Tippek
Hazai kutatás készült a fiatalok kedvenc videós applikációjáról
A globálisan 800 millió aktív felhasználóval rendelkező TikTok alkalmazás a magyar fiatalok körében is az egyik legnépszerűbb közösségi felületnek számít
Átfogó kutatás készült a TikTok közösségi platform hazai felhasználói szokásairól. Az idén szeptemberben elkészített online kérdőíves kutatást több mint tízezren töltötték ki, az eredmények elemzéséből pedig kiderült, hogy a TikTok hazai felhasználói bázisának közel kétharmada 18 év alatti fiatal, és a kitöltők 63 százaléka naponta többször is használja az alkalmazást.
A TikTok egy 2016-ban indult, napjainkban 150-nél is több országban elérhető videós applikáció, amelyet eddig több mint 2 milliárdszor töltöttek le, és globálisan 800 millió aktív felhasználóval rendelkezik. Utóbbi tekintetében még az olyan ismert közösségi médiumokat is megelőzi, mint a LinkedIn, a Twitter, a Pinterest vagy a Snapchat.
Idén szeptemberben egy hazai felmérés is készült az alkalmazás felhasználói szokásairól, amelyet a Post For Rent, valamint a Ringier Axel Springer Magyarország Digital Media Campusa készített és tett közzé. A kutatási kérdőív összeállításában és elemzésében közreműködött Boroznaki Gergely tartalom- és social média marketing szakértő, valamint a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció és Szociológia Intézet kutatói, Bokor Tamás és Székely Levente.
Az online kérdőíves kutatásban több mint tízezren vettek részt. Érdekes, hogy a kitöltők nem kevesebb mint 92 százalékos többségben nők voltak. Tekintettel arra, hogy a TikTok egy elsődlegesen fiatalok számára készített platform, nem meglepő, hogy a hazai felhasználók közel kétharmada a 18 éves vagy ennél fiatalabb korosztályhoz tartozik.
Hazai felhasználási adatok
A kutatásból kiderült, hogy a kitöltők 63 százaléka naponta többször, 19 százaléka pedig legalább napi szinten használja az alkalmazást. Az alkalmazást naponta használóknak kicsit több mint fele (53 százalék) nyilvános profilt üzemeltet. A kutatás szerint egy TikTok-felhasználót átlagosan 1477-en követnek, a válaszadók háromnegyede pedig legfeljebb 500 embert követ.
A felhasználók döntő többsége, mintegy 80 százaléka olyan TikTokkereket követ, akiket személyesen nem ismer, de a videói tetszenek neki, 65 százalékuk celebeket és influenszereket követ, 55 százalékuk családtagokat, barátokat és rokonokat, és elhanyagolható kisebbségük, mindössze 6 százalékuk követ vállalatokat, márkákat. A követésről többségükben az általuk korábban már megtekintett vagy valamilyen interakciót már kiváltó videókat tartalmazó „For You” felületen látottak alapján döntenek a felhasználók, kisebb részüket pedig a személyes ismeretség vagy a korábbi, TikTokon kívüli követés befolyásolta a döntésben.
Fogyasztott tartalmak és kiváltott interakciók
Tartalom tekintetében a zenés-táncos (72 százalék), a humoros (66 százalék), illetve a trendekre reagáló (57 százalék) videókat nézik a legszívesebben a felhasználók. Ezeknél alacsonyabb, de még mindig 25 százalék feletti népszerűségnek örvendenek a mém-videók (32 százalék) és a felhasználók saját életét bemutató tartalmak (26 százalék). Kevésbé felkapott tartalomtípusnak számítanak a trükkök és mutatványok (21 százalék), az egy adott feladat megoldását bemutató, úgynevezett útmutató jellegű videók (20 százalék), és az átverésekről készített felvételek (18 százalék) a felületen.
Tetszését a válaszadók 16 százaléka mindig, a felhasználók 60 százaléka gyakran, 20 százaléka ritkán, 3 százaléka soha nem mutatja ki lájkolás formájában. A kommentelés ritkább a fiatalok körében: több mint 34 százalékuk sosem ír hozzászólást, 57 százalékuk pedig csak ritkán. A tartalmak alatti háttérzenére készített egyéb videókra a többség rákeres, a felhasználók közel fele rendszeresen tesz ilyet, azonban a videóhoz kapcsolt hashtagekre a felhasználók közel fele egyáltalán nem, 39 százalékuk ritkán keres rá.
Reklámok és vásárlás
A válaszadók több mint 65 százaléka találkozott már olyan videóval, amelynek készítője valamit reklámozott a tartalomban, és picivel több mint felük látott kifejezetten reklám céllal készült videót. 13 százalékuk egyáltalán nem találkozott reklámmal a felületen, ugyanekkora hányaduk pedig követ márkákat és cégeket, így a reklámvideóikat is látja. A válaszadók 7 százaléka vásárolt is már valamit a videókban látottakból, azonban ennél jóval nagyobb hányaduk, közel 20 százalékuk gondolkodott már el a vásárláson a reklámvideók hatására.
A kérdőívet kitöltők közel felére (43 százalék) addiktív hatással van, és szinte képtelen letenni az alkalmazást, miután megnyitotta, és csupán 11 százalékuk számára nem jelent gondot félretenni az applikációt. Emellett marginális, mindössze 6 százalékuk szégyelli másik előtt, hogy használja az alkalmazást, 63 százalékuk számára ez egyáltalán nem jelent problémát. A TikTok használatát szégyellők között is inkább a fiúk felé billen a mérleg: a lányok mindössze 13 százaléka érzi legalább valamennyire kellemetlenül magát az applikáció használata miatt, a fiúk esetében ez az arány jóval magasabb, 24 százalék.
Tippek
Takarítás kánikulában? 5 tipp, hogy a nyári rendetlenség ne legyen stresszforrás
Mert a házimunka nem megy szabadságra, de te igenis megérdemled.
A nyár a napsütés, a késői vacsorák és a nappalin végigmasírozó homokos lábnyomok évszaka. Míg az évszak maga a lelassulásról szól, a nyári rendetlenség ettől függetlenül beköszönt. Különösen, ha gyerekek, háziállat vagy egy morzsát repítő ventilátor is része a képletnek.
A már Magyarországon is elérhető, legújabb okosotthon-technológiai márka, a MOVA 5 egyszerű tippet állított össze, hogy kevesebb erőfeszítéssel, több nyugalommal tartsd rendben az otthonod nyáron is.
- Alakíts ki egy „parkolózónát” a bejáratnál
Papucsok, focilabdák, vizes törölközők – ha van egy kijelölt helyük az ajtó mellett, kevesebb eséllyel vándorolnak be a lakás minden szegletébe. Egy kis pad, néhány akasztó és egy mosható lábtörlő csodákat tehetnek..
- Automatizálj, ahol csak lehet, és pihenj, ahol rád fér
Okos ütemezéssel és hangvezérléssel akkor is indulhat a takarítás, ha nem vagy otthon – vagy még fel sem ébredtél teljesen. Hagyd, hogy a technológia dolgozzon, amíg te nyújtózol a kanapén. Ez a nyár rólad szól, megérdemled.
- Csempéssz friss illatokat a térbe
A nyitott ablak kellemes szellőt hoz – de gyakran pollent is. Egy gyors tipp: használj citromos vagy eukaliptuszos tisztítószert, ami frissít és kicsit elnyomja a meleg hatását is. Természetes légfrissítők vagy illóolajok szintén sokat segíthetnek.
- A forgalmas zónákat gyakrabban, de lazábban takarítsd
A konyha és a nappali extra terhelést kap nyáron. Napi, könnyedebb rendrakással – főleg olyan eszközzel, ami port és kiömlött dolgokat is kezel – könnyen megelőzheted a káoszt. Egy olyan készülék, ami felismeri a szobákat és azok sajátosságait, sok stresszt levehet a válladról.
- Használj okosabb tisztítóeszközöket
Bízd a munkát a technikára! Egy új generációs robotporszívó, mint a MOVA E30 Ultra, söpör, feltöröl, ki is üríti magát, miközben te épp a napsütéstt élvezed. Extra pont, ha felismeri a szőnyeget, és felemeli a felmosót, vagy nem ütközik bele a növényeidbe. Ez az igazi, kevés energiát igénylő megoldás a legnagyobb nyári rendetlenségekre.
Egy kis tudatosság, néhány okoseszköz és máris sokkal könnyebb rendben tartani a nyári otthont. Mert minél kevesebb idő megy el a takarításra, annál több marad arra, amitől tényleg nyárnak érezheted ezt az időszakot.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
DVICED tippek: 5+1 dolog, amit ne hagyj ki a bőröndből
A nyaralások szezonját éljünk. Mindegy, hogy csak egy hétvégi kiruccanást tervezel valamelyik európai nagyvárosba, kempingezni indulsz, esetleg egy több hetes autós körút az idei terved, összeszedtük neked, hogy mik azok a tárgyak, amiket semmiképpen sem érdemes kihagyni a poggyászból.
Fő a biztonság
Akármerre is indulsz, a biztonságot sose vedd fél vállról és ebbe ne csak magadat, az eszközeidet is értsd bele. Az már szinte természetes, hogy külföldi utazás előtt utasbiztosítást kötünk vagy hogy a bőrünket védjük a nap káros sugarai ellen, de mi van a kütyüinkkel? A telefon, tablet, esetleg laptop nálad is elmaradhatatlan része a csomagnak? Nem kell digitális nomádnak lenned, hogy rosszul érezd magad ezek nélkül. Óvd is őket ennek megfelelően – telefonodról, tabletedről gondoskodj kijelző fóliával. A DVICED termékei például a felhelyezést könnyítő szettel egy csomagban érhetők el és szinte biztosan megóvják eszközeid kijelzőjét a töréstől, repedéstől. Egy jó minőségű, karcmentes és ütésálló tokot is érdemes lehet legalább az utazás előtt beszerezned.
Ne veszítsd el az energiát
Ha már tokok, az arra alkalmas készülékeknél használd ki a vezetéknélküli töltés előnyeit. Az úgynevezett magsafe telefontokokkal anélkül tudod feltölteni a készülékedet, hogy a tokot le kellene venned róla. Sőt, ha egy ultravékony powerbankot választasz, konnektorhoz sem leszel kötve. A DVICED eszköze ráadásul alig több mint 100 gramm, így akár töltés közben is zsebre vághatod a telódat, észre sem fogod venni a plusz súlyt.
Hosszabb úton is kényelmesen
A lakóautós körutazás egyik legnagyobb előnye a szabadság, hiszen szinte bárhol érhet titeket az éjszaka, nem kell szállást vadászni. Ha te is a telefonodat használod menet közbeni navigációhoz, akkor tudod jól, milyen fontos, hogy legyen egy stabil tartószerkezet a kocsiban, hogy bármikor kényelmesen rá tudj pillantani, merre jártok. Ha pedig az eszköz nem csak jól tartja, de még tölti is a telódat, azzal duplán jól jársz, hiszen érkezés után máris megörökítheted a csodás tájat. Ha a kábeles töltés híve vagy, de folyamatosan belegabalyodsz a hosszú zsinórokba az autóban, akkor most figyelj – a DVICED 25 centis töltőkábelekkel is készül, így soha többet nem kell azon aggódnod, hogy váltáskor beleakadsz a töltőkábelbe.
Igazold magad
Akár tömegközlekedéssel, akár autóval, akár repülővel indulsz el kikapcsolódni, az irataidra és a bankkártyádra mindenképpen szükséged lesz. Ha szeretnéd, hogy biztosan kéznél legyen, használj magsafe kártyatartót. Ha a jól választasz, nem csak tartós és minőségi darabot tudsz beszerezni, de még jól is néz ki, ráadásul a telefonoddal együtt mindig nálad lesz, nem kell külön csekkolnod, hogy betetted-e a kézipoggyászba.
A jókedvedet se hagyd otthon
Akármerre is utazol idén nyáron, váratlan helyzetek mindig adódhatnak. Éppen ezért, a szükséges ruhákon, kiegészítőkön és okoskütyükön kívül a rugalmasságodat, alkalmazkodóképességedet se hagyd otthon. Ne feledd, a kalandokból lesznek az igazán izgalmas emlékek, amiket még ével múlva is emlegetni fogsz.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Ajándékötletek gépkezelőknek, akik olajszagban érzik otthon magukat
Van, akinek a munkagép nem csak eszköz. Az élet része. Aki reggel motorhangra ébredne, este pedig még megnézné a holnapi feladatokat a traktor vagy kotrógép mellett. Nekik nem elég egy sablonos ajándék. Ők azok, akiknek a szenvedélyéhez kell kapcsolódni, ha valódi örömet akarsz szerezni.
Ruházat, ami tükrözi, ki vagy
Egy igazi gépkezelő nem divatból hord pólót. Azért viseli, mert üzenni akar vele. A traktoros póló például klasszikus választás: egyszerű, mégis beszédes. De ott vannak a munkagépes motívumokkal díszített pulóverek, sapkák vagy épp kabátok is.
Legyen rajta egy markológép, egy kombájn, vagy akár egy rakodó – a gépkezelő tudni fogja, hogy ez róla szól. Ezek a ruhadarabok nemcsak kényelmesek, hanem erőt és identitást is adnak.
Modellek, amik nem csak gyerekeknek valók
Néha elég egy kis polcdísz, hogy a nap jobban induljon. Egy miniatűr markoló, lánctalpas dózer vagy traktor makett tökéletes választás lehet azoknak, akiknek a gépek többek egyszerű szerszámoknál.
- Részletes kidolgozású fémmodellek
- Összeszerelhető műanyag változatok
- Nosztalgikus hatású vintage munkagépek
A lényeg: legyen benne lélek. Mint abban az emberben, aki nap mint nap vezeti az igazit.
Bögrék, amik reggel is munkagépre hangolnak
Egy jól megválasztott bögre többet mond ezer szónál. Lehet rajta kotrógép, betonkeverő, traktor vagy bármilyen más jármű – a gépkezelő már az első kávéval ráhangolódik a napra.
A legjobbak azok a bögrék, amik személyesek. Névre szóló, vicces feliratú, vagy egy konkrét márkát, típust ábrázoló. Mert nem mindegy, milyen géppel dolgozik az ember – még akkor sem, ha csak egy bögrén van.
Hasznos, mégis személyes ajándékok
Ajándékozáskor sokan elfelejtik, hogy a praktikum és az érzelem nem zárják ki egymást. Pedig egy gépkezelő örül, ha olyasmit kap, amit tényleg használni tud – csak legyen benne valami plusz.
Néhány ötlet:
- Egyedi szerszámkészlet névgravírozással
- Terepre való termosz masszív kivitelben
- Kézzel faragott kulcstartó, egy kedvenc géptípussal
Ezek nemcsak hasznosak, hanem azt is mutatják: figyeltél rá, ismered, értékeled.
Kikapcsolódás gépüzemmódban
Egy hosszú nap után jól esik a pihenés – de sokszor a szenvedély akkor sem áll le. Ilyenkor jöhetnek a „gépüzemű” szabadidős ajándékok:
- Gépkezelős társasjáték vagy puzzle
- Munkagépes filmek, könyvek, magazinok
- Munkagépes poszterek, falinaptárak
Mert ami valakinek hobbi, az másnak életforma.
Ha olyan ajándékot keresel, ami igazán betalál, gondolj arra, hogy a gépkezelők nem a dolgokat szeretik – hanem amit azok képviselnek. Erőt, munkát, kitartást. Adj valamit, ami ezt fejezi ki, és nem nyúlhatsz mellé.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban1 hét ago
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
-
Ipar1 hét ago
Hazai cég biztosít automata raktárrendszert egy amerikai gyárnak
-
Gazdaság2 hét ago
Drága lesz a külföldön tanuló egyetemisták lakhatása
-
Tippek1 hét ago
Ajándékötletek gépkezelőknek, akik olajszagban érzik otthon magukat
-
Tippek2 hét ago
Megérkezett a MICHELIN CrossClimate 3 Sport
-
Gazdaság2 hét ago
Lamborghini vs. Ferrari: most kiderült, melyiket keresik többen Magyarországon
-
Ipar6 nap ago
A Magyar Telekom és a BME sikeresen tesztelte az 50GPON hálózatot
-
Gazdaság6 nap ago
Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják