Connect with us

Okoseszközök

A hirdetők elhagyták az iPhone fedélzetét

iphone

Az Android-rendszerbe tolják át a pénzt, amit eddig az iPhone-on költöttek.

Olyan jól sikerült az Apple iOS 14.5-tel bevezetett követésblokkolója, hogy a cégeknek nem éri meg az iPhone-on hirdetni, mert reklámjaik nem jutnak el a felhasználók hetven százalékához.

Az Apple az iOS 14.5 megjelenésével, április 26-án kapcsolta be az iPhone-okon a Beállításokban Adatvédelem – Követés menüpont alatt található funkciót. Ezzel a cupertinói cég engedélyezi felhasználói számára, hogy választhassanak, akarják-e engedélyezni a telefonjukra telepített alkalmazásoknak, hogy azok az alkalmazásokon kívül végzett internetes tevékenységüket kövessék és ezek alapján személyre szabott hirdetési profilt hozzanak létre róluk, vagy megtiltják ezt.
A követés rendszerszinten letiltható, de ha ezt nem teszi meg az iPhone-tulaj, az alkalmazásoknak kötelezően egyesével is rá kell kérdezniük az előbb leírt folyamat engedélyezésére.

AZ IPHONE-OSOK 67 SZÁZALÉKA TELJES EGÉSZÉBEN LETILTOTTA A HIRDETÉSKÖVETÉST,

aminek következtében a hirdetők arra kényszerültek, hogy az Android-rendszerre fókuszáljanak. Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt.

A migrációnak szimpla oka van: a hirdetők a követésblokkolás miatt rengeteg értékes adatot vesztettek, így nem éri meg nagy összeggel iPhone-on hirdetniük, hisz nem is látják a reklámjaikat azok, akiket céloznak vele. A Tinuiti digitálishirdetés-ügynökség ügyfelei már április végén elkezdték megvágni az iOS-felhasználókra költött büdzsét, június végére a teljes reklámkiadásaik mindössze húsz százalékát költötték el az iPhone-ra.

Az Apple a rendszerén megjelenő hirdetések árát nem csökkentette és nem is tervezi olcsóbban adni a reklámmegjelenést.

Kínában a TikTokot, Baidut és Tencentet birtokló ByteDance több más kínai céggel közösen megpróbált China Advertising ID néven egy új módszert létrehozni az iPhone-ok követésére, az Apple azonban ezeket a CAID-t használó alkalmazásokat és frissítéseiket nem engedte be az AppStore-ba, arra kényszerítve ezzel a vállalatokat, hogy – egyelőre ily módon – ne próbálják megkerülni a szabályozást.

Az iOS 15 még nehezebb helyzetbe hozhatja a hirdetőket, az ősszel érkező új rendszer ugyanis még mélyebben foglalkozik a felhasználó virtuális biztonságával. Benne egyesével lekérhetők lesznek a különböző alkalmazások által elért adatok, elégő e-mail-címeket hozhatunk majd létre a rendszerrel, és az iOS az e-mailben érkező követőkódokat is szűri, illetve letiltja majd, a böngészőben pedig az iCloud+ egy kvázi VPN-védelmet ad majd az iPhone-on netezőknek.

A konkurens rendszerre, a Google által fejlesztett Androidra idén ősszel, az Android 12-vel érkezik majd egy hasonló funkció, mint az iOS 14.5 Követése. Az androidos rendszerek sokszínűsége és az új főverziók általánosságban lassú elterjedése miatt viszont a hirdetőknek egyelőre nem kell attól tartaniuk, hogy milliós mértékben veszítik majd el a reklámjaik célcsoportját.

Forrás: Index

Okoseszközök

Úszás után mobilozás: duplájára nőtt a hívásforgalom a Balaton-átúszáson

Több mint tízezer induló vett részt a 43. LIDL Balaton-átúszáson.

A Yettel adatai alapján az átúszás napján a révfülöpi rajtnál és a balatonboglári célban is jelentősen megnövekedett a hívás-, SMS- és adatforgalom az azt megelőző szombathoz képest: az indulásnál 70%-kal több hívást és 2,5x olyan hosszú beszélgetéseket mértek a Yettel hálózatán, mint egy átlagos napon.

Az átúszás Révfülöpről indult, ahol a hívásforgalom 70 százalékkal nőtt a Yettel előfizetők körében, SMS-ből pedig több mint kétszer annyi küldtek, mint egy héttel korábban, augusztus 2-án. Az átúszók és a nekik szurkolók ehhez képest is többet telefonáltak és üzentek: a célként kijelölt Balatonbogláron a hívások össz-időtartama két és félszeresére, az SMS-ek száma pedig 2,6-szorosára nőtt. Az adatforgalom is mindkét helyszínen emelkedett: Révfülöpön 10 százalékkal, míg Balatonbogláron 16 százalékkal az egy héttel korábban mérthez képest.

A Yettel a növekvő forgalmi igények kiszolgálására folyamatosan fejleszti Balaton környéki hálózatát, a 43. LIDL Balaton-átúszás idején pedig az eseményre koncentrált, megerősített mobilhálózati kapacitással gondoskodott arról, hogy minden résztvevő gond nélkül kapcsolatba léphessen szeretteivel. Az esemény kiemelt partnereként a mobilszolgáltató idén is számos aktivitással készült az átúszás napjára. Indulás előtt és a táv teljesítése után az úszók és a SUP-osok a Yettel 5G MobilPontnál azonnal felhívhatták ismerőseiket, hogy gyorsan megtalálják egymást vagy elújságolják az eredményeket – ezzel a lehetőséggel közel ezren éltek. A Yettel Hajrá Zónából – illetve online bárhonnan – szurkolói üzeneteket lehetett küldeni, a gyors hálózat segítségével pedig ezek a Balaton közepére is eljutottak, hogy mindenki ott szurkolhasson, ahol a leginkább szükség van rá. Több mint 1200 szurkoló üzenet érkezett, amelyek a versenyzők visszajelzése alapján féltávnál óriási motivációt és plusz erőt adtak.

Az eredményekből az is kiderül, hogy a vizsgált települések[1] közül a déli parton – mint például Siófokon, Fonyódon vagy Balatonlellén – általában több ideig telefonáltak a Yettel hálózatán, mint az északi parti településeken. A Yettel folyamatosan bővülő hálózatán az ügyfelek a Balaton környékén számos üdülőhelyen elérhetik a szupergyors 5G-szolgáltatást.

Fotókredit: BSI


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Hat EISA-díjat zsebelt be idén a Hisense

A Hisense ismét bizonyította vezető szerepét az audiovizuális technológiák terén: idén összesen hat rangos elismerést hozott el az EISA (Expert Imaging and Sound Association) nemzetközi díjátadójáról.

A szakmai zsűri három televíziót, két lézerprojektort és egy vezeték nélküli hangrendszert díjazott – ezzel tovább erősítve a márka törekvését, hogy világszerte a legjobb kép- és hangélményt nyújtsa a felhasználóknak.

Díjnyertes televíziók – új szinten a látvány és a hangzás

A Mini LED technológia páratlan kontrasztot, ragyogó színeket és kiemelkedő fényerőt biztosít, így minden képkocka életre kel. A Hi-View AI Engine PRO mesterséges intelligencia képkockánként elemzi és optimalizálja a bőrtónusokat, a mélységet és a grafikai részleteket, így még átlagos forrásanyagból is valósághű, élénk képet varázsol.

A játékrajongóknak a 165 Hz Game Mode Ultra, a beépített Multi-Channel Surround Sound, valamint a 100 colos modell mélynyomója kedvez– extra erőteljes basszussal.

A Hisense termékek közül ebben a kategóriában hármat is díjazott a zsűri:

  • Hisense U8Q – EISA PREMIUM MINI LED TV 2025–2026
  • Hisense 65” U7Q PRO – EISA BEST BUY MINI LED TV 2025–2026
  • Hisense 100” U7Q – EISA BEST GIANT TV 2025–2026

Projektorok: óriásméretű 4K élmény, bárhol

Az egyre népszerűbb, hordozható projektorok mezőnyében is tarolt a Hisense:

  • M2 Pro Smart Mini Projector – EISA BEST FAMILY PROJECTOR 2025–2026 – 4K AI Clarity technológiával akár 200 colos vetítési méretig kristálytiszta képet biztosít. A Pure Triple-Colour Laser technológia lenyűgöző színmélységet nyújt, míg az 1.0–1.3 optikai zoom rugalmas beállítást tesz lehetővé minőségromlás nélkül. A rugalmasan állítható vetítési méretnek köszönhetően (65-200 col) használhatjuk nappaliban, irodában, vagy akár kültéri mozizásnál is.
  • PX3-PRO 4K Smart Laser Cinema – EISA UST PROJECTOR 2025–2026 – a Hisense fejlett LPU és háromlézeres rendszere lélegzetelállító képminőséget kínál. A Dolby Vision és Dolby Atmos támogatás, az Xbox-minősítés, az alacsony késleltetés (ALLM) és a MEMC technológia garantálja, hogy zavartalanul élvezzük a játékokat és a filmeket.

Vezeték nélküli hangzás: teljes szabadság, mozi-minőség

A hangtechnológiai kategóriában a HT SATURN Wireless Sound System nyerte el az EISA WIRELESS SURROUND SYSTEM 2025–2026 díjat. A négy hangfalból és mélynyomóból álló, teljesen vezetékmentes rendszer a Devialet hangmérnökei által hangolt Hi-Concerto technológiával a TV hangszóróival együtt teremt lenyűgöző, háromdimenziós hangteret.
A Dolby Atmos és DTS:X támogatás, valamint a 720 W összteljesítmény torzításmentes, mozi-szintű élményt kínál.

,,Ezek a díjak csak még inkább alátámasztják a Hisense elkötelezettségét az innováció és a kiváló minőség mellett. Büszkék vagyunk arra, hogy termékeink nemcsak a szakmai zsűri, hanem világszerte a felhasználók elismerését is kivívják. A fejlesztéseink célja, hogy a legújabb technológiákat a mindennapi élmények szolgálatába állítsuk – legyen szó otthoni szórakoztatásról, játékról vagy professzionális felhasználásról. Hiszünk abban, hogy a képi és hangélmény új szintre emelése valódi értéket ad a vásárlóinknak

– emelte ki Füle Norbert, a Gorenje ügyvezető igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Magyarországra is megérkezik a Samsung Odyssey OLED G6

A Samsung bejelentette az 500 Hz-es OLED játékmonitora nemzetközi bevezetését, az Odyssey OLED G6 Magyarországon is elérhetővé válik augusztus közepétől.

Ez az úttörő készülék a gaming kijelzők új korszakát hozhatja el a 0,03ms (GTG) válaszidővel és QD-OLED QHD felbontással.

A Samsung a nemzetközi játékmonitor-piac, valamint az OLED gaming monitorok élvonalbeli szereplőjeként, az új Odyssey OLED G6 modellel új szintre emelheti a játékélményt.

„A Samsung továbbra is élen jár a gaming monitorok piacán, és olyan újításokat kínál, amelyek újraértelmezhetik a játékélményt – mondta Hoon Chung, a Samsung vizuális kijelzők üzletágának ügyvezető alelnöke. – Az első 500 Hz-es OLED gaming monitorunkkal, az Odyssey OLED G6-tal, növeljük a teljesítményt, a képminőséget és a valósághű élményt, ezzel a kijelzőtechnológia következő generációját kínálva a gamereknek világszerte.”

Páratlan sebesség és kiemelkedő látvány

A 27 colos Odyssey OLED G6 (G60SF modell) újradefiniálhatja játékélményt. A vállalat első, 500 Hz-es képfrissítési frekvenciával érkező kijelzője a 0,03 ezredmásodperces (GTG) válaszidővel és a QD-OLED technológiával támogatott QHD (2560×1440) felbontással lehetővé teheti, hogy a játék még a legdinamikusabb jeleneteknél is zökkenőmentes és éles maradjon.

A monitor VESA DisplayHDR True Black 500 minősítéssel rendelkezik, amely tanúsítja, hogy a kijelző élénk színeket és a mély, valódi feketét jeleníthet meg. Az Odyssey OLED G6 modellek NVIDIA G-SYNC kompatibilitással és AMD FreeSync™ Premium Pro támogatással érkeznek az egyenletes, szakadásmentes játékélmény érdekében.

Hosszú játékidő valósághű képekkel

Az Odyssey OLED G6 gaming monitort azoknak tervezték, akik hosszú játékmenetek során is megbízható, kiemelkedő teljesítményt keresnek. Az 1000 nit csúcsfényerőnek és a Samsung Tükröződésmentes (Glare Free) technológiájának köszönhetően a gamerek csupán minimális fényvisszaverődést tapasztalhatnak a képernyőn, így kizárólag a játékra koncentrálhatnak. A vizuális minőség hosszú távú megőrzése érdekében a monitor OLED Safeguard+ védelemmel rendelkezik, amely még hosszú időn át tartó használat során is segíthet megakadályozni a beégést.

Az Odyssey OLED G6 Pantone Hitelesített tanúsítvánnyal rendelkezik, ami rendkívül pontos színvisszaadásról biztosítja a felhasználókat, ráadásul képes megjeleníteni a Pantone könyvtárában található több mint 2100 színt és több mint 110 bőrtónusárnyalatot. Ragyogó QD-OLED kijelzőjével a monitor élénk, élethű képeket nyújthat, amelyek a fejlesztők elképzeléseinek megfelelően keltik életre a játékvilágokat.

Elérhetőség

Az új Odyssey OLED G6 augusztus 11-től érkezik Magyarországra, a Samsung webáruházban 429 900 forintos ajánlott fogyasztói áron elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss