Mozgásban
Idén tovább nő az élelmiszerkereskedelemben az online értékesítés szerepe
Az élelmiszerek vásárlásán belül az online házhoz rendelések arányának további növekedésére számítanak az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértői.
Az elmúlt évben kétszeresére nőtt az ilyen jellegű házhoz szállítások száma a társaság saját adatai szerint. Ezzel párhuzamosan a vásárlók egyre inkább a gyors, pontos és megbízható házhoz szállítást kínáló piaci szereplőket részesítik előnyben. Ehhez az élelmiszerek online értékesítését végző vállalatok vagy saját logisztikai rendszert építenek fel, és maguk bonyolítják a házhozszállítást, vagy külső logisztikai partnert vesznek igénybe. Az érintett vállalatok 64 százaléka szerint utóbbi megoldással, vagyis egy külső szolgáltató bevonásával eredményesen csökkenthetőek a logisztikai költségek egy tavaly közzétett tanulmány szerint.
Az üzletek személyes felkeresését kiváltó online házhoz rendelések térhódításával egyre nő a nyomás az élelmiszerláncokon, hiszen már nem elég csupán a házhoz szállítás lehetőségét biztosítaniuk vásárlóik részére, ennek kivitelezése is a lehető legnagyobb profizmust és gyorsaságot követeli meg tőlük. Az online rendelés népszerűségéről árulkodik, hogy az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO futárjai 2022-ben összesen közel hétszázezer élelmiszer- és melegétel rendelést teljesítettek Magyarországon, közel kétszer annyit, mint az azt megelőző évben. Az esetek többségében nem napok vagy órák döntenek az ügyfélelégedettségről, hanem percek. A nagyvállalatok mellett a kis- és középvállalkozások közül is egyre többen felismerik, hogy saját futárflotta foglalkoztatása helyett külső logisztikai partner bevonásával csökkenthetik logisztikai költségeiket, és egyben javíthatják vásárlóik elégedettségét. A cégek jellemzően az alábbi okokból váltanak a saját futárflotta fenntartása helyett a külső szolgáltató bevonása mellett.
- Költséghatékonyság
A házhoz szállítás logisztikai rendszerének kiépítése és üzemeltetése jelentős befektetést igényel, ahol értelemszerűen fellépnek a méretgazdaságosság problémái. Ezzel szemben egy logisztikai partner meglévő infrastruktúrájának és szakmai tudásának köszönhetően, gördülékenyen képes ellátni ezt a feladatot. Ezt igazolta a 2022-ben közzétett 26. Third-Party Logistics tanulmány, amely szerint a megkérdezett vállalatok 64 százaléka úgy látja, hogy egy logisztikai partnerrel együttműködve tovább csökkentheti a vállalat teljes logisztikai költségét.
- Speciális logisztikai szakértelemhez való hozzáférés
A profi logisztikai cégek működése arra épül, hogy a szállítás technológiai háttérhez, a platformhoz és a szakértelemhez való csatlakozási lehetőséget egyben biztosítsák ügyfeleik számára, így nekik nem kell ezekre a feladatokra erőforrásokat delegálniuk; ahogy a logisztika felelőssége, valamint a kivitelezése során felmerülő akadályok leküzdése sem hárul rájuk. Ráadásul a vásárló és a kereskedő közti egyetlen kapocs sokszor a rendelést kézbesítő futár, így személye, hozzáállása, profizmusa javíthatja az adott márka vagy a kereskedő megítélését. Érdekes, hogy a már említett kutatásban a válaszadó vállalatok közel háromnegyede vélte úgy, hogy a választott logisztikai partner új és innovatív módszereket kínált a szállítás hatékonyságának javítására.
- A fogyasztói igények maximális kiszolgálása
Az élelmiszerláncoknál történő online vásárláskor három elvárásnak kell egyidejűleg teljesülnie: a jó ár-érték aránynak, a kényelemnek, valamint a gyorsaságnak. A B2B logisztikai szolgáltató egyik fő előnye, hogy sokféle módon javíthatja partnerei házhoz szállítási láncának folyamatait – mint például a hőmérséklet-szabályozott és hűtött szállítás, szállítási útvonalak lerövidítése, kézbesített termékek csomagolása, a szállítási területekhez kapcsolódó működési koncepció megtervezése. A DODO utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásai számos ügyfél részére kínálnak aznapi házhoz szállítási megoldásokat, amellyel hatékonyan növelhető a fogyasztói elégedettség és elköteleződés. A már említett kutatásban a válaszadók 73 százaléka állította, hogy a szállítási feladatok kiszervezése egy logisztikai partnerhez hozzájárult a vásárlóiknak nyújtott szolgáltatás javításához.
- Vállalatfejlesztési lehetőségek
A logisztika igen komplex, a gördülékeny és hatékony végrehajtását egy sor összetett, egymást átfedő folyamat, és a benne résztvevők összehangolt működése eredményezi. Egy logisztikai partner bevonásával a vállalatnak nem kell az értékes energia- és erőforrásaiból elkülönítenie a sikeres házhoz szállítás érdekében, helyette az alapvető céljainak megvalósítására fordíthatja azokat.
- Fenntarthatóság
A házhoz szállítás nem megy szembe a környezettudatossággal. A fenntarthatósági faktor épp úgy megjelenik a logisztikai folyamatok optimalizálásában, mint a szállítás technikai megvalósításában. Érdemes tehát az összehangolt, alaposan megtervezett és hatékony házhoz szállításra törekedni, amire igazán csak a logisztikai területre specializálódott szolgáltató képes.
A DODO a fenntartható városi okoslogisztika szakértője, amit nem csupán autóflottája bizonyít. A cég saját fejlesztésű, mesterséges intelligencia alapú platformja segítségével nagymennyiségű adat egyidejű elemzésére képes, ezáltal az útvonalak és futárok kapacitásának optimalizálására, valamint a flottakapacitás maximális kihasználására törekszik. Hiszen a rövidebb és gyorsabb útvonal is csökkenti a környezeti terhelést.
„A DODO számára az okoslogisztika és az innováció kéz a kézben járnak. Saját adatvezérelt platformunk segítségével a városi utolsó kilométeres házhoz szállítási megoldások szakértőivé váltunk az elmúlt évek során, de a fejlesztéseink itt nem érnek véget. Folyamatosan keressük az új lehetőségeket a kiszállítási idő lerövidítése és a környezeti hatások csökkentése érdekében, amelyek révén kereskedelmi partnereink számára is hatékony megoldásokat tudunk kínálni a házhoz szállítás területén”
– mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Forró aszfalt és aquaplaning: fontos tanácsok a Hankooktól
Nincs is jobb érzés egy napsütéses nyári napon, mint amikor beülünk az autóba, feltekerjük a hangerőt és átadjuk magunkat az utazás örömének.
Ugyanakkor a nagy szabadságban sem feledkezhetünk meg arról, hogy az autózás nyáron is hatalmas felelőséggel jár, hiszen a nyári forróság számos váratlan veszélyt tartogathat a felkészületlen autósok számára. A tikkasztó hőség, a hirtelen lecsapó záporok és zivatarok, valamint a városokban és autópályákon megnövekedett forgalom mind hozzájárulnak a fokozott baleseti kockázathoz. A Hankook szakértői idén is összegyűjtötték a legfontosabb tanácsokat, tippeket, amelyek segítségével felkészülhetünk a napsütéses évszak sajátos kihívásaira.
Az idei nyáron Európa-szerte számítani kell a szélsőséges időjárási jelenségek, így a rendkívüli hőhullámok és az azokat hirtelen megszakító, heves zivatarok gyakori váltakozására. Ezek a körülmények jelentősen növelik a közúti közlekedés kockázatait, és fokozott körültekintést követelnek a gépjárművezetőktől. A biztonságos célba érés érdekében – különösen a hosszabb, külföldi utazások során, ismeretlen útvonalakon – elengedhetetlen a járművek megfelelő műszaki állapota és a sofőrök mentális felkészültsége.
Az emberi tényező: koncentráció a kánikulában
A nyári vezetés a szokásosnál is nagyobb koncentrációt igényel. Az extrém hőség bizonyítottan lassíthatja a reakcióidőt, miközben az olyan kihívások, mint a vakító napsütés, a megnövekedett forgalom vagy a gyakori útfelújítások miatt kialakult torlódások folyamatosan próbára teszik a figyelmet. Külföldi utazás során ehhez adódnak az ismeretlen szabályok és a hazaitól eltérő helyi vezetési stílusok. Éppen ezért a túlzott magabiztosság helyett a higgadt, körültekintő közlekedés, valamint a megfelelő követési távolság tartása létfontosságú.
Műszaki kockázatok: A jármű felkészítése
A hőség nemcsak a sofőrt, hanem a járművet is megviseli, ahol a legkritikusabb pontot az abroncsok jelentik. A forró aszfalton az abroncsok túlmelegedhetnek, ami deformációhoz és a menettulajdonságok veszélyes romlásához vezethet. A balesetek megelőzése érdekében ezért elengedhetetlen a kifogástalan állapotú és megfelelően karbantartott nyári abroncsok használata.
Felkészülés a váratlanra
A hirtelen érkező nyári záporok azonnali és tudatos reakciót követelnek a sofőröktől. A csúszóssá váló utakon, a jelentősen romló látási viszonyok mellett a vízen felúszás (aquaplaning) jelenti a legnagyobb veszélyt. Ennek elkerülése érdekében elengedhetetlen a sebesség csökkentése, a követési távolság növelése és a fényszórók megfelelő használata. A nedves útfelületen történő hirtelen fékezés önmagában is kockázatos, de a nem megfelelő gumiabroncs drámaian ronthat a helyzeten.
A helyes abroncsválasztás fontosságára Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője is felhívja a figyelmet:
„Fontos megérteni, hogy a téli gumik, melyek hidegben nyújtanak kiváló tapadást, a nyári melegben jelentősen megnövelik a féktávot, ami komoly veszélyforrást jelenthet. Ezért létfontosságú a nyári gumiabroncs használata, amelyeket kifejezetten a meleg aszfaltra terveztek. A nyári gumik jobb tapadást és rövidebb féktávot biztosítanak, ami egy vészfékezésnél döntő tényező lehet a biztonságos megálláshoz.”
A nyári hónapok a kiszámíthatatlan időjárás és a megnövekedett forgalom miatt fokozott fegyelmet és tudatos felkészülést igényelnek a járművezetőktől. A biztonságos és gondtalan utazás alapfeltétele a körültekintő vezetés és a kifogástalan műszaki háttér. A Hankook prémium nyári abroncsait kifejezetten úgy tervezték, hogy forró aszfalton és hirtelen érkező záporok idején egyaránt megbízható teljesítményt nyújtsanak, így ideális és megbízható felszereltséget biztosítanak a nyári utazások során.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
A Kia EV5 az elektromos innovációt hozza el az európai C-SUV szegmensbe, amely a kontinens legnagyobb és leggyorsabban növekvő járműszegmense.
A Hyundai Motor Group dedikált EV platformjára, az Electric-Global Modular Platformra (E-GMP) épülő EV5 400V technológiával ötvözi a merész SUV-stílust, a való életben is használható praktikusságot és a legkorszerűbb technológiát. Masszív, ugyanakkor kifinomult formatervezésével, tágas és rugalmas utasterével, valamint fejlett elektromos funkcióival az EV5 az európai ügyfelek elvárásaihoz és életstílusához igazodik.
Stratégiai modell a Kia elektromos stratégiájában
A Kia globális „Plan S” elektromos járművekre vonatkozó terveiben az EV5 kulcsszerepet játszik a vállalat vezető pozíciójának megerősítésében az európai fenntartható mobilitás területén.
„Az EV5 a Kia európai növekedési stratégiájának sarokköve”
– mondja Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója.
„Európa legversenyképesebb elektromos jármű szegmensében egy olyan modellel lépünk piacra, amely ötvözi ikonikus ‘Opposites United’ dizájnunkat, a mindennapi praktikusságot és az elektromos mobilitásban gyökerező innovációt. Ezzel megerősítjük elkötelezettségünket a fenntartható mobilitás iránt, amely az európaiak életmódjához, munkájához és vezetési szokásaihoz igazodik.”
Európára szabott tervezés
Hűen a Kia „Opposites United” dizájnfilozófiájához, az EV5 esztétikája egyszerre masszív és kifinomult, az európai ízléshez igazítva. Az autó erős, dobozszerű sziluettel, hangsúlyos Doszloppal és a Kia „Star Map” világításával rendelkezik elől és hátul. Három kerékméret közül lehet választani: az alapmodellhez 18 vagy 19 colos kerekeket, a stílusos EV5 GT-Line-hoz 19 colos kerekeket, később pedig a sportos EV5 GT-hez 20 colos kerekeket, amelyek egyszerre nyújtanak vizuális és funkcionális előnyt is.
Az utastér szintén az európai életmód gyakorlati igényeit szolgálja. A hátsó ülések teljesen síkba dönthetők, maximálva a csomagtér kapacitását, amely akár 2 méter hosszú pakolóteret is biztosít. A szervezési megoldások, például a fiókos középkonzol tároló, ideálissá teszik az autót mind városi, mind szabadtéri használatra, zökkenőmentesen alkalmazkodva az urbánus élethez és a természetjáráshoz.
Az EV5 utastere egy “lounge-like” hangulatot teremt. A kényelem-fókuszú ülések a vezető számára masszázsfunkcióval rendelkeznek, négy irányú deréktámasszal, fűtéssel és szellőztetéssel. Az utastér anyagai között újrahasznosított PET található az üléseken és szőnyegeken; biohab az üléseken, középkonzolon és fejtámlákon; valamint BTX-mentes festék az ajtókon, műszerfalon és középkonzolon.
Európai utakra és éghajlatra tervezve
Az európai vezetők olyan teljesítményt várnak, amely alkalmazkodik a változó körülményekhez. A 81,4 kWh-s nagy kapacitású akkumulátorral az EV5 akár 530 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál (WLTP szerint). Az alapmodell és a GT-Line változat is támogatja a gyorstöltést, amely 10-ről 80%-ra mindössze 30 perc alatt tölthető.
Az E-GMP platformra építve az EV5 megbízható i-Pedal 3.0 rendszerrel rendelkezik az egyszerű egypedálos vezetéshez. A Smart Regeneration System Plus fokozza az energiahatékonyságot és a kényelmet, a navigációs adatok alapján automatikusan igazítja a fékezést és a sebességet kereszteződésekhez, sebességkorlátozásokhoz és egyéb helyzetekhez. A következő generációs akkumulátor fűtési és hűtési rendszer nemcsak hatékonyabbá teszi az utastér fűtését, hanem hideg időben is megőrzi a hatótávot, garantálva az akkumulátor megbízható működését a kontinens változatos éghajlatán – az északi telektől a mediterrán nyarakig.
A kétirányú töltési funkció, köztük a Vehicle-to-Load (V2L) akár 3,6 kW teljesítménnyel, lehetővé teszi a vezetők számára, hogy az autó akkumulátorát külső eszközök áramellátására és töltésére használják belső csatlakozóval vagy külső adapterrel. A modell a Vehicle-to-Grid (V2G) hardverrel is rendelkezik, amely az infrastruktúra vagy az egyes országok szabályozásának engedélyezése után válik működőképessé.
„Az EV5 fejlesztése során az európai vásárlókat tartottuk szem előtt”
– mondja Pablo Martínez Masip, a termékfejlesztés és marketing alelnöke.
„A sokoldalú ülésektől a teljes évre optimalizált akkumulátor teljesítményéig, a masszív SUV-stílusig és a fejlett ccNC rendszerig minden részlet az európai vezetők egyedi elvárásait tükrözi, akik nemcsak a funkciókat, hanem a megjelenést is értékelik.”
Okos technológia a kiváló kapcsolódásért
Az EV5 a Kia legújabb ccNC (connected car Navigation Cockpit) rendszerével van felszerelve, amely egy panorámás széles kijelzőt tartalmaz: egy 12,3 colos műszerfal-kijelzőt, egy 12,3 colos képernyőt és egy 5,3 colos klímavezérlő kijelzőt. Az OTA frissítések és a Kia Upgrades platform azt biztosítják, hogy az autó a jövőben is új funkciókkal és szolgáltatásokkal bővíthető legyen.
A csatlakoztathatóságot továbbfejlesztették, különösen az útvonaltervezést. Az EV5 Online Navigációval rendelkezik, amely élő térképadatokat biztosít az autónak, és négyhetente frissül.
A klímaberendezés háromzónás, mely minden utas számára kényelmet biztosít. Az egyszerűsített fizikai kezelőfelület letisztult megjelenést kínál, csak néhány alapvető gombbal. A kényelmet és a biztonságot tovább növeli a Digital Key 2.0, az ujjlenyomat-azonosítás és a Harman Kardon prémium hangrendszer, amelyek az európai vásárlók intuitív, prémium technológiára irányuló igényeit tükrözik.
Az európai elvárásoknak megfelelő biztonság
Az európai utak magas biztonságot és agilitást igényelnek. Az EV5 hét légzsákkal, szerkezeti megerősítésekkel és a Kia legfrissebb Fejlett Vezetőtámogató Rendszereivel (ADAS) van felszerelve. Az EV5 az elsők között kapja meg a Kia legújabb Intelligens Sebességkorlátozó Asszisztens (ISLA) rendszerét, amely a vásárlói visszajelzések alapján fejlett hangjelzésekkel szolgál a vezető kényelméért.
Az intelligens sebességszabályozás (Smart Cruise Control 2, SCC2) vészhelyzetben képes a teljes megállásra, amennyiben a vezető nem reagál.
Ezen túlmenően a Parkolási Ütközéselkerülő Asszisztens (PCA) most már az első és oldalsó területekre is kiterjed (PCA-F/S/R), érzékelők és kamerák segítségével segítve az ütközések megelőzését parkolás közben.
A Highway Driving Assist 2 kézfelismeréssel (HDA 2 with HOD) támogatja a vezetőt a biztonságos követési távolság megtartásában, a sáv közepén maradásban, a sávváltásban és az oldalsó pozíció beállításában.
Végül a Remote Smart Parking Assist 2.0 (RSPA 2.0) lehetővé teszi a vezetők számára, hogy akár az autóból kiszállva is be- vagy kihajtsanak parkolóhelyről.
Magabiztos lépés az elektromos mobilitás felé
A Kia EV5 az elektromos mobilitás következő korszakára készült Európában. Merész SUV dizájnjával, kényelmi funkcióival és az európai vezetők által elvárt teljesítménnyel ideális elektromos társ. Magabiztos lépés a Kia és Európa növekvő elektromos jármű közössége számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Molnár Martin Forma–1-es hétvégén bizonyított Silverstone-ban
Molnár Martin életében először állt rajthoz Forma–1-es versenyhétvégén, a Brit Nagydíj helyszínéül szolgáló Silverstone-ban pedig megcsillogtatta képességeit.
A magyar versenyző mindkét Forma–4-es betétfutamon remek előzésekkel vétette észre magát, az időmérő edzésen elért 3. helyezésével pedig a tempója felől sem hagyott kétséget.
A bajnokságba nem számított bele, mégis kiemelten fontos hétvége várt a brit F4 mezőnyének nagy részére Silverstone-ban, a Forma–1-es Brit Nagydíj helyszínén, ahol a történelem során először esett meg, hogy a három FIA-szintű utánpótlás-széria, azaz az F2, az F3 és az F4 egyazon hétvégén versenyezzen az F1-gyel.
Az összetett második helyén álló Molnár Martin úgy vágott neki a küzdelemnek, hogy szeretné kiélvezni az egyedülálló lehetőséget, ami maximálisan sikerült is neki. A Virtuosi Racing magyar pilótája a szombati időmérő edzésen a 3. legjobb időt érte el, a második legjobb körök rangsorában pedig 9. lett, így az első futamot – ezen a hétvégén a megszokott három helyett csak két, 25 perces versenyt rendeztek – utóbbi pozícióból kezdhette.
Amit pedig a Max Verstappen csodaszámba menő pole pozícióját hozó F1-es időmérő edzés után rendezett viadalon mutatott a késő délutáni időpont ellenére szép számban a lelátókon maradó silverstone-i közönségnek, azt alighanem még jó ideig megemlegeti majd az autósportot nemcsak imádó, de értő angliai szurkolósereg. Martin agresszív volt; hol a füvet súrolta a kerekeivel, máskor félig a bukótérbe lógva passzírozta be magát a riválisa mellé; a Stowe-kanyarban előzött kívül és belül is, egyszer pedig az emlékezetes Verstappen–Hamilton csattanást hozó Copse-ban fordult el a határon táncolva az egyik ellenfele külső oldalán és vette át a pozíciót. Noha a rajthelyéből adódóan a dobogós helyezések sorsába nem tudott beleszólni, a közvetítés nagy részében az ő megmozdulásait láthattuk. Végül a 7. helyen intették le.
A dobogós remények így a második futamra maradtak, ám ezeket szerte foszlatta az a három rajthelyes büntetés, amit a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a szombati verseny után az Ella Lloyd-dal történt összeérésért kapott. Azt azonban a 6. pozícióból indulva is sikerült megmutatnia, hogy a küzdőszelleme vasárnapra is töretlen maradt: rögtön a rajtnál javított egy pozíciót, majd miután visszaelőzték, újabb három nagyszerű előzést bemutatva, többek között bajnoki riválisát, Fionn McLaughlint is lehagyva a 4. helyig kapaszkodott fel, ám ez olyan sokat kivett a gumijaiból, hogy innen már nem volt feljebb. Végül az 5. helyen ért célba.
„Még szinte jobb is, hogy így alakult a hétvége, és mindkét futamon hátrébb kellett rajtolnom és többet tudtam csatázni. Összességében nagyon jó hétvége volt, jó volt ilyen sok néző előtt versenyezni, remek volt a hangulat, sikerült kiélveznem minden pillanatát. Különleges élményt jelentett az is, hogy a Forma–1-es bokszutcából indulhattunk: a Virtuosi Racing a Ferrari garázsa előtti területet kapta meg, így az autóból oldalra pillantva Lewis Hamilton autóját láttam, mielőtt kihajtottam a pályára. Ezek mind olyan élmények, amelyekből motivációt tudok meríteni a folytatásra. Most jön egy kis szünet, de az edzéssel természetesen nem állok le és a versenyzéstől sem szakadok el teljesen, mert a jövő héten gokartban fogok coacholni. Július végén pedig Zandvoortban, az egyik kedvenc pályámon megy tovább a bajnoki küzdelem”
– összegzett Martin.
A 16 esztendős versenyző véleményét osztotta Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője is, aki szintén úgy vélte, fontosabb az eredménynél az, amit a pályán láttunk a magyar versenyzőtől.
„Azzal, hogy ekkorákat csatázott és elképesztően látványos előzéseket mutatott be, sokkal inkább meg tudta mutatni a tudását, mintha jobb pozícióban egyedül autózott volna és nem történt volna vele semmi. Martin egy ilyen komoly, nagy presztízsű versenyen megmutatta, hogy mire képes a pályán.”
Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója összességében sikeresnek értékelte a Brit Nagydíj hétvégéjét, és elárulta, hogy a háttérben is fontos munka zajlott.
„Sikeres hétvégén vagyunk túl. Nagyon pici hiányérzet van bennem az elmaradt dobogó miatt, ami nyilvánvalóan a három rajthelyes büntetés számlájára írható, de ezeket a helyzeteket is meg kell tanulnunk kezelni, még ha nem is értünk egyet a döntéssel. Focinyelven szólva adható volt, még ha mi nem is adtuk volna meg. Ahogy haladunk előre Martinnal, egyre több nehézséggel fogunk találkozni, amiket meg kell tanulnunk kezelni”
– kezdte értékelését Őry Tamás.
„Azt nézve, hogy mit adott nekünk ez a hétvége, Martin beleszagolt abba, hogy milyen az a közeg, ahova tartozni szeretne, és el is mondta, hogy ide vissza szeretne jönni. Mi azon dolgozunk, hogy ez megvalósulhasson. Martin az eredménytől függetlenül bebizonyította, hogy versenyképes. Minden versenyzőben valamilyen különleges képességet keresnek a csapatok, Martin szombati futamának második felében végrehajtott elképesztő előzései pedig megmutatták, hogy van benne kiválóság, van benne valami, ami biztosan nincs meg mindenkiben. Számomra ez ennek a hétvégének az egyik legnagyobb eredménye, mert ez a néhány perc nagyon felemelő volt mind a szakmának, mind Martin hazai szurkolóinak.”
„Emellett volt néhány tárgyalásunk, mert ahogy haladunk előre, úgy kell egyre korábban döntést hoznunk Martin jövőjéről. Most az előttünk álló egy-két évnek a szakmai programját rakjuk össze, és nyár végéig valószínűleg tudni fogjuk, hogy merre megyünk tovább. Ebből a szempontból is hasznos volt ez a hétvége a számunkra. Most következik három hét szünet, amelyben Martin picit tud mással foglalkozni, edzeni, készülni, hogy aztán megkezdje a szezon második felét, aminek célja, hogy megküzdjön a brit bajnoki címért.”
A silverstone-i hétvége első futamát ITT, a másodikat ITT lehet visszanézni.
A brit F4-es bajnokság következő fordulóját július 26-án és 27-én rendezik a hollandiai Zandvoortban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung kiterjeszti a Galaxy AI-t
-
Gazdaság2 hét ago
Legalább 1,2 milliós nettó kereset kell majd az Otthon Start és a CSOK Plusz teljes kihasználásához
-
Gazdaság4 nap ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Tippek1 hét ago
A One Magyarország több mint 90 országban biztosítja 5G roaming szolgáltatását
-
Gazdaság2 hét ago
Már most érdemes elkezdeni készülni az Otthon Start hitelre
-
Gazdaság2 hét ago
120 ezer diák dolgozik a nyáron: itt vannak a legjellemzőbb órabérek
-
Okoseszközök2 hét ago
5+1 mobilos tipp a fesztiválszezonra
-
Zöld1 hét ago
A világ legfenntarthatóbban működő vállalata a Schneider Electric a TIME és a Statista rangsora alapján