Egyéb kategória
Miért alureprezentáltak a nők az e-sportban?
Az e-sportban, a sport leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő szakágában a legnagyobb versenyek, világbajnokságok szabályai egyáltalán nem szeparálják a nemeket.
Ennek ellenére a mai napig erősen férfiak által domináltnak mondható: az e-sportban kiosztott pénznyereményeket összesítő esportsearning.com listáján a top 300 versenyző között egyetlen nőt sem találunk. Mi szab gátat a női e-sportolók felzárkózásának? Ennek járt utána a K&H, amely iparágon kívüli szereplőként Magyarországon elsők között lépett be az e-sport támogatói közé.
Az életben kevés olyan területet találunk, ahol ennyire ne számítana, hogy a valóságban az ember 45 vagy 150 kiló, magas vagy alacsony, nő vagy férfi, mint az e-sportban, ha képes bizonyítani. A legnagyobb versenyek, világbajnokságok szabályai sem szeparálják a nemeket, mégsem találunk a top 300 között női nevet, legalábbis az e-sportban kiosztott pénznyereményeket összesítő esportsearning.com listája szerint.
Nem látunk sokkal több hölgy versenyzőt feltüntetve akkor sem, ha általánosan keresgélünk a gamerek között, azonban örömteli, hogy az elsőként jegyzett profi játékos épp egy magyar lány, Takács Kornélia, aki még az ezredfordulón került a legjobbak közé, vagyis amikor az e-sportra, mint bevett kifejezésre még egy bő másfél évtizedet várni kellett. Az utóbbi időben is legalább 2019-ig kell visszanyúlnunk egy példáért a női e-sportoló sikertörténetben, mikor a Shanghai Dragons Overwatch csapat leigazolta a koreai Szejon “Geguri” Kim-et, aki az egyik legfiatalabb játékos volt a koreai bajnokságban, és az első nő, akit koreai profiként jegyeztek.
Mi adja a nők alulreprezentáltságát, ha egyébként a virtuális térben eltűnnek a fizikai korlátoltságok és elvileg egyenlő esélyekkel indulhat mindenki? Mi szab gátat a felzárkózásban? Ennek okairól megoszlanak a vélemények, bár tudományos kutatás egyelőre nem készült a témában. Gyakori érv a profi e-sportban az életkor érzékeny kérdése: nagyjából a kamaszkor végére esik az a periódus, amikor tetemes mennyiségű játékórát kell felhalmozni egy sikeres karrier beindításához. Ebben a korban a nemek közötti kommunikáció is problémás tud lenni, ráadásul a versenyhelyzet okozta nyomás még hatványozza is ezt a szakadékot, így a fiúk egész egyszerűen nem képesek integrálni lányokat a csapataikba, ezért a lányok inkább maguk között kénytelenek összeállni. A fiúk által tanúsított, jobb esetben is finoman lekezelő, rosszabb esetben ellenséges hozzáállás a másik gyakran felhozott érv: egyszerűen a profivá váláshoz vezető úton, az alkalmi játékban túl sok negatív élmény éri a lányokat, hiába elfogadó és bátorító a profi réteg.
„Hiszünk benne, hogy az e-sport nemtől és kortól is függetlenül mindenkinek szól. Az e-sport fejlődésében 5 éve veszünk részt aktívan, hiszen az e-sportra, a sport leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő szakágára a jövő sportjaként tekintünk. Itthon az első alkalommal meghirdetett K&H Egyetemi E-sport Kupán a League of Legends versenyben nem megszokott módon női játékos is erősítette a mezőnyt a Metropolitan Egyetem színeiben, így bízunk benne, hogy a bajnokságok felkarolásával még több női e-sportolónak adhatunk teret a fejlődésre”
– mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
A női e-spotolók felzárkóztatását a játékkiadók is fontos kérdésnek látják és erre adnak választ a Riot Games és a nagy tornaszervezők, mint az ESL kifejezetten női csapatoknak kiírt versenyei is. A 2021-ben indult Game Changers sorozat, valamint az ESL Impact League versenyek látványos eredménye pedig, hogy az e-sportban jól ismert brandnek számító nagy egyesületek mint a Cloud9, Team Liquid, G2, NA’VI vagy a FURIA női csapatot igazoltak, ami szintén egy jó irány a női szcéna felhozása felé. Itthon a Budapest Five rendelkezik női VALORANT szakággal, míg CS:GO-ban az egyik legtapasztaltabb profink, Bea “flashie” Viktor edzi az ESL Impact League-ben nemrég elődöntőig jutó női csapatot.
Egyéb kategória
Új nevet kapott a Veszprémi Kézilabdacsarnok
Újabb mérföldkőhöz érkezett a One Magyarország és a Veszprémi Kézilabda Club tavaly bejelentett együttműködése: mostantól nemcsak a csapat viseli a One Veszprém HC nevet, hanem a város ikonikus sportlétesítménye is One Veszprém Arénaként működik tovább.
A névváltást ünnepélyes keretek között, a teltházas Bajnokok Ligája-mérkőzésen, a One Veszprém HC és a Sporting CP összecsapásán jelentették be. Az eseményen a távközlési szolgáltató bemutatta a kifejezetten a szurkolói közösség számára kínált flotta tarifacsomagjait is.
A 4iG Csoport és a Veszprém Kézilabda Club együttműködése tavaly júliusban kezdődött, amikor hároméves támogatói megállapodást írtak alá. Ennek részeként a felnőtt csapat a 2024/25-ös szezon második felétől One Veszprém HC néven vesz részt a hazai és nemzetközi megmérettetéseken. A partnerség újabb mérföldkőhöz érkezett: február második felétől az emblematikus veszprémi sportlétesítmény, az Aréna is felveszi a One Magyarország nevét, így One Veszprém Aréna név alatt működik tovább.
„A Veszprémi Kézilabda Club a kiválóság, az elhivatottság és a csapatmunka szimbóluma, nemcsak Magyarországon, hanem Európa-szerte is. A játékosok minden mérkőzésen kiváló teljesítményt nyújtanak, hisznek a fejlődésben, és soha nem adják fel. Ugyanez a szemlélet jellemzi a One-t is: elkötelezettség a minőség iránt, folyamatos fejlődés és a kapcsolatok ereje. Ezért is különösen fontos számunkra, hogy támogassuk a csapatot a felkészülésben, hogy még nagyobb sikereket érhessen el. A mai naptól pedig újabb jelentős állomáshoz érkeztünk, a csarnok is felveszi telekommunikációs márkánk nevét, így a mérkőzéseknek és közösségi eseményeknek mostantól a One Aréna Veszprém ad otthont „
– mondta Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.
„Nagyon büszke vagyok rá, hogy Magyarország legújabb telekommunikációs márkája, a One mind a Veszprém HC, mind pedig a csapatnak otthont adó aréna nevében megjelenik. Ez a partnerség nemcsak jelentős támogatást nyújt, de egységes megjelenést is kölcsönöz. Köszönöm, a One-nak, hogy hosszú távon tudunk együttműködni, amit a pályán és a közös munkában is igyekszünk meghálálni.”
– hangsúlyozta Dr. Bartha Csaba, a Veszprém Handball Team Zrt. vezérigazgatója.
Különleges tarifacsomagok több ezer szurkolónak
A One Magyarország egy fontos bejelentéssel is készült a szurkolók számára: a közösség iránti elkötelezettségét két speciálisan kialakított, kedvezményes flotta mobil tarifacsomaggal fejezi ki. A One Veszprém HC szurkolói kártyával rendelkezők számára elérhető Flotta Super 15X csomag havi 5990 forintért 15GB adatforgalmat és korlátlan belföldi beszélgetést biztosít, míg a Flotta Super V csomag 8990 forintért korlátlan belföldi adatforgalmat és beszélgetést kínál, 42GB EU roaming kerettel. Mindkét tarifacsomagra az ajánlat 1 éves határozott idejű előfizetői szerződés megkötése, valamint e-pack választása esetén érvényes.
Újra Bajnokok Ligája mérkőzés itthon
Az 5500 férőhelyes csarnok névadó ünnepségét a kézilabda Bajnokok Ligája teltházas mérkőzésére időzítették. A One Veszprém és a Sporting CP összecsapását az Európai Kézilabda Szövetség (EHF) a hét kiemelt mérkőzésének nevezte. A veszprémi szurkolók számára ez különösen fontos esemény, mivel a csapat három hónap után először léphet pályára hazai környezetben Bajnokok Ligája-mérkőzésen.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei.
Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
A mobiltársaság egyre nagyobb fókuszt helyez a digitális ügyfélélményre, hivatalos alkalmazásában is egyre több hasznos és kényelmi funkciót biztosít, ami megkönnyíti az ügyfelek mindennapi életét, vagy szükség esetén a kapcsolattartást a vállalattal. A kényelmes, digitális megoldások előretörésével a személyes kapcsolatfelvétel lehetőségét biztosító Yettel üzletek továbbra is várják az ügyfeleket, sőt, a szolgáltató teljesen újragondolta, amit a személyes ügyintézésről eddig ismerhettek az emberek: a kiszolgálásban mostantól a közvetlenség kapja a főszerepet. Ezt erősíti az új üzletkialakítás is, elsősorban, hogy a megszokottól eltérően nem egymással szemben elhelyezkedő asztalok és székek alkotják a berendezést, hanem egy kényelmes kanapén, egymás mellett ülhetnek az ügyintézők és a vendégek. A készülékgyártók termékei is új módon jelennek meg az üzlet területén: nem különálló eszközöket, hanem azok teljes ökoszisztémáját mutatják be az erre kialakított prémium felületeken.
Az új design mellett a Yettel digitális vállalatként eddig is nagy hangsúlyt fektetett új funkciók bevezetésére; most az akadálymentesítés terén vezetnek be egy új innovációt. A fogyatékossággal élő vendégek az online időpontfoglalásnál jelezhetik speciális igényeiket, ezt követően pedig a helyszínen már a vállalat kollégái segítik őket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bejelentkezéskor SMS-ben kapott válaszban található linkre kattintva nemcsak az üzleten belüli eligazodáshoz kérhetnek személyes támogatást, hanem a megközelítéshez és a bejutáshoz is. A funkció novembertől országszerte közel 90 üzletben érhető el.
Az új, egységes dizájnt valamennyi Yettel országban alkalmazzák majd; a tervek szerint több hazai üzlet is ennek megfelelően alakul át. Az előkészítő szakasz után, mérlegelve a tapasztalatokat, a mobilcég azon dolgozik, hogy további üzletei is e szerint újuljanak meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Gerillaakcióval lepte meg hétfő reggelre a fővárost az SOS Gyermekfalvak
Mit keres egy baba hordozókendőben a Nagymező utcai Radnóti-szoborra, Hofi-szoborra, a Széll Kálmán-szoborra vagy a Madách téren álló Táncosnőre kötve?
Hogy kerül egy rácsos babaágy a Blaha Lujza térre? Az SOS Gyermekfalvak utcai gerillaakciójával a kórházban hagyott több száz csecsemő ügyére hívta fel a figyelmet.
Közel 300 kisbaba tölti élete első hónapjait kórházban, mert szülei elhagyták, vagy nem tudják hazavinni.
Az SOS Gyermekfalvak október 7-én, az állami gondoskodásban élő gyerekek napján az elhagyott csecsemőkre és a drasztikus nevelőszülő hiányra hívta fel a figyelmet kreatív utcai gerillaakciók keretében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Magas digitalizáltságú logisztikai és disztribúciós központot adott át Miskolcon a Bosch
-
Gazdaság2 hét ago
Folytatódik a növekedés, megtalálta a vásárlók szívéhez vezető utat a MediaMarkt
-
Mozgásban2 hét ago
Dróntechnológia mesterfokon
-
Ipar2 hét ago
XVII. Gépészeti Szakterületek Nemzetközi Hallgatói Konferenciája
-
Ipar2 hét ago
Átadták Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat
-
Gazdaság2 hét ago
Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé
-
Okoseszközök2 hét ago
Az SAP és a Databricks bemutatja az SAP Business Data Cloudot
-
Tippek2 hét ago
NEXT Fesztivál a Trafóban – Fiatal alkotók és kísérleti formák ünnepe Budapesten