Connect with us

Tippek

Alapvetően új megközelítésekre van szükség a foglalkoztatásban

helix

A munkáltatók hatalomközpontú, korábbi gyakorlata a sokadik mélyütést szenvedi el az utóbbi néhány évben, a megszokott rendszer a jelen viszonyok között lényegében tarthatatlanná vált ‒ hívta fel a figyelmet Dudás György, a Helix vállalati tanácsadó üzletágvezetője.

Vannak ugyanakkor munkakörök, ahol az irodai munkások által elvárt körülmények egyszerűen nem biztosíthatók, ami nemcsak tovább rombolja a vonzerejüket, de akár vállalhatatlanul nagyra nyitja a cég egyes munkavállaói csoportjai között az ollót. Instant megoldás nincs, de ebben a helyzetben minden korábbinál tudatosabb működésre van szükség, aminek viszont vannak hatékony eszközei.

Mára közhely, hogy a távmunka gyakorlatát valószínűleg soha nem lehet már visszaszorítani a korábbi helyére. Emellett ‒ friss, közzétett, globális kutatások alapján ‒ a munkáltatók 24%-a, más felmérések szerint akár 50%-a munkahelyváltáson gondolkodik egy éven belül, miközben ezt az arányt a munkaadók csak 13-16%-ra becsülik. Mindez csak néhány jelenség a sok közül, a korszellem indikátorai. Az X, Y, Z és az őket követő, lényegében a teljes, ma aktív generáció tagjainak döntő része elutasítja a munkahelyi, hatalmi hierarchia korábbi modelljét, összehasonlíthatatlanul öntudatosabb a korábbi „évjáratoknál”. Pontosan ismeri vagy ismerni véli a saját értékét, ahogy azzal is tisztában van, hogy mekkora szükség van a szakképzett munkaerőre világszerte ‒ hívta fel a figyelmet a Helix szakértője.

Dudás György rámutatott: mindez erodálta a munkahelyi vezetők, tulajdonosok hatalmát; a pozíciónak szóló tisztelet megszűnt, vezetői megbecsülést mindenki csak a szakmai és emberi kvalitásai alapján és mértékében tud kivívni. Európában és a világ más, jóléti területein, bár vannak kulturális különbségek, nagyon hamar ellehetetlenül az a cég, amelyik továbbra is hatalmi pozícióból próbál tárgyalni a dolgozókkal: az általános jóléttel és a munkaerőhiánnyal lényegében megszűnt a vállalkozások „zsarolási potenciálja”. Már nem tudnak érdemi retorziókat állítani az erőből átvinni szándékozott utasítások mögé. Bizonyos értelemben évek óta szólnak a vészharangok a munkáltatók számára, de hasonlóan sok korábbi, történelmi változáshoz, sokan próbálják még az új jelenségeket a régi keretek között értelmezni és megoldani ‒ egyre kisebb sikerrel.

Ugyanakkor a munkavállalók keresik az önmegvalósítást a munkájukban. Örömmel dolgoznak továbbra is, ha a csapatban kiteljesedhetnek és nem eszközként kezelik őket. Fontos nekik az önrendelkezés, az önszerveződés . Ha mindezt sikerül számukra biztosítani és az adott közegben a saját céljaikat követhetik, illetve azok összhangban vannak, a szervezet céljaival, a hatékonyságu(n)k minden tapasztalat szerint jelentősen megnő.

A vezető hozzátette: ugyanez igaz a nem irodai munkatársakra is. Bár ők praktikusan nem választhatják pl. a távmunkát, ami feszültségeket okoz és csökkenti az ilyen munkakörök vonzerejét, minden egyéb tekintetben ők is azonos generációkhoz tartoznak és a fentiek szerint viselkednek. Munkaterületük az automatizációval átalakul, kvalifikációjuk és öntudatuk semmiben nem marad el bármely más kollégáétól ‒ itt trendekről és nem személyekről van szó. Fontos, hogy a két munkakörtípus közötti olló ne nyíljon, hanem záródjon, amennyire lehetséges. Ha nem törekszünk a lehetőségekhez képest azonos feltételekre és megítélésre, az komoly gondokat okozhat a szervezet működésében.

A Helix tanácsadási tapasztalatai szerint a fenti helyzetben még azoknak a cégvezetőknek is nehéz navigálni, akik nyitottak az új, felhatalmazó és delegáló megközelítésekre. Minden eddiginél mélyebben kell ismerniük a vállalat emberi viszonyait, de erre a megismerésre, mérésre a korábbi, tisztán hierarchikus rendszerre kidolgozott módszertanok csak korlátozottan alkalmasak ‒ nem képesek kezelni bizonyos paramétereket, és ez meghatározó lehet a vállalkozás jövője szempontjából. A cégen belüli komplex, emberi viszonyokra is kitekintő feltérképezésre olyan eszközöket kell használni, amelyeket eleve a korszellemhez igazítva, a fenti mozgatóerők ismeretében fejlesztettek ki. Az egyik legalapvetőbb ilyen eszköz például a Frederic Laloux „A jövő szervezetei” című sikerkönyvre épülő, REINVORG Map néven ismert eljárás. Ez a fenti szempontból is képes tudatosítani, mérhetővé tenni a cégek működését, így megteremti a fejlődéshez, a munkaerő megtartásához szükséges döntési helyzetet.

Tippek

Így vásárolunk idén karácsonyra: a magyarok 47%-a praktikus ajándékokra esküszik

Idén karácsonykor a tudatosság és a praktikum határozza majd meg az ajándék vásárlási szokásokat Magyarországon.

Bár a többség egyetért abban, hogy nincs karácsony ajándékok nélkül, a MediaMarkt legfrissebb kutatásából az is kiderült, hogy a válaszadók 15 százaléka egyáltalán nem is tervez karácsonyi ajándékot vásárolni decemberben.

A 2024 novemberében készült reprezentatív felmérésből az is kiderült, hogy idén karácsonykor a válaszadók 39 százaléka az ajándékok kiválasztását érzi a legnagyobb kihívásnak, mivel nehezen döntenek arról, hogy kinek mi lenne a legjobb meglepetés. Ezzel párhuzamosan változás látható az ajándékozási szokásokban is: a válaszadók 21 százaléka évről-évre egyre kevesebb embert ajándékoz meg, és ugyanennyien vallották, hogy már a mennyiség helyett inkább a költséghatékonyságra figyelnek.

“Kellemest a hasznossal” ajándékba

A többség, azaz a válaszadók 47 százaléka alapvetően a praktikus, jól átgondolt ajándékokra esküszik, míg 23 százalék inkább a család és a barátok tanácsaira hagyatkozik amikor vásárlásra kerül a sor. Mindemellett nagy szerepet játszik a döntésben az ár-érték arány (29%), 24 százalék szerint pedig az egyéni megérzések is fontosak.

„A vásárlók amellett, hogy egyre tudatosabbá válnak, igénylik az olyan szolgáltatásokat is,  – mint például a termékösszehasonlítás, vagy az ünnepi akciós katalógus – amelyekkel könnyebbnek érzik a karácsonyi ajándékok beszerzését.. Mi is igyekszünk könnyíteni a vásárlás folyamatát, így az ünnepi időszakban kiemelt figyelmet fordítunk a kiszállítás, és az áruházakban található csomagátvevő pontok hatékony működésére, hogy az ajándékok garantáltan időben eljussanak vásárlóinkhoz. Törekszünk arra, hogy amellett, hogy vásárlóink számára a legjobb ár-érték arányú termékeket biztosítjuk, a legjobb vásárlási élményt is nyújtsuk”

– mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország vezérigazgatója.

Miből és hogyan vesszük meg mindezt?

Miközben az online vásárlás népszerűsége egyre nő, a válaszadók 50 százaléka mégis azt nyilatkozta, hogy a legjobb ajánlatok és a tökéletes ajándékok érdekében személyesen is megnézi az áruházak kínálatát. Az olyan internetes akciók, mint a Black Friday, vagy a Black November komoly vonzerőt jelentenek, hiszen ezek hatására a megkérdezettek 23 százaléka már november végén nekiáll az ajándékok beszerzésének.

A vásárlók tudatosságát az is alátámasztja, hogy míg a megkérdezettek 43 százaléka az előző havi fizetéséből veszi meg a karácsonyi ajándékokat, a megkérdezetteknek csupán kevesebb mint negyede, 23 százaléka az, aki tudatosan készül, és már hónapokkal korábban elkezd félretenni az ünnepi költekezésre.

Legnépszerűbb ajándékok 2024-ben

2024-ben sem hazudtolják meg magukat a magyarok, és az előző évekhez hasonlóan a legtöbben, – azaz a válaszadók majdnem 50 százaléka – idén is műszaki cikkeket tervez ajándékozni, például mobiltelefont, konyhai gépeket, tévét, vagy laptopot. A válaszadók 31 százaléka ruhát, kiegészítőt vagy kozmetikumot, 22 százalékuk pedig könyvet szeretne ajándékozni. Az ajándékok mellett, az ünnepi akciók és csomagajánlatok szerepe is kiemelkedő a karácsonyi időszakban, a válaszadók 42 százaléka szerint ezek segítenek számukra könnyebbé tenni a vásárlást. Emellett, az expressz házhozszállítás és az ajándékcsomagolás szolgáltatások a megkérdezettek 18 százaléka szerint képesek stressz mentessé tenni a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Nem maradt már sok idő az akár 280 ezer forintos adójóváírás megszerzésére

Az év végéig még van lehetősége gyűjtögetni az öngondoskodóknak, hogy az idei megtakarításaik után a jövő évben adójóváírásban részesüljenek.

A maximálisan igénybe vehető összeg 280 ezer forint. Annak, aki most vágna bele, az idei hosszú ünnepi időszakra való tekintettel érdemes december első két hetében elindítani a folyamatot.

Évi 280 ezer forint a tét, de még nincs eléggé kihasználva a lehetőség

Mindhárom, az államtól független privát nyugdíj megtakarítási forma után az éves befizetés mértékének 20 százaléka évente visszaigényelhető a személyi jövedelemadóból – emlékeztet az év végéhez közeledve a Grantis.

  • Az önkéntes nyugdíjpénztárnál, önsegélyező- és egészségpénztárnál összesen évi maximum 150 ezer forint,
  • a nyugdíj előtakarékossági számlánál évi legfeljebb 100 ezer forint,
  • a nyugdíjbiztosításnál évi maximum 130 ezer forint értékben,
  • két vagy három megtakarítási forma kombinálása esetén pedig akár évi 280 ezer forint is visszaigényelhető az szja-ból.

A Grantis a NAV-tól megtudta, hogy idén átlagosan 59 ezer forint volt az egy megtakarítóra jutó adójóváírás összege, ami az előző évhez képest 5 ezer forinttal magasabb.

Idén közel 1 millió megtakarító volt jogosult adójóváírásra a 2023-as befizetéseik alapján.

Legtöbben az önkéntes nyugdíjpénztári befizetéseik után kérték az adóvisszatérítést, ők 546 ezren voltak.

A második legnépszerűbbek a nyugdíjbiztosítások voltak, 392 ezer személy jelezte az adóbevallásában, hogy érvényesíteni szeretné a több mint 21,8 milliárd forintos adóvisszatérítést.

A nyugdíj-előtakarékossági számlával rendelkezők közül pedig 33 ezren jelezték igényüket a 2,3 milliárd forintos adójóváírásra.

Még idén is van esély az adójóváírás megszerzésére

A Grantis szakértői felhívták a figyelmet arra, hogy még az sincs elkésve, aki jelenleg nem rendelkezik nyugdíj megtakarítással. Az év végéig még van lehetősége elindítani, és így jövőre már jogosulttá is válik az adójóváírásra.

Az idén kifejezetten hosszúra nyúló karácsonyi szünet miatt azonban érdemes még december első két hetében lépni, és tanácsadó segítségét kérni az ajánlatok összehasonlításában, valamint az adminisztrációban.

A dokumentumok és a díjak pénzintézetekhez való beérkezésére plusz pár napot szintén célszerű rászámolni. Azok pedig, akik már eddig is takarékoskodtak, de szeretnének minél nagyobb adójóváírásban részesülni, eseti befizetéssel is teljesíthetik a feltételeket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A HONOR Magic V3 és V2 a tökéletes randipartnerek

Akár a hideg hónapokra keresünk társat, akár készülünk a tavaszi randilendületre, a HONOR Magic V3 és a most akciós HONOR Magic V2 egyaránt hű társak lesznek akár a románc előre lendítésében is.

Egy jól összerakott Tinder vagy egyéb profil kulcsfontosságú, és ebben remek partner a két készülék.

Függetlenül attól, hogy őszi párkeresésbe kezdünk, vagy gyűjtjük az álmot a tavaszi hajrára, fontos, hogy remek képekkel töltsük fel randiappjainkat, közösségi média profiljainkat. Amellett, hogy a HONOR Magic V3 és Magic V2 elképesztően vagány, vékony hajlítható készülékek, számos olyan funkcióval rendelkeznek, amik megkönnyítik ezeket a folyamatokat – hogy elég legyen csak a randi miatt szorongani, és máson már ne kelljen.

Az eszközök kiváló fényképezési képességekkel bírnak, így kristálytiszta és gyönyörű fotókat lőhetünk magunkról. Ráadásul, mivel kihajtható, tabletként is használhatjuk, így jóval könnyebb rajta szerkeszteni, finomhangolni, csinosítani fényképeinket. A HONOR Magic V3 AI radír funkciója segít törölni a nem kívánt elemeket is: zavaró tényezőket, a háttérben megjelenő nem kívánt elemeket… és esetleg exeket a régi képekről.

Most ráadásul kedvezményesen vásárolható meg a csúcskategóriás HONOR Magic V3 elődje is, a HONOR Magic V2. A szintén hajlítható eszköz 5000 mAh-s akkumulátora egész nap megbízható szövetséges lehet, így nem kell aggódnunk, hogy pont egy randi közben vagy után merülne le.

A Black Friday keretein belül egyébként a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit a HONOR 200 szériától kezdve és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.

További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss