Ipar

Az ABB a Direct Energy Partners egyenáramú mikrohálózati start-up vállalkozásba fektet az energetika átállás felgyorsítására

direct energy

Az ABB stratégiai partnerséget hoz létre a Direct Energy Partners (DEP) start-up vállalkozással.

Ennek célja, hogy a digitális technológia alkalmazásával felgyorsítsa az egyenáramú (DC) mikrohálózatok bevezetését. A partnerség keretében az ABB a kockázatitőke-befektetési részlegén, az ABB Technology Ventures-en (ATV) keresztül kisebbségi tulajdonrészt biztosító befektetést hajt végre a Direct Energy Partners-be. A befektetés pénzügyi részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra.

A DEP a skálázható egyenáramú mikrohálózatokkal a helybeni energiatermelésre és -elosztásra összpontosít, amelyek növelik az ügyfelek működésének önállóságát, miközben csökkentik az általános energia- és üzemeltetési költségeiket. A rendszerek 10 százalékkal hatékonyabbak, mint az iparági szabványokban előírtak, miközben a teljes tulajdonlási költségük 30 százalékkal alacsonyabb. A DEP DCIDE szoftverplatformja egyszerűbbé teszi a kisfeszültségű DC mikrohálózatok tervezését és kivitelezését; a digitális fejlesztőkörnyezet automatikusan összehangolja a terveket a digitális piactéren elérhető tényleges termékekkel, s ezáltal hatékony megoldásokat kínál a felhasználóknak.

A megawattnyi teljesítményű, kisfeszültségű DC energiahálózatok kulcsszerepet játszanak majd az energetikai átállásban. Az elektromos járművek, a nap- és szélerőművek, az akkumulátoros energiatárolók, a hidrogénüzemanyag-cellák, a LED-es világítás, a számítástechnika és a szórakoztató elektronika mind egyenáramú energiát termelnek vagy fogyasztanak. A gyárakban, a nagy épületekben és az üzemi helyeken az egyenáramú mikrohálózatra alapozott energiaelosztás minimálisra csökkenti az energiaátalakítási lépések számát, így nagyobb energiahatékonyságot, magasabb szintű üzembiztonságot és alacsonyabb teljes tulajdonlási költséget eredményez.

„Az ABB biztosítja, hogy a fenntartható energiaelosztó rendszerek készen álljanak az energetikai átállásra”

– mondta Giampiero Frisio, az ABB Smart Power divíziójának elnöke.

„Az egyenáramú mikrohálózatok a lehető leghatékonyabb módon kapcsolják össze a megújuló energiaforrásokat, a hidrogéntüzelőanyag-cellákat és az energiatárolást az elektromosjármű-töltéssel és az elektronikai fogyasztókkal. A SACE Infinitus DC megszakító kifejlesztésének köszönhetően az ABB már rendelkezik azokkal az egyenáramú mikrohálózatokhoz szükséges, következő generációs hardveres megoldásokkal, amelyek az ügyfeleknél telepített tesztüzemben kiválóan működnek. A DEP-vel való új stratégiai partnerségünk lehetővé teszi számunkra, hogy olyan digitális platformot kínáljunk a piacon, amellyel az energetikai szakemberek magabiztosan tervezhetik és kivitelezhetik az egyenáramú mikrohálózatokat.”

Dusan Brhlik, a Direct Energy Partners vezérigazgatója és társalapítója így nyilatkozott:

„Az ABB-vel kötött stratégiai partnerség biztosítja, hogy megvalósítsuk megfogalmazott céljainkat, aminek eredményeként felgyorsíthatjuk az egyenáramú mikrohálózatok elterjedését. A jövő ugyanis az elektronikáé és a teljesítményelektronika által vezérelt, decentralizált energetikai rendszereké lesz. Szilárdan hiszünk abban, hogy a DC technológia kulcsszerepet fog játszani az energetikai átállásban, mivel az elkövetkező 30 évben várhatóan több milliárd elosztott energiatermelő rendszer áll majd üzembe.”

„Csökkentjük az egyenáramú mikrohálózatok tervezésével, technologizálásával és kivitelezésével kapcsolatos járulékos költségeket”

– mondta Giel Van den Broeck, a Direct Energy Partners technológiai igazgatója és társalapítója.

„A DCIDE egy nagy teljesítményű szoftverplatform, amely egyszerűsíti az egyenáramú mikrohálózatok tervezési folyamatát, és segíti a felhasználókat abban, hogy intelligens, kereskedelmileg életképes döntéseket hozzanak. A DCIDE biztosítja a szükséges szakértelmet, így az egyenáramú mikrohálózatok gyorsabban és olcsóbban valósíthatók meg.”  

A DEP irodái Charlotte-ban (Észak-Karolina, USA) és Aarschot-ban (Belgium) találhatók. A partnerség egy újabb lépést jelent az ABB stratégiájában, amelynek célja az egyenáramú alkalmazásokhoz nyújtott digitális energetikai szolgáltatások ökoszisztémájának bővítése. Ezzel összhangban a vállalat 2022 augusztusában bemutatta a SACE Infinitus szilárdtest-megszakítót, amely elsőként jelent meg az iparágban, és kulcsfontosságú eszköze az egyenáramú energiarendszerek kialakításának.

A Direct Energy Partners (DEP) úttörő szerepet játszik a fenntartható jövő kialakításában, amely mérettől függetlenül minden vállalkozás számára elérhető és megfizethető. A vállalat a helybeni energiatermelésre, az egyenáramú (DC) gerinchálózati infrastruktúrára és az egyenáramú fogyasztókra összpontosítva olyan rendszereket hoz létre, amelyek rugalmasabbak, megbízhatóbbak és energiatakarékosabbak, mint a világszerte kiépített hasonló rendszerek. További információért látogasson el a következő weboldalra: www.directenergypartners.com   

Az ABB Technology Ventures (ATV) az ABB kockázatitőke-befektetési részlege. 2009-es megalakulása óta az ATV mintegy 300 millió dollárt fektetett be olyan startupokba, amelyek sikeresen alkalmazzák, és jól egészítik ki az ABB energetikai, robotikai, automatizálási és hajtási termékkínálatát.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Hatalmas automatizált játékraktár

siemens

Anyagmozgatás – Ha a játékokról nagyban gondolkodunk, akkor érdemes a REGIO Játék Törökbálinton megvalósított raktárrendszerét megismerni, ahol körülbelül 800 méter szállítópálya található, a szortírozó rendszeren pedig csúcsidőszakban akár 900 láda is áthaladhat óránként.

Tíz másodpercenként felkerül egy doboz a szállítópályára– mondja Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője. Majd így folytatja: beérkező, kimenő és raktáron belüli forgalmat is kezel az új rendszer, amelyet a játékforgalmazás legnagyobb hazai cége rendelt meg. A beérkező árukat a rendszer raklapozási vagy szortírozási igény szerint válogatja szét, majd a szortírozásra szánt ládákat a raktár erre szolgáló területére szállítja. Ott a ládákat a megfelelő munkahelyekre helyezi, a szortírozás pedig áruházanként történik. Összesen 24 ilyen munkahely van, a beérkező ládák RFID antennás elágazásokon keresztül kerülnek a megfelelő helyre. Az elágazások a REGIO Játék adatbázisából kapják az utasítást arra vonatkozóan, hogy hova továbbítsák a ládákat. A rendszer egyébként a raktár webáruházi árukészletének feltöltésére is alkalmas, mivel a szállítópálya egy automata magasraktárhoz is csatlakozik.

Nagyon fontos szempont volt, hogy a boltok igényét napi szinten ki tudják elégíteni, és ne legyenek a kiszállítással csúszásban, ezt az új raktár rendszer kiválóan teljesíti. – Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője.

Mik voltak a REGIO Játék főbb igényei?

A megrendelőnek a raktáron belüli anyagmozgatás automatizálása volt az egyik fő célja. A teljes körű raktári automatizálás során a fő igény az volt, hogy a munkát felgyorsítsák, emberi munkaerőt váltsanak ki, illetve a hibákat csökkentsék. Erre szállítópályák hálózata lett kiépítve, illetve a beérkező és kimenő áruk feldolgozását automatizálták.

A raktár fő feladata a 42 darab Régió Játék áruház kiszolgálása. Ez komoly logisztikai kihívás, főleg a terheltebb időszakokban. A játékok szortírozása volt a cél az XXL Mechanika által megtervezett rendszerben, hogy a nagy raktári készletből 42 felé, a boltok változó igénye szerint a termékek szét legyenek szedve. Emellett beszállításról is szó van, tehát a raktárba érkezik külföldről és itthonról is áru. Alkotóelemek szintjén ez nagyrészt görgős és hevederes szállítópályákból, illetve a szortírozó egységekből áll. Ezek egyedileg kialakított munkaállomásokat jelentenek, amelyek a vállalatirányítási rendszerhez kapcsolódnak, és adják ki a dolgozók munkahelyére a megfelelő ládákat, ahol összeállítják az egyes üzletek megrendelését.

Milyen Siemens-technológia segíti az intralogisztikai feladatokat?

A teljes mozgásvezérlést, illetve a profinetes kommunikációt Siemens termékek végzik. Hét darab S7-1200 PLC-t építettünk be, ezek mindegyikéhez tartozik egy 15 colos ipari kezelőpanel (HMI). Az RFID fejegységből 45 darab épült be és összesen 114 olvasófejet lát el. A G115D terepi frekvenciaváltó a 400 voltos szállítópályáinkat vezérli, ebből 67 darab épült be. Ezen kívül a profinet modulok, a profinet rendszerhez szükséges switchek és kábelek, a csatlakozó fejek, illetve a 24 voltos tápegységek is Siemens termékek. A rendszer 400 voltos és 24 voltos szállítópályákat alkalmaz. A rendszer nagy részét egyébként saját tervezésű szállítópályák és dobozirányító egységek alkotják, amelyek kifejezetten ide készültek.

Milyen egyedi igényeknek kellett megfelelniük a tervezés és kivitelezés során?

Van például diafilm méretű termék, és van óriásmackó is, tehát olyan méretbeli különbségek vannak, amelyek speciális igénynek minősülnek. A projekt legelején sok egyeztetés történt azzal kapcsolatban, hogyan lehetne mindent kezelni. Még robotcellák is szóba jöttek, de pont a szélsőséges mérettartományok miatt ezeket végül is elvetettük. Végül az a döntés született, hogy a termékek körülbelül 80 százalékát kezeljük automatizált raktárrendszerben, illetve azt kezeljük, ami egy 400x600x300 mm-es ládába belefér. Ami ezen kívül esik, azt a dolgozóknak kell a raktárban elhelyezniük.

www.siemens.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss