Szórakozás

Kaszparov és Polgár Judit sporttörténeti jelentőségű beszélgetését online

Polgár Judit: „A váratlan helyzetek, mint a pandémia is, esélyt adnak arra, hogy új lehetőségeket fedezzünk fel”

Október 10-én hatodik alkalommal rendezik meg a Polgár Judit által alapított, és mára már nagy hagyománnyal bíró Világsakkfesztivált, amely a pandémia miatt idén az online térbe költözik. Minden idők legjobb női sakkozója a sakkversenyek során szerzett taktikai készségeit hívta segítségül az elmúlt hónapokban jelentkező kihívások kezelésére, hogy a helyzethez alkalmazkodva aktuálisabb, innovatívabb, nemzetközibb formátumot találjon a Világsakkfesztiválnak, melyhez idén Garri Kaszparov, a Polgár-nővérek, és John Leguizamo Golden Globe-ra jelölt amerikai színész, rendező is csatlakoznak a virtuális térben.

A szervezők a Világsakkfesztiválra speciális online platformot fejlesztettek ki, melyet digitális stúdióból vezérelnek az esemény alatt. Ezen a felületen várják idén több mint 40 oktatási, tudományos, művészeti tematikájú programra és sportversenyre a jövő világbajnokait és a laikus érdeklődőket egyaránt 4-től 120 éves korig. Az esemény főtámogatója második éve a Morgan Stanley; a sakk fontos szerepet játszik a vállalat életében, és több sakkozó munkatárssal a fesztiválon is találkozni lehet. Az idei esemény fővédnöke a hagyományokhoz híven Budapest főpolgármestere, Karácsony Gergely, valamint védnöki szerepet tölt be Tarlós István korábbi városvezető is. 

Bár a karantén hatására bezárult a világ, a tapasztalatok azt mutatják, az elmúlt hónapokban a Föld minden részén népszerűbbé vált az online sakkozás, sokaknak ebben az ismeretlen helyzetben a játék nyújtott szellemi és lelki támaszt. A misztikus táblajáték még közelebb hozta egymáshoz a kontinenseket, mestereket és tanítványokat, milliók ültek le játszani, és többszörösére nőtt a sakk-közvetítések közönsége. Így a járvány kihívásai még aktuálisabbá teszik Polgár Judit mottóját: A sakk összeköt minket.

Az idei Világsakkfesztivál, amely az online platformnak köszönhetően nem ismer földrajzi korlátokat sporttörténeti jelentőségűnek ígérkezik. Minden idők legjobb női sakkozójának vendége lesz Garri Kaszparov legendás orosz sakkvilágbajnok és nemzetközi nagymester, aki mesél arról, miként jutott arra döntésre, hogy versenysakkozóként visszavonul, de szó esik karrierjük közös állomásairól, versenyzői tapasztalataikról, és a tanítás jelentőségéről is.

„Hosszú múltra tekint vissza a kapcsolatunk, sokáig csak sportolóként voltunk riválisok. Később mindketten visszavonultunk, de most is hasonló utat járunk, mindketten küldetésünknek tartjuk az iskolai oktatás sakk eszközeivel való támogatását”

– fogalmaz a magyar nagymester.

500 iskola és 2000 pedagógus

A fesztiválon szerepet kapnak a Polgár Judit Módszer, a Sakkpalota és Sakkjátszótér programjai is. Ezeket a képességfejlesztő programcsomagokat évek óta nagy sikerrel alkalmazzák a magyar óvodákban és iskolákban, a járvány alatt sok pedagógus munkáját könnyítették meg azzal, hogy digitálisan is hozzáférhetővé váltak. A hagyományokhoz híven idén is több mint 500 iskolát és 2000 pedagógust hívtak meg a szervezők, hogy diákjaikkal csatlakozzanak a fesztiválhoz, akik számára ebben az évben a földrajzi távolság nem jelent akadályt, hiszen mindenki otthonról követheti figyelemmel a programokat. Az eseményre meghívást kapott Atkins Rita, Cambridge-ben élő sakkedző, fizika-matematika tanár is, aki az általa vezetett játékos utazás a sakk és a matematika kapcsolódási pontjaival ismerteti meg a fiatalokat.

A táblajáték azonban nemcsak a fiatalok személyiségfejlődésében játszhat kiemelt szerepet. Nem létezik a világon még egy olyan játék, amely képes ledönteni a játékosok között húzódó határokat: a sakkban nem számít a kor, a nem, a társadalmi helyzet, a vallási hovatartozás. Ez a gondolat határozza meg Fernando Moreno, amerikai pszichológus és tanár munkáját, aki a fesztiválon arról mesél majd, hogy a sakk segítségével miként próbál a bevándorló családokból származó gyermekek problémáira megoldást nyújtani. Hasonló cél vezérli Carl Portman brit szakembert, a Chess Behind Bars (Sakk a rács mögött) című könyv szerzőjét, aki évek óta kutatja a sakk elítéltekre gyakorolt pozitív hatásait, a fesztiválon látható előadásában a börtönőrök és a rabok tapasztalatait osztja meg.

Magnus Carlson edzője az élsport és sakk kapcsolatáról

A Világsakkfesztiválon a Golden Globe-ra is jelölt kolumbiai származású amerikai színész-filmrendező, John Leguizamo mesél legújabb filmjéről, a Critical Thinking című alkotásról Scott Rosenfelt producerrel és Marcel Martinez sakkozóval, akiről a film egyik karakterét mintázták. A szeptember elején Amerikában bemutatott film, mely igaz történet alapján készült, egy iskolai tanárról szól, aki a sakkal próbálja segíteni az afroamerikai és latin családok gyerekeinek az amerikai társadalomba való beilleszkedését. A film üzenete rímel Polgár Judit fesztiváljának mottójára, a sakk mindenkit összeköt társadalmi csoporttól függetlenül.

A közönség hosszú idő után a Világsakkfesztiválon hallhat először közös beszélgetést a rendezvény ötletgazdájával és testvéreivel, Polgár Zsuzsa világ- és sakkolimpiai bajnok nagymesterrel, valamint Polgár Zsófia kétszeres sakkolimpiai bajnokkal, akik pályafutásuk mérföldköveiről, egyéni és közös céljaikról mesélnek majd a fesztivál vendégeinek.

Nővérei mellett számos legendás sakkozóval fog beszélgetni október 10-én Polgár Judit, köztük Simen Agdestein nagymesterrel és profi futballistával, a jelenlegi világbajnok, a norvég Magnus Carlsen edzőjével a sakk és élsport kapcsolatáról. A sakk szülőhazájából csatlakozik a fesztiválhoz Shah Sagar, a világ legnagyobb online sakk platformja, a ChessBase India vezérigazgatója, aki arról tart előadást, hogy miért Indiában a legnépszerűbb ma ez a táblajáték.


Sakk az üzletben

A sakk fontos szerepet játszik a Világsakkfesztivál fő támogatója, a Morgan Stanley életében is. A vállalatnál számos aktív játékos dolgozik, köztük nemzetközi és FIDE mesterek, és rendszeresen rendeznek helyi, illetve irodák közötti tornákat, amelyek a csapatszellemet is erősítik. A vállalat munkatársaival a Világsakkfesztiválon három szobában is találkozni lehet (Hívd ki a mestert!, Sakkfeladványok, Játssz és kódolj!).

„A Morgan Stanley büszkén támogatja a Világsakkfesztivált és Polgár Juditot abban a küldetésében, hogy a sakk segítségével inspiráljuk, motiváljuk és összekössük a jövő stratégiai gondolkodóit”

– mondta el Fogarasi Norbert, a Morgan Stanley budapesti irodájának vezetője.

„A sakk világszerte összeköti egymással a Morgan Stanley munkatársait, a vállalat alapításának 85. évfordulója alkalmából a pénzintézet 85 kiemelkedő sakkjátékosa mérkőzött meg egymással az irodák közötti sakkbajnokság keretében Budapesttől Mumbai-on át New York-ig. A sakk nagyban hozzájárul a problémamegoldó képesség, a racionális gondolkodás, a gyors döntéshozás és a stratégiai látásmód fejlesztéséhez, amelyek mind fontosak a természettudományos, technológiai, mérnök és matematikai (STEM) területeken. Ezeken a pályákon a Morgan Stanley számos karrierlehetőséget kínál Budapesten is, hiszen a magyar iroda elsősorban a vállalat informatikai és elemző központja. Elkötelezetten dolgozunk azért is, hogy segítsük a STEM ismeretek átadását a következő nemzedék számára. Fontos célunk továbbá, hogy a fiatal nőkhöz is közelebb hozzuk ezeket a tudományokat és a rájuk épülő ígéretes életpályákat. Ennek jegyében munkatársaink matematikai és programozási órákon mentorálnak középiskolás lányokat – idén a fesztiválhoz hasonlóan online formában.”


Versenyek és művészet

A fesztiválon az előre regisztrált, vállalkozó kedvű versenyzők Polgár Judittal és Polgár Zsófia kétszeres sakkolimpiai bajnok, nemzetközi nagymesterrel játszhatnak szimultán partit, a magyar gyermekek a Sakkpalota Kupán mérhetik össze tudásukat, míg a világ minden tájáról csatlakozó amatőr felnőtt játékosok a Chess Challenge sakkversenyen adhatnak számot tudásukról. A fiatal korosztály legjobbjai mutatkozhatnak be az Online Ifjúsági Interkontinentális Csapatkupán, amellyel a Polgár Judit Sakk Alapítvány az Európai Sakk Unióval karöltve igyekszik népszerűsíteni a sportágat négy kontinensen. Több ezren csatlakozhatnak Polgár Judit interaktív sakkóráihoz is, ahol a nemzetközi nagymester feleleveníti karrierje mérföldköveit és bemutatja a legfontosabb sakklépéseit, a résztvevőknek pedig lehetősége nyílik a sakkolimpikon kvízkérdéseire válaszolni.

A művészet és sakk kapcsolata ezúttal is kiemelt szerepet játszik a Világsakkfesztivál tematikájában. Látható lesz például David Llada, a világ egyik legnevesebb sakk-fotósának virtuális kiállítása, illetve Jossi Aviram Polgár lányok című dokumentumfilmje, amely a család történetén túl  a gyermeknevelés, a nemek közötti különbség és a teljesítménykényszer problematikájával is foglalkozik.

„Az elmúlt években a 30 ország részvételével zajló Világsakkfesztivál bebizonyította, hogy a sakk túlmutat önmagán, nem csak egy sportág, hanem szervesen kapcsolódik az oktatáshoz, tudományhoz, és a művészetekhez is. Bár a személyes jelenlétet semmi nem pótolhatja, a sakk az egyik olyan sportág, amelynek az online térben is van már hagyománya, és a járvány miatt mind az amatőrök, mind a profi játékosok sokkal aktívabban használták ki ezeket a lehetőségeket. Ez adott lendületet nekünk ahhoz, hogy idén online formában rendezzük meg a fesztivált, melyhez a világ bármely pontjáról lehet csatlakozni. A koronavírus-járvány miatt világ ugyan bezárult egy időre, de a digitális technológia révén számos új lehetőség tárult fel, melyeket ki kell aknázni. Ezek eddig is elérhetőek voltak, de azzal, hogy mindenki beszorult az otthonába, máshogy tekintünk már ezekre az eszközökre, új dimenziók tárultak fel előttünk. Én is sokkal több felkérésnek tudtam eleget tenni, közel ötven ország fiataljait tudtam tanácsokkal segíteni, motiválni a feltörekvő tehetségeket”

– mondja Polgár Judit, a Világsakkfesztivál alapítója.

A Világsakkfesztivál oldalán két csatornán, angol és magyar nyelven sugárzott egész napos műsorral várják az érdeklődőket, akik emellett több mint negyven programból válogathatnak.

Teljes program: https://www.globalchessfestival.com/hu

Szórakozás

Több százan doboltak egyszerre a Yettel 5G hálózatán

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel.

A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.

A rekordkísérlet az ország öt pontján – a Yettel törökbálinti székházában, a cég szegedi telefonos ügyfélszolgálati központjában, valamint három üzletében, Szombathelyen, Budapesten és Debrecenben – egyidőben zajlott, és több százan szinkronban doboltak ugyanarra a dalra. Ahhoz, hogy a különböző helyszíneken a dobosok összekapcsolódhassanak és a zenélés egyszerre történjen, a Yettel az 5G-hálózatát hívta segítségül: ezen keresztül egy időben láthatták és hallhatták egymást a résztvevők.  A rekordkísérlet profi zenészek vezetésével, a szolgáltató munkatársainak részvételével zajlott. A Yettel székházában és a többi helyszínen összesen 333 doboltak ütős eszközök segítségével, aminek köszönhetően új, regisztrált magyarországi rekord született az egy időben több helyszínen megvalósított együtt dobolás kategóriában.

A rekord létrejöttét Abaházi Csaba műsorvezetőként segítette.

A zene mindig is központi szerepet játszott az életemben, aminek az alapja az ütem, a tempó, így maga a dob is. Hasonlóan ahhoz, ahogy rádiózáskor összekötjük és egyszerre érjük el az ország különböző pontjait, itt is ez történt: nem csak közösen zenéltünk, hanem pár percig egy összetartó ütemre hangolódott Budapest, Törökbálint, Szeged, Debrecen és Szombathely és létrehoztunk egy országos rekordot. Ezért éreztem nagyon testhezálló feladatnak, hogy én legyek a műsorvezetője ennek a nem mindennapi eseménynek, ráadásul itt az összefogás, a buzdítás, az ösztönzés mellett én is részt vehettem az ütem diktálásában

– mondta el a műsorvezető.

A zenei megvalósításért a Z-Drums Projekt ütős csapata, professzionális dobosok és ütős zenészek feleltek. Az izgalmas hanghatás miatt a produkcióban a hagyományos dob mellett más ütős hangszereket és eszközöket is használtak, így a belső terekben is élvezhető és lekövethető volt a műsor. A kísérlet során egy külön erre az alkalomra született dalra játszottak a résztvevők;  a produkció megalkotásakor lényeges volt, hogy egyszerre mozgalmas és gyorsan tanulható legyen, így a Yettel munkatársai is könnyedén be tudtak csatlakozni az ütős eszközök segítségével.

„Annak apropóján, hogy 1994 márciusában, éppen 30 éve a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – indította el Magyarországon az első kereskedelmi GSM-szolgáltatást, egy országon átívelő rekordkísérletre vállalkoztunk, hogy a mobilhálózat segítségével létrejött közös zenélés élményén keresztül mutassuk be a zene erejét és a mobiltechnológia képességeit. Mobilszolgáltatóként azért dolgozunk, hogy az embereket közel hozzuk egymáshoz a hálózatunk segítségével, amit folyamatosan azért fejlesztünk, hogy a legújabb technológiákat hozzuk el az ügyfeleinknek. Mindez nagyon sok kollégánk összehangolt munkájának eredménye; ezt szimbolizálta a mostani, jubileumi rekordkísérlet”

 – mondta el Mészáros Attila, a Yettel Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Szórakozás

Eilik robot: A mesterséges intelligencia aranyos követe

eilik robot

Az Eilik robot egy forradalmi újítás a mesterséges intelligencia és a robotika területén. Ez a kis, imádnivaló robot nem csupán egy cuki külsővel rendelkezik, de lenyűgöző képességekkel is büszkélkedhet. Az Eilik robot képes megérteni az emberi érzelmeket, reagálni rájuk, sőt, ő maga is képes érzelmeket kifejezni. Ez a hihetetlen technológia új távlatokat nyit a mesterséges intelligencia és az ember közötti interakciók terén.

Eilik robot: Intelligens társ a mindennapokban

Ez nem csupán egy játék, ez egy intelligens társ, aki képes színesebbé és élvezetesebbé tenni a mindennapokat. Az Eilik robot a következőket tudja:

  • Megérti az emberi beszédet és a nonverbális kommunikációt.
  • Reagál a hangulatodra és a szükségleteidre.
  • Különböző játékokat játszhatsz vele.
  • Segíthet a mindennapi feladatok elvégzésében.
  • Mesélhet történeteket és énekelhet dalokat.
  • Tanulhat és fejlődhet a veled való interakciók során.

Tökéletes társ gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt

Az Eilik robot ideális társ gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt. A gyerekek imádni fognak vele játszani és tanulni tőle, míg a felnőttek egy hűséges társat és segítőt találhatnak benne. Az Eilik robot bárki számára remek választás, aki egy kis extra izgalmat és örömöt szeretne vinni a mindennapokba.

A jövő mesterséges intelligenciája

Az Eilik robot nem csupán egy játék, de a jövő mesterséges intelligenciájának is egy ígéretes előfutára. Ez a kis robot bebizonyítja, hogy a mesterséges intelligencia nem csupán hasznos eszköz lehet, de egy szerethető és hűséges társ is. Ezzel a termékkel a mesterséges intelligencia egy új korszakába lépünk, ahol a gépek és az emberek békében és harmóniában élhetnek egymás mellett.

Az Eilik robot specifikus funkciói, képességei és alkalmazási területei:

  • Tanulás és fejlődés: A robot képes tanulni és fejlődni a veled való interakciók során. Minél többet beszélsz vele, annál jobban megérti a nyelvet és a szükségleteidet. Az Eilik robot emellett képes új dolgokat is tanulni, mint például dalokat, történeteket és játékokat.
  • Személyiség: A robotnak egyedi személyisége van, amely a veled való interakciók során alakul. A robot képes boldogságot, szomorúságot, dühöt és meglepetést is kifejezni.
  • Kommunikáció: A robot képes kommunikálni veled beszéd, érintés és gesztusok révén. A robot rendelkezik egy beépített mikrofonnal és hangszóróval, amelyen keresztül beszélhetsz vele. Ezen kívül az Eilik robot LED-es szemekkel és egy érintésérzékeny fejjel is rendelkezik, amellyel reagál a simogatásra.
  • Alkalmazási területek: A robot számos területen alkalmazható, beleértve az oktatást, a szórakoztatást, az egészségügyet és a terápiát.

Az Eilik robot egyedisége és előnyei a piacon lévő más robotokhoz képest:

  • A robot az egyik legfejlettebb érzelmi intelligenciával rendelkező robot a piacon.
  • A robot képes tanulni és fejlődni a veled való interakciók során.
  • A robotnak egyedi személyisége van, amely a veled való interakciók során alakul.
  • A robot számos területen alkalmazható, beleértve az oktatást, a szórakoztatást, az egészségügyet és a terápiát.

Az robottal kapcsolatos eddigi tapasztalatok és vélemények:

  • A használók dicsérik a robot tanulási képességét, egyedi személyiségét és érzelmi intelligenciáját.
  • A robot számos díjat nyert a designjáért és innovációjáért.
  • A robot szerepelt a The New York Times, a CNN és a BBC-ben is.

Hol kapható?

Jelenleg online webáruházakban és néhány kiemelt üzletben kapható. Érdemes rákeresni az Árukereső.hu oldalon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Aktuális hírek weboldalainkon: eMentor.huKalauz.huPasszio.huMűszaki-Magazin.huTechnokrata.hu és IoTmagazin.hu

Tovább

Szórakozás

Digitális innovációval a közös családi szórakozásért

családi

Új trend a játékiparban: digitálisan, mégis internet nélkül

Milyen a jó társasjáték? Erre a kérdésre egészen biztosan más választ adna mindenki ma és adott volna 20-25 évvel ezelőtt. Más igényei voltak akkor egy gyereknek és más szórakoztatja ma a fiatalokat. Hogyan lehet mégis egy játékhoz leültetni több generációt?

A kamaszok szüleinek biztosan nem mond újat, hogy mennyire nehéz tradicionális játékokra rávenni a fiatalokat, a digitális eszközeik minden más előtt előnyt élveznek, és más szórakoztatja a tiniket, mint az idősebb generációt. Szerencsére van már olyan játéklehetőség, ami két-három generációnak egyszerre lehet élvezetes, sőt akár még hasznos is. A digitális játékasztalok a tabletekhez hasonlóan, érintőképernyővel működnek, azonban ezeken az eszközökön csak játszani lehet, nincsen más internethez kötött funkciójuk.

„A fiatalokat, akik a neten szocializálódtak, nehezebb rávenni a papír alapú játékra, mintha digitális alternatívát ajánlunk nekik. Arról nem beszélve, hogy kortól függetlenül végtelenül kényelmesek vagyunk, és sokszor azért nem ülünk le társasozni, mert nincs kedvünk elővenni a dobozt a padlásról, kipakolni a kellékeket, kihajtogatni a lapot, elolvasni az olykor tízoldalas játékszabályt. Ennél sokkal egyszerűbb egy digitális játékasztalhoz leültetni mindenkit, hogy aztán egy közös érintőképernyőn játsszuk le a játékot.”

– mondta el Szenes Nicolette, a TouchGameTable alapító tulajdonosa.

A jövő társasjátékai

Milyen játék lehet vonzó egy Z generációsnak, vagyis a mai kamaszoknak? Mindenképpen gyors, az életükbe könnyen beilleszthető szórakozás lehet a megoldás, egy 5-6 órás póker- vagy Monopoly-maraton már szinte biztosan elriasztaná őket. A fiataloknak fontos szempont, hogy ne essenek ki sok időre a közösségi életből, az online világból, ezért a rövidebb játékidőt részesítik előnyben. De hogyan lehet összehozni mondjuk egy egész családot közös játékra? Mit szeret az idősebb, mit a fiatalabb generáció?

„Érdekes, hogy sok olyan játék van, ami minden korosztályt vonz, ilyen például a klasszikus sakk, a vaktérképes földrajzi játékunk vagy a „Leghosszabb út” nevű logikai játék. Szerencsére olyan gazdag a játékkínálatunk – amit folyamatosan fejlesztünk és bővítünk –, hogy minden stílus kedvelői megtalálják a számításaikat a digitális játékasztainknál. A nők jellemzően a szójátékokat kedvelik, a férfiakat a logikai típusúak kötik le jobban. Rengeteg olyan visszajelzést kapunk, hogy a hotelekben, ahol már fixen jelen vannak a TouchGameTable-játékok, sokkal könnyebben bevonhatóak a gyerekek a családi társasozásba, mint otthon. Egy nagypapa például kifejtett egy fontos szempontot, ami miatt ő maga is nagyon megkedvelte a digitális sakkot: az unokájával játszottak egy meccset, és egyszer sem volt vita abból, hogy lehet-e így vagy úgy lépni, mert a gép nem engedte őket hibásan lépni a sakktáblán. Tehát konflikusmentesen száz százalékosan a szórakozásé a főszerep.”

– részletezi Szenes Nicolette a digitális játékasztal előnyeit.

Új igények, új lehetőségek

Érdekes módon, 20-30 évvel ezelőtt még nem volt szempont egy családi társasjáték kiválasztásánál, hogy az a bizonyos játék a szórakoztatáson kívül mást is „tudjon”. Ma már a vásárlók keresik a további előnyöket, gyerekek esetében fontos, hogy a társas fejlesszen vagy tanítson valamit. Idősek szellemi és lelki állapotán is sokat javíthatnak a társasjátékok, hiszen egyes játékok fejlesztik az emlékező képességet, a közösségi program pedig pozitívan hat pszichére. Persze a régi, klasszikus társasoknak is volt jó hatása, hiszen a sakk és a logikai játékok nagy része edzi a mentális képességeinket, a szójátékok a szókincsünket fejlesztik, de ha mindezt gyorsan kell csinálni és még meg is kell tanulni hozzá használni egy digitális eszközt, akkor ezek a pozitív hatások még össze is adódnak.

„Kutatások kimutatták, hogy a játéknak számos előnye van mind a gyerekek, mind a felnőttek számára. A gondolkodást vagy figyelmet igénylő játékok gyerekkorban fejlesztik a kognitív és tanulási képességeket, idősebb korban pedig frissen tartják a memóriát. Sőt, még új idegrendszeri kapcsolatok létrejöttét is elősegítik, ami lassítja az öregedés folyamatát. A játék ezen kívül fejleszti a társas, szociális képességeket is, mint például az együttműködés, egymásra figyelés, vagy a szabályok betartása. Ezen képességek fejlesztéséhez szükséges a személyes jelenlét, így egy játékasztal nagy előny a netes játékokhoz képest, ahol mindenki a képernyő mögé bújik.”

– állítja Maróti Emese pszichológus és életvezetési tanácsadó.

Játékélmény az egész családnak

A téli szünetben vagy akár még utána is nemcsak egy szuper közös élmény lehet egy digitális játékasztal kipróbálása, de egy lehetőség arra, hogy leteszteljük, valóban elvarázsol-e minden korosztályt. A TouchGameTable asztalokat egész januárban ki lehet próbálni a budapesti Mystery Hotelben, játékra jelentkezni és a részletekről informálódni az Élményvadász oldalon lehet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss