Gazdaság

A koronavírus egyetlen pozitív hozadéka a GoodID lehet

Ma már nincs sem jogi, sem technikai akadálya, hogy teljes biztonsággal azonosítsuk magunkat online környezetben.

Így a korábban személyes megjelenést igénylő szerződések is megköthetők interneten. A technológia fejlesztésében élenjáró magyar ID&Trust online ügyfélszolgálati rendszerét három hónapig ingyen tesztelhetik azok a vállalati ügyfelek, akik június 15-ig jelentkeznek.

Korábban többnyire csak kényelmi funkció volt, az elmúlt hónapokban tapasztalt globális járványhelyzetben viszont az emberek már alapvető szükségletként tekintenek a távolról elérhető szolgáltatásokra. Ugrásszerűen megnőtt az online áruházak forgalma, az üzleti tárgyalások a felhőbe költöztek.

Azonban továbbra is él a tévhit, hogy egy hitelszerződés, egy komolyabb tulajdonjogi ügylet, vagy például egy telekommunikációs vagy közmű szolgáltatás megrendelése esetén feltétlenül szükséges a személyes jelenlét: be kell mutatni iratainkat, az ügyintéző meggyőződik azok eredetiségéről, a saját nyilvántartásuk kedvéért lemásolja őket, és személyes aláírásunkkal válik csak hitelessé a dokumentum.

Eközben a digitális aláírás már évek óta bevett gyakorlatként él az üzleti életben. Többek között az elektronikusan kiállított számlák sem attól „e-számlák”, hogy pdf-ként utaznak a felek között, hanem azért, mert digitális aláírás hitelesíti a tartalmukat és eredeti kiállítójukat. Az ügyfelek személyazonosságának online környezetben való hitelesítésére is van már megoldás. Az ID&Trust által fejlesztett GoodID eÜgyfélszolgálat egymástól távol levő felek között is képes jogszerű, biztonságos ügyfélkapcsolatot hitelesíteni, függetlenül a böngésző, call center vagy a videochat platform típusától, a szolgáltató bármilyen egyéb tranzakciós vagy ügyfélkiszolgálási felületeivel kompatibilisen.

Az ID&Trustnak több mint másfél évtizedes tapasztalata van elektronikus okmányok fejlesztése és digitális azonosítás területén, többek közt a magyar eSzemélyi teljes rendszerének felépítése, a román egészségügyi kártya és a japán útlevél fejlesztése fűződik a nevükhöz. A távoli azonosítási rendszerük középpontjában a GoodID mobilalkalmazás áll. A GoodID az első hazai mobiltelefonos irattárca alkalmazás, amely mindenféle okmányunk hiteles digitális megfelelőjét, emellett pedig a hűségkártyáinkat is magába tudja foglalni. Egyedülálló módon arra is képes, hogy útlevél vagy új típusú eSzemélyi esetén a chipen található adatokat is be tudja olvasni (NFC-kapcsolattal), így az alkalmazás segítségével a későbbiekben garantáltan közhiteles adatainkkal azonosíthatjuk magunkat.

A mobilappon keresztüli azonosítást alkalmazó GoodID eÜgyfélszolgálat rendszer különösen telekommunikációs cégeknek, pénzügyi szolgáltatóknak, ügyvédi irodáknak, illetve közüzemi szolgáltatóknak jelenthet óriási segítséget. Az emberek több hónapnyi felgyülemlett ügyet kellene, hogy elintézzenek, úgy, hogy közben nem szegik meg a zárt terekre vagy a sorban állásra vonatkozó szabályokat sem. Az ügyfélélmény még azon cégek esetében is nagyban sérülhet, akik igyekeznek mindent megtenni az ügyfeleik kényelméért, csak éppen kapacitásokkal nem bírják az emberek rohamát és érthető türelmetlenségét.

Bizonyos szolgáltatók már ma is kínálnak videochat formájában való szerződés lehetőségét, azonban az ID&Trust szakértői szerint még nem minden szempontból tökéletesek.

„A jelenleg működő videókonferenciás banki ügyfélcsatornákon való azonosítási megoldások óriási felelősséget rónak az ügyintézőkre, hiszen csak rajtuk múlik, hogy a kamera felé felmutatott igazolványokat és az azt bemutató személyt validálják. A GoodID azonban olyan egyedi azonosítási protokollt használ, ami nem kijátszható, platformfüggetlen, így mind a munkatársaknak mind az intézményeknek és nem utolsósorban az ügyfeleiknek is biztonságos és kényelmes”

– mondja Szabó Tamás, az ID&Trust Kft. alapító-ügyvezetője. Szintén az ügyfelek kényelmét szolgálja, hogy a GoodID-val – amint az néhány nemzetközi és magyar szolgáltatásnál megszokott, mint a Revolut vagy a MOL Limo –, a felhasználónak nem szükséges valós időben azonosítania magát. Elég, ha a mobilappon keresztül az okmányait feltölti, illetve megadja az adatait, továbbá készít magáról egy videó szelfit, amit az ügyintéző utólag hagy jóvá.

Mi az a digitális irattárca?

A gyors és biztonságos azonosításnak nem csak ügyfélszolgálati helyzetben van létjogosultsága. Felmérések szerint online megkezdett megrendeléseknek akár 40 százaléka is áldozatul esik annak, hogy a felhasználó belefárad, hogy mindazokat az adatokat megadja, amelyeket ilyenkor törvényszerűen be kell gépelnie. A GoodID mobilappban ezeket az adatokat elég egyszer megadni, így minden egyes további azonosításnál újból felhasználhatja azokat, jelentősen növelve az online megrendelések sikerességi rátáját. Integrált megoldás esetében pedig akár teljes mértékben automatizálható is lehet az ügyfél-azonosítás, ami a szolgáltatói oldalon rövidítheti le az adminisztrációt – tette hozzá Szabó Tamás.

A digitális irattárca lehetővé teszi, hogy biztonságosan digitalizáljuk okmányainkat, és azonosítás során a tárcánkból „húzzuk elő”. Európában már működik néhány hasonló app. Az egyik legsikeresebb példa az angol Yoti: az alkalmazás arra a problémára kínál megoldást, hogy Angliában szigorúan veszik azt, hogy csak 18 éven felül vásárolhatnak az emberek alkoholt, akik viszont nem szeretik átadni ehhez az okmányukat. A Yoti-val több mint 12 ezer helyen bizonyíthatják a fiatalok a mobiljuk felmutatásával, hogy elmúltak 18 évesek.

A másik sikersztori a több bank közös fejlesztéseként létrehozott belga itsme: két és fél évvel a bevezetését követően már 1,5 millió belga felhasználó, azaz a munkavállalók 20 százaléka rendelkezik itsme hozzáféréssel, amely lehetővé teszi számukra az online azonosítást, tranzakciók jóváhagyását és dokumentumok elektronikus aláírását.

Gazdaság

Egyetemi tanszéket alapított a Toyota Sakura

Az ország egyik legpatinásabb műszaki felsőoktatási intézményének és a Toyota egyik legjelentősebb hazai márkakereskedésének az együttműködéséből született oktatási központban a jövő hajtástechnológiáival ismerkedhetnek a mérnökpalánták.

A Toyota a világ legnagyobb autógyártójaként és a japán gazdaság első számú szereplőjeként kiemelt jelentőségű küldetésének tekinti, hogy gondoskodjon az emberi társadalom jövőjéről. Ezen sokrétű tevékenységeiben mindig is kiemelt szerep jutott a tudásátadás, az oktatás, a tudományos és szakképzés feladatkörének. Tojoda Eicsi, a cégalapító Tojoda Kiicsiro unokatestvére már 1977-ben megfogalmazta azt az álmát, hogy a Toyota „a kutatás és a kreativitás szellemiségét tiszteletben tartva” egy saját egyetemet alapítson szűkebb hazájában, Aicsi prefektúrában, amelynek küldetése, hogy az anyavállalathoz hasonlóan „arra törekedjen, hogy az élen járva feltérképezze a tudomány és a technológia számára a követendő irányt.” Ez az egyetem, a Toyota Technical Institute 1981-ben tárta ki kapuit, 1995-ben PhD programot indított, 2003-ban pedig Chicagóban megnyitotta tengerentúli intézetét.

Ha a műszaki felsőoktatás és az autóipar ilyen léptékű összefonódása nem is mondható jellemzőnek, a Toyota az elmúlt évtizedekben a világ minden részén ösztöndíjakkal, gyakornoki programokkal és egyéb projektek útján törekedett arra, hogy helyi és nemzeti szinten egyaránt hozzájáruljon a jövő technológiai szakembereinek a gyakorlati és elméleti képzéséhez. Ehhez a nemes hagyományhoz csatlakozik most Magyarország, ahol a Toyota egyik legjelentősebb márkakereskedése példa értékű együttműködési megállapodást kötött egy évszázados múltra visszatekintő hazai egyetemmel.

Az 1992-ben alapított Toyota Sakura és az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara, amely elődintézményei révén több mint száz éve számít az elektrotechnikai képzés egyik hazai fellegvárának, példa értékű együttműködési megállapodást írtak alá egy kihelyezett tanszék létesítéséről. Az új oktatási egység a Toyota legfontosabb hajtástechnológiai kompetenciáit kiaknázva a hidrogén és hibrid rendszerek rejtelmeibe fogja bevezetni a jövő mérnökgenerációit. Különösen aktuális és piacképes területekről van szó.

A Toyota Prius által 1997-ben bevezetett hibrid hajtástechnológia mára a világ legszélesebb körben alkalmazott alternatív hajtási módozatává vált, amellyel különösen költséghatékony módon érhető el fogyasztás- és emissziócsökkentés. A többféle módon (tüzelőanyagcellában elektromos energia előállítására, vagy belső égésű motorban elégetve), kiemelkedő hatásfokon felhasználható hidrogén előtt pedig gyakorlatilag végtelen távlatok állnak, mint az emberiség hosszú távú energiaellátásának legígéretesebb eszköze.

A műszak tudományos együttműködések, általános és középiskolai szemléltető és ismeretterjesztő programok, valamint az elmúlt években végzett felsőoktatási képzések terén komoly tapasztalatokkal rendelkező Toyota Sakura támogatásával megvalósuló tanszék ilyen módon az autóipar jelenében és jövőjében egyaránt releváns tudást fog átadni a hallgatóknak. A képzés olyan kompetenciával vértezi fel őket, amelyeket a tudományos életben és a gyakorlati munka során egyaránt közvetlenül és azonnal fognak tudni hasznosítani. Hozzáadott értékként a Toyota átfogó filozófiája és a Sakura vállalkozási tapasztalatai is érvényesülnek a tanszék életében, amelyre évtizedek óta meghatározó irányító elvként tekintenek a modern projekt- és vállalatirányítási gyakorlatokban.

A közös tanszék alapításáról szóló együttműködési megállapodást május 6-án írta alá Füredi István, a Toyota Sakura alapító tulajdonosa, valamint Prof Dr. Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora, Szilasi János Toyota Sakura vezérigazgató, az új tanszék vezetője jelenlétében. A két szervezet együttműködése egyébként nem csak szakmai, hanem közösségi alapokon is nyugszik, hiszen mindketten a főváros harmadik kerületét tekintik otthonuknak. A tanszék a lehető leghamarabb megkezdi munkáját, a pontos szakmai részletekről a felek később adnak ki részletes tájékoztatást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss