Mozgásban
Idén tovább nő az élelmiszerkereskedelemben az online értékesítés szerepe
Az élelmiszerek vásárlásán belül az online házhoz rendelések arányának további növekedésére számítanak az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO szakértői.
Az elmúlt évben kétszeresére nőtt az ilyen jellegű házhoz szállítások száma a társaság saját adatai szerint. Ezzel párhuzamosan a vásárlók egyre inkább a gyors, pontos és megbízható házhoz szállítást kínáló piaci szereplőket részesítik előnyben. Ehhez az élelmiszerek online értékesítését végző vállalatok vagy saját logisztikai rendszert építenek fel, és maguk bonyolítják a házhozszállítást, vagy külső logisztikai partnert vesznek igénybe. Az érintett vállalatok 64 százaléka szerint utóbbi megoldással, vagyis egy külső szolgáltató bevonásával eredményesen csökkenthetőek a logisztikai költségek egy tavaly közzétett tanulmány szerint.
Az üzletek személyes felkeresését kiváltó online házhoz rendelések térhódításával egyre nő a nyomás az élelmiszerláncokon, hiszen már nem elég csupán a házhoz szállítás lehetőségét biztosítaniuk vásárlóik részére, ennek kivitelezése is a lehető legnagyobb profizmust és gyorsaságot követeli meg tőlük. Az online rendelés népszerűségéről árulkodik, hogy az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO futárjai 2022-ben összesen közel hétszázezer élelmiszer- és melegétel rendelést teljesítettek Magyarországon, közel kétszer annyit, mint az azt megelőző évben. Az esetek többségében nem napok vagy órák döntenek az ügyfélelégedettségről, hanem percek. A nagyvállalatok mellett a kis- és középvállalkozások közül is egyre többen felismerik, hogy saját futárflotta foglalkoztatása helyett külső logisztikai partner bevonásával csökkenthetik logisztikai költségeiket, és egyben javíthatják vásárlóik elégedettségét. A cégek jellemzően az alábbi okokból váltanak a saját futárflotta fenntartása helyett a külső szolgáltató bevonása mellett.
- Költséghatékonyság
A házhoz szállítás logisztikai rendszerének kiépítése és üzemeltetése jelentős befektetést igényel, ahol értelemszerűen fellépnek a méretgazdaságosság problémái. Ezzel szemben egy logisztikai partner meglévő infrastruktúrájának és szakmai tudásának köszönhetően, gördülékenyen képes ellátni ezt a feladatot. Ezt igazolta a 2022-ben közzétett 26. Third-Party Logistics tanulmány, amely szerint a megkérdezett vállalatok 64 százaléka úgy látja, hogy egy logisztikai partnerrel együttműködve tovább csökkentheti a vállalat teljes logisztikai költségét.
- Speciális logisztikai szakértelemhez való hozzáférés
A profi logisztikai cégek működése arra épül, hogy a szállítás technológiai háttérhez, a platformhoz és a szakértelemhez való csatlakozási lehetőséget egyben biztosítsák ügyfeleik számára, így nekik nem kell ezekre a feladatokra erőforrásokat delegálniuk; ahogy a logisztika felelőssége, valamint a kivitelezése során felmerülő akadályok leküzdése sem hárul rájuk. Ráadásul a vásárló és a kereskedő közti egyetlen kapocs sokszor a rendelést kézbesítő futár, így személye, hozzáállása, profizmusa javíthatja az adott márka vagy a kereskedő megítélését. Érdekes, hogy a már említett kutatásban a válaszadó vállalatok közel háromnegyede vélte úgy, hogy a választott logisztikai partner új és innovatív módszereket kínált a szállítás hatékonyságának javítására.
- A fogyasztói igények maximális kiszolgálása
Az élelmiszerláncoknál történő online vásárláskor három elvárásnak kell egyidejűleg teljesülnie: a jó ár-érték aránynak, a kényelemnek, valamint a gyorsaságnak. A B2B logisztikai szolgáltató egyik fő előnye, hogy sokféle módon javíthatja partnerei házhoz szállítási láncának folyamatait – mint például a hőmérséklet-szabályozott és hűtött szállítás, szállítási útvonalak lerövidítése, kézbesített termékek csomagolása, a szállítási területekhez kapcsolódó működési koncepció megtervezése. A DODO utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásai számos ügyfél részére kínálnak aznapi házhoz szállítási megoldásokat, amellyel hatékonyan növelhető a fogyasztói elégedettség és elköteleződés. A már említett kutatásban a válaszadók 73 százaléka állította, hogy a szállítási feladatok kiszervezése egy logisztikai partnerhez hozzájárult a vásárlóiknak nyújtott szolgáltatás javításához.
- Vállalatfejlesztési lehetőségek
A logisztika igen komplex, a gördülékeny és hatékony végrehajtását egy sor összetett, egymást átfedő folyamat, és a benne résztvevők összehangolt működése eredményezi. Egy logisztikai partner bevonásával a vállalatnak nem kell az értékes energia- és erőforrásaiból elkülönítenie a sikeres házhoz szállítás érdekében, helyette az alapvető céljainak megvalósítására fordíthatja azokat.
- Fenntarthatóság
A házhoz szállítás nem megy szembe a környezettudatossággal. A fenntarthatósági faktor épp úgy megjelenik a logisztikai folyamatok optimalizálásában, mint a szállítás technikai megvalósításában. Érdemes tehát az összehangolt, alaposan megtervezett és hatékony házhoz szállításra törekedni, amire igazán csak a logisztikai területre specializálódott szolgáltató képes.
A DODO a fenntartható városi okoslogisztika szakértője, amit nem csupán autóflottája bizonyít. A cég saját fejlesztésű, mesterséges intelligencia alapú platformja segítségével nagymennyiségű adat egyidejű elemzésére képes, ezáltal az útvonalak és futárok kapacitásának optimalizálására, valamint a flottakapacitás maximális kihasználására törekszik. Hiszen a rövidebb és gyorsabb útvonal is csökkenti a környezeti terhelést.
„A DODO számára az okoslogisztika és az innováció kéz a kézben járnak. Saját adatvezérelt platformunk segítségével a városi utolsó kilométeres házhoz szállítási megoldások szakértőivé váltunk az elmúlt évek során, de a fejlesztéseink itt nem érnek véget. Folyamatosan keressük az új lehetőségeket a kiszállítási idő lerövidítése és a környezeti hatások csökkentése érdekében, amelyek révén kereskedelmi partnereink számára is hatékony megoldásokat tudunk kínálni a házhoz szállítás területén”
– mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Elindult a VIP-jegyek értékesítése a hazai MotoGP-re és leterítették a záró aszfaltréteget a pályán
Elindította a VIP-jegyek értékesítését a MotoGP és a World Superbike hazai futamaira a magyar promóter HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.
Ezzel egy időben leterítették a záró aszfaltréteget a mezőnyöket fogadó balatonfőkajári Balaton Park Circuit versenypálya új nyomvonalán.
A végéhez közeledik a Balaton Park Circuit átépítése, amire azért van szükség, hogy Magyarország legújabb versenypályája megkapja a FIM, azaz a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség legmagasabb, Grade A licencét, és így vendégül lássa 2025 nyarán a MotoGP és a World Superbike gyorsaságimotoros világbajnoki sorozatok magyar futamait. Április közepén leterítették a kivitelezők a záró aszfaltréteget abban a három kanyarban, amelyekben a nyomvonal kiegészítésére volt szükség, miközben a megnövelt bukóterek kialakítása, a kavicságy elterítése gyakorlatilag befejeződött.
A módosításokra azért van szükség, hogy a MotoGP és a Superbike futamain esetenként 300 km/h-nál is gyorsabban száguldó motorosok biztonságosan versenyezhessenek a Balaton Park Circuiten. Ennek érdekében a bukóterek területe az eddigi háromszorosára nőtt, új helyre került az úgynevezett első védelmi vonal, azaz a háromszintes szalagkorlát- és alkatrészfogó kerítésrendszer, három kanyarban pedig új, kiegészítő nyomvonal készül.
A munkálatokat rendszeresen ellenőrzi a nemzetközi versenysorozatokat sportszakmai és biztonsági szempontból felügyelő FIM, amelynek képviselői legutóbb áprilisban jártak a Balaton Park Circuiten. Akkor Bartolome Alfonso Ezpeleta, az FIM MotoGP-ért felelős biztonsági ellenőre elmondta, hogy elégedettek a munkavégzés minőségével.
A Balaton Park Circuit, a HUMDA, a Magyar Motorsport Szövetség, valamint a nemzetközi kereskedelmi jogokat birtokló Dorna közben közösen dolgozik a versenyek sportszakmai és biztonságtechnikai előkészítésén.
Közben megkezdődik a VIP-jegyek értékesítése a két versenyre. A MotoGP és a Superbike hétvégékre is kétféle VIP-jegyet lehet kapni a motogpofhungary.com és a superbikeofhungary.com oldalakon. A MotoGP esetében a VIP 360 jegy körpanorámás teraszos kilátást biztosít a pályára, a célegyenes és számos kanyar is jól látható innen, így a nézők az akciók középpontjába kerülhetnek. Itt a vendégek street food-élményt kapnak finom ételekkel és open bar szolgáltatással. A sátrak és a fedett területek gondoskodnak arról, hogy a naptól és az esőtől is védve legyenek a vendégek. A HUMDA Lounge jegyek vásárlói a boxutca épületéből felülről nézhetik a célegyenest és a csapatok munkáját. Az open bar szolgáltatás mellett az élő közvetítést időmérő képernyők egészítik ki. A World Superbike Pit Lounge a paddock szívében található, az első sorból lehet nézni a futamot kivételes kiszolgálással, valamint a kényelem, a stílus és az élő motorsport hangulatának tökéletes keverékével. Az SBK Executive Lounge pedig személyre szabott vállalati vendéglátási csomagokkal tökéletesen illeszkednek az egyes cégek üzleti céljaihoz és vendégei érdeklődéséhez, hatásos hálózatépítést és emlékezetes beszélgetéseket biztosít. Mindegyik csomag magas szintű gasztronómiai csomagot és tökéletes VIP-élményeket tartalmaz azok számára, akik értékelik a luxust és a kényelmet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Egyre több SPAR-üzletnél tölthetőek az elektromos autók, a vállalat interaktív térképen mutatja be a töltőpontokat
Az eddigi 138 töltőpont mellett további 60 új elektromos autó töltőpont várja az autósokat a SPAR és az OMV Hungária együttműködése révén.
Mindezekkel együtt már csaknem kétszáz töltőpont kínál töltési lehetőséget a SPAR szupermarketeknél, az INTERSPAR hipermarketeknél és az OMV-SPAR express üzleteknél.
„Az elmúlt öt évben jelentősen emelkedett Magyarországon az elektromos és a plug-in hibrid autók száma. A SPAR Magyarország elkötelezett a környezetbarát technológiák alkalmazása iránt, ezért 2019-ben elkezdtük a töltőpontok kiépítését a SPAR-üzleteknél. Az eltelt hat évben vállalatunk számos, az autós vásárlói forgalom szempontjából frekventált új vagy modernizált szupermarkethez és hipermarkethez telepített elektromos töltőállomásokat. Az elmúlt évben újabb fontos állomásához érkezett a programunk: az OMV Hungáriával elindult együttműködésünk keretében mintegy 12 városban összesen 60 új töltőpont létesült OMV-SPAR express, illetve INTERSPAR üzletek parkolójában. Mindezekkel együtt már 52 üzletnél 198 töltőpontot vehetnek igénybe országszerte az elektromos autóval érkező vásárlóink”
– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR és az OMV Hungária együttműködésének eredményeként telepített 60 új töltőpontot nyolc budapesti, és egy-egy dunaharaszti, balatonlellei, szentendrei, szigetszentmiklósi, makói, debreceni, tatai, érdi, pécsi, tatabányai és békéscsabai OMV-SPAR express és INTERSPAR hipermarket parkolójában használhatják az elektromos autók tulajdonosai. Az ultragyors, prémium töltők 150-300 kW-os töltési lehetőséget kínálnak az autósoknak, amellyel az erre alkalmas elektromos járműveiket akár mindössze 20 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthetik fel.
Az érdeklődők számára a SPAR a honlapján egy interaktív térképet is készített, amelyre az összes magyarországi töltőpont felkerült: https://www.sparafenntarthatojovoert.hu/e-autotolto
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
LogiMAT 2025: hálózatba kapcsolt megoldások
A LogiMAT kiállítás az utóbbi évtizedben az intralogisztika legnagyobb eseményévé vált Európában. A Jungheinrich idén is a legnagyobb standon mutatta be, hogyan kapcsolhatók össze optimálisan a manuális és az automatizált folyamatok.
A Jungheinrich a március 11-13. között Stuttgartban megrendezésre kerülő LogiMAT 2025 kiállításon mutatta be legújabb megoldásait a jövő hálózatba kapcsolt és hatékony anyagáramlásához. A „Összekapcsolt megoldások. Minden szempontból” mottóval a vállalat bemutatta, hogyan optimalizálható az anyagáramlás egyedileg, ügyfélre szabottan a manuális és automatizált folyamatok zökkenőmentes integrációjával. Az idei szakkiállításon a Jungheinrich bemutatóterületének egyik különleges fénypontja az új ETV 3i tolóoszlopos targonca volt.
Teljeskörűen hálózatba kapcsolt anyagáramlási megoldások
A Jungheinrich a mutatta be „Connected Solutions” koncepcióját, amely különböző méretű vállalatokat segít abban, hogy intralogisztikai folyamataikat hatékonyabbá és jövőállóbbá tegyék. A hangsúly a kézi és automatizált alkalmazások személyre szabott összekapcsolásán van, hogy a folyamatok láncolata összefüggő legyen. A moduláris, bővíthető megoldások teljes mértékben hálózatba kötöttek, és rugalmasan alkalmazkodnak az egyedi raktári követelményekhez. A Jungheinrich ugyanakkor átfogó tanácsadásra és hosszú távú partnerségekre épít, hogy fenntarthatóan támogassa a vállalatokat a digitális átalakulás felé vezető úton.
Újdonság: az új ETV 3i tolóoszlopos targonca
A Jungheinrich a LogiMAT 2025 kiállításon új terméket is bemutatott: az ETV 3i típusú, nagy teljesítményű tolóoszlopos targoncát, amelyet kifejezetten a nagy teherbírású, nehéz alkalmazásokhoz fejlesztettek ki. A targonca a maximális energiahatékonyságot, a legmagasabb szintű ergonómiát és a legmodernebb biztonsági funkciókat ötvözi. Optimális teljesítményt kínál akár 2,5 tonnás teherbírással és nagy maradványteherbírással. A legkorszerűbb lítiumion-technológiának köszönhetően a tolóoszlopos targoncák kiemelkedő energiahatékonyságot érnek el. A továbbfejlesztett ergonómia nagyobb kezelési komfortot biztosít, többek között állítható magasságú légrugós üléssel, megnövelt szélvédővel és optimalizált fellépővel. Emellett az olyan innovatív funkciók, mint a SmartStripe fénycsík, növelik a raktárban a láthatóságot és így javítják a biztonságot a mindennapi műveletek során.
IFOY-jelölt targoncák: ETV 214i és EFG 425
Az új ETV 3i mellett a Jungheinrich a LogiMAT 2025 kiállításon bemutatta az IFOY-díjra (Év Targoncája Díj) jelölt ETV 214i és EFG 425 targoncákat is. Az ETV 214i típust a „Magasemelésű raktártechnikai gépek” kategóriában jelölték. Energiahatékony lítiumion-technológiájával és ergonomikus kialakításával új mércét állít fel a targoncák kategóriájában. Innovatív akkumulátor-koncepciója kompakt kialakítást tesz lehetővé, tágas kezelői munkahellyel, alacsony belépési magassággal és jobb körkörös kilátással. Ez növeli a kezelői kényelmet és maximalizálja a hatékonyságot a nagy rakodási magasságú és keskeny folyosókkal rendelkező raktárakban.
Az EFG 425 elektromos homlokvillás targonca, amelyet a „Homlokvillás targonca” kategóriában jelöltek a díjra, szintén bemutatásra kerül a LogiMAT 2025 kiállításon. A targonca nagy teljesítményű elektromos hajtástechnológiája kiemelkedő, amely károsanyag-kibocsátásmentes alternatívát kínál a belső égésű motorral hajtott targoncákkal szemben. Az innovatív panorámatetőnek és a maximális körkörös, optimalizált kialakításnak köszönhetően a targonca maximális biztonságot és kényelmet garantál. Az erős teljesítmény, az energiahatékonyság és a robusztus menettulajdonságok kombinációja ideális megoldás a beltéri és kültéri nehéz alkalmazásokhoz.
Hibrid bemutató: okosan digitális hálózatba kapcsolva
A Jungheinrich standján található hibrid bemutató a vásár különleges fénypontja volt. Itt a látogatók élőben tapasztalhatták meg, hogy a kézi és az automatizált folyamatok hogyan egészítik ki egymást zökkenőmentesen a hatékony anyagáramlás érdekében. A termékek beérkezésétől a komissiózáson át a kimenő árukig – minden lépés tökéletesen összehangolt és digitálisan hálózatba kapcsolt.
A Jungheinrich mint stratégiai partner az intralogisztikában
A Jungheinrich jelenlétével az idei szakvásáron hangsúlyozta az intralogisztikai megoldások vezető, teljes körű szállítójaként betöltött szerepét. A vállalat következetesen a digitális innovációkra és a fenntartható energiakoncepciókra összpontosít, hogy támogassa ügyfeleit a jelenlegi és jövőbeli kihívások megoldásában. A LogiMAT 2025 látogatói gyakorlati betekintést nyerhettek az intelligens automatizálási megoldásokba, a modern szoftvertermékekbe, valamint a hatékony energetikai megoldásokba.
További részletek: www.jungheinrich.hu/logimat
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Az AI hardver- és energiaigénye nem ismer határokat
-
Gazdaság2 hét ago
Több mint 10 ezer mérnök kellene a magyar gazdaságba
-
Ipar1 hét ago
A Schneider Electric megoldása hatékonyabbá teszi a kritikus infrastruktúrák védelmét
-
Okoseszközök5 nap ago
Megérkezett a felhőalapú Xbox játékélmény az LG okostévékre
-
Ipar2 hét ago
Már az adatközpontok energetikai kihívásaira is megoldást kínál a magyar HeatVentors fejlesztése
-
Mozgásban5 nap ago
Egyre több SPAR-üzletnél tölthetőek az elektromos autók, a vállalat interaktív térképen mutatja be a töltőpontokat
-
Egészség2 hét ago
Itt a tavasz – megújulás kívül-belül zöldségekkel, vadnövényekkel és kirándulással
-
Mozgásban2 hét ago
A Continental a jövő világítási ökoszisztémáját hozza el az autóiparba