Mesterséges intelligenciával működő chatbot segíti mától a hazai pályaváltókat.
Március óta közel 1000 érdeklődő tette próbára Coolbotot, a Codecool Programozóiskola chatbotját. A magyar Talk-A-Bot által fejlesztett chatbot hamarosan a Codecool osztrák és román iskoláinál is tehermentesíti a helyi ügyfélszolgálatot, ami az elmúlt időben tapasztalt érdeklődési hullám miatt kifejezetten előnyös mind a cégnek, mind a tanfolyam iránt érdeklődőknek.
Jelenleg is több száz ember végzi tanulmányait online, vagy oktatótermi képzés keretében a Codecoolnál. Egy-egy erősebb hónapban a beiratkozók száma eléri a százat is. Ez azzal jár együtt, hogy naponta akár több tucatnyian is érdeklődnek a képzés részletei iránt, e-mailen, telefonon, a közösségi média oldalakon keresztül vagy akár személyesen is, például a külön erre a célra szervezett toborzási rendezvényeken, nyílt napokon.
Noha a Codecool honlapján minden képzésről a legfrissebb információ elérhető – és igyekeznek a legrészletesebben, személyes példákkal, kifejezetten ügyfélszempontú megközelítéssel összegezni a tudnivalókat – így is rengeteg plusz kérdése merül fel az érdeklődőknek.
„Egy karrierváltás elhatározása olyan elköteleződés, ahol érthető, hogy teljeskörű tájékoztatást várnak el a jelentkezők. Van, akit csak az emberi hang győz meg, más meg ódzkodik attól, hogy felhívjon minket, és inkább írásban szeretne látni minden peremfeltételt, és ha lehet, akkor rögtön, a kérdés felmerülése pillanatában”
– mondja Boda József, a Codecool társalapító-ügyvezetője.
Ez azonban jelentős erőforrást köt le a szervezetnél, ezért határozta el a Codecool, hogy a diáktoborzást és tájékoztatást végző ügyfélszolgálat munkáját online chatbot beállításával tehermentesíti. A magyar Talk-A-Bot éppen ilyen rendszerek kialakítására és üzemeltetésére jött létre, mentalitásában is hasonlít az egykor hasonló startupként induló Codecoolhoz, így konstruktív légkörben, gyorsan zajlott a fejlesztés.
„A Coolbot nem csak azért fontos számunkra, mert csapatunkban számos, a Codecoolnál végzett munkatárs dolgozik, hanem mert saját fejlesztésű mesterséges intelligencia rendszerünket építettük a chatbotba, ami jelentősen növeli az eszköz hatékonyságát. Emellett a Codecool kiváló példa arra, hogy a chatbottechnológia mára nem csupán a nagyvállalatok számára jelent hatékony eszközt, hanem egy kkv által is gazdaságosan üzemeltethető”
– mondta Deliága Ákos, a Talk-A-Bot alapító-ügyvezető igazgatója.
A Coolbotnak elnevezett chatmodul 15 témában és 50 altémában kínál naprakész információt a Codecool képzéseivel kapcsolatban, bekezdésekre tagoltan. A kívánt információhoz eljuthat az érdeklődő menüpontok és feleletválasztások útján is, de bátran megpróbálkozhat egyszerűbb kérdések közvetlen feltevésével is. Ilyenkor a rendszer kulcsszavak, vagy akár kész mondatok felismerése révén kínálja fel a legmegfelelőbb választ. Akár olyan kérdésekkel is lehet hozzá fordulni, hogy „Mennyit lehet ezzel keresni?”, vagy „Ki alkalmas programozónak?”
Persze egy társalkodónőt még nem helyettesít egy ilyen chatbot, de a Talk-A-Bot fejlesztői számos olyan kérdésre is frappáns válaszokkal készítették fel Coolbotot, amit a lelkes látogatók többnyire fel szoktak tenni. Érdemes tehát tenni egy próbát, megkérdezni tőle, hogy fiú-e vagy lány, mennyire tartja saját képességeit, illetve mi várható időjárás terén.
Természetesen a Coolbot igazi haszna nem a látogatók szórakoztatása, hanem naprakész, pontos, kielégítő mértékű információ nyújtása napszaktól és kampányidőszaktól függetlenül.
„Az első néhány hónap után az ügyfélszolgálati funkciókat ellátó toborzási munkatársak átlagosan 15%-kal csökkenő terhelést tapasztaltak a Codecool egyéb információs csatornáin, miközben már 800 beszélgetés zajlott le a fáradhatatlan Coolbottal”
– meséli Csepely Krisztina, a Codecool diáktoborzási és ügyfélszolgálati vezetője.
“Az így felszabaduló munkaórákat a Codecool emberei a tanulmányaikat frissen megkezdők on-boardingjára, valamint az elméleti oktatás után a valódi vállalati fejlesztői környezetbe csöppenők támogatására fordíthatják.”
A Coolbot kialakításának sikerét az is igazolja, hogy az elmúlt hónapokban semmilyen nagy változtatást nem kellett eszközölni a működési mechanizmusban és a válaszokat kezelő algoritmusban. A szakmai szlengben „bottanítóknak” becézett fejlesztők tehát jó munkát végeztek, csupán a frissentartás, és néhány gyakoribb kérdés finomhangolása merült fel ügyféloldalról.
A Coolbot jelenlegi tudásával a jelentkezési felületig, az egyes kurzusok teljeskörű megismeréséig képes elnavigálni az érdeklődőt, és szükség esetén email útján köti össze élő emberrel. A Codecool tervei között szerepel, hogy ennél komolyabb, a tanulmányi szerződés megkötéséig terjedő feladatokat is Coolbotra bízzanak: például a belépő szintű angol nyelvi teszt, a logikai előszűrés, és a személyi azonosítás beiktatásával akár más felvételi procedúrák is integrálhatóak. Ezt megelőzően egyelőre a román és osztrák nyelvi mutációkat és a helyi képzési információk felvitelét tervezik. Az oktatás, a mentorálás és a munkaerőpiacon való sikeres elhelyezkedésben való támogatás azonban továbbra is a Codecool készséges munkatársainak feladata marad.
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával.
Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.
Kevesebb stressz és több szabadidő? Képzeljük el, hogy a segítség automatikusan érkezik, anélkül, hogy kérnünk kellene. A mobil AI korában arra koncentrálni, ami igazán számít nem álom, hanem valóság, amely hamarosan a Galaxy ökoszisztémában is elérhetővé válik.
A Samsung néhány héttel ezelőtt tette elérhetővé a One UI 7 bétaverzióját. Az AI-integrált operációs rendszerrel a vállalat egy új korszakot nyitott meg: az AI platform egyedülálló személyre szabási lehetőségekkel növeli a felhasználók mobilélményét.
A vállalat szemléletmódja az AI személyre szabása terén – az első AI telefon bevezetésétől kezdve, a készülékeken belüli mesterséges intelligencia folyamatos fejlesztéséig – az, hogy ne kössön kompromisszumot az adatvédelem kérdésében. A cél, hogy a felhasználók kihasználhassák az AI mobil előnyeit, amely alaposan ismeri az igényeiket és támogatja őket. Olyan készülékekre van szükségük, amelyek életstílusukhoz igazodnak, növelik hatékonyságukat és segítenek megküzdeni a mindennapi akadályokkal, mindezt a személyes adatokkal való visszaélés veszélye nélkül.
Fejlesztések az adatvédelem érdekében
A Galaxy S széria következő okostelefonjai megjelenését megelőlegezve a Samsung nemcsak több személyre szabási lehetőséget, hanem nagyobb biztonságot is kínál a Galaxy-felhasználóknak. A vállalat ennek érdekében hozta létre a Personal Data Engine-t, egy olyan erőteljes adatvédelmi fejlesztést, amely biztosítja a személyes adatok készülékeken és alkalmazásokon átívelő védelmét.
A személyre vonatkozó adatokat a Knox Vault által kezelt titkosítási kulcs védi gondosan egy biztonságos tárhelyen. Ez ugyanaz a megbízható felület, amelyet az okostelefonon tárolt legbizalmasabb információk, például a biometrikus adatok védelmére használnak. A kiterjedt védelem érdekében a posztkvantum-kriptográfia a jövőben is biztosítja az adatok biztonságát a növekvő kvantumszámítási fenyegetésekkel szemben.
Now Bar
A Samsung még több egyedi mobilélményt kínál a Galaxy-val. A One UI 7 egyik legmeghatározóbb eleme a Now Bar, amely újraértelmezi a személyre szabhatóságot azáltal, hogy a mindennapi műveleteket és a leggyakrabban használt alkalmazásokat egyszerűen illeszti a zárolt képernyőhöz. Ezáltal egy olyan felület jön létre, ahol a felhasználó egy helyen vezérelheti a szórakozását, lemérheti egyéni csúcsidejét az edzésen, útvonaltervet kaphat a következő találkozójához, vagy idegen nyelveken kommunikálhat.
Az új fejlesztések sokoldalú élményekhez biztosítanak hozzáférést. A telefon pedig nem csupán értesítéseket küldhet a tulajdonosának, hanem az életstílusát is támogathatja. Például, ha koreai Szöulból a kaliforniai San Joséba tartó utazáshoz csomagol, a telefon készülődés közben felajánlja, hogy a gyorsabb hozzáférés érdekében hozzon létre egy mappát a legfontosabb alkalmazásokkal. A készülék értesítést küldhet, ha ideje elindulnia a reptérre, hogy ne késse le járatát. Emellett összeállít egy utazási lejátszási listát, hogy megalapozza a hangulatot a hosszú repülőútra. Az időjárás-előrejelzést egyetlen mozdulattal elérheti, nem kell interneten keresgélnie vagy különböző alkalmazásokat megnéznie. A telefon képes az utazás szinte bármely pillanatát megörökíteni, és segít újra átélni a legfontosabb történéseket.
A Galaxy AI akár egész nap tájékoztathatja, személyre szabott, megvalósítható tippekkel és ajánlásokkal ösztönözheti a felhasználót. Újszerű személyre szabás és megbízható adatvédelem. Ez a Galaxy AI fejlesztésének következő lépcsőfoka.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A mesterséges intelligencia új életre keltheti a kedvenc karácsonyi filmjeinket.
A Samsung okostévéken elérhető AI alapú funkciók most a régi klasszikusokat még részletgazdagabbá és tisztábbá varázsolhatják, hogy a jól ismert ünnepi történeteket rendkívüli minőségben élvezhessük.
Az ünnepek közeledtével előkerülnek azok a filmklasszikusok, amelyek megidézik számunkra az igazi karácsonyi hangulatot, ezért évről-évre szívesen újranézzük őket. De mi lenne, ha idén nemcsak a nosztalgiának adnánk teret, hanem a régi kedvenceinket egy új, izgalmas szemszögből ismernénk meg?
A Samsung TV-k 8K AI Felskálázás Pro funkciója a tartalmakat 8K minőséghez közelítő részletességgel és tisztasággal jelenítheti meg, így kedvenc karácsonyi filmjeink minden részletét kiemelkedő minőségben élvezhetjük, a ragyogóan csillogó égősoroktól, a hópihékig. Az intelligens technológia folyamatosan javítja a felbontást, így minden jelenet kristálytiszta és részletgazdag lehet. Nemcsak a képminőségen javíthatunk, hanem az akciók is élvezetesebbek lehetnek: az AI Mozgásjavító Pro funkciónak köszönhetően a gyors jelenetek – például a pórul járt betörők találkozása a szellemes csapdákkal – most tisztábban és simábban jelenhetnek meg.
Az AI-alapú Relumino mód egy vizuális segéd, amely dinamikusan kiemeli a képernyőn megjelenő elemek kontúrjait, a kontrasztot és a színeket, így a tartalmak tisztábbá válhatnak, ezzel javítva a láthatóságon, így senkinek sem kell kimaradni a közös filmnézésből, együtt varázsolhatják el a karácsonyi kalandok az egész családot.
Az AI hangtechnológiának köszönhetően az új Adaptív hangerőszabályozás Pro funkció kiemeli az emberi beszédet a háttérzajból, így minden szó tisztán és érthetően hallható, míg az Adaptív hangzás Pro technológia intelligensen igazítja a hangot a tartalomhoz és a szoba akusztikájához, így garantálva a valósághű, részletgazdag hangzásvilágot, amely minden jelenetet még magával ragadóbbá tesz.
A Samsung AI alapú funkciói nem csupán a képernyőt, hanem az egész ünnepi hangulatot is új életre kelthetik, így, a technológia és a klasszikus filmek tökéletes harmóniájával, idén a karácsony valódi varázsát élhetjük át – még részletgazdagabban, még tisztábban, mint valaha, így biztosítva az élményt, amit még a Grincs sem lophat el.
A Samsung tévékkel és funkciókkal kapcsolatos további információ a Samsung weboldalán érhető el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Az LG megnyitja a ThinQ API-t az okosotthonok fejlődése érdekében
Az LG Electronics (LG) teljesen nyílttá tette LG ThinQ elnevezésű okosotthon-platformjának alkalmazásprogramozási felületét, így a fejlesztők mostantól könnyen alakíthatnak ki egyedi ökoszisztémákat az LG készülékeivel.
Az LG elindította a Smart Solution API fejlesztői weboldalt (smartsolution.developer.lge.com), amellyel hivatalosan is nyílttá tette az LG ThinQ alkalmazásprogramozási felületetét. Az API egyfajta digitális csatlakozóként működik, amely lehetővé teszi a különböző szoftverek számára, hogy egymás funkcióihoz zökkenőmentesen hozzáférhessenek. A nyílt API ezáltal lehetőséget biztosít a fejlesztők számára, hogy az LG mesterségesintelligencia-alapú készülékeinek különféle funkcióit beépítsék saját alkalmazásaikba vagy rendszereikbe, ezzel továbbfejlesztve szolgáltatásaikat.
Az LG ThinQ API két kategóriára oszlik: a ThinQ API az egyéni felhasználóknak, míg a ThinQ Business API a vállalati partnereknek szól. A ThinQ API lehetővé teszi az otthonokban vagy épületekben telepített LG-eszközök távvezérlését, valamint megkönnyíti a különböző platformokkal való integrációt.
Az egyéni felhasználók számára a ThinQ API lehetővé teszi az LG ThinQ alkalmazásban regisztrált, mesterséges intelligenciát alkalmazó készülékek vezérlését és felügyeletét különböző okosotthon-platformokról. A ThinQ API használatával bárki könnyedén létrehozhat egy személyre szabott okosotthont, amely illeszkedik életstílusához.. A Home Assistant globális okosotthon-platform felhasználói például már 26 féle mesterséges intelligencia alapú LG készüléket, köztük hűtőszekrényeket és mosógépeket is csatlakoztathatnak és vezérelhetnek meglévő okosotthon környezetükben. A Home Assistant egy nyílt, közösségi platform, amelynek világszerte mintegy egymillió felhasználója van. A közösség együtt fejleszt különböző okosotthon-funkciókat, például eszközautomatizálást, vagy különböző funkciók bővítését.
Az LG felvásárolta az Athom nevű, kiterjedt IoT-eszközcsatlakozási lehetőségeiről ismert, okosotthon-rendszereket fejlesztő vállalatot, hogy ezáltal felgyorsítsa a külső termékek és szolgáltatások integrálását saját ThinQ platformjába. Az Athom Homey nevű okosotthon-hubja jelenleg több mint 50 000 különböző készülék összekapcsolására képes. A társaság alkalmazásboltja mintegy 1000 applikációt tartalmaz, amelyek olyan globális márkák termékeit és szolgáltatásait kapcsolják össze és vezérlik, mint például a Philips vagy az Aqara. Az LG célja, hogy az Athom kiterjedt nyílt ökoszisztémáját és az IoT-eszközök csatlakoztathatóságát integrálja saját ThinQ On AI hub okosotthon-rendszerébe. A társaság tervei szerint ezáltal egy olyan mesterségesintelligencia-alapú okosotthon jöhet létre, amiben a generatív AI jobban megérti az ügyfelek igényeit és optimális megoldásokat kínálhat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!