Tippek
Magyarországon is elindult a YouTube Kids
2020. júliusától a YouTube Kids Magyarországon is elérhetővé vált. Ezentúl könnyebb lesz megtalálni a gyerekek kedvenc videóit, a szülők pedig egyszerű eszközökkel választhatják ki a megfelelő csatornákat, és határozhatják meg a videónézésre fordítható időt, így gyermekeik családbarát módon használhatják a YouTube Kids-et.
A YouTube Kids egyszerűbbé teszi, hogy a gyerekek számára kedves rajzfilmeket keressünk, mondókákat hallgassunk, valamint megtaláljuk a választ különféle matematikával, tudományokkal vagy természettel kapcsolatos kérdésekre.
Öt évvel ezelőtti indulása óta a YouTube Kids a piacon elérhető egyik legnépszerűbb gyermekeknek fejlesztett alkalmazás lett – mostantól pedig YouTube Kids Magyarországon is elérhető. Az alkalmazás díjmentesen letölthető, és telefonján, táblagépén vagy nagyképernyőn is élvezheti a ChromeCast, Apple TV, játékkonzolok vagy egy Smart TV segítségével.
Az öt legnépszerűbb szolgáltatás, amelyeket szerintünk a magyar családok is szívesen használnak majd:
Családbarát tartalom: A YouTube Kids alkalmazást a családok igényeit szem előtt tartva hoztuk létre. A YouTube Kids olyan családbarát környezetet teremt, ahol a gyerekek kíváncsiságukat és fantáziájukat szabadjára engedve böngészhetnek a csatornák között és a lejátszási listákban, amelyeket négy kategóriába osztottunk: Műsorok, Zene, Felfedezés és Játék.
Partnergyűjtemények: A gyerekek számos témában élvezhetik a megbízható csatornák gyűjteményét – a művészetektől kezdve a kézműveskedésen át a zenéig, a sportig, vagy a tanulásig. A szülők pedig könnyen kiválaszthatják, hogy a gyűjtemények és a témák közül melyeket szeretnék gyermekeik számára elérhetővé tenni.
Felhasználóbarát: A nagyobb képek, a színes kialakítás és a jól látható ikonok megkönnyítik a kicsik számára az alkalmazás használatát. Amikor a szülők először nyitják meg az alkalmazást, rögtön látni fogják, hogyan szűri és javasolja a YouTube Kids az egyes tartalmakat.
Szülő által jóváhagyott tartalom: Az alkalmazásba számos olyan funkciót építettünk be, amelyek segítenek a szülőknek ellenőrizni a gyermekeik által megtekintett tartalmakat. A „jóváhagyott tartalom” mód lehetővé teszi a szülők számára, hogy kiválasszák azokat a videókat és csatornákat, amelyeket gyermekeik számára elérhetővé akarnak tenni az alkalmazásban. Ha a szülők szeretnék maguk kijelölni, hogy milyen tartalmat nézhetnek meg gyermekeik az alkalmazáson belül, vagy bizonyos videókat vagy csatornákat szeretnének kizárni, akkor ezt is könnyedén megtehetik. A szülők továbbá azt is eldönthetik, hogy engedélyezik-e vagy sem a keresés funkció használatát.
Képernyő előtt töltött idő: A beépített időzítővel a szülők könnyen korlátozhatják gyermekeik képernyő előtt töltött idejét – például 30 perces időtartamokat beállítva. Az alkalmazás értesíti a gyermeket, ha az engedélyezett idő lejárt.
A családok évek óta használják a YouTube-ot, a legkülönbözőbb témákban számtalan órányi videót néztek meg. A YouTube Kids a világ minden tájáról származó filmkészítők, tanárok és alkotók népszerű gyermekprogramjait kínálja. Remek forrása lehet az oktatásnak és a szórakozásnak egyaránt. A Walt Disney, a Szezám utca, a Peppa malac és más kedvencek mellett a gyerekek olyan sorozatokat nézhetnek az általuk már kedvelt helyi csatornákon, mint a Bogyó és Babóca, a KEDD vagy a Pocoyo. Elmoval, a Sütiszörnnyel és Big Birddel együtt játékosan tanulhatják az angol ábécét, új ismereteket sajátíthatnak el a dinoszauruszokról a National Geographic Kids segítségével, vagy zenét hallgathatnak Olaffal. Tomiékkal kideríthetik, hogy milyen sportokat szeretnek, Rolandó pedig bűvésztrükköket mutat nekik. A YouTube Kids támogatja a 360 fokos videókat is, csak egyszerűen mozgatnunk kell a telefont vagy táblagépét a felfedezéshez. A gyerekek szüleikkel együtt felpattanhatnak a LEGO hullámvasútra, vagy meglátogathatják a Broadway egyik színházát, hogy megnézzék az Oroszlánkirály zenés előadását.
Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy az online elérhető tartalom családbarát legyen, de egyetlen rendszer sem tökéletes. Abban az esetben, ha a szülők olyan videót találnak, amely aggasztja őket, könnyen jelenthetik azt, és ezzel segíthetnek a platform folyamatos fejlesztésében.
YouTube Kids Magyarországon:
“Nagyon örülünk, hogy mostantól a YouTube Kids Magyarországon is elindul, amely a szülők és a gyermekek érdekeit figyelembe véve készült, lehetővé téve azt, hogy a gyermekek a legjobb felfedezésre váró videókat és témákat találják meg. Egy olyan biztonságosabb, gyermekeknek szóló önálló videó streaming szolgáltatásról van szó, amelynek a szülői felügyeleti eszközök is alapvető részei. Ezekkel személyre szabható a tartalom és a felhasználói élmény, így azt minden család a saját igényeihez igazíthatja” – mondta Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője.
Az alkalmazást letöltheti a Google Play és az Apple Store oldalakon.
YouTube Kids:
- A YouTube Kids 2015 februárjában indult, világszerte 79 piacon érhető el és 32 nyelvre fordították le.
- A YouTube Kids-nek eddig több tízmillió letöltése és nézője volt, több mint 160 milliárd megtekintéssel.
- A YouTube Kids a 3–12 éveseknek szól. A YouTube a 13 éves vagy annál idősebb korosztály számára készült.
- A YouTube Kids-et használhatja okostelefonon vagy táblagépen (iOS 7 vagy frissebb, Android 4.1 vagy frissebb) vagy TV-n a ChromeCast, az Apple TV, játékkonzolok, Smart TV vagy Android TV és Apple TV használatával.
- A YouTube Kids használatához a gyermekeknek nincs szükségük Google Fiókra. A gyerekek nem tudnak videókat feltölteni és kommentelni, kizárólag nézni tudják a tartalmakat.
Tippek
Így oldható az őszi feszültség a munkahelyeken
Az ősz a legtöbb munkahelyen az év legsűrűbb, legstresszesebb időszaka: ez jelenti az utolsó lehetőséget az év elején kitűzött célok teljesítésére, az ünnepek közeledtével ráadásul mindenhol nő a forgalom, ami az ügyfélszolgálatokra is jelentős terhet ró. Nem véletlen tehát, hogy ilyenkor feszültebb a helyzet az irodákban.
A TOPdesk szakértője most összegyűjtötte azokat a tippeket és eszközöket, amelyek megoldást jelenthetnek a problémára.
Komoly gazdasági következményei lehetnek annak, ha hosszabb ideig stresszesek a munkavállalók: a feszültség rövid távon a teljesítmény romlásához, hosszabb távon pedig akár magasabb fluktuációhoz is vezethet. Miközben az alkalmazottak megpróbálnak megbirkózni az őszi időszakban tapasztalható, fokozott stressz-szinttel, kevesebb személyes erőforrásuk marad a konstruktív tevékenységekre, mivel kapacitásuk nagy részét a különféle általuk érzékelt stresszorok kezelésére kell fordítaniuk. Zakrzewski Anita, a TOPdesk szakértője szerint ezek a stresszorok azonban nagyban csökkenthetők néhány egyszerű megoldással.
Tudásbázis
Szoros határidők mellett az egyik legjelentősebb stresszforrást az jelentheti, ha a munkavállalók nem kapnak időben választ a kérdéseikre, és másokra kell várniuk egy feladat megoldásához. Erre jelenthet megoldást egy digitális, bárki számára hozzáférhető belső tudásbázis, ahol a gyakran felmerülő kérdésekre a kollégák azonnal, további munkatársak bevonása nélkül megtalálják a válaszokat. A tudásbázis fokozatosan is kiépíthető, így létrehozása még egy sűrűbb időszakban sem jelent nagy időbefektetést.
Önkiszolgáló felület
Ez a módszer nem csak házon belül alkalmazható jól: ha egy vállalat ügyfelekkel dolgozik, rengeteg értékes időt szabadíthat fel a saját munkavállalói számára, ha a gyakori kérdésekre az ügyfelek is egyszerűen – plusz kérdésfeltevés nélkül – megtalálják a válaszokat egy önkiszolgáló portálon. Az így felszabadult időt a kollégák összetettebb problémák megoldására fordíthatják, ami nem csak nyugodtabbá, de érdekesebbé is teszi a munkát számukra. „Minden probléma vagy kérdés, ami többször felmerül az ügyfelek részéről, rögzíthető egy önkiszolgáló portálon” – mondta el Zakrzewski Anita a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője. „A kollégák egyetlen felületen azonnal megtalálhatják az ilyen típusú kérdésekre a válaszokat, amivel nem csak a saját munkájukat könnyítik meg, de kevésbé terhelik – azaz lassítják – a többi csapattagot is. Egy önkiszolgáló portál tehát a teljes csapat hatékonyságát növeli, ami a sűrűbb időszakokban kulcsfontosságú tényező a munkahelyi stressz szempontjából.”
Chatbot
A szakértő szerint természetes, hogy az önkiszolgáló megoldások nem képesek teljes mértékben helyettesíteni a közvetlen kapcsolatfelvételt, hiszen mindig lesz olyan kolléga vagy ügyfél, aki inkább személyes segítségre vágyik. Ez azonban tipikusan az ügyfélszolgálatokon azt eredményezheti, hogy a kollégák újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolják meg. Itt jelenthet nagy segítséget egy ma már megbízhatóan működő chatbot, ami képes az egyszerűbb kérdésekre önállóan, a tudásbázis vagy a GYIK alapján megadni a válaszokat. Egy chatbot elemzi a kérdés szövegét, értelmezi annak jelentését, és ez alapján pontosan tudja, mit kérdezzen vagy mondjon a kérdezőnek. Ez pedig mindenki számára előnyös: a kérdező hamarabb kap választ, a munkatársak pedig több időt tudnak a valóban értékes munkára fordítani. „A legideálisabb megoldás az, ha ezeket az eszközöket kombináljuk, több csatornán kvázi automatizálva a feladatvégzést” – teszi hozzá a szakértő. „A hatékonyságnövelő, tehercsökkentő módszerek pedig kényelmesen kezelhetőek és átláthatóak, ha egyetlen szolgáltatásmenedzsment-rendszerbe vannak integrálva.”
Munkavállalói jóllét
Az ősz minden hatékonyságnövelő eszköz mellett is sűrű időszak, ezért érdemes ilyenkor még nagyobb hangsúlyt fektetni a munkavállalói jóllétre. A dolgozók mentális és fizikai egészségét számos módszerrel támogathatja egy vállalat: céges masszázs, sétáló meetingek, nassolnivaló – akár ezek az apró szívességek is nagyot lendítenek majd a munkavállalók elégedettségén a stresszes napokon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Kitörni a buborékból: divatossá tennék a fenntarthatóságot
Ariana Grande, Selena Gomez és Kylie Jenner – csak néhány sztár, aki az elmúlt időszakban buborékszoknyát viselt.
Népszerűsége nem véletlen, hiszen többek között a 2024-es Koppenhágai Divathéten a buborékszoknya volt az egyik legnagyobb sláger. Utána több mint 700 százalékkal nőttek meg az eladásai – derült ki nemrég a Dumaszínházban rendezett Bubble Day-n.
„Ezt a ruhadarabot még Pierre Cardin tervezte 1954-ben. A neve onnan származik, hogy angolul bubble skirt-nek nevezték. Jelenleg többféle stílusú hódít belőle, de a skandináv buborékszoknyák is kifejezetten népszerűnek számítanak”
– hangsúlyozta Domonkos Aida, a budapesti Metropolitan Egyetem divattervező szakos hallgatója, valamint a SodaStream Bubble Day műsorvezetője.
A buborékszoknya jó példa arra, hogyan tudnak túlélni tetszetős és kreatív ötletek éveket, vagy évtizedeket. A SodaStream is ilyen, amelynek megszületése egy londoni ginfőzde tulajdonosának is köszönhető. A szénsavas víz otthoni előállításának ötletét George Gilbey dolgozta ki 1903-ban. Találékonysága révén napjainkban már otthon is olthatjuk a szomjunkat buborékos vízzel.
A szénsavasvíz sohasem megy ki a divatból, de fontos, hogy fenntarthatóvá tegyük a fogyasztását.
„Bár tény és való, hogy egy ideje vissza lehet váltani az eldobható PET-palackokat, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy például egy félliteres, egyszerhasználatos műanyag-palack előállításához 2-3 liter vízre van szükség”
– hangsúlyozta a Palackvisszaváltás keservei – Repontozásos vereség? című előadásában Litkay Gergely humorista. Hozzátette: egy 1,5 literes palack gyártásához körülbelül 0,3 kWh energia szükséges. 2500 darab palack esetében ez 750 kWh áram, ami körülbelül egy átlagos magyar háztartás éves fogyasztásának felel meg. A legjobb megoldás, ha az eldobható PET-palackokat le sem kell gyártani.
„A SodaStream hosszú ideje a nehéz üdítős csomagok cipelésének, valamint az üvegvisszaváltás egyik legjobb alternatívája. Egy komplex, életmódváltással felérő rendszert kínálunk, amellyel a fogyasztók csökkenthetik ökológiai lábnyomukat”
– hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.
A SodaStream az eseményen több újdonságot is bemutatott azok számára, akik számára a fenntarthatóság nemcsak egy divatos szó. Lerántották a leplet a márka új thermo palackjáról, a Fizz&Go-ról, amely akár 12 órán át is melegen, vagy hidegen tudja tartani a betöltött italokat, de szintén a Dumaszínházban debütált a SodaStream Enso két új – matt fekete és homok színű – változata.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Ezek a használt autók kelnek el a leghamarabb
A Használtautó.hu legfrissebb elemzése azt vizsgálta, mely modellek cserélnek gazdát a leggyorsabban a magyar használtautó-piacon.
A forgási sebességet – vagyis a „turnover” értéket – úgy számolták, hogy átlagosan hány nap telik el a hirdetés felkerülésétől a levételéig. A turnover adatok alapján az Ignis, a Wagon R+, az SX4 és a Swift egyaránt a legkeresettebb autók közé tartoznak. A leggyorsabban eladható autók toplistáját, valamint az életkor és hajtáslánc szerinti turnover-adatokat vizsgálta 2025 januártól augusztusig a Használtautó.hu.
A Suzuki kisautói pár hét alatt gazdára találnak, de egy régi Peugeot is meglepően gyorsan elkel
A Használtautó.hu friss, 2025 január–augusztusi adatai alapján egyértelmű, hogy a magyar használtautó-piacon egyes modellek szó szerint napok alatt gazdára találnak. A leggyorsabban eladható típusok listáját a Suzuki vezeti: az Ignis mindössze 14,9 napos átlagos eladási idővel áll az első helyen, szorosan mögötte a Wagon R+ – 15,5 nap, és az SX – 16,6 nap. A negyedik helyen a Suzuki Swift található 18 napos átlagos turnover-idővel, míg az ötödik leggyorsabban eladható modell a Peugeot 307, 18,1 napos értékkel.
„A magyar használtautó-piacon az ár a legmeghatározóbb tényező a vásárlási döntésekben, de a márka megítélése is kulcsszerepet játszik. Nem véletlen, hogy a Suzuki az egyik leggyorsabban gazdát cserélő márka: széles körben kedvelt, egyszerű felépítésének köszönhetően megbízható, szervizelése pedig olcsó és kiszámítható. Ezek miatt nemcsak a 15 évnél idősebb, hanem a 10–14 éves kategóriában is kiemelkedően népszerű. Érdekes adat továbbá, hogy a Peugeot 307 bizonyult az egyik leggyorsabban eladható modellnek. A Peugeot régebbi típusait sokan minőségi előrelépésként tekintik a Suzukikhoz képest, ráadásul széles motor- és karosszériaválasztékuk is vonzóvá teszi őket a használtpiacon”
– emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.
Meglepő módon a legöregebb autók kelnek el a leggyorsabban a magyar piacon. A 15 évnél idősebb járművek átlagosan 21,9 nap alatt cserélnek gazdát, míg a 10–14 éves autók már 25,9 napos értéket mutatnak. Az 5–9 év közötti autók 27,5 napos átlaga is viszonylag jó, de a 0–4 éves, tehát újszerű autók már csak 42,5 nap alatt kelnek el, vagyis kétszer lassabban, mint az idősebb társaik.
Ez részben az árkülönbségekkel magyarázható: az idősebb autók alacsonyabb ára és olcsóbb fenntartása sok esetben gyorsabb döntésre ösztönzi a vevőket.
A benzinesek a legkapósabbak
Ha a hajtáslánc szerint nézzük az adatokat, az derül ki, hogy a hagyományos benzin- és dízelüzemű autók kelnek el a leggyorsabban a magyar piacon: a benzines járművek átlagosan 25,9 nap, míg a dízelek 26,4 nap alatt cserélnek gazdát. Ehhez képest az elektromos autóknál az átlagos eladási idő 33,3 nap, a hibridek esetében pedig még ennél is hosszabb, 35,4 nap.
Ez azt jelenti, hogy bár a villanyautók és hibrid modellek iránti érdeklődés fokozatosan nő, a piacon továbbra is a klasszikus hajtásláncok dominálnak, ha gyors értékesítésről van szó. Ennek oka lehet a hagyományos autók ismertsége, javíthatósága és alacsonyabb ára, illetve az alternatív hajtású modellekkel kapcsolatos fenntartási vagy töltési kérdések is.
Összefoglalva, a turnover-adatokból egyértelműen kirajzolódik, hogy az ismert, könnyen fenntartható modellek kelnek el a leggyorsabban a magyar használtautó-piacon. A Suzuki modelljei nemcsak az alsó árkategóriában népszerűek, de technikai egyszerűségük és országos szervizhálózatuk miatt is keresettek. A Peugeot 307 példája pedig arra világít rá, hogy még a régebbi típusok is versenyképesek lehetnek, ha praktikus kialakításuk és elérhető áruk van.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Zöld6 nap ago
Kiszárad a Balaton? – Az AI mondja meg?
-
Tippek2 hét ago
Kitörni a buborékból: divatossá tennék a fenntarthatóságot
-
Okoseszközök2 hét ago
Extrém ellenállóképességgel vértezték fel a G-Shock újdonságát
-
Gazdaság2 hét ago
A teljes nyomdai szektort veszélyezteti a brutális adóemelés
-
Gazdaság2 hét ago
Új csúcson a Bitcoin árfolyama
-
Gazdaság2 hét ago
Új, rugalmas üzleti tarifacsalád és digitális app KKV-knak
-
Okoseszközök2 hét ago
AI-funkciókkal és díjmentes előfizetésekkel érkezik a T Phone 3 Pro
-
Ipar2 hét ago
A napenergia szerepe egyre nő a kiskereskedelemben