Connect with us

Mozgásban

PostNL – Spring: HVO100 bioüzemanyag az európai közúti fuvarozásban

A mai naptól a PostNL – a hollandiai székhelyű postai és logisztikai cég – és nemzetközi leányvállalata, a Spring mintegy négymillió liter HVO100 bioüzemanyaggal látja el a közúti fuvarozást kiszolgáló európai dízel töltőállomás-hálózatot.

Ez fontos előrelépés a tisztább és fenntarthatóbb szállítási megoldások irányába, mivel 12 ezer tonnával csökkenti az éves szén-dioxid-kibocsátást, ami körülbelül 5000 benzinüzemű autó tizenkét havi használatából eredő mennyiségnek felel meg.* Ezzel a kezdeményezéssel a PostNL és a Spring hozzájárulnak ahhoz, hogy jelentősen csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás a fuvarozási ágazatban.

A PostNL és nemzetközi leányvállalata Hollandiában már most is előnyben részesíti a levél- és csomagkézbesítés során a gyalogos kézbesítést, valamint a kerékpár és az elektromos járművek használatát. Emellett a HVO100 megújuló üzemanyagot használják azon nagyobb volumenű szállítások esetén, amelyeket még nem elektromos járművekkel végeznek. A HVO100 jelentősen csökkenti az olyan káros anyagok kibocsátását, mint a szén-dioxid (CO2), a nitrogén-oxidok (NOx) és az egyéb káros részecskék. A HVO100 használatával akár 90%-kal kevesebb a CO2-kibocsátás, mint a hagyományos dízel üzemanyag esetén.

Egyedülálló és jelentős előrelépés

A nemzetközi távolsági közúti szállítás esetében a fenntarthatóság különösen nagy kihívást jelent: az elektromos teherautók hatótávolsága még nem elég nagy, a szükséges infrastruktúra még fejletlen, ezen felül a HVO100 üzemanyag Hollandián kívül csak nagyon korlátozottan áll rendelkezésre. Van azonban megoldás: a HVO100 integrálható a meglévő európai dízel töltőállomás-hálózatba. A PostNL és a Spring, partnereikkel együttműködve, megtalálták egy módját annak, hogy miként használhatják a HVO100-at Európán belüli nemzetközi közúti fuvarozásra. Ez egyedülálló és jelentős előrelépést jelent a logisztikai ágazatban.

HVO100 az európai hálózatban

Tijs Reumerman, a PostNL határokon átívelő megoldásokért felelős ügyvezető igazgatója elmondta: „Innovatív megoldást találtunk arra, hogy miként használhatjuk a HVO100-at, és reméljük, hogy ez a kezdeményezés másokat is inspirálni fog. A jövőben annyi bioüzemanyagot fogunk vásárolni, amennyi az összes, Európán belüli nemzetközi közúti fuvarozásunk fedezésére elégséges lenne. Az így megvásárolt magas minőségű HVO100-at a mai naptól európai üzemanyag-kiskereskedők részére átadjuk, akik ezt a hagyományos üzemanyagárszinten értékesítik. Ezzel a fenntartható üzemanyag ebben a mennyiségben kiváltja a hagyományos üzemanyagot az európai fogyasztók szintjén. Ez a megoldás annyival csökkenti a károsanyag kibocsátást, mintha teherautóink – amelyek rendszeres útvonalaikon többnyire nem jutnak hozzá a fenntartható üzemanyaghoz – közvetlenül HVO100-at használnának. Rendkívül büszke vagyok erre a jelentős lépésre. Ügyfeleinkkel, last-mile partnereinkkel és a teljes logisztikai ágazattal szorosan együttműködve, szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy Európa teljes közúti közlekedése fenntarthatóbbá váljon, és ez a kezdeményezésünk ennek egy jó gyakorlati példája. Minden ügyfelünk közvetlenül részesül a csökkentett szén-dioxid-kibocsátás előnyeiből, pluszköltségek nélkül.”

Egy évtizeddel korábban elérni a nettó nulla kibocsátást

Az Európa-szerte kiterjedt hálózattal rendelkező piacvezető vállalatként a PostNL közvetlen felelősséget érez, hogy hozzájáruljon a fenntartható társadalomhoz. A vállalat nap mint nap azon dolgozik, hogy javítsa környezeti lábnyomát a teljes kézbesítési láncban, többek között a kibocsátásmentes logisztikára való áttéréssel és azzal, hogy együttműködik a piaccal körforgásos gazdasági megoldások megvalósításában. A PostNL továbbfejlesztette klímastratégiáját, és ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátási célokat nyújtott be a Science Based Targets (SBT = Tudományos Alapú Célkitűzések) kezdeményezéshez. A vállalat célja, hogy 2040-re gyakorlatilag nulla hatást gyakoroljon az éghajlatra és a környezetre, megelőzve ezzel egy évtizeddel az elfogadott klímavédelmi megállapodásokat. A társaság a fenntartható üzemanyag felhasználásának kiterjesztésével újabb jelentős lépést tett e cél megvalósítása felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss