Connect with us

Szórakozás

Csodálatos a PS5 új exkluzív játéka, csak épp menteni nem lehet

returnal
Kép: IGN Hungary

A Sony PlayStation 5 konzoljának idei első, legnagyobb exkluzivitása a Returnal, amelynek egyik legfontosabb vonása, hogy nem tudunk benne játékállást menteni.

Így, ha meghalunk, visszakerülünk a játék legelejére, ráadásul úgy, hogy mindenünk elveszett.

A holnap határán című Tom Cruise-sci-fi film videójátékos megvalósítására emlékeztet leginkább a Housemarque Returnal című játéka, amelynek főszereplője, Selene, egy középkorú űrhajós nő az Atropos nevű bolygón különféle idegen lények ellen harcolva újra, újra és újra meghal, hogy eztán elölről, ugyanarról a kezdőpontról kelljen elindulnia minden áldott alkalommal. Selene addig nem fog kikerülni ebből a furcsa, újjáéledéses időhurokból, amíg meg nem fejti a bolygó és saját múltjának is rettenetes titkait.

Egy életem, sok halálom

Ez a sztori nekünk, játékosoknak azt jelenti, hogy egy eddig csak kis költségvetésű, független (indie) játékokra jellemző „roguelite” típusú játékmenettel van dolgunk, ahol minden elszenvedett halál a játék elejére dob vissza, miközben minden fegyverünk, megszerzett nyersanyagunk, kifejlesztett képességeink és a már bejárt terület felfedezett térképe is eltűnik – ráadásul úgy, hogy újra nekiindulva a kalandnak a különféle egymáshoz kapcsolódó termek és területek elrendezése is megváltozik. (Az egyes termek kidolgozása viszont nem.)

Mindez azt jelenti, hogy még az egyébként szintén rendkívül kegyetlennek tartott, „Souls-szerű” játékok (mint például a PlayStation 5 ezt megelőző és első exkluzív címe, a Demon’s Souls nehezítései is piskótának számítanak a Returnalhöz képest.) Itt nincs kegyelem, nem menthetjük, ami menthető. Itt a „sokadik esély” csak a legelölről kezdésre vonatkozik.

„Ez lenne az új generáció várva várt címe?!”

Amiért ez a PlayStation 5 a gamerek nagy részét sokként érheti, az a tény, hogy egyébként a Sony új konzolgenerációjának első igazán fontos címéről beszélünk. A Returnalnél fontos, hogy a PS5 megjelenése után fél évvel jelent meg, így az első olyan játék, ami tényleg a lehető leginkább kihasználja a konzol új képességeit, illetve egyfajta techdemóként a különféle extráit is kidomborítja. 2014 tavaszán ugyanez a játék az inFamous Second Son volt, egy kifejezetten a nagyközönségnek szóló szuperhősös játék, amely az akkor PlayStation 4 extra képességeit hangsúlyozta ki, a nehézségi szintjét az átlagos ügyességű és türelmű gamer képességeihez igazítva.

A Returnal viszont egy tipikusan „niche” játék, amely a hardcore rétegnek szól, illetve még azon belül is azoknak, aki nem bánják, ha állandóan szívatják őket azzal, hogy elhalálozás esetén újra és újra kell kezdeni az egészet a kezdőpontról, a már leírt, még a „Souls-like”-oknál is szigorúbb feltételekkel.

Akik ilyen indie-címekkel játszanak rendszeresen, nem fognak ezen fennakadni, hiszen a roguelite ott megszokott műfaj, viszont az ennyire elképesztően jól kinéző Sony PlayStation exkluzív címek rajongói nem ehhez, hanem a moziszerű átvezetőkkel felvértezett, skálázható nehézségű, vagy közepesen nehéz Uncharted, inFamous, Last of Us, God of War és megszokott franchise-ok játékaihoz vannak szokva. Két különböző célcsoportról beszélünk, és a Sony részéről a legnagyobb jóindulattal is merész vállalkozás volt a PlayStation 5 első igazán fontos exkluzív címére váró gamereket a mazochista roguelite fanok körébe behúzni.

A bolygó neve: Halál

A Sony húzása már csak azért is zavarba ejtő, mert a Returnal egyébként szinte minden szempontból elsőrangú tripla A cím. A játék, maximálisan kihasználva a PlayStation 5 képességeit, olyan páratlan látványt tár elénk, amelyet eddig szinte semmilyen konzolos játéknál sem tapasztalhattunk. A minden sarkon halálos veszéllyel fenyegető bolygó flórája, faunája a 4K-s tévénket maximálisan kihasználó tűéles grafikával és szemkápráztató effektekkel kecsegtet, és végre nem hiányzik a sugárkövetés és a 60 fps képfrissítés sem. Ez jelenleg még az új generáción is páratlan teljesítménynek számít, hiszen eleve alig-alig találunk még olyan játékot, ami kihasználja a sugárkövetést, olyat pedig még ritkában, ami mindezt még a 60 fps-sel felvértezve képes megvalósítani.

Pedig kell is ide a 60 fps: a tűpontos akciójátékos irányításnak köszönhetően az állandóan pörgős, de sokszor taktikai érzéket is igénylő játékmenet során tényleg csak a relfexeinken múlik, hogy az agresszív idegen lényék kioltják-e Selene életét, és visszakerülünk a játék elejére, vagy túlélve az összecsapást, mi győzedelmeskedünk.

Végül a játékélmény szempontjából muszáj azt is megemlíteni, hogy a Returnal maximálisan kihasználja a DualSense-et, vagyis a PlayStation 5 kontrollerét: minden egyes ütést, lövést, rázkódást, esőcseppet nagyjából úgy fogjuk érezni, mintha a valóságban élnénk át.

A bolygó asztronauta

A Returnal abból a szempontból is különbözik a megszokott, moziszerű Sony PlayStation-címektől, hogy ez nem egy többszereplős, összetett sztorijú kaland, vagy horrortörténet, hanem egyes-egyedül Selene rémálomszerű útja. Itt nincs expozíció, hosszú átvezetők, dialógusok és monológok, csak videóklipszerű, sokszor villámgyorsan felvillanó képekből álló víziók, amelyek az űrhajósnő, Selene múltjára vonatkoznak.

Selene időnként megtalálja saját hulláit és hátrahagyott hangüzeneteit, amelyekből megpróbálja kibogozni, hogy mi történt vele, illetve azokat a bolygón található írásos üzeneteket is igyekszik megfejteni, amelyeket az ott élő idegen lények hagytak hátra. A mégiscsak érdekes és különleges sztori fokozatosan bontakozik ki – feltéve, ha a játékosnak van türelme ahhoz, hogy állandóan újrakezdve a játékot végül nagy sokára a történet végére érjen.

Köszönöm, de nekem csak egy idegrendszerem van!

Ezzel a felkiáltással hagyom abba minden este a játékot, mert sokszor hiába is próbálkozom azzal a taktikával, hogy Selene romokban heverő űrhajójához mindig visszateleportáljak, és ott pihenve feltöltsem az energiáimat, mert a játék egy váratlan húzással bezárja mögöttem a terem ajtaját, és a vérszomjas idegenek hirtelen hordában törnek rám. Bár így sem lehetetlen győzedelmeskedni (a remek irányítás mellett a béna AI miatt sem az), de elég pár apró bénázás, és kezdhetem újra az egészet elölről.

Aztán a következő este mégis mindig visszatérek, mert hát a Returnal tényleg addiktív, gyönyörű és igazi adrenalinpumpa – még akkor is, ha sokszor legszívesebben a földhöz vágnám minden halál után a kontrollert. De azért most már kérnék szépen egy hagyományos tripla A Sony PlayStation exkluzív játékot az új konzolgenerációra is – épp itt lenne az ideje…

Forrás: Index

Szórakozás

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

LG Tenstorrent mesterséges intelligencia

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

A mesterségesintelligencia-technológia fejlődésében kulcsfontosságú szerepe van a nagyteljesítményű AI-félvezetőknek, ezért az LG tovább bővíti házon belüli fejlesztési kapacitásait, miközben vezető globális vállalatokkal – köztük a Tenstorrenttel – működik együtt azért, hogy erősítse mesterséges intelligenciát használó rendszereinek versenyképességét.

A Tenstorrent a saját RISC-V1[1] alapú Ascalon architektúrájára és Tensix AI-processzor IP-jére épülő világszínvonalú, nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) félvezetőiről ismert. IP-jüket úgy tervezték, hogy a milliwatttól a megawattig skálázható legyen, amely kivételes hatékonyságot és teljesítményt biztosít bármilyen eszköz esetében.

Az LG elkötelezett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos szoftverek és algoritmus-technológiák fejlesztése mellett, annak érdekében, hogy ügyfelei számára minél jobb minőségű generatív MI-n alapuló termékeket, platformokat és szolgáltatásokat biztosítson. Ez magában foglalja a mesterséges intelligenciát használó chipek fejlesztését is.

„A Tenstorrent az iparág legjobb mesterséges intelligencia és RISC-V technológiáját adja ehhez az együttműködéshez” – mondta William Cho, az LG Electronics vezérigazgatója. „Célunk, hogy minden eddiginél jobb felhasználói élményt nyújtsunk egyedülálló, személyre szabott megoldásokra összpontosítva, amelyek jobban megértik ügyfeleink igényeit, és kézzelfogható értéket nyújtanak.”

„Az LG kimondottan erős az egylapkás rendszerek fejlesztésének területén, a Tenstorrent pedig izgatottan várja a további együttműködést a vállalattal” – mondta Jim Keller, a Tenstorrent vezérigazgatója. „Az ügyfelek személyre szabható megoldásokat keresnek. Az MI és RISC-V technológiánk lehetővé teszi, hogy az LG az élére állhasson ennek a fejlődésnek.”

Az LG egy dedikált SoC kutatás-fejlesztési központot is létrehozott a félvezetők tervezésére és fejlesztésére. Az LG számos termékébe integrált chipeket mind az SoC központ vezetésével fejlesztették ki. A vállalat saját fejlesztésű otthoni készülékeihez (DQ-C) illetve OLED tévéihez (Alpha 11 AI processzor) készült mesterséges intelligencia chipjeivel vezető szerepbe került az AI-t alkalmazó készülékek és a prémium televíziók globális piacán.

Ahogy a mesterséges intelligencia egyre meghatározóbbá válik az iparágban, a rendszerchip-tervezési kapacitások jelentősége minden területen egyre növekszik. Az LG folyamatosan fejleszti rendszerfélvezető-tervezési képességeit, és összekapcsolja azokat mesterséges intelligenciával kapcsolatos szoftverekkel és algoritmus-technológiákkal, hogy proaktívan felkészüljön a jövőre.

[1] A RISC-V egy nyílt forráskódú utasításkészlet-architektúra (ISA), amely csökkentett utasításkészlet-számítási (RISC) elveken alapul, illetve rugalmas és testre szabható processzortervezést tesz lehetővé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Minden nap 1 százalékkal jobb teljesítmény

atomi szokások könyv

Atomi szokások: A könyv, ami megváltoztathatja az életed

James Clear világszerte ismert szokásszakértő, akinek könyve, az Atomi szokások – Apró változások, kiemelkedő eredmények forradalmasította a személyes fejlődés világát. A Motibooks kiadó gondozásában megjelent könyvben Clear elmagyarázza, hogy a valódi változás nem nagy, radikális lépésekből, hanem apró, mindennapi szokásokból áll össze.

Miről szól a könyv?

Az Atomi szokások egy olyan útmutató, amely segít megérteni, hogy hogyan alakulnak ki a szokásaink, és hogyan tudjuk ezeket a javunkra fordítani. Clear bemutatja, hogy a szokások olyan, mint egy összetett rendszer, amelyet apró változtatásokkal tudunk befolyásolni. A könyv tele van gyakorlati tanácsokkal és példákkal, amelyek segítségével bárki képes lehet új, pozitív szokásokat kialakítani és megszabadulni a rossz szokásoktól.

Miért érdemes elolvasni?

  • Tudományos alapok: Clear könyve a legfrissebb pszichológiai és idegtudományi kutatásokon alapul, így a benne szereplő tanácsok valóban működnek.
  • Praktikus tanácsok: A könyvben számos egyszerű és könnyen követhető gyakorlatot találunk, amelyek segítenek a szokások megváltoztatásában.
  • Inspiráló történetek: Clear számos példát mutat be arról, hogy hogyan változtatták meg emberek az életüket az atomi szokások segítségével.
  • Átfogó látásmód: A könyv nemcsak a szokások kialakításáról szól, hanem arról is, hogy hogyan építhetjük fel az álmaink életét.

Kiknek ajánljuk?

Az Atomi szokások mindenkinek ajánlott, aki szeretne változtatni az életén. Akár fogyni szeretnél, akár új nyelvet szeretnél tanulni, vagy egyszerűen csak szeretnél produktivitásban és hatékonyságban javulni, ez a könyv neked szól.

Az Atomi szokások egy olyan könyv, amely megváltoztathatja az életed. Ha készen állsz arra, hogy apró lépésekben haladva nagy változásokat érj el, akkor ez a könyv neked szól. Olvasd el, és fedezd fel, hogy milyen hatalmas erő rejlik a szokásainkban

A „minden nap 1 százalékkal jobb teljesítmény” forradalmi rendszere

Az emberek azt hiszik, ha változtatni akarnak az életükön, nagyban kell gondolkodni. A világhírű szokásszakértő, James Clear azonban egy másik utat fedezett fel. Tudja, hogy a valódi változás több száz apró döntés halmozati hatásának az eredménye – olyan kis döntéseké, mint napi két fekvőtámasz, öt perccel korábbi ébredés vagy egyetlen rövid telefonhívás.

Ezeket nevezi atomi szokásoknak.

Úttörő jelentőségű könyvében Clear elmagyarázza, hogy ezek a miniatűr változtatások pontosan hogyan növik ki magukat az életedet átalakító eredményekké. Mutat néhány egyszerű élet-hacket (a szokáshalmozás feledésbe merült művészetét, a kétperces szabály váratlan erejét, vagy a trükköt, amellyel beléphetsz az Aranyhaj-zónába), és a legfrissebb pszichológiai és idegtudományos kutatási eredmények segítségével magyarázza el, miért olyan hatásosak. Mindeközben olyan olimpiai aranyérmesek, nagy hatalmú vezérigazgatók és kitűnő tudósok inspiráló történeteivel szórakoztat, akik arra használták az apró szokások tudományát, hogy produktívak, motiváltak és boldogok maradjanak.

Akár bajnokságot szeretnél nyerni a csapatoddal, cégként reméled újradefiniálni az iparágat, vagy egyszerűen csak magánemberként le akarsz szokni a dohányzásról, fogyni szeretnél, vagy csökkenteni a stresszt az életedben, illetve bármilyen egyéb célkitűzésed van, az Atomi szokások átalakítja a haladással és sikerrel kapcsolatos gondolkodásodat, és kezedbe adja a szokásaid átalakításához szükséges eszközöket és stratégiákat.

Ezek a kis változások forradalmi hatással lesznek a karrieredre, a kapcsolataidra és az életedre.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Budapestre érkezett a világhírű Monet – The Immersive Experience kiállítás

Monet kiállítás bok csarnok

Megérkezett Budapestre a világhírű Claude Monet immerzív kiállítás (Monet – The Immersive Experience), amely számtalan metropoliszban, többek között New Yorkban, Los Angelesben és Londonban is látogatók tízezreit nyűgözte már le. A 2000 négyzetméteres produkcióban egy gigantikus virtuális világ idézi meg Monet szellemét és varázslatos impresszionista művészetét. 

A Van Gogh és a Dalí kiállítások megálmodói Magyarországra hozták a Claude Monet immerzív kiállítást, amely digitális és audiovizuális elemek segítségével kelti életre a francia festő képeit. A látogatók szórakoztató és edukatív formában tudhatnak meg mindent az impresszionista zseni életéről, múzsáiról, munkásságáról.

„A legmodernebb technikát hívjuk segítségül az egyedi történetmeséléshez, az élmény pedig teljesen új jelentést csatol a múzeum fogalmához. Hang és fényjátékok, látványos 360 fokos digitális megoldások, virtuális valóság fogadja a látogatókat. Büszkék vagyunk erre a produkcióra, amely műértők és laikusok, gyerekek és felnőttek számára is maradandó élményt nyújtott már szerte a világon” – mondta el Dudi Bercovici, a Hadran Events ügyvezetője, a kiállítás szervezője.

A kiállítás egyik leglátványosabb pontja a festmények inspirációjául szolgáló kerti híd valamint Monet szobájának hiteles, újraépített másolata. A világjáró turné során a látogatók többsége ezzel a háttérrel fotózkodott a legszívesebben. Az érdeklődők megismerhetik az ikonikus festmények háttértörténetét, valamint kipróbálhatják a VR-élményt és elkészíthetik saját alkotásaikat is.

Claude Monet (1840-1926) a legnagyobb festők egyike, az impresszionizmus mestere. Fényei, színei, a természet iránti vonzalma, életöröme mély hatással van a mai kor közönségére is. “Claude Monet remekművével, A felkelő nap impressziója című alkotással indult útjára 1872-ben az impresszionista mozgalom. A többi már történelem: a napfénytől átitatott, „en plein air”, azaz a szabad ég alatt megörökített, a 19. század mindennapjainak szépségét hirdető festmények mindenki számára ismerősek lehetnek. A jelen emberét is emlékeztetik arra, hogy fedezzük fel a varázslatot, hiszen akad bőven, csak körbe kell néznünk” – mondta el Bán Blanka művészettörténész a kiállítás megnyitóján.

A kiállítás helyszíne a BOK Sportcsarnok, amelyet autóval és tömegközlekedéssel is rendkívül egyszerű megközelíteni – parkolási lehetőséget a csarnok előtt biztosítanak. A kiállítás október 17-én nyílik meg és várhatóan februárig várja a látogatókat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss