Connect with us

Okoseszközök

A Samsung bemutatja az összekapcsolt világ nyugalmát

összekapcsolt

A vállalat központi stratégiájának alapkövei a fenntarthatóbb jövő és az összekapcsolt világ megteremtése.

A Samsung bemutatja, hogyan képes a csúcstechnológia hozzájárulni egy olyan összekapcsolt világ megteremtéséhez, amelyben az okos megoldások és az intuitív élmények tehetik nyugodtabbá a felhasználók mindennapjait. A CES® 2023 kiállításon rendezett sajtótájékoztatón a vállalat és partnerei közösen ismertették, hogyan terveznek együtt egy még inkább összekapcsolt világot építeni, miközben a fenntarthatóbb jövő kialakításában is szerepet vállalnak.

Jong-Hee (JH) Han, a Samsung Electronics alelnöke, vezérigazgatója, valamint a DX (Device eXperience) divízió vezetője kiemelte, hogy a Samsung stratégiája elsősorban az összekapcsolt élmények megteremtésére irányul, olyan életünket meghatározó pontokon, mint az otthonunk, az autónk vagy a munkahelyünk. Mindeközben a vállalat tevékenységét meghatározza a fenntarthatóbb jövő kialakítása iránti elkötelezettsége, valamint az, hogy eszközeivel és megoldásaival személyesebb és intuitívabb élményeket biztosítson a felhasználók számára.  A Samsung a még egyszerűbb csatlakoztathatóságára, valamint olyan készülékek tervezésére összpontosít, amelyek fenntarthatóbbá teszik a technológia mindennapi használatát és nyugalmat teremtenek összekapcsolt világunkban.

„Tudjuk, hogy mindezek nagyszabású tervek – mondta el JH Han vezérigazgató. Célunk, hogy megoldást kínáljunk napjaink valós kihívásaira, és alkalmazkodjunk a felhasználók jövőbeli igényeihez és törekvéseihez. Ehhez időre, új megoldásokra, valamint a partnerekkel való hatékony együttműködésre lesz szükségünk. Az úton közösen indultunk el, és elkötelezettek vagyunk célkitűzéseink megvalósítása iránt.”

A Samsung vállalati működését a fenntarthatósági törekvései is meghatározzák

A vállalat a fenntarthatósági célok megvalósításával, a jövőbe mutató terméktervezéssel és a stratégiai partnerségek révén továbbra is kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelemre. 2050-re a vállalat célul tűzte ki, hogy üzleti működéséhez szükséges villamosenergia-felhasználását megújuló forrásokból fedezze, valamint tervei szerint elérheti a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást. Közelebbi távlatban a DX divízió tervei szerint 2027-re 100 százalékban megújuló energiára áll át, és 2030-ra elérheti a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást.

A vállalat fenntarthatósági céljainak elérése érdekében indítja el Mindennapi Fenntarthatóság kezdeményezését, amelynek értelmében a legnépszerűbb eszközei és szolgáltatásai fenntarthatósági funkciókkal érkeznek egy zöldebb környezet kialakításáért. A megújult anyagtervezésnek és az energiahatékony működésnek köszönhetően a vállalat fenntarthatóbb készülékeket állíthat elő.

„A fenntarthatóságot a termékélménybe is beemeljük, így felhasználóinkkal világszerte közösen járulhatunk hozzá egy zöldebb bolygó eléréséhez – mondta Inhee Chung, a Samsung Vállalati Fenntarthatósági Központjának alelnöke. A legnépszerűbb eszközeink közül néhány már most a kiemelkedően környezettudatos készülékek közé tartozik.”

A Samsung számos televíziójának és okostelefonjának gyártása során újrahasznosított anyagokat alkalmaz, többek között az óceánokban, tengerekben hagyott halászhálókból származó újrahasznosított műanyagot. A vállalat háztartási készülékei, memóriakártyái és 5G rádiós hálózati chipkészletei pedig hozzájárulhatnak a felhasználók energiatakarékosságához. Emellett a Samsung összekapcsolt szolgáltatásai, mint például a SmartThings Energy és az MI Energiatakarékos üzemmód is segíthetnek a gazdaságos energiafelhasználásban és a költségcsökkentésben, miközben az általános éghajlati hatásukat is redukálják.

A sajtótájékoztatón a Patagonia, a szabadtéri ruházati termékek élvonalbeli gyártója is részt vett, hogy a Samsunggal közösen beszéljenek a mikroműanyagok – a ruhákban gyakran megtalálható apró részecskék, amelyek a mosással az óceánokba, tavakba és folyókba kerülhetnek – elleni küzdelemre irányuló partnerségükről. Vincent Stanley, a Patagonia vállalati vízióért felelős igazgatója többek között az együttműködés során kifejlesztett új mosási technológiáról, a Less Microfiber Cycle-ről számolt be. Az egyes Samsung mosógépekben elérhető funkció akár 54%-kal képes csökkenteni a mikroműanyagok vízbe kerülését a mosási ciklus során. A Less Microfiber Cycle-höz hasonlóan a Samsung és a Patagonia által nemrégiben kifejlesztett új Less Microfiber Filter  pedig megakadályozza, hogy a mikroműanyagok nagy része a mosási ciklus végén az óceánba kerüljön.

Eközben James Kwon, az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA – Environmental Protection Agency) fogyasztói elektronikai ENERGY STAR termékmenedzsere bejelentette, hogy a Samsung SmartThings rendszerével a Samsung összekapcsolt otthoni megoldása az első olyan széles körben elérhető intelligens otthoni energiagazdálkodási rendszer, amely elnyerte a rangos ENERGY STAR SHEMS tanúsítványt. A Samsung a fenntarthatósági célkitűzéseinek érdekében továbbra is együttműködik a különböző partnerekkel. A vállalat a Carbon Trusttal és más technológiai vezetőkkel közösen dolgozta ki az iparág első megoldását, amely a felhasználók által használt csatlakoztatott eszközökkel kapcsolatos kibocsátások mérésére, elszámolására és szén-dioxid-mentesítésére szolgál.

Kényelemre épülő, összekapcsolt élmények 

A Samsung részletesen ismertette az összekapcsolt világ megvalósítására vonatkozó rövid  és hosszú távú terveit. A vállalat sajtótájékoztatóján Jaeyeon Jung, a SmartThings csapatának vezetője kiemelte, hogy az olyan alkalmazások, mint például a SmartThings Home Monitor vagy a SmartThings Pet Care, többek között a monitor és értesítés funkcióknak köszönhetően, kényelmet és nyugalmat biztosíthatnak a felhasználók számára. A Samsung és a SmartThings csatlakoztatott platform számos módon teszi lehetővé egy még intelligensebb otthont kialakítását.

Ennek a jövőképnek kulcsfontosságú része a hatékony együttműködés, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyszerre több készüléküket is összekapcsolják, függetlenül attól, hogy azok a Samsung vagy egy partner márka eszközei. Mivel az iparág a Matter okosotthon-szabvány révén a kompatibilitás új szintjét kívánja elérni, a Samsung elkötelezett e partnerségi filozófia mellett. A SmartThings volt az egyik első márka, amely elfogadta a Mattert, a Samsung pedig alapító tagja a Home Connectivity Alliance-nek (HCA).

A CES sajtókonferencián a Samsung bejelentette legújabb okosotthon-innovációját is, a SmartThings Stationt – az első olyan termékét, amely már a kezdetektől fogva beépített Matter-támogatással érkezik. Ez kényelmes és újfajta módja annak, hogy otthonunkban átéljük a valódi SmartThings-élményeket, valamint segíthet a csatlakoztatott eszközökkel való interakció megkönnyítésében. A SmartThings Station a Samsung vezeték nélküli töltőjét okosotthon-központtá változtatja, amely egyetlen gombnyomással zökkenőmentesen átalakíthatja otthonunk állapotát.

Az összekapcsolt élményeket új partnerségek, például a Philips Hue-val való további együttműködés bejelentésével emeli a vállalat. Jasper Vervoort, a Philips Hue vezető alelnöke és ügyvezetője a Samsung televíziók tartalmának a Philips Hue világítással való szinkronizálásának új módjáról beszélt a Philips Hue Sync TV alkalmazáson keresztül, amely az alkalmazásboltból tölthető le az egyes Samsung TV-kre. Ez az első olyan megoldás, amely további hardver nélkül szinkronizálja a világítást és a Samsung TV-k tartalmát.

Mivel minden eddiginél több eszköz csatlakoztatható egymáshoz, az összekapcsolt ökoszisztémák esetében kiemelten fontos a biztonság és a fejlett adatvédelmi funkciók. A vállalat hamarosan elérhető, új Samsung Knox Matrix megoldása kényelmesen és biztonságosan szinkronizálja a hitelesítő adatokat az eszközök között, miközben az érzékeny információkat a privát blokklánc-technológiának köszönhetően, többszintű kölcsönös felügyelettel védi.

Az összekapcsolt ökoszisztémák előnyei a munkahelyi ingázás során is megmutatkoznak. Marcus Futterlieb, a Harman munkatársa bemutatta a Samsung és a Harman közös terveit, amelyekben az intelligens megoldásoknak és a személyre szabhatóság előnyeinek köszönhetően az utastérben tapasztalható kényelmi megoldásokat részletezik. Az együttműködés egyik legfontosabb eredménye a Harman Ready Care szolgáltatás. A megoldás gépi tanulási algoritmus segítségével gyűjti és dolgozza fel az autó által mért, annak vezetőjével kapcsolatos, fáradtságra és esetleges figyelmetlenségre vonatkozó adatokat. Ennek megfelelően különféle, személyre szabott javaslatokat tesz a kockázatok csökkentése, a sofőr jóléte és az utasok biztonsága érdekében.

Jövőkép

A vállalat több, mesterséges intelligenciát (MI) alkalmazó újgenerációs megoldást és technológiát is bemutatott. A térkonfigurált MI-t alkalmazó készülékek, mint például a JetBot MI+ porszívó, a begyűjtött adatok segítségével még jobb és személyre szabottabb otthoni felhasználói élményt tesz lehetővé.

A Samsung elárult néhány részletet az egyes, 2023-as Samsung Neo QLED 8K és 4K televíziókon elérhető Relumino Mode-ról is, amely megkönnyítheti bizonyos láttássérült felhasználók tartalomfogyasztását. A Relumino Mode kiemeli a vetített körvonalakat, valamint erősíti a kontrasztot és a színeket, így a tartalom tisztább és könnyebben élvezhető lehet. A vállalat a 2018-as CES kiállításon, a C-Lab startup akcelerátor program keretein belül debütált Relumino szemüveg egy új típusát, valamint a hozzátartozó mobilapplikációt is bemutatta a még jobb és személyre szabottabb televíziózás érdekében.

További információkért látogasson el a news.samsung.com vagy a samsung.com/hu weboldalra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

IKEA Soroksár: A jövő áruháza

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA.

A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. 

A futurisztikus hangvételű videó, amely drónokkal történő kiszállítást és más elképzelt technológiai újításokat is bemutat, egy váratlan és játékos elemmel is szolgál: egy repkedő polip jelenik meg a történetben! Aggodalomra semmi ok, a polip valójában nem repül. Az igazi meglepetés az, hogy az áruházban a vásárlók valóban meglepő, forradalmi technológiai megoldásokkal találkozhatnak.

Az IKEA soroksári áruházában robotizált raktárterek, digitális tervező kioszkok, valamint okos alkalmazások segítik a vásárlókat, hogy még gyorsabban és kényelmesebben intézhessék vásárlásaikat. Az új Kompass alkalmazás például megmutatja, hol találják meg a kívánt termékeket, és azt is, hogyan juthatnak el hozzájuk a legrövidebb úton.

A CGI videó nemcsak az áruházat, hanem annak jövőbe mutató innovációit is kiemeli. A soroksári IKEA fejlesztései kifejezetten a vásárlói élmény magasabb szintre emelését szolgálják: az új digitális képernyők, vizuális falak és az interaktív tervező szoba lehetővé teszik, hogy a vásárlók előre betáplált IKEA terveket jelenítsenek meg a falakra vetítve, mindezt valós méretben.

Az IKEA számára fontos, hogy a vásárlók ne csak termékekkel, hanem élményekkel is gazdagodjanak. Az áruház a jövő technológiai újításait ötvözi a kényelmes, gyors és interaktív vásárlói élménnyel, amely szórakoztató és praktikus is.

A CGI videó egy szórakoztató és figyelemfelkeltő módja annak, hogy bemutassuk áruházunk új, innovatív sajátosságait, amelyek már most elérhetőek minden vásárlónk számára. Szeretnénk, ha vásárlóink végre megtapasztalhatnák a jövő áruházának világát, miközben az új megoldásokat is felfedezik. A repülő polip ugyan csak a fantázia szüleménye, de az új, élményalapú szolgáltatások és innovációk valóban elérhetőek!

– mondta Iva Pohlová az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs vezetője.

A soroksári IKEA áruház nem csupán egy vásárlóhely, hanem egy élményközpont is, amely folyamatosan új ötletekkel és technológiai megoldásokkal törekszik forradalmasítani a vásárlói élményt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Érkezik a HONOR MagicPad2

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki.

Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban.

A HONOR MagcicPad2 12,3 hüvelykes HONOR Eye Comfort kijelzője 144 Hz-es képernyőfrissítési frekvenciával rendelkezik, ami lenyűgöző vizuális élményt nyújt. A kettős TÜV tanúsítványú táblagép emellett olyan fejlett innovációkkal biztosítja az optimális szemvédelmet, mint az AI Defocus Display, a 4320 Hz-es nagyfrekvenciás PWM fénytompítás, a Circadian Night Display és a Dynamic Dimming funkciók.

A HONOR MagicPad2 nemcsak vizuális képességeivel, hanem hangélményével is kitűnik. A nagy amplitúdójú, nyolc hangszórós rendszerrel párosított, IMAX minősítésű eszköz bármikor és bárhol filmszerű audiovizuális élményt biztosít. A HONOR Spatial Audio Technology beépítésével a készülék elődjéhez képest 25%-kal szélesebb hangmezővel rendelkezik, még összetettebb lehetőségeket biztosítva.

A HONOR MagicPad2-t a Snapdragon® 8s Gen 3 mobil platform hajtja, amely prémium élményt nyújt, beleértve a nagy teljesítményű, készülékre telepített generatív AI-t és a hiperrealisztikus játékokat. A hatalmas, 10050mAh kapacitású akkumulátor erőteljes, megbízható alapot biztosít a munkához és a szórakozáshoz, amelyet a 66W-os gyorstöltési technológia egészít ki a hatékony energiafogyasztásért.

A HONOR MagicPad2-n az új MagicOS 8.0 rendszer fut, amely szándékalapú funkciókat biztosít, kiismerve a felhasználok szokásait és igényeit. Emellett erőteljes AI képességekkel rendelkezik, így példátlanul intelligens élményt kínál. A Magic Portal funkció képes előre megjósolni az igényeket, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy ütemterveket hozzanak létre vagy több feladatot osszanak ki egy hosszú lenyomással és húzással. A hangból szöveggé alakítástól a kézírás-szépítésen át a képletfelismerő képességekig az AI-vezérelt irodai programok tovább fokozzák a termelékenységet.

A HONOR MagicPad2 a MediaMarkt kínálatában lesz elérhető december elejétől, fekete színben, 139 990 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.

További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.

A Black November alkalmából a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit, a csúcskategóriás, hajlítható HONOR Magic V2-től a HONOR 200 szérián és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be a márka és a felhasználók közötti kommunikáció biztonságának növelése érdekében

A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében.

A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.

  • Az ellenőrző üzenetek zökkenőmentes módot biztosítanak az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) segítségével. A konverziók növelésére tervezett, kész sablonokkal a vállalkozások az SMS-eknél alacsonyabb költséggel és előre meghatározott kézbesítési időn belül küldhetnek titkosított OTP-ket. Amikor a felhasználók Viber hitelesítési üzenetet kapnak, a csevegésben található „másolás” gomb segítségével, akár a Viber megnyitása nélkül is azonnal lemásolhatják a PIN-kódot. Ezáltal gyors és zökkenőmentes lesz a hitelesítési folyamat.
  • A SecurePlus üzenetek magasabb biztonsági szintet adnak a címzett számának ellenőrzésével, amivel megerősíthetik, hogy azt nem jelölték meg potenciális csalás gyanújával. Magánjellegű és érzékeny információk, például tranzakciós adatok és bankszámlakivonatok csak akkor kerülnek továbbításra, ha a Rakuten Viber valós időben ellenőrizte a címzettet. Ezt a megoldást eredetileg Európa egyik vezető bankja, az Eurobank számára fejlesztették ki, de most már világszerte elérhető. Célja, hogy megfeleljen a pénzintézetek és más, érzékeny ügyféladatokat kezelő iparágak, köztük a biztosítási és gyógyszeripari ágazat igényeinek.

Female hands hold phone with isolated screen on background of street lights

Ezeket az új frissítéseket kiegészíti a Rakuten Viber nemrégiben megszerzett SOC 2 Type II tanúsítványa. Ez egy szigorú biztonsági ellenőrzés, amely igazolja az alkalmazás robusztus adatvédelmi intézkedéseit. A Rakuten Viber titkosítást biztosít az átvitel során a márkák és a felhasználók közötti kommunikációhoz, miközben a privát és csoportos csevegések, valamint a magánhívások esetében is végponttól végpontig tartó titkosítást biztosít. Éppen ezért választotta a Stiftung Warentest biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikének a Rakuten Vibert. Az alkalmazás fokozott védelmét az jelenti, hogy a privát üzeneteket soha nem tárolják a szuperalkalmazás szerverein, és minden kapcsolat HTTPS-biztos marad.

Sokratis Kalamatianos, az Eurobank digitális megoldásokért felelős munkatársa így nyilatkozott:

„Bankként a biztonság a legfontosabb számunkra. Az Eurobank számára igazán kifizetődő volt a Rakuten Viberrel való együttműködés az érzékeny információk védelmét fokozó termék kifejlesztésében. A folyamat során zökkenőmentes volt az utunk, amit a biztonság iránti közös elkötelezettségünk vezérelt. Innovatív együttműködésünk bizonyítéka, hogy ezt a megoldást a továbbiakban is használni fogjuk.”

„A biztonság a Rakuten Viber DNS-ének része

– mondta Cristina Constandache, a Rakuten Viber bevételi igazgatója.

„Mivel az online vásárlók 60%-a ma már a biztonságot és az átláthatóságot helyezi előtérbe a vállalkozásokkal való kommunikáció során, elengedhetetlen a bizalom újradefiniálása. Új megoldásaink megerősítik elkötelezettségünket minden márka-felhasználó interakció védelme mellett, miközben szilárdítjuk szerepünket biztonságos szuperalkalmazásként. Küldetésünk, hogy olyan platformot hozzunk létre, ahol mindenki zökkenőmentesen, a kommunikáció adatvédelmében és integritásában bízva vehet részt.”

Az új biztonsági megoldások igény szerint világszerte elérhetőek a vállalkozások számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss