A Sony PlayStation 5 konzoljának idei első, legnagyobb exkluzivitása a Returnal, amelynek egyik legfontosabb vonása, hogy nem tudunk benne játékállást menteni.
Így, ha meghalunk, visszakerülünk a játék legelejére, ráadásul úgy, hogy mindenünk elveszett.
A holnap határán című Tom Cruise-sci-fi film videójátékos megvalósítására emlékeztet leginkább a Housemarque Returnal című játéka, amelynek főszereplője, Selene, egy középkorú űrhajós nő az Atropos nevű bolygón különféle idegen lények ellen harcolva újra, újra és újra meghal, hogy eztán elölről, ugyanarról a kezdőpontról kelljen elindulnia minden áldott alkalommal. Selene addig nem fog kikerülni ebből a furcsa, újjáéledéses időhurokból, amíg meg nem fejti a bolygó és saját múltjának is rettenetes titkait.
Egy életem, sok halálom
Ez a sztori nekünk, játékosoknak azt jelenti, hogy egy eddig csak kis költségvetésű, független (indie) játékokra jellemző „roguelite” típusú játékmenettel van dolgunk, ahol minden elszenvedett halál a játék elejére dob vissza, miközben minden fegyverünk, megszerzett nyersanyagunk, kifejlesztett képességeink és a már bejárt terület felfedezett térképe is eltűnik – ráadásul úgy, hogy újra nekiindulva a kalandnak a különféle egymáshoz kapcsolódó termek és területek elrendezése is megváltozik. (Az egyes termek kidolgozása viszont nem.)
Mindez azt jelenti, hogy még az egyébként szintén rendkívül kegyetlennek tartott, „Souls-szerű” játékok (mint például a PlayStation 5 ezt megelőző és első exkluzív címe, a Demon’s Souls nehezítései is piskótának számítanak a Returnalhöz képest.) Itt nincs kegyelem, nem menthetjük, ami menthető. Itt a „sokadik esély” csak a legelölről kezdésre vonatkozik.
„Ez lenne az új generáció várva várt címe?!”
Amiért ez a PlayStation 5 a gamerek nagy részét sokként érheti, az a tény, hogy egyébként a Sony új konzolgenerációjának első igazán fontos címéről beszélünk. A Returnalnél fontos, hogy a PS5 megjelenése után fél évvel jelent meg, így az első olyan játék, ami tényleg a lehető leginkább kihasználja a konzol új képességeit, illetve egyfajta techdemóként a különféle extráit is kidomborítja. 2014 tavaszán ugyanez a játék az inFamous Second Son volt, egy kifejezetten a nagyközönségnek szóló szuperhősös játék, amely az akkor PlayStation 4 extra képességeit hangsúlyozta ki, a nehézségi szintjét az átlagos ügyességű és türelmű gamer képességeihez igazítva.
A Returnal viszont egy tipikusan „niche” játék, amely a hardcore rétegnek szól, illetve még azon belül is azoknak, aki nem bánják, ha állandóan szívatják őket azzal, hogy elhalálozás esetén újra és újra kell kezdeni az egészet a kezdőpontról, a már leírt, még a „Souls-like”-oknál is szigorúbb feltételekkel.
Akik ilyen indie-címekkel játszanak rendszeresen, nem fognak ezen fennakadni, hiszen a roguelite ott megszokott műfaj, viszont az ennyire elképesztően jól kinéző Sony PlayStation exkluzív címek rajongói nem ehhez, hanem a moziszerű átvezetőkkel felvértezett, skálázható nehézségű, vagy közepesen nehéz Uncharted, inFamous, Last of Us, God of War és megszokott franchise-ok játékaihoz vannak szokva. Két különböző célcsoportról beszélünk, és a Sony részéről a legnagyobb jóindulattal is merész vállalkozás volt a PlayStation 5 első igazán fontos exkluzív címére váró gamereket a mazochista roguelite fanok körébe behúzni.
Returnal (Forrás: Sony)
A bolygó neve: Halál
A Sony húzása már csak azért is zavarba ejtő, mert a Returnal egyébként szinte minden szempontból elsőrangú tripla A cím. A játék, maximálisan kihasználva a PlayStation 5 képességeit, olyan páratlan látványt tár elénk, amelyet eddig szinte semmilyen konzolos játéknál sem tapasztalhattunk. A minden sarkon halálos veszéllyel fenyegető bolygó flórája, faunája a 4K-s tévénket maximálisan kihasználó tűéles grafikával és szemkápráztató effektekkel kecsegtet, és végre nem hiányzik a sugárkövetés és a 60 fps képfrissítés sem. Ez jelenleg még az új generáción is páratlan teljesítménynek számít, hiszen eleve alig-alig találunk még olyan játékot, ami kihasználja a sugárkövetést, olyat pedig még ritkában, ami mindezt még a 60 fps-sel felvértezve képes megvalósítani.
Pedig kell is ide a 60 fps: a tűpontos akciójátékos irányításnak köszönhetően az állandóan pörgős, de sokszor taktikai érzéket is igénylő játékmenet során tényleg csak a relfexeinken múlik, hogy az agresszív idegen lényék kioltják-e Selene életét, és visszakerülünk a játék elejére, vagy túlélve az összecsapást, mi győzedelmeskedünk.
Végül a játékélmény szempontjából muszáj azt is megemlíteni, hogy a Returnal maximálisan kihasználja a DualSense-et, vagyis a PlayStation 5 kontrollerét: minden egyes ütést, lövést, rázkódást, esőcseppet nagyjából úgy fogjuk érezni, mintha a valóságban élnénk át.
A bolygó asztronauta
A Returnal abból a szempontból is különbözik a megszokott, moziszerű Sony PlayStation-címektől, hogy ez nem egy többszereplős, összetett sztorijú kaland, vagy horrortörténet, hanem egyes-egyedül Selene rémálomszerű útja. Itt nincs expozíció, hosszú átvezetők, dialógusok és monológok, csak videóklipszerű, sokszor villámgyorsan felvillanó képekből álló víziók, amelyek az űrhajósnő, Selene múltjára vonatkoznak.
Selene időnként megtalálja saját hulláit és hátrahagyott hangüzeneteit, amelyekből megpróbálja kibogozni, hogy mi történt vele, illetve azokat a bolygón található írásos üzeneteket is igyekszik megfejteni, amelyeket az ott élő idegen lények hagytak hátra. A mégiscsak érdekes és különleges sztori fokozatosan bontakozik ki – feltéve, ha a játékosnak van türelme ahhoz, hogy állandóan újrakezdve a játékot végül nagy sokára a történet végére érjen.
Returnal (Forrás: Sony)
Köszönöm, de nekem csak egy idegrendszerem van!
Ezzel a felkiáltással hagyom abba minden este a játékot, mert sokszor hiába is próbálkozom azzal a taktikával, hogy Selene romokban heverő űrhajójához mindig visszateleportáljak, és ott pihenve feltöltsem az energiáimat, mert a játék egy váratlan húzással bezárja mögöttem a terem ajtaját, és a vérszomjas idegenek hirtelen hordában törnek rám. Bár így sem lehetetlen győzedelmeskedni (a remek irányítás mellett a béna AI miatt sem az), de elég pár apró bénázás, és kezdhetem újra az egészet elölről.
Aztán a következő este mégis mindig visszatérek, mert hát a Returnal tényleg addiktív, gyönyörű és igazi adrenalinpumpa – még akkor is, ha sokszor legszívesebben a földhöz vágnám minden halál után a kontrollert. De azért most már kérnék szépen egy hagyományos tripla A Sony PlayStation exkluzív játékot az új konzolgenerációra is – épp itt lenne az ideje…
Budapestre érkezett a világhírű Monet – The Immersive Experience kiállítás
Megérkezett Budapestre a világhírű Claude Monet immerzív kiállítás (Monet – The Immersive Experience), amely számtalan metropoliszban, többek között New Yorkban, Los Angelesben és Londonban is látogatók tízezreit nyűgözte már le. A 2000 négyzetméteres produkcióban egy gigantikus virtuális világ idézi meg Monet szellemét és varázslatos impresszionista művészetét.
A Van Gogh és a Dalí kiállítások megálmodói Magyarországra hozták a Claude Monet immerzív kiállítást, amely digitális és audiovizuális elemek segítségével kelti életre a francia festő képeit. A látogatók szórakoztató és edukatív formában tudhatnak meg mindent az impresszionista zseni életéről, múzsáiról, munkásságáról.
„A legmodernebb technikát hívjuk segítségül az egyedi történetmeséléshez, az élmény pedig teljesen új jelentést csatol a múzeum fogalmához. Hang és fényjátékok, látványos 360 fokos digitális megoldások, virtuális valóság fogadja a látogatókat. Büszkék vagyunk erre a produkcióra, amely műértők és laikusok, gyerekek és felnőttek számára is maradandó élményt nyújtott már szerte a világon” – mondta el Dudi Bercovici, a Hadran Events ügyvezetője, a kiállítás szervezője.
A kiállítás egyik leglátványosabb pontja a festmények inspirációjául szolgáló kerti híd valamint Monet szobájának hiteles, újraépített másolata. A világjáró turné során a látogatók többsége ezzel a háttérrel fotózkodott a legszívesebben. Az érdeklődők megismerhetik az ikonikus festmények háttértörténetét, valamint kipróbálhatják a VR-élményt és elkészíthetik saját alkotásaikat is.
Claude Monet (1840-1926) a legnagyobb festők egyike, az impresszionizmus mestere. Fényei, színei, a természet iránti vonzalma, életöröme mély hatással van a mai kor közönségére is. “Claude Monet remekművével, A felkelő nap impressziója című alkotással indult útjára 1872-ben az impresszionista mozgalom. A többi már történelem: a napfénytől átitatott, „en plein air”, azaz a szabad ég alatt megörökített, a 19. század mindennapjainak szépségét hirdető festmények mindenki számára ismerősek lehetnek. A jelen emberét is emlékeztetik arra, hogy fedezzük fel a varázslatot, hiszen akad bőven, csak körbe kell néznünk” – mondta el Bán Blanka művészettörténész a kiállítás megnyitóján.
A kiállítás helyszíne a BOK Sportcsarnok, amelyet autóval és tömegközlekedéssel is rendkívül egyszerű megközelíteni – parkolási lehetőséget a csarnok előtt biztosítanak. A kiállítás október 17-én nyílik meg és várhatóan februárig várja a látogatókat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ízorgia és új stílus a Candytől a Casa Pomo D’oróban
Gianni Annonival közös Pasta Workshopon indította el a Candy Hoover Hungary Kft. új kampányát. A jövőben az olasz gyökerű márka a cég új, az okos otthon terén megoldásokat nyújtó, innovatív termékeit helyezi fókuszba. Ezzel a Candy egyfajta keretet ad a workshopnak, hiszen a Pasta készítés évszázadós tradíciói együtt jelennek meg a jövő technológiai megoldásaival. Az olasz tészta nem csupán egy nagyszerű étel, hanem megfelelő odafigyeléssel elkészítve a kulináris művészet csúcsává tud válni, amelyet generációk óta tökéletesítették Olaszországban. Gianni Annoni Casa Pomo D’oroban tartott Pasta Workshopján a legjobb alapanyagokból, hagyományos receptek alapján készültek el a finomságok.
Az olasz konyha változatos tésztáiról és mennyei ízeiről híres. A hagyományos olasz receptúra alapján készült ételek lágy búzalisztből, búzadaralisztből és tojásból készülnek, amelyeket a tradíciók szerint kézzel gyúrnak. A különféle formákhoz szinte minden szósz passzol, ám azért akadnak olyan párosítások, amelyek kiemelik a felhasznált alapanyagok különlegességeit. A tradicionális receptek nevei gyakran utalnak a használt tésztafajtára, mint például a spaghetti all’assassina, a linguine pomodoro vagy a lasagne esetében, ahol a név már jelzi, melyik változat illik legjobban a szószhoz.
Bár az olasz tészták formájuktól függetlenül forrásban lévő vízben főnek, az ízüket meghatározó feltétek különböző hőmérsékleten készülnek. A bolognai spagetti raguját például hosszú ideig, alacsony lángon kell rotyogtatni, míg a spagetti aglio e olio esetében fontos, hogy a fokhagyma és a chili gyorsan, magas hőmérsékleten oldódjon ki az extraszűz olívaolajban. A Candy intuitív kezelőpanellel rendelkező főzőlap multisider funkciójának segítségével könnyen beállítható a fogás által kívánt tökéletes hőmérséklet, ráadásul az időzítő segítségével azt is beállíthatjuk, hogy a pasta tökéletes állagú legyen.
“Igazán nagy öröm számomra a Candyvel való együttműködés, hiszen eszközeiket a konyhában rendkívül sokoldalúan tudom alkalmazni. Legyen szó meleg étel, ital vagy akár desszert elkészítéséről és tárolásáról a készülékeik mindig nagy segítséget nyújtanak. A főzőlapokon található Booster funkció lehetővé teszi a kiválasztott főzőzóna teljesítményének ideiglenes növelését az előkészítési szakaszok felgyorsítása érdekében, mint például a vízforralás. Így még gyorsabbá és kényelmesebbé válik a tökéletes al dente pasta elkészítése” – mondta Gianni Annoni, a Candy márkanagykövete.
A Candy folyamatosan a fejlődésre törekszik
A Candy folyamatosan fejleszti termékeit, hogy vásárlóinak még magasabb szintű és modernebb felhasználói élményt biztosítson, ugyanakkor a cég saját magától is elvárja a naprakészséget. Idén a vállalat jelentős mérföldkőhöz érkezett, új arculattal jelenik meg a vásárlók előtt. Ennek része, hogy a márka idén új logóval jelenik meg a piacon.
„Hiszünk az innovációban, termékeink a legkorszerűbb technológiai fejlesztések alkalmazásával készülnek, hogy megkönnyítsük vásárlóink mindennapjait. Nemcsak háztartási eszközeink esetében tartjuk elengedhetetlennek a megújulást és a naprakészséget, hanem a brandünknél is. Bízom benne, hogy az új stílus kedvező fogadtatásra talál vásárlóinknál.” – emelte ki Filipova Brigitta, a Candy Hoover Hungary Kft. marketing vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Új egység megnyitásával, jótékonysági versennyel ünnepel az idén 10 éves Flippermúzeum
Több mint 100 000 látogató, világhír és néhány ezer ötcsillagos értékelés az elmúlt évtized mérlege
Magyarországon és világszerte egyaránt újra növekvő népszerűségnek örvendenek az elmúlt évtizedek játéktermi játékai. Ezek a gépek manapság elsősorban magángyűjteményekben vagy a Flippermúzeumhoz hasonló kiállításokon bukkannak fel. Látogatói értékelései és egyedülálló nemzetközi médiavisszhangja alapján mára egyértelműen Európa kedvenc “arcade”, azaz játéktermi játékokat bemutató múzeuma lett a Radnóti Miklós utcai kiállítás. A világhírű fővárosi interaktív látványosság most új mérföldkőhöz érkezett: tematikus rendezvényhelyszínnel bővül.
Az elmúlt évtizedben több, mint 100 000 látogatót fogadó Flippermúzeumra a hazai média mellett a világsajtó is felfigyelt. Forgatott itt többek közt a CNN ismert riportere, Richard Quest, a BBC, a francia közszolgálati televízió, az olasz MTV, az American Airlines és a Ryanair, a vezető horvát csatorna Nova TV, valamint David Guetta sztár DJ és Palvin Barbara modell, mint a brit Music Television európai díjátadójának műsorvezetői. Az újlipótvárosi gyűjteményről egyebek mellett a Guardian, a Telegraph, a Frankfurter Allgemeine Zeitung, a Sydney Morning Herald, a New York Times, a Washington Post és a világ különböző légitársaságainak fedélzeti magazinjai és számos nemzetközi utazási blogger is beszámolót közölt. Az interaktív kiállítást /az összes géppel játszani lehet/ a világ vezető utazási site-ján, a Tripadvisoron 5 csillagosra értékelik a látogatók, ugyanitt 1000 budapesti látványosság között stabilan az első 10-ben található a Flippermúzeum.
Néhány éve a Flippermúzeum – magyar és német nyelven – műfajában egyedülálló könyvet jelentetett meg a hazai játéktermek történetéről, valamint, összesen négy alkalommal, Közép-Európa egyik legnagyobb önálló játéktermi játék kiállítását rendezte meg külső helyszínen Arcadia néven, melyre többek között a sikerkönyveiről ismert brit Ian Livingstone írót is meghívta.
Nyílik a Game Galaxy
Nyitvatartási időn kívül sem pihen sokat az interaktív tárlat 163 válogatott masinája: nem ritkák az osztálykirándulások, valamint cégek és magánszemélyek is szívesen bérlik ki különböző eseményekre a múzeumot. A növekvő igényekre válaszul a kiállítóhely most egy második, teljesen önálló, kizárólag bérelhető helyet nyit a fővárosi Ráday utca 38. szám alatt ‘Game Galaxy’ néven. Az “anyaintézmény”, a Flippermúzeum természetesen ezután is változatlanul látogatható lesz majd, egy belépőjegyért továbbra is akár egész napos, korlátlan játékot kínálva. A nagyjából 500 négyzetméteres, retró hangulatú, de modern rendezvény technikával felszerelt Game Galaxy pedig 70 flipperrel és egyéb játéktermi játékkal, amerikai diner stílusú étkező résszel idén októbertől lesz bérelhető.
A Game Galaxy hivatalos nyitóeseménye egy jótékonysági flipperverseny lesz október közepén 80 fő részvételével, amelynek teljes bevételét rászoruló családok támogatására ajánlja fel a Flippermúzeum. A versenyen több korábbi csapat Európa bajnok flipperjátékos, például Solymosi Gábor is részt vesz majd (rendszeresen sor kerül országos, kontinens- és világbajnokságokra, utóbbira például 1991 óta). Az így befolyt összeg kiegészül azzal a 2.7 millió forinttal, amelyet eredetileg a Zen Studios, a világ vezető flipper játékszoftver gyártója adományozott a múzeum számára, gyűjteménye fenntartására. A múzeum az így összegyűlt pénzt is további összeggel egészíti ki, három különösen nehéz sorsú, többgyermekes családot havi rendszeres adomány keretében támogatva.
A Radnóti Miklós utcai Flippermúzeum gyűjtemény összesen több mint 160, kivétel nélkül kipróbálható géppel rendelkezik, az első hagyományos gépektől kezdve 1947-ből, valamint flipper elődökkel a XIX. századból, természetesen a modern flipperekig (valamint egyéb népszerű játéktermi masinákig, ideértve a videójáték kabineteket is.) Túlzás nélkül állítható, hogy Európa kedvenc flipper kiállításáról van szó: ezt támasztja alá az online felületeken (a már említett Tripadvisor mellett például a Google-ön) elérhető több ezer pozitív látogatói értékelés is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!