Tippek
Újévi tanácsok informatikai vezetőknek a Dell technológiai igazgatójától
Digitális világunkban minden rohamosan fejlődik és egyre gyorsabb ütemben bővül.
Kezdve a biztonsági rendszerektől a kvantumtechnológiáig, a mesterséges intelligenciától az edge-en át a felhőig. Ennyi információ mellett koncentrálni sem könnyű, nemhogy a kiindulási pontot megtalálni a bitek, a bájtok, a sebesség és tápok tengerében. Kétségtelen, hogy hatalmas nyomás nehezedik az informatikai vezetőkre. Ezért John Roese, a Dell Technologies technológiai igazgatója megfogalmazott négy tanácsot az új évre vonatkozóan, amelyet érdemes lehet megfogadni az informatikai vezetőknek.
- Ne alkalmazzuk a felhőt a hosszú távú költségek felmérése nélkül! Gyakran az informatikai vezetők felhőalapú megoldások iránti kezdeti lelkesedése alábbhagy, mert túllépik a költségvetésüket. Nem gondolják végig stratégiai szempontból, hogy az informatikai képességeket a különböző felhőszolgáltatók között hogyan osszák el és hogyan bírják őket együttműködésre. Meg kell vizsgálni a munkafolyamatok futtatásának vagy az adatok adott felhőbe való elhelyezésének technikai megvalósíthatóságát, meg kell határozni az adott felhő használatának rövid és hosszú távú költségeit, beleértve az adatok visszanyerését, letöltését is. Ha ismertek a költségek, pontosan meg lehet határozni, hogy hol helyezzük el az egyes munkafolyamatokat. Így az új felhőalapú lehetőségeket is ki lehet majd értékelni a későbbi potenciális költségcsökkentések szempontjából.
- Határozzuk meg a Zero Trustra vonatkozó terveket! Ahogyan például az amerikai kormány által meghatározott keretrendszerek, vagy az Európai Unióban alkalmazott GDPR esetében is láthatjuk, várhatóan tovább növekszik a Zero Trust rendszerek használatát előíró iparágak száma. Mivel érdemes kezdeni a bevezetést? A Zero Trust szemlélet alkalmazásához megfelelő felhasználói jogosultságokkal, házirenddel és fenyegetéskezelési keretrendszerrel kell rendelkeznie a cégnek. Ha nincs jól körül határolt és a többfelhős környezetre vonatkozó irány és terv, hogyan is lehetne megvalósítani egy egységes felhasználói-, házirend- vagy fenyegetéskezelést, amely a vállalat egészére kiterjed? A többfelhős környezetben mindennél fontosabb az egységes és általános biztonság. A silószerű gondolkodás a Zero Trust ellensége.
- Kvantum-számítástechnika
-
- 3a) Mielőbb építsük ki a kvantum-számítástechnika kínálta előnyök kihasználásához szükséges készségeket! A kvantum-számítástechnika egyre nagyobb teret nyer, és ha nincs olyan szakember a cégnél, aki ismeri a technológia működését és a vállalkozásra gyakorolt hatását, le fog maradni a szervezet erről a technológiai hullámról. Ki kell választani egy csapatot, a megfelelő eszközöket és a feladatokat, amelyeket a kvantumtechnológia feltérképezésének szenteli a cég, és el lehet kezdeni a kísérletezést. A Dell Technologies múlt hónapban jelentette be a helyszíni Dell Quantum Computing Solutiont, amelynek használatával a vállalatok elkezdhetik kihasználni a kvantumtechnológián alapuló gyorsabb számítás előnyeit. A kvantumszimulációs megoldásokra fordított befektetések kulcsfontosságúak lesznek 2023-ban, és az adattudománnyal és a mesterséges intelligenciával foglalkozó csapatok számára is lehetővé kell tenni a kvantum új nyelveinek és képességeinek elsajátítását.
- 3b) Határozzuk meg, hol rejtőznek a kvantumkriptográfia-biztos kockázatok! A kvantum-számítástechnika hatása azért olyan jelentős, mert a modern számítástechnika számos elemét megváltoztatja. A kvantum-számítástechnika térnyerése miatt fontos alaposabban megismerkedni a posztkvantum kriptográfiával – a hagyományos számítógépekhez való kriptográfiai rendszerek továbbfejlesztésével, hogy meg lehessen akadályozni a kvantumszámítógépek által indított támadásokat. A bűnözők világszerte aktívan próbálják rögzíteni és archiválni a titkosított forgalmat, azt feltételezve, hogy egy kellően erős kvantumszámítógéppel képesek lesznek visszafejteni és megtekinteni az adatokat. A kockázat csökkentéséhez meg kell találni a cég leggyengébb pontját és meg kell határozni mekkora az az időtávlat, amelyen belül mindenképpen lépni kell. Ehhez először katalogizálni kell a kriptoeszközöket, majd azonosítani, hogy a készleten belül mely titkosított adatok vannak a leginkább kitéve a nyilvános hálózatoknak, és melyeket rögzíthetik a legkönnyebben azok, akik vissza szeretnének élni velük. Ezzel kiderül, hogy hol lesz a legnagyobb szükség a posztkvantum kriptográfiára. 2022-ben a NIST kiválasztotta az első néhány működőképes posztkvantum algoritmust, és 2023-ban ezek az eszközök fokozatosan elkezdenek majd megjelenni. Kulcsfontosságú lépés kideríteni, hogy hol érdemes először alkalmazni őket. Idővel mindenhol szükség lesz rájuk, de nagyon fontos, hogy 2023-ban már el kell kezdeni megvédeni a nyilvánosság számára elérhető adatokat a fenyegetéstől.
- El kell dönteni, hogy milyen legyen a többfelhős edge architektúra – 1) felhőkiterjesztéses vagy 2) elsősorban felhőalapú. 2023-ban egyre több adatra és adatfeldolgozásra lesz szükség a világban. Legyen szó a valós idejű adatok gyárakban történő feldolgozásáról vagy a robotok vezérlőrendszereinek működtetéséről, az edge rohamosan terjed a többfelhős környezetekben. Jövőre muszáj lesz eldönteni, hogy melyik edge architektúrát választja egy szervezet hosszú távra. Az első lehetőség, ha az edge-et úgy használjuk, mint a felhők kiterjesztését. Ezt a modellt ma gyakran használják, és ebben az esetben minden felhőhöz szükség van egy egyenértékű edge-re (pl. GPCP-Anthos, Azure-ARC, AWS-EKS). Ez akkor működik jól, ha a szervezet csak egy vagy néhány felhővel rendelkezik. A második lehetőség az edge megosztott platformként való kezelése az összes felhőben. Ez az elsősorban edge architektúra még új, de az olyan törekvések, mint a Project Frontier, megnyitják az utat egy stabil, megosztott peremhálózati platform kiépítése előtt, amelyet bármely szoftveralapú edge (ARC, Anthos, EKS, IoT-alkalmazások, adatkezelési eszközök stb.) képes használni. Bár a többfelhős peremhálózati platformok még csak kialakulóban vannak, fontos már most eldöntenie a cégnek, hogy milyen peremhálózatot szeretne a jövőben. Az az előnyösebb a cégnek, ha minden felhőszolgáltatásához több peremhálózat kötődik, vagy ha a felhőszolgáltatások szoftverként elérhetők lennének egy közös platformon?
Remélhetőleg ezek a tanácsok akár „újévi fogadalomként” is működhetnek az IT vezetőknek, és segítik őket felkészülni a többfelhős jövőre. Soha nem volt még olyan átható és gyors ütemű az innováció, mint ami 2023-ra várható. Ennek következében halaszthatatlanná vált, hogy mindenki meghozza a szükséges előremutató döntéseket, amelyek segítenek majd eligazodni az új technológiák tengerében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ajánljuk még
-
Miről ismerhető fel az árvízkárosult autó?
-
Egyre magasabb szintekre tör az IT
-
Bepörög az őszi szüretszezon – Okostelefonnal még a borozás is jobb
-
Az ősszel új világok nyílnak – fotózási tippek a HONOR-tól
-
Hogyan alakítják át az AI PC-k a vállalati IT-rendszereket?
-
Forvis Mazars: hamarosan lejár a külföldi áfa visszaigénylésének határideje
Tippek
Miről ismerhető fel az árvízkárosult autó?
Az éghajlatváltozás okozta heves esőzések és komoly áradások világszerte autók ezreit érintik minden évben.
Ezeknek a járműveknek egy részét helyrehozzák, majd más országokban értékesítik. Árvízkáros autót vásárolni azonban ritkán tűnik jó befektetésnek, hiszen az új tulajdonos várhatóan több százezer forintot költ majd javításra.
Matas Buzelis, a carVertical autóipari adatszolgáltató cég használtautó-piaci szakértője szerint olykor igen nehéz megállapítani egy járműről, hogy korábban elöntötte a víz, ráadásul bizonyos problémák csak jóval a káresemény után jelentkeznek.
Az eladók igyekeznek eltitkolni az árvíz okozta károkat
Számos árvízkáros autó érkezik Európába az Egyesült Államokból. Az áradások azonban azokat az országokat – például Franciaországot, Németországot, Olaszországot és Belgiumot – is sújtják, amelyek nagy számban szállítanak használt autókat Kelet-Európába.
„A víz károsíthatja az autó elektromos rendszerét, motorját és különféle mechanikai alkatrészeit. Hiába szárítják ki és hozzák helyre az eladók az árvízkáros autót, a beázás egyes következményei sok esetben csak hat hónappal később jelentkeznek”
– állítja Buzelis.
Tekintettel arra, hogy a vásárlók többsége óvakodik az árvízkáros járművektől, a gátlástalan eladók igyekeznek eltitkolni ezt a tényt, hiszen jóval nehezebben vagy jelentősen olcsóbban tudnák csak eladni. Lássuk hát, milyen jelek utalnak arra, hogy egy autót elárasztott a víz!
Kellemetlen szag az utastérben – mire utal?
Ha egy autó hosszú ideig állt vízben, szinte lehetetlen olyan alaposan megtisztítani, hogy a nyomok minden kis zugból eltűnjenek. Az utastérben érezhető penészszag az első intő jel, amiből arra következtethetünk, hogy a jármű beázott.
Buzelis azt javasolja, hogy az autó átvizsgálása során feltétlenül kapcsoljuk be a klímát – ha kellemetlen szagot érzünk, minden bizonnyal nedvesség, baktérium és penész telepedett meg a légkondicionáló rendszerben. A fifikás eladók természetesen igyekeznek különféle légfrissítőkkel elfedni a szagot, szándékosan megtévesztve a vásárlókat.
A nedvesség jelei: a fényszóróktól a csomagtartóig
Bármilyen alaposan igyekszik kiszárítani az autót az eladó, az árvízkár számos területen tetten érhető marad. A belülről bepárásodott fényszórókból és hátsó lámpákból sejthető, hogy a járművet elöntötte a víz. Célszerű alaposan megvizsgálni a csomagtartót, különösen a pótkerék környékét, mivel ott is gyakran maradnak nedvességnyomok.
„Az árvíz által sújtott autók üléskárpitját – sőt, olykor az egész ülést is – gyakran lecserélik. Ha például egy 10 éves autó ülései hibátlanok, gyanakodhatunk, hogy nem eredetiek. Kérdezzünk rá az eladónál, hogy mi volt a csere oka”
– javasolja Buzelis.
A sós víz komolyabb károkat okoz
Minden autó rozsdásodik, különösen azok, amelyeket hidegebb éghajlaton használtak. Az árvízkáros járműveket azonban súlyosabban érintheti a korrózió. Vásárláskor alaposan meg kell vizsgálnunk az ajtózsanérokat, az utastérben lévő csavarokat, a csomagtartó reteszeit, az ülésrugókat és a kesztyűtartót – leginkább ezeken a területeken mutatkozhatnak a korrózió jelei.
Ha egy autó sós vízben merült el, a korrózió súlyosabb károkat tehet benne, mint egy édesvízzel elöntött autóban.
Az elektromos rendszer meghibásodásait nehéz előre megjósolni
A modern autókban számtalan elektromos berendezés található, amelyeket a víz helyrehozhatatlanul károsíthat. Az autó tesztelésekor mindig ellenőrizzük, hogy valamennyi elektronikus eszköz megfelelően működik-e, az ablakemelőktől a fedélzeti számítógépen át a multimédiás rendszerig.
Autóvásárláskor nem könnyű felmérni az elektromos rendszerek állapotát, ugyanis a korrózió az érintkezőkben sok esetben csak hónapokkal a vásárlás után okoz problémát. Még egy tökéletesen megjavított autó esetében sem lehetünk egészen biztosak abban, hogy a későbbiekben sem merülnek fel komoly gondok a járművel.
Az előzményjelentésekből kiderülhet az árvízkár
Mielőtt meghozzuk a döntést arról, hogy megéri-e az árát az eladásra kínált jármű, mindenképpen érdemes ellenőriznünk a múltját. Fontos tudnunk, hogy mely országokban használták az autót korábban, és hogy fennáll-e annak a lehetősége, hogy az adott területen korábban árvíz volt.
A carVertical jelentések új funkciója természeti katasztrófákkal kapcsolatos bejegyzéseket is tartalmaz. Bár az erre utaló adatok nem jelentik minden esetben azt, hogy a járművet elöntötte a víz, mégis utalhatnak arra, hogy az autó tartózkodhatott olyan területen, amelyet nemrég árvíz sújtott. Érdemes megemlíteni ezt a tényt a szerelőnek, hogy ebből a szempontból is vizsgálja át alaposan a járművet.
„Egy árvízben megsérült autó esetében nemcsak azt kell fontolóra vennünk, hogy a felmerülő problémák javítása magas költségekkel járhat, hanem azt is, hogy vezetni is veszélyes lehet. Az ilyen járműveket jobb elkerülni, bármilyen fantasztikusan is néznek ki kívülről”
– tanácsolja Buzelis.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Valami történik a Szabadság-szoborral – Figyeld az eget október 11-én!
Október második péntekén olyat láthatunk Budapesten, amire még nem volt példa: a város egyik, ha nem a legikonikusabb jelképe, a Szabadság-szobor életre kel a technológia segítségével.
Számos emblematikus épület és szobor alkotja Budapest látképét, mint az Országház, a Vajdahunyad vára vagy éppen a Budai Vár együttese. Az egyik ilyen jelentős látványosságot, a Gellért-hegyet ékesítő Szabadság-szobrot azonban július óta már csak lefedve, korlátok között láthatjuk. Most azonban a Yettel nagy dologra vállalkozik: október 11-én egy fergeteges drónshow keretében egy rövid időre kiszabadítja a Szabadság-szobrot a fogságából.
A főváros egyik legextrémebb drónshowja október 11-én 19:30-tól lesz látható. A megfigyelésre legalkalmasabb helyszín a Fővám tér, ahol zenei kísérettel lehet megtekinteni a különleges égi jelenséget.
További információ: https://www.facebook.com/events/564636142889360/?ref=newsfeed
Rossz idő esetén az eseményt október 13-án rendezik meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Mérgező vegyszerek már az alsóneműkben is?
Sokkoló eredményeket hozott a Tudatos Vásárlók Egyesületének tesztje
A Tudatos Vásárlók Egyesülete egyedülálló nemzetközi együttműködésben végzett tesztje veszélyes, hormonkárosító biszfenol vegyületeket mutatott ki az alsóneműkben. Minden harmadik bugyi anyaga tartalmaz mérgező vegyszert és minden tizedik az egészségre rendkívül káros mértékben. Az egyesület a biszfenolok teljes betiltásáért dolgozik, mivel az eredmények arra hívják fel a figyelmet, hogy a káros vegyi anyagok nem elhanyagolható mennyiségben vannak jelen a hétköznapi termékekben.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete uniós szinten szeretné elérni, hogy a fogyasztási cikkekbe ne kerülhessenek mérgező anyagok. Az egyesület vezeti a ToxFree Life for All elnevezésű nemzetközi projektet, mely az egészségkárosító anyagok kockázatait csökkentené. Ilyen mérgező anyagok a biszfenolok.
A biszfenol vegyületcsalád az egyik legnagyobb mennyiségben gyártott vegyszer a világon. Leggyakrabban polikarbonát műanyagok és gyanták összetevőiként használják, de adalékanyagként is alkalmazzák, például színtartósítóként a textíliákban, ruhákban, alsóneműkben. A biszfenol A-ról számos kutatás bizonyította, hogy már egész alacsony dózisban is felboríthatja a hormonrendszer működését, károsíthatja mind a női, mind a férfi termékenységet. A hormonrendszeren keresztül befolyásolhatja a növekedést, a sejtregenerálódást, a magzati fejlődést, az energiaszintet, és olyan hormonális zavarokért felelős, mint a korai serdülés, az elhízás, emellett a fejlődő idegrendszerre is kockázatot jelent.
Az új típusú biszfenolok ugyanolyan veszélyesek
A biszfenolok kioldódása a műanyag edényekből, konyhai eszközökből, kulacsokból egyre inkább közismert a tudatos fogyasztók és a laikusok körében is. A biszfenol A-t (BPA) például már betiltották a nyugtákhoz használt hőpapírokban és a cumisüvegekben.
„A tiltás miatt a gyártók egyre növekvő mennyiségben új vegyi anyagokkal, egyéb típusú biszfenolokkal váltják ki a BPA-t, amelyek hasonlóan kockázatosak lehetnek az egészségre. Ilyen többek között a biszfenol S és a biszfenol F, amelyekre jelenleg nincsen tiltás, pedig ezekről is bebizonyosodott, hogy hormonkárosító hatásúak”
– mondja Dénes Júlia, a Tudatos Vásárlók Egyesületének vegyész szakembere.
Amellett, hogy a biszfenolokat leggyakrabban polimerek és gyanták összetevőjeként használják, adalékanyagként, méghozzá színrögzítőként alkalmazzák őket a textíliákban is. Világszerte a műszálas poliamid textilek 80%-a színtartósító kezelést kap és ugyanígy vegyi segédanyagokat használnak például a spandexhez és az elasztánhoz is. Ezek a színtartósító keverékek tartalmaznak biszfenol S-t és biszfenol F-et, melyek a termékekben maradványként elkerülhetetlenül jelen vannak.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete ezért a biszfenol tartalom felmérésére vállalkozott alsóneműkben.
“Nagyon fontos, hogy legyenek friss és megbízható teszteredményeink az olyan termékek biszfenol tartalmáról, amelyekkel egész nap érintkezik a bőrünk, emiatt könnyen átkerülhetnek a szervezetünkbe a káros anyagok, és amelyekre jelenleg nem vonatkozik a biszfenol tartalom korlátozása”
– magyarázza a szakember.
“A választás azért esett az alsóneműkre, mert azt mindenki használja, ráadásul elég érzékeny és fontos felületen érintkezik a bőrünkkel, úgyhogy egyáltalán nem mindegy, hogy mi van az anyagában”
– meséli Dénes Júlia.
A tesztet egy akkreditált nemzetközi laboratóriumban végezték. Cél volt, hogy a termékeket a fogyasztók minél nagyobb csoportja számára teszteljék. Az egyedülálló nemzetközi összefogásban összesen 166-féle alsóneműt teszteltek, ezekből valamivel több mint 100 könnyen elérhető és kapható Magyarországon, de a többi is az a szomszédos országokban.
Sokkoló eredmények
Egy EU-s tanulmány 2020-ban azt állapította meg, hogy a textilekből származó biszfenol A-nak való kitettség jóval alacsonyabb, mint az étrendből származó mennyiség, és elhanyagolható hatású az akkor érvényben lévő egészségügyi határértékhez képest.
A ruhaneműkre egyelőre nem vonatkozik biszfenol tartalom korlátozás, a Tudatos Vásárlók Egyesülete viszont a friss eredmények alapján ezekre is kiterjesztené a szabályozást. Emellett már tanulmányok bizonyítják, hogy a biszfenol a ruházatból az izzadságba beoldódik, és nem fér kétség a bőrön keresztüli felszívódás lehetőségéhez sem.
A tesztelt alsóneműk egyharmada (30%), azaz minden harmadik bugyi tartalmazott biszfenolokat (BPA, BPS, BPF). Az összes minta 10%-a mutatott az emberi egészség védelmére meghatározott maximális mennyiséget bőven meghaladó biszfenol tartalmat, átlagosan 11 mg/kg biszfenolt (A maximális mennyiség 0,8 mg/kg!). A legmagasabb biszfenol koncentráció egyetlen mintában 301 mg/kg volt – ami a termék súlyának 0,03%-a!
A nőknek szánt termékek 17%-a nagy mennyiségű biszfenolt tartalmazott. Ezek az alsóneműk túlnyomórészt szintetikus anyagból készültek.
„Bár nők számára is kaphatók pamut termékek, a piackutatásunk szerint a női bugyik általában nagyobb része szintetikus anyagból készül. Ez nagyobb kockázatot jelent a biszfenolnak való kitettség szempontjából”
– mondja Dénes Júlia, a Tudatos Vásárlók Egyesületének vegyész szakembere.
A teszteredmények részletes bemutatása, a pontos anyagtípusok, a lány-, fiú-, női és férfi alsóneműk eredményeinek ismertetése itt olvasható.
Kerüljük a műszálat, válasszuk a pamutot!
A teszteredmények szerint a műszálas alsóneműk növelik a biszfenolnak való kitettség kockázatát. Érdekesség, hogy a gyártó vagy a vásárlás helye, illetve a szín nem számít. Ha üzletben vagy online vásárolunk, ugyanúgy van esély a mérgező biszfenolokkal találkozni: ismert márkák termékeiben is előfordulnak, de van olyan kínai üzletből származó termék, amiben viszont nem találtak. A tesztadatok alapján tehát megállapítható, hogy a származás nem, csak az anyagösszetétel számít, és a magas pamuttartalmú termékek nagyobb valószínűséggel nem tartalmaznak biszfenolokat.
Civilek a gyártók ellen – a ToxFree Life együttműködés
A ToxFree Life for All projektben magyarországi, szlovéniai, csehországi és osztrák fogyasztói szervezetek dolgoznak azon, csökkenjen a fogyasztók káros vegyi anyag kitettsége. Az öt partnerszervezet közösen tesztel, egyeztet döntéshozókkal, kampányokat indít és a fogyasztókat segítő oktatási programokat hoz létre. Az együttműködést a Tudatos Vásárlók Egyesülete kezdeményezte és vezeti.
Egy új vegyi anyag bevezetése a piacra akár 6 hónap alatt is megtörténhet. Ezzel szemben, ha ezek az anyagok károsnak bizonyulnak, betiltásuk átlagosan 20 évig tart. Ez az egyensúlytalanság az ipari innováció sebessége és a fogyasztóvédelem között fenntarthatatlan, és sürgősen foglalkozni kell vele. Elengedhetetlen, hogy a vegyi anyagok szabályozása felgyorsuljon és szigorodjon a fogyasztási cikkek teljes spektrumában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Újra dübörög a munka és a suli – íme pár app a produktivitáshoz
A magyarok még nem érzik magukat készen a Mesterséges Intelligenciára
Világszerte elismert vezetőkkel indít úttörő mesterséges intelligencia szolgáltatást az EY Magyarország
ABB innovatív töltési megoldások és hazai tervek az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján
Íme a legkeresettebb egyterű autók
Munkaerőpiaci kihívások: nehéz 10 év elé néz Magyarország
Újgenerációs termékekkel érkezik szeptemberben a piacvezető viselhető okoseszköz-gyártó
Az ősszel új világok nyílnak – fotózási tippek a HONOR-tól
Hogyan befolyásolják a magas kamatlábak a használt autóhitelek piacát?
A hatékony online marketing stratégia alapjai és gyakorlati tippek
Kapcsolódó cikkek
Technokrata.hu
Új hálózati megoldásokkal készül a Huawei az intelligens korszakra
Növekvő kiberfenyegetés az egészségügyben
Amatőr Sport Támogatási Programot indít a Hankook
Tudtad, hogy ha ilyen a tévéd, akkor több mint 4000 játékot próbálhatsz ki?
Láthatatlan ellenség ellen: fájdalommentes biofilmterápia forradalmasítja a fogápolást
Munkáltatói márka disszonancia: ígéret és valóság konfliktusa
A legjobbak közt végeztek a Széchenyi István Egyetem hallgatói a szakmák világbajnokságán
Elhagyott kisbabáknak segítene az SOS Gyermekfalvak
A bankváltás segítheti a karácsonyi készülődést is
A bankok fele már áthárítja az új állami terhet a vállalkozókra
Műszaki-Magazin.hu
A Mewa ipari törlőkendő-rendszer: egy lépés a fenntarthatóság felé
Új képzési lehetőségekkel segíti EcoXpert programján keresztül partnereit a Schneider Electric
Sandvik CoroMill ® MS20 – egy megbízható és sokoldalú sarokmarási koncepció
Az Európai Műanyag Paktum
25 éves jubileum a Schaefflernél
A Miller Industries vállalat a Birst megoldást választotta üzlete átalakításához
Valóban csak az elektromos autókon múlna a fenntartható közlekedés?
Bányába és vasúti kocsiba is került a Schneider Electric itthon gyártott középfeszültségű kapcsolóberendezéséből
Használj beléptető rendszert, óvd a vállalkozásod!
Tokióban várják a fiatal, magyar feltalálókat
Ajánljuk
Friss
-
Szórakozás2 hét
Új egység megnyitásával, jótékonysági versennyel ünnepel az idén 10 éves Flippermúzeum
-
Okoseszközök2 hét
Apple Watch alvási apnoe funkció: a tünetek felismerésére jó, diagnózisra alkalmatlan
-
Okoseszközök1 hét
Maradandó problémákat okozhat a gyerekek túl korai és túlzott okoseszköz használata
-
Mozgásban2 hét
Nincs már szükség téli-nyári gumikra?
-
Gazdaság2 hét
EasyTicket többplatformos, online értékesítési rendszer dinamikus kapacitáskezeléssel
-
Ipar2 hét
Bemutatkozott az Eaton XV100 és XV300 HMI-termékcsaládok következő generációja
-
Ipar1 hét
Energiatárolási beruházásnál kapott megbízást a Siemens Zrt.
-
Tippek2 hét
Fokozott vadveszélyre és a levelekkel, pocsolyákkal borított útburkolat veszélyeire figyelmeztet a Hankook