Connect with us

Tippek

Samsung Life Unstoppable konferencia – az innováció új korszaka

A Samsung egy különleges virtuális megoldással jelentette be legújabb fejlesztéseit a mobiltechnológia, a viselhető okoseszközök, a TV- és audiomegoldások és az intelligens háztartási berendezések terén.

A Life Unstoppable, az Élet Megállíthatatlan eseményen a vállalat bemutatta, miként változtathatják meg a csatlakoztatott eszközök a felhasználók életmódját.

A Life Unstoppable virtuális világa egészen újfajta technológiai megoldásokat hoz el az új készülékek és a bemutató módját illetően egyaránt. A különleges virtuális térben szórakoztató élmények segítségével keltek életre a Samsung felhasználóközpontú fejlesztései.

Ebben az évben a felhasználók technológiához fűződő viszonya még inkább központi szerepet játszott az életükben és meghatározta a külvilággal való kapcsolatukat is. A Samsung újdonságai nem ismernek korlátokat, így olyan, egymáshoz könnyedén csatlakoztatható termékekkel és okos funkciók egész sorával teszik egyszerűbbé a mindennapokat, amelyek az élet, a munka és a szórakozás szinte minden területén új élményeket kínálnak.

A Samsung a konferencián készülékek egész sorát mutatta be.

  • A vállalt bejelentette legújabb Lifestyle termékét, a The Premiere okos projektort, amely új szintre emeli az otthoni szórakozást
  • Az Odyssey G55 monitorral a Samsung tovább erősíti gaming eszköztárát
  • Bemutatkoztak a Galaxy család legújabb tagjai, itt a Tab A7, a Galaxy Fit2, a A42 5G és a Galaxy Z Fold2
  • A Vezeték Nélküli Tripla Töltőpad segítségével a felhasználók lépést tarthatnak a folyamatos energiaigénnyel
  • SpaceMax™ technológiával érkezik a RB7300T Classic Hűtőszekrény és Európában is elérhetővé válik a személyre szabható Bespoke sorozat
  • A WW9800T Mosógép és a DV8000T Szárítógép számos okos funkcióval és könnyű csatlakoztathatósággal érkezik

„Ebben az évben teljesen újra kellett értékelnünk a technológiával való kapcsolatunkat, amelyre senki sem számított – mondta el Benjamin Braun, a Samsung európai marketing vezetője. – A Samsungnál nem csak felkészülünk az ilyen változásokra, hanem jövőbiztos megoldásainkkal egy lépéssel előttük járunk. Forradalmi technológiáinkat folyamatosan fejlesztjük, ennek eredményét pedig nem is mutathatnánk be megfelelőbb környezetben, mint ez az egyedülálló virtuális kiállítótér. Az újfajta bemutató és az innovatív eszközök előrevetítik a jövőt alakító termék- és megoldásportfóliónkat, amellyel az Élet Megállíthatatlan lesz.”

Az otthoni szórakozás új korszaka

Az utóbbi időben a felhasználók több időt töltenek otthon és a televíziók a háztartások valódi központjai lettek. A készülékekkel nyomon követhetők a világ történései és a legjobb filmekkel és műsorokkal biztosítanak nyugodt pihenést. A tévés élmények minden eddiginél fontosabb szerepet töltenek be a felhasználók életében.

A Samsung a Life Unstoppable eseményén bemutatta legújabb okos projektorát, a The Premiere-t, amely különleges házimozi élményt kínál. A projektor 120- és 130 col átlójú kép kivetítésére képes. A megoldással a felhasználók helyet takaríthatnak meg az otthonukban. Az egyszerű és letisztult kialakításnak köszönhetően az eszköz tökéletesen belesimul a környezetébe, az erőteljes beépített mélynyomóval, az Acoustic Beam térhangzással és a csúcstechnológiás hármas lézerrel pedig kiemelkedő 4K képminőségre és lenyűgöző hangzásra képes. A Premiere LSP9T a Samsung első HDR10+ tanúsítvánnyal rendelkező projektora, amely kiváló színhűségre és kontrasztra képes, így részletesebb képet biztosít a sötét és világos jelenetek közötti átmenetekben is. A The Premiere Magyarországon várhatóan az ősz folyamán lesz elérhető.

A Samsung a jelentősen megnövekedett keresletet és a tartalomfogyasztási szokások változását figyelembe véve továbbra is jelentős befektetésekkel fejleszti tovább 8K technológiáját, amely egyedülálló helyzetbe hozta a vállalatot. A Q950T csúcsmodell minden korábbi modellnél keskenyebb televízió. A készülék kialakítását a 99 százalékos kijelző-test arány és a mindössze 15 mm-es oldalsó profil teszi különlegessé. A lenyűgöző QLED képminőség mellett a Samsung a hangminőséget is tökéletesítette legújabb hangprojektoraival. A HW-Q950T és a HW-Q900T a Q-Symphony funkcióval könnyedén kapcsolódnak a QLED TV készülékekhez és kiemelkedő otthoni szórakozást tesznek lehetővé.

Magával ragadó játékélmény

A gaming iparág folyamatosan fejlődik és mára már jóval több mint egy egyszerű FPS vagy akció-RPG. A játékokon keresztül a felhasználók kapcsolatokat építhetnek és új, közös élményeket szerezhetnek. Idén a játékvilágban volt már példa divatbemutatóra, fesztiválkoncertre és itt valósult meg a Samsung Life Unstoppable eseménye is.

A Samsung célja, hogy lehető a legteljesebb játékélményt biztosítsa, akár mobilgaming formájában egy Galaxy eszközön, mint például a Note20, akár otthon, QLED TV-ken és Odyssey monitorokon. Az Odyssey széria csúcsát jelentő G9 és G7 modellek a Samsung első 1000 mm-es ívű ívelt monitorjai, amelyek 1 ms válaszidővel és 240 Hz frissítési rátával kölcsönzik a felhasználóknak a játékok hősi szerepét. A HDR10+ QLED képernyők élethű színekkel és kontraszttal keltik életre a játékteret. A meglévő Odyssey eszközökhöz most az új G5 monitor is csatlakozik, amely Magyarországon a negyedik negyedévben lesz elérhető. A G5-ben megtalálhatók a Samsungra jellemző innovatív technológiák és olyan különleges megoldások, mint a Villogásmentes mód, amely kíméli a szemeket, így a gamerek hosszabb ideig képesek a legjobb teljesítményüket nyújtani.

Mobilinnováció, amely a Samsung merész újításainak hagyományára épül

A felhasználók minden eddiginél nagyobb mértékben támaszkodnak a mobileszközökre. Az okoseszközök segítik a kapcsolattartást, az iskolai és munkahelyi feladatok kézben tartását és a jól megérdemelt pihenés közben is a felhasználók mellett állnak. A csatlakoztatott élmények jelentik a Samsung Galaxy Ökoszisztémájának kulcsát is, amelyben a készülékek tökéletesen együttműködve segítik a felhasználókat, hogy a legtöbbet hozhassák ki minden pillanatból.

A kompakt szórakoztató készülékek szerepe felértékelődhet egy olyan időszakban, amikor a felhasználók egyetlen teret használnak munkavégzésre és kikapcsolódásra egyaránt. A Samsung táblagép-portfóliójának legújabb tagja, a Galaxy Tab A7 nagyszerű megoldást kínál erre a helyzetre. A 10,4 colos, szimmetrikus, prémium fémbevonatú keretben elhelyezett képernyő elegáns megjelenést biztosít a készüléknek. A 80 százalékos kijelző-test aránynak, a négy Dolby Atmos hangszórónak és a hosszú élettartamú akkumulátornak köszönhetően a Tab A7 lenyűgöző képi- és hangélményeket biztosít akár otthontól távol is. A táblagép megfelelő választás a gyermekek számára is, hiszen megtalálható rajta az új, oktatási- és szórakoztató tartalmakat kínáló Samsung Kids alkalmazás is.

Ebben az évben a felhasználók lakása gyakran otthoni konditeremként is funkcionál, valamint az aktivitásmérő viselhető eszközök iránt is megnőtt a kereslet[1], amelyekkel a felhasználók az egészséges életmód fenntartását segíthetik. Erre a trendre ad választ a Samsung legújabb viselhető okoseszköze, a Galaxy Fit2. A Galaxy Fit2 a tökéletes edzőpartner, letisztult és könnyű kialakítással, hosszú élettartamú akkumulátorral és fejlett követési funkciókkal.

A Galaxy Fit2 automatikusan felismer és nyomon követ akár öt különböző aktivitást, és olyan statisztikákat állít össze, mint az elégetett kalóriák mennyisége, a pulzusszám alakulása vagy a megtett távolság. Az eszköz figyelemmel kíséri az alvást is, erről napi elemzést és egyedülálló Alvási pontszámot készít. A készülék kialakítása segít csökkenteni az izzadást, a 3D üveg kijelző pedig több mint 70 különböző számlappal használható, így a felhasználók a stílusuknak megfelelően cserélhetik azt. A Fit2 akár 15, vagy a megfelelő energiatakarékos beállításokkal 21 napig is bírja anélkül, hogy újra kellene tölteni[2], így a kitűzött célok maradhatnak fókuszban, és nem jelenthet problémát az akkumulátor korai lemerülése.

A Galaxy 5G átalakította a csatlakoztatott felhasználói élményt. A vállalat 5G-képes eszközök széles választékát és teljeskörű támogatást kínál, így a piacon egyedülálló helyzetben mutathatja meg legújabb fejlesztéseivel az 5G technológiában rejlő valódi potenciált. A vállalat bejelentette, hogy a Galaxy A sorozathoz még ebben az évben egy új 5G okostelefon csatlakozik, ez a Galaxy A42 5G. Az új eszköz az A szériától megszokott magas minőséget képviseli egyedi kialakításával és Quad Kamerájával. Az A42 5G 6,6 colos Super AMOLED kijelzővel érkezik, és azonnali, szupergyors 5G letöltést és streamelést tesz lehetővé. Az új eszköz tartja a lépést felhasználókkal és segít megragadni a pillanatot.

A Samsung 2019-ben egy új, kihajtható okostelefonnal mutatott új irányt az iparágnak. A vállalat továbbra is úttörő szerepet tölt be az innovatív kihajtó csúcskészülékek kategóriájában, a kihajtható Galaxy Z portfólió következő generációját képviselő Galaxy Z Fold2-vel pedig kijelöli a jövőbe vezető utat.

A már előrendelhető okostelefon a legújabb csúcskészülék a kihajtható eszközök kategóriájában, amely a Samsung innovatív örökségére épít. A Z Fold2 egyedülálló kialakítással és kivételes hardveres megoldásokkal érkezik. A Misztikus Fekete és Misztikus Bronz árnyalatokban elérhető készülék a páratlan zsanértechnológiának köszönhetően könnyedén alakítható át egy 6,2 colos teljes képernyős okostelefonból egy lenyűgöző, 7,6 colos tabletté.

A felhasználóknak talán sosem volt ilyen mértékben szükségük arra, hogy technológiai eszközeik folyamatosan rendelkezésre álljanak, a Samsung ezért alkotta meg a töltőállomást, amely egyszerre több eszközt képes energiával ellátni. A Vezeték Nélküli Tripla Töltőpad egy teljesen új vezeték nélküli töltési megoldás, amelyet úgy terveztek, hogy egyszerre töltse fel a kompatibilis eszközöket, így kényelmes és hatékony kiegészítő lehet a legtöbb háztartásban.

A fogyasztók életmódjának megfelelő és a fenntartható életvitelt támogató háztartási gépek

A Samsung a Bespoke hűtőszekrénnyel bővíti sokoldalú háztartási gépeinek kínálatát. Az idén októberben Európában is megjelenő moduláris hűtő a könnyen cserélhető színekkel és anyagokkal számos módon testreszabható. A Bespoke hűtőkkel a lehetséges konfigurációk száma közel végtelen, így kínálnak teljes rugalmasságot a fogyasztók számára, hogy az életük bármely szakaszában a konyhájukra szabott megoldásokat hozhassanak létre.

A Samsung számára fontos az otthoni élelmiszerpazarlás csökkentése. A legújabb trendek azt mutatják, hogy a fogyasztók kevesebb alkalommal látogatják meg a szupermarketeket, de többet vásárolnak. A Samsung ezért olyan hűtőszekrényeket alkotott, amelyek hosszabb ideig frissen tartják az élelmiszereket. Az RB7300T Classic hűtőszekrény a Samsung egyedülálló SpaceMax™ technológiájának köszönhetően rendkívüli tárolókapacitást kínál. Akár 385 literes tárhelyet és három különböző magassági opciót tesz lehetővé, így lépést tart a hosszabb bevásárlólistákkal is. Energiafogyasztása segíti a felhasználókat egy fenntarthatóbb életmód megőrzésében. A megtakarításra optimalizált Digitális Inverteres Kompresszor automatikusan állítja be a teljesítményét a hűtő tartalmának megfelelően, így akár 50 százalékkal kevesebb energiára van szüksége.

A Samsung az új WW9800T Mosógéppel és DV8000T szárítógéppel nyit új korszakot az intelligens és energiatakarékos mosásban. A mesterséges intelligenciával működő mosógép intuitív MI alapú vezérlőpanellel rendelkezik, amely automatikusan megtanulja a gyakran használt beállításokat. A Samsung EcoBubble™ technológiája tisztító buborékokat képez, levegővel és vízzel keveri a mosószert, így növeli annak hatékonyságát. Az ikonikus QuickDrive™ technológiának köszönhetően az új mosógépek a mosási időt a felére, az energiafelhasználást pedig akár 20 százalékkal csökkentik.

A mesterséges intelligenciára épülő mosógép a Samsung új MI Szárítógépével együtt teljeskörű személyre szabott mosási megoldást alkot. A két berendezés az Automatikus Ciklus Kapcsolaton keresztül kommunikál, így automatikusan beállítják a megfelelő szárítási időt a frissen mosott ruhákhoz. Az új szárító a Samsung eddigi leghatékonyabb, A+++ energiabesorolású Hőszivattyú technológiájával is rendelkezik.

A Life Unstoppable bemutató legfontosabb pillanatai megtekinthetők a https://www.samsung.com/hu/explore/experience/life-unstoppable-2020/ weboldalon.

A Samsung 2020-as termékkínálatáról további információ a www.samsung.com weboldalon érhető el.

Tippek

A Google már válaszol helyetted – de vajon hivatkozik rád?

GEO, automatizált kampányok, prediktív célzás és dinamikus kreatívok – ez már nem sci-fi, ez a jelen.

A következő egy-két évben a generatív AI által vezérelt keresési élmény tovább fog terjedni. Az AI-összefoglalók a találati lista élén jelennek meg, ami csökkentheti az organikus forgalmat bizonyos weboldalak számára. Ugyanakkor a PPC hirdetések egyre inkább integrálódnak ezekbe az AI-alapú válaszokba, miközben a kampánykezelés szinte teljesen automatizálttá válik.

A hangsúly a jövőben az adatvezérelt stratégiaalkotásra helyeződik át. A legnagyobb változás a Generative Engine Optimization (GEO) térnyerése lesz, amely az AI keresőkre való optimalizálást célozza. A Google AI Mode hazai bevezetése, az Agent 2 Agent protocol és a Model context protocol megjelenése tovább növeli a márkajelenlét és az említések fontosságát a linkekkel szemben.

Tartalomkészítés az AI-nak is: új elvárások, új lehetőségek

A tartalomkészítés és kulcsszókutatás terén is paradigmaváltás zajlik. Varjú János az INTREN analitika és CRO, SEO, valamint fejlesztés üzletágainak vezetője kiemeli: az AI keresők – különösen a Google AI Overview és AI Mode – már nem csupán a beírt szavakat, hanem a mögöttes felhasználói szándékot is értelmezik. „A tartalmaknak rövid, önállóan értelmezhető bekezdésekből kell állniuk, amelyek egy-egy gondolatot fejeznek ki, maximum 20 szavas mondatokkal. A query-fan-out mechanizmus miatt nem elég a konkrét kulcsszavakra válaszolni – a látens kérdésekre is reagálni kell. Mostantól nem csak a felhasználónak és a Google-nek, hanem az AI-nak is tartalmat kell készítenünk” – hangsúlyozza a szakértő. Az AI-generált tartalmak használata nem tiltott, sőt segíthet a folyamatok gyorsításában, de a végső minőségért továbbra is emberi kontroll szükséges.

Új SEO korszak: a GEO megjelenése

Az AI-alapú keresőalgoritmusok térnyerésével új optimalizálási szemlélet vált szükségessé: ez a Generative Engine Optimization (GEO). Varjú János elmondta: a GEO a klasszikus SEO alapjaira épül, de kiegészül azokkal a technikákkal, amelyek lehetővé teszik, hogy a tartalmak megjelenjenek az AI által generált keresési válaszokban. „Technikai szempontból elengedhetetlen a Semantic HTML és a strukturált adatok alkalmazása, míg tartalmi oldalon az AI standardek – rövid bekezdések, kérdés-válasz párok, tartalmi mélység és hitelesség – kerülnek előtérbe. A topical clustering, vagyis a tartalmi központok kialakítása kulcsfontosságú lett a témák teljes lefedéséhez” – emeli ki a szakértő.

PPC kampányok új motorja: az AI és automatizált siker

A mesterséges intelligencia mára a PPC platformok szíveként működik. Az AI nemcsak az organikus kereséseket, hanem a fizetett kampányokat is új szintre emelte. Bakóczy Bence, az INTREN Ad Operations üzletág vezetője szerint a PPC kampányok teljesítménye négy kulcsterületen javult: hatékonyabb licitálás és költségkezelés, prediktív célzás, dinamikus hirdetési kreatívok és teljesen automatizált kampánytípusok. „Kevesebb erőforrásból nagyobb valószínűséggel lehet sikeres kampányokat futtatni az AI segítségével” – fogalmaz. A szakértő szerint az AI az automatizált licitstratégiáktól kezdve a hirdetési kreatívok és szövegek generálásán át a célközönségek prediktív elemzéséig minden szinten jelen van. „Az algoritmusok folyamatosan tanulnak a kampányadatokból, hogy egyre hatékonyabban találják meg azokat a felhasználókat, akik a legnagyobb valószínűséggel konvertálnak” – hangsúlyozta. Ez a fejlődés lehetővé teszi, hogy a kampányok gyorsabban, pontosabban és kevesebb emberi beavatkozással érjenek el eredményeket.

Stratégia előtérben, kontroll kézben

Az AI eszközök megjelenésével a kampányoptimalizálás fókusza jelentősen átalakult. A napi szintű operatív feladatok helyett ma már a stratégiai tervezés került előtérbe. „A szakember feladata az AI számára a megfelelő üzleti célokat és kereteket meghatározni, a rendszerek által generált javaslatokat felügyelni, és a mélyebb, stratégiai elemzésekre koncentrálni” – emelik ki az INTREN szakértői. Ugyanakkor figyelmeztetnek: a túlzott AI-függőség „fekete doboz” effektust eredményezhet, ahol a hirdető elveszíti az átláthatóságot. Az algoritmusok nem mindig képesek reagálni a hirtelen piaci változásokra vagy a márkaépítési szempontokra, ezért a szakértői kontroll továbbra is elengedhetetlen lesz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Újra startol a Megoldások a holnapért kihívás

A jövő formálói ismét színre lépnek.

A Samsung és az EdisonKids elismert kezdeményezése nemzetközi lehetőségekkel és 6 millió forintos összdíjazással várja a jelentkezőket. A Megoldások a holnapért idén hatodik alkalommal hívja kreatív kihívásra a 7–12. osztályos diákokat és tanáraikat. A program célja, hogy a fiatalok saját ötleteikkel, közösségi szemléletükkel és technológiai kreativitásukkal formálják a jövőt – most három izgalmas irányban: az egészség, a fenntarthatóság és a sport területén. A kihívás 6. évadára idén november 27-ig lehet jelentkezni.

A Megoldások a holnapért kihívás a Samsung nemzetközi Solve for Tomorrow programján           alapszik, amely mára 68 országban több mint 2,8 millió diákot ért el. A hazai kihívás 2021 óta minden évben több száz fiatalnak ad lehetőséget arra, hogy professzionális, szakmai támogatással, inspiráló közösségben fejlessze ötleteit, és megtapasztalja, hogy mindez hogyan válhat a társadalom hasznára. Az ötletek ráadásul igazán nagyot is szólhatnak! A nyertesek akár nemzetközi szinten is megmérethetik magukat, az idei összeurópai döntőn is szerepelt magyar csapat, akik nemzetközi zsűri előtt mutathatták be a projektjüket.

A mostani évadban a résztvevők új tematikus irányokat kapnak inspirációnak, ugyanakkor bármilyen megoldási javaslatot kidolgozhatnak, amely valóban jobbá teheti a mindennapokat és a helyi közösségük életét. „Az idei kiemelt témák a nemzetközi program irányát tükrözik, egyúttal olyan területek, amelyekről tudjuk, hogy fontosak a fiatalok számára. Az egészséges, sportos életvitel és a fenntartható gondolkodás számukra tényleg nem csak buzzword-ök, hanem a mindennapjaik fontos része – mondta el Witsch Gerda, a Samsung Magyarország marketingvezetője és a verseny egyik zsűritagja. – A fiatalok ötletei gyakran sokkal előremutatóbbak, mint azt gondolnánk. Fontos célunk, hogy segítsünk nekik kibontakoztatni ezt a kreativitást, és megmutassuk, hogyan lehet a technológia a pozitív társadalmi változás kiindulópontja.” A kihívásra jelentkezők Az egészség jövője téma kapcsán a tudatos kütyühasználattól az egészségesebb alváson és táplálkozáson át egészen a mentális egészség megóvásáig hozhatnak ötleteket. A Fenntartható megoldások között az újrahasznosítással, szennyezés csökkentésével, zöld projektekkel foglalkozhatnak a diákok. A Változás a sport erejével az a témakör, ahol a csapatok – akár sportegyesületekben együtt mozgó fiatalok – megoldásai az aktív életmód és a csapatsport pozitív hatásait felhasználva érnek el társadalmi változást.

A verseny célja ugyanakkor nem csupán a kreatív ötlet megszületése, hanem annak a megértése is, hogyan épül fel egy megvalósítható projekt – a tervezéstől a kommunikáción és a bemutatáson át egészen a megvalósításig. Pontosan ebben különleges a Megoldások a holnapért. Olyan szakmai támogatást és mentorációt kínál a résztvevőknek – mind a diákoknak, mind tanáraiknak – amely segítheti őket a közös munkában és a kreatív problémamegoldásban, a versenyen túl pedig a továbbtanulásban és később a munkában is.

A TOP 50-be jutó csapatok egy személyes eseményen és a magyar Blue Colibri startup által fejlesztett online platformon tanulhatnak, ahol lépésről lépésre ismerkednek meg a tervezői gondolkodás szemléletével és ennek eszköztárával. A folyamat során a diákok nemcsak jövőformáló ötleteket dolgoznak ki, hanem ezzel párhuzamosan egyszerre fejlesztik kommunikációs és együttműködési készségeiket, tanulhatnak az AI tudatos használatáról és beleláthatnak a jövőkutatás izgalmas területébe is. A legjobb nyolc csapat személyes workshopokon, tréningeken és mentorálásokon vehet részt, ahol szakmai támogatást kapnak a döntőre.

A mai diákoknak a 21. században komplex kihívásokkal kell szembenézniük, és éppen ezért fontos, hogy már fiatalon gyakorolják a kritikai gondolkodást, a kreatív problémamegoldást és az együttműködést – nyilatkozta Borsos Dorottya, az Edisonplatform és az EdisonKids program vezetője a kihívás kapcsán. – A Megoldások a holnapért ötletverseny pontosan erre készíti fel őket: tudatosan végiggondolják, mi zavarja őket a környezetükben, és megtapasztalják, hogy az ötletük, a véleményük számít. A program során olyan szuperkompetenciákat sajátítanak el, amelyek a tanuláson túl a közösségépítésben, a társadalmi felelősségvállalásban és a jövő munkaerőpiacán is kulcsfontosságúak.

A Megoldások a holnapért minden évadban külön figyelmet fordít a csapatokat segítő tanárokra is, hiszen ők azok, akik nap mint nap inspirálják a fiatalokat. A pedagógusok mentorációs és médiatudatossági képzéseken vehetnek részt, amelyek segítenek, hogy hatékonyabban tudják támogatni a diákjaik fejlődését, motiválni tudják őket és otthonosan mozogjanak azokon az online felületeken, amelyek meghatározzák a fiatalok mindennapi kommunikációját. A program így nemcsak verseny, hanem közösségi alkotóműhely is, ahol diákok és tanárok együtt fejlődnek.

A jelentkezés folyamata és nyeremények

A nevezéshez a csapatoknak egy 2 perces bemutatkozó videót kell beküldeniük 2025. november 27-ig, amelyben röviden ismertetik a választott problémát és megoldási javaslatukat. A szervezők még az év vége előtt, december 16-án kihirdetik a legjobb 50 csapatot, akik továbbjutnak a kihívás következő fordulójába. Nekik 2026. január 10-től egészen február 13-ig lesz lehetőségük jövőálló készségeket elsajátítására. Ezen időszak alatt, január 31-én személyesen is lehetőségük lesz találkozni a      szakértőkkel. Arról, hogy kik kerültek be a legjobb 8 közé, 2026. március 4-én értesítik a résztvevőket. Március 6-tól április 14-ig tovább folytatódik a mentorálás, és a csapatokra szabott támogatás a zsűri szakértőinek bevonásával. Végül 2026. április 17-én a TOP 8-ba jutott csapatok a már elsajátított tudásukkal bemutatják a már végleges ötletet és annak lehetséges megvalósítását. A döntőben kiválasztott legjobb 3 csapat tagjai és az őket nevező intézmények a szakmai elismerés mellett összesen 6 millió forint értékben választhatnak Samsung eszközöket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Nemcsak zavaró, de károkat is okoz a rossz beltéri mobil-lefedettség

Tízből kilenc embert zavar, ha sávszélességi vagy lefedettségi gondok miatt nem tudja a megszokott módon használni mobilját – derül ki egy friss országosan reprezentatív kutatásból.

A felhasználók sokszor szembesülnek ilyen problémával bevásárlóközpontokban, új építésű irodaházakban vagy lakóparkokban, viszont kevesen vannak tisztában azzal, kinek a felelőssége ilyen helyszíneken gondoskodni a térerőről.

A CETIN Hungary Zrt., Magyarország első mobiltávközlési infrastruktúraszolgáltatója által készített kutatás többek közt azt vizsgálta, mennyire fontos számunkra a mobil lefedettség, és milyen gyakran tapasztalunk ezzel kapcsolatos problémát az olyan helyszíneken, mint a bevásárlóközpontok, irodaházak, szállodák, vagy lakóparkok.

Nem meglepő, hogy a felhasználók elsöprő többsége számára nagyon fontos, vagy egyenesen létszükséglet (58%), több mint egyharmaduk számára pedig inkább fontos a megfelelő minőségű mobilinternet, és csak elenyésző 8 százalék nem tartja fontosnak. A válaszadók döntő többségét (90%-át) frusztrálja, ha a sávszélességi vagy lefedettségi problémák miatt nem tudja a megszokott módon használni a telefonját.

Mégis, kinek a feladata?

Bár a mobilszolgáltatóknak nagyon szigorú lefedettségi követelményeknek kell megfelelniük, ez automatikusan nem biztosítja, hogy egy újonnan épített ingatlankomplexumban is megfelelő lesz a térerő.  A legkorszerűbb építési technológiák ugyanis annyira jól szigetelnek, hogy a mobilhálózatok elérhetőségét is akadályozzák.

A kutatásban megkérdezettek nagyobb része – 61 százaléka – tévesen úgy véli, hogy az ilyen helyszíneken a mobilszolgáltatónak kell gondoskodnia a megfelelő sávszélességről és lefedettségről. Csak a válaszadók 16 százaléka gondolta helyesen, hogy az építtető vagy ingatlanfejlesztő feladata lenne a jó minőségű szolgáltatás biztosítása.

Mi van, ha nem hasít a mobilnet?

A kutatás arra is választ keresett, milyen gyakran járnak a felhasználók ilyen helyszíneken – sportrendezvényeken, új építésű lakóparkokban, irodaházakban, szállodákban, városnegyedekben, ipari parkokban vagy bevásárlóközpontokban –, és ott milyen minőségű mobil lefedettséget tapasztaltak.

Az utóbbi fél évben a megkérdezettek 91 százaléka legalább egy – a nagy többségük (56%) pedig több – ilyen helyszínen járt a fentiek közül. A válaszadók jelentős része – 70 százaléka – alkalmanként vagy rendszeresen tapasztalt ilyenkor mobiltelefonnal, lefedettséggel kapcsolatos problémát. 58 százalékuk mélygarázsokban, közel 50 százalékuk pedig stadionokban, ipari parkokban, új építésű gyárakban és logisztikai központokban számolt be hasonló nehézségekről. Emellett 40 százalékuk észlelt mobil lefedettségi problémát hotelekben, irodaházakban, lakóparkokban, valamint új építésű város- és bevásárlóközpontokban.

A válaszadók nagy többségének minden hasonló helyszínen fontos, hogy legyen megfelelő sávszélesség és lefedettség. A legtöbben a bevásárlóközpontoknál (88%), új építésű városközpontoknál és szállodáknál (84-84%), lakóparkoknál (83%), irodaházaknál (81%), valamint ipari parkokban (80%) tartják lényegesnek ezt a szempontot, de a többség részéről a mélygarázsokban (63%) és stadionokban, nagyobb sportrendezvényeken (62%) is határozott elvárás a megfelelő sávszélesség és lefedettség.

Miért fontos a jó mobillefedettség mindenhol?

A megkérdezettek döntő többsége – 96 százaléka – nemcsak telefonálásra használja mobileszközét, hanem mobiladatforgalmat igénylő alkalmazásokra is. Közöttük a videóhívás, üzenetküldő szolgáltatások és a közösségi médiás aktivitás a leggyakoribb (74 %). Ettől nem sokkal marad el a mindennapi ügyintézés – bankolás, parkolás, emailezés, vásárlás, térkép – (69%) és a hírolvasás, tartalomfogyasztás (67%) sem. Mintegy egyharmaduk gyakran néz filmet vagy játszik, és 12 százalékuk már mobilinternetet igénylő okos / IoT eszközöket – például okosórát, -gyűrűt vagy vércukormérőt – is használ.

A kutatásban a megkérdezettek többségének származott már kára sávszélességi és lefedettségi probléma miatt. Elsősorban időt pazaroltak el (40%), fontos eseményről, lehetőségről maradtak le (25%), de keletkezett emiatt többletköltségük (14%) vagy bevételveszteségük (8%) is.

„Kutatásunk egyik legfontosabb tanulsága, hogy a mobil lefedettség ma már alapvető szükségletté vált. Ennek hiánya – így az elégtelen beltéri lefedettség is – nem csupán bosszúságot okoz a felhasználóknak, hanem sok esetben konkrét károkat is eredményez – mondta Kübler-Andrási Judit, a CETIN Hungary vezérigazgatója. – Ezért a felhasználók mellett az ingatlanfejlesztőknek és a mobilszolgáltatóknak is fontos, hogy nagy forgalmú, új építésű területeken mindenkinek legyen megfelelő szolgáltatása. Ehhez célszerű már a tervezés során megtalálni a megfelelő infrastruktúra-megoldást, hogy ne utólag, jóval költségesebben kelljen kiépíteni az ügyfelek elvárásait kiszolgálni képes multioperátoros mobilinternet- és telefonhasználatot biztosító hálózatot.”

A véleménykutatás az Europion piackutató applikációval történt 1195 fő megkérdezésével 2025. szeptember 20-án. Az eredmény országosan reprezentatív a 16 év feletti magyar lakosságra kor, nem, iskolai végzettség, lakóhely típusa és régiója szerint.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss