Connect with us
Hirdetés

Okoseszközök

A Hitachi biometrikus azonosítással kukázná a bankkártyát

biometrikus

Elkészült az a rendszere, amin keresztül a felhasználó hitelkártya vagy okostelefon nélkül is be tud jelentkezni egy szállodába, vagy fizethet az üzletekben.

Bejön a szállodába a vendég, egy kis leolvasó fölé helyezi az ujját, és már mehet is a szobájába, ugyanis ennyi volt a bejelentkezési procedúra. A Hitachi új rendszere az ujjbegy ereinek beolvasásával, lényegében egy mini „ujjvénaszkennerként” azonosítja a felhasználót, és az alapján begyűjti a bejelentkezéshez szükséges információkat (hitelkártyaszám, személyes adatokat, oltási adatok stb.). Az információkat egy a rendszerhez csatlakoztatott táblagép jeleníti meg.

A Hitachi elképzelése szerint ez kiválthatja a ma leginkább elterjedt elektronikus fizetési formákat (bank-/hitelkártya, NFC-s okostelefon). De az üzleti életben is használható lenne, hiszen gyorsíthatók vele a különböző tranzakciók, például utalások, bejelentkezések stb.

Az új személyazonosító rendszer fő funkciója az lesz, hogy közhivatalokból és más helyekről hívjon le olyan információkat, melyek egy adott tranzakció lebonyolításához szükségesek. Nagyon fontos, hogy Hitachi mint szolgáltató csak közvetít, és nem lesz a személyes adatok tulajdonosa, így elvileg a GDPR szabályainak is megfelelhet. A lekérdezéshez és az információk hitelességének biztosításához a rendszer blockchain technológiát használ.

Ebben a pénzügyi évben elindulnak

A Hitachi már ebben az üzleti évében (a vállalat üzleti éve áprilistól márciusig tart) kereskedelmi forgalomba hozná a rendszert – elsősorban szállodáknak és a kiskereskedőknek. Míg egyik esetben a kontaktusmentes vendégkezelés igényének kielégítését, utóbbiban a fizetési tranzakciót gyorsítását segítheti. A Hitachi becslései szerint ez a biometrikus rendszer legalább 40 másodperccel csökkenti a tranzakciós időt.

Az azonosító rendszer azonban másra is használható attól függően, hogy milyen személyes adatokat tárolnak benne. Alkalmassá tehető például hűségpontok nyilvántartására, ételallergiák automatikus kezelésére (étterem, szálloda), szakmai képesítések vagy életkor igazolására. Így a kereskedő számára is gyorsabbá és  biztonságosabbá válik például az alkohol értékesítése, de egy álláspályázat is egyszerűsíthető a vállalat szerint.

Nikkei szerint a speciális fizetési rendszert szolgáltatásként kínálná a japán vállalat. Igénybe vételéhez a felhasználóknak előzetesen regisztrálniuk kell majd, melynek során a rendszer rögzíti a biometrikus azonosítójukat, valamint a szükséges személyes adataikat.

A vállalat első körben a hazai piacban gondolkodik. Az üzleti modell kétféle bevétellel számol: magát az ujjvénaszkennert a rendszerhez csatlakozó kereskedőknek, szállodáknak meg kell vásárolniuk, míg a tranzakciók után jutalékot fizetnének a Hitachinak. A cég egyelőre szolid bevételt célzott meg: az első három évben összesen 81 millió dollárnyi jent szeretne kasszírozni.

A rendszer sikerében az is szerepet játszhat, hogy a piac mit tekint a Hitachi rendszerében újdonságnak: az ujjvénaszkennert vagy a blokklánc-alapú személyazonosság-kezelést. Az ujjvéna-alapú azonosítási technológiát nehéz lenne újdonságnak eladni, hiszen a vállalat legalább tíz éve értékesíti különböző lokális megoldásokhoz: bankoknak, ATM-üzemeltetőknek ügyfélazonosításra. Általános fizetési rendszert azonban még nem építettek ki ilyen alapokon. A különféle biometrikus azonosítási eljárások bevezetésére egyébként rengeteg ötlet született, de nagy tömegben egyelőre az ujjlenyomat-azonosítás terjedt el (pl. okostelefonokban).

A blokklánc-alapú személyazonosság-kezelés szintén nem újdonság – legalábbis elméletben –, ám most már a gyakorlati megvalósítása iránt is gyorsan nő az érdeklődés. A Nikkei idézi a Research and Markets ír kutatócég előrejelzését, mely szerint az ilyen rendszerek piaca 2018-hoz képest több mint százszorosára nő 2026-ra. Tegyük hozzá: nagyon alacsony bázisról, hiszen ez a százszoros érték is mindösszesen 11,46 milliárd dollár lesz. Sokan azonban úgy vélik, hosszabb távon a blockchain-biometrikus azonosítás páros lesz az, ami leváltja a mobilfizetést.

Forrás: BitPort

Okoseszközök

HONOR Watch 5: Könnyed kialakítással és fejlett funkciókkal érkezik az új okosóra

Decemberben Magyarországon is kapható lesz a HONOR legújabb okosórája, a HONOR Watch 5, amely a modern technológia és a kecses dizájn kiváló ötvözete.

A 35 g súlyú, mindössze 11 mm vastagságú óra könnyű és kényelmes, így egész nap lehet viselni. Az 1,85”-os színes AMOLED kijelző 390×450 pixeles felbontással és 340 PPI-vel támogatja a teljes képernyőt lefedő érintéses működést, élénk vizuális élményt nyújtva amellett, hogy kifejezetten fluid a 60Hz-es képfrissítésnek köszönhetően.

Az eszköz szilícium-karbon akkumulátorral rendelkezik, amely 480mAh kapacitásával lenyűgöző, 15 napos üzemidőt biztosít. Turbo X AI Power Management képességével hatékony energiafelhasználást biztosít. Az okosóra nyomon követi az alapvető egészségügyi mérőszámokat is, beleértve a pulzusszámot és a SpO2-szintet, segítve a felhasználóknak, hogy valós időben követhessék nyomon egészségügyi állapotukat.

A használata kifejezetten élvezetes és szórakoztató, amiről a vadonatúj szolgáltatáskártyák gondoskodnak. Ezek hozzáférést biztosítanak az olyan alapvető funkciókhoz, mint az időjárás és a fitneszkövetés, és a nagyobb hatékonyság érdekében egyszerűsítik a napi feladatokat. Sőt, egyetlen kattintással azonnal lekérdezhetőek az egészségügyi adatok. Az egyedi, interaktív óralapok pedig játékossá és szórakoztatóvá teszik a hétköznapokat.

A HONOR Watch 5 vezérlését a 45 fogú, teljesen új kialakítású CNC gomb biztosítja, ami aprólékosan csiszolt részletekkel rendelkezik a könnyű kezelhetőség érdekében amellett, hogy intelligens rezgés-visszacsatolást biztosít. A HONOR Watch 5 a 22mm-es, univerzális szíjakat támogatja, így mindenki stílusához igazíthatja új készülékét.

További információk a HONOR hivatalos honlapján lesznek elérhetők: www.honor.com.

Black November alkalmából a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit, a csúcskategóriás, hajlítható HONOR Magic V2-től a HONOR 200 szérián és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Samsung AI TV-k a televíziózás új korszakát hozzák el

A technológia rohamos fejlődése miatt egy-egy tévé beállításához néhány évvel ezelőtt még akár komolyabb szaktudásra volt szükség, hogy a felhasználók kiaknázhassák a készülékükben rejlő lehetőségeket, legyen szó filmekről, sorozatokról vagy videojátékokról.

A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása azonban jelentős mértékben megkönnyítette a készülékek kezelését, beállítását, így a Samsung legújabb AI tévéi mindenkinek könnyed, zökkenőmentes élményt kínálhatnak.

Filmszerű élmény mindenkinek

A Samsung „Képernyők mindenkinek” filozófiájának jegyében a felhasználók kiváló minőségű vizuális élményt élhetnek át otthonukban, legyen szó a filmek, a sportmérkőzések vagy a videojátékok szerelmeseiről. Az AI segítségével a tévék még rugalmasabban igazodhatnak a felmerült igényekhez, az újgenerációs AI TV-k pedig nemcsak az elsőrangú kép- és hangminőséget biztosítják, hanem egy sokkal intuitívabb felhasználói élményt is kínálnak.

AI a képminőség javításában

A mesterséges intelligencia kulcsszerepet játszik abban, hogy a Samsung tévéi kiemelkedő képminőséget nyújthassanak. Az AI Felskálázás például a gyengébb minőségű, régebben készített felvételek minőségét javítja fel, így akár a VHS-ekről bedigitalizált videók vagy DVD-k képe is élesebbé és részletgazdagabbá válhat egy modern, 8K felbontású képernyőn. Az AI Mozgásjavító segít a mozgásokat simábbá tenni, legyen szó sportközvetítésekről vagy akciójelenetekről, míg a Real Depth Enhancer Pro és az Auto HDR Remastering a valósághűbb, mélyebb és élénkebb színek megjelenítését teszi lehetővé.

Kifogástalan kép és akadálymentesség

A nappali fényviszonyok folyamatosan változnak, de a Samsung AI tévéi az Adaptív kép technológiával – a szoba megvilágításához és a nézett tartalomhoz igazodva – automatikusan állítják be a fényerőt és a kontrasztot, hogy a kép optimális legyen, akár napfényben, akár esti félhomályban nézünk filmet. A vállalatnak emellett az is fontos, hogy a felhasználók minőségi élményben részesüljenek, függetlenül attól, hogy valamilyen látási vagy hallási nehézséggel élnek. Az AI-alapú Relumino mód a kontraszt és a fényerő növelésével a képernyő láthatóságán javít, míg az Audio Felirat technológia valós időben alakítja át hangzó szöveggé feliratokat a gyengénlátóknak.

Magával ragadó hang

A Samsung AI tévék nemcsak a képminőség, hanem a hangzás terén is kiválóbb élményeket nyújthatnak. Az Adaptív hangzás a hangzást automatikusan a tartalomhoz igazítja, így egy mélyebb filmdráma csendes párbeszédei éppoly jól hallhatóvá válnak, mint egy akciófilm feszültebb jelenetei. Az AI emellett a környezethez is alkalmazkodik, mivel az Active Voice Amplifier a háttérzaj felismerésével párhuzamosan automatikusan felerősíti a párbeszédeket, így egy forgalmas utca vagy a háztartási gépek zaja sem zavarják meg a tévénézést.

AI a videojátékok szerelmeseinek

Az AI TV-k nemcsak a filmek és sorozatok kedvelőinek nyújtanak élményt, hanem a gamerek számára is előnyöket kínálnak. Az AI automatikus játékmód a játék során lép működésbe, és a játék típusához alkalmazkodva automatikusan optimalizálja a teljesítményt, hogy zökkenőmentesebb játékélményt biztosítson, csökkentve a késleltetés és a mozgáselmosódás jelenségét.

Okosabb otthon, egyszerűbb vezérlés

Az AI segítségével a Samsung tévéi a SmartThings platformon keresztül intelligens otthoni irányítófelületté válhatnak, így a felhasználók egy helyről vezérelhetik összes okoseszközüket. Az AI figyelmeztetheti a felhasználókat, ha nyitva maradt a hűtő ajtaja, vagy segít beállítani a világítást és a hőmérsékletet anélkül, hogy fel kellene állnunk a kanapéról. A Samsung Knox technológia pedig a biztonságért felel, így a vállalat tévéi többrétegű védelmet nyújtanak a kiberfenyegetések ellen.

A Samsung új AI tévéi nemcsak kivételes minőségű képi és hangélményt nyújtanak, hanem egyedülállóan könnyítik meg a készülék kezelését. Az AI a háttérben dolgozik, hogy a felhasználók minőségi élményben részesülhetnek anélkül, hogy folyamatosan a beállításokkal foglalkoznának. Az AI TV-k egy új korszakot hozhatnak el a televíziózásban: egyszerűbbé, élvezetesebbé tehetik a mindennapi pillanatokat, azáltal, hogy otthoni prémium moziélményt kínálhatnak.

A Samsung legújabb készülékeiről további információ érhető el a Samsung weboldalán.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Trump a TikTok-kal győzött – ez volt a titka a szakértő szerint

Miért hagyjuk, hogy a TikTok vásárlásra csábítson minket? A kulcs a tömegintimitás.

A TikTok nemcsak a fiatalok kedvence, hanem egyre nagyobb hatással van a politikára és az üzleti életre is. Kasza Tamás lezárási specialista szerint Donald Trump választási sikerét is nagyrészt a TikTokon elért tömeges eléréseknek köszönheti. A közösségi platformon kialakuló „tömegintimitás” révén az emberek könnyebben kötődnek a tartalomgyártókhoz, ez pedig vásárlásra ösztönzi őket. Ennek ellenére sokan még mindig ódzkodnak belevágni, és elrettenti őket a videós megjelenés gondolata, amihez az előítéleteik és technikai félelmeik is hozzájárulnak.

Noha a TikTokot leginkább a táncolós, vicces videók felületeként azonosítjuk, egyre több üzletember, cég, sőt politikus fedezi fel ezt a felületet megjelenési lehetőségként. Kasza Tamás lezárási specialista a platform megdöbbentő jelentőségére is felhívta a figyelmet: szerinte ugyanis az USA elnökválasztását is gyakorlatilag a TikTok döntötte el a Z generáció miatt.

„Donald Trump a TikTok révén ért el hatalmas sikert, rendkívüli elérést tudott generálni a választási kampány során. Mellette olyan üzleti influenszerek is szerepet kaptak, mint Elon Musk és Grant Cardone. Érdekes adat, hogy még Rihanna, Taylor Swift vagy Beyoncé sem tudta befolyásolni a választások kimenetelét. Ez is arra utal, hogy a »táncos videóknak« nincs valódi gazdasági vagy politikai befolyása. Mindhárman a demokrata elnökjelölt mellett kampányoltak, és több százmilliós követőtáborral rendelkeznek, mégis hiába értek el rengeteg embert, ez nem tükröződött a választások eredményeiben” – mondta Kasza Tamás.

2025-ben a tömegintimitás lesz a trend

Az értékesítési szakértő és tréner szerint a magyar vállalkozások számára is nagy tanulság lehet a TikTok térhódítása, nem mindegy azonban, hogyan kezdenek el tartalmakat gyártani erre a felületre.

„A nagy eléréshez nem kell feltétlenül influenszerekkel együttműködnie egy vállalkozásnak. Elég annyi, hogy elkezdenek olyan videókat gyártani, mintha egy ügyfelüknek magyaráznák a termékeik vagy a szolgáltatásaik lényegét. A lényeg, hogy kezdjenek el magukról beszélni. Az érzelmi kapcsolódás ugyanis fontosabb, mint az, hogy a cég  hány éve van a piacon, a követőszám pedig az algoritmus működése miatt gyorsan növekedhet” – ecsetelte a szakértő.

Kasza Tamás egy új, 2025-ös trendre is rávilágított, amelyet tömegintimitásnak hívnak, a lényege pedig az, hogy a nehézségeinket és a problémáinkat is közhírré tehetjük.

„Ez egyébként Taylor Swift sikerének is a titka a zenében, hisz a saját életét énekli meg, míg a többi énekes csak dalokat ad elő. Az ő követői azonban végig tudják mondani az egész életét. A közösségi médiában úgy kell beszélni, mintha egy barátnak vallanánk meg a nehézségeinket. A közösségi médiában ez ugyanolyan fordulat, mint ami a szuperhősfilmekben is volt a hetvenes években, amikor a szuperhősök gyengeségeit helyezték előtérbe a filmekben, hisz addig tökéletesek voltak. De volt egy pont, ahol emberivé váltak”- magyaráza a szakértő.

Friss adat: A TikTok felé fordulnak a magyar kisvállalkozások

A szakértő szerint a magyar üzletemberek egyre inkább felismerik a TikTok lehetőségeit, amely nemcsak Trump sikere miatt lett vonzó, hanem azért is, mert a kisebb vállalkozások számára jelenleg ez az egyetlen megfizethető platform, ahol szélesebb körben láthatóvá válhatnak.

„Ma már a Facebookot és a Google-t csak havi 700-800 ezer forintnál nagyobb hirdetési költséggel érdemes használni. Ennél kevesebb összeg kidobott pénznek számít, mivel nem hoz megfelelő eredményt, ami a magyar kisvállalkozások többségét kirekeszti ebből a körből. Számukra most a TikTok a legelérhetőbb platform, amely egyelőre még nem hirdetési felület, mint a Facebook, de nem tudni, meddig marad ez így” – fogalmazott Kasza Tamás, aki felmérést is végzett a magyar mikro- és kisvállalkozások körében az idei üzleti problémákról.

A felmérésben a válaszadók 41%-a az ügyfélszerzést jelölte meg fő kihívásként, amely gyakran összefügg a nehéz gazdasági helyzettel és az élesedő piaci versennyel. Ezenkívül a válaszadók 32%-a az alacsony bevételt vagy a bevételnövelés szükségességét említette, ami szoros összefüggésben van az ügyfélszerzéssel, és rámutat a profitabilitás fenntartásának nehézségeire.

Bárki sztárrá válhat

A szakértő szerint nehéz előre megjósolni, hogy a TikTokon kik és milyen tartalommal futnak be.

„Sokan lettek sikeresek, akikről nem is gondolta volna senki, hogy a TikTokkal fog befutni. Ezen a platformon egy teljesen más közönség és nézőpont van jelen, mint az egyéb felületeken, előre pedig szinte lehetetlen megmondani, hogy valaki tízezer vagy 250 ezer főt fog-e elérni. A Megasztáros Pál Péter például a TikToknak köszönhetően került be Netflix-sorozatokba, a stúdiók ugyanis már nézik azt is, hogy olyan statisztákat szerepeltessenek, akiknek sok követője van, hogy minél többen nézzék meg a filmeket” – hívja fel a figyelmet Kasza Tamás.

Kasza példaként említette a Bitang Burger ügyvezetőjét, Radnóti Máriát is, a cég ugyanis elnyerte Magyarország legjobb hamburgere díjat, és egy kis hamburgerezővel akkora forgalmat bonyolítottak, hogy egy étterem is megirigyelné. Kasza Tamás rendezvényén, a Kasza napon nemcsak Radnóti Mária segít rávilágítani arra, hogyan kell láthatóvá válni a digitális térben, de számos influenszer és vállalkozó is segíti az érdeklődőket az előadásaival.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss