Mozgásban
Modern ikon, amely hű a gyökereihez: íme a vadonatúj Toyota Land Cruiser
Hamarosan megkezdődik a vadonatúj Toyota Land Cruiser 250 sorozatgyártása, mely már első pillantásra is a méltán híres Toyota terepjáró mélyen gyökerező hagyományait idézi, miközben egy modern terepjármű legújabb technológiáját képviseli.
A legendás Land Cruiser örökségére építve ez a vadonatúj generáció esetében is kiemelt szerepet kap a minőség, a megbízhatóság és a tartósság, melyek már évtizedek óta az ikonikus modell és úgy általában a Toyota márka alapértékei. Ahogy a Land Cruiser története során mindig tette, természetesen a legújabb generáció is, képes megbirkózni a legkeményebb kihívásokkal, és biztosítja, hogy vezetője és utasai minden körülmény között biztonságban érjenek célba. Az új GA-F platform és alváz biztosítja a kiváló terepképességet, míg az elektromos szervokormány új szétkapcsolható első stabilizátorral és átdolgozott 2,8 literes turbódízel nyolcfokozatú automata sebességváltóval kiemelt vezetési és utasélményt biztosít. A Land Cruiser 250 nem csupán egy autó, hanem egy hűséges társ, amely minden úton és helyzetben megbízható teljesítményt nyújt. A világ legkeményebbnek tartott terepjárója mindig is az emberek biztonságát és kényelmét helyezte előtérbe, és ez a filozófia újra megmutatkozik ebben a modern változatban is. Ahogy a Land Cruiser hírneve és népszerűsége továbbra is növekszik, ez az új generáció is folytatja az utat, hogy a Toyota egyik legelismertebb és legkedveltebb modelljévé váljon világszerte. A modellből elérhető lesz egy 48 V-os lágy hibrid változat, amely 2025-ben csatlakozik a kínálathoz.
A vadonatúj Land Cruiser 250 egy olyan modell legújabb generációja, amely több mint 70 év alatt páratlan hírnevet szerzett a világ minden részén, köszönhetően erejének, megbízhatóságának és keménységének, amelynek révén a legmostohább körülményekkel is megbirkózik. A legújabb Land Cruiser esetén pedig minden korábbinál fontosabb cél volt, hogy egy olyan jármű legyen, amelyre számíthat, és amely bárhová elviszi Önt, és épségben haza is hozza.
A Land Cruiser család az évek során három párhuzamos sorozatban fejlődött:
- A Station Wagon: a mai 300-as sorozat képviseli, amely a világ olyan régióiban kapható, mint Afrika, a Közel-Kelet, Ázsia és a csendes-óceáni térség.
- A Heavy Duty: a világhírű 70-es sorozat, amely idén ünnepli fennállásának 40. évfordulóját, és amely az afrikai, közel-keleti és csendes-óceáni piacokon kapható.
- A Light Duty: a kínálat, amely magában foglalja a vadonatúj 250-es sorozatot, a fő európai modellt.
Az első Light Duty modell (egyes régiókban „Prado” néven is ismert) 1985-ben csatlakozott a Land Cruiser globális kínálatához. Azóta fejlődése során karakterében egyre közelebb került a fényűzőbb és nagyobb Land Cruiser 300-hoz. A 2024-es 250-es sorozatú modell fejlesztése során tudatosan döntöttek úgy, hogy a Land Cruiser visszatér a gyökereihez, és a praktikus és megfizethető járműként való pozícionálásra összpontosítanak. Keita Moritsu főmérnök kifejtette:
„Megváltoztattuk felfogásunkat, és úgy gondoljuk, hogy ezt a Land Cruiser modellt praktikus és megfizethető terepjáróként kell kínálni. Elhatároztuk, hogy a gyökerekhez való visszatérés lesz a Land Cruiser típus alapvető eleme a jövőben.”
Az eredmény egy teljesen új modell, amely erős, autentikus terepképességeket kínál, amelyeknek az új GA-F platform és alváz adja az alapokat: kiváló funkcionalitást az utasok és a rakomány szállítására, jobb kilátást a vezető számára és nem mellesleg egyszerűséget, mivel az alkatrészeket úgy tervezték, hogy könnyen javíthatóak legyenek, vagy személyre szabott elemekkel lehessen őket helyettesíteni. A „vissza a gyökerekhez” filozófia a jármű formatervében is megmutatkozik, amely a Land Cruiser örökségét a modernitással ötvözi. A robusztus stílus megbízhatóságot, időtlen megjelenést és a legjobb professzionális munkagépekhez társított funkcionális, tartós minőséget sugall.
„Ez nem egyszerűen egy tisztelgés”
– mondja Yoshito Watanabe vezető formatervező.
„Ezeket az elemeket egy modern dizájnban értelmezi, amely a Land Cruiser lényegét idézi.”
A Land Cruiser örökség
A Land Cruiser 72 évvel ezelőtt, 1951. augusztus 1-jén született meg „Toyota BJ” néven. Nem sokkal később bizonyította erejét és képességeit azzal, hogy az első olyan jármű lett, amely sikeresen feljutott a Fuji hegy lejtőin található hatodik állomásra. Azóta a Toyota küldetése a Land Cruiser esetében az, hogy egy olyan autót biztosítson az embereknek, amely biztonságban juttatja el őket céljukhoz, még a legzordabb környezetben is. Az ügyfelek világszerte szerzett különböző tapasztalatai felbecsülhetetlen értékűnek bizonyultak a Land Cruiser alapvető erősségei, a megbízhatóság, a tartósság és a legkeményebb terepképességek kialakításában. Talán nem meglepő, hogy hosszan tartó világhírneve a Toyota egyik legkelendőbb modelljévé tette, a mai napig 11,3 millió eladással, több mint 170 országban és régióban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Automatizált logisztika a globális ellátáshoz
A Liebherr a világ egyik vezető mobildaru gyártója. A Jungheinrichhel közösen új központi alkatrészraktárt épített a baden-württembergi Ehingenben található székhelyén.
2024 szeptembere óta innen irányítják a globális alkatrészellátást.
A Liebherr ehingeni termékpalettája magában foglalja a legmodernebb teleszkópos és rácsos gémű darukat különböző méretekben, mobil és lánctalpas futóművel. A kínálat a 35 tonnás terepjáró mobil daruktól a hatalmas, 3000 tonnás teherbírású lánctalpas darukig terjed. Vagyis az új alkatrészraktárhoz maximális térkihasználásra volt szükség.
RENDSZERMEGOLDÁS EGY KÉZBŐL
A Liebherr az alkatrészlogisztika automatizálását a Jungheinrichre bízta, aki a projekt teljes megoldását egy kézből szállította. A rendszer középpontjában egy 6-folyosós, automatikus, silószerkezetű szűkfolyosós magasraktár áll, 18 000 tárolóhellyel – tető- és oldalburkolatokkal együtt.
Hossza körülbelül 80 méter, szélessége 75 méter, magassága 30 méter, méretei tehát figyelemre méltóak. Ehhez jön még egy 2 folyosós, háromszoros mélységű kis alkatrész-shuttle raktár összesen 40 000 tárolóhellyel.
Az automatizált rendszer, valamint a kézi raktározási területek valamennyi folyamatának vezérlését a Jungheinrich Warehouse Management System (WMS) végzi, együttműködve a Liebherr ERP-rendszerével.

A két csatornás kompakt shuttle raktárrendszer 40 000 tárolóhelyet biztosít.
LEGÚJABB TECHNOLÓGIA
A Liebherr ehingeni gyárának rendszermegoldása magában foglalja a raklapos és a tárolóládás magasraktárakat, a legújabb szállítástechnológiát ládák és raklapok számára – beleértve a vezérlést és a vizualizációt –, valamint hat magasraktári felrakógépet. Ezek két-két teherfelvevő eszközzel teszik gyorsabbá a Liebherr alkatrészek be- és kitárolását, valamint teljesen automatizált folyamatokat biztosítanak a problémamentes, 24 órás működéshez.
MESTERSÉGES INTELLIGENCIA IRÁNYÍTJA ÉS KEZELI
A Jungheinrich Warehouse Management System (WMS) mesterséges intelligenciával optimalizálja az anyagáramlást a Liebherrnél. Irányítja és kezeli a teljes automatizált raktárt, miközben számos ügyfélspecifikus funkciót is megvalósít. Így biztosítható az intelligens, átfogó menedzsment valamennyi raktári területen. Ide tartozik például a tárolóládák előzetes összeállítása többféle sorrend szerint, majd a raklapok összeállításakor történő konszolidálás. Ezenkívül több munkaállomáson is pick-and-pack összeállítás történik szállítódobozokban. Cél a maximális hatékonyság és átláthatóság valamennyi intralogisztikai művelet során a központi alkatrészellátásban.

Hat magasraktári felrakógép biztosítja a gyors ki- és betárolást akár 30 méteres magasságban.
KÉSZEN A JÖVŐBENI NÖVEKEDÉSRE
A Jungheinrich megoldásával a tervezést, a projekt kidolgozását és a rendszer építését egy kézből biztosította. Robert Schad, a Jungheinrich értékesítési projektvezetője kiemelte, hogy a Liebherr logisztikai megoldása elsősorban nagyfokú rugalmassága miatt kiemelkedő. Problémamentesen bővíthető, így már ma felkészült a jövőbeli növekedésre.
További információ: www.jungheinrich.hu/referencia-liebherr
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Molnár Martin szárnyalt Spában: a rekordbajnokot szorongatta a brit F3 tesztjén
Szenzációs teljesítményt nyújtott a Forma–1-es Belga Nagydíj helyszínéül szolgáló legendás spái pályán Molnár Martin. A brit F4 idei harmadik helyezettjeként magasabb kategóriába lépő magyar versenyző ismét a brit F3-nak beillő GB3-ban tesztelt, és nem sokkal maradt el az idei szezon bronzérmesétől.
Spában folytatódott Molnár Martin tesztsorozata a GB3-ban. A 17 esztendős sportoló a múlt héten, Snettertonban ismerkedett meg a brit Forma–3-nak beillő sorozat F4-esnél jóval gyorsabb autójával és a Rodin Motorsporttal, majd ezen a héten már Belgiumban körözött a legutóbbi három szezon bajnokát adó istállóval.
És nemcsak körözött, hanem egyenesen szárnyalt, ugyanis a 18 GB3-as autót és számos, már az idén is ebben a sorozatban versenyző pilótát felvonultató mezőnyben mindkét tesztnapot a 2. helyen zárta a Hitech GP pilótája, Deagen Fairclough mögött. A 19 esztendős brit onnan lehet ismerős sokaknak, hogy 2023-ban rekordnak számító 14 győzelemmel lett bajnok a brit F4-ben, majd az idén teljes idényt ment a GB3-ban, ahol az összetett harmadik helyén zárt, jóval tapasztaltabb tehát Martinnál, aki ehhez képest az első napon mindössze 0,128 másodperccel maradt el tőle a 7 kilométer hosszú körön – amelyen a GB3-as autók bőven 2 perc fölötti időket teljesítenek –, majd a második napon úgy kapott 0,488 másodpercet, hogy Fairclough a leggyorsabb körében levágta az utolsó sikánt, amivel rengeteg időt nyert.
„Ismét nagyon jó két tesztnapunk volt. A csapattal továbbra is nagyon jó együtt dolgozni, az autóra pedig mostanra teljes mértékben ráéreztem – kezdte értékelését Martin. – Innentől azon lesz a hangsúly, hogy megtanuljam a számomra ismeretlen pályákat, azokon a helyszíneken pedig, amelyeken már korábban vezettem, átálljak arra, hogy ez egy sokkal gyorsabb autó, mint az F4-es. Spa nagyon tetszik, élvezetes itt vezetni. Azért még mindig Zandvoort a kedvencem, de Spa felkerült a listámon a második helyre.”
„Ami a programunkat illeti, a tesztet pályatanulással kezdtük. Ekkor még kopott gumikon mentünk, mert azon volt a hangsúly, hogy ráérezzek a pálya ritmusára, aztán a második menetre már feltettünk egy frissebb gumiszettet, és ekkor már ott tudtam lenni a mezőny elejében, majd a harmadik menetben egy tizedes hátrányban a második helyen álltam, miként az első nap összesítésében is ez a helyet foglaltam el. Az utolsó menetben még javíthattam volna új gumin, de mindegyik körömön forgalomba kerültem. Mindkét napon nehéz volt jó kört futni, mert F4-es autók is voltak a pályán, és bármennyire is furán hangzik, nehéz volt őket megelőzni, mert mi a kanyarokban vagyunk sokkal gyorsabbak, nem az egyenesekben. A második napot aztán rögtön a tabella elején kezdtük, majd ahogy folyamatosan változtattunk a beállításokon és én is alakítottam a vezetésemen, úgy gyorsultunk menetről menetre.”
Nem magától értetődő ez a kezdés
Mivel Martin Spában életében másodszor ült GB3-as autóban, és a múlt héten mindössze egyetlen napot tesztelt száraz pályán, senki nem várta tőle, hogy egy számára ismeretlen aszfaltcsíkon így fog teljesíteni. Még Kiss Pál Tamás, a Martin pályafutását egyengető Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője sem.
„Még most sem térek magamhoz attól, hogy Martin milyen teljesítményt nyújtott ezen a két tesztnapon, mert amit produkált, az abszolút nem elvárható. Már az első teszten is voltak pozitív jelek, hiszen a második napon csak az idei bajnok Alex Ninovic autózott nála jobb kört, de ott még úgy voltam vele, hogy Snettertont jól ismeri és jól is megy ott. Persze az autóra nagyon rá kellett érezzen, különben nem tudott volna ennyire gyors lenni, de akadt több, óvatosságra intő jel.”
„Spában viszont az történt, hogy egy számára ismeretlen, ráadásul nagyon gyors pályán, összességében a második száraz pályán teljesített tesztnapján hatalmasat villantott. Én akkor értettem meg, hogy megérkezett a következő lépcsőfokra és megtalálta a helyét, amikor az első spái tesztnap végén beszéltünk és azt mondta, hogy el sem fáradt, annyira jó az összhang közte és a csapat között. A Rodin teljes mértékben azt az irányt képviseli a beállításokkal, amit Martin szeret, miközben már most félszavakból értik egymást, és pontosan annyi információt adnak neki, ami ahhoz kell, hogy gyors legyen. Ha megvan a kémia, megvan az összhang, akkor minden sokkal flottabbul megy.”
„Az, hogy ilyen hamar ilyen teljesítményre képes, emellett azt is mutatja, hogy megérett rá, egyre tapasztaltabb, és nagyon passzol hozzá a nagyobb kategóriájú autó. Benne van a zsigereiben, és meg tudja valósítani azokat a dolgokat, amelyekről úgy gondolta, hogy a kisebb kategóriájú autóval is meg lehet, míg annak értelemszerűen megvoltak a korlátai. Attól pedig, hogy ezzel az autóval ez működik, olyan önbizalma lett, amit nagyon jó látni. Kimegy a pályára, és rögtön érzi a gumikat, a tapadáshatárt, majd az első gyorskörében fut egy legjobb időt. Nem arról van szó, hogy ott van az első ötben, és akkor még egy kicsit jobban oda kell tennie magát, hogy javuljon, hanem konkrétan az történik, hogy kimegy, odateszi az első gyorskört és tudja, hogy első, vagy legrosszabb esetben második lesz.”
Kiss Pál Tamás szerint az eddig látottak azt is mutatják, hogy jó az az irány, amit a MOTAM kijelölt Martinnak.
„A filozófiánkat ezek a tesztek annyira jól visszaigazolják és motiválnak minket, hiszen mindig azt mondtuk, hogy a cél a lehető legrövidebb idő alatt a legtöbbet fejlődni. Ezt Martin tökéletesen hozza és bizonyítja, hogy az a munka és az az út, amit követünk, működik. A Rodin pedig nagyon elégedett Martin hozzáállásával, munkamoráljával, alázatosságával. Szerethető, kedves srácnak tartják, ami látszik is, mert nagyon hamar befogadták.”
A GB3 szezon utáni tesztsorozata a jövő héten, a Red Bull Ringen folytatódik.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Kia EV4 bekerült a 2026-os Év Autója díj döntősei közé
A Kia EV4 hivatalosan is bejutott a 2026-os Év Autója (COTY) díj döntőjébe. A 23 ország 60 zsűritagjából álló testület válogatása alapján az EV4 a 35 modellből álló hosszú listáról bekerült a hét döntős közé.
Ez a mérföldkő a Kia nyolcadik COTY-döntős szereplését jelenti – ami páratlan eredmény egy koreai márka számára –, és jól mutatja a Kia növekvő befolyását az európai autóiparban, amely 2008-ban kezdődött, amikor a Kia Ceed először került be a döntősök közé.
Még figyelemreméltóbb, hogy ez már az ötödik egymást követő év, amikor a Kia döntős az Év Autója (COTY) megmérettetésen. Az EV6 2022-es győzelmét követte a Niro 2023-ban, az EV9 2024-ben, majd az EV3 2025-ben, amely rekordot döntve a Kia történetének legmagasabb pontszámát érte el, és második helyen végzett. Ez a következetesen kiemelkedő teljesítmény bizonyítja, hogy a Kia komoly, hosszú távú versenyzővé vált Európa legrangosabb autóipari díján.
Európának készült, Európában
A Kia EV4 a márka első, teljesen elektromos modellje, amelyet Európában gyártanak – a vállalat zsolnai (Szlovákia) üzemében, az Electric Global Modular Platform (E-GMP) alapjain. A hatchback akár 625, a Fastback pedig akár 633 kilométeres hatótávot kínál, rendkívül alacsony légellenállási együtthatóval (0,261 Cd a hatchback, 0,23 Cd a Fastback esetében), valamint fejlett, 58,3 és 81,4 kWh kapacitású akkumulátor-opciókkal, amelyek körülbelül 30 perc alatt képesek 10-ről 80%-ra feltöltődni. Az EV4 az európai vezetők igényeire szabva egyesíti a hatékonyságot, a sokoldalúságot és a mindennapi használhatóságot.
Az európai mérnökök a Hyundai Motor Europe Technical Centre (HMETC) központjában finomhangolták a futóművet, hogy magabiztos kezelhetőséget, pontos kanyarvételt és kényelmes, hosszú távú utazást biztosítson. Az EV4 emellett élvezi a Kia egyre bővülő töltőhálózatának előnyeit, amely immár több mint egymillió nyilvános töltőpontot foglal magában Európa-szerte.
Az utastérben az EV4 a Kia „Opposites United” formanyelvét képviseli: a vezetőre összpontosító kabin intuitív technológiákat kínál, mint például a Kia App, a Digital Key 2, valamint a vezeték nélküli szoftverfrissítések (OTA), amelyek zökkenőmentes, összekapcsolt élményt biztosítanak. A 2025-ös EV Day eseményen előzetesen bejelentették, hogy az EV4 GT 2026-ban kerül piacra.
„Büszke vagyok rá, hogy az Év Autója zsűri továbbra is elismeri a Kiát”
– mondta Marc Hedrich, a Kia Europe elnöke és vezérigazgatója.
„Az EV4 az EV6 és az EV3 nyomdokain halad, és bizonyítja, hogy a Kia nem csupán részt vesz, hanem a legmagasabb szinten versenyez Európában. Az EV4, amelyet Európában terveztek, hangoltak és gyártottak, megmutatja, hogy a magas minőségű, felelős elektromos mobilitás lehet egyszerre inspiráló és elérhető.”
A 2026-os Év Autója győztesét a Brüsszeli Autószalonon hirdetik ki, az ünnepélyes díjátadóra 2026. január 9-én kerül sor.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Aszálykezelési stratégiák a mezőgazdaságban
-
Gazdaság2 hét ago
Vidéken is viszik a nagyot drágult paneleket
-
Ipar2 hét ago
Újra indul a verseny a Magyar Innovációs Nagydíjért
-
Ipar2 hét ago
Az újgenerációs adatközpontok igényeire optimalizálva fejleszt a Schneider Electric
-
Mozgásban2 hét ago
Molnár Martin szárnyalt Spában: a rekordbajnokot szorongatta a brit F3 tesztjén
-
Tippek2 hét ago
A Google már válaszol helyetted – de vajon hivatkozik rád?
-
Ipar2 hét ago
Új lendület a Bitgetnél: Ignacio Aguirre Franco lett a vállalat globális marketingigazgatója (CMO)
-
Okoseszközök1 hét ago
A magyar diákok megcsinálták: a Samsung nemzetközi kihívásának győztesei között a csapat







