Mozgásban
Toyota bZ4X: egy lépéssel közelebb az elektromos jövő
A Toyota új korszakot nyitott a tisztán elektromos hajtású járművek világában a bZ4X bemutatásával, amely az új „Beyond Zero” (bZ) család első képviselője, ám a közeljövőben egy sor dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modell követi majd a környezettudatos japán autómárka kínálatában.
Ez a nagyméretű SUV nem csupán egy újabb elektromos autó, hanem egy innovációkkal teli modell, amely az eTNGA platform alapjaira épül, integrálva az akkumulátort a jármű szerkezetébe a jobb menetdinamikáért és merevségért. A bZ4X kiemelkedő hatótávolságot és kategóriaelső terepképességeket kínál, mind az első-, mind az összkerékhajtású változatokban. A Toyota több mint 25 éves tapasztalatával az elektrifikált járműtechnológia terén és a Subaruval való együttműködés révén a bZ4X nem csak a Toyota, hanem az egész elektromos járműpiac számára jelent mérföldkövet.
A jármű nemcsak a zéró károsanyag-kibocsátás elérésére törekszik, hanem túl is mutat ezen, a „Beyond Zero” filozófia jegyében, amely az emberek mobilitását, biztonságát és életminőségét helyezi előtérbe. Az új bZ4X modellt az európai piacra is bevezetik, demonstrálva a Toyota elkötelezettségét a karbonsemlegesség és a fenntartható mobilitás iránt, miközben a Toyota Environmental Challenge 2050 célkitűzései felé vezető úton halad. Az új modell bevezetése a Toyota azon ambícióját erősíti meg, hogy 2025-re évente 55 millió elektrifikált modellt értékesítsen világszerte, jelentősen hozzájárulva a globális karbonlábnyom csökkentéséhez.
A bZ4X a Toyota első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett járműve. Ez a modell új utat nyit a vállalat bZ, azaz „Beyond Zero” almárkája révén a zéró károsanyag-kibocsátású modellek bevezetésével, és azzal, hogy először biztosít valódi terepképességeket az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) piacán. Bevezetése felgyorsítja a Toyota többtechnológiás stratégiáját a karbonsemlegesség felé vezető úton. A bZ4X minőségét és teljesítményét a Toyota világelső, több mint negyedszázados tapasztalatai alapozzák meg az elektrifikált járműtechnológia terén. A vállalat a Subaruval is együtt dolgozott a bZ4X fejlesztő partnereként, ezzel olyan területeken sikerült elismert szakértelmet bevonni a tervezésbe, mint például az összkerékhajtás-technika. A bZ4X nem egy meglévő modell átalakítása, hanem egy teljesen új típus, amely az első a különböző bZ járművek sorozatából, amelyeket a Toyota új, kifejezetten a BEV-ek számára kifejlesztett platformjára építenek. Az eTNGA az akkumulátoregységet az alvázba integrálja, teljes egészében a jármű padlója alá.
Az eredmény egy erős és rendkívül merev vázszerkezet és alacsony súlypont, ami meghatározó tényezője a bZ4X stabil és élvezetes vezethetőségének. A moduláris felépítés lehetővé teszi, hogy könnyen alkalmazható legyen különböző járműtípusok széles skálájához, a kis és a nagyobb szegmenseket is lefedve. A bZ4X első- és összkerékhajtású változatban is elérhető. Az FWD modell egy 150 kW-os, az első tengelyen helyet kapó eAxle egységgel rendelkezik, amely 204 lóerős teljesítményt és 265 Nm maximális forgatónyomatékot produkál. Az AWD modell, elöl és hátul egy-egy 80 kW-os eAxle egységet használ, amelyek együttes teljesítménye 218 lóerős és 337 Nm nyomaték. A kategóriaelső terepképességeket az AWD rendszer teszi lehetővé az X-MODE rendszerrel karöltve, amely biztonságos és stabil teljesítményt nyújt sárban és hóban egyaránt. A lítium-ion akkumulátoregység 71,4 kWh kapacitású, és 96 cellából áll, amelyek vízhűtésesek, és folyamatosan, egyesével ellenőrzi ezeket a rendszer bármilyen rendellenesség vagy probléma után kutatva.
A Toyota az akkumulátor minőségébe vetett bizalmát tükrözi a garancia, amely szerint az akkumulátor kapacitásának legalább 70 százalékát megőrzi 10 évig, és amelyre az eredeti EV gyártói garancia 8 évig vagy 160.000 kilométerig érvvényes. Emellett a kiegészítő akkumulátor garancia 10 évig vagy 1 millió kilométerig fedezi a vásárlókat, amennyiben minden évben elviszik az autót egy éves EC állapotfelmérésre (az ÁSZF érvényes).
A bZ4X hivatalos hatótávolsága (WLTP szabvány szerint) az FWD változat esetében 516 km, az AWD modell esetében pedig 470 km. A gyorstöltés 80 százalékos töltöttségre körülbelül 30 perc alatt elvégezhető, normál hőmérsékleti körülmények között. A modell a bemutatásakor kizárólag 6,6 kW-os fedélzeti töltővel volt elérhető, immáron azonban a gyorsabb töltési teljesítmény érdekében 11 kW-os egységgel is megrendelhető.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Kia PV5 PBV újradefiniálja a tér és a mobilitás fogalmát
A Kia Corporation ma, a Spanyolországban, Tarragona városában megrendezendő 2025-ös EV Day előtt bemutatta az új Kia PV5 személyszállító és áruszállító változatának formáit.
A 2024-es Consumer Electronics Show-n, Las Vegas-ban még tanulmány formájában, Concept PV5 néven kiállított újdonság a márka “platformon túlmutató” globális célú, feladatra épített járműsorozatának (PBV) első modellje. A cél a tér és a mobilitás újraértelmezése volt: a PV5 a Kia világszínvonalú villanyautó technológiáira épül, moduláris felépítésével korábban sosem látott rugalmasságot és személyre szabhatóságot kínálva vásárlóinak, használóinak. A Kia többféle kivitelben kínálja majd a PV5-öst; a paletta a két alapmodellre, a személyszállítóra és az áruszállítóra épül. Az EV Day eseménysorozatában további modellváltozatok is bemutatkoznak majd. A PV5 modern formavilága szűrten hozza el ma a hagyományos, könnyű áruszállítók formavilágát, friss esztétikát, flexibilitást és személyre szabhatóságot kínálva a moduláris felépítés alapjain.
“A PV5 háromféle felépítménnyel készül annak érdekében, hogy a lehető legszélesebb vásárlói kör számára kínálhasson megoldásokat, a változatok mindegyike azonos formafilozófia, az “egyesült ellentétek” alapján született meg.”
– ondta Karim Habib, a Kia alelnöke, és globális formatervezési vezetője. “Valamennyi változat határozott, erőteljes és futurisztikus karakter.”
A Kia PV5 legfontosabb külső formaelemei
A PV5 személy- és áruszállító változatának elölnézete hasonló, mindkettő feltűnő, futurisztikus és letisztult. A jellegzetes első fények az A-oszlopokba nyúlnak, a formák a Kia “Egyesült ellentétek” formafilozófiáját tükrözik: a karosszéria felső felületei letisztultak, míg az alsók robusztusok és erőteljesek. A fekete és szögletes vonalú kerékjárati és oldalsó burkolóelemek már-már terepes hangulatúak, az oldalkép pedig megmutatja, hogyan is definiálja újra a Kia PBV technológiája a tér és a mobilitás fogalmát. Az erős lökhárítók alsó elemei cserélhetők, és az esztétikai mellett védelmi szerepet is ellátnak.
Kia PV5 személyszállító
A PV5 személyszállító változatának geometrikus profilja modern, ugyanakkor alacsony övvonalából eredően nagyméretű üvegfelületeivel tökéletes átláthatóságot is kínál mind a vezető, mind pedig az utasok számára. Az ablakokat látványos, kontrasztos fekete elemek keretezik. A geometrikus vonalú sárvédő- és oldalburkolatok a Kia SUV modelljeit idézik, és így szinte terepjárós karakterrel ruházzák fel a PV5-öst, összekötve a high-tech kisugárzású felsőbb karosszériarészeket a robusztus alsó elemekkel. Az első fényszórók körüli finom vonalú fekete elemek kiemelik a PV5 modern megjelenését, az oldalak vízszintes vonalai pedig kihangsúlyozzák a profil geometrikus erőteljességét. A hátulnézet robusztus és modern, funkcionalitást sugároz, az elegáns D-oszlopok pedig az autó tágasságát emelik ki. A hátsó lökhárító formái az elsőt idézik, a csomagtartó ajtaja felfelé nyílik. A festett felület a karosszéria hátfalára is kiterjed, vizuálisan megnyújtva a felépítményt és keretbe foglalva a teljes formai egységet.
Kia PV5 áruszállító
Az áruszállító megjelenése alapjaiban a személyszállító változatéval azonos, formái mégis dobozszerűbbek, a kiváló térkihasználásra utalóan. Tiszta és modern esztétika, minden elemében céltudatos kialakítással, kiemelve a PV5-öt a hagyományos áruszállítók mezőnyéből. Az áruszállító fontos eltérése a személyszállító változathoz képest, hogy hátsó raktérajtaja kétszárnyú, így nem felfelé, hanem oldalirányban nyílik. Egyszerű és gyors a pakolás. A hátsó rész vonalai az oldalfalakéra rímelnek, összeszedett és modern tágasságot sugárzó összképet alkotva.
Hamarosan itt a 2025-ös Kia EV Day
A Kia 2025-ös EV Day elnevezésű eseményét Spanyolországban, Tarragona városában rendezik meg február 24-én. A Kia itt mutatja be a PV5 változatait, valamint ismerteti kiterjesztett villamosítási stratégiájának új elemeit is. A PV5 további részletei csak a modell február 27-én tartandó hivatalos bemutatója után lesznek publikusak. Az eseményről készített videó márciustól elérhető a Kia Worldwide YouTube csatornán.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Érdemes időben gondolni az abroncsok szezonális cseréjére – figyelmeztet a Hankook szakértője
Bár még a hivatalos téli időszak utolsó hónapjában járunk, és a tavasz, valamint az igazán meleg időjárás még távolinak tűnik, a fokozatosan emelkedő hőmérséklet miatt érdemes időben felkészülni a nyári gumiabroncsok cseréjére.
A Hankook szakértője arra hívja fel az autósok figyelmét, hogy a tartósan 7°C feletti hőmérséklet esetén a téli abroncsok tapadása és teljesítménye fokozatosan csökken, ami befolyásolhatja a jármű stabilitását és fékteljesítményét.
„A tavaszi átállás sokak számára még korainak tűnhet, de érdemes előre gondolkodni és már most felmérni nyári abroncsaink állapotát. Egyenletes-e a kopásuk, megfelelő-e a maradvány profilmélységük, illetve látunk-e rajtuk sérülést. Így már a szezon előtt tisztán láthatjuk, szükségünk van-e friss abroncsokra, és elhasznóládás esetén megrendelhetjük azokat kedvenc gumiszervizünktől. Ezzel nem csak magunknak, de a szervizeknek is sokat segíthetünk, hiszen abroncsunk már „polcon lesz” mikor bejelentkezünk a szezonális gumicserére.”
– mondta el Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője.
A nyári abroncsok nem csupán a kopásállóságukban nyújtanak előnyt melegebb időben, hanem a fékutat és a kezelhetőséget is optimalizálják. A Hankook ajánlása szerint érdemes már február végén, március elején időpontot foglalni a gumicserére, hogy elkerüljük a szezonális torlódásokat a szervizekben.
A biztonság és a vezetési élmény szempontjából érdemes prémium minőségű nyári gumiabroncsokat választani, amelyek megfelelő tapadást és stabilitást biztosítanak a felmelegedő aszfalton. A Hankook nyári abroncskínálata kiváló teljesítményt nyújt mind száraz, mind nedves útfelületen, hozzájárulva a biztonságos és kényelmes utazáshoz a melegebb hónapokban.
További információért látogasson el a www.hankooktire.com weboldalra.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9
A Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsai kerülnek gyári első szerelésként a Yamaha Motor Co., Ltd. legújabb Supersport modelljére, az YZF-R9-re. Az új generációs sportmotorhoz tervezett prémium teljesítményű abroncsokat a Japánban és Európában forgalmazott modellekhez biztosítja a Bridgestone.
Az YZF-R9 a prémium Supersport kategória legmagasabb szintű teljesítményét és elérhetőségét ötvözi, így vezetési tapasztalattól függetlenül minden motoros számára maximális élményt nyújt. A Yamaha az új modellt a „Re-DNAed Supersport” koncepció alapján fejlesztette, amelynek nyomán a motor örökölte az YZF-R sorozatra jellemző egyedi dizájnt, ötvözve a funkcionális szépséget és a fejlett aerodinamikai megoldásokat. Az YZF-R9 továbbfejleszti a Yamaha hagyományos filozófiáját, amely a motoros és a gép közötti egységet erősíti, mind statikus, mind dinamikus értelemben.
A Bridgestone hosszú távú együttműködésben dolgozik a Yamahával, folyamatosan innovatív megoldásokat és csúcstechnológiás abroncsokat biztosítva a márka motorkerékpárjaihoz. Az YZF-R9-hez készült BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsok „Dan-Totsu” termékek, amelyek a motorsportokban szerzett tapasztalatokat és technológiákat ültetik át a kereskedelmi forgalomban elérhető abroncsokba. Az új abroncs mintázata növeli az érintkezési felület merevségét, optimalizálja a futófelület egyensúlyát és nagyobb tapadási felületet biztosít a döntött motor helyzetében. Ennek köszönhetően kiemelkedő kanyarstabilitást és éles, precíz kezelhetőséget nyújt száraz útfelületen is, így tökéletesen illeszkedik az YZF-R9 dinamikus teljesítményéhez.
A „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció keretében a Bridgestone a versenyzést egyfajta „mobil laboratóriumként” használja, hogy extrém körülmények között tökéletesítse technológiáit és ezeket az újításokat később a mindennapi használatra szánt abroncsok fejlesztésébe ültesse át a. A motorsport-tevékenységeken keresztül a Bridgestone folyamatosan fejleszti Dan-Totsu termékeit és erősíti globális réspiaci stratégiáját a prémium motorkerékpár-abroncsok területén.
A Bridgestone emellett továbbra is elkötelezett a biztonságos és élvezetes motorkerékpár-kultúra kialakítása mellett. Ezen törekvése összhangban áll a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásában leírt „érzelem” (Emotion) értékkel is, mely szerint a vállalat elhivatott, hogy izgalmat, inspirációt és örömöt vigyen a mobilitás világába. A Bridgestone célja továbbá, hogy biztosítsa a motorozás vérpezsdítő élményét további 10, 20 és még több éven át.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik
-
Gazdaság2 hét ago
A külföldi akvizíciók után hazai felvásárlásokkal erősít a Prohuman Group
-
Okoseszközök2 hét ago
Egészségpénztári számlára is elszámolható a vérnyomásmérő funkcióval rendelkező okosóra
-
Gazdaság2 hét ago
Folytatódik a növekedés, megtalálta a vásárlók szívéhez vezető utat a MediaMarkt
-
Ipar2 hét ago
Magas digitalizáltságú logisztikai és disztribúciós központot adott át Miskolcon a Bosch
-
Gazdaság2 hét ago
Ilyenek lesznek a Dürer Park lakóépületei
-
Mozgásban1 hét ago
Dróntechnológia mesterfokon
-
Ipar2 hét ago
XVII. Gépészeti Szakterületek Nemzetközi Hallgatói Konferenciája