Tippek
Többet kommunikálunk szüleinkkel a járvány kezdete óta
A magyarok harmada vásárolt okostelefont a szüleinek, de az online szülinapi party nem lett divat
A magyarok több mint harmada lepte meg okostelefonnal a szüleit a pandémia alatt, hogy ne csak hallják, hanem videón is láthassák egymást – ez derült ki a Huawei Technologies Hungary több mint ezerötszáz választ összesítő online felméréséből.
Ennek köszönhetően a megkérdezettek harmada többet is beszélt a szüleivel az elmúlt évben, mint korábban. Továbbra is a telefonálás a legnépszerűbb kapcsolattartási forma a szeretteinkkel, azonban a válaszadók több mint fele (51,8%) videóhíváson keresztül látja leggyakrabban a szüleit, míg negyedük a közösségi oldalon beszélget velük. A közelgő anyák napját azonban a többség már nem online ünnepli meg, 51% személyesen tervezi felköszönteni édesanyját.
A Huawei Technologies Hungary online felmérésében arra kereste a választ, hogyan tartották az emberek a kapcsolatot a szeretteikkel, főképp a szüleikkel a járványhelyzet miatti korlátozások alatt. Mennyit és hogyan beszélgettek és az okoseszközök adta lehetőségek – mint például a videótelefonálás, a különféle online csevegő programok, vagy a közösségi oldalak – közelebb hozták-e a családot.
A járvány hatására többet beszélünk a szüleinkkel
A felmérés szerint a válaszadók 81,4 százaléka továbbra is telefonon beszél szüleivel. A kitöltők több mint fele (51,8%) videóhívást indítva, míg majd ugyanennyien (51%) írásban, valamilyen üzenetküldő alkalmazáson keresztül kommunikálnak. Alig negyedük (26%) írásban, a közösségi oldalakon tartják a kapcsolatot, míg 24 százalékuk maradt a személyes találkozásnál. A két legkevésbé preferált mód az SMS és az e-mail, előbbit a válaszadók 7, utóbbit alig 3 százalékuk használja. A pandémia hatására nemcsak a videótelefonálás, hanem általában a kommunikáció gyakorisága is nőtt: a válaszadók mintegy negyven százaléka többet beszél szüleivel, mint a járvány előtt. Érdekes adat, hogy a tavaly tavaszi és az idei karantén időszak érdemben nem befolyásolta a kommunikáció gyakoriságát, 62 százalékuk ugyanannyit, ám közel 10 százalékuk még többet is beszél szüleivel, mint előtte. Ezen kívül az is kiderült, hogy közel 60 százalékuk legalább hetente egyszer bekapcsolt kamerával hívja fel szüleit. A válaszadók szüleinek közel felének már korábban is volt okostelefonja, azonban 36 százalékuk kifejezetten ezért vásárolt nekik erre alkalmas eszközt.
A válaszokból kiderült, a szülők negyede már ismeri és használja is a legnépszerűbb csevegőprogramokat, ám 41 százalékuk még csak most ismerkedik az alkalmazásokkal és azok használatával. Vannak, akiknek az eszközhasználatban kellett segítség (16%), míg mások az alkalmazáson belüli funkciókkal álltak hadilábon (8%).
Itthon nem divat az online szülinap, elmarad az online anyák napja is
A bezártság okozta kényszerhelyzet újraértelmezte a családi összejövetelek fogalmát. Legtöbben (72%) közös videókonferenciát szerveztek, hogy a család minden tagja egyszerre lássa egymást. Sőt, a válaszadók tizede közös online étkezésekkel helyettesítette a vasárnapi ebédeket. Az online családi esemény szervezése nem hozza lázba a válaszadókat, minden második ember nyilatkozott úgy, hogy nem szeretnének így, online együtt lenni. 23 százalékuknál azonban már legalább egyszer összejött így a család. Alig 7 százalék rendszeresítette az online találkozókat. A nagy családi ünnepségek is elmaradtak, a válaszadók alig 8 százaléka szervezett online születésnapot édesanyja, vagy édesapja számára. Sőt, egyes családoknál előre felvett videóüzenetekkel köszöntötték fel az ünnepeltet.
A közelgő anyák napját a válaszadók már nem online tervezik megünnepelni, több mint 50 százalékuk úgy véli, a jelenlegi körülmények között már személyesen is fel lehet köszönteni édesanyjukat.
Fülhallgatóval még egyszerűbb
A válaszadók csupán 3,5 százaléka vásárolt szüleinek vezeték nélküli fülhallgatót, a videótelefonáláshoz. Az ilyen eszközök, mint például a Huawei FreeBuds 4i, hihetetlenül egyszerűen csatlakoznak mobiltelefonhoz vagy más eszközhöz: elég egyszer beállítani a Bluetooth kapcsolatot, innentől kezdve a töltőtok kinyitásakor a Huawei-mobilon azonnal felbukkan az értesítés, hogy máris használható a füles. Emellett a vezetékekkel sem kell bajlódni, sőt, a beépített zajszűrő funkciónak köszönhetően még tisztábban lehet hallani a kedvenc családtagjaink hangját.
Tippek
Folytatódik a ProSuli ingyenes AI képzése: itt lehet jelentkezni
A nagy érdeklődésre való tekintettel június 7-én ismét megrendezik a ProSuli pedagógusoknak szóló AI-képzésének második alkalmát.
A Yettel digitális oktatási programja április elején indította el tanároknak szóló, ingyenes workshop-sorozatát, amelynek célja, hogy segítse a pedagógusokat eligazodni a mesterséges intelligencia világában – legyen szó a hatékony promptírásról vagy hogy miként használhatják az oktatási folyamatokban. A második alkalomra már több mint 200-an regisztráltak és még mindig lehet jelentkezni.
Az első alkalmat Koren Balázs tanár, a ProSuli szakmai vezetője tartotta. A résztvevők megismerkedhettek a mesterséges intelligencia működésének alapjaival, a tanulók AI-használatához kapcsolódó dilemmákkal, és konkrét példákon keresztül kaptak iránymutatást a tanórai alkalmazás lehetőségeiről. A workshop során is érezhető az igény a folytatásra, ráadásul a visszajelzésekből kiderült, hogy a résztvevők rövid időn belül a gyakorlatban is alkalmazni kezdték az ismereteket.
A második workshopon a feladatkészítésé lesz a főszerep
A képzéssorozat második alkalmára már javában készülnek a szervezők, amelyre 2025. június 7-én, szombaton kerül sor. A következő eseményt Koren Balázs és Hámor Dalma, a ProSuli program szakmai tanácsadója tartják. A workshop középpontjában ezúttal a feladatok összeállítása áll majd, amelyben természetesen a mesterséges intelligenciának hatalmas szerepe lesz. Hogyan lehet változatos, mégis izgalmas és a tanultakat ténylegesen mérő dolgozatokat, teszteket összeállítani hatékonyan az AI segítségével? Legyen szó egyszerű- vagy többször választásról, kifejtendő vagy rövid választ igénylő kérdésekről, diagramokról vagy más feladattípusokról, a szakértők segítenek.
Jelentkezni 2025. június 6., péntek 18.00-ig lehet ezen a felületen.
A képzés teljesen ingyenes, és online formában zajlik. További információkért, valamint a legfrissebb lehetőségekért kérjük figyelje a Prosuli.hu weboldalt, illetve közösségi média csatornáinkat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Önkiszolgáló pénztárak, automatizáció: tényleg jönnek a robotok és elveszik a bolti dolgozók munkáját?
Napjaink egyik legmegosztóbb vitatémája a technológiai fejlődéssel, a gépek és robotok térnyerésével kapcsolatos. A tendencia pedig már a kereskedelmi szektort, a boltokat is elérte, ami még inkább olaj volt a tűzre: egyeseknek feláll a szőr a hátukon, ha meglátják például az önkiszolgáló pénztárakat, mások viszont nagyon is örvendenek neki – az biztos, hogy nem vagyunk egyformák. De mit hoz a jövő, és milyen hatással van mindez a bolti dolgozók munkájára? Tényleg elveszítik állásukat? Ettől azért még úgy néz ki, messze vagyunk – de közben azt is el kell fogadni, hogy egy újabb ipari forradalom kezdetén vagyunk, és a világ változik körülöttünk.
Önkiszolgáló kassza vagy bolti eladó? Sokan utóbbit választják!
Sok esetben tapasztalható a gyakorlatban, hogy egyes vásárlók még mindig jobban bíznak az emberben és a bolti eladókban, mint a gépekben – vagy épp egyszerűbb, kényelmesebb számukra a kasszánál így fizetni. Plusz, ha keres valamit az ember, vagy ha kérdésed van egy termékről, vagy elakadsz, mindig számíthatsz rájuk. A kereskedelemben ezért még mindig nagy erőkkel keresik a humán munkaerőt, a vidéki településeken pedig még inkább ragaszkodhatnak hozzájuk az emberek – így van ez a nyíregyházi térségben is. Jó eséllyel található például egy bolti eladó állás Nyíregyháza városában a helyi munkakereső nyiregyhazaallas.hu oldalán.
A jelenlegi trendek alapján a teljes gépesítés és robotizáció a kereskedelemben még messze van
Bár a technológia fejlődése tagadhatatlan, attól még nem kell félni, hogy holnap már csak robotok fogadnak minket az üzletekben. Igaz, hogy egyre több az automata kassza, de ettől még nem kell tartani, hogy egyik napról a másikra eltűnnek az eladók az üzletekből. A vásárlás több annál, mint hogy bedobjuk a kosárba a szükséges termékeket – a személyes kiszolgálás, a segítség és a közvetlen kapcsolat olyan dolgok, amelyeket egy gép nem tud helyettesíteni. Ráadásul az automatizálás nem olcsó, és a legtöbb bolt egyelőre nem is engedheti meg magának, hogy teljesen gépesítsen. A legtöbb helyen ezért egyszerre működnek az önkiszolgáló és a hagyományos kasszák, így mindenki a saját tempójában vásárolhat.
Jobb félni, mint megijedni – de tényleg olyan rossz dolgokról van szó?
Így vagy úgy, de azért el kell fogadni, hogy a világ változik. A technológia pedig nem az ördög, nem biztos, hogy az mindig olyan rossz számunkra. Az ipari forradalomban is rengeteg dolog változott, de az emberek munkája sosem tűnt el, csak átalakult. Ugyanez történik most is: lehet, hogy néhány feladat egyszerűsödik vagy megváltozik, de az embert a képletből azért nem lehet csak leváltani. Persze eljöhet a nap, hogy már a boltokban sem lesznek emberi dolgozók – úgy, ahogy sok más területen szintén. Azt viszont szinte garantálni lehet, hogy lehetőségekből akkor sem lesz hiány.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Intelligens vezérlés a szivattyúrendszerekben
Az intelligens szivattyúvezérlők egyre elterjedtebbé válnak, hiszen a modern technológia segítségével a berendezések hatékonysága, megbízhatósága és energiahatékonysága is növelhető.
A KDA Szivattyútech Kft. vezérlők széles kínálatával várja a vásárlókat, így az érdeklődők különböző felhasználási területekhez is megtalálhatják az ideális modellt.
SK-30 intelligens szivattyúvezérlő: kompakt méretbe zárt sokoldalú megoldás
Az SK-30 az egyik legnépszerűbb intelligens szivattyúvezérlő, ami jelenleg elérhető a piacon. Ennek a modellnek az egyik legnagyobb előnye, hogy kompakt mérettel rendelkezik, illetve praktikus és egyszerű csatlakoztatási lehetőségek állnak rendelkezésre, amiknek köszönhetően a vezérlő könnyedén beépíthető már kiépített rendszerekbe is.
A berendezés automatikusan szabályozza a szivattyú működését, a víznyomás vagy a vízáramlás változásainak megfelelően, nincs szükség kézi beavatkozásra. Mindez azt jelenti, hogy a hagyományos nyomáskapcsolókat, illetve a hidrofor tartályokat is el lehet felejteni, azok nem szükségesek az üzemeléshez.
A beépített visszacsapó szelep, az áramlásérzékelő és a túlnyomás elleni védelem nemcsak a hatékonyságról gondoskodik, hanem a biztonságos üzemelésről és a teljes rendszer védelméről is.
Fejlett diagnosztika a mindennapi használat hatékonyabbá tételéhez
Az intelligens vezérlés nemcsak védelmet nyújt a berendezés számára, hanem lehetőséget teremt a rendszer állapotának folyamatos monitorozására, ezáltal pedig a korai hibafelismerésre is. Utóbbi különösen fontos olyan alkalmazásokban, ahol a vízellátás zavartalansága kritikus jelentőséggel bír. Ilyenek lehetnek a családi házak, a hétvégente látogatott nyaralók, de akár a mezőgazdasági vagy ipari létesítmények is.
Környezetbarát megoldás a fenntarthatóság érdekében
Az SK-30 intelligens szivattyúvezérlő a hatékonyság, a kényelem és a biztonság mellett a fenntartható vízgazdálkodáshoz is nagymértékben hozzájárul. A berendezés csak akkor működteti a szivattyút, amikor arra valóban szükség van, így csökkenthető az energiafelhasználás, valamint a mechanikai kopás is, ami kevesebb alkatrészcserét és hosszabb élettartamot eredményez. Mindezek által alacsonyabb lesz a villanyszámla, csökkennek az üzemeltetési és karbantartási költségek, illetve a környezetre gyakorolt káros hatás is visszaszorítható.
A berendezést rendszeres időközönként érdemes szakemberrel átvizsgáltatni, így idejében elvégezhetőek a megelőző intézkedések, javítási munkálatok és szükség esetén alkatrészcserék.
A gondos karbantartásnak köszönhetően elkerülhetőek a komolyabb meghibásodások és a költséges javítási munkálatok, valamint a hosszabb leállások, amik kényelmetlenséget okozhatnak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésben
-
Ipar2 hét ago
20 éves a Huawei Magyarország
-
Gazdaság2 hét ago
Innováció a banki digitalizációban és blokklánc technológiára épülő hazai fejlesztés a GDE finTECH Galéria évadzáró eseményén
-
Mozgásban2 hét ago
Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu a világűrben és a Földön is
-
Gazdaság2 hét ago
Miért nincsenek Munkáshitel akciók a bankoknál?
-
Mozgásban2 hét ago
Forma–1-es hétvégén versenyez Molnár Martin
-
Tippek1 hét ago
Önkiszolgáló pénztárak, automatizáció: tényleg jönnek a robotok és elveszik a bolti dolgozók munkáját?
-
Gazdaság7 nap ago
E-kereskedelmi logisztika és telephelyválasztás 2025-ben Stratégiai megoldások a versenyképesség növeléséért