Okoseszközök
Már a zsebünkben is elférnek a webáruházak, és ezt ki is használjuk
Az okostelefonok szerepe évről évre egyre kiemelkedőbb az online vásárlások során – többek között ez derült ki a Reacty Digital átfogó éves e-kereskedelmi felméréséből, mely a 18-79 éves magyar lakosság körében vizsgálja az online vásárlással kapcsolatos attitűdöket, szokásokat.
A fordítóprogramok és a globális logisztika segítségével egyre inkább tűnnek el a korlátok, így bár a többség magyar nyelvű webáruházakat preferál, a távol-keleti piacterek jelentősége is növekszik, elsősorban az olcsó termékeknek köszönhetően.
Ruhát még mindig sokan rendelnek online, a háztartási gépek iránti kereslet némileg visszaesett
Továbbra is a ruházat a legnépszerűbb online, a kategória évek óta a lista élén áll, az elmúlt egy évben az online vásárlók kétötöde (42%) rendelt ide tartozó terméket. Az egészséghez kapcsolódó termékek is őrzik helyüket a toplistán, amire ebben az évben a barkács és kerti termékek, a játék-ajándék, valamint a háztartási- és vegyiáruk fértek fel, ezekből a kategóriákból tízből három online vásárló rendelt a megelőző egy évben. A sokáig élmezőnyben lévő háztartási kis- és nagygépek kategória az elmúlt évek folyamatos csökkenése után kimaradt a TOP5-ből, de továbbra is a rendelők negyede választotta ezt a kategóriát (is).
Kis képernyőn is nagy élmény kell
Az utóbbi évek egyik meghatározó e-kereskedelmi trendje az okostelefonon történő vásárlás. Évről évre egyre többen vannak, akik legalább a vásárlási folyamat egy részét (pl. információszerzés, rendelésleadás, fizetés) ilyen eszközön végzik, a 2024-es felmérés alapján az online vásárlók közel háromnegyede (73%) tesz így, míg három évvel ezelőtt még csak tízből hatan (60%) nyilatkozták ezt. Ezzel párhuzamosan csökkenő tendencia látszik az asztali számítógépek, illetve laptopok használatában, így egyértelmű az átrendeződés a kisebb képernyők irányába. Nem meglepő hát, hogy minden második (55%) online vásárlónak fontos, hogy a webáruház mobilról/tabletről is könnyen kezelhető legyen, akár optimalizált weboldal, akár saját applikáció segítségével. Az okostelefont/tabletet használók több mint fele (56%) inkább az utóbbi verzióra szavaz, bár a reszponzív weboldal kedvelői (37%) sincsenek kevesen, egy szűk réteg (7%) pedig bizonytalan abban, melyiket részesíti előnyben.
A többség magyar nyelvű webáruházból rendel szívesen…
Az online vásárlók háromnegyedének (76%) fontos, hogy a webáruház magyar nyelven elérhető legyen, 49 százalék számára ez kiemelt tényező. Ezzel összhangban az online vásárlók több mint fele (54%) csak magyar nyelvű weboldalról rendelt az elmúlt egy évben. A nőkre jellemzőbb, hogy az anyanyelvükhöz ragaszkodnak, mint ahogy az idősebbekre és a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezőkre is. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy vásárolt valamilyen külföldi oldalról akár eredeti nyelven használva azt, akár a böngésző által kínált automatikus fordítást igénybe véve. A legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők fele (49%) vásárolt valamilyen külföldi oldalról, így körükben legmagasabb ez az arány, de közöttük vannak legnagyobb arányban azok is, akik nem tudják eldönteni, vagy nem emlékeznek pontosan. A fordítóprogramok felődésével ma már pillanatok alatt magyar nyelvűvé alakítható bármilyen webáruház, ha ez jó minőségben történik, akkor a felhasználó akár észre sem veszi, hogy nem hazai oldalt használ.
…de nem zárkóznak el akár a Távol-Kelet elől sem
A külföldi oldalak közül egyértelműen az újonc Temu a legnépszerűbb, tízből négy (39%) online vásárló rendelt innen az elmúlt egy évben, a nők átlag feletti arányban. A nők egyébként is hajlamosabbak olyan terméket rendelni, melyet online hirdetésben láttak, így a Temu intenzív reklámkampánya elsősorban őket szólítja meg. Az oldal ráadásul magyar nyelven is olvasható, aminek köszönhetően még szélesebb réteget tud elérni. A SHEIN-ről az online vásárlók 15, AliExpress-ről pedig 13 százaléka vásárolt a vizsgált időszakban, a többi felsorolt webáruházból (pl. Amazon, Wish, Zalando) ennél kevesebben.
A külföldi rendeléseknek kedvez, hogy az online vásárlók bő fele (55%) szívesen vár hosszabb szállítási időt is, ha cserébe olcsóbban kaphatja meg a rendelését, tízből négy (40%) online vásárlót pedig nem érdekel, hogy valójában kitől vagy honnan vásárol, amíg azt a terméket / szolgáltatást kapja, amit megrendelt. Csupán az online vásárlók harmada (33%) jelezte, hogy saját bevallása szerint figyel arra, hogy inkább hazai cégektől, vállalkozóktól rendeljen a külföldiek helyett.
A külföldi weboldalak előnye a vásárlók szerint, hogy olcsóbban juthatnak hozzá a termékekhez és nagyobb választékot találnak ezekben az áruházakban, akár olyasmit is, ami hazai szinten nem elérhető. Ellenérv a szemükben, hogy általánosságban kevésbé bíznak meg ezekben a külföldi, sokszor csak angol nyelven elérhető webshopokban, bár kellően alacsony ár esetén akár azt a kockázatot is könnyebben bevállalják, hogy mégsem kapják meg a terméket, vagy a vártnál rosszabb minőségben. Néhány vásárlót a hosszú szállítási idő is inkább a hazai webáruházak felé terel, hiszen bizonyos esetekben az alacsonyabb ár sem kompenzálja, hogy 3 nap helyett 3 hetet kell várni a csomagra.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
5 iPhone-kiegészítő a még jobb hatékonyságért
Egy vezető napja az aprónak tűnő részleteken dől el: a készülék legyen elegáns és praktikus, a csatlakozás stabil, a töltés észrevétlen.
Öt olyan kiegészítőt mutatunk be, amelyek prémium minőségben biztosítják a megbízható működést az autóban, a tárgyalóban és az üzleti utakon. A kifejezetten iPhone-okhoz kifejlesztett termékekkel még többet lehet kihozni a készülékekből és így a munkából is.
Valódi bőrből készült prémium tok
A DVICED prémium tokjai megbízható védelmet nyújtanak számos Apple készülékhez, így a legújabb iPhone 17-hez is. Mindegyik tokban megtalálható a MagSafe-technológiához kialakított mágneses gyűrű, amellyel stílusos vezeték nélküli power bankek, töltők vagy akár kártyatartók is csatlakoztathatók a készülékhez.
A prémium bőrből készült tokok puha, természetes tapintásuk és elegáns megjelenésük mellett hatékonyan védenek a karcolások, ütések és leejtések ellen. A gondosan kiválasztott, időtálló színek között mindenki megtalálhatja a saját stílusához illőt.
Prémium bőr kártyatartó
Ha a telefon az egyetlen biztos dolog, ami mindig veled van, akkor a DVICED kártyatartóit Neked találták ki. Erős mágnesével stabilan csatlakozik a MagSafe technológiás telefonokhoz, vagy tokokhoz, elfér benne a hitelkártyád, a személyid és még egy hűségkártya is. A puha tapintású, felületkezelt bőr ellenáll a karcolásoknak, miközben elegáns megjelenést biztosít. Az innovatív, kihajtható kialakításnak köszönhetően a kártyatartó egyetlen mozdulattal funkcionális állvánnyá alakítható.
MagSafe vezeték nélküli töltő autóba
Ez a MagSafe autós telefontartó és töltő letisztult designjával egyaránt illeszkedik bármelyik autó belső kialakításához és a legújabb telefonokhoz. A mágnes még rázós úton is stabilan tartja a készüléket, a töltési teljesítmény pedig automatikusan alkalmazkodik a telefon energiafelvételéhez – 15W, 10W, 7,5W vagy 5W értékekkel. A csomag része egy kis öntapadós fém karika, mellyel a vezeték nélküli töltésre alkalmas, de még nem MagSafe technológiás telefonok számára is biztosítható a gyors és biztonságos töltés.
Kijelzővédő Üvegfólia
A prémium AntiHeat edzett kijelzővédő üvegfólia akár 10 °C-kal is csökkentheti a telefon hőmérsékletét, így az hosszabb használat során is megőrzi teljesítményét. Különleges bevonata jelentősen mérsékli az ujjlenyomatok megjelenését, véd a karcolásoktól, és vízlepergető réteggel is ellátták. Egyszerre csökkenti a használat közbeni sérülések és szennyeződések kialakulását, valamint a túlmelegedést. Tartósságát jól mutatja, hogy kibírja egy 64 grammos golyó 100 cm-es ejtési tesztjét is. A mellékelt applikátor egyszerű, buborékmentes és pormentes felhelyezést biztosít.
USB C kábel irodába, autóba, otthonra 25 centitől 3 méterig.
Az E-Mark funkcióval ellátott USB 2.0 C-C kábel biztosítja az optimális teljesítményt és a biztonságot telefonod számára. Az ABS héj és a nejlon textil borítás tartós, rugalmas és meggátolja az összegubancolódásokat. A kábel akár 20V/5A (100W) teljesítményt is támogat és 480 Mbps adatátviteli sebességre képes.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Elektromos borotva férfiaknak, ami új szintre emeli a reggeli rutint – bemutatkozik a Braun Series 9 Pro+
Az igényes férfi számára a borotválkozás több, mint kötelesség – ez a nap első lépése a magabiztosság felé. A Braun Series 9 Pro+ a modern technológia és a kifinomult dizájn találkozása: egy elektromos borotva férfiaknak, amely makulátlanul sima bőrt és kompromisszummentes kényelmet nyújt.
Makulátlan eredmény minden mozdulattal
A borotválkozás alapja a penge precizitása. A Braun Series 9 Pro+ ultravékony, stabil pengéi minden mozdulattal egyenletesebben vágják le a szőrszálakat – anélkül, hogy a bőrt feleslegesen irritálnák.
A stabilabb penge kevesebb húzást és kevesebb áthaladást jelent, ami nemcsak gyorsabb, de kíméletesebb borotválkozást is eredményez.
Intelligens borotválkozás mesterszintre emelve
A modern férfi elvárja, hogy az eszközei okosak legyenek – és ez az elektromos borotva férfiaknak pontosan ezt nyújtja. A továbbfejlesztett Pro SensoAdapt technológia másodpercenként 300 alkalommal elemzi a szakáll sűrűségét, és automatikusan hozzáigazítja a borotva teljesítményét.
Ez az intelligens rendszer garantálja, hogy minden területen az ideális vágási erőt alkalmazza, így még a sűrű szakáll sem jelent kihívást.
Egy pillantás, és mindent tud: az új LED-kijelző
Az új teljesítményasszisztens LED-kijelző a borotva agya. Mutatja az akkumulátor állapotát, figyelmeztet a tisztítási és fejcserélési időre, valamint jelzi, ha a Pro SensoAdapt technológia aktív.
A nagyobb, színes ikonokkal minden funkció átlátható és könnyen követhető – egyszerűbbé téve a reggeli rutint, mint valaha.
Karbantartás? Egy gombnyomás – a 6 az 1-ben SmartCare egység
A Braun Series 9 Pro+ a kényelemről sem feledkezik meg. A 6 az 1-ben SmartCare egység tisztít, szárít, tölt és karbantart – önnek csak használnia kell.
A rendszer a baktériumok 99,9%-át eltávolítja, így a borotva minden nap higiénikus, friss és teljesítményre kész marad.
Német mérnöki minőség, prémium kivitel
Ez az elektromos borotva férfiaknak Németországban készült, a precizitás és tartósság jegyében. 100%-ban vízálló, nedves és száraz használatra is alkalmas. A beépített ProTrimmer előnyíró segít a részletek formázásában, a bajusz és az oldalszakáll pontos igazításában.
A lítiumion-akkumulátor akár 60 perces üzemidőt kínál, míg a PowerCase tok utazás közben is biztosítja az energiát – akár 6 hétig.
A borotválkozás új szintje
A Braun Series 9 Pro+ több, mint egy egyszerű borotva – ez a prémium elektromos borotva férfiaknak, akik nem érik be kevesebbel.
Precíz, kíméletes és intelligens – pontosan olyan, amilyennek a modern férfi technológiáját elképzeljük.
Fedezze fel a részleteket és a garancia feltételeit: Braun.hu
Műszaki részletek:
- üzemidő: 60 perc
- teljes feltöltés: 60 perc
- gyorstöltés: 5 perc
- borotva tömeg: 207g
- borotva méretei: 168x66x44
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A magyar diákok megcsinálták: a Samsung nemzetközi kihívásának győztesei között a csapat
A jövőt meghatározó ötleteket kereste a Samsung a Megoldások a holnapért[i] első európai döntőjén Milánóban.
A nemzetközi kezdeményezés célja, hogy a fiatal innovátorokat technológiára épülő, kreatív megoldások kidolgozására ösztönözze, amelyekkel akár globális problémákra is reagálhatnak. A versenyen 10 európai döntős csapat képviselői lehettek ott, akik közül öt nyertest választott ki a zsűri.
A milánói eseményen 10 európai országból[ii] vettek részt fiatalok, akiket a korábbi évek legjobbjai közül választott ki a nemzetközi zsűri. Magyarországot a hazai döntőn 2024-ben dobogós Én Hormonom csapat képviselte, akik azóta is aktívan dolgoztak a női hormonális egyensúly témáját feldolgozó projektjükön. A céljuk az volt, hogy pótolják a közegészségügyi oktatás hiányosságait a női egészség területén, azóta pedig egy saját mobilalkalmazás fejlesztésébe kezdtek. Az európai döntőn most nemcsak ezt mutathatták be a nemzetközi közönségnek, hanem közös workshopokon és kulturális programokon is részt vehettek.
A döntősökhöz a Together for Tomorrow, Enabling People (Együtt a holnapért, lehetőség az embereknek) kezdeményezés keretében a Samsung és a Nemzetközi Olimpiai Bizottság szakértői is csatlakoztak. Ennek a programnak a célja, hogy a fiatal generációt bevonva, a sport és technológia segítségével pozitív változást érjen el a világban. Ez a célkitűzés egybeesik a Samsung és az Olimpiai Bizottság közös jövőképével: inspirációt nyújtani a fiataloknak, hogy a sport egyesítő erejével és élvonalbeli innovációk segítségével változást indítsanak és hozzájáruljanak a fenntartható fejlődéshez.
A győztes csapatok és fejlesztéseik
- Curastep – Raye és Sarah (Egyesült Királyság): Okos IoT biometrikus cipő, amely segíti a lábproblémákkal küzdő cukorbetegeket az aktív életmód fenntartásában.
- Liova – Evan és Simon (Franciaország): Egy használt eszközök alkatrészeiből, ökodizájnnal készült hordozható töltő.
- Én Hormonom – Petra és Zóra (Magyarország): Átfogó oktatási anyag a női hormonális egyensúlyról, pótolva a közegészségügyi ismeretek hiányosságait.
- SkillFIT – Alicia és Gabriel (Németország): AI alapú platform, amelynek célja az esélyegyenlőség biztosítása az iskolai testnevelésben.
- VisionNex – Jakub és Jakub (Csehország): Megfizethető okosszemüveg, amely a minket körülvevő világ képét szöveges leírássá alakítja, segítve a látássérülteket a környezetükben való aktívabb részvételben.
A döntőn Benjamin Braun, a Samsung európai marketingvezetője és Cristina Mangiarotti, a Samsung Olaszország CRM- és médiavezetője is értékes tanácsokkal segítette a csapatokat, csakúgy, mint az IOC Fiatal Vezetők program[iii] résztvevői. A diákok prezentációs képességeiket fejlesztő workshopokon is részt vehettek.
„Nagyszerű élmény volt látni a fiatal innovátorok tehetségét és kreativitását.”
– mondta el Benjamin Braun, a Samsung európai marketingvezetője.
,, A Megoldások a holnapért verseny azt bizonyítja, hogy a technológia igenis képes pozitív változást hozni. Büszkék vagyunk rá, hogy támogathatjuk a diákok munkáját, amellyel egy jobb jövőt teremthetnek mindannyiunk számára.”
„Rendkívül büszke vagyok arra, hogy Európa ad otthont az első nemzetközi Megoldások a holnapért versenynek. Örömmel támogatom az Olympism365 elveit és ezeket a tehetséges európai fiatalokat, akikből a jövő vezetői lehetnek. Szeretnénk tovább bővíteni a Megoldások a holnapért programot, hogy még több hasonló lehetőséget teremthessünk nekik.”
– nyilatkozta Simon Sung, a Samsung európai elnök-vezérigazgatója.
„Az olimpiai eszme nem csak a versengésről szól. A célunk, hogy egy jobb világot építsünk a sporton keresztül.”
– mondta Ollie Dudfield, az Olimpiai Bizottság Olympism365 programjának társigazgatója, aki gratulált a Samsungnak a Megoldások a holnapért programhoz és az együttműködéshez.
,,Az Olympism365-höz hasonló kezdeményezéseken keresztül megvalósuló közös jövőképünk képessé teszik a fiatalokat arra, hogy a sport és az innováció segítségével oldjanak meg globális kihívásokat.”
Győztesek között a magyar csapat
Az Én Hormonom csapat a 2024-es magyar kihíváson került a dobogósok közé, de itt nem álltak meg. A program vége után is folytatták a projektjüket, és az ötletüket a középiskola befejezése után, az egyetem mellett sem engedték el. Végül 2025 áprilisában kezdtek újra aktívan dolgozni az ötletükön, és megálmodták a Valery applikációt, amely a későbbiekben a cikluskövetés mellett abban is segítheti a felhasználókat, hogy megismerjék a saját testük hormonális működését és tudatosabban foglalkozhassanak az egészségükkel. Az appon ezen felül oktatóanyagok is elérhetők lesznek majd, valamint segítheti a nyitottabb kommunikációt a szülők és gyermekeik, később pedig a partnerek között. A fejlesztés most az európai döntőn is győzelmet ért.
„Attól a pillanattól kezdve, hogy bejutottunk az európai döntőbe, arról álmodtunk, hogy bekerülünk a legjobb öt csapat közé. Hihetetlen érzés látni, ahogy az ötleteink életre kelnek, és megosztani ezt a pillanatot mindenkivel, aki hitt bennünk.”
– nyilatkozta a milánói eredményről Hargitai Petra és Cserni Zorka, a csapat tagjai és a Valery létrehozói.
A Megoldások a holnapért programról
A Megoldások a holnapért kezdeményezés arra ösztönzi a fiatalokat, hogy a technológia segítségével kreatív, innovatív megoldásokat dolgozzanak ki globális kihívásokra. Az európai döntő jelentős mérföldkő a program történetében, amellyel a Samsung célja, hogy támogassa a jövőt formálók következő generációját. Az 5 győztes lehetőséget kap, hogy 2026-ban meglátogassa a Samsung dél-koreai központját, ahol további inspirációt gyűjthetnek a projektjeik kidolgozásához. Magyarországon már a Megoldások a holnapért kihívás 6. évada indul el, amelyre a Samsung és az EdisonKids november 27-ig várja a diákcsapatok jelentkezését.
[i] A Samsung Megoldások a holnapért programja egy 2010-ben indult globális problémamegoldó kihívás, amelynek keretében a fiatalok STEM (természettudomány, technológia, mérnöki tudomány és matematika) ismereteiket felhasználva világszerte oldhatják meg közösségeik valós problémáit, és építik együtt a jövőt. Az elmúlt 15 évben több mint 68 országban közel 2,8 millió diák vett részt a programban. A 2010-ben, az Egyesült Államokban indult program 2019-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként Németországban, Svájcban és Olaszországban. 2020-tól pedig már Magyaroszágon is elérhető. Idén a program már 20 európai országban elindult, a résztvevők száma pedig 2024-ben elérte a 38 000-et.
[ii] A döntősök a következő országokból érkeztek: Németország, Egyesült Királyság, Lengyelország, Olaszország, Magyarország, Franciaország, Litvánia, Románia, Görögország, Csehország.
[iii] A Fiatal Vezetők program a Nemzetközi Olimpiai Bizottság egyik kiemelt kezdeményezése, amelynek célja, hogy a fiatalokat a sporton keresztül pozitív változások elindítására inspirálja, ahogyan ez a szervezet Olympism365 stratégiájában is szerepel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Új házi fejlesztésű AI-platform a K&H-nál
-
Ipar2 hét ago
Évente 250 milliárd eurót takaríthatna meg Európa az elektrifikációval a Schneider Electric új elemzése szerint
-
Tippek2 hét ago
Újra startol a Megoldások a holnapért kihívás
-
Okoseszközök2 hét ago
Jelszó nélküli bejelentkezések és mesterséges intelligencia által vezérelt biztonság
-
Tippek2 hét ago
Nemcsak zavaró, de károkat is okoz a rossz beltéri mobil-lefedettség
-
Okoseszközök2 hét ago
Megváltoztak a TV választás szempontjai, új modellel válaszol a Hisense
-
Gazdaság2 hét ago
Sikerrel zárult Shanghai magyarországi bemutatkozása
-
Ipar2 hét ago
A Continental növeli az újrahasznosított PET, acél és COKOON arányát abroncsaiban





