Connect with us

Gazdaság

Egyre igényesebbek a magyar fogyasztók

Az elégedett vásárlóért már sokkal többet kell tenni – az ügyfélkiszolgálás színvonalán emelő vállalatok nagyot nőhetnek, akár 20-30 százalékkal is emelhetik árbevételüket

A több mint 1.500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot tesztelő és 6.500 ügyfél véleményét felmérő ClientFirst Consulting kihirdette az idei „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” díjak győzteseit. Több kategóriában is vizsgálták a magyarországi cégek teljesítményét: a nagyvállalatok közül a Cofidis Magyarországi Fióktelepe és az Uniqa Biztosító Zrt. végzett az első helyeken, a kis- és középvállalkozások között pedig az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. bizonyult a legjobbnak. Az összetett díjak mellett kiosztották a legjobb élményt nyújtó szolgáltató, a legjobb családbarát kiszolgálás és a legjobb munkahelyi csapat címét is.

Új elsők a nagyvállalatoknál, tarolás a kkv-k versenyén

A felmérés 2019-es eredményei alapján a személyes ügyfélkiszolgálás kategóriában a nagyvállalatok között a Cofidis Magyarországi Fióktelepe nyert, mellettük megosztott másodikként végzett a Patika Plus Gyógyszertárak és a dm-drogerie markt Kft. A dobogó harmadik fokára az UNIQA Biztosító Zrt. ért fel. A kis- és középvállalatok között az Észak-zalai Víz és Csatornamű Zrt. érdemelte ki a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” címet, a második helyre az Alphazoo Kft. ért oda, harmadik helyezettet pedig ezúttal nem hirdettek ki.

A telefonos ügyfélkiszolgálás kategóriájában is a Cofidis Magyarországi Fióktelepe futott be győztesként, a második helyen az UNIQA Biztosító Zrt., a harmadikon pedig a Magyar Posta Zrt. végzett. A kis- és középvállalkozásoknál ugyanezen a területen az Észak-zalai Víz és Csatornamű Zrt., és a Supershop Marketing Kft. osztozott az elismerésen, ebben a sorrendben.

Az elektronikus ügyfélkiszolgálás kategóriában a nagyvállalatok között az UNIQA Biztosító Zrt. zárt az élen, a második helyre a dm-drogerie markt Kft. futott be, míg a harmadikon a Cofidis Magyarországi Fióktelepe végzett. A kis- és középvállalatok esetében ezt a kategóriát is megnyerte az Észak-zalai Víz és Csatornamű Zrt., és megosztott második helyet érdemelt ki a Supershop Marketing Kft., valamint a KBOSS.hu Kft (szamlazz.hu). is.

Sokat számít a csapatszellem és a családbarát kiszolgálás is

A kategóriánkénti legjobbak mellett a különdíjasokat is értékelték. Ez az elismerés a vállalat saját ügyfeleinek véleményét tükrözi, a legmagasabb ügyfélélmény mutatóval rendelkező cég kaphatja meg. A „Legjobb Élmény Szolgáltató” díjat három csoportban ítélték oda: a személyes ügyfélkiszolgálásban a Patika Plus Gyógyszertárak, a telefonosban a Supershop Marketing Kft., az elektronikusban pedig a Cofidis Magyarországi Fióktelepe nyert. A tesztvásárlók összesített véleménye alapján idén a Legjobb családbarát kiszolgálást az Alphazoo Kft. nyújtotta, a Legjobb munkahelyi csapat címét pedig az Észak-zalai Víz és Csatornamű Zrt. érdemelte ki.

Jelentős többletet hoz az odafigyelés

„Az ügyfélkiszolgálás színvonalának növekedése néhány éven belül akár 20-30%-os átlagos árbevétel növekedést is hozhat. A terület hazai színvonalának javítását küldetésünknek tekintjük, minden évben vannak visszatérő indulóink, ebből is látjuk, hogy az egyes iparági szereplők kiemelten kezelik az ügyfélkiszolgálás fejlesztését, és az itt kapott eredményeket be is tudják építeni üzleti stratégiájukba”

– hangsúlyozta Mózes István, a szervező ClientFirst Consulting ügyvezető partnere.

A tapasztalatok alapján egy elégedett vásárló akár két és félszer annyit is költhet egy vállalatnál, mint egy elégedetlen”

– mutatott rá Mózes István.

„Létrehoztunk egy úgynevezett Kiválóság Indexet, ami azt figyeli, hogy a gazdasági teljesítményhez képest a Kiválóság Program résztvevői milyen teljesítményt nyújtanak évről évre. Látszik, hogy az olló egyre nyílik és a több mint tíz év alatt – amióta vizsgáljuk ezt a mutatót is – a résztvevők teljesítménye két és félszer jobb, mint a gazdaság átlagos teljesítménye”

– összegez az ügyvezető.

Nagyot javult az elektronikus ügyintézés színvonala

Az elektronikus ügyintézésben 86 százalékos átlagot mértek tavaly, ez 10 százalékpontos növekedés a 2018-as évhez képest, az ügyfél-elégedettségi index itt 85%-os eredményt mutat, a próbavásárlások során 89%-os volt az elégedettség. A Net Promoter Score (NPS) mutató, amely azt méri, hogy ki milyen szívesen ajánlaná az adott céget ismerőseinek, 61-es értéket mutatott a 100-as skálán. Telefonos ügyintézési kategóriában az összesített eredmény 91%-ra jött ki, ez a mutató egy év alatt 6%-kal nőtt. A személyes is elégedettebbek voltak a magyarok, mint egy éve: a 91%-os mutató két százalékkal haladja meg a korábbit.

A próbavásárlások egyaránt és 93 százalékos eredményt hoztak az előző két kategóriában. Az NPS esetében viszont jelentősen eltért egymástól a két terület: amíg a telefonos ügyfélkiszolgálás ajánlási mutatója habár növekedett, így is csak 71 volt, a személyes ügyfélkiszolgálás 90-es mutatót ért el, azaz jóval meghaladja a telefonos gyakorlatot.

„Minden évben úgy tapasztaljuk, hogy az ügyfelek alacsonyabbra értékelik a vállalatok ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, mint azt a próbavásárlók tapasztalták. Ennek többek között az lehet oka, hogy míg az ügyfélszolgálatokon, az üzletekben dolgozó, ügyfelekkel foglalkozó munkatársak jó szolgáltatást nyújtanak, addig a háttérfolyamatokon még sokat kell javítani.”

– emelte ki Mózes István. Hozzátette:

„A több mutatóban is jelentkező csökkenő tendencia elsősorban a növekvő ügyféligényeket tükrözi. A fogyasztók egyre érzékenyebbek, ami két dolgot jelent: egyrészt sokkal negatívabban értékelik a nem megfelelő bánásmódot, másrészt, ha valahol kiváló kiszolgálással találkoztak, hűségesebbek lesznek.”

Széleskörű kutatás: többezer ügyfél véleménye alapján alakult ki a sorrend

Egy-egy vizsgálat során az adott cég több száz saját ügyfelének véleményét kérdezik meg az objektív kép kialakítása érdekében. A próbavásárlók több mint 1.500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek az idei díj megítélése előtt, ezzel párhuzamosan a szervezők összegyűjtötték csaknem 6.500 ügyfél véleményét is az érintett cégek kiszolgálásról, akik több mint kétszázezer kérdésre adtak választ az értékelés során. Ezek elemzése után alakult ki a végső rangsor.

Gazdaság

Szintet léphet a hazai e-kereskedelem

A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások kulcsfontosságúvá váltak az online vásárlások hatékonyságában.

A DSV globális szinten már bizonyított az e-kereskedelmi logisztika területén: fejlett raktározási megoldásokkal, automatizált rendelésfeldolgozással és teljes körű szállítási szolgáltatásokkal segíti partnereit. A jövőben ezeket a tapasztalatokat Magyarországon is kamatoztatják.

A DSV közel fél évszázados tapasztalatát hasznosítva ma már világszerte olyan e-kereskedelmi szolgáltatásokat nyújt, amelyek segítik a vállalkozásokat a teljes ellátási lánc optimalizálásában. Nemzetközi szinten, több mint 25 nagyobb fulfillment központtal a megrendelések 99,9%-át időben szállítják. Mindezt EcoVadis fenntarthatósági minősítéssel. A cég e-kereskedelmi szolgáltatásaiban induló vállalkozások, KKV-k, de a legnagyobb vállalatok és márkák is egyaránt megbíznak. A mára a világ egyik legnagyobb logisztikai szereplőjévé nőtt vállalat mindegyiküket magas minőségben szolgálja ki. Globálisan a teljesség igénye nélkül olyan brandek is DSV e-kereskedelmi szolgáltatásait választották már, mint például a New Balance, továbbá az Estée Lauder, a Velux és az Under Armour. A vállalat teljes körű logisztikai megoldásokat kínál, a raktározástól a kiszállításig mindent egy kézben tartva. Automatizált rendelésfeldolgozással gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálást tesz lehetővé. Fejlett IT-rendszereiknek hála, a digitális nyomon követés és integrált adatelemzés segíti a pontosabb tervezést. A magyar piac is lépésről lépésre halad ebbe az irányba, és a DSV mostantól aktív szerepet vállal ennek a fejlődésnek a támogatásában.

Új üzletfejlesztési vezetővel erősít a DSV Magyarországon

A logisztikai vállalat kijelölt Magyarországon egy olyan üzletfejlesztési vezetőt, aki a hazai e-kereskedelmi megoldások fejlesztésére összpontosít. A jövőben Magyarországon is gyorsabb kiszállításra és nagyobb ügyfélélményre lehet majd számítani. Az online vásárlók elvárásai folyamatosan növekednek. Ma már nemcsak az ár számít, hanem a szállítás gyorsasága és megbízhatósága is.

„A DSV raktáraiban akár 24/7-ben feldolgozzuk a megrendeléseket, így a webshopok vásárlói rövidebb idő alatt kaphatják meg csomagjaikat”

– emelte ki Péter-Szabó Ottó, a DSV frissen kinevezett magyarországi üzletfejlesztési vezetője.

Az automatizált raktározási megoldások és a hatékony rendeléskezelési folyamatok révén jelentősen csökkenhet a kiszállítási idő, ami nemcsak a webshopok versenyképességét növeli, de hozzájárul a vevői elégedettséghez is. A rugalmasság és a gyors integráció szintén felértékelődik, hiszen egy online áruház számára kulcsfontosságú, hogy a logisztikai rendszere zökkenőmentesen csatlakozzon az e-kereskedelmi platformjához.

„A DSV rendszerei könnyedén integrálhatók különböző webshop motorokhoz, például Shopifyhoz, illetve futárszolgálatokhoz is, így az ügyfelek gyors és költséghatékony módon építhetik be logisztikai megoldásainkat a működésükbe”

– fejtette ki Péter-Szabó Ottó.

Emellett lehetőség van arra is, hogy közvetlenül a megbízó saját rendszerében dolgozzon a cég, így nem szükséges külön infrastruktúrát kiépíteni. Az automatizált raktármegoldások szintén a hatékony működést segítik. A DSV világszerte több raktárában is alkalmaz automatizált, úgynevezett Autostore rendszert, amely nemcsak a folyamatok gyorsaságát, hanem a pontosságot is növeli. A Lengyelországban található lozienicai telephelyükön például 90 000 tárhelyes Autostore rendszert működtetnek 13 kiszedőállomással, amely nagymértékben növeli a napi rendelésfeldolgozási kapacitást. A fenntarthatóság és teljes körű logisztikai támogatás ma már szintén vezérelv. A vállalat ezért nemcsak a raktározási és szállítási folyamatokat biztosítja, de csomagolóanyag-beszerzést is vállal, valamint gondoskodik az operáció során keletkező hulladék környezetbarát elszállításáról.

„Ezzel ügyfeleink számára fenntarthatóbb és hatékonyabb működést teszünk lehetővé, amely egyre fontosabb szempont a tudatos vásárlók számára is”

– összegezte a DSV magyarországi üzletfejlesztési vezetője.

Hazánkban ezek a lehetőségek most kezdenek igazán kibontakozni, és a DSV célja, hogy a jövőben a magyarországi vállalkozások is ugyanazokat a világszínvonalú megoldásokat vehessék igénybe, mint partnereik más piacokon. A logisztikai vállalat elhivatott abban, hogy segítse a magyar e-kereskedelem fejlődését, egyúttal az ágazat szereplői számára biztosítsa a modern logisztikai megoldásokat. A frissen kinevezett magyarországi üzletfejlesztési vezető feladata az lesz, hogy a globális sikerekből merítve hozzájáruljon a magyar piac fejlődéséhez. Péter-Szabó Ottó januárban csatlakozott a DSV Solutions, azaz a vállalat raktárlogisztikai divíziójának sales csapatához. Kiemelkedő tapasztalatokkal rendelkezik, amelyet hazai és nemzetközi cégeknél szerezett. Pályafutásában a szerződéses logisztika és az e-kereskedelem már a korábbiakban is fontos szerepet töltött be.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Ismét drasztikusan csökkent az elektromos autók átlagára, és egyre többen keresik őket

elektromos

Több mint egymillió forinttal csökkent a Használtautó.hu-n kínált elektromos gépjárművek átlagára 2024 első negyedévéhez képest, miközben mind a kínálat, mind a kereslet növekszik.

Míg éveken át stabilan a BMW i3 volt az ezen hajtáslánc iránt érdeklődők kedvence, idén megtörtént a trónfosztás – és nem meglepő módon egy Tesla vette át a helyét. A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő oldal szakértője megnézte, hogy áll most az elektromos autók helyzete az egy évvel ezelőtti állapothoz mérten.

Néhány éve még elérhetetlennek tűnhetett a tömegek számára az elektromos autózás, azonban évről évre látványosan csökken az ilyen gépjárművek átlagára. Míg 2024 első negyedévében 11,7 millió forint volt az átlagos vételár a Használtautó.hu-n kínált modellek esetében, idén már átlagosan 10,8 millió forintért lehet lecsapni egyre. Ezzel együtt az autók átlagéletkora csak minimálisan nőtt, 3,2-ről 3,6 évre, és bár az átlagos futásteljesítmény 27%-kal nagyobb, még mindig csak 64710 km (2024 január-március között 50983 volt). Az érdeklődés és a kínálat is folyamatosan nő: a – telefonos és online – megkeresések száma 45%-kal, az elérhető hirdetések darabszáma pedig 29%-kal lett több.

A 2025 január-március közti adatokat összegző népszerűségi toplista élén már nem az évekig legkeresettebbnek számító BMW i3 áll, hanem a Tesla Model 3, amit átlagosan 9 731 000 forintért lehet megvásárolni, és átlag 113 700 km-es futásteljesítménnyel kínálják a használt modelleket (tavaly az átlagár 12,3 millió volt, a futásteljesítmény pedig 75900 km). Az ötödik helyen is egy Teslát találunk, a pozícióját stabilan tartó Model Y-t, ami átlagosan 1,5 millió forinttal olcsóbban kapható, viszont meglepő módon a Model S, ami tavaly még a 7. volt, mostanra már a top 10-ből is kicsúszott. Többnyire átrendeződés történt a listán: a Nissan Leaf, a Hyundai Kona, a Renault Zoe, a Hyundai IONIQ és a Dacia Spring maradtak az élvonalban, a Volkswageneket viszont a Golf helyett az ID.3 képviseli, miközben a Kia Niro szintén újoncként bukkant fel. A számokból továbbá az látszik, hogy a megkeresések szinte minden modell esetében nőttek: a Model 3 iránt stílszerűen háromszor annyian érdeklődtek, mint az elmúlt év ugyanezen időszakában.

„A Tesla Model 3 évről évre egyre előkelőbb helyet foglal el toplistáinkon, és idén már sikerült maga mögé utasítania Magyarország korábbi legnépszerűbb elektromos autóját, a BMW i3-at is. Ez részben annak köszönhető, hogy az elektromos autók átlagára folyamatosan csökken, így egyre többek számára válik elérhetővé a villanyautózás.

A Tesla esetében ez különösen látványos: nemcsak az új autók ára csökkent, de a megnövekedett kereslet hatására számos kereskedő hozott be Model 3-asokat külföldről is, így már több példány is megtalálható a 10 millió forintos ársáv alatt. A Nissan Leaf és a Renault Zoe népszerűsége továbbra is töretlen, míg a Volkswagen ID.3 új belépőként került fel a legkeresettebb elektromos modellek listájára – köszönhetően annak, hogy az értékcsökkenés révén jóval megfizethetőbbé vált a tavalyi évhez képest.”

– fűzte hozzá Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu brand managere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új vezető alelnök a Schneider Electric kritikus infrastruktúra és adatközponti megoldások üzletágánál

Pablo Ruiz Escribanót nevezte ki a Schneider Electric a kritikus infrastruktúra és adatközponti megoldások üzletág európai vezető alelnökének (SVP).

A szakember 18 éve dolgozik a vállalatnál, regionális és globális szerepkörökben, az értékesítés és az ügyfélkapcsolatok területén szerzett széles körű tapasztalatokat. Elődjét, Marc Garnert a Schneider Electric felhő és adatközponti megoldások szegmens elnökévé nevezték ki.

Pablo Ruiz Escribano 2007-ben kiemeltügyfél-menedzserként csatlakozott a vállalathoz, ahol később számos pozíciót töltött be. Dolgozott többek között a „Power Products” üzletágnál projektigazgatóként, a „Secure Power & Field Services” részleg ibériai félszigeti alelnökeként, a közelmúltban pedig a „Global Services” szegmens alelnökeként. Új pozíciójában a szakember feladata lesz a Schneider Electric kritikus infrastruktúra és adatközponti megoldásokért felelős üzletága európai szintű irányítása, együttműködve az egyes országok kereskedelmi csapataival, annak érdekében, hogy támogassák az ügyfeleket a mesterséges intelligencia (MI) gyors térhódításával járó energia-, infrastruktúra- és fenntarthatósági kihívásaik megoldásában. Az új vezető alelnök együttműködik majd a Schneider Electric értékesítési ökoszisztémájához tartozó kulcsfontosságú partnerekkel is, beleértve az EcoXpert, az Alliance Partners és az AI Ecosystem programokban résztvevő cégeket.

Pablo Ruiz Escribano regionális és globális szerepkörökben, az értékesítés műszaki támogatásában és az ügyfélkapcsolatok területén szerzett széles körű tapasztalatokat, amelyeknek köszönhetően megfelelő felkészültséggel rendelkezik ahhoz, hogy segítse a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat európai ügyfeleit az MI által kínált lehetőségek kiaknázásában.

„Nagy örömmel kezdem meg a munkát a Schneider Electric kritikus infrastruktúra és adatközponti megoldások üzletága új európai vezető alelnökeként, ráadásul egy olyan időszakban kaptam meg ezt a megbízást, amikor az iparágunk jelentős átalakuláson megy át. A mesterséges intelligencia gyors térhódításával soha nem látott lehetőség nyílik a digitális infrastruktúra hatékonyságának, rugalmasságának és fenntarthatóságának növelésére, és alig várom, hogy ügyfeleinkkel és partnereinkkel együttműködve megragadjuk ezeket a lehetőségeket, és előremozdítsuk az iparágat. Szeretném továbbá őszintén megköszönni Marc Garnernek az új pozícióm kapcsán adott értékes meglátásait, és minden jót kívánok neki a következő fejezethez”

– mondta el Pablo Ruiz Escribano.

Új globális C&SP elnök

Első globális feladatát kapta meg a Schneider Electric csapatát 20 éve erősítő, a kritikus infrastruktúra és adatközponti megoldásokért felelős üzletág európai tevékenységét az elmúlt időszakban irányító Marc Garner, akit a felhő és adatközponti szolgáltatások szegmens elnökévé neveztek ki. Új szerepkörében a cég MI felhő, kolokációs és nagyméretű adatközpontokat működtető ügyfeleit segíti globális adatközponti infrastruktúrák kiépítésében és azok dekarbonizációjában.

„Mivel az adatfogyasztás ugrásszerűen nő, és az MI térhódítása felgyorsítja a nagy sűrűségű infrastruktúra iránti igényt, az adatközpont-iparágnak óriási lehetősége van arra, hogy a hatékonyság és a fenntarthatóság terén élen járjon. Fantasztikus lehetőség volt egy olyan csapatot irányítani, amely képes volt példátlan növekedési ütemet elérni a Schneider Electric számára itt Európában, segítve ügyfeleinket egy rugalmas, hatékony és MI-képes adatközpont-környezet kialakításában. Sok szerencsét kívánok Pablónak az új szerepkörében, és szeretnék hatalmas köszönetet mondani a csapatomnak az elmúlt két év során nyújtott támogatásért”

– mondta el Marc Garner.

„A Schneider Electricnél elkötelezettek vagyunk amellett, hogy innovációval, fenntarthatósággal és stratégiai vezetői szerepvállalásunkkal irányítsuk a jövő digitális infrastruktúrájának kiépítését. Pablo széleskörű tapasztalata és mély iparági szakértelme ideális vezetővé teszi őt a kritikus infrastruktúra és adatközponti megoldásokért felelős üzletágunk további fejlesztésére Európában. Vezetői tevékenysége fontos szerepet fog játszani abban, hogy segítse ügyfeleinket a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek kiaknázásában. Szeretném kifejezni hálánkat Marcnak is az üzletág európai vezetése során nyújtott kivételes munkájáért, amivel döntő szerepet játszott a növekedés ösztönzésében és képességeink bővítésében. Most, hogy a „Cloud & Service Providers” szegmens elnökeként globális szintű vezetői feladatot kapott, biztosak vagyunk abban, hogy jövőképe és szakértelme tovább erősíti a Schneider Electric pozícióját a digitális infrastruktúra területén”

– hangsúlyozta Pankaj Sharma, a Schneider Electric adatközpontok, hálózatok és szolgáltatások területért felelős ügyvezető alelnöke.

Mindkét újonnan kinevezett vezető továbbra is Pankaj Sharmának jelent majd.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss