Connect with us

Tippek

26. Év Menedzsere Díjátadó Gála 2020

A Menedzserek Országos Szövetsége március 7-én, immáron 26. alkalommal rendezte meg az Év Menedzsere Díjátadó Gáláját.

Idén a Budapest Marriott Hotel felújított teljes rendezvényszintjével adott otthont a nagyszabású eseménynek, amelyen hét kategóriában díjazták 2019 legkiválóbb menedzsereit. Szirmák Botond a Menedzserszövetség leköszönő elnöke a Gálán adta át hivatalosan az elnöki posztot utódjának, Kapitány Istvánnak, a Shell globális kiskereskedelmi alelnökének.

A Menedzserszövetség idén 26. alkalommal adta át az Év Menedzsere díjat, 21. alkalommal az Év Fiatal Menedzsere díjat, 5. alkalommal az Életműdíjat, 3. alkalommal, a Volkswagennel közös Kék Innovációs Különdíjat. Az eseményen 2. alkalommal került átadásra a Menedzserek a Társadalomért Különdíj, idén a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító támogatásával.

Első alkalommal, de hagyományteremtő céllal két újabb díj is kiadásra került: a női vezetők kiemelt támogatójaként a Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közössége (MVÜK Zrt.) – a női vezetők piaci pozíciójának erősítését célul kitűző stratégiai programjának részeként – adta át az Év Női Menedzsere 2019 Különdíjat, továbbá a Jövő Menedzsere 2019 Különdíj is itt kerül átadásra, mellyel a Szövetség az általa elindított mentor programot kívánja erősíteni, és a figyelmet felhívni a jövő vezetői támogatásának fontosságára.

  • Az Év Menedzsere 2019 Díj kitüntetettje Várkonyi Viktor, Tervezési Divízió vezérigazgató, Nemetschek Csoport. A díjat Szirmák Botond a Menedzserszövetség leköszönő elnöke, a Provident Pénzügyi Zrt vezérigazgatója adta át.
  • Az Év Fiatal Menedzsere 2019 Díj kitüntetettje Ratatics Péter, ügyvezető igazgató, MOL Magyarország és MOL-csoport Fogyasztói Szolgáltatások divízió. A díjat Rákossy Balázs, a Pénzügyminisztérium európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkár úr adta át.
  • Az Év Menedzsere 2019 Életműdíj kitüntetettje Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke, tulajdonosa. A díjat átadta Dr. Beck György, a Menedzserszövetség Jelölő Bizottságának elnöke, 2016 év Életműdíj kitüntetettje.
  • A Menedzserek a Társadalomért 2019 Különdíj kitüntetettje Czakó Borbála, HBLF elnök, EY stratégiai tanácsadó. A díjat átadta Szabó György, a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító vezérigazgatója.
  • A Menedzserszövetség és a Volkswagen Kék Innovációs különdíjasa 2019-ben Ifj.Chikán Attila, vezérigazgató, ALTEO Nyrt. Ifj. Chikán Attila külföldi utazása miatt az eseményen nem tudott részt venni, ezért video üzenettel köszöntötte a vendégeket és a díjat helyette Kovács Domonkos, az ALTEO M&A és Tőkepiacok vezérigazgató-helyettese vette át. A díjat átadta Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója.
  • Az Év Női Menedzsere 2019 Díj kitüntetettje Dr. Békefi Veronika, N-U-R Travel ügyvezető igazgatója. A Díjat az MVÜK Zrt. vezérigazgató tulajdonosa, Horváth János adta át.
  • A Jövő Menedzsere 2019 Díj kitüntetettje Suppan Márton, a PEAK alapítója, a www.fintech.hu alapító főszerkesztője. A díjat Kapitány István, a Menedzserszövetség új elnöke, 2018 Év Menedzsere, a Shell globális kiskereskedelmi alelnöke adta át.

A hét kategóriában a Menedzserszövetség partner szervezetei (Amcham, Brit Kamara, Joint Venture Szövetség, MVÜK, FIVOSZ), a Jelölő Bizottság elnöke (dr. Beck György) és tagjai (Kapitány István, Fekete István, Jaksity György, Liptay Gabriella), valamint a szövetség elnöksége és ügyvezetése jelölhettek. Ezt követően a Jelölő Bizottság kategóriánként 3 jelöltet tárt a Menedzserszövetség elnöksége elé, akik 2020. február 6-án, titkos szavazással választották ki a díjazottakat minden kategóriában.

A díjátadót követően került sor a Menedzserszövetség új elnökének, Kapitány Istvánnak a hivatalos bemutatására.

Kapitány Istvánt, a Shell globális kiskereskedelmi alelnökét a Menedzserek Országos Szövetségének rendkívüli tisztújító közgyűlése 2020. január 20-án 100%-os szavazati aránnyal választotta meg a szervezet új elnökének. Az újonnan megválasztott elnök mandátuma március 8-án kezdődik, és három évre szól.

„Büszke vagyok arra, hogy az elmúlt 5 évben segíthettem a Menedzserszövetség munkáját.  Dolgos időszak van mögöttünk. Sokat tettünk azért, hogy láthatóbbak legyünk, hogy a programjainkat minél szélesebb körben megismerjék a menedzserek. Új tagokat toboroztunk, új programokat indítottunk útjára, megújítottuk a szövetség arculatát és az ügyvezetés operatív működését is.  A kezdetekben két díjat adtunk át, ma már hetet. Nagyot léptünk előre terveink, céljaink megvalósításában, lendületet adtunk a Menedzserszövetségnek, de van még feladat szép számmal. Örülök, hogy István veszi át a Menedzserszövetség elnöki pozícióját, vezetői tapasztalata, globális látásmódja, nemzetközi kapcsolatai sokat segíthetnek a továbblépésben.”

– mondta el Szirmák Botond, a Menedzserszövetség leköszönő elnöke, a Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatója.

„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a Menedzserszövetség közgyűlése a szervezet elnökévé választott. A Menedzserszövetség lendületbe jött Botond elnöksége alatt, ezt a lendületet szeretném fenntartani, és ha lehetséges még tovább fokozni a jövőben. Szívügyem, hogy segíteni tudjam a magyar menedzserek szakmai fejlődését, hogy még nagyobb számban váljanak meghatározó szereplőivé a magyarországi, regionális és nemzetközi üzleti életnek. Magyarországról indult a karrierem ezért természetes, hogy szeretném 30 éves nemzetközi üzleti tapasztalatomat megosztani a tehetséges magyar menedzserekkel. Célom, hogy számos magyarországi csúcsvezetőt is megnyerjek a céljaink támogatásához, többek között arra, hogy minél több feltörekvő magyar menedzsert tudjunk hatékonyan mentorálni és támogatni. Célom az is, hogy a magyarországi és európai társszervezetekkel minél hatékonyabb együttműködést alakítsunk ki a menedzserek társadalmi szerepvállalásának erősítése érdekében.”

– egészítette ki Kapitány István a Menedzserek Országos Szövetségének új elnöke.

A Díjátadó Gála háziasszonya Bombera Krisztina volt. Az idei évben a gála jótékonysági tombolasorsolásának kedvezményezettje az Együtt az Autistákért Alapítvány lett. A Gálán befolyó teljes tombolabevétel az Alapítványnak került felajánlásra.

Tippek

Trükkök, amikkel a monitorunk a produktivitás motorja lesz

A mindennapi munkavégzés során nagy segítséget jelenthet a monitorok használata, azonban kevesen tudják igazán kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.

Az LG szakértői most összegyűjtötték, hogy milyen beállításokkal, elrendezésekkel és szokásokkal lehetünk ténylegesen hatékonyabbak a monitorok használatával.

A monitorokkal kényelmesebb és ergonomikusabb lehet az egész napos munkavégzés, sokan azonban a megvásárolt kijelzőt egyszerűen elhelyezik az asztalon, és a laptop képernyőjének kiterjesztésére használják. Holott ennél sokkal több területen segíthetnek minket a monitorjaink.

  1. Alakítsuk igényeinkre az elrendezést

Számos munkakörben többféle feladatot végzünk – például szövegszerkesztés mellett táblázatokat is kezelünk –, mindezt gyakran hosszú ideig, megszakítás nélkül, így javasolt olyan monitort választunk, amit kényelmesen, az adott feladattól függően elforgathatunk és beállíthatunk.

Programozáshoz vagy szövegszerkesztési feladatokhoz a monitort érdemes pivot (álló) módba forgatni, így lényegesen többet láthatunk a függőlegesen elrendezett adatsorokból, azaz kevesebbet kell görgetnünk. Grafikai és videós munkákhoz általában két vízszintesen elrendezett monitor ajánlott: az egyiket így az aktív munkafelület, a másikat pedig az előnézet vagy eszköztárak megjelenítésére használhatunk. Táblázatok kezeléséhez azok típusától függően hasznos lehet az álló és a vízszintes elrendezés is.

Az LG  Ergo Dual talphoz például eleve két kijelzőt lehet csatlakoztatni, amiket bármilyen elrendezésben – akár egymás fölött is – kényelmesen elhelyezhetünk, a két monitor pozícióját pedig egyszerűen változtathatjuk. Emellett rugalmasan, egyenként állíthatjuk be a magasságukat és dőlésszögüket, ami különösen hasznos a hosszas, fókuszált munkavégzés során.

  1. Több monitor = több lehetőség

Ha több monitorunk van, a Windows billentyű + Shift + balra/jobbra nyíl lesz a kedvenc billentyűkombinációnk: ezzel ugyanis az aktív ablakot azonnal átküldhetjük a másik monitorra. Ha pedig egy kijelzőn több ablakot is szeretnénk látni, a Windows billentyű és a nyilak lehetnek a legjobb barátaink: ezzel a funkcióval a képernyő két felére, és a sarokba is tehetjük az ablakokat, így egy képernyőn láthatunk több folyamatot, emellett gyorsan válthatunk a teljes képernyős vagy a kisablakos nézetek között.

  1. Virtuális asztalok

A virtuális asztalok létrehozása egy valódi varázslat, amivel növelhetjük a hatékonyságunkat. Gondoljunk rájuk úgy, mint külön „szigetekre”, amelyek segítenek rendszerezni a különböző típusú feladatainkat: az egyiken futhatnak a kommunikációs csatornák, például az e-mailezés és a munkahelyi chat, a másikon a táblázatok, a harmadikon pedig a kreatív munka.

A Windows billentyű + Ctrl + D kombinációval egy új, tiszta asztalt hozhatunk létre – mintha éppen most kapcsoltuk volna be a számítógépet –, ahová egy adott feladattípushoz vagy projekthez kapcsolódó folyamatokat rendszerezhetjük. Az ezek közötti váltást a Windows billentyű + Ctrl + balra/jobbra nyíl könnyíti meg, ezzel villámgyorsan váltogathatunk az asztalok között, így a kontextusváltás nem töri meg a munkamenetet.

  1. Használjuk a fókusz módot

Mindannyian ismerjük azt a jelenséget, amikor a felugró értesítések miatt nem tudunk koncentrálni az adott feladatra, emiatt pedig végső soron sokkal lassabban végzünk a munkánkkal. A Win + N billentyűkombinációval egy mozdulattal előhívjuk az Értesítési központot, ahol a „Ne zavarjanak” módot bekapcsolva nem jelennek meg a felugró értesítések. Különösen hasznos megoldás lehet ez akkor, ha prezentációs helyzetben vagyunk.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így oldható az őszi feszültség a munkahelyeken

Az ősz a legtöbb munkahelyen az év legsűrűbb, legstresszesebb időszaka: ez jelenti az utolsó lehetőséget az év elején kitűzött célok teljesítésére, az ünnepek közeledtével ráadásul mindenhol nő a forgalom, ami az ügyfélszolgálatokra is jelentős terhet ró. Nem véletlen tehát, hogy ilyenkor feszültebb a helyzet az irodákban.

A TOPdesk szakértője most összegyűjtötte azokat a tippeket és eszközöket, amelyek megoldást jelenthetnek a problémára.

Komoly gazdasági következményei lehetnek annak, ha hosszabb ideig stresszesek a munkavállalók: a feszültség rövid távon a teljesítmény romlásához, hosszabb távon pedig akár magasabb fluktuációhoz is vezethet. Miközben az alkalmazottak megpróbálnak megbirkózni az őszi időszakban tapasztalható, fokozott stressz-szinttel, kevesebb személyes erőforrásuk marad a konstruktív tevékenységekre, mivel kapacitásuk nagy részét a különféle általuk érzékelt stresszorok kezelésére kell fordítaniuk. Zakrzewski Anita, a TOPdesk szakértője szerint ezek a stresszorok azonban nagyban csökkenthetők néhány egyszerű megoldással.

Tudásbázis

Szoros határidők mellett az egyik legjelentősebb stresszforrást az jelentheti, ha a munkavállalók nem kapnak időben választ a kérdéseikre, és másokra kell várniuk egy feladat megoldásához. Erre jelenthet megoldást egy digitális, bárki számára hozzáférhető belső tudásbázis, ahol a gyakran felmerülő kérdésekre a kollégák azonnal, további munkatársak bevonása nélkül megtalálják a válaszokat. A tudásbázis fokozatosan is kiépíthető, így létrehozása még egy sűrűbb időszakban sem jelent nagy időbefektetést.

Önkiszolgáló felület

Ez a módszer nem csak házon belül alkalmazható jól: ha egy vállalat ügyfelekkel dolgozik, rengeteg értékes időt szabadíthat fel a saját munkavállalói számára, ha a gyakori kérdésekre az ügyfelek is egyszerűen – plusz kérdésfeltevés nélkül – megtalálják a válaszokat egy önkiszolgáló portálon. Az így felszabadult időt a kollégák összetettebb problémák megoldására fordíthatják, ami nem csak nyugodtabbá, de érdekesebbé is teszi a munkát számukra.  „Minden probléma vagy kérdés, ami többször felmerül az ügyfelek részéről, rögzíthető egy önkiszolgáló portálon” – mondta el Zakrzewski Anita a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője. „A kollégák egyetlen felületen azonnal megtalálhatják az ilyen típusú kérdésekre a válaszokat, amivel nem csak a saját munkájukat könnyítik meg, de kevésbé terhelik – azaz lassítják – a többi csapattagot is. Egy önkiszolgáló portál tehát a teljes csapat hatékonyságát növeli, ami a sűrűbb időszakokban kulcsfontosságú tényező a munkahelyi stressz szempontjából.”

Chatbot

A szakértő szerint természetes, hogy az önkiszolgáló megoldások nem képesek teljes mértékben helyettesíteni a közvetlen kapcsolatfelvételt, hiszen mindig lesz olyan kolléga vagy ügyfél, aki inkább személyes segítségre vágyik. Ez azonban tipikusan az ügyfélszolgálatokon azt eredményezheti, hogy a kollégák újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolják meg. Itt jelenthet nagy segítséget egy ma már megbízhatóan működő chatbot, ami képes az egyszerűbb kérdésekre önállóan, a tudásbázis vagy a GYIK alapján megadni a válaszokat. Egy chatbot elemzi a kérdés szövegét, értelmezi annak jelentését, és ez alapján pontosan tudja, mit kérdezzen vagy mondjon a kérdezőnek. Ez pedig mindenki számára előnyös: a kérdező hamarabb kap választ, a munkatársak pedig több időt tudnak a valóban értékes munkára fordítani. „A legideálisabb megoldás az, ha ezeket az eszközöket kombináljuk, több csatornán kvázi automatizálva a feladatvégzést” – teszi hozzá a szakértő. „A hatékonyságnövelő, tehercsökkentő módszerek pedig kényelmesen kezelhetőek és átláthatóak, ha egyetlen szolgáltatásmenedzsment-rendszerbe vannak integrálva.”

Munkavállalói jóllét

Az ősz minden hatékonyságnövelő eszköz mellett is sűrű időszak, ezért érdemes ilyenkor még nagyobb hangsúlyt fektetni a munkavállalói jóllétre. A dolgozók mentális és fizikai egészségét számos módszerrel támogathatja egy vállalat: céges masszázs, sétáló meetingek, nassolnivaló – akár ezek az apró szívességek is nagyot lendítenek majd a munkavállalók elégedettségén a stresszes napokon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Kitörni a buborékból: divatossá tennék a fenntarthatóságot

Ariana Grande, Selena Gomez és Kylie Jenner – csak néhány sztár, aki az elmúlt időszakban buborékszoknyát viselt.

Népszerűsége nem véletlen, hiszen többek között a 2024-es Koppenhágai Divathéten a buborékszoknya volt az egyik legnagyobb sláger. Utána több mint 700 százalékkal nőttek meg az eladásai – derült ki nemrég a Dumaszínházban rendezett Bubble Day-n.

„Ezt a ruhadarabot még Pierre Cardin tervezte 1954-ben. A neve onnan származik, hogy angolul bubble skirt-nek nevezték. Jelenleg többféle stílusú hódít belőle, de a skandináv buborékszoknyák is kifejezetten népszerűnek számítanak”

– hangsúlyozta Domonkos Aida, a budapesti Metropolitan Egyetem divattervező szakos hallgatója, valamint a SodaStream Bubble Day műsorvezetője.

A buborékszoknya jó példa arra, hogyan tudnak túlélni tetszetős és kreatív ötletek éveket, vagy évtizedeket. A SodaStream is ilyen, amelynek megszületése egy londoni ginfőzde tulajdonosának is köszönhető. A szénsavas víz otthoni előállításának ötletét George Gilbey dolgozta ki 1903-ban. Találékonysága révén napjainkban már otthon is olthatjuk a szomjunkat buborékos vízzel.

A szénsavasvíz sohasem megy ki a divatból, de fontos, hogy fenntarthatóvá tegyük a fogyasztását.

„Bár tény és való, hogy egy ideje vissza lehet váltani az eldobható PET-palackokat, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy például egy félliteres, egyszerhasználatos műanyag-palack előállításához 2-3 liter vízre van szükség”

– hangsúlyozta a Palackvisszaváltás keservei – Repontozásos vereség? című előadásában Litkay Gergely humorista. Hozzátette: egy 1,5 literes palack gyártásához körülbelül 0,3 kWh energia szükséges. 2500 darab  palack esetében ez 750 kWh áram, ami körülbelül egy átlagos magyar háztartás éves fogyasztásának felel meg. A legjobb megoldás, ha az eldobható PET-palackokat le sem kell gyártani.

„A SodaStream hosszú ideje a nehéz üdítős csomagok cipelésének, valamint az üvegvisszaváltás egyik legjobb alternatívája. Egy komplex, életmódváltással felérő rendszert kínálunk, amellyel a fogyasztók csökkenthetik ökológiai lábnyomukat”

– hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.

A SodaStream az eseményen több újdonságot is bemutatott azok számára, akik számára a fenntarthatóság nemcsak egy divatos szó. Lerántották a leplet a márka új thermo palackjáról, a Fizz&Go-ról, amely akár 12 órán át is melegen, vagy hidegen tudja tartani a betöltött italokat, de szintén a Dumaszínházban debütált a SodaStream Enso két új – matt fekete és homok színű – változata.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss