Okoseszközök
A Huawei a legújabb okostelójával a középkategória csúcsára pályázik
Felzárkózik a nagyokhoz az új P Smart 2019
Új középkategóriás okostelefont mutatott be a Huawei. A széria tavalyi készülékéhez képest a gyártó minden téren újított: a P Smart 2019 előlapi notch kialakítással, 6,21 hüvelykes FHD+ kijelzővel, dupla hátlapi kamerával és fejlett mesterséges intelligenciavezérelt beállításokkal érkezik. A készülék a Telekom webshopján keresztül már január 3-tól, a Telekom üzleteiben, más szolgáltatóknál és a kiskereskedelmi partnereknél pedig január közepétől lesz elérhető Magyarországon.
Ameddig a szem ellát
A Huawei legújabb középkategóriás okostelefonja, a P Smart 2019 majdnem teljes képernyős – 19:5:9 arányú, 6,21 hüvelykes – kialakításával a csúcsmodellek nyomában jár. A készülék kijelzője támogatja az FHD+ (2340×1080) felbontást, így az élénk és mélytónusú színek hű visszaadása mellett tisztán és tűpontosan tudja megjeleníteni a képek legapróbb részleteit is. A Huawei a Mate 20 képernyőmegoldásával látta el az új P Smart 2019-et; az úgynevezett Dewdrop Display-en kis notch bevágás található, amely körülöleli a készülék előlapi kameráját.
A P Smart 2019 képernyőjének fényerejét és színhőmérsékletét a szemkímélő (Eye Comfort) üzemmód szabályozza. A készülék alacsony fényviszonyok között is ügyel tulajdonosa szemeinek épségére, a színhőmérséklet optimalizáló szoftvernek és az akár két nitnyire lecsökkenthető fényerőnek köszönhetően.
Mesterséges intelligencia a fotózás szolgálatában
A Huawei P Smart 2019 egy 13MP-es, illetve egy 2MP-es hátlapi lencsét kapott. A 2MP-es objektív f/0.95-16-os, míg a 13MP-es objektív f/1,8-es rekeszértékkel rendelkezik, amely 50 százalékkal több fényt enged be, mint az előző P Smart objektíve tette. A készülék kamerái a Bokeh-effektusnak köszönhetően jobban el tudják különíteni a háttértől a tárgyak széleit, ezért az okostelefonnal készített fotók élesebbek, a portréképek pedig még kidolgozottabbak lesznek. A P Smart 2019 előlapi, 8MP-es kamerája az MI technológia segítségével nyolc különböző hátteret ismer fel és a vele készített szelfiket alacsony fényviszonyok vagy hátulról érkező fény esetén is képes optimalizálni. A Portré mód mesterséges intelligencia által támogatott 3D Lighting technológiája különböző effekteket képes létrehozni, például lágy, színpadi vagy pillangó világítást.
Ahogy 2017-es elődje, úgy a P Smart 2019 is rendelkezik gesztusvezérléssel; a felhasználónak elég felmutatnia a nyitott tenyerét és a másodperc tört része alatt, akár 1,5 méterről készíthet magáról jó minőségű szelfiket.
Erő, teljesítmény, biztonság
A P Smart 2019 64 GB belső tárhellyel rendelkezik, ami akár 512 GB-ra is bővíthető. A készülék 3400 mAh-s akkumulátora egész napos használatot biztosít, illetve akár 10 órás 4G böngészést, 18 órás folyamatos videólejátszást, és 96 órás zenehallgatást tesz lehetővé. A készülék a legújabb EMUI 9.0-s operációs rendszerrel, Kirin 710-es chipkészlettel és 12 nm-es, nyolcmagos processzorral rendelkezik. A beépített 2.2 Ghz sebességű CPU biztosítja a gyors működést és energiahatékonyságot, míg a GPU Turbo 30 százalékkal jobb grafikai megjelenítést és játékélményt kölcsönöz a P Smart 2019 számára elődjéhez képest.
A P Smart 2019 a Face Unlock 2.0 funkciónak köszönhetően, akár alacsony fényviszonyok között is hatékonyan és gyorsan végzi el az arcfelismerést.
Praktikus funkciók
A P Smart 2019-et a gyártó fejlett adatátviteli képességekkel látta el: a Huawei Phone Clone segítségével minden adat – még a barátokkal, üzletfelekkel folytatott beszélgetések is – könnyedén átmásolhatók régi készülékekről. A Huawei Share biztosítja továbbá, hogy akár 20 Mbps sebességgel valósuljon meg adattovábbítás a gyártó okoskészülékei között, így egy 1000 MB-os fájl másolásához mindössze 1,5 percre van szükség. A P Smart 2019 egyszerre két párhuzamos Bluetooth kapcsolatot tud támogatni, ezért a felhasználó akár egyidejűleg összekapcsolhatja a telefont az okosórájával és az autója hangrendszerével is.
A Huawei P Smart 2019 január elejétől megvásárolható a Telekom webshopján keresztül, a hazai boltok polcaira pedig január közepétől kerül éjfekete, auróra kék, és márciustól azúrkék színekben, 79 990 javasolt bruttó fogyasztói áron. A készülék a kiskereskedelmi partnerek és a szolgáltatók választékában is megtalálható lesz.
Okoseszközök
Az SAP és a Databricks bemutatja az SAP Business Data Cloudot
Az SAP a mai napon bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat.
Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.
Az SAP és a Databricks stratégiai partnersége új korszakot nyit a vállalati adatkezelésben. Két, saját területén piacvezető vállalat fogott össze, hogy újradefiniálja az alkalmazások és adatplatformok együttműködését. Az új megoldás natívan beágyazza a Databricks technológiáját az adatmérnöki, gépi tanulási és az erőforrásigényes AI-feladatok elvégzéséhez.
„Az SAP Business Data Cloud felszabadítja a vállalati adatok teljes értékét az üzleti AI számára”
– mondta Christian Klein, az SAP vezérigazgatója.
„Ötvözi az SAP szakértelmét a küldetéskritikus, végponttól végpontig terjedő folyamatok és a szemantikailag gazdag adatok terén a Databricks világszínvonalú adatmérnöki képességeivel, létrehozva egy úttörő megoldást, amely segíti a szervezeteket abban, hogy maximálisan kihasználják adataikat.”
„A vállalatok világszerte arra törekszenek, hogy nagyobb értéket nyerjenek ki adataikból, és nagyobb hozamot érjenek el AI-befektetéseikből”
– mondta Ali Ghodsi, a Databricks társalapítója és vezérigazgatója.
„Az SAP-val való partnerségünk lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy adataikat – formátumtól és tárolási helytől függetlenül – egyesítsék, így azokat a Databricks Data Intelligence Platformon belül kezelhetik, elemezhetik és testre szabott AI-alkalmazásokat építhetnek rájuk.”
Az adatalapú gazdaság előmozdítása
Az SAP Business Data Cloud támogatja az SAP-t az adattermék-gazdaság növekedésében. Teljeskörűen menedzselt SAP-adattermékeket kínál az üzleti folyamatok széles skálájához – legyenek akár pénzügyi, beszerzési vagy az ellátási láncból származó adatok az SAP S/4HANA-ból vagy az SAP Ariba rendszerből, vagy akár képzési és tehetségmenedzsment adatok az SAP SuccessFactorsból. Ezek az adattermékek a forrásukat, az összefüggéseket, így az üzleti értelmüket is megőrzik, így a nyers rekordokon túl azonnali hozzáférést biztosítanak magas minőségű adatokhoz, mindezt a költséges adatkinyerési folyamatok nélkül.
Ha például egy pénzügyi igazgató szeretné felmérni a növekvő infláció nyereségességre gyakorolt hatását, az SAP Business Data Cloud képes valós idejű külső adatokat, például a fogyasztói árindexet összevetni a vállalata pénzügyi adataival – például a főkönyvi számlákon vagy költséghelyeken található értékekkel –, így átfogó elemzést kaphat a rendszertől.
Az SAP Business Data Cloud új funkciókat is kínál, például az úgynevezett insight appokat, amelyek valós idejű adatokkal összekapcsolt adattermékeket és AI-modelleket használnak fejlett elemzések és tervezési feladatok támogatására. Ezek kiterjednek az alapvető vállalati analitikára, a pénzügyekre és a humánerőforrás-szolgáltatásokra is.
„Az SAP Business Data Cloud segít abban, hogy maximálisan kihasználjuk adataink értékét és előmozdítsuk az innovációt üzleti tevékenységünkben”
– mondta Markus Hartmann, a Henkel Európáért, Afrikáért és Dél-Kelet Ázsiáért felelős vállalati alelnöke.
„A szemantikailag gazdag adattermékek és a Databricks mély integrációja továbbfejleszti meglévő adatmegoldásainkat, lehetővé téve forgatókönyvek modellezését és az AI-alapú meglátások kihasználását, hogy fenntartható jövőt építsünk adataink ökoszisztémájában.”
„A bejelentés a magyar ügyfelek számára is ígéretes, hiszen sok ügyfelünk használja korábbi üzleti adatelemző BI megoldásunkat, számukra a megújult és innovatív funkciókkal rendelkező SAP Business Data Cloud egy tökéletes megoldás lehet a terület modernizálására”
– emelte ki Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója a hír kapcsán.
„A mindennapi üzleti folyamatokba beágyazott AI megoldásokra is egyre nagyobb keresletet látunk itthon is, nem véletlenül: AI ügynökeinkkel a riportingtól kezdve a fejlett analitikán, kockázatértékeléseken, vagy szcenárió-elemzéseken át a tervezésig a legösszetettebb feladatokat is automatizálni lehet, ami erőforrást szabadít fel a kreatív feladatokra és teret ad az innovációnak.”
Az AI-ügynökök teljes potenciáljának kiaknázása
Az SAP Business Data Cloud jelentősen javítja a Joule, az SAP generatív AI asszisztensének működését is, amely gyorsabbá teszi az üzleti területeken átívelő munkafolyamatokat, AI-ügynökök segítségével támogatva a megalapozott üzleti döntéshozatalt. Az iparág legmagasabb minőségű vállalati adatkészleteivel – valamint az SAP Knowledge Graph megoldásával, amely üzleti célokra modellezve strukturálja az adatokat – a Joule-ügynökök mélyebb betekintést nyújtanak a vállalati folyamatokba és hatékonyabb együttműködést biztosítanak az összetett üzleti kihívások megoldásában.
Az SAP bejelentette továbbá számos új, azonnal használható Joule-ügynök elérhetőségét pénzügyi, szolgáltatási, értékesítési és egyéb üzleti területeken belül. Például a pénzügyi ügynökök segítenek a követelések gyorsabb feldolgozásában és a pénzforgalom optimalizálásában, míg az értékesítési ügynökök felgyorsítják az üzleti folyamatokat az ügyfélkérdések hatékonyabb kezelése érdekében.
Ezen felül az SAP bevezetett egy új, fejlett AI-ügynök építő funkciót is, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy saját AI-ügynököket fejlesszenek és telepítsenek. Az SAP évtizedes üzleti szakértelme révén ezek az ügynökök az irányított munkafolyamatok segítségével a releváns adatokra és üzleti kontextusra alapozva képesek működni, ezáltal növelik az automatizáció és a mesterséges intelligencia használat hatékonyságát.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Egészségpénztári számlára is elszámolható a vérnyomásmérő funkcióval rendelkező okosóra
Újabb egészségpénztárak fogadják el a nemrégiben Magyarországon bevezetett HUAWEI WATCH D2 okosóra vásárlását.
Ez az innovatív készülék a világ első csuklón hordható, orvostechnikai eszközként regisztrált, 24 órás ambuláns vérnyomás-monitorozásra (ABPM) képes okoseszköze.
Újabb egészségpénztárak fogadják el a hazánkban január végén debütált HUAWEI WATCH D2 24 órás vérnyomásmérő funkcióval ellátott okosóra megvásárlását. Mostantól már az Allianz Hungária Egészség- és Önsegélyező Pénztár és az OTP Egészségpénztár is elfogadja a vásárlást, így a Prémium Egészségpénztár, MBH Gondoskodás Egészségpénztár, Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár, valamint a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár mellett már a fenti két újabb szolgáltató tagjai is elszámolhatják az óra beszerzését. Az okosóra egészségpénztári elszámolhatósága komoly előrelépést jelent a Huawei abbéli törekvésében, hogy egészségfigyelő technológiája minél szélesebb körben elérhetővé váljon a felhasználók számára.
Orvostechnikai eszközként regisztrált okosóra
A HUAWEI WATCH D2 24 órás ambuláns vérnyomás-monitorozásra (ABPM) képes, ami egyedülálló funkció a csuklón hordható eszközök piacán. A HUAWEI WATCH D2 mandzsetta segítségével méri a vérnyomást a csuklón, nappal emlékeztetőket küld, éjszaka pedig automatikusan elvégzi a méréseket az alvás során. Az okoseszköz megfelel az Európai Unió orvostechnikai eszközökre vonatkozó szabályozásának (MDR – Medical Device Regulation) és orvostechnikai eszközként lett nyilvántartásba véve, ugyanakkor ha bármilyen rendellenességet észlelünk, kulcsfontosságú orvoshoz fordulni, hogy a potenciális problémát időben felismerjék és kezeljék.
Az okosóra további funkciói között szerepel az EKG-mérés, a SpO2-monitorozás, valamint a pulzus-, stressz- és bőrhőmérséklet-mérés is. Emellett a felhasználók részletes Egészségügyi Áttekintést készíthetnek, amely egyetlen érintéssel nyolc különböző testfunkciót összegez. A készülék több mint nyolcvan edzésmódot kínál, kompakt, kényelmes viselet, és párosítható mind iOS, mind Android készülékekkel.
Elérhetőség és árak
A készülék fekete fluoroelasztomer szíjas verziójának ajánlott bruttó fogyasztói ára 164.990 Ft, a fehér bőrszíjas változaté pedig 179.990 Ft. Az okosórákat a MediaMarkt, az Alza, az Emag, a Yettel, a Telekom, illetve az Euronics üzleteiben és weboldalain lehet megvásárolni.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik
Korunk digitális kihívásainak egyike az ügyfelek ügyintézésre fordított idejének rövidítése, úgy, hogy közben az ügyfélélmény javuljon, miközben az egész folyamat egyszerűsödik.
Kate, a hangutasítással működő digitális pénzügyi asszisztens, is azon piacvezető fejlesztések közé tartozik, ami az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja. A K&H Bank ezért a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológiát ötvözi más egyéb tudományterületekkel, például a nyelvtudománnyal is. Az integrációt a bank saját, úgynevezett NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában.
A digitális banki megoldások közül az egyik legnépszerűbb Kate, az ország egyetlen hangalapú digitális pénzügyi asszisztense, amely a mesterséges intelligencia és a nyelvtudomány ötvözeteként jött létre. A rendszer akkor tud hatékonyan működni, ha képes megérteni és reagálni az emberek különböző és sajátos nyelvhasználati szokásaira. Mindez komoly szakmai munkát igényel, amelyet a K&H NLU csapata támogat. Többek között ezért is került részletesen bemutatásra Kate, a digitális pénzügyi asszisztens, a Szegedi Tudományegyetem által szervezett XXI. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencián, ahol a K&H NLU csapat egyik szakértője egy olyan hétköznapi példán keresztül prezentálta hogyan működik Kate nyelvi feldolgozási rendszere, vagy hogyan érti meg Kate a természetes nyelvet, mint az utalás.
Egy intelligens asszisztens fejlesztése
Kate fejlesztése során az NLU csapat különböző modulokat integrált, amelyek lehetővé teszik a felügyelt gépi tanulás és a szabályalapú rendszerek együttes alkalmazását. A hangalapú asszisztens válaszai előre megírt válaszokon alapszanak, és a rendszer szabályalapú megközelítést alkalmaz a válaszok generálására. Ez a gyakorlatban vonatkozhat akár egy Kate-hez intézett kérdésre vagy tranzakcióra egyaránt.
Amikor egy ügyfél üzenetet küld, az automatizált rendszer először azt próbálja megérteni, hogy mi a szándéka („intent”). Ez lehet például egy átutalás indítása. Emellett a rendszer felismeri a fontos adatokat („entity-ket”), mint például a bankszámlaszámot vagy a címzett nevét. Ha valaki például azt mondja, hogy „Utalj Róbertnek!”, akkor a rendszer először megnézi, hogy a felhasználó elmentette-e Róbert nevét a partnerei közé. Ha igen, akkor ennek alapján tud választ adni és a kérést végrehajtani.
Szakmai közösség az ügyfélélményért
Az NLU csapat a K&H digitális innovációs szakterületének részeként működik, a bank IT szervezetén belül a legújabb technológiákat alkalmazza az ügyfélélmény javítása érdekében. Az NLU csapat nem csupán egy belső fejlesztési egység, hanem egy folyamatosan innováló szakmai közösség is, mely a legújabb AI technológiákat és nyelvészeti megoldásokat alkalmazza.
„A K&H Bank stratégiája a digitális fejlesztésekre épül, hogy a modern bankolási igényeket kielégítse. Ennek egyik kiemelkedő példája Kate bevezetése és folyamatos fejlesztése, mely a mesterséges intelligencia és az automatizáció legújabb vívmányait ötvözi. A technológiai innováció azonban nemcsak az ügyfelek kényelmét szolgálja és a jövő bankolási lehetőségeit biztosítja, hanem rámutat arra is, hogy az igazán hatékony megoldások több tudományterület – például adatelemzés, gépi tanulás, kiberbiztonság – összekapcsolásával születhetnek meg. Ezért is összetett az IT szakemberek munkája hiszen nem csupán saját szakterületükön kell helytállniuk, hanem más üzleti és technológiai folyamatok megértésére és integrálására is szükség van. Ez a multidiszciplináris megközelítés kihívásokkal teli, de éppen ez teszi vonzóvá az IT szakemberek számára a banki környezetet, amely egyre inkább a legmodernebb technológiák találkozási pontjává válik. ”
– mondta el a projekt kapcsán Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába