Connect with us

Szórakozás

Csodálatos a PS5 új exkluzív játéka, csak épp menteni nem lehet

returnal
Kép: IGN Hungary

A Sony PlayStation 5 konzoljának idei első, legnagyobb exkluzivitása a Returnal, amelynek egyik legfontosabb vonása, hogy nem tudunk benne játékállást menteni.

Így, ha meghalunk, visszakerülünk a játék legelejére, ráadásul úgy, hogy mindenünk elveszett.

A holnap határán című Tom Cruise-sci-fi film videójátékos megvalósítására emlékeztet leginkább a Housemarque Returnal című játéka, amelynek főszereplője, Selene, egy középkorú űrhajós nő az Atropos nevű bolygón különféle idegen lények ellen harcolva újra, újra és újra meghal, hogy eztán elölről, ugyanarról a kezdőpontról kelljen elindulnia minden áldott alkalommal. Selene addig nem fog kikerülni ebből a furcsa, újjáéledéses időhurokból, amíg meg nem fejti a bolygó és saját múltjának is rettenetes titkait.

Egy életem, sok halálom

Ez a sztori nekünk, játékosoknak azt jelenti, hogy egy eddig csak kis költségvetésű, független (indie) játékokra jellemző „roguelite” típusú játékmenettel van dolgunk, ahol minden elszenvedett halál a játék elejére dob vissza, miközben minden fegyverünk, megszerzett nyersanyagunk, kifejlesztett képességeink és a már bejárt terület felfedezett térképe is eltűnik – ráadásul úgy, hogy újra nekiindulva a kalandnak a különféle egymáshoz kapcsolódó termek és területek elrendezése is megváltozik. (Az egyes termek kidolgozása viszont nem.)

Mindez azt jelenti, hogy még az egyébként szintén rendkívül kegyetlennek tartott, „Souls-szerű” játékok (mint például a PlayStation 5 ezt megelőző és első exkluzív címe, a Demon’s Souls nehezítései is piskótának számítanak a Returnalhöz képest.) Itt nincs kegyelem, nem menthetjük, ami menthető. Itt a „sokadik esély” csak a legelölről kezdésre vonatkozik.

„Ez lenne az új generáció várva várt címe?!”

Amiért ez a PlayStation 5 a gamerek nagy részét sokként érheti, az a tény, hogy egyébként a Sony új konzolgenerációjának első igazán fontos címéről beszélünk. A Returnalnél fontos, hogy a PS5 megjelenése után fél évvel jelent meg, így az első olyan játék, ami tényleg a lehető leginkább kihasználja a konzol új képességeit, illetve egyfajta techdemóként a különféle extráit is kidomborítja. 2014 tavaszán ugyanez a játék az inFamous Second Son volt, egy kifejezetten a nagyközönségnek szóló szuperhősös játék, amely az akkor PlayStation 4 extra képességeit hangsúlyozta ki, a nehézségi szintjét az átlagos ügyességű és türelmű gamer képességeihez igazítva.

A Returnal viszont egy tipikusan „niche” játék, amely a hardcore rétegnek szól, illetve még azon belül is azoknak, aki nem bánják, ha állandóan szívatják őket azzal, hogy elhalálozás esetén újra és újra kell kezdeni az egészet a kezdőpontról, a már leírt, még a „Souls-like”-oknál is szigorúbb feltételekkel.

Akik ilyen indie-címekkel játszanak rendszeresen, nem fognak ezen fennakadni, hiszen a roguelite ott megszokott műfaj, viszont az ennyire elképesztően jól kinéző Sony PlayStation exkluzív címek rajongói nem ehhez, hanem a moziszerű átvezetőkkel felvértezett, skálázható nehézségű, vagy közepesen nehéz Uncharted, inFamous, Last of Us, God of War és megszokott franchise-ok játékaihoz vannak szokva. Két különböző célcsoportról beszélünk, és a Sony részéről a legnagyobb jóindulattal is merész vállalkozás volt a PlayStation 5 első igazán fontos exkluzív címére váró gamereket a mazochista roguelite fanok körébe behúzni.

A bolygó neve: Halál

A Sony húzása már csak azért is zavarba ejtő, mert a Returnal egyébként szinte minden szempontból elsőrangú tripla A cím. A játék, maximálisan kihasználva a PlayStation 5 képességeit, olyan páratlan látványt tár elénk, amelyet eddig szinte semmilyen konzolos játéknál sem tapasztalhattunk. A minden sarkon halálos veszéllyel fenyegető bolygó flórája, faunája a 4K-s tévénket maximálisan kihasználó tűéles grafikával és szemkápráztató effektekkel kecsegtet, és végre nem hiányzik a sugárkövetés és a 60 fps képfrissítés sem. Ez jelenleg még az új generáción is páratlan teljesítménynek számít, hiszen eleve alig-alig találunk még olyan játékot, ami kihasználja a sugárkövetést, olyat pedig még ritkában, ami mindezt még a 60 fps-sel felvértezve képes megvalósítani.

Pedig kell is ide a 60 fps: a tűpontos akciójátékos irányításnak köszönhetően az állandóan pörgős, de sokszor taktikai érzéket is igénylő játékmenet során tényleg csak a relfexeinken múlik, hogy az agresszív idegen lényék kioltják-e Selene életét, és visszakerülünk a játék elejére, vagy túlélve az összecsapást, mi győzedelmeskedünk.

Végül a játékélmény szempontjából muszáj azt is megemlíteni, hogy a Returnal maximálisan kihasználja a DualSense-et, vagyis a PlayStation 5 kontrollerét: minden egyes ütést, lövést, rázkódást, esőcseppet nagyjából úgy fogjuk érezni, mintha a valóságban élnénk át.

A bolygó asztronauta

A Returnal abból a szempontból is különbözik a megszokott, moziszerű Sony PlayStation-címektől, hogy ez nem egy többszereplős, összetett sztorijú kaland, vagy horrortörténet, hanem egyes-egyedül Selene rémálomszerű útja. Itt nincs expozíció, hosszú átvezetők, dialógusok és monológok, csak videóklipszerű, sokszor villámgyorsan felvillanó képekből álló víziók, amelyek az űrhajósnő, Selene múltjára vonatkoznak.

Selene időnként megtalálja saját hulláit és hátrahagyott hangüzeneteit, amelyekből megpróbálja kibogozni, hogy mi történt vele, illetve azokat a bolygón található írásos üzeneteket is igyekszik megfejteni, amelyeket az ott élő idegen lények hagytak hátra. A mégiscsak érdekes és különleges sztori fokozatosan bontakozik ki – feltéve, ha a játékosnak van türelme ahhoz, hogy állandóan újrakezdve a játékot végül nagy sokára a történet végére érjen.

Köszönöm, de nekem csak egy idegrendszerem van!

Ezzel a felkiáltással hagyom abba minden este a játékot, mert sokszor hiába is próbálkozom azzal a taktikával, hogy Selene romokban heverő űrhajójához mindig visszateleportáljak, és ott pihenve feltöltsem az energiáimat, mert a játék egy váratlan húzással bezárja mögöttem a terem ajtaját, és a vérszomjas idegenek hirtelen hordában törnek rám. Bár így sem lehetetlen győzedelmeskedni (a remek irányítás mellett a béna AI miatt sem az), de elég pár apró bénázás, és kezdhetem újra az egészet elölről.

Aztán a következő este mégis mindig visszatérek, mert hát a Returnal tényleg addiktív, gyönyörű és igazi adrenalinpumpa – még akkor is, ha sokszor legszívesebben a földhöz vágnám minden halál után a kontrollert. De azért most már kérnék szépen egy hagyományos tripla A Sony PlayStation exkluzív játékot az új konzolgenerációra is – épp itt lenne az ideje…

Forrás: Index

Szórakozás

Budapest adott helyet az UEFA játékvezetői találkozójának

játékvezetés

Az európai labdarúgás kulisszái mögött fontos esemény zajlott Budapesten. Az MLSZ elnöke, Csányi Sándor fogadta Roberto Rosettit, az UEFA játékvezetésért felelős vezetőt, hogy megvitassák a sportág jövőjét a nemzetközi játékvezetői fórum keretében.

Hogyan működik a játékvezetők képzése és toborzása a labdarúgás világában? Erről és sok másról volt szó az egyhetes találkozó során, amelynek a magyar főváros adott otthont. A Focicipőbolt cipő kínálatát mindenképp érdemes megnézni, ha te is elkötelezett híve vagy a futballnak!

A játékvezetés kulcsszerepe a futballban

Ne gondold, hogy a játékvezetés csupán a síp fújásáról szól. A megfelelő képzettséggel rendelkező bírók nélkülözhetetlenek a mérkőzések sportszerűségének megőrzésében. Az UEFA szakemberei és a kontinens különböző nemzeti szövetségeinek képviselői Budapesten találkoztak, hogy megosszák tapasztalataikat és stratégiáikat a játékvezetők toborzásáról és megtartásáról. Vajon miért van ekkora hangsúly a képzésen? Az utánpótlás és a sportághoz való hosszú távú elköteleződés mind-mind alapja a jól működő játékvezetői rendszernek.

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) fontosnak tartja, hogy a játékvezetők folyamatosan fejlődjenek, és ehhez elengedhetetlenek az olyan szimpóziumok, mint amit Budapesten rendeztek. A technológia térhódítása, például a videóbíró használata, még bonyolultabbá teszi a bírók feladatát, így az ilyen találkozók különösen relevánsak.

Nem csak síppal és lapokkal – továbbképzés minden szinten

Az esemény további fontos eleme volt az európai játékvezetők képzésének megszervezése. Az ilyen jellegű szakmai rendezvények lehetőséget nyújtanak arra, hogy a különböző országokból érkező szakemberek megismerkedjenek modern technikákkal és új irányzatokkal. Az UEFA célja, hogy minden szinten professzionálisan képzett játékvezetői gárda alakuljon ki.

Bár a játékvezetés alapjai évtizedek óta nem változtak jelentősen, a modern technológia és az adatvezérelt döntések egyre nagyobb szerepet kapnak. Vajon hogyan képesek a játékvezetők alkalmazkodni a futball világában tapasztalható gyors változásokhoz? Az ilyen találkozók választ kínálnak erre a kérdésre.

Az MLSZ és a nemzetközi kapcsolatok

Az európai fórumon Magyarországot Juhos Attila és Hanacsek Attila képviselte, akik aktívan részt vettek a szakmai diskurzusban. Az esemény célja nemcsak az aktuális problémák és lehetőségek feltérképezése volt, hanem az is, hogy a különböző országok közötti együttműködést erősítse. Ezzel lehetőséget teremtve a nemzetközi kapcsolatok szorosabbá tételére. Az ilyen találkozókról mindig értékes tapasztalatokkal térhetnek haza a résztvevők.

Az eseményt a Focicipőbolt is figyelemmel kísérte, mint a sportfelszerelések egyik meghatározó szereplője. Rendelkeznek termékek széles skálájával, amely a legjobb minőséget kínálja mind a profi, mind az amatőr játékosok számára. Érdekes látni, hogy a sportszerek és a rajtuk megjelenő technológiai újdonságok is hogyan változtathatják meg a játék menetét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Töltés felsőfokon – Kipróbáltuk a VOLTME csúcskategóriás töltőit és kábeleit

voltme gyorstöltők kábelek

Nálunk a szerkesztőségben nemcsak a kávé fogy gyorsan, hanem a telefonok, laptopok és tabletek aksija is – szóval nem kis elvárásokkal vágtunk bele, amikor a VOLTME küldött nekünk egy rakás high-tech töltőt és kábelt. Mondhatni: jött az energia!

Mutatjuk, mit próbáltunk ki, és miért lettünk fanatikus VOLTME-hívők.

VOLTME PowerLink RUGG – a túlélő kábel

Elsőként a PowerLink RUGG USB-C kábelt vettük kézbe, ami ránézésre is úgy néz ki, mint ami simán túléli, ha véletlenül a szék alá esik és a macska megrágja, vagy egy hátizsák mélyén tekergőzik egy fesztivál hétvége alatt. Ez nem véletlen, mert a gyártó katonai minőségű szövettel vonta be a kábelt, így valóban, a kíméletlen körülmények között sem kell féltenünk.

Az 1,8 méteres hossz arany középút – nem túl rövid, nem túl hosszú, pont jó, ha az íróasztal alatt van a konnektor, de közben még kényelmesen pötyögsz a kanapén. Töltési sebesség: simán hozza az ígért 100W-ot, és adatátvitelre is korrektül teljesít (480 Mbps), szóval nem csak töltésre jó, hanem fájlokat is simán rátolhatsz.  A gyártó különböző igényekre is gondolt, így több színben és hosszúságban is válogathatsz, hogy megtaláld a hozzád illőt.

VOLTME PowerLink RUGG kábel

VOLTME Revo 67 Triple-Port – kompakt, de brutál erős

Annak, aki sokat utazik, de nem akar mindig kábel- és adapter rengeteget hurcolni magával, annak a Revo 67 Triple-Port egy kis fekete csoda. Három port (2x USB-C + 1x USB-A), 67W GaN töltő, ami úgy néz ki, mintha semmi extra nem lenne benne, de közben lazán elbír egy laptopot, egy telefont és egy fülest vagy tabletet egyszerre.

A GaN technológia miatt nem melegszik, nem hangoskodik, és nem foglal sok helyet – nálunk konkrétan kiváltott két külön töltőt a laptoptáskában. Apple, Samsung, Xiaomi? – mind mehet rá. Full kompatibilis, okosan osztja el az energiát.

VOLTME Revo 67 Triple-Port

VOLTME PowerLink UTRON – a kábel, ami versenyt fut a villámmal

Na ez a kábel az a kábel. 240W teljesítmény, USB 4.0 szabvány, 40 Gbps adatátvitel, aranyozott eloxált csatlakozók – ez már nem csak töltőkábel, ez egy komoly tech eszköz. Ha van egy combos laptopod (pl. MacBook Pro vagy valami power-user PC), PowerLink UTRON kábel garantálja, hogy sosem kell lelassítanunk.

A kialakítás masszív, szövött borítás, nem gubancolódik, és még jól is néz ki. Több színben és hosszúságban elérhető, hogy mindenki megtalálja a neki ideális társat.

VOLTME PowerLink UTRON kábel

VOLTME Revo 240 Desktop Power Station – a főnök az asztalon

Ez a Revo 240 Desktop Power Station konkrétan egy töltőállomás. Hat port (4x USB-C, 2x USB-A), max 240W teljesítmény, PD3.1 kompatibilitás, és simán elvisz mindent, amit rádugsz. A szerkesztőségben egy ponton egy MacBook, egy Steam Deck, egy iPad, egy telefon és egy vezeték nélküli egér töltődött róla – és nem omlott össze.

Az asztalon jól mutat, nem csúszkál, halkan működik, és totálisan új szintre emeli a „mindig minden töltve van” élményt. Komolyan, ha sok eszközöd van, vagy irodában dolgozol, ez az új legjobb barátod.

VOLTME Revo 240 Desktop Power Station

VOLTME Revo 140 Triple-Port – a nagyágyú, amit még zsebre is vághatsz

És akkor jött a Revo 140 Triple-Port. Három portos falitöltő, ami 140W-ot tol ki magából – szintén GaN technológiás, így hűvös marad, mégis bivalyerős. Ezzel már tényleg minden mehet egyszerre: laptop, telefon, tablet, még egy másik laptop is, ha kell.

Utazáshoz ideális: kicsi, ráadásul a töltés gyors, stabil és kiszámítható – nincs az a random “most miért csak 20 wattot ad?” meglepetés, amit más eszközöknél tapasztaltunk korábban.

És ha ez nem lenne elég, dizájnban is erős: a Revo 140 nem véletlenül nyerte el a Red Dot Design Award 2023 díjat. Ez az adapter nemcsak okos és erős, de még jól is néz ki – és ebben a műfajban ez ritka.

VOLTME Revo 140 Triple-Port

VOLTME = kompromisszummentes töltés

Ha eleged van a gagyi, összegabalyodó kábelekből, a forrósodó töltőkből és abból, hogy minden eszközöd más adaptert akar, akkor itt az ideje, hogy feljebb válts. A VOLTME termékek nemcsak brutál jók technikailag, de felhasználóbarát kialakításuk miatt napi szinten is élmény őket használni. Kábelek, amik bírják a strapát, töltők, amik nem szállnak el, ha három dolgot raksz rájuk egyszerre – ez ma már nem luxus, hanem elvárás. És a VOLTME hozza is.

Mi itt a szerkesztőségben biztosan megtartjuk őket. A kávénk lehet elfogy, de az aksink töltve marad.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

A Gemini Live frissítéssel érkezik a valós idejű vizuális AI a Galaxy S25 szériára

A Samsung új mesterségesintelligencia-alapú élmény érkezését jelentette be a Gemini Live szoftverfrissítéssel.

Elsőként a Galaxy S25 széria felhasználói folytathatnak valós idejű, vizuális-nyelvi beszélgetéseket az AI-jal térítésmentesen, a szoftverfrissítésnek köszönhetően. A Gemini Live a multimodalitás jegyében képes a felhasználók környezetét a kameraképen keresztül értelmezni és valós időben reagálni a felhasználók kérdéseire.

A mesterséges intelligencia vezérelte funkciók segítségével a Galaxy felhasználók természetesebb módon léphetnek interakcióba a készülékükkel, megkönnyítve a mindennapi feladatok elvégzését. Az oldalsó gomb megnyomásával és nyomva tartásával megmutathatják a telefon kameráját aktiválva a Gemini Live-nak, amit látnak, miközben élő beszélgetést is folytathatnak vele.

A Gemini Live megkönnyítheti a mindennapi döntéseket, például öltözékünk kiválasztásakor vagy szekrényünk rendszerezésekor. Ehhez csupán telefonunk kameráját szükséges az adott ruhadarabokra irányítani, és máris javaslatokat kaphatunk a tárgyak kategorizálására és a hely optimalizálására. Ezenkívül megoszthatjuk képernyőnket, miközben online boltokat böngészünk, és a mesterséges intelligencia személyre szabott stílustanácsokat adhat. Az AI valós időben reagálva észleli, amit a felhasználó lát, így a Galaxy S25 széria egy megbízható barátként állhat mindig készen a segítségnyújtásra.

A Google-lel együtt egy merész lépést teszünk a mobil AI jövője felé, intelligensebb interakciókat kínálva, amelyek szoros összhangban állnak azzal, ahogyan élünk, dolgozunk és kommunikálunk. – mondta Jay Kim, a Samsung mobilélmény üzletágának ügyvezető alelnöke és az ügyfélélményért felelős vezetője. – Ezzel az új vizuális képességgel a Galaxy S25 széria életre kelti a következő generációs AI élményeket, új mércét állítva abban, ahogyan a felhasználók az eszközeiken keresztül kapcsolódnak a külvilággal.

A Gemini Live kamerás és képernyőmegosztó funkciói térítésmentesen elérhetők lesznek minden Galaxy S25 széria felhasználó számára április 7-től kezdődően. További információk a Galaxy S25 szériáról a https://www.samsung.com/hu/ weboldalon olvashatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss