azok a gyerekek, akik elsajátítják ezeket a képességeket, eszközt kapnak a terveik, ötleteik megvalósításához. Ezt szeretné támogatni a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld kód – Kódolj a holnapért! kedvcsináló ötletpályázattal is. A pályázatra 10-14 éves, Magyarországon tanuló diákok ötleteit várjuk olyan robotokról, amelyek valamilyen fenntarthatósági problémára jelenthetnek megoldást. A legizgalmasabb ötleteket a verseny döntőjében szakértők segítségével meg is valósíthatják – ezzel is támogatni szeretnénk a pályázó diákok programozási és digitális ismereteinek elmélyítését.”

2021-ben világszerte több mint 80 országból 4 millióan vettek részt az európai programozási héten, ahol közel 78 ezer foglalkozás közül választhattak az érdeklődők. Az események 88%-át intézményi keretek között rendezték meg, ami mutatja az iskolások körében meglévő érdeklődést CodeWeek programjai iránt, és a programozás integrálhatóságát az oktatásban. Tavaly az átlagos életkor 11 év volt, a résztvevők közel felét lányok és nők adták. A szervezők azon dolgoznak, hogy 2022-ben a foglalkozások száma elérje a 100 ezret, ezzel újabb szintre emelve a CodeWeek látogatottságát.

A digitális kompetenciafejlesztés napjaink egyik legfontosabb kihívása Magyarországon is: a digitális gazdaság és társadalom fejlettség tekintetében az Európai Bizottság által közzétett DESI mutató szerint 2022-ben Magyarország a 27 uniós tagállam között a 22. helyen áll. A Vodafone Alapítvány legfrissebb, 11 európai országban kitöltött tanári kérdőíve szerint a pedagógusok 92%-a úgy véli, hogy az iskolák felelőssége a digitális írástudás előmozdítása, ugyanakkor a pedagógusok többsége azt érzi, több képzésre lenne szükségük ezen a területen. Ugyancsak a felmérésből derült ki, hogy Magyarországon a tanárok az online képzéseket részesítenék leginkább előnyben. A Vodafone Magyarország Alapítvány számára mindig is kiemelkedő fontosságú volt a digitális kompetenciák fejlesztésének támogatása, éppen ezért hoztak létre a Digitális Iskola Program keretében egy teljes mértékben e-learning alapú képzési rendszert, az E-skolát, amelyben a pedagógusok és szülők egyaránt lehetőséget kapnak digitális tudásuk fejlesztésére.

Mozgásban

Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban

A Virtuosi Racing magyar pilótája az autósport bölcsőjében versenyzett a hétvégén.

Újabb sikeres hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője két dobogós helyezést ért el Silverstone-ban, a hétvége utolsó futamán pedig az övé lett a leggyorsabb kör.

Egy héttel a szezonnyitó doningtoni forduló után már az idei brit Forma–4-es bajnokság második versenyhétvégéjét rendezték, méghozzá Silverstone-ban, a Forma–1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán. Mint utólag kiderült, Molnár Martin kettő helyett egy dobogós helyezéssel vágott neki a második fordulónak, utólagos óvások miatt ugyanis többek doningtoni büntetését is törölték, a Virtuosi Racing pilótája így az első hétvége utolsó futamán nem 3., hanem 5. lett.

Ez azonban mit sem számított már Silverstone-ban, ahol Martin sokkal jobban kezdett, mint Doningtonban, hiszen az időmérőn a 3. leggyorsabb kört futotta, a második leggyorsabb körök rangsorában pedig 2. lett. A hétvége első futamát így a 2. rajtkockából kezdhette, a rajtja azonban nem sikerült, ami miatt bukott egy pozíciót. Miután kétszer is be kellett küldeni a biztonsági autót, a mezőny végül mindössze 9 kört tett meg az 5891 méter hosszú pályán, Martint pedig a 3. pozícióban intették le.

„Az időmérőben volt még benne, úgyhogy meglehetett volna a pole, de nem vagyok elégedetlen a második és harmadik helyezéssel sem. Nagyon hosszú ez a pálya, úgyhogy nehéz jó kört összerakni, könnyű hibázni a tempós kanyarokban. Ami az első versenyt illeti, nem ez volt életem rajtja, kicsit beragadtam és veszítettem egy pozíciót. Ez egy nagyon tempós pálya, tele gyors kanyarral, ezért a turbulens levegőben nem könnyű követni az elöl haladót, így sajnos nem tudtam támadni a második helyért. Nem volt könnyű verseny, de a rajtnál történt pozícióvesztés után ez volt maximum”

– értékelte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a kvalifikációt és az első futamot, összegzésével pedig Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője is egyetértett.

„Martin nagyon jó munkát végzett, az időmérő második szakaszában ugyanakkor maradt benne. Az első szektorban sokat javított és a harmadikban is előrelépett, de a másodikban nem jött össze az a kis javulás, és hibázott is egyet. Amikor ilyen szoros a mezőny és századokért küzdesz, akkor könnyű benne hagyni egy kicsit. Összességében örültem az eredménynek, de benne volt a pole megszerzése. Ezután a rajtja nem sikerült jól, és sajnos ebben a lebonyolítási rendszerben általában azon a helyen fejezed be a futamot, amelyiken befordulsz az első kanyarba. Még egy ilyen széles és hosszú pályán is nehéz előzni. Ugyanakkor a harmadik helyért jó sok pont jár, és a bajnokság szempontjából erre van szükség.”

Mivel vasárnap a fordított rajtrácsos második futamot Martin a 10. helyről kezdte, a pontszerzés ezen a versenyen is abszolút elérhető közelségben volt, de csak az első kör feléig, ekkor ugyanis az egyik riválisa leterelte a pályáról a magyar pilótát, aki így visszaesett a 17. helyre. Innen több előzést bemutatva ezután visszakapaszkodott 10.-nek, pontot így nem szerzett.

„Jól rajtoltam, a kör első fele jól sikerült, megvolt a tempónk, így csak előre kellett figyelnem, de végül bebújtak mellém és kitereltek a pályáról a fűre. A fordított rajtrácsos futamokban benne van, hogy kisebb káosz alakul ki, hiszen az általában hátrébb levő versenyzőknek ez az esélye arra, hogy jó eredményt érjenek el – összegzett Martin. – Rengeteg pozíciót buktam, de igyekeztem a lehető legtöbbet visszaszerezni. Jó néhányat előztem is, mert a mezőny hátsó részéhez képest volt akkora tempóelőnyöm, hogy lendületből el tudtam menni több versenytársam mellett.”

A hétvégét lezáró harmadik futamon aztán már ismét az élmezőnyben csatázhatott a 16 esztendős magyar versenyző, hiszen a 3. rajtkockából kezdett, ahonnan remek rajttal már az első kanyarba másodikként fordult. Ezután a teljes, 25 perces futam során az éllovas James Piszcyket szorongatta, és talán kicsit gyorsabb is volt az ausztrálnál, ilyen kis tempókülönbség mellett azonban Silverstone-ban nem lehet előzni, így Martinnak be kellett érnie a második hellyel, ami mellé az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

„Nagyon jól kaptam el a rajtot, aminek köszönhetően rögtön javítottam egy helyet. Próbálkoztam utolérni az első helyezettet és támadási pozícióba kerülni, de ezen a pályán sajnos nagyon nehéz követni az elöl haladót. A biztonsági autós fázis még felcsillantotta a reményt arra, hogy lesz lehetőségem, az újraindítás jól is sikerült, de ezután sem tudtam támadni. A csapat nagyon keményen dolgozott egész hétvégén, az autó végig gyors volt, ami biztató a folytatásra nézve. Az már most látszik, hogy nagyon szoros lesz a csata a bajnoki címért, de kicsit korai még a tabellát nézni. Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy minél következetesebb teljesítményt nyújtsak és a lehető legtöbb pontot szerezzem”

– értékelt Martin.

„A második versenyen nagyon jó rajtolt, három helyet javított az első körben, de sajnos, amikor ennyire elöl végzel az időmérőn, akkor hátulról kezdesz a fordított rajtrácsos versenyen a kevésbé tapasztalt pilótákkal. Most az egyik ilyen riválisa miatt pozíciókat veszített. Nem az ő hibája volt, egyáltalán nem hibáztattuk, az ilyesmi egyszerűen benne van. Végül nem szerzett pontot, de így is jó versenyt futott. A harmadik futamon ismét jó rajtot produkált, rögtön előrelépett, utána pedig végig jól versenyzett. A biztonsági autós újraindítást is jól kapta el, majd a leggyorsabb kör is az övé lett, úgyhogy összességében nagyon jó hétvégét teljesített és sok pontot szerzett”

– összegzett Mark Salmon.

„Az, hogy az első két forduló során három dobogós helyezést szereztünk és több pontot gyűjtöttünk, mint tavaly öt forduló alatt, az hatalmas előrelépés. És tavaly Martin nem kedvelte ezt a pályát, ezért ilyen hétvégén letenni az asztalra a tíz helyszín közül az egyik gyengébb pályáján, az mindenképp ígéretes”

– tekintett előre a folytatásra a Virtuosi csapatvezetője.

A brit F4 idei harmadik versenyhétvégéjét május 24-én és 25-én rendezik Snettertonban, Molnár Martin pedig 66 pontjával az összetett 4. helyéről várhatja a folytatást a 79 pontos Piszcyk, a 71 pontos Mclaughlin és a 68 pontos Raber mögött.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A Hankook a motorsportban aktív édesanyák előtt is tiszteleg

Anyák napja alkalmából a Hankook Tire elismerését fejezi ki minden édesanya iránt.

A vállalat most két olyan édesanyát mutat be, akik sikeresek a családi élet és a karrier egyensúlyának megteremtésében. Ráadásul mindkét hölgy egy alapvetően férfiak által uralt iparágban, a motorsportban ért el kiemelkedő eredményt.

Egy úton anya és lánya

A kenyai származású Tinashe Gatimu, a Formula E utánpótlásprogramjának (FIA Girls on Track) egyik legígéretesebb fiatal tehetsége, már kisgyerekként kapcsolatba került a motorsporttal édesanyja, Caroline Gatimu révén, aki mérnökként, csapatmenedzserként és vezetőként is dolgozott több autósport-csapatnál. Caroline Gatimu nemcsak szakmai tudásával, hanem példamutató kitartásával is támogatta lánya karrierjét: Caroline a műszaki háttérterületeken szerzett tapasztalatát arra használta, hogy Tinashét nemcsak versenyzőként, hanem tudatos, a sportág műszaki oldalát is ismerő sportolóvá nevelje. Tinashe első nemzetközi sikereit édesanyja támogatásával érte el, így számára a motorsport nem csupán hivatás, hanem családi örökség is. Jelenleg egy csapatban versenyeznek, és a Safari Rally történetében ők lettek az első női páros, akik teljesítették az extrém pályát, míg Tinashe a legfiatalabb női versenyző lett a kenyai rallyverseny történetében.

Pályáról a vezetői székbe

A skót származású Susie Wolff hosszú versenyzői pályafutást tudhat maga mögött, amely során a DTM (német túraautó-bajnokság) mezőnyében, majd később a Williams Formula–1-es csapatának tesztpilótájaként is bizonyított. Miután édesanya lett, nem vonult vissza a motorsport világából, hanem új szerepben folytatta: alapítója és vezetője lett a ’Dare to Be Different’ (Merj más lenni!) kezdeményezésnek, amely a fiatal lányok és nők autósportban való részvételét támogatja.

Jelenleg a F1 Academy ügyvezető igazgatójaként dolgozik azon, hogy fiatal női tehetségek számára nyisson utat a motorsport legmagasabb szintjei felé. Susie személyes tapasztalatai révén jól ismeri az anyaság és a versenysport követelményei közötti egyensúly megteremtésének nehézségeit, és aktívan dolgozik azon, hogy a motorsport környezete támogatóbb legyen a női versenyzők és szakemberek számára.

A Hankook technológiai partnerként működik közre a Formula E világbajnokságban, továbbá a WRC (World Rally Championship) hivatalos abroncsbeszállítójaként látja el gumiabroncsokkal a sportág legnagyobb kihívást jelentő terepversenyeit. Anyák napja alkalmából a vállalat nemcsak néhány kiemelkedő példaképet, hanem minden olyan édesanya előtt fejet hajt, akik kitartásukkal, szakmai elhivatottságukkal és családi szerepvállalásukkal hozzájárulnak a motorsportok, különösen pedig a Formula E és a WRC fejlődéséhez.

Boldog anyák napját kíván a Hankook!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Elindult a VIP-jegyek értékesítése a hazai MotoGP-re és leterítették a záró aszfaltréteget a pályán

Elindította a VIP-jegyek értékesítését a MotoGP és a World Superbike hazai futamaira a magyar promóter HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Ezzel egy időben leterítették a záró aszfaltréteget a mezőnyöket fogadó balatonfőkajári Balaton Park Circuit versenypálya új nyomvonalán.

A végéhez közeledik a Balaton Park Circuit átépítése, amire azért van szükség, hogy Magyarország legújabb versenypályája megkapja a FIM, azaz a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség legmagasabb, Grade A licencét, és így vendégül lássa 2025 nyarán a MotoGP és a World Superbike gyorsaságimotoros világbajnoki sorozatok magyar futamait. Április közepén leterítették a kivitelezők a záró aszfaltréteget abban a három kanyarban, amelyekben a nyomvonal kiegészítésére volt szükség, miközben a megnövelt bukóterek kialakítása, a kavicságy elterítése gyakorlatilag befejeződött.

A módosításokra azért van szükség, hogy a MotoGP és a Superbike futamain esetenként 300 km/h-nál is gyorsabban száguldó motorosok biztonságosan versenyezhessenek a Balaton Park Circuiten. Ennek érdekében a bukóterek területe az eddigi háromszorosára nőtt, új helyre került az úgynevezett első védelmi vonal, azaz a háromszintes szalagkorlát- és alkatrészfogó kerítésrendszer, három kanyarban pedig új, kiegészítő nyomvonal készül.

A munkálatokat rendszeresen ellenőrzi a nemzetközi versenysorozatokat sportszakmai és biztonsági szempontból felügyelő FIM, amelynek képviselői legutóbb áprilisban jártak a Balaton Park Circuiten. Akkor Bartolome Alfonso Ezpeleta, az FIM MotoGP-ért felelős biztonsági ellenőre elmondta, hogy elégedettek a munkavégzés minőségével.

A Balaton Park Circuit, a HUMDA, a Magyar Motorsport Szövetség, valamint a nemzetközi kereskedelmi jogokat birtokló Dorna közben közösen dolgozik a versenyek sportszakmai és biztonságtechnikai előkészítésén.

Közben megkezdődik a VIP-jegyek értékesítése a két versenyre. A MotoGP és a Superbike hétvégékre is kétféle VIP-jegyet lehet kapni a motogpofhungary.com és a superbikeofhungary.com oldalakon. A MotoGP esetében a VIP 360 jegy körpanorámás teraszos kilátást biztosít a pályára, a célegyenes és számos kanyar is jól látható innen, így a nézők az akciók középpontjába kerülhetnek. Itt a vendégek street food-élményt kapnak finom ételekkel és open bar szolgáltatással. A sátrak és a fedett területek gondoskodnak arról, hogy a naptól és az esőtől is védve legyenek a vendégek. A HUMDA Lounge jegyek vásárlói a boxutca épületéből felülről nézhetik a célegyenest és a csapatok munkáját. Az open bar szolgáltatás mellett az élő közvetítést időmérő képernyők egészítik ki. A World Superbike Pit Lounge a paddock szívében található, az első sorból lehet nézni a futamot kivételes kiszolgálással, valamint a kényelem, a stílus és az élő motorsport hangulatának tökéletes keverékével. Az SBK Executive Lounge pedig személyre szabott vállalati vendéglátási csomagokkal tökéletesen illeszkednek az egyes cégek üzleti céljaihoz és vendégei érdeklődéséhez, hatásos hálózatépítést és emlékezetes beszélgetéseket biztosít. Mindegyik csomag magas szintű gasztronómiai csomagot és tökéletes VIP-élményeket tartalmaz azok számára, akik értékelik a luxust és a kényelmet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss