Connect with us

Mozgásban

Három hidrogén üzemanyagcellás és három akkumulátoros elektromos autóbusz áll forgalomba a HUMDA támogatásával

humda

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. két pályázatán összesen 6 modern, környezetbarát autóbusz beszerzésére nyertek lehetőséget 3 városban a Zöld Busz Program keretében.

Kecskeméten 2 és Budapest agglomerációjában 1 hidrogén üzemanyagcellás, Veszprémben pedig 3 akkumulátoros elektromos autóbusz állhat forgalomba a következő években. A pályázatok szerinti beruházások megvalósításához szükséges forrásokat az Energiaügyi Minisztérium biztosította. A pályázatok célja, hogy a közlekedés károsanyag és üvegházhatású gáz kibocsátása minél gyorsabban csökkenjen és a hazai tömegközlekedés járműállománya megfelelő ütemben modernizálódjon, ezzel elősegítve, hogy az ország 2050-re elérje a klímasemlegességet.

A hidrogén üzemanyagcellás autóbuszok pályázatán a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. 544,3 milliós támogatást nyert 2 járműre, a Volánbusz Közlekedési Zrt. pedig 267,2 millió forintot 1 autóbuszra. Utóbbi közlekedik majd a fővárosi agglomerációban. A pályázók a hidrogén üzemanyagcellás buszbeszerzésre 100 százalékos támogatást kapnak a HUMDA-tól. A rendelkezésre álló keret kimerülése miatt tartaléklistára került az 1 autóbuszra pályázó Miskolc Városi Közlekedési Zrt., a HUMDA jelenleg keresi a lehetőséget a többletforrások előteremtéséhez.

A hidrogén üzemanyagcellás buszok beszerzésének támogatásával az Ügynökség hozzájárul a Magyarország Nemzeti Hidrogénstratégiájában szereplő feladatok megvalósításához. A budapesti agglomerációban közlekedő busz Budapesten az Illatos úti töltőállomáson tankolhat majd, amely a HUMDA pénzügyi támogatásával és szakmai közreműködésével nyílt meg a felhasználók széles köre számára. A Kecskeméten közlekedő hidrogén üzemanyagcellás járműveket kezdetben mobil töltőállomáson töltik majd, de a hosszú távú célok között szerepel az állandó töltőállomás kialakítása. Mindkét hidrogén üzemanyagcellás autóbuszt kibocsátásmenetes technológiával előállított, zöld hidrogénnel töltik majd.

A 25 ezer főnél nagyobb lakosságszámú települések új, akkumulátoros elektromos buszok beszerzésére kiírt pályázatán a V-Busz Veszprémi Közlekedési Kft. nyert 426,7 millió forint támogatást, amelyből 3 tisztán elektromos járművet szereznek majd be. Szintén pályázott 3-3 autóbuszra a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. és a Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata – Tüke Busz Zrt. Konzorciuma, amely pályázatai forrás hiányában tartaléklistára kerültek. Az Ügynökség ennél a pályázatnál is keresi a lehetőséget a többletforrások előteremtéséhez. A 25 ezer főnél népesebb településeken autóbusz beszerzésére 80 százalék, töltőinfrastruktúra bővítésére 40 százalék a támogatás sikeres pályázat esetén.

– Az ország egyik fontos jövőbemutató vállalása, hogy 2050-re elérjük a nettó klímasemlegességet, ehhez szükség van a helyi kibocsátás nélküli, zöld energiával működő járművek minél szélesebb körű használatára. A HUMDA által koordinált Zöld Busz Program célja, hogy a magyar közösségi közlekedés járműállománya ütemesen haladjon a karbonsemlegesség irányába és folyamatosan modernizálódjon. Örülünk neki, hogy ennyien érdeklődtek a pályázataink iránt, ez azt jelenti, hogy számos településen dolgoznak a zöld közlekedési célok eléréséért. Ma már nem kérdés, hogy a zöldátállást minél előbb és minél hatékonyabban kell megvalósítanunk a fenntarthatóság érdekében. A zöld energia a magyar gazdaság jövője a háztartásokban, a közlekedésben és az iparban egyaránt. Külön öröm számunkra, hogy a hidrogén üzemanyagcellás autóbuszok iránt is jelentős az érdeklődés. Ez azt bizonyítja, hogy az idén egész évben zajló, 7 városba ellátogató mintaprojektünk sikeres, hiszen olyan városok pályáztak, ahol már mentrendi körülmények közt ismerték meg ezt a forradalmi technológiát – emelte ki Dr. Mészáros Virág, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. vezérigazgatója.

A pályázatok révén a közösségi közlekedési szolgáltatást nyújtó cégek hozzájárulnak majd a helyi közlekedés színvonalának javításához, a személyszállítási közszolgáltatási feladatokat ellátó tiszta és energiahatékony járművek minél szélesebb körű elterjesztéséhez. A szemléletformálási munka és a hajtásláncok népszerűsítése mind a hidrogén üzemanyagcellás járművek, mind a tisztán akkumulátoros elektromos buszok kapcsán is kiemelt küldetése a HUMDA-nak. A járművek a tervek szerint 2027. júliusig állnak majd forgalomba.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Út a vadonba: igazi porfelhőt kavarnak a Hankook abroncsai

A 2025-ös FIA Rally Világbajnokság (WRC) harmadik fordulóját, a legendás Szafari Rally-t március 20. és 23. között rendezik meg a kenyai Naivasha és Nakuru megyék területén.

A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook a WRC hivatalos abroncsszállítójaként támogatja a világ legjobb rallycsapatait, akik ezen a hétvégén a WRC versenynaptár egyik legkeményebb megmérettetésével néznek szembe.

A végeláthatatlan, vadregényes tájakon zajló Szafari Rally híres arról, hogy a végsőkig próbára teszi mind a versenyzőket, mind a rallyautókat. A kimerítő sziklás utak, a mély homokrétegek, a perzselő hőség, a hirtelen esőzések és a vadon élő állatok kiszámíthatatlansága mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a verseny – közel 385 kilométeres versenytávval és 21 szakasszal – a kitartás, az irányítás és a teljesítmény igazi próbája legyen.

A Hankook a kenyai Szafari Rally-n a csapatokat az extrém terepre készült rallyabroncsával, a Dynapro R213-mal látja el. Az abroncsot kifejezetten úgy tervezték, hogy a burkolatlan útfelületeken is csillapítsa az ütéseket, miközben kiemelkedő élettartamot és tapadást biztosít extrém körülmények között is. Megerősített szerkezete ellenáll a vágásoknak és a defekteknek, míg az optimalizált tapadás és a precíz kezelhetőség a kiszámíthatatlan terepen is nagy magabiztosságot nyújt a pilótáknak. A rally extrém körülményeihez igazodva a Dynapro R213 két változatban érhető el: lágy és kemény gumikeverékben, biztosítva a legjobb teljesítményt a különböző utakon és hőmérsékleti viszonyok között.

A Hankook 2023 óta működik együtt az FIA-val és a résztvevő gyártókkal, így több mint 2000 kilométernyi valós körülmények közötti tesztelést végzett a nagy teljesítményű rallyabroncsok fejlesztése és minősítése érdekében. Ez az intenzív fejlesztési folyamat biztosítja, hogy a pilóták a Hankook prémium abroncstechnológiájára támaszkodhassanak a kenyai Szafari Rally zord körülményei között is.

A Rally Sweden-en szerzett győzelmüket követően a bajnoki tabellán jelenleg Elfyn Evans és navigátora, Scott Martin (Toyota GAZOO Racing World Rally Team) vezet 61 ponttal.

A Hankook a WRC mellett jelenleg mintegy 70 globális motorsporteseményre szállít versenyabroncsokat, és számos csapatot támogat. A versenyekről érkező adatok felhasználásával a vállalat folyamatosan fejleszti abroncstechnológiáját, és az így szerzett kulcsfontosságú ismereteket mind a nagy teljesítményű versenyabroncsok, mind a fogyasztói abroncsok fejlesztésében alkalmazza, biztosítva az iparágvezető minőséget és teljesítményt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Szoboszlai Futammal bővül az idei Vivicittá

300 induló próbálhatja ki az idei Telekom Vivicittán, mekkora teljesítmény lefutni annyit, amennyit Szoboszlai Dominik fut egy átlagos* mérkőzésen.

A 10,5 km-es hosszúságú exkluzív futam a futóverseny második napján, április 13-án 13 órakor indul. A távon rajthoz álló versenyzők limitált, egyedi technikai pólót kapnak, nevezési díjukból 2000 Ft-tal pedig a SUHANJ! Alapítványt támogatják. A szám nevezése március 15-én 9 órakor indul a Telekom Vivicittá honlapján.

Március 15-én szombaton 9 órától lehet nevezni a Budapest Sport Iroda (BSI) és a Magyar Telekom közös szervezésű futóversenyének, a Telekom Vivicittának új kihívására, a Szoboszlai Futamra. A jubileumi 40. esemény részeként elrajtoló Szoboszlai Futam hosszúsága 10,5 km, annyi, amennyit Szoboszlai Dominik hazai színekben játszott meccsein átlagosan futott tavaly. A Szoboszlai Futam résztvevői limitált, egyedi technikai futópólót kapnak, a nevezési díjból pedig a szervezők 2000 Ft-ot a SUHANJ! Alapítvány integrált edzőtermének támogatására fordítanak. A futók így nemcsak egy különleges élménnyel gazdagodhatnak, hanem egy jó ügyért is futhatnak. A Szoboszlai Futam a verseny második napján, április 13-án, vasárnap 13 órakor a 10 km-es futókkal együtt, de önálló távként rajtol.

A Szoboszlai Futam arra hívja fel a figyelmet, hogy mindenki a saját céljai elérésével válhat igazi győztessé. Legyen szó az első teljesített versenyről vagy egy újabb lépésről az egészségesebb élet felé, a legfontosabb, hogy mozgásban maradjunk és élvezzük a sport örömét. A 10,5 km-es táv egy olyan kihívás, ahol nem a csúcsteljesítmény számít, hanem a mozgás szeretete. A Szoboszlai Futam egyben egy jelképes közös célba érkezés Szoboszlai Dominikkal, aki mérkőzésein a pályán bajnokként játszik, sikereivel sokak számára példakép és igazi motiváció a rendszeres mozgásra.

„Fontos számomra, hogy egy kicsit viszonozhassam az embereknek azt a támogatást, amit a mérkőzések során kapok tőlük. Örülök, ha a teljesítményem inspirálóan hat másokra, ahogy annak is, hogy most a Telekommal közösen arra motiválhatom az embereket, hogy sportoljanak, ezáltal tegyenek az egészségükért

– tette hozzá Szoboszlai Dominik.

Az exkluzív futamra a nevezések száma korlátozott, 300 elhivatott indulót várnak a szervezők. További információ a nevezéssel kapcsolatban elérhető az alábbi oldalon: https://www.telekomvivicitta.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

DACHSER: szárazföldi szállítás Írországból Európába

Az új szolgáltatás az Egyesült Királyságot „szárazföldi hídként” használva gyorsítja fel az ír exportot Európába

Vámügyintézési szakértelmére és vezető európai gyűjtőszállítmányozási hálózatára alapozva „Smart Landbridge Connect” néven új szolgáltatást vezetett be a Dachser: akárcsak a Brexit előtt, a logisztikai szolgáltató járatai Írországból ismét a brit szárazföldön keresztül jutnak el a kontinentális Európába. A kompokhoz képest ez az útvonal nagyobb rugalmasságot, rövidebb szállítási időt és sűrűbb járatindulásokat tesz lehetővé. Ezzel a Dachser az első olyan nagy logisztikai vállalat, amely újraélesztette ezt a Brexit előtti megoldást.

A Smart Border Connect vámszolgáltatás tavalyi elindítása után, amely a brit exportőrök számára biztosít gördülékenyebb hozzáférést az európai piachoz, a Dachser még egy módot talált arra, hogy felgyorsítsa az áruk áramlását a Brit-szigetekről a kontinentális Európa felé. A logisztikai szolgáltató bevezeti az új Smart Landbridge Connect szolgáltatást, amelynek keretében Írországból az Egyesült Királyságon keresztül szállítja az árukat Európa szárazföldi részére és vissza, akár napi 40 járatot indítva 35 ország célállomásaira.

Az ír kikötők és a kontinentális Európa közötti közvetlen kompjáratok kapacitása korlátozott, ezért a járatindulások száma limitált. Ráadásul a zord időjárás is gyakran okoz fennakadásokat, az ír exportőrök ezért nehezebben érik el a kontinentális európai piacokat. A Dachser új szolgáltatása erre a helyzetre jelent megoldást és kínál gördülékeny áruszállítást.

„A gyors és hatékony szárazföldi szállítási opció révén a Dachser versenyelőnyt teremt az ír exportőrök számára”

– mondta el John Van Den Berg, a DACHSER Ireland ügyvezető igazgatója.

„Az egyszerű T2-vámeljárás használatával az Írországból induló áruk zökkenőmentesen haladnak át az Egyesült Királyságon, majd a Csatorna-alagúton keresztül érkeznek a kontinensre, lehetővé téve az ír kereskedők számára, hogy termékeik gyorsabban és hatékonyabban érjék el az európai célállomásokat”

– tette hozzá.

Kiváló minőségű hálózat

Az ír ügyfelek is profitálhatnak a Dachser kiváló minőségű gyűjtőszállítmányozási hálózatából, amely évente több mint 77 millió küldeményt kezel a logisztikai szolgáltató 220 saját telephelyén keresztül Európában. A DACHSER házon belüli informatikai rendszerei és eLogistics-platformja megbízható, átlátható és biztonságos alapot jelent a szolgáltatás során.

„Végső soron az Írországban, az Egyesült Királyságban és a kontinentális Európában működő saját hálózatunk révén tudjuk a legmagasabb szintű minőséget és biztonságot nyújtani – ami kiemelten fontos ügyfeleink számára”

– összegzi Van Den Berg.

További információ a Smart Landbridge Connect-ről az alábbi videóban: https://www.dachser.ie/en/smart-landbridge-connect


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss