Tippek
A magyarok már a COVID-19 előtt is magányosak voltak
A magyarok 52%-a magányosnak érezte magát a társadalmi távolságtartásra vonatkozó szabályok bevezetése előtt is
Új kutatások eredményei szerint a magyarok már jóval a COVID-19 világjárvány által okozott lezárási intézkedések hatályba lépése előtt is szenvedtek a magánytól. A Kaspersky megbízásából készült tanulmányból kiderül, hogy a magyarok több mint fele (52%), akik a világjárvány során magányosnak érezték magukat, valójában kevésbé magányosnak, vagy éppen ugyanúgy érezték magukat, mint a járvány előtt. A kutatásból az is kiderült, hogy a társadalmi távolságtartás idején a magyarok a technológia segítségével maradtak kapcsolatban a szeretteikkel, ezáltal pedig kevésbé érezték magukat magányosnak ebben a nehéz időszakban.
Ahogy az emberek egyre inkább arra kényszerültek, hogy otthon töltsék idejük jelentős részét a társadalmi távolságtartás jegyében, úgy növekedett meg a technológiától való függőségük. A magyarok közel háromnegyede (68%) állította, hogy a technológiának köszönhetően tudott kapcsolatban maradni a távol élő barátaival és családtagjaival.
A magyar válaszadók 58%-a, akik arról számoltak, állandóan magányosnak érzik magukat, szeretnék jobban ismerni és használni a technológiát, ugyanakkor a megkérdezettek 29%-a egyetért azzal, hogy sokkal egyszerűbben boldogul a technológia területén, mint a koronavírus-járvány előtt.
Kathleen Saxton, pszichoterapeuta, a Psyched alapítója úgy véli, hogy bár a technológia segíti az embereket a világjárvány idején, mégis a magány a legnagyobb járvány, amely sokáig fennmarad a jelenlegi válság után is.
„Noha az utóbbi néhány évben néha elvakított minket a rengeteg lehetőség, amelyet a technológia kínál, azt biztosan állíthatjuk, hogy az elmúlt hónapokban különösen hálásak voltunk ezekért a lehetőségekért. Annak ellenére, hogy a technológia soha nem helyettesítheti az emberi kapcsolatokat, valamilyen módon segített megküzdeni azzal a magánnyal, amellyel mindenkinek szembe kellett néznie ezekben a viharos időkben. Lehet, hogy jönnek a robotok – de talán pozitív ajándékokat hordoznak.”
A COVID-19 okozta izoláció tovább befolyásolta az emberek mentális egészségét, még nagyobb súlyt helyezve a társadalom minden területére. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok 52%-a magányosnak érezte magát a társadalmi távolságtartásra vonatkozó szabályok bevezetése előtt is.
Talán meglepő az is, hogy a korcsoportok között a Z és Y generáció bizonyult a leginkább magányosnak. Az eredmények azt mutatták, hogy ezeknek a fiataloknak a 64%-a legalább egyszer magányosnak érezte magát 2020 áprilisában vagy májusában, szemben a baby boomer generációval, akikre ez csak 38%-ban volt jellemző
Bár a technológia egyértelműen hasznosnak bizonyul, nem mindenki rendelkezik olyan technológiai hozzáértéssel, mint szeretne. A magyarok több mint fele (58%), akik azt állítják, hogy mindig magányosak, vágynak arra, hogy magabiztosabban használják a technológiát, mivel ez segítené őket a magánnyal való megküzdésben.
„Nem hiszem, hogy láttunk volna példát arra, hogy ilyen rövid alatt tömegesen kezdjenek el az emberek technológiát használni. A technológia általában fokozatosan szövődik be az életünkbe, de a jelenlegi helyzet arra kényszerítette az embereket, akik korábban féltek a technológiától, hogy használják azt. Néhány szolgáltatás, például a videohívás vagy az online bevásárlás, amelyet alkalmanként használtak, most elengedhetetlenné vált. Bár nagyszerű hír, hogy azok, akik korábban féltek bizonyos technológiáktól és elutasították azokat, most már részesülnek az előnyökben, de fontos szem előtt tartani, hogy az emberek tudatossága és hozzáállása az online kockázatokhoz jóval elmarad a technológiák használatának megértésétől. Gondoskodnunk kell arról, hogy kapcsolatban maradjunk egymással, de arról is, hogy ezt minden esetben biztonságosan tegyük. Biztonságos használata esetén a rendelkezésünkre álló online és digitális eszközök nagyszerű megoldást kínálhatnak a magánnyal való megküzdésben”
– nyilatkozta David Emm, a Kaspersky biztonsági kutatója.
„Szerencsések vagyunk, hogy ebben az időszakban kapcsolatban tudunk maradni online, és valószínűleg továbbra is fennmaradnak ezek a szokások, még ha a fennmaradó társadalmi távolságtartásra vonatkozó intézkedések meg is szűnnek. Fontos, hogy a kezdetektől kezdve biztonságos online szokásokat hozzunk létre, hogy és megbizonyosodjunk arról, hogy nem esünk a kiberbűnözés áldozatává, amikor ilyen mértékben függünk a technológia használatától.”
A Kaspersky legfrissebb kutatásainak további eredményei megtalálhatók a teljes Find Your Tribe jelentésben online.
Mivel a technológia olyan fontos hatással van a magányos emberek segítségére, Kaspersky lépéseket tesz annak érdekében, hogy az emberek biztonságban maradjanak az interneten – különösen a folyamatban lévő világjárvány idején. Az információk, ideértve az okostelefonok védelmével és a digitális élet biztonságával kapcsolatos útmutatásokat, a vállalat blogján keresztül érhetők el.
Tippek
Így védheti cége pénzügyeit hatékonyabban a kibertámadásoktól
A K&H Bank közel fél éve segíti vállalati ügyfeleit egy teljesen költségmentes biztonságtudatossági kezdeményezéssel, amely október végéig tart.
A program célja, hogy a cégek könnyebben felismerjék és kezeljék a digitális fenyegetéseket, miközben erősítik saját kiberbiztonsági felkészültségüket. Az akció három, egymást kiegészítő elemből épül fel, amelyek a gyakorlatban is jól hasznosítható tudást adnak.
A kezdeményezés egyik alappillére a Mastercard által fejlesztett My Cyber Risk megoldás, amely segítségével a vállalkozások feltérképezhetik és rangsorolhatják weboldaluk és nyilvános alkalmazásaik sérülékenységeit. A szoftver több mint 40 szempont alapján, kilenc biztonsági területet lefedve értékeli a kockázatokat. Noha maga a megoldás költségtérítéses (60 euró), a K&H ügyfelek egy speciális kuponkód használatával egy évig térítésmentesen férhetnek hozzá.
A második elem egy interaktív, történetalapú tanulási forma, amely játékos feladatokon keresztül ismerteti a felhasználókkal a kiberbiztonság alapjait. Éles helyzetek szimulációi során megszerzett tudásukat teszttel ellenőrizhetik.
A harmadik pillért hírlevél-sorozat adja, ami bemutatja és elmagyarázza a legjellemzőbb visszaélési módszereket és tippeket ad azok elkerülésére. A gyakorlati tanácsok mellett a bank saját, biztonságosabb mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó funkcióit is bemutatja. A hírlevél előfizetői egy online szakmai konferenciára is meghívást kapnak.
„Tapasztalataink szerint nemcsak a kiberbiztonság társadalmi jelentősége, hanem az ügyfelek érdeklődése is számottevően megnőtt a témában, ezért döntöttünk úgy, hogy a biztonságos IT technológia használatában megszerzett széleskörű tudásanyagunkkal támogatjuk vállalati ügyfeleinket. Az elmúlt időszakban a pénzügyi visszaélések már a vállalati ügyfélkört sem kímélik, akár 10-100 millió forint értékű csalási kísérletek is előfordulnak. Mivel ezek jellemzően erős ügyfélhitelesítéssel jóváhagyott tranzakciók voltak, kiemelten fontos a közös védekezés banki és ügyfél oldalon egyaránt. Hisszük, hogy a megelőzés és a felkészültség az első védelmi vonal a digitális fenyegetésekkel szemben, ezért segítjük ügyfeleinket abban, hogy magabiztosabban mozogjanak az online térben”
– mondta el Bodor Tibor, a K&H vállalati üzletágának vezetője.
„A kiberbűnözők folyamatosan keresik akár a legkisebb réseket is a digitális védelemben – függetlenül attól, hogy kisvállalkozásról vagy nagyvállalatról van-e szó. A biztonságos működés ma már elképzelhetetlen a rendszereink állapotának pontos ismerete nélkül. A K&H Bankkal közösen azon dolgozunk, hogy a magyar vállalatok valós képet kapjanak arról, milyen sebezhetőségek (pl. elavult szoftverek, lejáró tanúsítványok) látszanak róluk a kibertérben, és hogyan tudnak ezekre időben reagálni. Célunk, hogy a digitális világban is magabiztosan és biztonságosan növekedhessenek”
– mondta Nemes Máté, a Mastercard kibervédelmi szolgáltatásokért felelős igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Szeptember 8. Az Írni-olvasni tudás világnapja – ma már a digitális tudás is az írástudás része
Szeptember 8-a, az Írni-olvasni tudás világnapja emlékeztet minket arra, hogy az írástudás ma már nem csupán az olvasás és írás elsajátítását jelenti, hanem a digitális készségek megszerzését is.
Ezek az ismeretek azért elengedhetetlenek, mert lehetővé teszik, hogy az emberek biztonságosan és tudatosan használják az online lehetőségeket. A Lynnaider Akadémia ezért a jövedelemszerzés lehetőségén keresztül közelíti meg a digitális készségfejlesztést: így kézzelfoghatóvá válik, miért érdemes elsajátítani az új kompetenciákat, hiszen a tudás konkrét eredményekhez vezethet. Éppen erre épít a most magyar nyelven elérhető program, amely 9 bevált, online jövedelemszerzési technikát mutat be, kezdők számára is érthetően, reflektorfény nélkül.
A Lynnaider Akadémia alapítójának legutóbbi, több mint 200 főt érintő kutatása szerint az emberek a digitális készségeket az önmegvalósítás és a pénzügyi biztonság lehetőségeként értékelik. Az online jövedelem így nem csak anyagi forrás, hanem a szabadság és a fejlődés eszköze is. A résztvevők így tulajdonképpen visszamennek az iskolapadba, hogy megértsék a digitális világ működését, és elsajátítsák a bevált technikákat. A felmérés rámutatott arra is, hogy sokan még mindig a reflektorfénnyel azonosítják az online pénzkeresést. Pedig rengeteg technika sikeresen művelhető arc nélkül is, ahogyan azt a megkérdezettek 64%-a is preferálná. A válaszadók közel kétharmada ugyanis szívesen belevetné magát az online jövedelemszerzés világába, ha nem kellene ahhoz megmutatni magukat.
A Lynnaider Akadémia kurzusa az első hazánkban, amely magyar nyelven hozza el a legelterjedtebb online jövedelemszerzési technikákat ugyanazon logika mentén, megkönnyítve azt a választást is, hogy melyik illik legjobban az egyénhez. A kurzus nem csak Magyarországon egyedi, egy nemzetközi űrt tölt be: 9 technikát mutat be, valóban fejben tartva a kezdőket. A ‘Szabadúszás’, a ‘Saját webshop’ ügynökség nélkül, az ‘Affiliate marketing’, a ‘Digitális termékértékesítés’, az ‘On-demand gyártás’, a ‘Dropshipping’ (etikusan), a ‘Szponzorációk & UGC’, a ‘Saját online kurzus’, valamit a ‘Megosztásos piac’ technikái tanulhatók meg a svájci-magyar csapat videói által. A képzés szándékosan alapos és egyszerűsített stílusban készült, hogy mindenki számára befogadható legyen, szakmai zsargonok nélkül, lépésről lépésre tanítva. A Lynnaider csapat avatár előadóinak mondandóit könnyen frissítik a digitális programoknál gyakran előforduló szabály- vagy trend-változás esetén, ezzel is szolgálva az online akadémia felhasználóit.
Ez a program lehetővé teszi, hogy bárki, korhatártól függetlenül, lépést tarthasson a digitális átalakulással, miközben biztonságosan kipróbálhatja a bevált online jövedelemszerzési módszereket.
„Célunk, hogy mindazoknak az embereknek, akik úgy érzik, hogy kezdenek elveszni a gyorsan digitalizálódó világban, letisztultan és érthetően magyarázzuk el a legnagyobb online jövedelemszerzési technikákat, mert lehet, hogy a tudás birtokában ők is élnének a lehetőségekkel. Nem trükköket vagy gyors meggazdagodási recepteket kínálunk, hanem a világszerte már bevált nagy technikák önállóan, ügynökség nélkül felállítható és működtethető módjait mutatjuk be, lépésről lépésre”
– hangsúlyozta a Lynnaider Akadémia alapítója, Kohler Grof Melinda, magyar származású közgazdász.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Hogyan térjünk vissza a munkába nyaralás után? – a munkahelyi etikett segít.
A nyári szabadság után nem könnyű visszazökkenni a hétköznapokba: a gondtalan napokat hirtelen felváltja a feladatok sora, a határidők és a megbeszélések.
A gördülékeny visszatéréshez azonban sokat tehetünk – és nemcsak a saját, hanem a kollégáink jólléte érdekében is. Ahogy dr. Kibédi Katalin etikettszakértő is hangsúlyozza, ilyenkor különösen hasznosak a munkahelyi etikett szabályai, amelyek kapaszkodót adnak, és segítenek visszatalálni a megszokott ritmushoz.
Felkészülés már a szabadság előtt
A nyaralás előtti tudatos tervezés kulcsfontosságú. Állítsunk be távolléti üzenetet, delegáljuk a sürgős feladatokat, és hagyjuk rendezetten az íróasztalunkat. Ez nemcsak profizmust sugall, de tiszteletet is mutat a munkatársaink felé.
Az első nap visszatéréskor
Miután visszatértünk a szabadságunkról, érdemes rövid megbeszélést tartani a vezetőnkkel vagy kollégáinkkal, hogy gyorsan képbe kerüljünk a friss hírekkel és változásokkal. A közös beszélgetések – akár a szünetekben – segítenek oldani a feszültséget, és erősítik a csapatszellemet. A kollégák barátságos üdvözlése szintén apró gesztus, ami sokat számít: egy egyszerű „Jó újra látni!” mindig mosolyt csal az arcokra.
Megjelenés és professzionalizmus
A nyári szabadság után sokan hajlamosak vagyunk lazábban öltözködni és viselkedni, hiszen a könnyedebb napok hangulata még velünk marad. Fontos azonban tudatosítani, hogy a munkahely nem a nyaralás meghosszabbítása: a megjelenésünk mindig üzenetet hordoz. Az ápolt, elegáns, visszafogott öltözködés – női kosztüm, az öltöny, diszkrét kiegészítők – a professzionalizmust erősíti, és segít újra a munkára hangolódni.
Mindennapi etikett az irodában
A szabadság utáni visszatéréskor különösen fontos, hogy odafigyeljünk a mindennapi viselkedésünkre. Az étkezéseknél például érdemes kerülni az erős illatú ételeket, ügyelni a közös terek tisztaságára, és lehetőleg nem az íróasztalunknál falatozni.
A kollégákkal való együttműködés során sok helyzetben segít az udvarias kommunikáció is: ha egy kérésnek nem tudunk azonnal eleget tenni, mert a visszatérés után rengeteg feladat szakad a nyakunkba, akkor kedvesen mondjunk nemet, és jelezzük, mikor térünk vissza a témára. Ha pedig nézeteltérés adódik, törekedjünk a közös célok szem előtt tartására, és kerüljük a felesleges konfrontációt.
Nem kevésbé fontos a mások személyes terének tiszteletben tartása – mielőtt más íróasztalánál vagy tárgyai között tennénk rendet, mindig kérjünk engedélyt. Ezek a kedves gesztusok jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy mindenki kényelmesebben érezze magát a munkahelyén.
Szünetek és dohányzás
A szünetek beiktatása a hatékony munkavégzés része, ugyanakkor a dohányzás és a hevített termékek használata gyakran panasz tárgyát képezi a munkahelyeken. A nemdohányzó kollégák sokszor úgy érzik, hogy ezek a szokások extra pihenőidőt jelentenek a dohányzóknak, hevített termék használóknak, ami növelheti az ő munkaterhelésüket. A méltányosság érdekében fontos, hogy a vállalatok egyértelmű szabályokat vezessenek be: például kijelölt dohányzóhelyekkel, hivatalos pihenőidők bevezetésével, vagy olyan megoldásokkal, amelyek mindenkinek azonos szüneti lehetőséget biztosítanak.
Egyes cégek innovatív kompenzációs gyakorlatokat is alkalmaznak – például extra szabadságot adnak a nemdohányzó munkavállalóknak. A dohányzók és hevített készüléket használók tiszteletet mutathatnak nemdohányzó kollégáik iránt azzal, hogy betartják a vállalati szabályzatot, nem a közös helyiségekben használják eszközeiket, odafigyelnek a ruháikon visszamaradó szagokra, megfelelően kezelik a cigarettacsikkeket vagy dohánytölteteket, valamint ügyelnek arra, hogy szüneteik időtartama ne menjen a közös munkaterhelés rovására.
A munkahelyi harmónia sokszor ezeken a kis dolgokon múlik: egy barátságos üdvözlés, egy tiszta közös tér, egy őszinte, de udvarias „nem”. Ha odafigyelünk egymásra, könnyebben vészeljük át a visszatérés első napjait, és együtt teremthetünk pozitív, támogató munkahelyi légkört.
További részletek: https://hevitettetikett.hu/
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Használat alapú rugalmasságot biztosít az MSP-k és a KKV-k számára a Zyxel
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung digitális háztartási készülékei megkapták az első TÜV Nord IoT biztonsági tanúsítványt
-
Mozgásban2 hét ago
Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég
-
Okoseszközök2 hét ago
Művészeti inspiráció a Samsung QLED televíziók valódi kvantumpont-technológiájával
-
Gazdaság2 hét ago
Földkerülésnyi energia 16 akkuszekrényben: új energiatárolót adott át az E.ON Soroksáron
-
Tippek2 hét ago
Hogyan térjünk vissza a munkába nyaralás után? – a munkahelyi etikett segít.
-
Gazdaság2 hét ago
A pénz pszichológiája – Hogyan gondolkodjunk helyesen a pénzről?
-
Okoseszközök2 hét ago
Papírhatású kijelzővel és 2.5K felbontással érkezik a HUAWEI MatePad 11.5