Gazdaság

Húsvét miatt felpörgött a házhoz szállítás az eMAG-nál

Az április 4-ig tartó ingyenes kiszállítás bejelentése óta mintegy negyvenezer darab rendelés keretében csaknem 70 ezer darab tereméket rendeltek meg az eMAG-tól.

Az online kereskedő idén húsvétkor másfélszer annyi rendelést szolgál ki, mint tavaly ilyenkor, a boltbezárások miatt a csomagpontos átvétel népszerűsége is jelentősen nőtt.

A koronavírus-járvány tavaly márciusi első hullámához képest az eMAG Magyarország idén márciusban csaknem másfélszer több rendelést szolgál ki. A webshop forgalma különösképp a húsvét közeledtével növekszik, de a logisztikai háttér és a futárszolgálatok továbbra is megbirkóznak a szokásosnál több kiszállítandó termékkel.

A legnépszerűbb húsvéti termékkategóriák idén az eMAG.hu-n:

  1. tisztító-,takarító-, és mosószerek
  2. tartós élelmiszer
  3. pelenkák és egyéb babaholmik
  4. számítógépes kiegészítők
  5. üdítőitalok
  6. játékok
  7. okostelefonok
  8. tévék
  9. mobilkiegészítők
  10. konyhai eszközök

Amióta ingyenes, több terméket rendelnek házhoz

Az ingyenes kiszállítás bejelentése óta mintegy 30 százalékkal több rendelést kérnek házhoz szállítással, mint a korábbi hetekben, ami azt mutatja, hogy a magyar vásárlók szívesen élnek a vásárlás jelenlegi helyzetben legbiztonságosabbnak számító formájától. A húsvéti ingyen szállítási kampány keretében mintegy 40 ezer darab rendelés keretében megvásárolt csaknem 70 ezer darab termék házhoz szállításának költségét vállalta át az eMAG.

Jelenleg a megrendelt termékek 85 százalékát kérik az eMAG ügyfelei házhozszállítással (ez a szokásosnál magasabb arány), a fennmaradó 20 százalékot pedig csomagautomatába vagy átvevőpontra kérik. A Budapesten és Pest megyében működő 130 easybox csomagautomatákban az üzletek bezárását megelőző hetekhez képest mintegy másfélszer több rendelést vesznek át a vásárlók, a vidéki városokban pedig a PostaPontokba kért rendelések száma emelkedett jelentősen.

Az eMAG Magyarország 2021. március 25-én jelentette be, hogy 2021. április 4-ig  ingyenesen szállít ki mérettől függetlenül minden online rendelést, egyaránt átvállalva a csomagpontban átvehető, kompakt méretű, könnyű termékek logisztikai költségeit, és a teherautós kiszállítást igénylő háztartási nagygépek házhoz szállítását. Az ingyenes kiszállítás az eMAG által forgalmazott termékekre vonatkozik, és egyaránt érvényes a házhozszállítással, vagy csomagpontra kért rendelésekre.

Jól fogynak a játékok és a tartós élelmiszer

A járványhelyzet miatt 2021 március 8. óta életbe lépett általános boltzár nyomán, tavaly márciushoz képest másfélszeresére nőtt az új vásárlók aránya az eMAG.hu-n. A közelgő húsvét miatt a játékok a szokásosnál jobban fogynak: a legtöbben LEGO-t és egyéb építőjátékot, különböző kültéri játékokat, társasjátékokat, illetve szerepjáték-jellegű termékeket (például játékkonyha, játék barkács készlet) keresnek. A húsvéti hosszú hétvége közeledtével az eMAG.hu Szupermarket kategóriájában elérhető tartós élelmiszerek közül a tészták, lekvárok, szószok (ide sorolják a mustárt és tormát) eladásai növekednek a legnagyobb mértékben.

Sokkal többen keresik az ügyfélszolgálatot

A járványhelyzet miatt az eMAG hazai üzletei március 8. óta zárva tartanak, ezek dolgozóit ideiglenesen az ügyfélszolgálatra, illetve a Marketplace partnereket kezelő csapatba irányították át. Erre azért volt szükség, mert a  boltzár bevezetése óta jelentősen emelkedett az ügyfélszolgálathoz érkező megkeresések száma: ezek 71 százaléka telefonon, a fennmaradó 29 százalék pedig online (a honlapon, az appból vagy a közösségi médián keresztül) érkezik be. A normál hétköznapokhoz képest nagyobb arányban érdeklődnek egy-egy termék paramétereiről, képességeiről telefonon keresztül az ügyfelek, de a legtöbb megkeresés a rendelés várható teljesítésének idejével kapcsolatos.

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója

A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában.

A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.

A Randstad Hungary idén is díjazta az ország legvonzóbb munkahelyeit. A Randstad Employer Brand kutatás keretében a legnépszerűbb munkáltatók mellett számos izgalmas, a munkavállalók attitűdjeit, motivációit felmérő kérdésre is választ keresett a vállalat.

A Randstad a legfontosabb iparágakra lebontva külön is vizsgálta, hogy melyek hazánk legvonzóbb munkahelyei. A budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 770 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató Lufthansa Systems Hungária a munkavállalók véleménye alapján 2024-ben elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkaadója díjat az IT kategóriában. A Randstad kutatásából továbbá az is kiderült, hogy a munkavállalók szerint 2024-ben is az IT a legvonzóbb szektor Magyarországon.

A Lufthansa Csoporthoz tartozó Lufthansa Systems légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozik, innovatív szoftvertermékeinek köszönhetően a légiközlekedési informatika egyik meghatározó szereplője.

„Rendkívül megtisztelő számunkra, hogy elnyertük a legvonzóbb munkahelyeknek odaítélt Randstad-különdíjat az IT kategóriában. Az elismerés kiváló visszaigazolás a munkavállalók részéről, mely azt jelzi, hogy az izgalmas és sokszínű szakmai munka mellett támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkahelyi légkört biztosítunk kollégáink számára. Az IT szektor világszinten az egyik leggyorsabban fejlődő és egyre nagyobb súllyal bíró iparág, nagy verseny folyik a tehetségek bevonzásáért és megtartásért is. Éppen ezért folyamatosan törekszünk arra, hogy attraktív és támogató munkahelyet alakítsunk ki, segítve a kollégák szakmai fejlődését és a munka-magánélet egyensúly fenntartását”

– mondta el Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Randstad friss Employer Brand kutatása rávilágított, hogy 2024-ben a magyar munkavállalók továbbra is a vonzó munkabért és juttatási csomagot tartják a legfontosabb tényezőnek munkahelyválasztáskor. Emellett kiemelkedő jelentőséggel bír a munkahelyi légkör minősége, beleértve a kollégákkal és a vezetőkkel való kapcsolatot. Szintén fontos szempont a munkáltató pénzügyi stabilitása, és az, hogy lehetőséget biztosít-e a munka és magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss