Okoseszközök

A Lenovo ThinkCentre M90a Pro Gen 4 új szintre emeli az All-in-One asztali számítógépeket

ThinkCentre

A prémium kijelző, a megbízható teljesítmény és az intelligens funkciók kombinációja a legigényesebb modern munkahelyi követelményeknek is megfelel.

A Lenovo™ bemutatta a ThinkCentre™ M90a Pro Gen 4 modellt, amely új sztenderdet állít fel az üzleti asztali számítógépek all-in-one (AIO) kategóriájában. A modern munkahelyek és tartalomkészítők igényeinek kiszolgálására tervezett, nagy teljesítményű Windows 11-es PC hatalmas, 27 hüvelykes QHD kijelzővel és olyan intelligens funkciókkal felszerelt, amelyek egyszerűsítik a csatlakoztathatóságot, az adatvédelmet és a kihasználhatóságot egyaránt.

„A modern vállalkozásoknak nem csupán egy nagy teljesítményű PC-re van szükségük, hanem olyan megoldásokra, amelyek intelligensek, megbízhatók és hatékonyak, és lehetővé teszik a többeszközös ökoszisztéma zökkenőmentes létrehozását” – mondta Sanjeev Menon, a Lenovo Intelligent Devices Group Worldwide Desktop Business alelnöke és igazgatója. „A fejlődő hibrid környezetben az alkalmazottak átlagosan legalább két eszközt használnak a munkájukhoz1, és produktivitásuk érdekében asztali számítógépre és laptopokrat is igényük van2. A Lenovo ThinkCentre M90a Pro Gen 4 megoldást jelenthet mindazoknak a vállalkozásoknak, amelyek a szinergiára törekednek, és rugalmasabbá, áramvonalasabbá és produktívabbá kívánják tenni a munkaterületeket”

– tette hozzá.

Erő a teljesítményért

A ThinkCentre M90a Pro Gen 4 teljesítményt, bővíthetőséget és eredményeket biztosít, attól függően, hogy éppen mire van szükség. Élvonalbeli komponenseivel, köztük az Intel® vPro® Enterprise-zal, akár 13. generációs Intel Core™ i9 processzorokkal, NVIDIA® GeForce RTX™ 4050 Laptop GPU-val és akár 64 GB DDR5-ös memóriával bármilyen kihívásra készen áll. A rendszer optimalizálása érdekében a ThinkCentre M90a Pro Gen 4 az Energy Performance Optimizer funkcióval is felszerelt, amely gépi tanulást használ a feladatok titkosítására és a teljesítmény növelésére.

A ThinkCentre M90a Pro Gen 4 rendkívül gyors fájlmegosztást tesz lehetővé a Thunderbolt 4 segítségével, amely akár a 40 Gbps-os sebesség elérésére is képes, így gyerekjáték a videók és még a gigantikus méretű fájlok átvitele is3. A még nagyobb teljesítményt igénylő szakemberek számára az AIO asztali számítógép egy további 8K vagy két 4K monitor támogatására képes, külső GPU-kkal és tárolómeghajtókkal szerelhető fel, és más eszközökhöz csatlakoztatva monitorként is használható.

Pontos és átgondolt kijelző

A nagyobb nem mindig jelent jobbat, de a ThinkCentre M90a Pro Gen 4 esetében egyértelműen igen. A készülék 27 hüvelykes QHD kijelzővel büszkélkedhet, amely képes a legapróbb részletek megjelenítésére is, AIO 350 nit-es fényerővel ragyog, és sRGB 99%-os minősítéssel rendelkezik, így a tervek és műalkotások pontosan adják vissza a művészek eredeti elképzeléseit.

Az egyedi kalibrációnak köszönhetően minden ThinkCentre M90a Pro Gen 4 esetében ugyanaz a kép jelenik meg, de az AIO nemcsak a művészek munkájára, hanem a jóllétükre is összpontosít. A prémium AIO asztali számítógép a TÜV Rheinland által kiadott Eyesafe 2.0 és Flicker Free tanúsítvánnyal rendelkezik, és a hardverbe épített Natural Low Blue Light technológiával csökkenti a szemfáradtságot és a terhelést.

Egyszerűsített többeszközös kapcsolódás

A modern szervezetek megkövetelik a különböző osztályok, kreatívok és eszközök közötti együttműködést, így a ThinkCentre M90a Pro Gen 4 a tökéletes megoldást jelentheti a kifogástalan hibrid ökoszisztéma létrehozására. A Thunderbolt 4 port mellett a ThinkCentre M90a Pro Gen 4 opcionális Thunderbolt 3 portot4 is kínál, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a mellékelt USB-C® kábelen keresztül csatlakoztatva a kijelzőt Thunderbolt-monitorként osszák meg. Ennek a funkciónak köszönhetően a felhasználók egy második M.2 SSD-t is megoszthatnak a laptopon vagy a PC-n, miközben a nagy sebességű adatátvitelről sem kell lemondaniuk.

A ThinkCentre M90a Pro Gen 4 tartalék teljesítményt és zökkenőmentes csatlakoztathatóságot biztosít más laptopokkal vagy PC-kkel, de mobil eszközökkel is bővíthető. A Lenovo ThinkPhone by Motorola és egyes Motorola okostelefonok felhasználói alkalmazáson keresztül csatlakozhatnak az AIO-hoz, így lehetőséget kapnak a telefon és az asztali számítógép közötti másolásra, beillesztésre és fájlok áthúzására, valamint alkalmazások streamelésére, szöveges üzenetek megválaszolására és értesítések nyomon követésére anélkül, hogy a telefonjukat kellene használniuk.

„A ThinkCentre M90a Pro Gen 4 ideális választás a hibrid munkát végzők számára, mivel képes bármilyen feladatot elvégezni, valamint több eszköz központjává válni”

– tette hozzá Menon.

„Egy tervező akár egy kávézóból is ötletelhet a telefonján, alkothat és tervezhet otthon a laptopján, majd másnap a munkahelyén az utolsó simításokat is elvégezheti, mindezt anélkül, hogy egy percre is megakadna a munkafolyamat.”

Modern szakembereknek tervezve

Az adatvédelem, a biztonság és a megbízhatóság elengedhetetlen a modern szakemberek számára. A ThinkCentre M90a Pro Gen 4 zökkenőmentesen ötvözi a hardvert és a szoftvert annak érdekében, hogy a felhasználók számára mindezt biztosítsa. A mesterséges intelligencia, a radarérzékelővel ellátott újgenerációs Human Presence Detection (HPD) és az RGB-IR kamera egyedülálló kombinációját használva az AIO kihasználja az adatvédelmet a zéró érintéses be- és kijelentkezéssel, amely automatikusan elhomályosítja a képernyőt, ha valaki mögénk áll.

A számos biztonsági funkció mellett a biztonságosabb titkosítás érdekében a ThinkCentre M90a Pro Gen 4 diszkrét TPM 2.0 chippel is ellátott, az adatok és eszközök védelme érdekében ThinkShielddel felszerelt, és a Smart USB Protection segítségével képes blokkolni az USB-tárolóeszközöket. Az AIO emellett Mil SPEC által tesztelt tartósságot és megbízhatóságot5 igazoló tanúsítványt is kapott, és UL porálló tanúsítvánnyal rendelkezik.

A ThinkCentre M90a Pro Gen 4, valamint a flotta egyéb eszközeinek teljesítménye és biztonsága érdekében a Lenovo Device Manager az összes felhasználó számára előnyben részesített végpontkezelő eszköz. A Windows 11 és más operációs rendszerekkel való zökkenőmentes együttműködésre kifejlesztett Lenovo Device Manager egy rugalmas, skálázható, felhőalapú és érintésmentes megoldás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy minden eszközön keresztül csatlakoztassák és konfigurálják rendszereiket. A Lenovo Device Manager többek között az eszközök funkcionalitásának optimalizálását és javítását, a csatlakoztathatóság felügyeletét, a hardver- és szoftverváltozások nyomon követését is ellátja.

Tudatosság az intelligens tervezésben

A ThinkCentre M90a Pro Gen 4 ügyfélközpontú kialakítással rendelkezik a munkaterületek racionalizálása és a felhasználói élmény javítása érdekében, beleértve a telefon-dokkoló sávot, a beépített kábelkezelő talpat és az egyszerű menüválasztást biztosító On-Screen Display vezérlőt. Azon szakemberek számára, akik tovább szeretnék fokozni a rendszerük hatékonyságát, a Lenovo számos (külön megvásárolható) tartozékot kínál, köztük egy konferenciahívó bázist négysávos mikrofonokkal a 360 fokos, távoli térben történő felvételhez és négy Harman® hangszórót a kristálytiszta hangzás érdekében.

A Microsoft Teams számára tanúsított Conference Call Base szabványos USB Type-C interfészen keresztül csatlakozik a számítógéphez, az emberi hangra finomhangolt, valamint visszhangszűréssel és mesterséges zajszűréssel rendelkezik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár

Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is.

De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.

100 000 és 200 000 Ft között választunk tévét

A felmérés válaszadóinak negyede 1-3 éve vásárolta meg jelenlegi, legújabb televízióját, de közel ennyi (22%) azoknak az aránya is, akik már 3-5 évvel ezelőtt vettek készüléket. A kitöltők egytizede azonban több mint 9 éve vásárolt utoljára ilyen eszközt, 7 százaléknak pedig egyáltalán nincs tévéje.

A legutóbb vásárolt televízióját 100 000 és 200 000 Ft közötti áron szerezte be a magyarok 40 százaléka, míg 29 százalék az olcsóbb, 100 000 Ft alatti kategóriából választott. Érdekesség, hogy a kitöltők 1 százaléka 1 000 000 Ft feletti áron vette meg tévéjét.

Minél idősebbek vagyunk, annál kevésbé számít az ár?

Az LG azt is felmérte, hogy milyen szempontok alapján választunk televíziót. Az ideális készülék kiválasztásakor Magyarországon még mindig a legfontosabb szempontnak az ár bizonyult, amit a funkciók és tulajdonságok, illetve a kijelzőtechnológia követ holtversenyben. A képernyőméret és a márka csak e szempontok után merül fel. A legkevésbé fontos tényező a kitöltők számára a formatervezés és dizájn, ami az utolsó helyre szorult a választási szempontok között.

Az életkor jelentős befolyásoló tényező a választási szempontok tekintetében: a felmérés eredményeiből az látszik, hogy az ár a 30-39 éves korosztály számára a legfontosabb. Az 50-59 éves korosztály számára bár szintén az ár a legfontosabb, de ez sokkal kevésbé hangsúlyos, mint bármely más korosztályban – ebben a korcsoportban minden más életkorhoz képest fontosabb szempont a készülék márkája. A válaszadók 7 százalékának saját bevallása szerint egyáltalán nem számít a márka, elvből nem vásárolnak tévét.

Sokan nem tudják, milyen felbontású a tévéjük

A válaszadók többségének (58%) LCD / LED televíziója van, amit a sorban a képernyőtechnológia tekintetében a legmagasabb kategóriát képviselő, önálló fénykibocsátású pixelekkel dolgozó, új és prémium technológiájú OLED tévék követnek, miközben a válaszadók 5 százaléka saját bevallása szerint a mai napig hagyományos, képcsöves képernyőt használ. Ez főleg az idősebb, diplomával nem rendelkező kitöltőkre igaz, vagyis valószínűsíthetően főként anyagi okok állnak a háttérben.

Felbontás tekintetében a válaszadók több mint harmadának (36%) Full HD televíziója van, ezt követik 27 százalékos aránnyal a 4K televíziók, majd a HD, vagy ennél kisebb felbontás kategóriája. A 4K televíziók tulajdonosai főleg férfiak – több mint kétszer annyi férfinak van ilyen felbontású tévéje, mint nőnek. A tipikus 4K tévétulajdonos 40-49 éves, diplomás férfi. Érdekesség, hogy a válaszadók 18 százaléka egyáltalán nem tudja, milyen felbontású a televíziója. Köztük több mint kétszer annyi a nő, mint a férfi, és e válaszadók 36 százaléka 16-19 év közötti.

Streamelés és YouTube-ozás a tévén

Az LG felmérésének eredményei szerint hazánkban a tévénket továbbra is elsősorban tévéműsorok nézésére használjuk, a streamingplatformok és a YouTube használata még kevésbé jellemző. Kedvelt funkciók még a telefon képernyőjének kivetítése, a sportközvetítések nézése és a gaming is. Egyéb applikációkat (TikTok, online játékok, böngészés) kevésbé használnak a tévétulajdonosok a készülékeiken.

A tévéműsorok a nők, míg a streamelés és YouTube-ozás a férfiak körében népszerűbb. Szintén a férfiak körében gyakoribb a játék és a sportközvetítések nézése. A kutatás adataiból az is kiderül, hogy minél idősebb valaki, annál inkább néz tévéműsorokat. Míg az 50-59 éves korosztályban ez az arány 77, a 16-19 éves korosztályban már csak 32 százalék. A streamelés a 20-29 éves korosztályban a legnépszerűbb, az 50-59 éves korosztályban pedig a legkevésbé népszerű – hasonlóan a YouTube-ozáshoz és a gaminghez.

Ilyen tévét vennénk, ha bármit megtehetnénk

Ha anyagi korlátok nélkül választhatnának tévét, a legtöbben – a válaszadók közel negyede – 77-100” közötti képernyőméretű kijelzőt választana, és a falra szerelné azt. A második legnépszerűbb képernyőméret az 50-65 hüvelykes, miközben a magyarok 18 százaléka akár 100 hüvelykesnél nagyobb tévét is választana, ha nem lennének anyagi korlátai. Minden tizedik válaszoló saját moziszobát alakítana ki, ha megtehetné.

Erre számíthatunk a fociláz idején

Az LG tapasztalatai szerint a nagy sportesemények időszakában jelentősen fellendül a kereslet a nagyméretű és kiemelkedő képmegjelenítésű televíziók iránt.

„Arra számítunk, hogy most egyrészt a prémium kategória felé tolódik el a piac, így előtérbe kerülnek az OLED televíziók, másrészt a nagyméretű, legalább 65 collos képátlójú készülékek iránt mutatkozhat a legnagyobb kereslet. Az elmúlt esztendőhöz képest az OLED tévék terén mintegy 20 százalékos keresletnövekedést várunk, összességében pedig a mostani futballszezon lendületbe hozhatja az idei évet viszonylag gyengén kezdő hazai televíziópiac egészét”

– mondta Török Tamás, az LG hazai szórakoztató elektronikai értékesítési vezetője.

„A vásárlók ilyenkor a lehető legjobb sportközvetítési élményt keresik nem csak saját maguk, de a meghívni tervezett baráti társaság számára is. A sportközvetítésekhez ideális kijelző legfőbb jellemzői a széles betekintési szög, a villódzás- és szakadozásmentes kép, az alacsony válaszidő és a minél nagyobb felbontás. Az LG tévék sportnézéshez való optimalizálása is könnyen megvalósítható a beállításoknál található SPORT üzemmód kiválasztásával. Így a televízió úgy konfigurálja a képi és hang beállításokat, hogy az a lehető legnagyobb élményt nyújtsa. Hasznos kiegészítő az LG készülékek operációs rendszerébe, a WebOS-be épített ún. Sportriasztás funkció, ami amellett, hogy értesítést jelenít meg, ha hamarosan egy mérkőzés kezdődik, naprakészen mutatja az összes friss sporthírt és a kedvenc csapatokra vonatkozó információkat is.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

A L’Oréal bionyomtatott bőrrel, GenAI tartalomlaborral és AI asszisztenssel hozza el a jövőt

A Viva Tech-en egy figyelemre méltó bionyomtatott bőrtechnológiát mutatott be a L’Oréal, amely képes teljesen megváltoztatni a termékek tesztelését a jövőben.

Emellett egy AI-alapú labort is létrehozott a vállalat az elmúlt évben, amely új megvilágításba helyezi a szépségápolási tartalmak készítését. Az intelligens szépségasszisztens vagy a fejlett bőrelemző pedig személyre szabott szépségápolást  nyújtanak. A Meta-val kötött stratégiai partnerség keretében pedig a L’Oréal tovább erősíti pozícióját a 3D, AR és AI szépségipari fejlesztések kutatásában.

„Szilárdan hiszünk abban, hogy a technológia kitolhatja a szépségápolás határait, és világszerte javíthatja az emberek életét. A fejlett diagnosztikával, a kiterjesztett szépségápolási szolgáltatásokkal, a GenAI asszisztensekkel, a GenAI-korszakban kibővített kreativitással és egyedülálló elektronikus eszközökkel úgy alakítjuk a jövő szépségét, hogy az még személyre szabottabb, inkluzívabb és felelősségteljesebb legyen”

– mondta Barbara Lavernos, a L’Oréal Csoport kutatásért, innovációért és technológiáért felelős vezérigazgató-helyettese.

A biológia, a mechanika és az elektronika összefonódásával a L’Oréal még pontosabban modellezi a valódi, emberi bőr széleskörű változatosságát, beleértve az olyan bőrállapotokat, mint az ekcéma, a pattanások, valamint a barnulás és a gyógyulás képessége. A márka világszerte számos start-uppal és intézettel dolgozik együtt, hogy továbbfejlessze a rekonstruált bőrrel kapcsolatos technológiát. A vállalat bemutatta a házon belüli GenAI Beauty Content Lab-ját,a CREAITECH-et, egy fejlett laboratóriumot, amely olyan eszközökkel rendelkezik, amelyek átalakítják a tartalomgyártást. A CREAITECH biztonságos térként szolgál a GenAI-alapú kísérletezéshez, s lehetővé teszi a L’Oréal számára, hogy 37 szépségápolási márkájánál szélesítse a márkához illeszkedő és lokalizált tartalmak létrehozását, és ezzel párhuzamosan biztosítsa marketingesei számára a kreatív technológiákkal kapcsolatos továbbképzést. A vállalatcsoport partnerséget jelentett be a Meta-val és más vezető tartalomkészítőkkel is.

A VivaTech-en a vállalatcsoport a következő újdonságokat mutatta be:

SZÉPSÉGÁPOLÁSI TECHNOLÓGIA A FELHASZNÁLÓK SZÁMÁRA

  • A Kiehl’s Derma-Reader klinikai képalkotó technológia segítségével értékeli a vásárlók bőrét, több mint 11 bőrtulajdonságot mér a bőrfelszínen és a bőrfelszín alatt, majd megfelelő összetevőket és életmódbeli tippeket ajánl, amelyek beilleszthetőek a napi bőrápolási rutinba.
  • A Lancôme RENERGIE NANO-RESURFACER| 400 BOOSTER egy olyan szépségápolási eszköz, amelyet kifejezetten arra a célra fejlesztettek ki, hogy fokozza a kozmetikumok behatolását a szarurétegbe, valamint felerősítse a termékek hatékonyságát. Ez a készülék áttörést jelentő, szabadalmaztatott nanochip technológiával működik, amely több mint 400 ultraprecíz nanohegyből áll, és klinikailag tesztelt eredményeket biztosít otthoni felhasználás esetén is.
  • A L’Oréal Paris Beauty Genius egy mesterséges intelligenciával működő, mindenre kiterjedő szépségápolási asszisztens, amely személyre szabott diagnosztikát és tanácsokat kínál felhasználóinak. Ily módon egyszerűen és könnyen megtudhatnak bármit a szépségápolásról.
  • A L’Oréal Professionnel AirLight Pro a hajszárítás forradalma, amely jobb a hajnak és a környezetnek. A szakmabelieknek és az otthoni felhasználóknak egyaránt használható AirLight Pro az infravörös fényt nagy sebességű széllel kombinálja, hogy hatékonyan szárítsa meg a haj felszínén lévő vizet,, sima, fényes hajat eredményezve.
  • A L’Oréal Professionnel My Hair [iD] Hair Reader egy egyedülálló hajszín-elemző készülék, amely ultraprecíz optikát használ a haj egészségének elemzésére és a hajszín mérésére. Vizsgálja a természetes színt, a színt a hajhosszon, az őszülés százalékos arányát, a hajszálak átmérőjét és sűrűségét, hogy a vásárlóknak minden egyes alkalommal a megfelelő, személyre szabott hajszínt ajánlhassa.

SZÉPSÉGÁPOLÁSI TECHNOLÓGIA AZ IPAR SZÁMÁRA

  • Skin Technology by L’Oréal Több mint 40 éve a L’Oréal a legmodernebb tesztmodellekkel rekonstruált emberi bőrt alkalmazza a biológiai és bőrgyógyászati kutatásokhoz. A Skin Technology by L’Oréal egyesíti a biológia, a mechanika és az elektronika legjavát, hogy olyan inkluzív tesztmodelleket hozzon létre, amelyek az emberi bőr komplexitását utánozzák, ezáltal javítva a kozmetikai ipar tesztelési szabványait, miközben az egészségügyi iparágak szereplői, start-up cégek és kutatóintézetek is profitálhatnak ebből a szaktudásból.
  • L’Oréal CREAITECH GenAI Beauty Content Lab: Az elmúlt nyolc hónap során a CREAITECH Gen AI Beauty Content Lab a WPP NVidia motorját, valamint számos más nagy nyelvi modellt, diffúziós modellt és partnert használt. A kísérletezés biztonságos tereként a csoport több mint 20 Gen AI Tech-et tesztelt, és több tucatnyi workshopot tartott a márkáival, hogy több mint 1000 szépségápolási képet hozzon létre. Ezen túlmenően a CREAITECH úttörő szerepet játszik a L’Oréal márkák alapvető kódjaival kiképzett Brand Custom Models kifejlesztésében, hogy a márkának megfelelő tartalmakat hozzon létre. A La Roche-Posay és a Kérastase az elsők, akik ezt a személyre szabott szolgáltatást használják tartalomkészítési folyamatukban.
  • New Codes of Beuty: Creator Economy: A vállalat a Meta-val együtt bemutatta a New Codes of Beauty Creator Programot, hogy a 3D, AR és AI alkotók következő generációját ösztönözze, valamint új kreatív határokat fedezzen fel a szépségiparban. A L’Oréal Paris, a Lancôme és a La Roche-Posay márkák úttörő szerepet vállalnak és felkarolják ezeket az új területeket egy 30 alkotóból álló, a legmodernebb eszközöket és technikákat használó csapattal együttműködve.
  • Digitális fenntarthatóság: A világ negyedik legnagyobb hirdetőjeként a L’Oréal elkötelezett amellett, hogy az iparág élére álljon: méri a digitális tevékenységeink által generált CO2-kibocsátást, valamint azonosítja a környezeti hatás csökkentését célzó eszközöket. A VivaTech-en három olyan partnerségünket emeltük ki, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy 360 digitális fenntarthatóságra törekedjünk:
  • Az IMPACT+, egy francia Sustaintech startupsegítségével nyomon követjük a digitális média szénlábnyomát,
  • Az ADGREEN Greentech-partnerként lehetővé teszi számunkra, hogy mérjük a tartalomgyártásunk szénlábnyomát.
  • A FRUGGR francia startup segít weboldalunk szénlábnyomának csökkentésében.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

iRobot Roomba Combo J9+ teszt: tökéletes robotporszívó minden helyzetre

Az iRobot Roomba Combo J9+ a legújabb prémium minőségű robotporszívó, mely a kisebb alapterületű lakásokban a kimagaslóan jó navigációjának, a tágasabb otthonokban pedig a nagy kapacitásának köszönhetően nyújt valódi megoldást, sőt a kiskedvencekkel rendelkezők számára is igazi segítséget jelent.

Az iRobot eddigi legerősebb és legokosabb robotporszívójaként emlegetett, 2024 tavaszán piacra dobott iRobot Roomba Combo j9+ nagyobb alapterületű otthonokkal, de akár kiskedvencekkel rendelkezők számára is ideális választás lehet. A 4 lépcsős takarítórendszer többek között felismeri a padló típusát, és ennek megfelelően állítja be a szívóerőt, felsöpri a szöszöket és kettős gumikeféjének segítségével minden koszt magába szív és mindeközben eltávolítja a makacsabb szennyeződéseket is. A tisztítás végeztével a robot automatikusan visszatér elegáns dokkolójához, és kiüríti tartályát a cserélhető porzsákba, valamint szükség esetén itt tölti fel tartályát vízzel a felmosáshoz. Akár egy álom – igazi partner a takarításban, akire minden esetben számíthatunk.

iRobot Roomba Combo J9+ csomagolása

iRobot Roomba Combo J9+ csomagolása

Kivitel, dizájn és jellemzők

A csúcskategóriás takarítórobotok, köztük az iRobot legtöbb modellje is képes már porszívózni és felmosni is egy ciklus alatt. Amíg az iRobot Roomba j9+ továbbra is a porszívózásra helyezi a hangsúlyt, addig az iRobot Roomba Combo j9+ már a felmosási funkciót is tartalmaz.

Az automatizálás és a takarítási teljesítmény új szintjére lépve a dokkolóállomás tartalmaz egy új, ún. Clean Base® Auto-Fill Dock-ot, amely automatizálja a szemét kiürítését és a felmosó folyadék feltöltését. Maga töltődokkoló-állomás igazán elegáns képet nyújt, bármelyik lakásban büszkén helyezhető ki akár látványosabb helyre is. A hagyományos porszívókkal ellentétben az iRobot Roomba j9+-t nincs miért rejtegetni. Bordázott fekete eleje érdekes textúrájával diszkrét, a tetején elhelyezett meleg tapintású fa polc pedig, amellett, hogy praktikus, minőségi külsőt kölcsönöz a dokkolóállomásnak. Az elegáns barna bőr fogantyú segítségével az előlap könnyedén kinyitható, mely mögött egy igazán praktikus tároló rendszer kapott helyet. Az ajtó rekeszében tárolhatjuk a pót alkatrészeket, mint a felmosó fejet, porzsákot, pót saroktisztító kefét, így szükség esetén ezek mindig kéznél lesznek. Ezen az ajtón keresztül érjük el könnyedén a tartályt a felmosáshoz, valamint a porzsákfiókot is. A gyártó tájékoztatója szerint egy zsák körülbelül 60 adag szennyeződést tud tárolni. A dokkolóállomás legalsó részén pedig a töltőérintkezők és egy rámpa található, amely a helyére vezeti a robotot.

iRobot Roomba Combo J9+ dokkolóállomás – nyitott ajtóval

Maga robot szabványos alakú és méretű, elegáns letisztult dizájnnal, króm és ezüst színvilággal és a jól megszokott középen elhelyezett, de diszkrét logóval rendelkezik. A robot tetején található CLEAN gomb segítségével egyetlen érintéssel indíthatjuk el, szüneteltethetjük vagy folytattathatjuk a munkát. A fő gomb 5 másodperces nyomva tartásával gyors parancsokat adhatunk robotporszívónknak, törölhetünk feladatot és visszaküldhetjük a bázisállomásra. A tervezők valóban mindenre gondoltak, hiszen a gombot körülvevő kör alakú jelzőfény is fontos információval szolgál számunkra. A fény fehéren pörög a robot töltése közben, fehéren villog, amikor teljesen feltöltődött a készülék, kéken világít, amikor a bázisállomást keresi, valamint pirosan világít, ha valami nincs rendben.

A robot alján a többfelszínű gumikefe-henger mellett a legtöbb robotporszívóhoz hasonlóan egy saroktisztító kefe is található, melynek a sörtéi az oldalán túlnyúlnak, így képes a szennyeződéseket a robot számára nehezebben megközelíthető sarkokból is kikotorni. A robotporszívó karbantartáshoz szinte minden könnyedén kivehető. A saroktisztító kefét egy egyszerű csavar tartja a helyén, és egy retesszel kioldható a gumikefe-henger is, a könnyebb tisztíthatóság kedvéért.

iRobot Roomba Combo J9+ alulnézetben

iRobot Roomba Combo J9+ alulnézetben

A robot elején kamera kapott helyet, melynek a j9+ legfontosabb funkcióit köszönhetjük. Ezzel a kamerával a j9+ idővel nemcsak megtanulja a pontos helyét, de hatékonyabban navigál, és felismeri, elkerüli az olyan akadályokat is, mint a kábelek, elhagyott zoknik, cipők vagy éppen a házi kiskedvencek „meglepetései”.

Üzembe helyezés

Az iRobot Roomba Combo j9+ csomagolása praktikus, körültekintően és biztonságosan kialakított rekeszekkel, így biztosak lehetünk benne, hogy a termék doboza minden kézbesítést kibír, mely egy ilyen magas kategóriás készülék esetében egyáltalán nem mindegy. Kibontás után az egyébként nem apró csomagban az alábbiakat találjuk:

  • magát a robotporszívót,
  • dokkolóállomást porzsákkal előkészítve a bevetésre,
  • egy tápkábelt,
  • egy Felhasználói kézikönyvet,
  • egy extra szűrőt,
  • egy extra porzsákot,
  • egy extra felmosó fejet,
  • és egy pót saroktisztító kefét is.

Az első használat előtt fontos, hogy megtaláljuk a megfelelő és egyben állandó helyét a robotporszívónk számára, ahová a dokkolóállomás, azaz a robot „otthona” véglegesen elhelyezhető. Ehhez a következő szempontokat célszerű figyelembe venni

  • wifi lefedettség
  • konnektor közelség
  • közvetlenül a fal mellé helyezhetőség
  • továbbá célszerű szemből kb, 1,2 méter szabad helyet hagyni, hogy a robot minden esetben könnyedén tudja elhagyni és megközelíteni állomását és ugyancsak ajánlott szabad helyet biztosítani az állomás mindkét oldalán, kb. 0,5 métert, ill. a lépcsőtől is legalább 1,2 méter távolságot.

Miután a dokkolóállomás a helyére került, nincs már dolgunk, mint ráhelyezni a robotot figyelve, hogy a töltőérintkezők illeszkedjenek a dokkoló és a robot között. Röviddel ezután a robot „felébred” és egy kellemes csilingelést ad, mellyel tudatja, hogy készen áll a kihívásokra.

iRobot Roomba Combo J9+ dokkolóállomás

Alkalmazás

Az eszköz körültekintő elhelyezése után csatlakoztathatjuk a Roomba Combo j9+ készüléket az iRobot HOME alkalmazáshoz (Android és iOS rendszeren is elérhető). Ha az első iRobot készülék érkezett otthonunkba, és még nincs letöltve ez az applikáció, akkor először létre kell hoznunk egy iRobot-fiókot, majd hozzáadni az új eszközt. Az alkalmazás ugyan angol nyelvű, de nagyon egyszerű grafikus illusztrációval végigvezet a beállítás szükséges lépésein, sőt a végén még saját nevet is adhatunk az újonnan érkezett takarító segédünknek.

Első használatkor az alkalmazás azt javasolja, hogy a robotot térképezési futtatásra küldjük el. Ez a lépés nem kötelező, mivel a Roomba Combo j9+ idővel képes megtanulni az otthonunkat takarítás közben is, de egy első térképezési futtatás felgyorsítja ezt a folyamatot. A teszt során nekünk tökéletesen felismerte a teljes lakást, felismerte a padlófelületeket pontosan bejelölve a szőnyegeket is az egyes helyiségeken belül, elnevezte a helyiségeket is. Bár a konyhánkat magától „laundry room”-nak, azaz mosodának ismerte fel, a fürdőszobába pedig a küszöb miatt nem jutott be – utóbbira számítottunk is, hiszen a küszöböket maximum 1,5 cm-ig tudja megugrani, magasabb akadállyal érthetően nem birkózik meg a robot – ennek ellenére szinte tökéletesen rajzolta fel a lakás alaprajzát 1 órás alapos feltérképezés során. Maximálisan teljesítette a „lépcső tesztet” is, azaz magától felismerte a lakásunkban található lépcsőt és amellett, hogy gyönyörűen körbeporszívózta egészen a lépcsők legszéléig, egy pillanatig nem adott alkalmat az aggodalomra, hogy veszélyeztetné magát.

Az alkalmazás funkciói a térkép elkészítését követően válnak elérhetővé, a zónák kialakításával készíthetjük el a tisztítási tervet, vagy akár ütemezéseket. Az alkalmazás főoldalán elindíthatunk takarítást, létrehozhatunk ütemtervet a rendszeres munkához, megtekinthetjük a robot takarítási előzményeit és eredményeit, térképpel együtt megmutatva a teljesítményét. Hozzáférhetünk egyéb speciális beállításokhoz, melyekkel tetszés szerint finomhangolhatjuk a robot viselkedését. Akár beállíthatunk olyan zónákat is, amelyeket robot a jövőben kerüljön el (NO MOP zones), vagy éppen fordítva, különös figyelmet fordítson egy adott területre. Lehetőségünk van csak bizonyos zónára elküldeni, ha például csak az előszobát szeretnénk felsöpörtetni és felmosatni vele.

iRobot Roomba Combo J9+ munka közben

Tisztítás és navigáció

A tapasztalat alapján az iRobot Roomba Combo j9+ magabiztosan kezdett el navigálni. Kifejezetten öröm volt nézni, ahogy tudatosan elkerüli az akadályokat és a térképe szerint halad a számára kijelölt helyiség felé, majd csak pontosan ott kezd el takarítani, ahol kértük tőle. A működése során a robot automatikusan észleli a szennyezettebb területeket és ha szükséges akkor, ennek megfelelően növeli a szívóerőt. A Roomba Combo j9+ rendelkezik azzal a képességgel is, hogy megtanulja, mely helyek hajlamosak a szennyeződésekre, és ezeket elsőbbségben részesíti majd a takarítás során.

A tesztelés során a Roomba Combo j9+ kifejezetten ügyesen kerülte el az akadályokat, így zsúfolt otthonba is remek választás lehet, akár megnövekedett igénybevétel mellett kiskedvenc mellé is.

iRobot Roomba Combo J9+ munka közben

iRobot Roomba Combo J9+ összegző vélemény

Tapasztalatunk szerint: ez a robot tökéletes felhasználói élményre lett tervezve. Egy csúcskategóriás készülék, ami professzionális, kameraalapú akadálykerüléssel, kiváló takarítási képességekkel, 2:1-ben funkcióval és felhasználóbarát kezelőfelülettel rendelkezik.

Amennyiben olyan csúcskategóriás robotpadlótisztítót keres, amely önállóan és magas színvonalon porszívózik és mos fel a lakásban, mindezt szemet gyönyörködtető dizájnnal és felhasználóbarát kezelőfelülettel, akkor ebben a készülékben remek társat talál.

Előnyei lehetnek:

  • Elegáns, letisztult dizájn
  • Praktikus, jól átlátható tárolóhelyek a dokkolóállomáson
  • Kiváló navigáció, tökéletesen elkerüli az akadályokat
  • Erős és a felülethez alkalmazkodó szívóerő
  • Hosszú akkumulátor-élettartam
  • Feltérképezi és megtanulja otthonát az automatizált takarításhoz
  • Könnyen értelmezhető és használható, funkciókban gazdag alkalmazás (angol nyelven)
  • Kiváló tisztítási végeredmény
  • Teljesen automata, önállóan kiüríti saját tartályát a takarítási munka befejeztével

Hátránya lehet:

  • Magasabb ár, de cserébe a legmagasabb színvonalat teljesíti
  • Az automata kiürítési funkció egy pár másodpercig zavaró lehet

Az iRobot Roomba Combo j9+ egy felhasználóbarát prémium robotporszívó, amely magasabb árát egy erős szívóerővel, megbízható akadályelkerüléssel, önürítő funkcióval és rengeteg alkalmazásfunkcióval igazolja.

További információ: www.irobot.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss