Tippek
A magyarok már a COVID-19 előtt is magányosak voltak
A magyarok 52%-a magányosnak érezte magát a társadalmi távolságtartásra vonatkozó szabályok bevezetése előtt is
Új kutatások eredményei szerint a magyarok már jóval a COVID-19 világjárvány által okozott lezárási intézkedések hatályba lépése előtt is szenvedtek a magánytól. A Kaspersky megbízásából készült tanulmányból kiderül, hogy a magyarok több mint fele (52%), akik a világjárvány során magányosnak érezték magukat, valójában kevésbé magányosnak, vagy éppen ugyanúgy érezték magukat, mint a járvány előtt. A kutatásból az is kiderült, hogy a társadalmi távolságtartás idején a magyarok a technológia segítségével maradtak kapcsolatban a szeretteikkel, ezáltal pedig kevésbé érezték magukat magányosnak ebben a nehéz időszakban.
Ahogy az emberek egyre inkább arra kényszerültek, hogy otthon töltsék idejük jelentős részét a társadalmi távolságtartás jegyében, úgy növekedett meg a technológiától való függőségük. A magyarok közel háromnegyede (68%) állította, hogy a technológiának köszönhetően tudott kapcsolatban maradni a távol élő barátaival és családtagjaival.
A magyar válaszadók 58%-a, akik arról számoltak, állandóan magányosnak érzik magukat, szeretnék jobban ismerni és használni a technológiát, ugyanakkor a megkérdezettek 29%-a egyetért azzal, hogy sokkal egyszerűbben boldogul a technológia területén, mint a koronavírus-járvány előtt.
Kathleen Saxton, pszichoterapeuta, a Psyched alapítója úgy véli, hogy bár a technológia segíti az embereket a világjárvány idején, mégis a magány a legnagyobb járvány, amely sokáig fennmarad a jelenlegi válság után is.
„Noha az utóbbi néhány évben néha elvakított minket a rengeteg lehetőség, amelyet a technológia kínál, azt biztosan állíthatjuk, hogy az elmúlt hónapokban különösen hálásak voltunk ezekért a lehetőségekért. Annak ellenére, hogy a technológia soha nem helyettesítheti az emberi kapcsolatokat, valamilyen módon segített megküzdeni azzal a magánnyal, amellyel mindenkinek szembe kellett néznie ezekben a viharos időkben. Lehet, hogy jönnek a robotok – de talán pozitív ajándékokat hordoznak.”
A COVID-19 okozta izoláció tovább befolyásolta az emberek mentális egészségét, még nagyobb súlyt helyezve a társadalom minden területére. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok 52%-a magányosnak érezte magát a társadalmi távolságtartásra vonatkozó szabályok bevezetése előtt is.
Talán meglepő az is, hogy a korcsoportok között a Z és Y generáció bizonyult a leginkább magányosnak. Az eredmények azt mutatták, hogy ezeknek a fiataloknak a 64%-a legalább egyszer magányosnak érezte magát 2020 áprilisában vagy májusában, szemben a baby boomer generációval, akikre ez csak 38%-ban volt jellemző
Bár a technológia egyértelműen hasznosnak bizonyul, nem mindenki rendelkezik olyan technológiai hozzáértéssel, mint szeretne. A magyarok több mint fele (58%), akik azt állítják, hogy mindig magányosak, vágynak arra, hogy magabiztosabban használják a technológiát, mivel ez segítené őket a magánnyal való megküzdésben.
„Nem hiszem, hogy láttunk volna példát arra, hogy ilyen rövid alatt tömegesen kezdjenek el az emberek technológiát használni. A technológia általában fokozatosan szövődik be az életünkbe, de a jelenlegi helyzet arra kényszerítette az embereket, akik korábban féltek a technológiától, hogy használják azt. Néhány szolgáltatás, például a videohívás vagy az online bevásárlás, amelyet alkalmanként használtak, most elengedhetetlenné vált. Bár nagyszerű hír, hogy azok, akik korábban féltek bizonyos technológiáktól és elutasították azokat, most már részesülnek az előnyökben, de fontos szem előtt tartani, hogy az emberek tudatossága és hozzáállása az online kockázatokhoz jóval elmarad a technológiák használatának megértésétől. Gondoskodnunk kell arról, hogy kapcsolatban maradjunk egymással, de arról is, hogy ezt minden esetben biztonságosan tegyük. Biztonságos használata esetén a rendelkezésünkre álló online és digitális eszközök nagyszerű megoldást kínálhatnak a magánnyal való megküzdésben”
– nyilatkozta David Emm, a Kaspersky biztonsági kutatója.
„Szerencsések vagyunk, hogy ebben az időszakban kapcsolatban tudunk maradni online, és valószínűleg továbbra is fennmaradnak ezek a szokások, még ha a fennmaradó társadalmi távolságtartásra vonatkozó intézkedések meg is szűnnek. Fontos, hogy a kezdetektől kezdve biztonságos online szokásokat hozzunk létre, hogy és megbizonyosodjunk arról, hogy nem esünk a kiberbűnözés áldozatává, amikor ilyen mértékben függünk a technológia használatától.”
A Kaspersky legfrissebb kutatásainak további eredményei megtalálhatók a teljes Find Your Tribe jelentésben online.
Mivel a technológia olyan fontos hatással van a magányos emberek segítségére, Kaspersky lépéseket tesz annak érdekében, hogy az emberek biztonságban maradjanak az interneten – különösen a folyamatban lévő világjárvány idején. Az információk, ideértve az okostelefonok védelmével és a digitális élet biztonságával kapcsolatos útmutatásokat, a vállalat blogján keresztül érhetők el.
Tippek
Fotópályázatot hirdet az LG és a Magyar Nemzeti Galéria
A tavalyi nagysikerű közös művészeti pályázatát követően idén is együttműködésre lép az LG Magyarország és a Magyar Nemzeti Galéria.
A felek Az élet szép! Keretezd újra! című fotópályázata arra hívja fel a figyelmet, hogy a hétköznapi pillanatok is lehetnek olyan szépek és értékesek, mint egy galériában kiállított műalkotás. A versenyt az LG Life’s Good szlogenje, valamint az otthonokban műalkotásként is helytálló, festményre emlékeztető LG ARTCOOL Gallery Special légkondicionáló koncepciója hívta életre.
Egy tavaszi piknik, egy tócsában tükröződő arc vagy egy gondosan megterített asztal – a mindennapok apró pillanatai, amelyek egy új nézőpontból nézve festői szépségűvé válhatnak. A szervezők olyan 18 éven felüli jelentkezők fényképeit várják, akik a hétköznapok legszebb pillanatait képesek egyedi látásmódban megörökíteni. A nevezőknek a Magyar Nemzeti Galéria gyűjteményéből kell egy olyan műalkotást megnevezniük, amely az alkotásuk kiindulópontjául szolgál.
A pályázatra analóg és digitális fényképekkel is lehet nevezni. A művészettörténészekből és múzeumi szakemberekből álló zsűri a mesterséges intelligencia által generált vagy túlzott utómunkával ellátott képeket nem értékeli. A pályaművek leadási határideje 2025. június 10. A legjobb fotókat beküldő pályázókat a szervezők június 18-ig értesítik, a szerencsés nyertesek pedig 2025. június 26-án a Magyar Nemzeti Galériában, egy átadó ünnepség keretében vehetik át a díjakat.
Az első helyezett egy nagy értékű LG ARTCOOL Gallery Special légkondicionálóval térhet haza. Az LG hűtésre és fűtésre is alkalmas ARTCOOL Gallery légkondicionálójának különlegessége, hogy egyáltalán nem hasonlít egy hagyományos klímaberendezésre: négyzetes kialakítása és tetszőlegesen cserélhető előlapja miatt pontosan olyan, mintha egy képet akasztottunk volna a falra. A második helyezett egy LG DUALCOOL AI Air Premium Single Split légkondicionálóval, míg a harmadik legjobb pályamű beküldője egy LG DUALCOOL Special Single Split légkondicionálóval szerelheti fel otthonát.
A nyeremények speciális jellegére való tekintettel az LG Electronics a díjak telepítését országos lefedettségű, minősített partnerhálózatán keresztül biztosítja.
További részletek és a pályázati kiírás itt találhatóak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Országos összefogásra hív a SPAR
Idén immár ötödik alkalommal szervezi meg a SPAR Magyarország és az Országos Állatvédőrség Alapítvány közös, „Mancs a bajban!” névre hallgató állateledel-gyűjtő akcióját.
A kezdeményezés célja, hogy a menhelyeken élő, gazdára váró állatok jobb ellátásban részesüljenek, és az őket gondozó szervezetek anyagi terheit csökkentsék – mindezt a vásárlók önzetlen segítségével.
Az idei gyűjtés 2025. május 10–11-én, szombaton és vasárnap zajlik az ország valamennyi INTERSPAR áruházában, naponta 10 és 16 óra között. A kampányban több mint harminc civil állatvédő szervezet vesz részt, akik az áruházak előterében kialakított gyűjtőpontoknál várják az adományokat.
Az akció során az állatvédők száraztápot, konzervet, nedves eledelt, jutalomfalatokat, felszereléseket és tisztítószereket gyűjtenek a menhelyeken élő kutyák és macskák támogatására. A vásárlók a kasszazónák után adhatják át felajánlásaikat az önkénteseknek. Mivel minden szervezet saját igényei alapján határozza meg, mire van épp szüksége, ezért érdemes a helyszínen érdeklődni – ez segíti a célzott és igazán hasznos adományozást. A „Mancs a bajban!” kampány egyik legfontosabb üzenete, hogy a legkisebb adomány is számít. Egy csomag száraztáp vagy egy konzerv is sokat jelenthet egy menhelyi állat számára.
„A SPAR hosszú évek óta támogatja az Országos Állatvédőrség Alapítvány koordinációja mellett az állateledel-gyűjtéseket, mert hiszünk abban, hogy egy felelős kiskereskedelmi vállalatnak nemcsak a vásárlóit, hanem a közösség egészét, benne a legkiszolgáltatottabbakat – így az állatokat is – támogatnia kell. Összefogásra buzdítunk évről évre, s külön öröm, hogy vásárlóink jól érzékelhető elkötelezettséggel álltak és állnak mellénk ebben az ügyben is”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A SPAR-ban gyűjtött adományok egy-egy állatvédő szervezet élelmezési költségeinek akár a felét is fedezhetik. Ez hatalmas könnyebbség számukra, hiszen az így megtakarított összegeket más, létfontosságú célokra – például kennelek építésére, orvosi kezelésekre vagy szállítóeszközök beszerzésére – tudják fordítani.
Az akcióban résztvevő szervezetek és áruházak listája a www.sparafenntarthatojovoert.hu/mancsabajban weboldalon érhető el.
A SPAR és INTERSPAR üzletek vásárlói a mostani akció mellett egész évben hónapról-hónapra találkozhatnak az állatvédő civil szervezetekkel és munkájukat állateledel-adománnyal támogathatják. A gyűjtések helyszínéről és időpontjáról a SPAR erre a célra létrehozott online felületén júniustól ismét lehet tájékozódni: www.sparafenntarthatojovoert.hu/mancsabajban
A közleményhez csatolt képeket gyors regisztráció után nagyobb felbontásban is elérheti a SPAR Médiatárban, a https://mediatar.spar.hu/ oldalon. A felületen lehetősége nyílik a SPAR további publikus képeit is letölteni. A képek felhasználásakor kérjük, hogy a spar.hu fotókreditet használja.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Itt a SPAR QUICK & EASY: konténerbolt, ami megváltoztatja, amit a vásárlásról gondoltál
Van élet a stadionbüfén túl! A SPAR idén tavasszal nemcsak szurkol, hanem jelen is van a sporteseményeken – ezúttal egy modern, innovatív konténerbolt formájában.
A Red Bull Four 2 Score mini-foci bajnokságon debütál a SPAR QUICK & EASY üzletkoncepció, ami nem más, mint egy „plug & play” konténerüzlet: leemeli a daru a szállító járműről, és áramra csatlakoztatva már működik is.
Magyarországon is útjára indul a Red Bull Four 2 Score bajnokság, amely egyedülálló, gyors tempójú szabályrendszerével forradalmasítja a kispályás labdarúgást. A rendezvénysorozat különlegessége, hogy a hazai fordulók során egy Szoboszlai Dominik által kiválasztott csapat is pályára lép, miközben a SPAR vadonatúj, SPAR QUICK & EASY mobilüzletével gondoskodik a döntőre látogatók ellátásáról.
A tavaszi tornán a nézők és játékosok öt helyszínen – Győrben, Szegeden, Debrecenben, Székesfehérváron és Budapesten – élhetik át a bajnokság pulzáló hangulatát. A SPAR QUICK & EASY mobilüzlet például a 2025. május 31-én megrendezésre kerülő budapesti döntőn is jelen lesz: a 16 négyzetméteres üzlettér és a hozzá tartozó helyszíni raktárkonténer igazi kis miniszupermarketet alkot, amelyet darus trailer szállít egyik helyszínről a másikra. Ez a „plug & play” rendszer lehetővé teszi, hogy a SPAR üzlet leemelés után, áramra csatlakoztatva azonnal működésbe is lépjen.
A vásárlók egy kasszával és kiszolgáló kollégával találkoznak majd. A választék kifejezetten az esemény jellegéhez igazodik: a gyorsan fogyasztható, ready-to-go termékek – mint a friss szendvicsek, kész saláták, kávék – mellett snackek, üdítők is megtalálhatóak lesznek. A látogatók 80–100 féle termék közül válogathatnak majd, amelyek között egészségtudatos alternatívák – például magas fehérjetartalmú élelmiszerek, bio és mentes snackek – is helyet kapnak.
„A SPAR számára kiemelten fontos, hogy aktív szerepet vállaljon a sport és az egészséges életmód népszerűsítésében. A Red Bull Four 2 Score bajnokság egyszerre inspirálja a fiatalokat mozgásra, közösségi élményekre és kitartásra. Ezért örömmel csatlakoztunk partnerként a rendezvénysorozathoz, és támogatjuk a szurkolókat vadonatúj üzletkoncepciónkkal” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR nem csupán mobilüzletével lesz jelen az eseményen: saját márkás sátorral is készül, ahol a kilátogatók a szerencsekerékkel SPAR termékeket és menő márkás ajándékokat nyerhetnek. Ráadásul a házi selejtezők után két SPAR-os csapat is indul a székesfehérvári és a budapesti fordulókon, így a pályán is képviselik az aktív, közösségi szemléletet.
A döntőt – melyen a Liverpool sztárja, Szoboszlai Dominik is ott lesz – 2025. május 31-én rendezik meg Budapesten, ahol eldől, ki képviseli Magyarországot a világdöntőn.
A selejtezők időpontjai:
- 2025. május 3. – Szeged
- 2025. május 10. – Debrecen
- 2025. május 17. – Székesfehérvár
- 2025. május 24. – Budapest
További információk a Red Bull Four 2 Score bajnokságáról a következő linken érhetőek el: https://www.redbull.com/hu-hu/events/four-2-score-hungary
A SPAR QUICK & EASY mobilüzlet nemcsak a sportesemények világában bizonyítja sokoldalúságát. 2025. május 2. és 3. között a konténerüzlet kitelepül a Magyar Streamer Bajnokságra is, amely a legnagyobb hazai szervezésű, tartalomgyártók és CS2 játékosok részvételével zajló meghívásos e-sport esemény. A közel 3.000 látogatót vonzó rendezvényen való részvétellel a SPAR innovatív módon kapcsolódik a digitális generációkhoz, és bizonyítja, hogy a SPAR a QUICK & EASY mobilüzlet megoldással képes követni az aktuális fogyasztói trendeket. Az egységben minden adott lesz a feltöltődéshez – friss szendvicsek, hűsítő italok és egészséges harapnivalók várják a játékosokat és a látogatókat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Megérkeztek az LG új QNED evo televíziói
-
Okoseszközök1 hét ago
Az egyetemek mindennapjait is átírja a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Kiszolgáltatottság helyett kiszolgálás
-
Okoseszközök2 hét ago
A TCL 2025-ben elismert nemzetközi design díjakkal erősíti meg vezető szerepét
-
Ipar2 hét ago
Aumovio néven folytatja tevékenységét a Continental Csoport autóipari szektora
-
Ipar1 hét ago
Az e-kereskedelem átalakítja Európa logisztikai térképét
-
Mozgásban2 hét ago
Elindult a VIP-jegyek értékesítése a hazai MotoGP-re és leterítették a záró aszfaltréteget a pályán
-
Gazdaság2 hét ago
Egyre nagyobb jövedelemtől adnak csak személyi hitelt a bankok