Okoseszközök

Sorra szűnik meg a Xiaomi és Redmi mobilok támogatása

xiaomi

Várható volt, hogy ennyi Xiaomi, Redmi és Poco mobil támogatása túl sokáig nem oldható meg.

A Xiaomi december végén újra frissítette azt az EOS-listáját, amelyen a terméktámogatástól már megfosztott, nyugdíjba küldött mobiljai láthatóak. Erre a listára felkerült a Poco X2, Redmi K30, Redmi K30 5G, Redmi 8 és Redmi 8A is mostanra.

A listán szereplő készülékek egyike sem kap többé hivatalos frissítést, így szoftveresen sérülékenységeknek van kitéve, használatra nem feltétlen biztonságos többé.

lista egyébként több szempontból is kínos: egyrészt a Redmi 8 még 2019 vége felé jelent meg, és nagy slágermobil volt, 19 millió darab fogyott a szériából. Másrészt a lista április óta több mint 20 mobillal bővült, a Xiaomi Mi 9 és Mi Note 10 is rajta van, ahogy a Redmi 7, Redmi Note 7 és Redmi Note 8 Pro szériák is. Vagyis röviden: az androidos mobilok világában az olcsóbb készülékek hosszú távú támogatása továbbra sem megoldott.

Ezek a Xiaomi és Redmi mobilok többé nem kapnak frissítést:

  • Mi 1
  • Mi 2
  • Mi 2A
  • Mi 3
  • Mi 4
  • Mi 4S
  • Mi 4c
  • Mi 5
  • Mi 5s
  • Mi 5s Plus
  • Mi 5c
  • Mi 5X
  • Mi 6
  • Mi 6X
  • Mi 8 SE
  • Mi Note
  • Mi Note 2
  • Mi Note 3
  • Mi Note Pro
  • MIX
  • MIX 2
  • Mi MAX
  • Mi MAX 2
  • Mi A1
  • Mi A2
  • Mi A2 Lite
  • Mi Pad
  • Mi Pad 2
  • Mi Pad 3
  • Mi Pad 4
  • Mi Pad 4 Plus
  • Mi MAX 3
  • Mi 8 Lite
  • MIX 2S
  • Mi MIX 2S
  • Mi 8 Explorer Edition
  • MIX 3
  • Mi MIX 3
  • Mi 8 UD
  • Mi 9 SE
  • Mi PLAY
  • Mi 8
  • Mi 9
  • Mi CC 9e
  • Mi A3 (Android One)
  • Mi Note 10
  • Mi CC 9 Pro
  • Redmi 1
  • Redmi 1S
  • Redmi 2
  • Redmi 2A
  • Redmi 3
  • Redmi 3S
  • Redmi 3X
  • Redmi 4
  • Redmi 4X
  • Redmi 4A
  • Redmi 5
  • Redmi 5 Plus
  • Redmi 5A
  • Redmi Note 1
  • Redmi Note 1S
  • Redmi Note 2
  • Redmi Note 2 Pro
  • Redmi Note 3
  • Redmi Note 4
  • Redmi Note 4X
  • Redmi Note 5
  • Redmi Note 5A
  • Redmi Pro
  • Redmi 6
  • Redmi 6 Pro
  • Redmi 6A
  • Redmi S2
  • Redmi Y2
  • Redmi Note 6 Pro
  • Redmi go
  • Redmi Note 7
  • Redmi Note 7S
  • Redmi Note 7 Pro
  • Redmi K20
  • Redmi 7
  • Redmi Y3
  • Redmi K20 Pro
  • Redmi 7A
  • Redmi Note 8 Pro
  • Redmi K30
  • Redmi 8
  • Redmi 8A
  • Redmi K30 5G

Forrás: ORIGO


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Vadászrepülők inspirálták a legújabb Casio-t

casio

A Casio vadonatúj, vadászrepülők által inspirált karórát mutatott be. Az új G-Shock Gravitymaster rögtön háromféle megjelenésben érhető el.

„Valamennyi közös jellemzője, hogy mesterien ötvözik a vadászrepülők műszerfalának kialakítását, valamint a gépek aerodinamikus, lendületes dizájnját”

– hangsúlyozta Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.

Az új GR-B300 Gravitymaster széria háromféle színkombinációban lesz elérhető. Az egyik fekete változat világosszürke/ezüst részletekkel (GR-B300-1AER), a második fekete verzió élénk piros díszítésekkel (GR-B300-1A4ER) érkezik; a harmadik, szürke variánst égszínkék kiegészítők dobnak fel (GR-B300-8A2ER).

Az új Gravitymastert a Casio a Carbon Core Guard könnyű, karbonszálas karóratokjával látták el, amely megvédi a belső alkatrészeket az ütésektől és a rázkódásoktól. Nagy ellenállóképessége annak köszönhető, hogy tokja repülőgépek törzsének kialakításhoz hasonló, szénszálerősítésű struktúrával rendelkezik.

„A japán óramárka ugyanakkor a fenntarthatóságra is gondolt, mivel a tokban, a lünettában és a szíjban is olyan bioműanyagot használt fel, amely többek között kukorica és ricinus kivonatot tartalmaz, csökkentve ezáltal a fosszilis energiahordozók felhasználását”

– emelte ki Nagy Sándor.

Az óra nagy méretű számlapján háromdimenziós számok láthatók, amelyek nagyban megkönnyítik a gyors leolvashatóságot, amely a pilóták számára kiemelten fontos. A 9 órás pozíciónál található segédszámlap kétféle feladatot is ellát, nemcsak ébresztőóraként funkcionál, hanem az aktuális akkumulátor töltöttségi szintet is kijelzi.  A különleges funkciók közé tartozik a repülési napló, amellyel elmenthető az aktuális tartózkodási hely és idő. A kettős idő kijelző pedig kijelzi az indulási és a célállomás aktuális idejét.

Az új GR-B300 órák mindegyike Bluetooth-kapcsolattal van ellátva és csatlakoztatható az okostelefonokra letölthető Casio Watches alkalmazáshoz. Az applikációban gyorsan és könnyen végezhetünk el órabeállításokat, így például az alapértelmezett „otthoni” idő akár utazás közben is könnyedén felcserélhető a célpont időzónájanak pontos idejével.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Prémium eszpresszógépek – 3D-tervezéssel

A 3D-modellezés előnyeit nemcsak az olyan innovatív iparágakban hasznosítják, mint a repülőgépipar vagy az orvostechnológia, hanem a hétköznapi tárgyak tervezésénél is egyre elterjedtebbé válik. Ezért várható, hogy a virtuális valóság eszközét egyaránt felvonultató technológia piaca megháromszorozódik a következő nyolc évben.

Ezt az utat választotta, és növelte mintegy 30 százalékkal a termelékenységét az egyik legismertebb kávégépgyártó. Az Olympia Express közel egy évszázada tervez és gyárt kiemelkedő precizitással robusztus, megbízható és hosszú élettartamú eszpresszógépeket. Ezzel a saját piacán a világelső helyet tudhatja magáénak, a kávéimádók körében legendásnak számító Cremina eszpresszógépek pedig számos retró reklámból visszaköszönnek.

A svájci székhelyű Olympia Express a korábbi 2D-tervezést váltotta 3D-modellezésre, amellyel felgyorsították a tervezési folyamatot, és mérsékelték a fizikai prototípusok számát, ezáltal összességében a fejlesztéshez szükséges erőforrásokat a felére tudták csökkenteni.

A felszabaduló kapacitást a vállalat a fejlesztésre fordította. A digitális modelleket és az általuk elérhetővé vált adatokat felhasználva egy új termékkategóriát hoztak létre: kifejlesztették a Mina névre keresztelt, új, hordozható eszpresszógépet, amibe csak forró vizet és friss kávéőrleményt kell adagolni a kávé elkészítéséhez.

Az Olympia Express mérnökei ugyanakkor gyakran akár 50 éves eszpresszógépeket is szervizelnek. A Siemens szoftvereknek köszönhetően most ez is egyszerűbbé vált: az elkészített digitális dokumentációk segítségével könnyebb lett meghatározni, milyen pótalkatrészekre van szükség, és hogyan kell azokat kicserélni.

Az örökségét és az innovációt ötvözve így tud a vállalat továbbra is kicsit az örökkévalóságnak tervezni: az olasz kávézók színvonalas kávéminőségét biztosítják egy olyan eszpresszógépet használva, ami akár több emberöltőn át is szolgálja tulajdonosait, és éppen olyan gondos tervezéssel, valamint minőségi alapanyagok felhasználásával készül, mint a professzionális kávéházi felszerelések, azonban méretüket és költségeiket tekintve csupán töredéke azoknak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Éttermi szoftverek ‒ a minimum ma már kevés

éttermi

Az NTAK adatszolgáltatás bevezetése óta a legkisebbek kivételével mára minden étterem, kifőzde, vendéglátóhely rendelkezik valamiféle szoftverrel.

A gyakran kényszerűségből bevezetett ingyenes eszköz azonban csak a pénzügyi alapfunkciókra szorítkozik, így nem jelent sem hatékonyságnövekedést, sem versenyelőnyt. Mindezt annak ellenére, hogy a Falatozz.hu friss kutatása alapján egy korszerű, informatikai megoldás és az abból következő új lehetőségek akár megkétszerezhetik egy egység bevételét.

Az integrált rendszerek az alapanyag beszerzésétől a megrendelésen át egészen a borravalóig egységként kezelik a vendéglátás folyamatait, automatikusan kezeli a pénztárgépet és az NTAK jelentéseket és olyan feladatokra is kész megoldást adnak, mint például a standolás és az internetes megrendelések kiszolgálása, raktárkészlet-nyilvántartás, vagy az egység működésének távoli felügyelete ‒ vezette fel a kérdést Veres László, a Falatozz.hu ételrendelő portál vezetője.

Az oldal közelmúltban lezárult kutatása a hazánkban elérhető éttermi rendszereket és a hozzájuk kapcsolódó előnyöket vizsgálta, vendéglátósok véleménye alapján. A piacon több mint 10 komoly szolgáltató kínál ilyen szoftvert, és bár megjelenésükben, árukban, támogatásukban ezek jelentősen különböznek, mindegyik lehetővé teszi a folyamatok integrált kezelését. A jelentős különbségeket érzékelteti, hogy az első bevezetések óta a kötelezettek 13%-a váltott egyik piaci (tehát nem ingyenes) megoldásról a másikra. A sok „átigazolás” oka, hogy az időnyomás, vagy a tapasztalatok hiánya miatt elsőre sokan nem a számukra optimális megoldás mellett döntöttek. Egy integrált vendéglátós, éttermi rendszer munkaerőt, adminisztrációt spórol a vendéglátóhelyeknek, a gördülékeny ügymenet pedig a fluktuációt is csökkenti, mintegy 42%-kal.

A legfelkészültebb éttermeknél például már alap, hogy szerződésben és automatizált kapcsolatban állnak mindhárom nagy online rendelő platformmal (ezek a Wolt, a Foodora és a Falatozz.hu). Az innen érkező megrendelések kiszolgálásához a legegyszerűbb, leginkább automatizált megoldás egy átfogó informatikai rendszer, amit már eleve felkészítettek a három szolgáltatótól érkező adatok fogadására, a funkciót csak be kell kapcsolni. E nélkül szinte lehetetlen hatékonyan értékesíteni az online térben, miközben az ágazat forgalmának nagyon jelentős, talán már túlnyomó része onnan érkezik, sok egység kizárólag a kiszállításból él. Az integrált rendszer bevezetésével és az új lehetőségek, például az online csatornák kihasználásával lényegében minden megkérdezett vállalkozás már az első hónapban legalább 20-25%-os bővülést ért el, de gyakran megduplázták bevételüket. A nyilvánvaló előnyök ellenére a felmérés alapján a hazai, NTAK adatközlésre kötelezett éttermek mindössze 40%-a használ valamilyen komolyabb, piaci alapon működő szoftvert, a többiek még nem léptek túl az ingyenes változaton ‒ mutat rá a vezető.

Hosszú távon azok sincsenek jobb helyzetben, akik egyedi fejlesztésű szoftvert használnak. A piaci szolgáltatók felületei is testre szabhatók, de egy egyedi fejlesztésnél az egyszemélyes fejlesztő gyakran eltűnik, vagy csak nem tudja/akarja megugrani a következő fejlesztési igényt, miközben a piac és a jogszabályi környezet elég dinamikusan változik. A szoftver bevezetésétől, cseréjétől nem kell megijedni, csak fel kell rá készülni, és akkor akár nagyon rövid idő alatt megoldható. A kiválasztott beszállító jellemzően mindenben segíti a vállalkozásokat. Nemcsak a korábbi adatok zökkenőmentes átvételében, de a használat betanításával is ‒ hívta fel a figyelmet Veres László.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss