Connect with us
Hirdetés

Okoseszközök

Quo vadis, nullás díjszabás?

nullás

A mobilszolgáltatók jövőre szabályozói döntés alapján egységesen búcsút intenek a hosszú évek óta piacon lévő tematikus korlátlan adatopcióiknak, illetve általában véve minden olyan konstrukciónak, mely bizonyos internetes tartalmakat megkülönböztet vagy kiemelten kezel másokhoz képest.

Csaknem hét évvel az egységes uniós hálózatsemlegességi szabályozás hatályba lépése után végérvényesen búcsút intenek a magyarországi mobilszolgáltatók a tematikus korlátlan adatopcióknak, melyeket a szakma csak „nullás díjszabás” ajánlatoknak hív az angol zero rate kifejezés alapján.

A jogalkotó és a tagállami szakhatóságok hosszú éveken keresztül küzdöttek a valóban semleges tartalomkezelésért, a helyzet összetettségét pedig jól jelzi, hogy a mai napig vita tárgya, hogy a zero rate opciók kinyírása valójában előnyös vagy hátrányos következményekkel jár az előfizetőkre nézve.

A nullás díjszabást tartalmazó ajánlatok lényege leegyszerűsítve, hogy a többségében még ma is korlátos mobiladat-forgalom adatforgalmi limitét bizonyos típusú forgalomra (ez lehet egy bizonyos protokoll, netán egy adott alkalmazás által generált forgalom) nem vonatkoztatja. Az ilyen és ehhez hasonló „engedmények” csaknem egy évtizede jelen vannak hazánkban is, illetve Magyarországra az opciókat kikezdő jogi eljárások kapcsán is erős reflektorfény vetült.

A magyar precedens

Az Európai Unió Bírósága elé 2017-ben került ügyben a Yettel jogelődje, a Telenor Magyarország gyakorlata kapcsán mondta ki 2020 szeptemberében az EUB, hogy a szolgáltató jogellenesen biztosított korlátlan adatkeretet a MyChat és MyMusic tarifaopcióknál. Lényeges szempont, hogy a bíróság a konkrét ügyben azt a gyakorlatot nyilvánította jogszerűtlennek, hogy ezeknél az opcióknál azután is elérhetővé váltak a partneralkalmazások, hogy a havi általános adatkeret kimerült.

A fenti ítéletet követően, illetve esetenként már azt megelőzően a szolgáltatók úgy változtatták meg a zero rate csomagokat, hogy azok az általános adatkeret kimerüléséig biztosítottak csak korlátlan forgalmat a megjelölt alkalmazások és tartalomtípusok számára. Az Európai Unió Bírósága ugyanakkor 2021-ben német bíróságok által kezdeményezett előzetes döntéshozatali eljárások során ezt a gyakorlatot is jogellenesnek nyilvánította, vagyis a Telenort érintő ítélethez képest is szigorúbb döntést hozott.

Ez utóbbi ítéletre válaszul újította meg iránymutatását június közepén a tagállami szakhatóságokat tömörítő BEREC, melynek egyik kulcseleme, hogy a testület a bírói gyakorlat alapján a jövőben semmilyen, egyes platformokat vagy alkalmazástípusokat megkülönböztető zero rate konstrukciót nem tekint alkalmazhatónak.

Az események innentől felgyorsultak, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) eljárást folytatott az ügyben, és az ősszel határozatban kötelezte a három érintett mobilszolgáltatót (Magyar Telekom, Yettel, Vodafone), hogy az ajánlatok értékesítését fejezzék be legkésőbb 2022. november 15-ig. Tehát ettől az időponttól már sem új előfizető nem szerződhetett, sem pedig meglévő előfizető nem módosíthatott zero rate-csomagra vagy konstrukcióra.

„Azoknál az előfizetőknél, akik már használnak valamilyen zero ratinget tartalmazó csomagot vagy opciót, a szolgáltatóknak 2023. március 31-ig kell gondoskodniuk arról, hogy a szerződéseket módosítsák vagy megszűntessék.”

-nyilatkozták lapunknak az NMHH Kommunikációs Igazgatóságán.

Tehát az előfizetők legkésőbb addig a dátumig használhatják az ilyen ajánlatokat, amíg a szolgáltatójuk nem lép. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a szerződéseket fel kellene mondani. Várhatóan a meglévő szerződések módosítása lesz a leggyakoribb megoldás, egyoldalú vagy kétoldalú módosítással – vélik a hatóságnál.

A hazai szolgáltatók kínálatában eltérő mértékben vannak, illetve voltak jelen nullás díjszabású opciók, körkérdésünk alapján ezeket a hatóság határozatának megfelelően mindegyik szolgáltató kivezeti kínálatából legkésőbb a megjelölt határidőig.

„A Yettel mindenkor a hatályos jogszabályoknak megfelelően végzi tevékenységét, így ennek a változtatásnak eleget téve alakítja át kínált szolgáltatásait. A Yettel azon ügyfeleit, akit érint a változás, a szolgáltató közvetlenül értesíti.”

-mondták el lapunknak a Yettelnél.

A Yettel számára a nullás díjszabás kötelező érvényű eltörlése talán a legkomolyabb érvágás az összes operátor közül, mivel a szolgáltató saját tévés platformja, a Yettel TV által generált forgalom a legtöbb tarifa esetében ki volt nullázva – hogy mi lesz ezt követően, az egyelőre nem teljesen világos, alighanem a cég jövőre esedékes, megújuló tévés platformjával jelentősen változni fog a szolgáltatás struktúrája és igénybe vételi feltételei is.

Szintén használt hasonló nullás opciót saját mobilos tévés platformja, a Telekom TV Go esetében a Magyar Telekom, mely évek óta az adatcsomagjaiba integrálta a zero rate opciókat. Ezek a hatóság határozata értelmében jövő márciusig éppúgy eltűnnek, mint a versenytársaknál.

„A Magyar Telekom az NMHH határozatának megfelelve 2023. márciusától kivezeti a mobil adatkeretet saját tartalmukkal nem csökkentő alkalmazásokat lehetővé tevő szolgáltatások és tematikus opciók igénybevételének lehetőségét. Előfizetőinket a kötelező értesítésen (2023. januárjában küldésre kerülő számlavégi üzenet) túl több platformunkon tervezzük elérni, illetve tájékoztatni, hogy a változás mindenkinek a lehető legzökkenőmentesebb legyen.”

-mondták el lapunknak a szolgáltatónál.

A Vodafone-nál szintén egyes díjcsomagok integrált részét képezték az ún. Pass adatopciók hosszú ideig, melyeket a szolgáltató a hatósági döntés értelmében már az ősszel kivezetett a kínálatból, illetve jövő márciusig a meglévő ügyfeleknek is búcsút kell mondaniuk ezeknek az opcióknak.

„A Vodafone Magyarország kínálatában a Vodafone Pass tematikus szolgáltatásait érinti a kivezetés, tehát a Social Pass-t, a Connect Pass-t, az EU Video Pass-t, a Navigation Pass-t és a Music Pass csomagokat, amelyek már csupán a meglévő előfizetők számára elérhetők. A kivezetéssel kapcsolatos intézkedésekről és információkról a Vodafone minden érintett ügyfelet időben tájékoztatott illetve tájékoztat.”

-hívták fel a figyelmet a szolgáltatónál.

Minden bit egyenlő

A nullás díjszabású ajánlatok kivezetése a BEREC új ajánlásának megjelenését követően élénk vitát váltott ki szakmai és előfizetői berkekben egyaránt. A semleges internet elkötelezett hívei szerint a zero rate opciókkal kapcsolatos kiskapuk bezárása végre megteremti a 2016-os EU-s jogszabály eredeti jogalkotói szándéka szerinti piaci körülményeket, vagyis amikor minden internetes forgalom egyenlő és nincs semmilyen önkényes különbségtétel egyik-másik platform által generált internetes forgalom között.

A szolgáltatók részéről korábban ugyanakkor többször hangoztatott érv, hogy a nullás díjszabás valójában egy nyílt rendszer, ahhoz – amennyiben adottak a megfelelő technikai feltételek – bármilyen platform vagy applikáció csatlakozhat, akik között nem válogat üzleti érdekek mentén az operátor.

Ez az érv azonban két komoly sebből is vérzik. Egyrészt mindez proaktív hozzáállást feltételez a platformtulajdonosok részéről, ami egy Magyarországhoz hasonló kis ország szempontjából egyáltalán nem életszerű. Azaz meglehetősen kicsi az esélye annak, hogy egy Netflixhez vagy Discordhoz netán Twitch-hez hasonló szolgáltató magától megkeresné a magyar operátorokat azért, hogy a hálózati forgalmára nullás díjszabás legyen érvényes.

Másrészt nehéz elhinni az üzleti érdekek teljes száműzését a képletből, különösen, miután a szolgáltatók egyes, integrált ajánlatainál a nullás díjszabás kiemelt megkülönböztető erővel, ezzel versenyelőnnyel bírt. Nem beszélve arról, hogy egy teljesen transzparens rendszerben a Yettel például a Telekom kérésére nullás díjszabás alá kellett volna vegye a Telekom TV Go-t, míg a Telekomnak ugyanezt kellett volna tennie a Yettel TV-vel, ami könnyen belátható, hogy teljesen képtelen helyzet egy olyan szinten versengő piacon, mint a távközlés.

És mi lesz az előfizetővel?

Végül, de nem utolsósorban vitákat generált az is, hogy a nullás díjszabás kivezetésével mekkora hátrány éri – éri-e egyáltalán – az ügyfeleket. Itt érdemes megjegyezni, hogy a zero rate opciók piaci bevezetésekor a mobilnet-ellátottság és mobilnet-használat (beleértve a gigabájtonkénti adatforgalom fajlagos árát) egészen más szinten volt, mint napjainkban.

Így míg az előző évtizedek közepét jellemző tarifaszerkezeteknél – az integrált mobilnet-keretet, mint elsődleges szempontot figyelembe véve – releváns lehetett például egy chatprogramok forgalmát kinullázó opció, addig mára ezek a csomagok szinte kivétel nélkül okafogyottá váltak, miután jelenleg nincs már a szolgáltatók kínálatában 3 GB-nál kisebb havi adatkeretet nyújtó konstrukció, a teljes korlátlanságot biztosító díjcsomagok pedig egyre több előfizető számára elérhetők.

„A nullás díjszabású ajánlatok kínálatban szerepeltetése tehát az évek során nem csak jogszabálysértőnek bizonyultak, hanem a relevanciájukat is elvesztették, illetve az operátorok és az over-the-top szolgáltatók viszonya is átalakult az elmúlt évek során, különösen a koronavírus-járvány kezdete óta.”

Így ma már végképp elképzelhetetlen, hogy egy magyar szolgáltató nullás díjszabású ajánlatba tegyen egy olyan, óriási adatforgalmat generáló platformot, mint amilyen például a Netflix – helyette a távközlési cégek azért lobbiznak, hogy ezek a cégek a fair share jegyében járuljanak hozzá a megnövekedett adatforgalom elvezetésével járó fejlesztési és karbantartási költségekhez, vagyis fizessenek, ha el akarják juttatni tartalmaikat az előfizetőknek.

Ebben az ügyben a mindent eldöntő végső állásfoglalást szintén az EU mondhatja ki, valamikor jövő tavasszal.

Forrás: HWSW


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Okoseszközök

A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésben

A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai számára.

A világ egyik legnagyobb sörgyára bevezette belső mesterséges intelligencia (AI) chatbotját, a „Hoppy”-t, ezáltal javította az üzleti folyamatait, és elérte a valós idejű adatokhoz való hozzáférést – adtak hírt az együttműködésről az év giga tech találkozóján, az SAP Sapphire konferencián.

A világszerte több mint 70 országban és több mint 165 sörfőzdében működő Heineken az adatokhoz való hozzáférést szerette volna egyszerűsíteni, hogy az üzleti felhasználói gyorsan meg tudják találni és elemezni az adatokat az általuk preferált nyelven. Az SAP Business Technology Platformon (SAP BTP) futó, AI vezérelt chatbot, a „Hoppy” jelentős előrelépést jelent a Heineken elkötelezettségében a belső folyamatok racionalizálása és a munkatársai fejlődése iránt.

A fejlett természetes nyelvi feldolgozással és a több rendszerben található adatok felhasználásával a Hoppy kiküszöböli az időigényes kézi kereséseket, és lehetővé teszi az üzleti felhasználók számára, hogy a stratégiai és a szaktudást igénylő feladatokra összpontosítsanak.

Az SAP Datasphere megoldással a vállalat mostantól egységes adatmodellel rendelkezik a jobb adathozzáférés és skálázhatóság érdekében. Emellett az SAP BTP-vel integrált generatív AI hub képességgel a Hoppy lehetővé teszi a természetes nyelvű lekérdezést, a vizualizációt és a biztonságosabb adathozzáférést.

Andre van Schuijlenburg, a Heineken globális folyamatirányítási igazgatója így nyilatkozott:

„Az AI ügynökök kiépítése és a folyamatokba való integrálása nem mindig könnyű út. Még mindig sok mindent kell felfedeznünk. De ahogy a csapatban mondjuk: ‘Don’t worry, be Hoppy!'”.

„A Heineken döntése, hogy az SAP Business AI-t használja belső chatbotjaihoz, jól példázza a működési hatékonyság és az alkalmazottak felhatalmazásának újragondolására irányuló innovatív megközelítést” – mondta Manos Raptopoulos, az SAP európai, közel-keleti és afrikai ügyvezetője és elnökségi tagja. „Büszkék vagyunk arra, hogy technológiánk egy ilyen ikonikus világmárka számára megkönnyíti a zökkenőmentes belső kommunikációt és tudásmegosztást.”

Amióta a Hoppy-t bevezették a vállalat együttműködési platformjain belül, a Heineken azt tapasztalta, hogy az adminisztratív munkatársaknak 15 percről 1 percre csökkent az információ lekérdezéséhez szükséges idő. A Hoppy alapját képező SAP Business AI képességeivel a Heineken az ismétlődő feladatok automatizálásának lehetőségét is vizsgálja az üzleti folyamatok javítása, valamint a kommunikáció és a döntéshozatal racionalizálása érdekében. Emellett az adatok egységes nézetének köszönhetően a Hoppy mostantól képes megjelölni a beszerzési rendelésekben hiányzó költséghelyi információkat is, elősegítve ezzel a hatékonyságot és a pontosságot.

„A Heineken példája is jól mutatja, hogy az AI bevezetését érdemes apró, belső folyamatoknál kezdeni, és amikor egy-egy területen látják a vezetők és a kollégák is az eredményeket és a hatékonyságjavulást, szinte azonnal megtalálják azokat a további területeket, ahol hasznos lesz számukra a mesterséges intelligencia bevezetése. A szakaszosság megkönnyíti a változásmenedzsmentet, ezt a magyar cégeknél is tapasztaljuk”

– emelte ki a bevezetés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Hogyan lehet összekapcsolni a LED világítást az okosotthon-rendszerrel?

okos led világítás

A LED világítás összekapcsolása az okosotthon-rendszerrel nagyobb kényelmet, energiatakarékosságot, az egészséges életmód támogatását és a biztonság növelését eredményezi. Az intelligens LED világítás egyszerűen vezérelhető mobilalkalmazáson keresztül vagy hangutasításokkal, és könnyedén beilleszthető a modern okosotthon automatizált történéseibe.

Számos tudományos tanulmány eredménye egyértelmű – a világítás jelentős hatással van életminőségünkre. A jól megtervezett világítás javíthatja a hangulatot, növelheti a termelékenységet, és hozzájárulhat az általános jólléthez. Ha pedig az okos LED világítás mellett dönt, számíthat az otthoni kényelem növekedésére és a költségek csökkenésére is.

Mi az okos LED világítás?

Kezdjük rögtön az elején az okos, más néven smart világítással, amely a modern otthonok szerves részévé válik. Ez egy olyan korszerű technológia, amely az energiatakarékos LED világítást kombinálja az intelligens vezérlés lehetőségével. Egyszerűen fogalmazva: a világítást az igényeihez és preferenciáihoz igazíthatja (például a fény intenzitását vagy színét) mobilalkalmazásokon, hangasszisztenseken vagy okosotthon-rendszereken keresztül.

SMART WIFI LED mennyezeti lámpa

SMART WIFI LED mennyezeti lámpa, kerek, 380 mm, 30W RGB+CCT távirányítóval. Forrás: ledsolution.hu

Az okos LED világítás kulcsfontosságú jellemzői közé tartozik a távoli vezérlés lehetősége, az időzítési tervek beállítása, valamint az érzékelőkre adott reakciók az automatikus fénybeállításhoz. A LED technológiának köszönhetően pedig alacsony energiafogyasztásra számíthat, valamint arra, hogy világítási rendszere hosszú élettartamú lesz.

Hogyan teheti kellemesebbé a mindennapokat az okos LED világítás?

Hogyan érezheti magát még jobban otthon az okos LED világításnak köszönhetően? Kezdjük a reggellel! A kellemesebb ébredést elősegíti a fény intenzitásának fokozatos növelése, amely a napfelkeltét szimulálja. Napközben szeretne a lehető legproduktívabb lenni? A fény színhőmérséklete beállítható úgy, hogy elősegítse az éberséget és a koncentrációt (hideg fény – 5000–6500 K). És este? A filmnézést még élvezetesebbé teszi a világítás szinkronizálása a tévével. Lefekvés előtt pedig tökéletesen ellazíthatja a meleg és tompított fény.

Hogyan működik az okosotthon?

Röviden tekintsük át az okosotthon működését. Ez egy olyan rendszer, amely különböző eszközöket és technológiákat kapcsol össze és automatizál a lakáson belül. Az okosotthon képzeletbeli agya egy központi vezérlőegység, amely összekapcsolja az összes eszközt és lehetővé teszi az összehangolásukat. Például ilyen okosotthon rendszer a Loxone, a Philips Hue Bridge vagy a Tuya.

okos led világításhoz mobilalkalmazás

Használjon olyan mobilalkalmazást, amely kompatibilis az izzóival és a központi egységgel.

Az okosotthon egyes eszközei különféle protokollokon, például a Wi-Fi-n, Zigbeen, Z-Wave-en vagy Bluetoothon keresztül kommunikálnak,. Az eszközök vezérlése mobilalkalmazásokkal, hangasszisztensekkel vagy előre beállított forgatókönyvekkel történhet.

Milyen előnyei vannak az LED világítás okosotthonba történő integrálásának?

Ha az LED világítást összekapcsolja az okosotthonnal, könnyedén összehangolhatja más eszközökkel is, például hangszórókkal, redőnyökkel vagy termosztátokkal. Például, amikor elindít egy filmet, a lámpák fénye automatikusan tompább lesz, a redőnyök leereszkednek, és a szoba hőmérséklete a maximális kényelem érdekében módosul. A munka utáni pihenés így teljesen új élményt nyújt.

Az okos világítás programozható, hogy igazodjon napi rutinjához. A lámpák automatikusan felkapcsolhatnak, amikor hazaér, és a megszokott pihenési időben automatikusan tompulhatnak. Ne feledkezzünk meg a egészségügyi előnyökről sem. A fény színhőmérsékletének és intenzitásának napszakhoz igazítható beállítása támogatja a természetes cirkadián ritmust, ami javíthatja az alvás minőségét – ez pedig nagy hatással van egészségünkre és mentális jóllétünkre.

Végül, de nem utolsósorban, az okos LED világítás és az okosotthon összekapcsolása növeli a biztonságot. A világítás képes szimulálni a jelenlétét, amikor nincs otthon, ezzel elriasztva a potenciális betörőket. Összekapcsolható biztonsági rendszerekkel is, így mozgás vagy ajtónyitás esetén a lámpák automatikusan felkapcsolnak.

Hogyan kapcsoljuk össze az okos világítást az okosotthonnal?

Először válasszon olyan izzókat, amelyek kompatibilisek az Ön okosotthon rendszerével, például Wi-Fit vagy ZigBeet támogató izzókat. Ezután töltse le a mobilalkalmazást, amely kompatibilis az izzóival és a központi egységgel. Ilyen például a Smart Life vagy az EMOS GoSmart alkalmazás. Párosítsa az alkalmazást a központi egységgel (pl. ZigBee gateway).

Csavarja be az okos izzókat a lámpatestekbe, ahogy a hagyományos izzókat, majd kapcsolja be a kapcsolót, hogy az izzók feszültség alatt legyenek. Nyissa meg a letöltött alkalmazást, válassza az új eszköz hozzáadásának lehetőségét, és kövesse az alkalmazás utasításait. Az alkalmazásban ezután beállíthat automatizálásokat és forgatókönyveket az Ön igényei szerint, például időzítéseket a világítás be- és kikapcsolására.

Működik az okos LED világítás okosotthon rendszer nélkül is?

Az okos LED világítás előnyeit akkor is élvezheti, ha nincs teljes körű okosotthon rendszere. Számos modern okosizzót úgy terveztek, hogy önállóan is vezérelhetők legyenek mobilalkalmazáson keresztül, központi hub vagy bonyolult telepítés nélkül.

Tippek az okos LED világításhoz

Felkeltették érdeklődését az okos LED világítás előnyei? Széles választékot talál az okos LED fényforrásokból a ledsolution.hu webáruházban. Javasoljuk, hogy próbálja ki a SMART WiFi RGBW LED és az RGBW LED Smart WiFi izzókat, amelyeket kényelmesen vezérelhet okostelefonon keresztül. A kínálatban megtalálhatók az okos mennyezeti LED lámpák is. Népszerű például a kerek SMART TUYA LED mennyezeti lámpa, amely mobiltelefonról vagy táblagépről, a TUYA alkalmazáson keresztül, illetve a csomag részét képező távirányítóval is vezérelhető.

Az okos LED világítás számos előnnyel jár, beleértve a világítás testreszabását az Ön igényei szerint, az energiatakarékosságot, valamint az otthon fokozott biztonságát és kényelmét. Olyan befektetés, amely nap mint nap örömet okoz.

Fontos kérdések:

Szükségem van központi egységre az okos LED világításhoz?

Nem, sok okosizzó önállóan is működik mobilalkalmazásokon keresztül, központi hub nélkül.

Nehéz az LED világítást összekapcsolni az okosotthonnal?

Nem – elég kompatibilis eszközt választani, a megfelelő alkalmazást használni, és követni az egyszerű párosítási folyamatot.

Melyek a legelterjedtebb kapcsolódási technológiák?

A legelterjedtebbek közé tartozik a Wi-Fi, a ZigBee, a Z-Wave és a Bluetooth – ez attól függ, hogy milyen rendszert használ az okosotthonában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Samsung bemutatja a One UI 8 bétaverzióját

A Samsung hamarosan bevezeti a One UI 8 szoftverfrissítést, amelynek bétaverziója már számos országban hozzáférhető.

A vállalat új korszakot nyit a szoftverintelligencia terén a fejlesztéssel, amely multimodális AI társat kínál a különböző Galaxy eszközökön.

A One UI a Samsung integrált szoftverplatformjának legújabb verziója, amelyet arra terveztek, hogy a felhasználókat mindennapi teendőikben támogassa, növelve a hatékonyságukat és a kényelmüket. A One UI 8 – a Samsung és a Google együttműködésének köszönhetően – elsőként a Samsung legújabb hajlítható készülékein mutatkozik be idén nyáron, majd fokozatosan válik elérhetővé további Galaxy eszközökön, így a felhasználók a legújabb Android-alapú operációs rendszerrel egy még gazdagabb és személyre szabottabb mobilélményben részesülhetnek.

A Samsung és a Google a nyílt kommunikáció jegyében folyamatosan megosztotta egymással tervezési rendszereit és a valós idejű visszajelzéseket, hogy felgyorsíthassa a szoftverfejlesztést. Ennek eredményeként a One UI 8 az egyik első felhasználói felület, amely támogatja az Android 16-ot.

Amellett, hogy az új szoftverfrissítés az első, amely a legújabb hajlítható eszközökön debütál, a One UI 8 bevezetése a UX (felhasználói élmény) és AI frissítésével új ritmust ad a Samsung szoftverfejlesztésének. Az érdeklődők már tesztelhetik a bétaverziót, amely az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Koreában és Németországban elérhető a Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra készülékeken.

Személyre szabott AI a zökkenőmentes és természetes interakcióért

Az One UI 8 hivatalos bevezetésével egy olyan fejlett, AI-alapú élményben részesülhetnek a felhasználók, amely az elsőként a Galaxy S25 szérián bemutatott AI-funkciók továbbfejlesztésével teheti okosabbá és kényelmesebbé a mindennapokat. Ezt három fő tényező valósítja meg: a multimodális képességek, az eszköztípusokhoz igazított felhasználói élmény és a személyre szabott, proaktív javaslatok. Az intelligens multimodalitás természetes és zökkenőmentes kommunikációt biztosíthat az AI-jal, amely felismeri és értelmezi a felhasználó aktuális tevékenységeit és környezetét, például, hogy mit néz a kijelzőn vagy mit lát a kamerán keresztül. A frissített felhasználói élményt a Galaxy eszközcsalád egyedi formáinak megfelelően optimalizálták, így támogatva a mindennapi hatékonyságot. A One UI 8 kontextusérzékeny és személyre szabott javaslatokat kínál, amelyek segíthetik a felhasználókat a teendőik elvégzésében.

Olyan funkciók, mint a Now Bar, éppen futó alkalmazások és a Now Brief, napi riport még több testreszabott információt és javaslatot nyújthatnak, amelyek – a gondosan összeállított AI-alapú információk révén – segíthetnek a feladatok nyomon követésében és támogathatják a napi rutinunkat.

Ezt az intelligens, személyre szabott AI-élményt erőteljes biztonsági megoldások teszik lehetővé, amelyek védik a felhasználói adatokat. A Samsung Knox Vault egy dedikált biztonsági processzort és biztonságos memóriát ötvöz, hogy elszigetelje az érzékeny adatokat a többi felhasználói adattól, és biztosítsa, hogy senki más ne férhessen hozzá sem fizikailag, sem távolról a személyes információkhoz. A One UI 8 olyan beállításokat is kínál, amelyekben kiválaszthatjuk, hogy az adatokat csak a készüléken dolgozza fel, mivel számos Galaxy AI-élményünk mind a készülék-, mind a felhőalapú AI-feldolgozást használja. Az átláthatóságra és a felhasználói választásra építve a One UI 8 személyre szabott AI-élményt nyújt a magánélet védelme mellett.

Kényelmesebb mindennapok

A One UI 8 nemcsak AI-élményt kínál, hanem kényelmes, intuitív eszközöket is magába foglal, amelyek még zökkenőmentesebbé tehetik a mobilkészülékek mindennapi használatát. A Bluetooth LE Audio technológián alapuló hangátviteli technológia, az Auracast a QR-kód beolvasása és megosztásával teszi lehetővé a gördülékeny audioeszköz-csatlakozást. Ennek köszönhetően több Auracast-kompatibilis eszköz – például a Galaxy Buds3 vagy akár hallókészülék – is csatlakozhat egy megosztott audiostreamhez, bonyolult manuális beállítások nélkül. A felhasználók a szervizközpontok ügyfélszolgálatát is gyorsabban és kényelmesebben igénybe vehetik a Samsung-fiókban elérhető QR- és NFC-kompatibilis támogatásnak köszönhetően. Mostantól QR-kóddal és NFC-vel is regisztrálhatnak, anélkül, hogy regisztrációs űrlapot töltenének ki, ezáltal csökken a várakozási idő, és egyszerűbb folyamattá válik a szervizigénylés folyamata.

A Reminder (Emlékeztető) alkalmazás még nagyobb kényelmet és intuitívabb funkciókat kínáló útitárssá válhat. Ha például a felhasználó New Yorkba utazik, az összes emlékeztetőt egy könnyen áttekinthető felhasználói felületen, egy helyen kezelheti, már az alkalmazás első megnyitásakor is. Az utazás során a teendőket tartalmazó listát egy gombnyomással megoszthatja családjával és barátaival. Ha a kezei tele vannak bevásárlószatyrokkal, hanggal is hozzáadhat emlékeztetőket, mivel az alkalmazás hangvezérléssel is rendelkezik.

A felhasználók a továbbfejlesztett Quick Share funkcióval még egyszerűbben oszthatják meg emlékeiket családjukkal vagy barátaikkal. A Gyorsbeállítások panelen elérhető Quick Share gombra elegendő egyszer rákoppintaniuk, és azonnal elküldhetik vagy megkaphatják a fájlokat.

A Galaxy AI új szakaszba lép. A Samsung Members alkalmazásban regisztrálók elsők között tapasztalhatják meg a One UI 8 teljesítményét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss