Mozgásban
Idén tovább nő az élelmiszerkereskedelemben az online értékesítés szerepe
Az élelmiszerek vásárlásán belül az online házhoz rendelések arányának további növekedésére számítanak az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértői.
Az elmúlt évben kétszeresére nőtt az ilyen jellegű házhoz szállítások száma a társaság saját adatai szerint. Ezzel párhuzamosan a vásárlók egyre inkább a gyors, pontos és megbízható házhoz szállítást kínáló piaci szereplőket részesítik előnyben. Ehhez az élelmiszerek online értékesítését végző vállalatok vagy saját logisztikai rendszert építenek fel, és maguk bonyolítják a házhozszállítást, vagy külső logisztikai partnert vesznek igénybe. Az érintett vállalatok 64 százaléka szerint utóbbi megoldással, vagyis egy külső szolgáltató bevonásával eredményesen csökkenthetőek a logisztikai költségek egy tavaly közzétett tanulmány szerint.
Az üzletek személyes felkeresését kiváltó online házhoz rendelések térhódításával egyre nő a nyomás az élelmiszerláncokon, hiszen már nem elég csupán a házhoz szállítás lehetőségét biztosítaniuk vásárlóik részére, ennek kivitelezése is a lehető legnagyobb profizmust és gyorsaságot követeli meg tőlük. Az online rendelés népszerűségéről árulkodik, hogy az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO futárjai 2022-ben összesen közel hétszázezer élelmiszer- és melegétel rendelést teljesítettek Magyarországon, közel kétszer annyit, mint az azt megelőző évben. Az esetek többségében nem napok vagy órák döntenek az ügyfélelégedettségről, hanem percek. A nagyvállalatok mellett a kis- és középvállalkozások közül is egyre többen felismerik, hogy saját futárflotta foglalkoztatása helyett külső logisztikai partner bevonásával csökkenthetik logisztikai költségeiket, és egyben javíthatják vásárlóik elégedettségét. A cégek jellemzően az alábbi okokból váltanak a saját futárflotta fenntartása helyett a külső szolgáltató bevonása mellett.
- Költséghatékonyság
A házhoz szállítás logisztikai rendszerének kiépítése és üzemeltetése jelentős befektetést igényel, ahol értelemszerűen fellépnek a méretgazdaságosság problémái. Ezzel szemben egy logisztikai partner meglévő infrastruktúrájának és szakmai tudásának köszönhetően, gördülékenyen képes ellátni ezt a feladatot. Ezt igazolta a 2022-ben közzétett 26. Third-Party Logistics tanulmány, amely szerint a megkérdezett vállalatok 64 százaléka úgy látja, hogy egy logisztikai partnerrel együttműködve tovább csökkentheti a vállalat teljes logisztikai költségét.
- Speciális logisztikai szakértelemhez való hozzáférés
A profi logisztikai cégek működése arra épül, hogy a szállítás technológiai háttérhez, a platformhoz és a szakértelemhez való csatlakozási lehetőséget egyben biztosítsák ügyfeleik számára, így nekik nem kell ezekre a feladatokra erőforrásokat delegálniuk; ahogy a logisztika felelőssége, valamint a kivitelezése során felmerülő akadályok leküzdése sem hárul rájuk. Ráadásul a vásárló és a kereskedő közti egyetlen kapocs sokszor a rendelést kézbesítő futár, így személye, hozzáállása, profizmusa javíthatja az adott márka vagy a kereskedő megítélését. Érdekes, hogy a már említett kutatásban a válaszadó vállalatok közel háromnegyede vélte úgy, hogy a választott logisztikai partner új és innovatív módszereket kínált a szállítás hatékonyságának javítására.
- A fogyasztói igények maximális kiszolgálása
Az élelmiszerláncoknál történő online vásárláskor három elvárásnak kell egyidejűleg teljesülnie: a jó ár-érték aránynak, a kényelemnek, valamint a gyorsaságnak. A B2B logisztikai szolgáltató egyik fő előnye, hogy sokféle módon javíthatja partnerei házhoz szállítási láncának folyamatait – mint például a hőmérséklet-szabályozott és hűtött szállítás, szállítási útvonalak lerövidítése, kézbesített termékek csomagolása, a szállítási területekhez kapcsolódó működési koncepció megtervezése. A DODO utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásai számos ügyfél részére kínálnak aznapi házhoz szállítási megoldásokat, amellyel hatékonyan növelhető a fogyasztói elégedettség és elköteleződés. A már említett kutatásban a válaszadók 73 százaléka állította, hogy a szállítási feladatok kiszervezése egy logisztikai partnerhez hozzájárult a vásárlóiknak nyújtott szolgáltatás javításához.
- Vállalatfejlesztési lehetőségek
A logisztika igen komplex, a gördülékeny és hatékony végrehajtását egy sor összetett, egymást átfedő folyamat, és a benne résztvevők összehangolt működése eredményezi. Egy logisztikai partner bevonásával a vállalatnak nem kell az értékes energia- és erőforrásaiból elkülönítenie a sikeres házhoz szállítás érdekében, helyette az alapvető céljainak megvalósítására fordíthatja azokat.
- Fenntarthatóság
A házhoz szállítás nem megy szembe a környezettudatossággal. A fenntarthatósági faktor épp úgy megjelenik a logisztikai folyamatok optimalizálásában, mint a szállítás technikai megvalósításában. Érdemes tehát az összehangolt, alaposan megtervezett és hatékony házhoz szállításra törekedni, amire igazán csak a logisztikai területre specializálódott szolgáltató képes.
A DODO a fenntartható városi okoslogisztika szakértője, amit nem csupán autóflottája bizonyít. A cég saját fejlesztésű, mesterséges intelligencia alapú platformja segítségével nagymennyiségű adat egyidejű elemzésére képes, ezáltal az útvonalak és futárok kapacitásának optimalizálására, valamint a flottakapacitás maximális kihasználására törekszik. Hiszen a rövidebb és gyorsabb útvonal is csökkenti a környezeti terhelést.
„A DODO számára az okoslogisztika és az innováció kéz a kézben járnak. Saját adatvezérelt platformunk segítségével a városi utolsó kilométeres házhoz szállítási megoldások szakértőivé váltunk az elmúlt évek során, de a fejlesztéseink itt nem érnek véget. Folyamatosan keressük az új lehetőségeket a kiszállítási idő lerövidítése és a környezeti hatások csökkentése érdekében, amelyek révén kereskedelmi partnereink számára is hatékony megoldásokat tudunk kínálni a házhoz szállítás területén”
– mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9
A Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsai kerülnek gyári első szerelésként a Yamaha Motor Co., Ltd. legújabb Supersport modelljére, az YZF-R9-re. Az új generációs sportmotorhoz tervezett prémium teljesítményű abroncsokat a Japánban és Európában forgalmazott modellekhez biztosítja a Bridgestone.
Az YZF-R9 a prémium Supersport kategória legmagasabb szintű teljesítményét és elérhetőségét ötvözi, így vezetési tapasztalattól függetlenül minden motoros számára maximális élményt nyújt. A Yamaha az új modellt a „Re-DNAed Supersport” koncepció alapján fejlesztette, amelynek nyomán a motor örökölte az YZF-R sorozatra jellemző egyedi dizájnt, ötvözve a funkcionális szépséget és a fejlett aerodinamikai megoldásokat. Az YZF-R9 továbbfejleszti a Yamaha hagyományos filozófiáját, amely a motoros és a gép közötti egységet erősíti, mind statikus, mind dinamikus értelemben.
A Bridgestone hosszú távú együttműködésben dolgozik a Yamahával, folyamatosan innovatív megoldásokat és csúcstechnológiás abroncsokat biztosítva a márka motorkerékpárjaihoz. Az YZF-R9-hez készült BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsok „Dan-Totsu” termékek, amelyek a motorsportokban szerzett tapasztalatokat és technológiákat ültetik át a kereskedelmi forgalomban elérhető abroncsokba. Az új abroncs mintázata növeli az érintkezési felület merevségét, optimalizálja a futófelület egyensúlyát és nagyobb tapadási felületet biztosít a döntött motor helyzetében. Ennek köszönhetően kiemelkedő kanyarstabilitást és éles, precíz kezelhetőséget nyújt száraz útfelületen is, így tökéletesen illeszkedik az YZF-R9 dinamikus teljesítményéhez.
A „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció keretében a Bridgestone a versenyzést egyfajta „mobil laboratóriumként” használja, hogy extrém körülmények között tökéletesítse technológiáit és ezeket az újításokat később a mindennapi használatra szánt abroncsok fejlesztésébe ültesse át a. A motorsport-tevékenységeken keresztül a Bridgestone folyamatosan fejleszti Dan-Totsu termékeit és erősíti globális réspiaci stratégiáját a prémium motorkerékpár-abroncsok területén.
A Bridgestone emellett továbbra is elkötelezett a biztonságos és élvezetes motorkerékpár-kultúra kialakítása mellett. Ezen törekvése összhangban áll a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásában leírt „érzelem” (Emotion) értékkel is, mely szerint a vállalat elhivatott, hogy izgalmat, inspirációt és örömöt vigyen a mobilitás világába. A Bridgestone célja továbbá, hogy biztosítsa a motorozás vérpezsdítő élményét további 10, 20 és még több éven át.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Dróntechnológia mesterfokon
A Gábor Dénes Egyetem első volt a távoktatásban, napjainkban első a digitális oktatásban.
Az egyetem két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként alapított mérnökinformatikai és gazdaságinformatikai mesterképzést dróntechnológia specializációval – az első évfolyam végzős hallgatói a napokban tették le sikeresen a záróvizsgájukat.
A 30 milliárd eurós kereskedelmi és gazdasági célú drónpiac mellett a drónok az élet minden szegmensében jelen vannak. Becslések szerint az ágazat fejlődésének évente több mint 10 milliárd euró értékű gazdasági hatása várható a jövőben. Ehhez a növekedéshez egyre több szakemberre van szükség, akik nem csak a fejlesztésben, hanem a drónok célirányos alkalmazásában is részt vesznek. Az Európai Bizottság becslése szerint 2035-re a pilóta nélküli légi járművek ágazata több mint 100 000 embert foglalkoztat majd.
„A Gábor Dénes Egyetem az elmúlt 3 évtizedben mindig az oktatási innováció élvonalába tartozott. Képzéseinkkel nemcsak követjük a megjelenő munkaerőpiaci igényeket, hanem mind szakmai tartalomban, mind pedig módszertanban új trendeket határozunk meg. Ennek hátterét – legyen az dróntechnológia, mesterséges intelligencia vagy fintech – kiváló oktatóink, minőségi képzési anyagaink és piaci partnereink biztosítják”
– mondta el Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke.
A Mérnökinformatikus dróntechnológia specializációval mesterképzés során a hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítést kapnak a dróntechnológia műszaki alapjairól, a képfeldolgozás elméleti és gyakorlati megoldásairól, valamint ezek mesterséges intelligencia alapú rendszerekbe integrálásáról. A dróntechnológia területének sokszínűségét mi sem igazolja jobban, mint a kilenc végzős hallgató diplomamunka témáinak gazdagsága: Adatbiztonság, Mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei az objektumfelismerésben, Hulladéklerakó vizsgálata, Bányaipari alkalmazás, Drónok tengeri, óceáni alkalmazása, Repülésirányítás, Képfeldolgozó szoftver fejlesztése, Gépi tanulási módszerek vizsgálata, Drónok idősoros felvételeinek mezőgazdasági alkalmazása.
„Büszkék vagyunk arra, hogy az első kilenc végzős hallgatónk nemcsak magas színvonalú diplomamunkával és jeles érdemjeggyel zárta a képzést, hanem kiemelkedő kutatási és fejlesztési eredményeket is elért. Bízunk benne, hogy példájukat és szakmai sikereiket követve egyre többen választják a jövőben a mérnökinformatikus mesterképzés dróntechnológia specializációját, hiszen óriási munkaerőpiaci kereslet van a jól képzett szakemberek iránt”
– mondta Dr. Kozma-Bognár Veronika, a Gábor Dénes Egyetem tudományos rektorhelyettese.
A Gábor Dénes Egyetem gyakorlatorientált képzését a jövő szeptemberben megnyíló Drónlabor még magasabb szintre emeli, valamint az intézmény továbbra is aktív szerepet vállal a tudásmegosztásban: tavaly novemberben már második alkalommal rendezte meg a „Dróntechnológia adatfeldolgozási és adatbiztonsági kihívásai” szakmai konferenciáját, amelynek folytatását idén is tervezi.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric és Panamera modelljeihez.
Mostantól mindkét jármű egyedi tervezésű Bridgestone Potenza Sport ultranagy teljesítményű gumiabroncsokkal kapható. A Porsche harmadik generációs sportos luxusszedánja, a Panamera személyre szabott Bridgestone Blizzak LM005 abroncsokkal is felszerelhető – ez a Bridgestone első téli gyári első szerelése a neves autómárka számára.
„A Porsche Cayenne-en való együttműködésünk után új utat nyitunk partnerségünkben, hogy olyan prémium gumiabroncsokat kínáljunk, amelyek hozzájárulnak az új Porsche modellek vezetési élményének fokozásához”
– nyilatkozta Steven De Bock, a Bridgestone EMEA régiójának OE alelnöke. „Két „első alkalmat” is ünnepelhetünk – a Panamerához tervezett Bridgestone OE (eredeti gyári felszerelés) abroncsot, valamint az első, kifejezetten elektromos Porsche modell számára fejlesztett abroncsunkat a Macan Electrichez. Izgalmas bemutatni, hogy képesek vagyunk olyan prémium felszerelések széles választékát biztosítani, amelyek segítenek a Porschét vezetőknek abban hogy a legtöbbet hozzák ki ebből a két hihetetlen, ugyanakkor nagyon is különböző autóból.”
Porsche-teljesítmény növelése az első teljesen elektromos SUV-jában
A Porsche Macan Electric egyedi Potenza Sport gumiabroncsa olyan futófelületet és keverékkialakítást alkalmaz, amely fokozza a jármű dinamikus sportos teljesítményét, miközben képes kezelni az elektromos városi szabadidő-terepjáró (SUV) nagy súlyát és nyomatékát. A Bridgestone zászlóshajójának számító, ultranagy teljesítményű gumiabroncsa a Macan Electric egyedi követelményeihez igazítva maximalizálja a kezelhetőséget száraz és nedves úton, valamint nagy sebességnél egyaránt. Mindez a maximalizált fékezési teljesítmény és kényelem, valamint a jármű mintegy 600 km-es hatótávolságának támogatása érdekében optimalizált gördülési ellenállás mellett valósul meg.
A teljesítménybeli előnyöket az ENLITEN technológia teszi lehetővé. Az ENLITEN a Bridgestone következő generációs technológiai platformja, amelyet úgy terveztek, hogy kompromisszumok nélküli teljesítményt nyújtson, a fenntarthatósági jellemzők fokozására összpontosítva. A Macan Electric Európában kifejlesztett és gyártott egyedi abroncsai világszerte hatféle változatban, 20”, 21” és 22” méretben kaphatók.
Egész évben a Porsche Panamera vezetőinek szolgálatában
A Bridgestone két egyedi abroncsmegoldással látta el a Porsche Panamera vezetőit, hogy javítsa járművük teljesítményét az évszakok során. A Porsche Panamera 21”-os Bridgestone Potenza Sport abroncsait az ENLITEN technológiával tervezték, amely fokozza a jármű sportos vezetési tulajdonságait és a vezető kényelmét, miközben alacsony gördülési ellenállást biztosít az energiahatékonyság érdekében. A Panamera testre szabott Potenza Sport ultranagy teljesítményű abroncsai olyan mintázati kialakítást és anyagösszetételt alkalmaznak, amely maximalizálja a száraz és nedves útfelületen nyújtott kezelhetőséget, valamint a nagy sebességnél mutatott teljesítményt.
A Panamera egyedi 20”-os Bridgestone Blizzak LM005 téli felszerelése olyan mintázatot alkalmaz, amely maximalizálja a száraz, nedves és havas kezelhetőséget és fokozza az autó teljesítményét téli körülmények között. Mindezeket az egyedi tervezésű abroncsokat Európában tervezik és gyártják.
Valódi hatás, virtuálisan kifejlesztve
Mindkét projekt fejlesztése során a Bridgestone innovatív virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiáját alkalmazták. A technológia javítja a fejlesztési folyamat hatékonyságát és fenntarthatóságát – a gyári első szerelések fejlesztési szakaszában a nyersanyagfogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 60 százalékos csökkenését is eredményezi.
A Bridgestone virtuális abroncsfejlesztése kulcsfontosságú volt a Porsche Macan Electric és a Panamera esetében a Porsche által támasztott követelmények elérésében. A technológiát különösen a testre szabott gumiabroncsok száraz fékezési képességeinek javítására és a járművek fékrendszeréhez való megfelelő illeszkedés biztosítására használták. A virtuális abroncsfejlesztés hozzájárult ahhoz, hogy a Macan Electric dinamikus, sportos viselkedése párosuljon a SUV elektromos jármű nagy tömegével és nyomatékával, és így nagy sebességnél is magas szintű stabilitást biztosítson.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába