Connect with us
Hirdetés

Egészség

Magyar tehetségek az EIT Health radarján

Ezek lesznek 2020 kihagyhatatlan egészségügyi tréning- és accelerátor programjai

Rekordot döntött 2019-ben az EIT Health tréning- és accelerator programjaiba bekapcsolódó közép-, kelet- és dél-európai résztvevők száma. A szervezet tréning-, mentorálási és finanszírozási programjai révén több mint 1500 tehetség és 50 start-up kapott segítséget a további fejlődéshez az innovációs szempontból feltörekvő térségből. Az EIT Health pán-európai versenyein magyar start-upok, például az InSimu Patient és a Sineko is a döntőbe jutottak, felhívva magukra európai befektetők figyelmét. 2020-ban még több lehetőséghez jutnak az egészségügyi ötletgazdák.

“Közép-, Kelet- és Dél-Európa az egészségügyet megújító ötletek valóságos aranybányája. Bár ezeket a régiókat a mérsékelt innovátorok között tartják számon Európában, egyre több egészség-, orvos- és biotechnológiai megoldás születik a térségben. Folyamatosan emelkedik azoknak a diákoknak, PhD-hallgatóknak, kutatóknak és szakembernek, illetve csapatoknak, start-upoknak, spin-offoknak, kis és közepes vállalkozásoknak a száma, amelyek szívesen méretik meg magukat a piacon, és a korábban megszokottnál sokkal nagyobb számban jelentkeznek európai tréningekre, bootcampekre, nyári egyetemekre és versenyekre. Gyakran kiderül, hogy ötleteik a legjobbak között vannak Európában, így részvételük tőkebevonást, befektetői érdeklődést vagy piaci bevezetést von maga után”

– mondta el Tóth Mónika, az EIT Health InnoStars RIS programmenedzsere.

Íme, néhány frissen meghirdetett, ígéretes lehetőség a 2020-as évre.

  1. StarShip – jelentkezési határidő: 2020. január 31.

A StarShip egyedülálló tréningprogram, amely évről évre kitűnő értékelést kap a benne résztvevőktől. A programra ötlettel rendelkező csapatokat, diákokat, kutatókat is várnak, de az ötlet és a csapat megléte nem alapfeltétele a jelentkezésnek. A kilenc hónapos, részmunkaidős program során a résztvevők megtanulják, hogyan hárítsák el a felmerülő problémákat, ellenőrizzék a felhasználói elvárásokat és találják meg a megoldásra váró egészségügyi igényeket egy már bizonyított, gyakorlatias módszertan segítségével. A program során a csapatokat a tudományos és üzleti szférából érkező mentorok készítik fel. A kiválasztott résztvevőknek tandíj és utazási ösztöndíj biztosított. A programot az EIT Health partnerei – a Coimbrai Egyetem, az Oxfordi Egyetem, az IESE Business School, az IPN, a Karolinska Intézet, a svédországi RISE kutatóintézet-hálózat, a GE Healthcare, az Atos Spain, a Glintt, a Bluepharma és az Essilor – támogatják. Jelentkezni a https://www.starship.eithealth.eu/ honlapon lehet.

  1. Wild Card – jelentkezési határidő: 2020. február 9.

Az EIT Health örömmel jelenti be, hogy megjelent a Wild Card program 2020-as kiírása csapatok és egyének részére. Európa legígéretesebb innovátorainak jelentkezését idén a női egészség és digitális terapeutika területén indított projektekkel várják. A harmadik éve meghirdetett és immár négy start-up elindításában közreműködő Wild Card célja, hogy támogassa a legígéretesebb csapatokat, hogy ötleteikből vállalkozások születhessenek. Az európai egészségügyi innovációs színtér egyik legátfogóbb programja két, a célterületen úttörő megoldást javasló vállalkozás beindításához nyújt segítséget, majd akár 2 millió eurónyi befektetést. Jelentkezni a https://wildcard.eithealth.eu/ honlapon lehet.

„A Wild Card lehetővé tette, hogy mélyebben tanulmányozzuk az egész iparágat, így megértettük, hogy ahhoz, hogy egy betegséget gyógyítani tudjunk, precíz, személyre szabott és megfizethető eszközt kell kifejlesztenünk, amit mindenki képes használni”

– mondták el a 2019-es Wild Card-győztes iLof alapítói.

  1. EIT Jumpstarter – jelentkezési határidő: 2020. március 15.

Az EIT Jumpstarter egy pre-akcelerátor program az egészségügyben és más területeken tevékenykedő innovátorok számára. A tréningprogramok kategóriában Európai Egyesületi Díjjal kitüntetett program főleg olyan innovátorokat céloz meg, akik több iparágat átfogó környezetben akarnak vállalkozást indítani. A résztvevők megtanulják, hogyan készítsenek prezentációt, üzleti tervet, és piacra lépési stratégiát. A legjobbak lehetőséget kapnak rá, hogy előadják elképzeléseiket a zsűrinek, és pénzdíjban részesülhetnek. A kiválasztott csapatok pénzügyi támogatást is kapnak. Az egészségügy mellett az EIT Jumpstarter az élelmiszeripar, a nyersanyagtudomány, az energetika, a gyártás és a városi mobilitás területén is keresi a tehetségeket. Jelentkezni a https://www.lyyti.fi/reg/Jumpstarter-2020 honlapon lehet.

  1. InnoStars Awards – jelentkezési határidő: 2020. március 27.

Az InnoStars Awards az egyik legjobb kitörési lehetőség a prototípussal vagy MVP-vel (Minimum Viable Product) rendelkező, de a piacra még nem kilépett start-up és spin-off vállalkozások számára. A negyedszer kiírt program idén az EIT Regional Innovation Scheme (RIS) által lefedett, mérsékelt innovációs aktivitást mutató országokból várja a tehetségek jelentkezését. A legjobb csapatok 25 ezer euró smart money támogatáshoz és négy hónapon át tartó egyéni mentoráláshoz jutnak, valamint lehetőséget kapnak rá, hogy részt vegyenek két európai bootcampen. Az EIT Health validációs interjúkat is szervez potenciális ügyfelekkel, befektetőkkel és partnerekkel. A döntősök a program végén megmérkőznek az első három helyért, amely 25, 15, illetve 10 ezer eurónyi további támogatással jár. További információért, kérjük, írjanak a tamas.bekasi@eithealth.eu email címre.

  1. Start-ups Meet Pharma – jelentkezési határidő: 2020. március 29.

Az EIT Health másodszor rendezi meg rendkívül sikeres, Start-ups Meet Pharma nevű programját, melynek során olyan ambiciózus csapatok jelentkezését várják, akik globális gyógyszeripari kihívásokra akarnak megoldást találni. Az accelerator program jelentős európai gyógyszeripari szereplőkkel köti össze a krónikus megbetegedésekre innovatív terápiás javaslatot kínáló start-upokat. Elsősorban piacérett, működő termékkel vagy prototípussal rendelkező csapatok jelentkezését várják, amelyek a tablettákon túlmutató megoldásokat szeretnének kifejleszteni. Az idei kihívások témáját február 10-én jelentik be. További információért, kérjük, írjanak a tamas.bekasi@eithealth.eu email címre.

  1. Smart-Up Lab – jelentkezési határidő: 2020. március

A negyedik alkalommal meghirdetett Smart-Up Lab 2020 egy három hónapos e-Lab program a jövő egészségügyi vezetői számára. Két szakaszban rendezik meg: tavasszal (márciustól júniusig) és ősszel (szeptembertől decemberig), párhuzamosan három európai városban: a lengyelországi Łódźban, az olaszországi Nápolyban és az észtországi Tartuban. A résztvevők többek között az ötletgenerálásról, az üzleti tervezésről, a vállalkozásalapításról, az értékteremtésről, a piackutatásról, a finanszírozásról és a gyors prototípuskészítésről sajátíthatnak el új ismereteket. A program diákokat, PhD hallgatókat, vállalkozókat és kutatókat kíván megszólítani az orvos- és élettudományok, a közgazdaságtan és az IT területéről. Jelentkezhetnek olyanok, akik már rendelkeznek ötlettel vagy megvalósított innovációval, de ennek hiánya sem kizáró ok. A programot a Łódźi Orvosi Egyetem, a Nápolyi II. Frigyes Egyetem, valamint a Tartui Egyetem szervezi. Jelentkezni a http://medihub.zone/portfolio-item/smart-up-lab-2020 honlapon lehet.

Az EIT Health egy határokon átívelő, 150 partnerintézményt tömörítő non-profit szervezet, mely nemcsak Nyugat-, hanem az egyelőre csekélyebb innovációs aktivitást mutató Közép-, Kelet- és Dél-Európában kutat és karol fel tehetségeket. Ezeket a térségeket az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) nevű európai uniós szervezet EIT Regional Innovation Scheme (RIS) programja fedi le. A 13 országban létrehozott EIT Health Hubokon keresztül a tehetségek oktatási, akcelerációs és innovációs lehetőségekhez juthatnak az egészségügy területén, így ötleteiket valódi termékekké és megoldásokká fejleszthetik, hogy az európai polgárok hosszabb és boldogabb életet élhessenek. A magyarországi EIT Health Hub a Pécsi Tudományegyetem Transzdiszciplináris Kutatások Intézete .

Egészség

Országos program indult: Az ÉletPlusz gyakorlati útmutatással segíti a magyarokat az aktív és tudatos öregedéshez

A Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány és a Haleon együttműködésében elindult ÉletPlusz program célja, hogy új korszakot nyisson Magyarországon a tudatos öregedés és az öngondoskodás témájában.

A kezdeményezés válasz a társadalmi és demográfiai változásokra: a KSH adatai szerint mintegy 4 millió 40 és 69 év közötti magyar tartozik az úgynevezett szendvicsgenerációhoz – azokhoz, akik egyszerre gondoskodnak gyermekeikről és idős szüleikről, miközben maguk is egészséges, aktív és teljes életre törekednek.

Az ÉletPlusz program célja, hogy hosszú távon változást indítson el a társadalom időskorral és önmagunkról való gondoskodással kapcsolatos hozzáállásában, amelyből nemcsak az idősebbek, hanem minden generáció profitálhat. A program országos képzéseken, workshopokon és partnerségi együttműködéseken keresztül támogatja az önkormányzatokat, egészségügyi és szociális intézményeket, civil szervezeteket és szakembereket abban, hogy helyi szinten is működőképes, tudatos öregedést segítő rendszereket alakítsanak ki. A cél, hogy az öngondoskodás ne csupán egyéni, hanem közösségi ügy legyen.

„Az ÉletPlusz program egy közös gondolkodás kezdete. A tudatos öregedés nem csupán az idősek, hanem mindannyiunk ügye, hiszen az életút minden szakaszában felelősek vagyunk magunkért és egymásért”

– hangsúlyozta Milánkovics Kinga a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója.

„A célunk, hogy a szektorok közötti együttműködés révén tartós és látható társadalmi változás induljon el az (ön)gondoskodás terén.”

Hosszú távú kezdeményezés

A program elindítását egy országos attitűdkutatás is megelőzte, amely 2025 elején készült a Haleon „ A kor nem határ” kampányának részeként. A felmérés rámutatott, hogy a negatív sztereotípiák és a saját magunkra szabott korlátok jelentősen rontják az életminőséget.

„A Haleon számára az egészség és az öngondoskodás támogatása mindig is kiemelt érték volt”

– mondta Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere.

„Az ÉletPlusz program célja, hogy ne csak szemléletet formáljon, hanem gyakorlati tudást, eszközöket és kapcsolatokat adjon mindazoknak, akik aktívan szeretnének részt venni a változásban.”

A program következő szakasza már vidéki területekre is kiterjed, így egyre több ember számára válik elérhetővé a tudásbázis.

Az októberi konferenciától a decemberi indulásig: a program új szakaszba lép

A program első szakmai és sajtónyilvános eseményét októberben, az Idősek Világnapjához kapcsolódva tartották Budapesten, az Eötvös10 Művelődési Házban. A rendezvényen szakértők, döntéshozók, civil és akadémiai szereplők, valamint az üzleti szféra képviselői gyűltek össze, hogy közösen rajzolják fel a tudatos öregedés és az (ön)gondoskodás jövőbeli együttműködéseinek térképét. A szakértői panelbeszélgetésen részt vett Eszes Béla, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere, Zentai Violetta, a CEU professzora, Bócsi Rita, a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára, valamint Kis Jenni, a Haleon Magyarország senior brand menedzsere. A rendezvény házigazdája Milánkovics Kinga, a Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány társalapítója volt.

Milánkovics Kinga (Hekate Tudatos Öregedés Alapítvány, társalapító), Kis Jenni (Haleon Magyarország, senior brand manager), Eszes Béla (Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, Jánoshida polgármestere), Zentai Violetta (CEU professzor), Bócsi Rita (Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának titkára).

 

A program decemberben lép új szakaszba: Sóly községben szervezik meg az első helyi workshopot, amely gyakorlati eszközöket ad a tudatos öregedés támogatásához, és elérhetővé teszi a program tudásanyagát vidéki közösségek számára is.

Bővebb információ az eseményekről és magáról a programról az eletplusz.hu oldalon található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Videójáték-karakterek, akiknek mindenük fáj – díjazták a népszerű fájdalomcsillapító rendhagyó reklámkampányát.

Az Opella büszke rá, hogy Algoflex márkájával bronz díjban részesült a 2025-ös Effie Awards Hungary Big Marketing Idea kategóriájában.

 A fájdalom a videojátékok világában mindennapos jelenség: a nem játszható karakterek (NPC-k) újra és újra elszenvedik a játékosok döntéseinek következményeit, legyen szó csatában összekaszabolt orkokról, a lábuknál fogva a prérin végigvonszolt cowboyokról esetleg az autójukból kirángatott sofőrökről. Ez a humoros megfigyelés adta az alapját az Algoflex legutóbbi marketingkampányának, amely a fiatalok számára releváns kulturális közegben, a gaming világán keresztül beszélt a fájdalomról, annak megelőzéséről és az egészségügyi öngondoskodásról. A kampány célja a tájékozottabb, tudatosabb gyógyszerhasználat erősítése volt.

A 18–24 éves korosztály számára a fájdalom mindennapi tapasztalat – elsősorban a stressz, a kialvatlanság, a képernyő előtt töltött hosszú órák és a rossz testtartás következményeként. Az Opella felismerte, hogy hitelesen és hatékonyan csak akkor tudja ösztönözni a tudatosabb gyógyszerhasználatot, ha olyan terepen is megszólal, ahol ez a generáció tömegesen jelen van. A kampány Twitch-aktivációkkal, YouTube-megjelenésekkel, gaming podcastokkal és a legnagyobb hazai gamer portál bevonásával jutott el a fiatalokhoz.

Monika Banaś-Jankowska, CEE Brand & Innovation Head at Opella:

“A kampány sikere annak köszönhető, hogy nem kioktató módon beszéltünk a fiatalokhoz, hanem az ő kulturális közegükben, az ő nyelvükön szólaltunk meg. A gaming ma közösség és kultúra, ahol a túlterheltség, a feszültség és a fájdalom is része a mindennapi élménynek. Fontos volt számunkra, hogy ebben a világban hitelesen jelenjünk meg, humorral és önreflexióval beszéljünk a fájdalom megelőzéséről és csillapításáról. Az Effie-díj azt jelzi számunkra, hogy a vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók telített kategóriájában is lehet új, érthető és releváns hangot találni.”

Az Opella már korábbi versenyeken is elismerést szerzett a Publicis Groupe Hungary által megvalósított kampánnyal: az Arany Penge versenyen négy díjat vihetett haza, a Hipnózis reklámfesztiválon pedig Grand Prix-t és három további díjat nyert.

Majosi Judy, Chief Business Officer, Publicis Groupe Hungary:

“Ez a kampány az Opella nyitottsága nélkül nem születhetett volna meg. Egy olyan kampányt szerettünk volna létrehozni, ami ki tud törni a kategória által megszokott kommunikációs sémákból, ez pedig még nagyobb szabadságott adott nekünk. Ez az Effie is bizonyítja, mekkora ereje van a bátor ügyfeleknek és az igazi partnerségnek, és hálásak vagyunk, hogy mindezt az Opellával együtt építhettük fel.”

Az Effie idei mezőnyében az Opella két másik kampánnyal is jelen volt. A No-Spa „Nők egymásért” programja a menstruációs görcsök megértését és a női közösség erejére épülő edukációt állította középpontba, és szintén döntős lett a vény nélküli gyógyszerek kategóriájában. Az Algoflex megelőzésre épülő, többcsatornás „Felelősségteljes Fájdalomcsillapítás platformja” pedig szintén a finalisták közé került.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egészség

Erre a tartozékra fokozott figyelmet fordíts porszívózásnál

Az otthoni porszívók vásárlásánál célszerű figyelmet fordítani arra, hogy olyan fejlett szűrőrendszerrel legyenek felszerelve, amelyek megakadályozzák a leapróbb pollenek, baktériumok, vagy vírusok visszajutását a kitakarított helyiség levegőjébe.

Fontos azonban, hogy ne feledkezzünk meg a szűrő rendszeres takarításáról és cseréjéről sem!

A porszívóknál – kialakítástól függetlenül – a készülékből kiáramló levegő szűrésére van szükség. A Sencor SVC 1080TI esetében például a Multi Cyclone rendszer és a Clean Air HEPA H13-as szűrő biztosítja, hogy legapróbb porszemcsék, valamint allergizáló hatással bíró pollenek se jussanak vissza a helyiség levegőjébe.

Kevéssé ismert tény, de a HEPA H13-as szűrő 99,95%-os hatékonysággal távolítja el a PM10 méretű részecskéket a kibocsátott levegőből (a mérési pontnál – MPPS).  Ezek közé tartoznak a poratkamaradványok, a fékpor, vagy a homokszemek. A PM 2,5 méretű szemcséket is képes megszűrni, amelyek gyakran korom- és koromrészecske, vagy különféle aeroszolok formájában vannak jelen a levegőben. A 2,5 nano mikrométernél kisebb szemcsék már le tudnak jutni a tüdő léghólyagocskáiba és onnan közvetlenül a véráramba is bekerülhetnek, növelve ezáltal bizonyos érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

„Egy nappaliban, vagy hálószobában számtalan olyan apró részecske fedezhető fel, ami az emberi szem számára vagy láthatatlan, vagy nehezen észrevehető. Ilyen a por, a pollen, a penészspóra, a házi kedvencek szőrszálai, az esetlegesen előforduló bőrpikkelyek, vagy baktériumok”

– figyelmeztetett Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának termékmenedzsere.

„Ahhoz, hogy a HEPA H13-as szűrő megőrizze a hatékonyságát, nem szabad megfeledkezni a rendszeres tisztításról. Amennyiben csak kis mértékben szennyezett, akkor elég, ha a szabad ég alatt kirázzuk belőle a port. Erősebb szennyezés esetén azonban érdemes a szűrőt gyenge vízárammal és langyos vízzel kiöblíteni úgy, hogy a hajlatokból a víz ki tudja mosni a szennyeződéseket. Ezt azonban csak akkor tegyük, ha a gyártó javasolja a szűrő vízzel történő öblítését a használati utasításban”

– hangsúlyozta a szakember. Ezt követően elegendő, ha hagyjuk szobahőmérsékleten megszáradni, majd miután ez megtörtént a szűrő visszahelyezhető a gépbe.

Fontos, hogy a HEPA H13-as tartozékra rendszeres használat esetén javasolt félévente cserélni. Az eltömődött szűrő miatt a készüléknek többet kell dolgoznia a kívánt légáramlás fenntartásához, ami hangosabb működést és nagyobb energiafelhasználást eredményezhet. Az elhanyagolt szűrőn idővel felhalmozódnak a por- és pollen szemek, a korom és egyéb részecskék, ami csökkentheti a szűrés hatékonyságát.

Mindezekre ügyelve biztosítható, hogy otthonunk levegője mindig friss és egészséges maradjon, hiszen „jobb félni, mint megijedni”, ha egészségünkről van szó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss