Szórakozás

Ezt művelik a magyarok online manapság

online

A koronavírus idején átalakultak a szokásaink az online térben, általánossá váltak olyan tevékenységek, amik addig csak időszakosan voltak jelen, remek példa erre az online bevásárlás és ügyintézés, valamint a streaming tartalmak fogyasztása.

Az Allianz Hungária által készített felmérés arra kereste a választ, hogy mik az ideiglenes és a maradandó változások. Az egyik fontos megállapítás, hogy a magyarok a nemzetközi átlagnál (7 óra) kevesebb időt töltenek az interneten: a legtöbben (52%) 3-5 órát töltenek a digitális térben naponta korosztálytól függetlenül. A megkérdezettek 18 százaléka több, mint nyolc órát internetezik egy nap, 17 százalékuk pedig valamilyen formában, lényegében egész nap online van. Mindössze 4 százalék, aki kevesebb mint napi 1 órát szán ilyen tevékenységre.

Az egyes generációkat vizsgálva azonban már kissé árnyaltabb kép körvonalazódik. Nem meglepő módon a Z generáció körében a legdominánsabb az egész napos jelenlét: 29 százalékukra igaz. Szorosan követi őket az Y generáció, akik leggyakrabban több, mint 8 órát vannak online (26 százalék). A kor előrehaladtával egyértelműen csökken az interneten töltött idő. A baby boomerek (48 százalékban), az X generáció tagjai (36 százalékban) már átlagosan inkább csak 3 órát töltenek virtuálisan.

A járvány mindazonáltal egyik korosztály internetezési szokásait sem befolyásolta jelentősen. A felmérésben résztvevők többsége (71%) ugyanis újra ugyanannyi időt tölt online, mint a COVID előtt.

Vannak azért kivételek: a kutatásban résztvevők 22 százaléka kevesebb időt tölt digitálisan, mint COVID alatt, de többet, mint COVID előtt. Ennek oka, hogy több mindent intéznek online, mint korábban. 7% számára viszont felértékelődtek a személyes élmények a járványhelyzet hatására, így kevesebb időt töltenek digitálisan, mint COVID előtt.

Erre használjuk az internetet

Leginkább (32 százalékban) munkára használjuk az internetet, amit szorosan követi az ügyintézés (31%) a második helyen. A harmadik, negyedik, illetve ötödik helyen a szabadidős tevékenységek (27%), a kapcsolattartás (26%), illetve a tanulás, információ megszerzése (26%) szerepelnek fej fej mellett.

Ami a rendszeres tevékenységeket illeti, a hírek olvasása (81%) a leggyakoribb gyakran ismétlődő tevékenységünk. 62 százalékunk vásárol, 49 százalékunk hallgat zenét, 42 százalékunk szervez programot, 37 százalékunk fogyaszt videós tartalmakat rendszeresen az interneten.

Úgy tűnik, hogy legkevésbé az online társkeresés szivárgott be a mindennapjainkba (9%), ennél még podcastot (10%) is rendszeresebben hallgatunk.

A járványhelyzet hatására olyan területeken is elérhetővé vált az online ügyintézés, ahol ez korábban nem volt jellemző. A különböző szolgáltatók, bankok, biztosítók egyaránt siettek digitális alternatívát kínálni az ügyfeleiknek. A fogyasztók élnek a digitális lehetőségekkel, és ezt támasztja alá a kutatásban elért előkelő második helye is. A többség (46%) számára egyértelmű, hogy az online ügyintézési lehetőséget választja, amikor lehet, mert gyorsnak, biztonságosnak, és kényelmesnek látja. A megkérdezettek 31 százaléka korlátozások idején a bevásárlás és a pénzügyei intézése során került jobban kapcsolatba különböző mobilos appokkal, webes felületekkel. Maradtak viszont olyan helyzetek, amikor a személyes ügyintézést választják inkább, elővigyázatosságból. 23% továbbra is igyekszik személyesen intézni az ügyeit, mert akkor a legnyugodtabb.

És ennyire félünk

A digitális tevékenységünket több szempontból is az online biztonságérzetünk határozza meg. A megkérdezettek 62 százaléka tart attól, hogy adathalászat áldozata lehet a digitális térben, leginkább a baby boomerek (72%). A Z generáció körében viszont közel annyian félnek tőle, mint ahányan nem (53%). Nemzetközi szinten viszont csak a lakosság 33 százaléka tart a személyes adatokkal való visszaélésektől. Ennél is jobban félünk viszont az álhírektől. A megkérdezettek kétharmada, összesen 67% tart ugyanis tőle, hogy a digitális térben fake newsokkal vezethetik félre. Ettől már a Z generáció tagjai is jobban félnek (67%), náluk csak a baby boomer generáció tagjai ódzkodnak jobban az álhírektől (78%). Mi magyarok ebben a tekintetben is jobban tartunk a fake newstól a nemzetközi átlagnál, világszerte ugyanis mindössze 56 százalékban tartanak ettől az emberek.

A kutatásban résztvevők 72 százaléka nem szokta engedélyezni a személyre szabott online hirdetéseket, a nemzetközi felmérésben résztvevők válaszai alapján globálisan ez a szám kevesebb, 43 százalék. Ennek legfőbb okai, hogy a magyarok úgy érzik, túl sok hirdetés van az interneten (19%), ezek idegesítőek, irrelevánsok számukra (15%), illetve nem akarják, hogy használják a személyes adataikat (14%).

A nemzetközi kutatásában is ugyanazok az indokok szerepelnek az első két helyen. Viszont, míg nálunk dobogós helyet foglal el az adathalászattal kapcsolatos ellenérzés, globális viszonylatban ez csak az utolsó indok a hirdetések letiltásánál. Hazánkban a Z generáció 41 százalékban választja a perszonalizált opciót, ők a leglazábbak ebben a kérdésben az összes korosztály közül. Akik preferálják, leginkább azért engedélyezik őket, mert úgy vannak vele, ha már hirdetésekkel találkoznak, azok olyanok legyenek, amelyek akár érdekelhetik is őket.

Forrás: 24.hu

Szórakozás

Saját vidámparkot tervez az Ubisoft

ubisoft

Franciaországban nyílhat meg az első szórakoztató-központja.

Nem volt kegyes az elmúlt közel két év a vidámparkokkal, a koronavírus-járvány miatt az idő jókora részében világszerte kénytelenek voltak zárva tartani. Ettől függetlenül a világ rendjének körülbelüli helyreállását követően minden bizonnyal továbbra is lesz irántuk érdeklődés, így a Nintendo után most az Ubisoft is szeretne beszállni az iparba, meglévő létesítményekben Ubisoft Entertainment Center néven saját részeket hozna létre.

A vállalat sajtóközleménybe alapján a Storyland Studios vállalattal működik együtt a jelentős méretű vidámparki részek megtervezésében, a jelenlegi tervek szerint az első Ubisoft Entertainment Center a franciaországi Studios Occitanie Méditerranée vidámparkban nyílhat meg, magával a létesítménnyel együtt 2025-ben.

A sejthetőnek megfelelően az Ubisoft a saját videójátékos márkái és karakterei köré kívánja építeni az élményeket, azonban jelen pillanatban valószínűleg a vállalat illetékesei sem tudják, hogy pontosan mit és hogyan szeretnének, szerencsére bőven van idejük kitalálni a részleteket.

Forrás: ORIGO

Tovább

Szórakozás

Rengetegen játszanak a Forza Horizon 5-tel

forza

November 9-én érkezett meg a Forza Horizon 5, mely a Microsoft legalább olyan fontos zászlóshajója, mint egy új Halo vagy a Gears of War videójáték.

Az Forza Horizon 5 jóval a megjelenése előtt brutális érdeklődésnek örvendhetett. Több mint egymillió gamer a Premium kiadást vásárolta meg, ők már november 5-től tövig nyomhatták a gázpedált a festői Mexikóban.

Az autós játékszéria a koronavírus-járvány és az Xbox Series X/S kiadása miatt 2018 óta nem jelentkezett új résszel. Talán ennek is köszönhető a siker, hogy a játékosokat kiéheztették, de megérte várakozni: a térkép, amelyen körberoboghatunk, még sosem volt ennyire óriási, a grafika letisztultabb lett, az új generációs konzolok erejének köszönhetően pedig a Forza Horizon 5 tényleg úgy fut, mint kés a vajban. Az alapvető játékelemek, mint – mondjuk – a „barn find” küldetések sem maradtak ki a Forza Horizon 5-ből. De miért is változtatnának olyanon, ami már bevált?

Az Xbox márka vezetője, Phil Spencer jelentette be a Twitteren, hogy a vártnál is jobban bevált az a húzás, miszerint már a megjelenés napján elérhetővé vált a Forza Horizon 5 az Xbox Game Pass-előfizetőknek is. Ők – amennyiben az Ultimate-et választják – alig több mint 4000 Ft-ért válogathatnak a Netflixhez hasonlóan egy több mint 100 játékból álló könyvtárból, ezek közt a címek közt pedig az újdonságok mellett megtalálhatóak régebbi, Xbox 360-ra kiadott alkotások is.

Forrás: Index

Tovább

Szórakozás

A Da Vinci Kids app a Vodafone TV-n

da vinci

Online eseményen népszerűsítik a szolgáltató kínálatában egyedülálló tartalmat.

A Da Vinci Kids, a szórakoztató oktatási app a Vodafone Magyarország kínálatában is elérhető. A bevezetés apropóján a Da Vinci interaktív online eseménnyel jelentkezik a Magyar Nemzeti Múzeummal közösen, ahol regisztrált résztvevők a Tudomány világnapja alkalmából magyar tudósok találmányaival ismerkedhetnek. A Da Vinci Kids az első gyermekeknek szóló és ismeretterjesztő alkalmazás a Vodafone kínálatában.

A Da Vinci Kids applikáció játékos, ismeretterjesztő, személyre szabható alkalmazás kisiskolás gyerekek számára, mely novembertől a Vodafone kínálatában, a Vodafone médiaboxon is elérhető, ahol ez az első, gyermekeknek szóló oktatási tartalom.

Az okosalkalmazás tartalmai november 12-én Tudóspalánták éjszakája elnevezésű online eseményen mutatkoznak be, ahol a legjobb tartalmakat híres magyar tudósok találmányaihoz kapcsolva mutatják be. A program során a szervezők megmutatják, hogy a tudósok élete is bővelkedik kalandokban. A Tudomány világnapja alkalmából virtuális látogatást lehet tenni magyar feltalálók izgalmas kísérleteibe úgy, hogy a tudományos háttér mellett az ember is bemutatkozik. A csatorna és az app legjobb, otthon is elvégezhető kísérleteit is élőben láthatják és lekövethetik a gyerekek. A programot a Magyar Nemzeti Múzeum múzeumpedagógusai, a Da Vinci Kids pedagógus szakértői és a Kismesterek kézműves csapat állította össze. Az esemény térítésmentes, de regisztrációköteles. A Vodafone kommunikációs partnerségével megvalósuló esemény példátlan lehetőség a kis tudóspalánták számára, ahová a technikai lehetőségek engedte maximumot, 1000 bejelentkezőt várnak.

Az app a Vodafone TV HD Plus vagy TV HD Max csomagokban elérhető. Az alkalmazás használatához nincs szükség külön regisztrációra, az a Vodafone TV Mediabox 260-as csatorna helyéről indítható.

Az eseményre itt lehet jelentkezni: https://www.facebook.com/events/598395171291642

www.davincikids.tv
https://www.facebook.com/DaVinciKidsMagyarorszag

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss