Connect with us

Mozgásban

Így befolyásolják a színek az autók eladhatóságát

színek

Kétségtelen, hogy autóvásárláskor – sok egyéb jellemző mellett – meghatározó szempontnak számít a jármű színe is. Döntésünket egyfelől az igényeink, másrészt az ízlésünk befolyásolja.

A magyarországi piacot is jellemző bőséges, sőt akár extrém színválaszték ellenére a hazai autóvásárlókra inkább a viszonylagos biztonságra, értéktartásra és eladhatóságra való törekvés, valamint a közízlésnek megfelelő választás jellemző. Évek óta megfigyelhető, hogy a monokróm, vagyis a fekete, a szürke, az ezüst és a fehér színekben pompázó járművek a legkelendőbbek, ami meglehetősen konzervatív attitűdre enged következtetni. A színtrendek ráadásul olyan meghatározók, hogy akár értékcsökkentő vagy -növelő tényezők is lehetnek, de mindenképpen befolyásolják az eladás gyorsaságát. A carVertical utánajárt, mely színek a legkeresettebbek ma Magyarországon, és mire számíthatunk, ha egy fekete, egy fehér vagy egy színes járművet kínálunk eladásra.

A zöld színű autók hamarabb kelnek el, mint mások

Lényegesen jobbak az esélyeink, ha zöld fényezésű autót kínálunk eladásra. A felmérések alapján a többihez képest jóval rövidebb idő, átlagosan csupán 14,3 nap telik el ilyenkor a meghirdetéstől az eladásig. Jelentős különbség ehhez képest a listán másodikként szereplő ezüstszínű karosszéria – ezeknek az autóknak az eladásához 5 nappal több időre, vagyis 19,1 napra van szükség. Ezt a két variánst követi a szintén népszerű kék, mely nem sokkal marad el az ezüstszínű autók mögött: jellemzően 20,2 nap, míg gazdára találnak.

Érdemes megnézni, mit jelent ez egy konkrét típus esetében. Vegyünk példának okáért egy Volkswagen Golfot, mely nemcsak hazánkban, de az egész világon az egyik legnépszerűbb autó. Az átlagos idő, amely alatt egy VW Golf eladható ma Magyarországon, az ezüstszínű autóknál 18,9, a zöldeknél 20,3 nap. Nem sokkal maradnak el mögöttük a szürke modell, melyek eladásához mintegy 20,7 nap szükséges. A fekete autók viszont már csak 21,4 nap elteltével, az ezüsthöz képest három nappal később találnak gazdára.

„Világosan látható, hogy Magyarország kivételt jelent a régióban azzal, hogy a zöld szín a toplistás az autóeladás gyorsasága tekintetében. Még a környező országokkal, például a Cseh Köztársasággal összehasonlítva is szembeötlő, hogy a zöldszínű autók fogynak a leggyorsabban. Míg hazánkban egy zöld autó eladásához nagyjából két hét szükséges, Csehországban az adásvétel túlnyomórészt csak három hét múlva bonyolódik le”

– árulja el Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője.

Ma már nem kapkodunk a ritkább színekért

Általánosságban elmondható, hogy az élénk színű járművek iránti kereslet mára jelentősen visszaesett. A valaha nagy népszerűségnek örvendett, feltűnő színeket most már inkább csak egy szűk réteg részesíti előnyben, és kizárólag bizonyos ritkább modellek esetében. Hazánkban ma a sárga az a szín, amelyért a legkevésbé sietnek az érdeklődők. Míg egy zöld autón jó eséllyel 2 hét alatt túladunk, egy sárga csoda eladásához jóval több időre van szükség. Átlagosan 23,7 nap az, amit rá kell szánnunk, hogy vevőt találjunk rá.

Minimálisan ugyan, de a sárga autóknál a barna és a fehér színű járművek iránt is nagyobb az érdeklődés. Bár továbbra is népszerűek és nagy számban futnak az utakon, az eladás gyorsasága szempontjából a barna és a fehér színek is a sor végén kullognak, 22,4 napos átlaggal. Ez azért is meglepő, mert nem is olyan régen a fehér autók még az eladási lista élén álltak.

A már említett Volkswagen Golf esetében Magyarországon 22,9 napra van szükség ahhoz, hogy egy sárgaszínű verzió elkeljen. Ugyanennek a típusnak a zöld változata viszont 20,3 nap elteltével jó eséllyel gazdára talál. Meglepő módon az egyébként oly népszerű fehér fényezés a VW Golfok eladási listáján az utolsó előtti helyen áll. A 22,8 napos átlag egyértelműen arról árulkodik, hogy már nem tartozik a legvonzóbb alternatívák közé. Ugyancsak csökkenő kereslet mutatkozik a barna Golfok iránt, melyek az átlagosan 22,4 napos eladási idejükkel hátulról a harmadikak a népszerűségi listán.

„A sárga az egyik legritkább autószín, melyet általában csak a kifejezetten extrovertált személyek választják, akik nem tartanak attól, hogy feltűnést keltenek. Ráadásul az autóvásárlók ezt a színt is inkább a speciális, szívükhöz személyes okokból közel álló járművekhez hajlamosak választani, legyen szó kabrióról, kupéról vagy egzotikusnak számító autóról. Ezeket a járműveket általában nehezebb is eladni, mivel lényegesen kevesebben engedhetik meg maguknak őket”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

Színválasztás szempontjából konzervatívak vagyunk

A carVertical cég által ellenőrzött, többnyire eladásra vagy vételre váró autók adatbázisából is egyértelműen kirajzolódik, hogy melyek jelenleg a legkedveltebb színek a magyarországi autópiacon. A legtöbb vásárló a fekete autók mellett teszi le a voksát, melynek számos oka lehet. A népszerűség feltűnően magas aránya utalhat arra, hogy ez a szín tradicionálisan az erőt, a magasabb státuszt szimbolizálja, és kétségtelenül felhívja magára a figyelmet. Bár balesetmegelőzés szempontjából nem a legjobb választás, nem elhanyagolható, hogy esztétikai szempontból a fekete szín gyönyörűen kiemeli az autó formáját, viszont kevésbé feltűnők rajta a karosszéria apróbb hibái. Nem csoda, hogy a negyedik a sorban azok között az autók között, melyek a leghamarabb, 20,6 nap alatt kelnek el.

A második legnépszerűbb autószín hazánkban a szürke. A vásárlók 22,7%-a dönt emellett, ami nem meglepetés a korábbi évekhez képest. Előnyükre válik, hogy könnyen javíthatók, és túladni is egyszerűbb rajtuk. Nem tűnnek ki a tömegből, és az utakon sem keltenek feltűnést. A szürke autók iránti érdeklődés Magyarországon 22,7%, a kelendőségük pedig az 5. helyen áll: átlagosan 21,6 nap alatt lehet őket eladni.

A harmadik leggyakoribb színválasztás a fehér. Bár a jó láthatóságú, sőt nyáron különösen előnyös tulajdonsággal bíró járművek látványosabban koszolódnak, viszont jól matricázhatók, így sok cég is ebből a színből tölti fel a flottát. Hazánkban az utakon futó autók 18,5%-a fehér, de ami az eladáshoz szükséges napok számát illeti, csak a nyolcadik helyen áll. Várhatóan 22,4 nap telik el a meghirdetéstől az adásvételig.

A hazai helyzet tehát egyértelműen azt mutatja, hogy igencsak visszafogottak vagyunk a járművek színének kiválasztása tekintetében, de valójában ez nem áll ellentétben az összesített európai trenddel, melyben a listavezető három szín – a fekete, a szürke és a fehér – ugyancsak dominánsnak számít.

Az autótörténeti jelentések rendkívül fontos előrelépést jelentenek a kereskedők/vásárlók számára a járművásárlás során. Eltitkolt hiba nélküli és rendezett hátterű – kilométeróra-visszatekerés, rejtett sérülések vagy eltitkolt baleseti előzmények nélküli – autók kínálatával a vállalkozások lényeges növekedést érnek el. Így teremt értéket a carVertical az autóeladóknak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

A Kia PV5 PBV újradefiniálja a tér és a mobilitás fogalmát

A Kia Corporation ma, a Spanyolországban, Tarragona városában megrendezendő 2025-ös EV Day előtt bemutatta az új Kia PV5 személyszállító és áruszállító változatának formáit.

A 2024-es Consumer Electronics Show-n, Las Vegas-ban még tanulmány formájában, Concept PV5 néven kiállított újdonság a márka “platformon túlmutató” globális célú, feladatra épített járműsorozatának (PBV) első modellje. A cél a tér és a mobilitás újraértelmezése volt: a PV5 a Kia világszínvonalú villanyautó technológiáira épül, moduláris felépítésével korábban sosem látott rugalmasságot és személyre szabhatóságot kínálva vásárlóinak, használóinak. A Kia többféle kivitelben kínálja majd a PV5-öst; a paletta a két alapmodellre, a személyszállítóra és az áruszállítóra épül. Az EV Day eseménysorozatában további modellváltozatok is bemutatkoznak majd. A PV5 modern formavilága szűrten hozza el ma a hagyományos, könnyű áruszállítók formavilágát, friss esztétikát, flexibilitást és személyre szabhatóságot kínálva a moduláris felépítés alapjain.

“A PV5 háromféle felépítménnyel készül annak érdekében, hogy a lehető legszélesebb vásárlói kör számára kínálhasson megoldásokat, a változatok mindegyike azonos formafilozófia, az “egyesült ellentétek” alapján született meg.”

– ondta Karim Habib, a Kia alelnöke, és globális formatervezési vezetője. “Valamennyi változat határozott, erőteljes és futurisztikus karakter.”

A Kia PV5 legfontosabb külső formaelemei

A PV5 személy- és áruszállító változatának elölnézete hasonló, mindkettő feltűnő, futurisztikus és letisztult. A jellegzetes első fények az A-oszlopokba nyúlnak, a formák a Kia “Egyesült ellentétek” formafilozófiáját tükrözik: a karosszéria felső felületei letisztultak, míg az alsók robusztusok és erőteljesek. A fekete és szögletes vonalú kerékjárati és oldalsó burkolóelemek már-már terepes hangulatúak, az oldalkép pedig megmutatja, hogyan is definiálja újra a Kia PBV technológiája a tér és a mobilitás fogalmát. Az erős lökhárítók alsó elemei cserélhetők, és az esztétikai mellett védelmi szerepet is ellátnak.

Kia PV5 személyszállító

A PV5 személyszállító változatának geometrikus profilja modern, ugyanakkor alacsony övvonalából eredően nagyméretű üvegfelületeivel tökéletes átláthatóságot is kínál mind a vezető, mind pedig az utasok számára. Az ablakokat látványos, kontrasztos fekete elemek keretezik. A geometrikus vonalú sárvédő- és oldalburkolatok a Kia SUV modelljeit idézik, és így szinte terepjárós karakterrel ruházzák fel a PV5-öst, összekötve a high-tech kisugárzású felsőbb karosszériarészeket a robusztus alsó elemekkel. Az első fényszórók körüli finom vonalú fekete elemek kiemelik a PV5 modern megjelenését, az oldalak vízszintes vonalai pedig kihangsúlyozzák a profil geometrikus erőteljességét. A hátulnézet robusztus és modern, funkcionalitást sugároz, az elegáns D-oszlopok pedig az autó tágasságát emelik ki. A hátsó lökhárító formái az elsőt idézik, a csomagtartó ajtaja felfelé nyílik. A festett felület a karosszéria hátfalára is kiterjed, vizuálisan megnyújtva a felépítményt és keretbe foglalva a teljes formai egységet.

Kia PV5 áruszállító

Az áruszállító megjelenése alapjaiban a személyszállító változatéval azonos, formái mégis dobozszerűbbek, a kiváló térkihasználásra utalóan. Tiszta és modern esztétika, minden elemében céltudatos kialakítással, kiemelve a PV5-öt a hagyományos áruszállítók mezőnyéből. Az áruszállító fontos eltérése a személyszállító változathoz képest, hogy hátsó raktérajtaja kétszárnyú, így nem felfelé, hanem oldalirányban nyílik. Egyszerű és gyors a pakolás. A hátsó rész vonalai az oldalfalakéra rímelnek, összeszedett és modern tágasságot sugárzó összképet alkotva.

Hamarosan itt a 2025-ös Kia EV Day

A Kia 2025-ös EV Day elnevezésű eseményét Spanyolországban, Tarragona városában rendezik meg február 24-én. A Kia itt mutatja be a PV5 változatait, valamint ismerteti kiterjesztett villamosítási stratégiájának új elemeit is. A PV5 további részletei csak a modell február 27-én tartandó hivatalos bemutatója után lesznek publikusak. Az eseményről készített videó márciustól elérhető a Kia Worldwide YouTube csatornán.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Érdemes időben gondolni az abroncsok szezonális cseréjére – figyelmeztet a Hankook szakértője

Bár még a hivatalos téli időszak utolsó hónapjában járunk, és a tavasz, valamint az igazán meleg időjárás még távolinak tűnik, a fokozatosan emelkedő hőmérséklet miatt érdemes időben felkészülni a nyári gumiabroncsok cseréjére.

A Hankook szakértője arra hívja fel az autósok figyelmét, hogy a tartósan 7°C feletti hőmérséklet esetén a téli abroncsok tapadása és teljesítménye fokozatosan csökken, ami befolyásolhatja a jármű stabilitását és fékteljesítményét.

„A tavaszi átállás sokak számára még korainak tűnhet, de érdemes előre gondolkodni és már most felmérni nyári abroncsaink állapotát. Egyenletes-e a kopásuk, megfelelő-e a maradvány profilmélységük, illetve látunk-e rajtuk sérülést. Így már a szezon előtt tisztán láthatjuk, szükségünk van-e friss abroncsokra, és elhasznóládás esetén megrendelhetjük azokat kedvenc gumiszervizünktől. Ezzel nem csak magunknak, de a szervizeknek is sokat segíthetünk, hiszen abroncsunk már „polcon lesz” mikor bejelentkezünk a szezonális gumicserére.”

– mondta el Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője.

A nyári abroncsok nem csupán a kopásállóságukban nyújtanak előnyt melegebb időben, hanem a fékutat és a kezelhetőséget is optimalizálják. A Hankook ajánlása szerint érdemes már február végén, március elején időpontot foglalni a gumicserére, hogy elkerüljük a szezonális torlódásokat a szervizekben.

A biztonság és a vezetési élmény szempontjából érdemes prémium minőségű nyári gumiabroncsokat választani, amelyek megfelelő tapadást és stabilitást biztosítanak a felmelegedő aszfalton. A Hankook nyári abroncskínálata kiváló teljesítményt nyújt mind száraz, mind nedves útfelületen, hozzájárulva a biztonságos és kényelmes utazáshoz a melegebb hónapokban.

További információért látogasson el a www.hankooktire.com weboldalra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9

A Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsai kerülnek gyári első szerelésként a Yamaha Motor Co., Ltd. legújabb Supersport modelljére, az YZF-R9-re. Az új generációs sportmotorhoz tervezett prémium teljesítményű abroncsokat a Japánban és Európában forgalmazott modellekhez biztosítja a Bridgestone.

Az YZF-R9 a prémium Supersport kategória legmagasabb szintű teljesítményét és elérhetőségét ötvözi, így vezetési tapasztalattól függetlenül minden motoros számára maximális élményt nyújt. A Yamaha az új modellt a „Re-DNAed Supersport” koncepció alapján fejlesztette, amelynek nyomán a motor örökölte az YZF-R sorozatra jellemző egyedi dizájnt, ötvözve a funkcionális szépséget és a fejlett aerodinamikai megoldásokat. Az YZF-R9 továbbfejleszti a Yamaha hagyományos filozófiáját, amely a motoros és a gép közötti egységet erősíti, mind statikus, mind dinamikus értelemben.

A Bridgestone hosszú távú együttműködésben dolgozik a Yamahával, folyamatosan innovatív megoldásokat és csúcstechnológiás abroncsokat biztosítva a márka motorkerékpárjaihoz. Az YZF-R9-hez készült BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsok „Dan-Totsu” termékek, amelyek a motorsportokban szerzett tapasztalatokat és technológiákat ültetik át a kereskedelmi forgalomban elérhető abroncsokba. Az új abroncs mintázata növeli az érintkezési felület merevségét, optimalizálja a futófelület egyensúlyát és nagyobb tapadási felületet biztosít a döntött motor helyzetében. Ennek köszönhetően kiemelkedő kanyarstabilitást és éles, precíz kezelhetőséget nyújt száraz útfelületen is, így tökéletesen illeszkedik az YZF-R9 dinamikus teljesítményéhez.

A „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció keretében a Bridgestone a versenyzést egyfajta „mobil laboratóriumként” használja, hogy extrém körülmények között tökéletesítse technológiáit és ezeket az újításokat később a mindennapi használatra szánt abroncsok fejlesztésébe ültesse át a. A motorsport-tevékenységeken keresztül a Bridgestone folyamatosan fejleszti Dan-Totsu termékeit és erősíti globális réspiaci stratégiáját a prémium motorkerékpár-abroncsok területén.

A Bridgestone emellett továbbra is elkötelezett a biztonságos és élvezetes motorkerékpár-kultúra kialakítása mellett. Ezen törekvése összhangban áll a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásában leírt „érzelem” (Emotion) értékkel is, mely szerint a vállalat elhivatott, hogy izgalmat, inspirációt és örömöt vigyen a mobilitás világába. A Bridgestone célja továbbá, hogy biztosítsa a motorozás vérpezsdítő élményét további 10, 20 és még több éven át.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss