A jelenlegi helyzetben sok kereskedő döntött üzlete zárva tartása mellett, akik pedig nyitva maradtak, gyakran küzdenek az alacsony forgalommal és a társadalmi távolságtartás miatt kialakult új fogyasztói igényekkel.
Míg a vállalkozások mindegyike kénytelen egyedi kihívásokkal is szembenézni, az egyik kritikus döntés ma már mindenki számára megkerülhetetlen, ez pedig a digitális jelenlét szükségessége.
A világjárványnak köszönhetően a fogyasztók elsősorban a digitális megoldások felé fordulnak, és elvárják, hogy gyorsan és biztonságosan tudjanak keresni, vásárolni és megrendelni termékeket – mindezt otthonról, a társadalmi távolságtartás szabályait betartva. Ez az elmozdulás minden vállalkozás esetében megköveteli az üzleti modell újragondolását és a változó fogyasztói igényekhez való alkalmazkodást, mérettől függetlenül.
A digitális átalakulás kulcsfontosságú, de a „digitális jelenlét” nem feltétlenül jelenti egy teljes multimédiás weboldal felépítését, vagy a fizikai vállalkozás bezárásának kockázatát. Vannak megoldások, amelyek segítségével a vállalkozások gyorsan fejleszthetik vagy finomíthatják tapasztalataikat a digitális kereskedelem terén, akár van már megalapozott webes jelenlétük, akár nincs.
CyberSource csapatunk alábbi tippjei az üzleti vállalkozások online jelenlétének elindításában és a már meglévő online jelenlét aktuális trendekhez való igazításában nyújthatnak segítséget:
Digitális jelenlét létrehozása: Hozzon létre egy egyszerű weboldalt az ügyfelek eléréséhez! Számos kulcsrakész megoldás érhető el, de érdemes figyelni arra, hogy olyan weboldal-szolgáltatót válasszon, amely kompatibilis fizetési rendszerével, hogy könnyű legyen kialakítani az online fizetést.
Használja ki az e-kereskedelem lehetőségeit: Hozza ki a legtöbbet üzleti weboldalából! Ha az eddig elsősorban marketing célokat szolgált, adjon hozzá e-kereskedelmi funkciókat, tegye elérhetővé az online fizetést.. Ez nem csak a meglévő ügyfelek elérésében segítheti vállalkozását, hanem megteremti a lehetőséget az országos, vagy akár világszintű terjeszkedésre is.
Használja ki az alternatív digitális fizetési lehetőségeket:
Digitális számlázás: Még a nagyobb kereskedőknek is kihívást jelenthetnek az ügyfelek telefonon feladott megrendelései, miközben az üzletek zárva vannak és a munkatársak otthonról dolgoznak. Egyszerű digitális számlázási megoldással az eladók e-mailben küldhetnek ki számlákat, amelyek egy linkre kattintva lehetővé teszik az ügyfelek számára az online fizetést és a termék későbbi átvételét, ami segít az eladónak gyorsabban megkapni a termék ellenértékét. Ez egy remek lehetőség a szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára is – legyen szó készülékek javításáról vagy online közvetített jógaórákról.
Virtuális terminál: Lehetővé teszi az eladók számára, hogy telefonon vegyenek fel rendelést, és azt online értékesítési ponton keresztül dolgozhassák fel.
Mobil POS terminál: iOS és Android mPOS alkalmazás használata során elegendő a fizetendő összeget beírni, aláírás nem szükséges, ami ideális a mostani érintésmentes fizetési elvárások tükrében.
Gondolja újra pénztári tapasztalatait: Azon vállalkozások számára, amelyek a fizikai üzletben vásárló ügyfelektől függenek, kritikus jelentőségű az ügyfelek és az alkalmazottak biztonságának megőrzése. A CyberSource Secure Acceptance Hosted Checkout elnevezésű biztonságos online fizetési megoldás felhasználásával egy autóipari szolgáltatási lánc lehetővé tette az ügyfelek számára, hogy a szolgáltatásokat helyben foglalják le és a telefonjukra küldött link segítségével fizessenek. Ezt az új, érintésmentes kereskedelmi élményt egy hét alatt integrálták szolgáltatásaikba, amely elősegítette az üzleti tevékenységek folytatását, növelte az ügyfelek elégedettségét és az alkalmazottak biztonságát.
Fizessen most, vegye át később: A helyszíni átvétel és kiszállítás kialakítása kritikus jelentőségűvé vált a kis- és nagyméretű kereskedők számára egyaránt, mivel fenntartja a készletáramlást és a foglalkoztatást. A CyberSource e-kereskedelemi fizetési megoldásai lehetővé teszik a kereskedőknek, hogy érintésmentes helyszíni átvételt kínáljanak.
Még a legnagyobb vállalatoknak is segítségre van szükségük az erőforrások, eszközök és üzleti modellek új fogyasztói igényekhez és változó szokásokhoz való igazításában. Az egyik jelentős szupermarket lánc például a CyberSource csaláskezelő eszközét, a Decision Managert használja, hogy megakadályozza az alapvető fontosságú árucikkek tömeges felvásárlását. Az eszköz segítségével az üzletek korlátozhatják a legkeresettebb termékek, mint a WC-papír vagy a kézi tisztítószer megengedett vásárlási mennyiségét.
A Visa CyberSource platformja 360-fokos áttekintést nyújt az ügyfelek fizetési preferenciáiról, integrált digitális fizetési megoldásokat, csalás-felderítő eszközöket és még sok más lehetőséget kínál a vállalkozások számára. Ezek új, hatékony módon járulnak hozzá a megalapozottabb döntések meghozatalához, a bevételek növeléséhez és a fogyasztókkal való kapcsolatteremtéshez a fizetésekhez kapcsolódóan – legyen szó nemzetközi kiskereskedőről, helyi óvodáról vagy kertészeti láncról.
A CyberSource gateway szolgáltatás számos digitális fizetési és csaláskezelő eszközhöz ad hozzáférést, hogy segítséget nyújtson a digitális átalakulás néha kihívást jelentő feladatában, különösen egy olyan időszakban, amikor sok vállalkozás egyébként is rendkívül nagy terheket cipel.
Az egész világon látjuk, a vállalkozások ilyen jellegű átalakulását és alkalmazkodását, hogy alkalmazottaikat biztonságban tudják tartani, és az ügyfeleik is elégedettek maradjanak. A Visa CyberSource csapata rendelkezésre áll a megfelelő eszközök kiválasztásában és felállításában az egyes vállalkozások változó igényeinek gyors és egyszerű kiszolgálása érdekében. Változatos, együtt vagy önállóan is működő ajánlataival hatékony segítséget tud nyújtani a kereskedőknek az online működés megvalósításában, távoli fizetési megoldás felépítésében vagy új és egyedi csalási helyzetek kezelésében, hogy ők továbbra is az ügyfeleikre koncentrálhassanak.
Karácsony körül is fokozottan figyeljünk a biztonságra
Közelegnek az ünnepek, készülünk a pihenésre, de még egy utolsó hajrá vár valószínűleg mindenkire.
Fontos, hogy ilyenkor vigyázzunk magunkra és telefonunkra is, a HONOR pedig pár egyszerű, de a biztonság szempontjából kifejezetten hasznos tippel próbálja segíteni a felhasználókat.
💭 Készítsünk biztonsági mentést a felhőbe – A karácsonyi vagy évzáró bulik sajnos remek lehetőséget szolgáltatnak arra, hogy megsérüljön telefonunk. Nagyon fontos, hogy készítsünk biztonsági mentést adatainkról, így, ha valami történik is eszközünkkel, nem veszik minden kárba.
💧 Használjunk vízálló tokot – A karácsonyfa-vadászat, az ajándékok begyűjtése és az egyéb szaladgálások balesetveszélyesek, pláne, ha esik vagy havazik. A HONOR legtöbb készüléke ugyan rendelkezik vízállósággal, azonban nem árt, ha szerzünk készülékeinkhez vízálló tokot, hogy legalább belülről ne sérüljenek.
📍 Használjunk helymeghatározást – A nagy sürgés-forgás közepette könnyedén ottfelejthetjük valahol telefonunkat, akár táskánkkal együtt. Az elérhető helymeghatározó alkalmazások segítenek abban, hogy egy másik eszköz segítségével megtaláljuk készülékünket, mielőtt még más csap le rá.
🔒 Ügyeljünk az online biztonságra is – Csábító lehet gyorsan még az utolsó pillanatban beszerezni pár dolgot online, de figyeljünk arra, hogy ne essünk adathalászat áldozatául. Ellenőrizzük a weboldalakat, ahonnan rendelünk, és ne adjuk meg személyes információinkat, jelszavainkat illetékteleneknek. Ügyeljünk arra is, hogy ne nyilvános Wi-Fi-n bonyolítsunk le tranzakciókat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A karácsonyi ajándékozási szezon nem csak minket, vásárlókat, hanem a játékpiacot is kihívások elé állítja. A hazai piacvezető REGIO JÁTÉK ügyvezető igazgató-helyettese, Gyaraki Dávid elmondta, hogyan készülnek fel az év végi csúcsidőszakra, amikor éves forgalmuk felét realizálják.
A karácsony egy egészen más bolygó, és a diafilm is új értelmet nyer
A REGIO JÁTÉK működése teljesen átalakul a november-decemberi időszakban, amely „turbófokozatot” igényel a logisztikai háttértől is. A vásárlási szokásokban a Black Friday jelentette a legnagyobb változást az elmúlt években: ez a kampány előrébb hozta a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét, bár a korábbi „letaposós” rohamok konszolidálódtak. A slágertermékek között továbbra is a LEGO és a társasjátékok vezetnek, azonban meglepő módon a diafilmvetítő is mindig toplistás.
A diavetítőt egyébként éppen Gyaraki Dávid édesapja, a vállalat vezetője támasztotta fel, miután húsz évvel ezelőtt hiány volt a régi, lemezgyári kiadásából a piacon. Az új verzió LED-es, nem forrósodik, és kompatibilis a régi filmekkel. Így a klasszikus meséken túl, mint az „Öreg néne őzikéje”, új tartalmak is készülnek, például a „Bogyó és Babóca” vagy a „Kufli” sorozatok.
Társasjáték, nem csak hardcore gamereknek
A boltokat járva szinte egyértelmű, hogy a társasjáték-piac aranykorát éli. A klasszikus, versengő játékok mellett egyre népszerűbbek a kooperatív és asszociációs játékok, így már tényleg mindenki megtalálhatja a számára izgalmas formát. A kooperatív típusúak a közös célokra, például egy szigetről való megmenekülésre vagy az univerzum közös megmentésére fókuszálnak, az asszociációs és absztrakt játékok pedig a kreativitásra építenek.
A modern játékok demokratizálták is a piacot: ma már nemcsak „hardcore gamerek”, hanem átlagos családok is tartalmas, közös élményt találhatnak a társasozásban. Ugyanakkor vannak olyan különlegességek is, mint például a Sikoly társasjáték, amelyben a technológia is szerepet kap: applikáció használatával ugyanis a játék egy pontján a résztvevők egy hívást kaphatnak, és az itt elhangzottak döntik el a további lépéseket.
Érdekesség, hogy míg a játékokat általában többnyire az anyukák veszik, az apukák inkább a társasjáték-felelősök és a távirányítós autók beszerzésében is szívesen is kiveszik a részüket, hiszen tudjuk, hogy „minden játék a bennünk lévő kisgyerek öröme” – fogalmaz a REGIO JÁTÉK ügyvezető igazgató-helyettese.
A játékok nem az Északi-sarkról, hanem Kínából érkeznek a fa alá
A játékok döntő többsége Távol-Keletről, elsősorban Kínából érkezik, ahol a jól kiépített ipar lehetővé teszi a tömeggyártást. A hazai gyártás ezzel nem tudja felvenni a versenyt, a magasabb alapanyagköltségek és a korlátozott exportcsatornák miatt, így szinte olcsóbb az ottani késztermék, mint az európai nyersanyag.
A játékpiac továbbá jelentősen előfinanszírozott, így elvileg akár már szeptemberben beszerezhetnénk az összes karácsonyi ajándékot. A REGIO JÁTÉK-nál a rendeléseket minimum fél évvel előre leadják, hogy a játékok időben, augusztus végére megérkezzenek. A nagykereskedőik pedig jellemzően szeptember elején töltik fel készleteiket a viszonteladók és vásárlók számára.
Automatizált raktárból, gyorsan, pontosan
Mindennek hátterében óriási logisztikai rendszer áll. A REGIO JÁTÉK 10 ezer négyzetméteres, 2017 óta működő törökbálinti raktára a szezonális időszakban hatalmas terhelést kap. A Kínából, hajóval érkező árukat, az uniós vámellenőrzés után, kamionnal szállítják az országba, majd a központba. Itt szortírozás és betárolás következik, vagy továbbítják az árut a 44 üzlet és a webáruház számára. Mivel karácsony előtt az átlagoshoz képest akár négy-ötszörösére is felpörög a forgalom, ilyenkor akár naponta kétszer is kiszállítanak az üzletekbe.
A raktárt 2020-ban automatizálták, hogy még inkább felgyorsítsák a munkafolyamatokat, minimalizálják a hibákat, és csökkentsék az emberi erőforrásokra való túlzott támaszkodást, mivel a jó munkaerő megtalálása a raktári környezetben is komoly kihívás. A Siemens-technológiával vezérelt és automatizált rendszer most 10 másodpercenként helyez fel egy dobozt a 800 méter hosszú szalagra, kezelve a legkisebb diafilmtől a kétméteres plüssmackókig minden terméket. A fejlesztés a hatékonyság mellett a készletpontosságot is javította: a gép a vonalkódok alapján válogatja a beérkező árut, így például látja, adott darabból mennyit kell betárolni, és mennyi kerüljön a boltokba.
Zöldül a játékpiac is
Ma már a piac és a vásárlók is elvárják, hogy egyre fenntarthatóbb módon állítsák elő a játékokat, miközben azok esztétikusak maradnak. Ez kezdetben ellentmondott a kínai beszállítói logikának, hiszen ez plusz erőforrásokat igényel a gyártás során.
A szülők elsősorban a gyerekek egészsége miatt keresik ezeket a megoldásokat, de persze a pénztárca érzékenysége még mindig meghatározza a döntéseket Gyaraki Dávid szerint. A szakember az Ipar Hangjai podcast friss epizódjában emellett elmondta, hogy nem csak a késztermékek esetében szentelnek figyelmet a környezettudatos megoldásoknak, hanem a törökbálinti raktár működtetését is napkollektorok, illetve energiatároló rendszer segíti, sőt, évtizedek óta bejáratott módszereik vannak a játékok és a kartoncsomagolások újrahasznosítására is.
Cégek csatlakozását várják a Nemzeti Faültetés Napjához
„Az ország 8 régiójában több helyszínen ültetünk el legkevesebb 100 ezer fát 2025. március 1-jén, de jóval többet szeretnénk, ezért várjuk további környezettudatos cégek jelentkezését” – mondta el a 10 millió Fa főkoordinátora, Hervai Franciska. A partnereink ESG törekvéseik elérése mellett komoly megjelenési felületet kapnak a helyszíneken és kampányaink során, melyeket a Content’ n more (CNM) reklámügynökség koordinál.
Máris több mint 30 közéleti személyiség, köztük Geszti Péter, Döbrösi Laura, Litkai Gergely, és Csányi Vilmos etológus csatlakozott a 10 millió Fa közösség által kezdeményezett Nemzeti Faültetés Napjához. A művészek mellett több cég is beállt a soha nem látott méretű faültetés mellé, mint a Gránit Bank, Anima Travel, Gigawood. „Továbbra is keressük céges partnereinket, akik a „kötelező zöldkonferenciákon túl, 2025 tavaszán cselekednének is, hogy túlszárnyalhassuk eredeti elképzeléseinket, és minél többen örülhessenek az erdősítés, Miyawaki-faültetés, csemeteültetés, városi ültetés eredményeinek – mondta el Hervai Franciska. A 10 millió Fa főkoordinátora hozzátette, hogy a vállalkozások számára a faültetés élménye, és ESG céljaik elérése mellett komoly brandépítési lehetőséget is biztosítanak.
Komoly értéket kapnak a Nemzeti Faültetés Napja partnercégei
A Nemzeti Faültetés Napja során több száz helyszínen, erdőszélen, városi környezetben ültetünk – mely helyszíneken megjelenést biztosítunk partnercégeinknek. Ezenfelül közösségi médiás és sajtómegjelenéseket is szervezünk a Content’ n more (CNM) reklámügynökség támogatásával, melyen partnereink a Nemzeti Faültetés Napja és a 10 millió Fa brand mellet jelenhetnek meg – mondta el Hervai Franciska.
„Nem csak fákat, gondolatokat is ültetünk!”
„Sokak számára túl nagy falatnak tűnik a klímaválsággal felvenni a küzdelmet, mondván, a kormányok, gazdasági szereplők nélkül mindez lehetetlen. Ugyanakkor programtervekkel, konferenciákkal, tanulmányokkal teli a polc, látjuk hová jutottunk, itt a cselekvés ideje! Ahogyan Csányi Vilmos ökológus fogalmazott sajtótájékoztatónkon, ’Magyarországon mintegy 6 milliárd fa található, ezt kellene duplázni, triplázni. A 10 millió fa elültetése az első lépés”. Mi a 10 millió Fánál tapasztaljuk, hogy a faültetésekkel egyben gondolatokat is ültetünk, melyek hosszútávon egy olyan tudatos társadalom kialakulásához vezethetnek, amely képessé válhat szembenézni a globális felmelegedés helyi kihívásaival” – hívta fel a figyelmet Bojár Iván András, a Nemzeti Faültetés Napjának ötletgazdája, a 10 millió Fa alapítója.
Várják csapatok, közösségek, iskolák, dalárdák, focicsapatok és egyházak csatlakozását is a Nemzeti Faültetés Napjához!
„A fa törzse kör alakú, nincs se jobb, se bal oldala. És ugyanígy, nincs bal- és jobboldali klímaválság, hőguta, aszály, árvíz és elsivatagosodás sem” – vallja Bojár Iván András.
A Nemzeti Faültetés Napján, (melyre itt lehet regisztrálni) a becsatlakozó civileken túl valamennyi magyarországi szervezet és szerveződés, intézmény és vállalat részt vehet. Magukat erre az egy alkalomra megszervező iskolák, osztályok, óvodák, laktanyák, egyetemek, tancsoportok, cégek, színházak, kórházak, sport és egyházi közösségek, énekkarok, kiránduló társaságok, multicégek alkalmazottai, jógások és madarászok, a legkülönfélébb társadalmi vagy civil szervezetek tagjai, de akár a nemzeti tőkésosztály vállalatai is – szögezi le a 10 millió Fa alapítványa.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!