Mozgásban
Toyota bZ4X: egy lépéssel közelebb az elektromos jövő
A Toyota új korszakot nyitott a tisztán elektromos hajtású járművek világában a bZ4X bemutatásával, amely az új „Beyond Zero” (bZ) család első képviselője, ám a közeljövőben egy sor dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modell követi majd a környezettudatos japán autómárka kínálatában.
Ez a nagyméretű SUV nem csupán egy újabb elektromos autó, hanem egy innovációkkal teli modell, amely az eTNGA platform alapjaira épül, integrálva az akkumulátort a jármű szerkezetébe a jobb menetdinamikáért és merevségért. A bZ4X kiemelkedő hatótávolságot és kategóriaelső terepképességeket kínál, mind az első-, mind az összkerékhajtású változatokban. A Toyota több mint 25 éves tapasztalatával az elektrifikált járműtechnológia terén és a Subaruval való együttműködés révén a bZ4X nem csak a Toyota, hanem az egész elektromos járműpiac számára jelent mérföldkövet.
A jármű nemcsak a zéró károsanyag-kibocsátás elérésére törekszik, hanem túl is mutat ezen, a „Beyond Zero” filozófia jegyében, amely az emberek mobilitását, biztonságát és életminőségét helyezi előtérbe. Az új bZ4X modellt az európai piacra is bevezetik, demonstrálva a Toyota elkötelezettségét a karbonsemlegesség és a fenntartható mobilitás iránt, miközben a Toyota Environmental Challenge 2050 célkitűzései felé vezető úton halad. Az új modell bevezetése a Toyota azon ambícióját erősíti meg, hogy 2025-re évente 55 millió elektrifikált modellt értékesítsen világszerte, jelentősen hozzájárulva a globális karbonlábnyom csökkentéséhez.
A bZ4X a Toyota első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett járműve. Ez a modell új utat nyit a vállalat bZ, azaz „Beyond Zero” almárkája révén a zéró károsanyag-kibocsátású modellek bevezetésével, és azzal, hogy először biztosít valódi terepképességeket az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) piacán. Bevezetése felgyorsítja a Toyota többtechnológiás stratégiáját a karbonsemlegesség felé vezető úton. A bZ4X minőségét és teljesítményét a Toyota világelső, több mint negyedszázados tapasztalatai alapozzák meg az elektrifikált járműtechnológia terén. A vállalat a Subaruval is együtt dolgozott a bZ4X fejlesztő partnereként, ezzel olyan területeken sikerült elismert szakértelmet bevonni a tervezésbe, mint például az összkerékhajtás-technika. A bZ4X nem egy meglévő modell átalakítása, hanem egy teljesen új típus, amely az első a különböző bZ járművek sorozatából, amelyeket a Toyota új, kifejezetten a BEV-ek számára kifejlesztett platformjára építenek. Az eTNGA az akkumulátoregységet az alvázba integrálja, teljes egészében a jármű padlója alá.
Az eredmény egy erős és rendkívül merev vázszerkezet és alacsony súlypont, ami meghatározó tényezője a bZ4X stabil és élvezetes vezethetőségének. A moduláris felépítés lehetővé teszi, hogy könnyen alkalmazható legyen különböző járműtípusok széles skálájához, a kis és a nagyobb szegmenseket is lefedve. A bZ4X első- és összkerékhajtású változatban is elérhető. Az FWD modell egy 150 kW-os, az első tengelyen helyet kapó eAxle egységgel rendelkezik, amely 204 lóerős teljesítményt és 265 Nm maximális forgatónyomatékot produkál. Az AWD modell, elöl és hátul egy-egy 80 kW-os eAxle egységet használ, amelyek együttes teljesítménye 218 lóerős és 337 Nm nyomaték. A kategóriaelső terepképességeket az AWD rendszer teszi lehetővé az X-MODE rendszerrel karöltve, amely biztonságos és stabil teljesítményt nyújt sárban és hóban egyaránt. A lítium-ion akkumulátoregység 71,4 kWh kapacitású, és 96 cellából áll, amelyek vízhűtésesek, és folyamatosan, egyesével ellenőrzi ezeket a rendszer bármilyen rendellenesség vagy probléma után kutatva.
A Toyota az akkumulátor minőségébe vetett bizalmát tükrözi a garancia, amely szerint az akkumulátor kapacitásának legalább 70 százalékát megőrzi 10 évig, és amelyre az eredeti EV gyártói garancia 8 évig vagy 160.000 kilométerig érvvényes. Emellett a kiegészítő akkumulátor garancia 10 évig vagy 1 millió kilométerig fedezi a vásárlókat, amennyiben minden évben elviszik az autót egy éves EC állapotfelmérésre (az ÁSZF érvényes).
A bZ4X hivatalos hatótávolsága (WLTP szabvány szerint) az FWD változat esetében 516 km, az AWD modell esetében pedig 470 km. A gyorstöltés 80 százalékos töltöttségre körülbelül 30 perc alatt elvégezhető, normál hőmérsékleti körülmények között. A modell a bemutatásakor kizárólag 6,6 kW-os fedélzeti töltővel volt elérhető, immáron azonban a gyorsabb töltési teljesítmény érdekében 11 kW-os egységgel is megrendelhető.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines fenntartható repülőgép-finanszírozásáért
A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég -, elismerve azt az úttörő jelentőségű tranzakcióját, amely elsőként integrált fenntarthatósághoz kötött hitelstruktúrát egy többdevizás JOLCO finanszírozási modellbe, két új generációs, üzemanyag-hatékony Airbus A321neo repülőgép beszerzése kapcsán.
A Societe Generale által lebonyolított innovatív tranzakció a finanszírozás feltételeit a Turkish Airlines fenntarthatósági teljesítménycéljaihoz köti, különös tekintettel a flotta szén-dioxid-intenzitásának csökkentésére.
A díj kapcsán a Turkish Airlines Igazgatósági és Végrehajtó Bizottsági tagja, valamint pénzügyi igazgatója (CFO), Murat Şeker így nyilatkozott:
„Büszkék vagyunk arra, hogy nemzetközi elismerést kaptunk azért, mert fenntarthatóságra épülő finanszírozási modellt integráltunk repülőgép-finanszírozási stratégiánkba. Meggyőződésünk, hogy ez a struktúra nemcsak flottamegújítási és növekedési céljainkat támogatja, hanem hosszú távú elkötelezettségünket is megerősíti amellett, hogy 2050-re karbonsemleges légitársasággá váljunk.”
A Turkish Airlines az elmúlt tíz évben mintegy 16 milliárd amerikai dollár értékben hajtott végre repülőgép-finanszírozási tranzakciókat és eddig több mint 30 nemzetközi díjat nyert el rangos szervezetektől, köztük a Global Transport Finance, az Airline Economics, az Airfinance Journal és a Bonds, Loans & Sukuk Türkiye elismeréseit. A most elnyert „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díj tovább erősíti a nemzeti légitársaság vezető szerepét a fenntarthatósági szempontok integrálásában a légiközlekedési finanszírozás területén.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Jungheinrich PowerCube – világpremier Svájcban
Raktározási kapacitásának és versenyképességének növelése érdekében a Schönenberger, az elektromos, dekorációs és világítástechnikai termékek nagykereskedője úgy döntött, hogy a világ első Jungheinrich PowerCube rendszerét telepíti a mellingeni logisztikai központjába – egy lenyűgöző, 11 méter magas, 18 000 tárolóhelyet, nyolc szatellit kocsiból és óránként akár 150 komissiózási teljesítményt biztosító tárolórendszert. Az anyagmozgatást vezérlő Jungheinrich WMS rendszerrel és a gyors hibaelhárításhoz szükséges professzionális szervizzel, valamint támogatással kombinálva az automatizált kompakt konténerraktár a modern logisztika alapját képezi, amely rugalmasan együtt nő az ügyféllel, és teret ad a jövőbeni további elképzeléseinek.
MÉRETEZHETŐ KOMPAKT TÁROLÓRENDSZER
Automatizált, ultrakompakt és méretezhető – a Jungheinrich PowerCube segítségével a Schönenberger megtalálta a korábban kézzel szervezett komissiózás ideális helyettesítőjét. A hosszú gyaloglási távolságok és a magas hibaarány sok időt vettek igénybe, amelyet most hatékonyabban tud kihasználni a rendkívül innovatív PowerCube-nak köszönhetően. A Jungheinrich mindössze 400 m2 alapterületen egy nagy teljesítményű és fenntartható logisztikai rendszert valósított meg, amely óránként akár 150 be- és kitárolási műveletet is könnyedén képes elvégezni. Akár 20 szatellit kocsi alkalmazásával ez a teljesítmény szükség esetén még tovább növelhető.
A HATÉKONYSÁG ÚJ DIMENZIÓJA
A Jungheinrich PowerCube tárolórendszer akár 12 méteres magasságával a legmagasabb kompakt raktár kategóriájában. A tárolóládák 33 tárolási szinten vannak egymásra pakolva, és a nagy teljesítményű lítiumion akkumulátorokkal felszerelt, energiatakarékos PowerCube szatellit kocsik 4 méter/másodperc sebességgel szállítják őket rendeltetési helyükre. A munkaállomásokon történő köztes töltési lehetőségének köszönhetően a kocsik a nap 24 órájában üzemkészek, állásidő nélkül.
„A PowerCube segítségével naponta 30%-kal több terméket tudunk kikomissiózni ugyanannyi munkaerővel” – meséli lelkesen Enzo Guzzo, a Schönenberger ellátási láncának vezetője.
SZEMÉLYRE SZABOTT BELSŐ LOGISZTIKA
Annak érdekében, hogy megfeleljenek a szigorú tűzvédelmi előírásoknak a PowerCube oxigéncsökkentett konstrukcióval rendelkezik, amelybe füstérzékelő érzékelőket építettek be. Ezek riasztást adnak, mielőtt az egyik könnyen gyúlékony komponens lángra kapna. A rendszer üzembe helyezése során az ügyfelet oktatásban részesültek arról, hogy az esetleges hibákat akár saját maga is el tudja hárítani.
„Ha probléma merül fel, az irodámból vagy akár otthonról is meg tudom javítani” – számol be lelkesen Enzo Guzzo.
Ezen kívül a szatellit kocsik a folyamatos működés érdekében a rendszeren kívül, külön-külön is karbantarthatók, miközben a többi kocsi továbbra is teszi a dolgát.
SIKERES KÍSÉRLETI PROJEKT
A Schönenberger a világ első PowerCube rendszerének választásával úttörő szerepet vállalt az ultrakompakt tárolás területén. Az integrált logisztikai megoldás segít az ügyfélnek az áruforgalom növelésében, miközben csökkenti a hibaarányt. Emellett egyedülálló helykihasználásának köszönhetően feleslegessé teszi a további külső raktárakat, és nagy fejlődési lehetőségeket kínál az ügyfél számára. A PowerCube segítségével a Jungheinrich a legmodernebb szoftvereket használja a hatékony folyamatok és az innovatív hardverek közötti kapcsolat megteremtéséhez. Összességében az első PowerCube megépítése értékes tanulási tapasztalat volt a projektben részt vevők számára, amely során Enzo Guzzo szerint igazi barátságok szövődtek.
További információ: www.jungheinrich.hu
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Gördülő innováció a zöldebb holnapért – így értelmezi újra a fenntartható abroncsgyártást a Hankook
A Hankook Tire a Környezetvédelmi Világnap alkalmából ismételten megerősíti elköteleződését a fenntarthatóság és bolygónk védelme mellett. A vállalat folyamatos erőfeszítéseket tesz a bolygó védelme és a fenntartható jövő megteremtése érdekében, ahogy erről 2024-es ESG (Környezeti, Társadalmi és Irányítási) jelentésében is részletesen beszámol.
A Hankook célja, hogy 2050-re elérje a nettó zéró szén-dioxid kibocsátást. Ennek érdekében a vállalat 2030-ra a gyártási fázisból származó Scope 1 és 2 üvegházhatású gázkibocsátásokat 46,2%-kal, míg a Scope 3 kibocsátásokat 27,5%-kal tervezi csökkenteni a 2019-es bázisévhez képest. Ezt a tudományosan is megalapozott karboncsökkentési célkitűzést az SBTi (Science Based Targets initiative) is hitelesítette, összhangban a Párizsi Megállapodás 1,5°C-os céljával.
Kibocsátáscsökkentés és energiahatékonyság
A vállalat 2023-ban a gyártási fázisban 79 energiatakarékossági intézkedést vezetett be, ami 4,45%-os éves csökkenést eredményezett a Scope 1 és 2 kibocsátásokban. Emellett a Hankook aktívan dolgozik a megújuló energiaforrások használatának növelésén.
Körforgásos gazdaság és fenntartható anyagok
A Hankook elkötelezett a körforgásos gazdaság modelljének kiterjesztése mellett. Ennek a törekvésnek a részeként 2023 novemberében indították el 13 vállalat részvételével a Tire-to-Tire Circular Economy Model-t, amelynek célja, hogy újrahasznosítás révén állítson elő fenntartható nyersanyagokat. A vállalat rácalmási üzeme már sorozatgyártásban állít elő 45%-ban fenntartható alapanyagokból készült, ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező abroncsokat. Az abroncsgyártó célja, hogy 2050-re minden Hankook abroncs 100%-ban fenntartható alapanyagokból készüljön.
Fenntartható termékfejlesztés
A vállalat folyamatosan kutatja az innovatív technológiákat a fenntartható termékek fejlesztése érdekében. Ez magába foglalja az abroncsok súlyoptimalizálását, ami csökkenti a gyártás energiaigényét, és a fém 3D nyomtatási technológia alkalmazását az abroncsformák gyártásában, ami 60%-os hulladékcsökkenést és több mint 80%-os energiamegtakarítást eredményezhet. Mindemellett a vállalat bővíti a felújított abroncsok gyártását és kínálatát is, csökkentve ezzel a hulladék mennyiségét és megőrizve az alapanyagokat.
Vízgazdálkodás és hulladékcsökkentés
A Hankook folyamatosan törekszik a fenntartható működésre a globális abroncsiparban, fejleszti gyártási folyamatait, hogy ezzel csökkentse az energia- és vízfelhasználást valamint a gyártási hulladékot. Ennek az eredményeként 2021-ben a vállalat koreai Geumsan gyára az iparágban elsőként szerezte meg az ISCC PLUS tanúsítványt, melyet 2023 augusztusában a cég rácalmási gyára is elnyert. A magyar gyár 2024-ben ráadásul vízgazdálkodása elismeréseként a HVG és a Planet Fanatics’ Network közös listáján elnyerte a „Minden csepp víz számít” különdíját.
A vállalat továbbra is elkötelezett a fenntartható jövő építése mellett, együttműködve partnereivel, munkavállalóival és a közösségekkel egy zöldebb és élhetőbb bolygóért.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Zöld2 hét ago
Az A1 Solar Zanzibar Ltd. átadta első afrikai napelemes rendszerét a Zaso Children’s Home gyermekotthonban
-
Tippek1 hét ago
Ezek szabotálják leggyakrabban a családi utazásokat
-
Ipar1 hét ago
Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies
-
Okoseszközök1 hét ago
Lezárult a 2025-ös okoszebra-szavazás
-
Egyéb kategória1 hét ago
Tizedik alkalommal választották Európa legjobb légitársaságának a Turkish Airlines-t
-
Egészség1 hét ago
Hogyan hűtsünk okosan és főleg egészségesen az irodát?
-
Tippek2 hét ago
Tapsolni vagy nem tapsolni: az itt a kérdés!
-
Okoseszközök1 hét ago
A Samsung Galaxy Watch okosórák éjjel is segítenek egészségesebb mindennapokért