Szórakozás
A Sony új funkciókkal bővíti a BRAVIA XR okostelevíziókat
Hamisítatlan újgenerációs játékélmény a BRAVIA XR televíziók vadonatúj, PlayStation®5 számára fejlesztett funkcióival.
A Sony elindítja „Perfect for PlayStation®5” kampányát azon BRAVIA XR tévékészülékeknél, amelyeket kifejezetten úgy terveztek, hogy tökéletesen működjenek a PlayStation 5 (PS5™) játékkonzol rendszerével, fantasztikus játékélményt nyújtsanak, magával ragadó képpel és hangzással.
A „Perfect for PlayStation 5” televíziók két vadonatúj, PS5-exkluzív funkciót tartalmaznak: az automatikus HDR Tone mapping, valamint az Auto Genre Picture Mode funkciót. A kompatibilis játékoknál a HDMI 2.1 szabványban meghatározott szuperéles 4K felbontásban akár 120fps képkockasebességet is támogatnak. Emellett a Z9J modelleknél a mindössze 6,0 ms Input Lag-nek köszönhetően rendkívüli egyenletesség és reakciókészség érhető el a harci, sport- és a nagy teljesítményű, pörgős akciójátékok esetében.
A Sony BRAVIA XR televíziók lenyűgözően valósághű, élénk színekkel és szemet gyönyörködtető kontraszttal teli képet kínálnak. Mindez kiegészül a képernyő egyedi hangtechnológiájával, amely az akció kellős közepébe helyezi a felhasználót, játék és film közben egyaránt.
„Perfect for PlayStation®5” BRAVIA XR-exkluzív funkciók
Automatikus HDR Tone Mapping
Az automatikus HDR Tone Mapping funkció azonnal optimalizálja a HDR-beállításokat a PS5 üzembe helyezése során. A konzol automatikusan felismeri az egyes BRAVIA TV-modelleket, és ennek megfelelően kiválasztja a televízió számára legmegfelelőbb HDR-beállítást. A BRAVIA kijelző specifikációjának megfelelő optimalizált HDR-Tone Mapping szintnek köszönhetően döntő fontosságú részletek és színek válnak láthatóvá még a nagy kontrasztú jelenetekben is. A Gran Turismo™ 7 esetében a pályán lévő objektumok sokkal kidolgozottabban jelennek meg, így a játékos könnyebben reagálhat a játékbeli történésekre.
Gran Turismo 7: TM & © Sony Interactive Entertainment Inc. Developed by Polyphony Digital Inc.
Auto Genre Picture Mode
A BRAVIA XR TV-k képesek felismerni, hogy a felhasználó éppen játékot játszik vagy filmet/sorozatot néz. Az Auto Genre Picture Mode funkcióval a készülék játék esetén automatikusan átvált játék üzemmódba, amely minimalizálja az Input Lag-et, lehetővé téve a gyors reagálást a képernyőn történő akcióra. A PS5 konzolon keresztül, streaming-szolgáltatókon vagy Ultra HD Blu-ray™ lemezen történő filmfogyasztás esetén a standard üzemmód a képfeldolgozásra helyezi át a hangsúlyt a kifejezőbb képi megjelenítés érdekében.
Az Auto Genre Picture Mode egy jövőbeli szoftverfrissítésen keresztül lesz elérhető a PS5 és a BRAVIA televíziókon 2021 végén.
A Sony termékei új szintre emelik a hangzás élményét
A Sony BRAVIA XR televíziók kiválóan illeszkednek a Sony több hangtechnikai termékhez, köztük a HT-A9 házimozi rendszerhez vagy a HT-A7000 és HT-A5000 hangfalakhoz. A közvetlenül a PS5 konzolhoz csatlakoztatható termékekkel megtapasztalhatók a BRAVIA XR készülékek automatikus HDR Tone Mapping és Auto Genre Picture Mode funkciói.
További, a „Perfect for PlayStation 5” BRAVIA XR televíziókkal kapcsolatos információk elérhetők az alábbi oldalon: https://www.sony.hu/electronics/tevek-jatekokhoz-teremtve
A Sony 30 ezer forint értékű PlayStation™Store ajándékkártyát biztosít a BRAVIA XR TV-t vásárlók számára
A Sony Europe B.V és a Sony Interactive Entertainment (SIE) közös vásárlói promóciójának keretein belül húsz országban (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Hollandia, Belgium, Svájc, Ausztria, Lengyelország, Görögország, Románia, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Dánia, Norvégia, Svédország és Finnország) a promócióban részt vevő BRAVIA XR televíziókat vásárlók számára 30 ezer forint értékű PlayStation™ Store ajándékkártyát biztosít. Az ajánlat minden, a résztvevő kiskereskedőknél a promóciós időszak alatt vásárolt vásárlásra vonatkozik.
Szórakozás
Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart
A United Illusions Virtual Production Studio stratégiai partnerségre lépett a Los Angeles-i Orbital Studios-szal.
A két stúdió a jövőben közösen dolgozik azon, hogy tapasztalataikra építve tovább fejlesszék azokat a technikai és produkciós folyamatokat, amelyek még hatékonyabbá tehetik a virtuális filmgyártást, illetve alapot adnak a közös projektek megvalósításához. A partnerség a tudásmegosztásra és a közös innovációra épül, új lehetőségeket teremtve mind az európai, mind az amerikai produkciók számára. Az együttműködés Magyarország pozícióját is tovább erősíti a globális filmiparban, hiszen a magas technológiai színvonal versenyképes gyártási feltételekkel párosul.
A United Illusions – Közép-Európa legnagyobb virtuális filmstúdiója – idén nyílt meg Fóton, és már a megnyitásakor megkapta az ARRI filmtechnológiai vállalat akkreditációját, amellyel világszerte kevesebb mint tíz stúdió rendelkezik. Az itt alkalmazott technológia lényege, hogy a virtuális díszleteket valós időben, LED-falakon vetítik a színészek köré, ami gyorsabb, költséghatékonyabb és fenntarthatóbb gyártást tesz lehetővé. A technológia mára a modern filmgyártás szerves részévé vált, és számos produkcióban alkalmazzák. Aktuális példák között említhető James Gunn új Supermanje, a Brad Pitt főszereplésével készült Forma-1-es film vagy az HBO saját gyártású Sárkányok háza sorozata.
A virtuális filmgyártás lehetőségei ugyanakkor még messze nincsenek teljesen kiaknázva, ezért is kezdődött meg több mint egy éve a tárgyalássorozat a United Illusions és Hollywood egyik legnagyobb virtuális filmstúdiója, az Orbital Studios között. Az együttműködés megszületéséről Simon Zoltán, a fóti stúdió igazgatója mesélt:
„Külön megtiszteltetés számunkra, hogy az Orbital Studios bennünket választott első nemzetközi partnerének, miközben világszerte számos megkeresést kaptak hasonló együttműködésre. Már a stúdió tervezésekor is az volt a célunk, hogy olyan partnerrel dolgozhassunk, aki a virtual production élvonalát képviseli. Az Orbital Studios nemcsak ezt teljesíti, hanem a jövőképünk is ugyanaz: a tapasztalatokra építve tovább fejlesztjük a virtuális filmgyártás folyamatait, hogy még hatékonyabban használjuk ki a technológia kreatív és gyártási előnyeit. valamint a közös fejlesztések és projektek biztosítják, hogy a VP-innováció élvonalában maradjunk.”
A nemzetközi együttműködést november 11-én jelentették be Los Angelesben, a Creative Artists Agency székházában, az American Film Market szakmai eseményhez kapcsolódva. A gálán számos elismert rendező, operatőr és producer vett részt.

Fotó: Brian Nitzkin és Simon Zoltán
Brian Nitzkin, az Orbital Studios üzletfejlesztési alelnöke így fogalmazott:
„Amióta Zoltán néhány évvel ezelőtt először ellátogatott hozzánk Los Angelesbe, folyamatos párbeszédben maradtunk arról, hogyan támogathatnánk egymás munkáját. A virtual production egy olyan új technológia, amely azonnali és pozitív hatást gyakorol a szórakoztatóiparra – gondoljunk csak a kreatív rugalmasságra, a költséghatékonyságra vagy a fenntarthatóságra. Mind az Orbital Studios, mind a United Illusions élen jár abban, hogy ezeket a lehető leghatékonyabb módon beépítse a gyártási folyamatokba.”
A Visual Europe Group-hoz tartozó United Illusions ezzel tovább erősítette nemzetközi jelenlétét, és fontos lépést tett afelé, hogy Magyarország még vonzóbb célponttá váljon a nagy produkciók számára. A partnerség a technológiai fejlődés mellett a szakmai tudás megosztását is szolgálja, erről Botond Szabolcs, a Visual Europe Group vezérigazgatója beszélt:
„A cégcsoport alapítása óta következetesen az innovációt szolgáljuk, hogy ügyfeleink a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást kapják. Ez a partnerség ennek egy újabb mérföldköve. Az Orbital Studios tapasztalt, elhivatott csapatával ráadásul nemcsak a technológiai képességeinket bővítjük, hanem közös képzésekkel a pályakezdő filmeseket is szeretnénk majd támogatni.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Szórakozás
A Varázslatos Magyarország átadta Az év természetfotósa díjat
Az év természetfotósa pályázat díjátadó ünnepsége és annak kiállításmegnyitója a Magyar Természettudományi Múzeum impozáns kupolatermében került megrendezésre.
Idén Litauszki Tibor vehette át Az év természetfotósa rangos elismerést, Az év ifjú természetfotósa díjat Király Árpád érdemelte ki, Az év természetfotója pedig Szabó Csaba „Elkaptad?” c. képe lett.
Az est házigazdáját, Puskás–Dallos Péter színész–énekest, színpadi és tévés munkái mellett, számos környezetvédelmi akcióban vállalt szerepe miatt is ismerheti a közönség. A Varázslatos Magyarországgal többször dolgozott már együtt, a VM 10 éves fennállása alkalmából Lábas Vikivel, Trokán Nórával és Buzás Bencével készítették el a Csak egy pillanat c. dalt. Péter másodjára állt már a VM díjátadójának színpadán, közvetlen és kedves stílusa ismét jókedvvel töltötte meg a termet.
Az év természetfotósa díjátadójának immáron hagyományosan a Magyar Természettudományi Múzeum ad otthont, az idei estet a múzeum tudományos és gyűjteményi főigazgató–helyettese, Gubányi András nyitotta meg. Köszöntő beszédet mondott Balczó Bertalan természetvédelemért felelős helyettes államtitkár. Gaál Péter, a Varázslatos Magyarország alapító–ügyvezetője mesélt vállalásukról, miszerint a 2025–ös évtől a VM egy kézbe fogja az ország két legrangosabb természetfotó pályázatát, a saját alapítású, A magyar természetfotó nagydíja és Az év természetfotósa megmérettetést, ezzel az év 365 napján kihívást és bemutatkozási lehetőséget kínálva a magyar természetfotósoknak. A szervezet hisz abban, hogy a fúzióval egyre több hazai fotósnak biztosít teret ahhoz, hogy munkáikat méltó módon bemutathassák, és határainkon túl is egyre nagyobb eredményeket érhessenek el.
„Az év természetfotósa pályázat életének új fejezete mérföldkő a hazai természetfotózás történetében. Hisszük, hogy az összefogás még nagyobb lehetőségeket nyit meg a fotósok előtt, és segít abban, hogy alkotásaik minél szélesebb közönséghez eljussanak”
– mondta Gaál Péter.
A köszöntőket követően Fáth Péter, Az év természetfotósa pályázat korábbi szervezője, a naturArt – Magyar Természetfotósok Szövetségének elnöke tartott előadást a pályázat több évtizedes történetéről, kulisszatitkokról és az emlékezetes pillanatokról.
Az idei év erős szakmai zsűrit vonultatott fel, melynek egyik különlegessége az volt, hogy az ország három legelismertebb természetfotósa, Máté Bence, Daróczi Csaba és Potyó Imre első ízben ültek mindhárman a zsűri oldalán. Mellettük olyan szakmai nevek vettek részt a pontozásban, mint
Gundel Takács Gábor műsorvezető, Dr. Sós Endre, a Fővárosi Állat– és Növénykert igazgatója, Selmeczi–Kovács Ádám, a Duna–Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság vezetője, valamint Dr. Kalotás Zsolt és Lőrincz Ferenc Lőrinc természetfotósok. Az esten a zsűri számos tagja megjelent, akiket Gaál Péter köszöntött.
Az esemény fénypontja természetesen idén is a díjak átadása volt, amikor az üvegkupola alatti tér megtelt izgalommal. Sorra szólították a pályázati kategóriák legjobbjait és a különdíjasokat, majd feszült várakozást követően kihirdették a három fődíjas nevét, ami méltán kerül be a magyar természetfotózás emlékezetes pillanatai közé.
A díjátadó zárásaként az esemény részvevői megtekinthették a pályázat győztes képeiből, valamint a legszebb fotókból összeállított képválogatást, amely idén rendhagyó módon nem egyedi nyomatokra, hanem speciális, térbeli installációkra készült.
A tárlat a pályázat közel 3000 pályaművéből kiválasztott legszebb 124 természetfotóját vonultatja fel, amelyek betekintést engednek országunk és a nagyvilág természetének varázslatos és sokszor rejtélyes világába.
Az év természetfotósa 2025 pályázat díjazottjai
Litauszki Tibor – Az Év természetfotósa 2025–ben

Fotó: Litauszki Tibor – Alpesi sziluett
A legnagyobb elismerést, Az év természetfotósa címet Litauszki Tibor vehette át. A kiskőrösi származású Litauszki Tibor képei rendszeresen szerepelnek hazai és nemzetközi pályázatokon. Meggyőződése, hogy a fotósok közvetett módon hozzájárulhatnak a természet védelméhez. Első digitális fényképezőgépét 26 évesen vásárolta meg, azzal a szándékkal, hogy a fotózáson keresztül újra kapcsolódjon a természethez. Kezdetekben a madarak bűvölték el, igyekezett egyre több fajt lencsevégre kapni. Egy jégmadárról készített képével indult első ízben az Év Természetfotósa pályázaton, ahol különdíjban részesült. Három különböző helyen is otthonosan érzi magát: szülőföldje, a Kiskunsági Nemzeti Park vidéke Kiskőrös és Akasztó környékén; felesége révén az Őrségi Nemzeti Park Sárvár környékén; valamint Németországban, ahol már több éve él családjával Nürnberg közelében. Úgy érzi, hogy mindhárom régió más–más szépséget kínál, és ez lehetőséget ad arra, hogy egész évben aktívan hódolhasson a természetfotózásnak.
Király Árpád – Az év ifjú természetfotósa 2025–ben

Fotó: Király Árpád – Banka ebéd
Az év ifjú természetfotósa címet minden évben az Ifjúsági kategóriában legtöbb pontot elérő fotós érdemli ki. Idén a balmazújvárosi fiatal madarász, Király Árpád vehette át. A fotós 2022 decemberében kezdett el tudatosan foglalkozni a fényképezéssel, azóta is folyamatosan keresi az új lehetőségeket, hogy fejlődjön és egyre teljesebb képet adhasson a természet világáról. Jelenleg gimnazista Debrecenben, jövőjét a természetvédelemben képzeli el. Önkéntesként részt vesz a hortobágyi élőhely–rekonstrukciós LIFE projektekben, segít szinkronszámlálásokban és fészekfelmérésekben is. Hosszú távú célja, hogy egy nemzeti park vagy természetvédelmi egyesület munkatársaként járuljon hozzá a természeti értékek megóvásához.
Szabó Csaba „Elkaptad?” c. képe – Az év természetfotója

Fotó: Szabó Csaba – Elkaptad?
Idén Szabó Csaba felvételét választotta a 8 tagból álló zsűri Az év természetfotójának. A díjnyertes fotón egy különleges elkapott pillanat látható. A Balaton reggeli csendjében apró, ezüstös villanások törik meg a vízfelszínt. A képen egy hal emelkedik a levegőbe, hogy elkapja zsákmányát, egy árvaszúnyogot. A napfelkelte fényeivel színezett felvétel ritka bepillantást enged a tó élővilágának mindennapi, mégis sokszor rejtve maradó mozzanataiba.
A fődíjak mellett számos kategóriagyőztes és különdíjas alkotó munkáját is elismerték.
Az év természetfotósa 2025 vándorkiállítás állomásai
- Magyar Természettudományi Múzeum – 2025. november 19. – 2026. január 5.
- Liget – Budapest – január – február
- Babits Mihály Központ – Szekszárd – 2026. február 2. – március 2.
- Hajdúnánási Művelődési Központ – 2026. március 18. – április 15.
- Váci Mihály Kulturális Központ – Nyíregyháza – 2026. április 22. – május 20.
A vándorkiállítás további helyszíneiről itt tájékozódhatnak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Szórakozás
Miért keressük egyre inkább az interaktív kikapcsolódást?
A mai pörgős világban már nem is olyan egyszerű csak úgy leülni és semmit se csinálni. Sokunknak ismerős az érzés, amikor végre lenne időnk pihenni, a passzív lazítás azonban sehogy sem kapcsol ki igazán. Egyre inkább az olyan programokat keressük, amelyek bevonnak, lekötnek, új élményeket adnak. Mintha csak akkor éreznénk valódi feltöltődést, ha aktívan részesei lehetünk valaminek. De mi változott? Miért vágyunk ennyire az aktív, interaktív kikapcsolódásra?
A technológia tett bennünket „élményéhesebbé”?
Az okoseszközök és a digitális platformok világában megszoktuk, hogy azonnali visszajelzést kapunk, mi diktálhatjuk a tempót és mi dönthetjük el, meddig merülünk el egy történetben. Ezért is lett népszerű például a VR vidámpark adta élmény, ahol a látogató nem csupán néző, hanem aktív résztvevő is. A virtuális valóságban minden mozdulat számít, minden döntés hatással van a történetre, a szórakozás így egy sokkal személyesebb, intenzívebb formává válik.
A VR-alapú élmények azért is tarolnak, mert olyan helyzetekbe visznek el, amelyeket a való életben nem tapasztalnánk meg. Repülni, szuperhősnek lenni, űrhajóval száguldani vagy egy szakadék szélén egyensúlyozni – mindezt biztonságosan, mégis teljes adrenalinnal élhetjük át.
Visszatérés a kézzel fogható élményekhez
Érdekes módon a digitális világ előretörése közben egyre többen vágynak a kézzelfogható, kreatív élményekre is. Az élményfestés pontosan ezért lett az utóbbi évek egyik legnépszerűbb programja: nem kell profi művésznek lenni, mégis saját alkotással távozunk, miközben kikapcsolunk, kapcsolódunk és felszabadítjuk a kreativitásunkat. A két trend – a digitális és az alkotó élmények – látszólag távol áll egymástól, valójában ugyanazt a szükségletet elégítik ki: szeretnénk részt venni valamiben, ami rólunk szól, amihez hozzáadjuk a saját energiánkat.
Az interaktív élmény közösséget teremt
Legyen szó VR-programról, csapatjátékokról vagy alkotó workshopokról, közös bennük, hogy összehozzák az embereket. A közösen átélt élmények, a nevetések, a „megcsináltuk” pillanatok sokkal emlékezetesebbé teszik a programokat, mint egy passzív szórakozás. Nem véletlen, hogy az Élménypláza kínálatában is egyre nagyobb szerepet kapnak az ilyen típusú programok: a látogatók nemcsak elütni szeretnék az időt, hanem élményeket gyűjteni, amelyek valóban feltöltenek.
És úgy fest, hogy az interaktív kikapcsolódás népszerűsége nem egy múló trend. Egy olyan világban, ahol egyre inkább az automatizáció és digitalizáció vesz körül bennünket, a személyes jelenlét, a cselekvés és az élmények sokkal nagyobb értéket képviselnek. A jövő szórakozása tehát nem arról szól, hogy leülünk és nézünk valamit – hanem arról, hogy belépünk egy történetbe, amelynek mi is alakítói vagyunk.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
Molnár Martin szárnyalt Spában: a rekordbajnokot szorongatta a brit F3 tesztjén
-
Tippek2 hét ago
A Google már válaszol helyetted – de vajon hivatkozik rád?
-
Ipar2 hét ago
Új lendület a Bitgetnél: Ignacio Aguirre Franco lett a vállalat globális marketingigazgatója (CMO)
-
Okoseszközök2 hét ago
A magyar diákok megcsinálták: a Samsung nemzetközi kihívásának győztesei között a csapat
-
Ipar2 hét ago
Hidrogénmeghajtás a repülésben – magyar kutatók írják a légiközlekedés jövőjét
-
Ipar2 hét ago
Stratégiai előnnyé válhat a debreceni jelenlét
-
Ipar2 hét ago
A 4iG Űr és Védelmi Technológiák Zrt. geostacionárius műholdpálya-használati szerződést írt alá
-
Gazdaság2 hét ago
NAV 2024: kevesebb vizsgálat, több eredmény − új korszak az adatvezérelt ellenőrzésekben






