Ipar

Debreceni katódgyár energiaelosztását szállította a Siemens Zrt.

Az üzem középfeszültségű energiaelosztó rendszereit biztosította a technológiai vállalat.

2030-ra várhatóan világszerte 350 millió elektromos jármű fog közlekedni az utakon, az e-mobilitás ilyen jelentős térnyerésével pedig megnövekedik az igény a nagy energiasűrűségű anyagokra. Ezért tavaly áprilisban tették le a Debrecen mellett az EcoPro Global Hungary Zrt. új gyáregységének alapkövét. A mintegy 280 milliárd forintos beruházásból Magyarországon épül fel a vállalat első Dél-Koreán kívüli üzeme, amelyben évente 108 ezer tonna katód előállítását tervezik.

Ezek a magas nikkeltartalmú katódanyagok szükségesek ugyanis az újratölthető akkumulátorok gyártásához, amit többek között az e-járművek, elektromos energiatároló rendszerek, szünetmentes tápegységek, intelligens energiahálózatok, valamint a repülési és orvosi rendszerek esetében is használnak. Ezzel a gyártókapacitással az EcoPro debreceni üzeme 1,35 millió elektromos autó akkumulátorának legyártásához tud évente hozzájárulni.

A mintegy 430 ezer négyzetméteres területen épülő üzem középfeszültségű energiaellátásához szükséges berendezéseket a Siemens Zrt., partnerén, a YI Engineering Kft.-n keresztül gyártotta és biztosította az EcoPro számára.

A 22 kV-os névleges feszültségű, 25 mezős, fázisonként tokozott sínezésű, gázszigetelt középfeszültségű kapcsolóberendezéseket két betáplálási mezővel, valamint sínbontó mezővel látták el, így az eszköz alkalmas akár további mezők fogadására, azaz későbbi bővítésre is. A berendezést emellett védelmi készülékekkel, valamint korszerű, a szabványoknak megfelelő kommunikációval szerelték fel. Mindemellett, a kezelők munkájának megkönnyítése érdekében, Siemens felügyeleti rendszerrel és felhasználóbarát kezelőfelülettel látták el a berendezéseket.

A Siemens számára ismerős terep a nagy alapterületű és fokozott megbízhatóságot követelő gyáregységek energiaelosztásának biztosítása. Például a kuplungszerkezeteket, e-mobility termékeket és számos gépjármű-alkatrészt, illetve -komponenst gyártó szombathelyi Schaeffler Savaria Kft. telephelyén is Siemens-berendezések teljesítenek szolgálatot.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Az ABB új folyamatautomatizálási megoldást vezet be a sörgyártás hűtési fázisában az optimalizálás és hatékonyságnövelés elősegítéséhez

Az ABB Ability™ BeerMaker intelligens folyamatautomatizálási megoldás bevezetését követően az ABB a felfűtési fázis után a sörfőzési folyamat hűtési fázisához is bevezette technológiai megoldását, ezzel támogatva a sörfőzdék működési hatékonyságát és a digitális megoldások alkalmazását.

Az ABB sörfőzőmestere egy több tudományágat felölelő szakértői csapattal együtt fejlesztette ki a megoldást.

A sörfőzési folyamat hűtési fázisa a következő folyamatokat foglalja magában: az erjesztést és az érlelést, az élesztő kezelését, a szűrést, a szűrtsör-tartályok (BBT) felügyeletét, a helyben zajló tisztítást (CIP) és az összes másodlagos folyamatot. Ezek azok a szakaszok, amelyekben receptúramódosítások és új ízek próbálhatók ki, ami különösen fontos a sörfőzők számára. Az ABB moduláris automatizálással, digitális funkciókkal, szimulációs technológiával és fejlett folyamatirányítással (APC) biztosítja, hogy a megoldás segítséget nyújtson az ügyfelek jelenlegi kihívásainak leküzdésében, és megnyissa az utat a jövőbeli fejlesztések előtt.

Ez olyan megoldást kereső ügyfelek számára kedvező, amellyel javítani és optimalizálni tudják a folyamatokat, csökkenthetik az energia- és vízfogyasztást, valamint növelhetik a termelékenységet. A megoldás az ABB Ability™ System 800xA® DCS elosztott vezérlőrendszeren alapul.

Az elsősorban sörfőzdékre fókuszáló ABB Ability™ BeerMaker olyan kész és tesztelt mesterreceptek, folyamatok, sablonok és objektumok technikai csomagját nyújtja a felhasználók számára, amelyek különböző konfigurációs/receptparaméterek és vezérlési sémák segítségével könnyen az igényeikhez igazíthatók. A sörfőzők így hatékony gyártási eszközhöz jutnak, amely nem szab korlátokat a gyártási ütemtervüknek vagy a kreativitásuknak.

Az új megoldás kulcsfontosságúnak bizonyul majd a kreatív és speciális sörkészítés, valamint a bevált sörfőzési folyamatok támogatása terén. Adobe Stock-kép

„Tisztában vagyunk vele, hogy a minőség és a konzisztencia a legfontosabb tényezők közé tartozik a sörfőzők számára”

– mondta Gernut van Laak, az ABB globális élelmiszeripari megoldásokért felelős vezetője.

„Európában és világszerte egyre gyorsabban bővül a söripar, így minden eddiginél nagyobb prioritást élvez a sörgyártás hatékonyságának növelése. Ezért elengedhetetlen, hogy innovatív módszereket találjunk, miközben fenntarthatóbb módon és alacsonyabb állásidővel tudunk dolgozni.”

„A sörfőzdéknek továbbra is szükségük lesz a technológusok támogatására folyamataik fejlesztéséhez. Örömünkre szolgál, hogy automatizált megoldásunk beépített digitális képességeket kínál mind a digitális ikerrendszerekhez (a receptek teszteléséhez), mind a fejlett folyamatirányításhoz (APC), ami együttesen hatékonyabbá teszi a sörgyártást.”

A BeerMaker hűtési fázishoz kapcsolódó funkciója 2024 januárjától érhető el. Ez kulcsfontosságúnak bizonyul majd a kreatív és speciális sörkészítés, valamint a bevált sörfőzési folyamatok támogatása terén.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Az LG globális K+F-háromszöget hoz létre a szélsőségesen hideg területeken alkalmazott nagy teljesítményű hőszivattyúk fejlesztésére

Az LG Electronics (LG) globális K+F-háromszöget hoz létre Észak-Amerika, Európa és Ázsia között azért, hogy a hőszivattyúk piacán világszerte vezető szerepet töltsön be, és biztosítsa a következő generációs, kifejezetten a hideg éghajlati övezetek számára tervezett hőszivattyúk kínálatát.

A vállalat célja, hogy a fejlett hőszivattyúkutatás európai konzorciumának (European Consortium for Advanced Heat Pump Research, ECAHR) létrehozásával az észak-európai hideg éghajlatra optimalizált, regionálisan specializált alaptechnológiákat fejlesszen ki.

A vezető európai egyetemekkel történő együttműködésre azt követően kerül sor, hogy a vállalat tavaly megalapította a fejlett hőszivattyúkutatási laboratóriumát Alaszkában. Az LG azt tervezi, hogy fokozott erőfeszítéseket tesz a fűtési, szellőzési és légkondicionálási (HVAC) termékeinek alacsony hőmérsékletű éghajlati körülmények melletti teljesítményének javítása érdekében. Idén augusztusban a társaság egy tekintélyes kínai egyetemmel partnerségben Harbinban is folytatja a hideg éghajlati viszonyok között alkalmazott hőszivattyúkkal kapcsolatos kutatásait.

A június 18-án ünnepélyes aláírási ceremónia keretei között megalapított ECAHR tagjai közt megtalálható az Oslo Metropolitan University (OsloMet), a Norvég Tudományos és Technológiai Egyetem (Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet), valamint a Nápolyi II. Frigyes Egyetem (Università degli Studi di Napoli Federico II), amely aktívan végez kutatásokat a hideg éghajlati viszonyok között alkalmazott HVAC berendezések terén.

Photo credit: Benjamin A. Ward / OsloMet / LG

Az idei tél során Észak-Európában rekordhideg időjárás uralkodott, a hőmérséklet több területen is mínusz 40 Celsius-fok alá süllyedt. Ezekben a régiókban ugyanakkor a magas fűtési hatékonyság elérése kihívást jelent, mivel a hűtőközegek alacsonyabb nyomáson történő sűrítése nehézségekbe ütközik. Ennek megoldására hozta létre az LG konzorciumot, amelynek célja, hogy extrém hideg körülmények között is csúcskategóriás fűtési teljesítményt nyújtó hőszivattyúkat fejlesszenek ki.

A vállalat emellett igyekszik továbbfejleszteni alaptechnológiáit is, hogy a globális elektrifikáció törekvések élére álljon, és bővítse a kiegészítő fűtési megoldások elérhetőségét Európában.

Az EU 2022-ben elindította a REPowerEU tervet, amelynek célja, hogy 2030-ig csökkentse az orosz fosszilis tüzelőanyagoktól való függőséget, és bővítse az új és megújuló energiaforrásokat. Ennek eredményeképpen a nagy hatékonyságú elektromos készülékek és hőszivattyús fűtő- és hűtőrendszerek iránti kereslet Európa-szerte megugrott, ez pedig az energiafogyasztás csökkentésére és a szén-dioxid-semlegesség elérésére irányuló törekvéseket erősíti.

Az LG ráadásul egy átfogó helyi működési rendszer kialakításán is dolgozik a HVAC-üzletága számára, ami várhatóan a B2B értékesítések növekedését fogja elősegíteni. Ez a rendszer lokálisan fedi majd le az üzletág összes fázisát, a kutatás-fejlesztéstől kezdve az értékesítésen át a karbantartásig és az üzemeltetésig.

Az LG 2030-as jövőképének tavalyi bejelentésekor William Cho vezérigazgató a három fő növekedési tényező egyikeként a vállalat B2B irányú képességeinek fejlesztését emelte ki. Ehhez a jövőképhez igazodva a HVAC üzletág azt az ambiciózus célt tűzte ki, hogy 2030-ra több mint kétszeresére növelje eladásait, és a világ élvonalbeli fűtési és hűtési vállalatává váljon.

„Célunk, hogy az egyes régiók eltérő éghajlati viszonyaira szabott, új generációs hőszivattyú-technológia kifejlesztésével világszerte bővítsük jelenlétünket”

– mondta James Lee, az LG Electronics légtechnikai megoldásokért felelős vezetője

„Folytatjuk térnyerésünket a globális piacon, hozzáadott értéket teremtve a HVAC-üzletágunk növekedésének előmozdítása érdekében.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Új LCL-járatok Európa és Ázsia között

LCL

Jelentősen bővíti szolgáltatási körét a Dachser légi és tengeri szállítmányozási logisztikával, raktározással és egyedi igényekre szabott szolgáltatásokkal foglalkozó Air&Sea Logistics üzletága: tavaly év végén és az idei év során új LCL (less than container load – részrakomány) járatokat indítottak egyebek mellett Európa és számos ázsiai kikötő között.

Ez a heti rendszerességgel, fix időpontokban induló szállítás azon ügyfelek számára előnyös, akiknek árui egy szállítmányon belül nem töltenek meg egy teljes konténert. Az LCL szolgáltatás Magyarországon is nagyon népszerű, ennek köszönhetően a kínai Sanghajból és Ningboból minden héten indul Dachser LCL konténer közvetlen budapesti érkezéssel.

2023 végén indultak el a Dachser új, heti fix export- és importjáratai: a hollandiai Rotterdam kikötőjéből a kínai Sanghajba, az indiai Nhava Shevába, valamint Dubajba, amely az Öböl-menti országok jelentős elosztópontja, illetve a kínai Sanghajból és Senchenből Európába. Az idei év során várhatóan további LCL-összeköttetésekkel bővül a kínálat.

A részrakományok a tengeri szállítmányozásban alapvetően arra szolgálnak, hogy a küldemények feladói megosztozzanak egy konténer férőhelyén és költségein, ha a rakományuk egyébként nem töltené meg az egészet. A Dachser szolgáltatása azonban többet kínál, mint a puszta osztozás. A heti rendszerességgel induló LCL-járatok egyrészt rendkívül rugalmassá teszik a szállítást, nagyobb gyakorisággal kisebb küldeményeket adhatnak fel az ügyfelek, és nem kell várniuk arra, amíg egy teljes konténer megtelik. Másrészt a Dachser hálózatán belül az LCL szállítmányozás egy eleme csak az igen hatékony hálózatnak, amelyen belül tengeri, légi, közúti és vasúti szállítás köti össze akár a világ legtávolabbi pontjait is.

A Dachser a küldemények teljes ellátási láncát menedzseli. Egy ázsiai célállommással rendelkező exportküldeményt például Európán belüli feladójától közúton, teherautóval szállítja a vállalat egyik kijelölt European Logistics (EL) raktárába. Itt állítják össze a konténereket, az egyes küldeményeket más szállítmányokkal együtt berakodják, majd a konténert a kikötőbe szállítják, végül hajón eljuttatják a tengerentúli célállomásra. Itt a Dachser Air & Sea Logistics munkatársai gondoskodnak a vámkezelésről és a végső rendeltetési helyre szállításról. Ellenkező irányban ugyanígy tengeren és szárazföldön is utazik a konténer – a konténerszállító hajóval történő utazás után kamion viszi a vállalat raktárába, ott szétbontják a küldeményeket, és az EL-hálózaton keresztül juttatják el őket a célállomásukra. A European Logistics telephelyekkel rendelkező országokban – mivel a Dachser saját logisztikai létesítményeiben történik minden – a folyamatban harmadik fél nem vesz részt, még a szállítmányok ki- és berakodásában sem.

„Megbízhatóan kezeljük és optimalizáljuk az ügyfelek teljes ellátási láncát az LCL-járatok és a Dachser gyűjtőszállítmányozási hálózata révén”

– mondta el Christian Kruse, a Dachser Global Ocean Freight LCL vezetője.

„Nemzetközi csapataink minden kontinensen professzionális munkát nyújtanak, pedig nincsenek könnyű helyzetben – a COVID-válság után a Vörös-tengeri krízis nehezíti a tengeri áruszállítást. Az általuk megvalósított integrált, hálózatorientált szolgáltatás ezek ellenére a piacon egyedülálló.”

Magyarországra Sanghajból és Ningboból érkeznek minden héten részrakomány-szállítmányok.

„Ahogy a Dachsernél mindenütt, a mi esetünkben is sokan dolgoznak azon a hálózaton belül, hogy a legoptimálisabb úton célba érjenek a világ másik feléről az országba küldött áruk”

– mondta Tamás György, a Dachser Hungary Air & Sea Logistics country managere, aki a közeljövőben tervezi további közvetlen járatok elindítását is.

„A Dachser ázsiai kollégái intézik az áruk felvételét, konténerbe rakodását. Miután megérkezett a célkikötőbe, mi gondoskodunk arról, hogy közúton/vasúton át eljusson a küldemény a hazai raktárba. Az adott ügyfél által kiválasztott vámkezelési megoldásunk után a European Logistics üzletágunk továbbítja a végső címzettig. A gépezet olajozottan, rugalmasan működik a szállítási folyamatban részt vevő irodákkal, kollégákkal.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss