Connect with us

Egyéb kategória

Siemens – Biztonsági megközelítés, kibervédelem

siemens

A kibertámadások száma és összetettsége az ipari környezetben folyamatosan növekszik. Ennek eredményeként az ipari létesítmények belső és külső kibertámadásokkal szembeni védelme mind sürgetőbbé válik.

A termelési hálózatok és az irodai hálózatok közötti növekvő kapcsolat az IT/OT integráció részeként, valamint az IIOT hasznosítása számos előnnyel jár az ipari vállalatok számára, ámr növelik a kiberfenyegetések kockázatát is.

Brechler Attila, a Siemens Zrt. szakértőjétől megtudtuk, hazánkban is jellemző, hogy az ipari szereplők, de akár infrastruktúrák biztonsága egészen addig nem válik kiemelten fontossá az üzemeltetőknek, amíg környezetükben nem történik kiberbiztonsági incidens. A kiberbiztonságot a biztosítási kötvényhez lehet hasonlítani: pénzbe kerül, eleinte nem nyújt előnyt –ám sürgősen szükség van rá, ha kár történik. Az összehasonlítás azonban nem tökéletes, mivel a kiberbiztonsági befektetések akkor is megtérülnek, ha az adott pillanatban nem történik támadás.

 „A kiberbiztonság egy gyorsan változó csatatér, amely tudatosságot, folyamatos éberséget és konszolidált választ igényel minden érintett részéről. A kiváló technológia, az információs előnyök és a megfelelő szövetségesek a siker kulcsai”. – Brechler Attila, a Siemens Zrt. szakértője

MM: A gyártás kibervédelmére létezik szabvány?

B.A.: Az informatika (IT) területén, mint irodai számítógépek, hálózatok, adatközpontok jobb a biztonsági helyzet, mint az üzemi technológiában (OT). Utóbbi kapcsán, az IEC 62443 nemzetközi szabvány mind az üzemek üzemeltetőinek, mind az integrátoroknak, mind az alkatrészgyártóknak szól, és lefedi az ipari kiberbiztonság minden biztonsággal kapcsolatos vonatkozását.

A biztonsági tanúsítvánnyal rendelkező automatizálási termékek és rendszerek továbbfejlesztése érdekében a Siemens holisztikus biztonsági megközelítést alkalmaz. Az IEC 62443-2-4 és -3-3 szabványnak megfelelő tanúsítvány megszerzésével a Siemens bebizonyítja, hogy saját automatizálási megoldásai a kiberbiztonság terén a legfrissebb nemzetközi szabványokon alapulnak, így ideális választás a biztonságos rendszerintegrációhoz az ügyfelei számára. Mivel a kiberbiztonság a digitális átalakulás egyik fő építőköve, nem elég csupán a tanúsított termékek és rendszerek biztonságára hagyatkozni. A biztonsági rendszer integrálása és alkalmazása meg kell feleljen az IEC62443 szabványnak, mely a gyártó rendszerre és az alkalmazott infrastruktúrára is kiterjed.

MM: Hogyan kell elképzelni az integrált védelmi vonal működését?

B.A.: Az ipari létesítmények védelme érdekében a vállalati hálózatoktól az üzemi és terepi szintig minden szempontot, beleértve az üzembiztonságot és a fizikai hozzáférés-ellenőrzést, valamint a hálózatbiztonságot és a rendszerintegritást, egyszerre kell védeni a kibertámadásoktól. Fejlett megközelítés az IEC 62443 ajánlásaival összhangban a Defence-in-Depth-koncepció. Ez többrétegű védelmi összetevőkből és intézkedésekből áll; az ipari biztonsági koncepció alapját az üzem-és, hálózatbiztonsági, rendszerintegritási elemek teszik ki, az interfésztől az irányítási és adminisztrációs rendszereken át az üzemeltetési és a terepi szintig.

Mindhárom szinttel – a megfelelő technikai intézkedésekkel együtt – részletesen foglalkozik a Siemens által publikált Biztonsági konfigurációs útmutató, beleértve a fizikai hozzáférés védelmét, szervezeti intézkedéseket, például irányelveket és folyamatokat, valamint műszaki intézkedéseket a hálózatok és rendszerek jogosulatlan hozzáféréssel, kémkedéssel és manipulációval szembeni védelmét is. A többrétegű védelem és a különböző védelmi intézkedések együttes hatása magas szintű biztonsághoz vezet, csökkenti a sikeres támadások kockázatát és végső soron javítja a rendszer rendelkezésre állását.

A mélyreható védelem stratégia következetes végrehajtásával az üzemeltető vállalatok és biztonsági szakemberei további védekezési intézkedéseket tehetnek a kiberbiztonsági kockázatok elleni védelem érdekében.

Defense-in-Depth ajánlás:

  • A hálózat kitettségének minimalizálása minden vezérlőrendszer-eszköz esetében. A kritikus eszközöknek nem szabad közvetlen internet-hozzáféréssel rendelkezniük.
  • A vezérlőrendszer-hálózatok és távoli eszközök tűzfalak mögé történő elhelyezése és a vállalati hálózattól való elkülönítése.
  • Biztonságos módszerek, például biztonságos virtuális magánhálózatok (VPN) használata, ha távoli hozzáférésre vagy nyilvános hálózatokon keresztüli kommunikációra van szükség. Ne feledje, hogy a VPN csak annyira biztonságos, mint a csatlakoztatott eszközök.

www.siemens.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Egyéb kategória

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei.

Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

A mobiltársaság egyre nagyobb fókuszt helyez a digitális ügyfélélményre, hivatalos alkalmazásában is egyre több hasznos és kényelmi funkciót biztosít, ami megkönnyíti az ügyfelek mindennapi életét, vagy szükség esetén a kapcsolattartást a vállalattal. A kényelmes, digitális megoldások előretörésével a személyes kapcsolatfelvétel lehetőségét biztosító Yettel üzletek továbbra is várják az ügyfeleket, sőt, a szolgáltató teljesen újragondolta, amit a személyes ügyintézésről eddig ismerhettek az emberek: a kiszolgálásban mostantól a közvetlenség kapja a főszerepet. Ezt erősíti az új üzletkialakítás is, elsősorban, hogy a megszokottól eltérően nem egymással szemben elhelyezkedő asztalok és székek alkotják a berendezést, hanem egy kényelmes kanapén, egymás mellett ülhetnek az ügyintézők és a vendégek. A készülékgyártók termékei is új módon jelennek meg az üzlet területén: nem különálló eszközöket, hanem azok teljes ökoszisztémáját mutatják be az erre kialakított prémium felületeken.

Az új design mellett a Yettel digitális vállalatként eddig is nagy hangsúlyt fektetett új funkciók bevezetésére; most az akadálymentesítés terén vezetnek be egy új innovációt. A fogyatékossággal élő vendégek az online időpontfoglalásnál jelezhetik speciális igényeiket, ezt követően pedig a helyszínen már a vállalat kollégái segítik őket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bejelentkezéskor SMS-ben kapott válaszban található linkre kattintva nemcsak az üzleten belüli eligazodáshoz kérhetnek személyes támogatást, hanem a megközelítéshez és a bejutáshoz is. A funkció novembertől országszerte közel 90 üzletben érhető el.

Az új, egységes dizájnt valamennyi Yettel országban alkalmazzák majd; a tervek szerint több hazai üzlet is ennek megfelelően alakul át. Az előkészítő szakasz után, mérlegelve a tapasztalatokat, a mobilcég azon dolgozik, hogy további üzletei is e szerint újuljanak meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egyéb kategória

Gerillaakcióval lepte meg hétfő reggelre a fővárost az SOS Gyermekfalvak

Mit keres egy baba hordozókendőben a Nagymező utcai Radnóti-szoborra, Hofi-szoborra, a Széll Kálmán-szoborra vagy a Madách téren álló Táncosnőre kötve?

Hogy kerül egy rácsos babaágy a Blaha Lujza térre? Az SOS Gyermekfalvak utcai gerillaakciójával a kórházban hagyott több száz csecsemő ügyére hívta fel a figyelmet.

Közel 300 kisbaba tölti élete első hónapjait kórházban, mert szülei elhagyták, vagy nem tudják hazavinni.
Az SOS Gyermekfalvak október 7-én, az állami gondoskodásban élő gyerekek napján az elhagyott csecsemőkre és a drasztikus nevelőszülő hiányra hívta fel a figyelmet kreatív utcai gerillaakciók keretében.

A főváros számos közterét lepték el a hordozókendős szobrok, a Blaha Lujza téren és a Nyugati téren pedig felállított rácsos ágyak fogadták a járókelőket. A kampányhoz csatlakozott többek között a budapesti Radnóti Miklós Színház és számos ismert ember is, mint Dallos Bogi, Puskás Peti, Tapasztó Orsi, Ábel Anita, Ördög Nóra, Kiss Ramóna, Szabó Győző, Szabó Erika, Sena, Nádai Anikó.
Közel 24 000 gyerek él gyermekvédelmi gondoskodásban, 30%-uk gyermekotthonban, 300 baba pedig kórházakban, mert nincs elég nevelőszülő. Az alapítvány azért küzd, hogy minden szülők nélkül élő gyerek családba kerülhessen és megoldódjon a kórházban ragadt kisbabák helyzete.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Egyéb kategória

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

Az internet ugyanúgy kell, de másképpen használják a generációk.

Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.

Az idén nyáron bemutatott Yepp, a fiatalabb közönségnek tervezett mobilszolgáltatás fogadtatásából kiderült, hogy a 18-35 éves korosztály mellett a 36-55 éves korcsoportban is megvan az igény a digitálisan igénybevehető szolgáltatásokra, az egyszerű, ‘bárhol-bármikor’ ügyintézésre. Mivel a mobilnet-használók adatigénye folyamatosan növekszik és a Yepp korlátlan belföldi mobilnet-hozzáférést kínál, így a Yettel országos reprezentatív kutatásában arra kereste a választ, hogy – bár az internethez való hozzáférés módja azonos az egyes generációkban – a különböző korcsoportok mire és hogyan használják a netet. Az eredmények alapján ez már jelentős különbségeket mutat a korosztályok között.

Kevesen használjak keveset a netet (sokak sokat)

100 fő Z generációs válaszadó közül mindössze 1, az Y generációsok közül 4, és még az X generáció tagjai közül is csak 12 olyan felhasználó van, aki legfeljebb naponta csak egyszer használja netezésre az okostelefonját. A 16-25 évesek közel fele (49%), de még a 46-55 évesek egyharmada és az 56 év fölöttiek egynegyede is mobilon netezik „amikor csak lehetséges” – azaz szinte egész nap. Az okostelefon ezzel minden más eszközt megelőz – a következő legnépszerűbb a laptop és a notebook, amelyet a megkérdezettek közel fele (48%) használ naponta legalább egyszer internetezésre.

A közösségi médiában a legtöbb időt az Y generáció tölti, közülük is leginkább a 26-35 évesek. A közösségi oldalakon a legkedveltebb tevékenység a posztok, bejegyzések olvasása – minden második válaszadó naponta legalább 1-2 órát tölt ezzel. Ezt a videónézés követi, majd jóval rövidebb időtartamban a saját poszt, bejegyzés vagy hozzászólás írására fordítanak időt. A videó egyértelműen a legfiatalabbak, a Z generáció tagjainak a szórakozása: kétharmaduk (66%) naponta legalább 1-2 órát, 20 százalékuk pedig több mint három órát fordít erre naponta.

Még mindig a Facebook és az Instagram vezet

A fiatalok közösségi platformja egyértelműen a TikTok és az Instagram – előbbit a Z generáció fele, utóbbit pedig 55 százaléka naponta többször is használja. A Facebook a 26 éven aluliak körében némileg kevésbé népszerű, de így is döntő részük (81%) naponta belép a felületre. A YouTube inkább a Z és az Y generációk platformja, az X (korábbi nevén Twitter) pedig a kevésbé elterjedt oldalak közé tartozik itthon. Az egyéb közösségi oldalakat már kevésbé használjuk, de a Reddit, a BeReal és főleg a Snapchat a legfiatalabbak között azért népszerű (utóbbin a Z generáció tagjainak 37 százaléka legalább napi szinten küld üzenetet). Bár a Teams sokaknak munkaeszköz, mégis inkább az Y és Z generáció használja, nem pedig az idősebb X generáció.

Így üzenünk a neten

Az üzenetküldő és chatszolgáltatások esetén is megfigyelhetők a korosztály szerinti különbségek: minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban messengerezik – de még az 56 év fölöttiek 56 százaléka is naponta többször használja az alkalmazást. A Viber és a Whatsapp esetén hasonló a helyzet: bár az Y és az X generáció is sűrűn lép fel ezekre a platformokra, de utóbbiak körében magasabb a szolgáltatást egyáltalán nem használók aránya. A Gmaillel, az Outlookkal és az irodai levelezőprogramokkal inkább az Y és az X generáció küld e-maileket.

Leginkább az Y generáció, különösen a 26-35 évesek töltenek időt munka- és magáncélú e-mailek írásával (sorrendben 51, illetve 46 százalék legalább napi félórát foglalkozik ezzel). Munka miatt szintén az Y generáció chatel a legtöbbet (47 százalékuk naponta legalább félórát), magáncélból viszont már a Z generáció tagjai (minden második fiatal naponta legalább 2-3 órát). A chatelésről is elmondható, hogy a kor előrehaladtával egyre rövidül az ezzel töltött idő.

Látható tehát, hogy generációnként eltérő mértékben, de rengeteg időt töltünk a digitális térben. A az ország első digitális előfizetése, a Yepp éppen azoknak a felhasználóknak jelent jó megoldást, akiknek elsősorban adatra van szükségük, és ügyeiket online szeretik intézni. A tarifa korlátlan belföldi adatkeretet és 50 GB EU/1-es díjzóna roamingot biztosíté, hűségszerződés nélkül vehető igénybe, és digitálisan, teljes egészében a Yettel alkalmazáson keresztül rendelhető meg. Így ugyanazt a felhasználói élményt hozza, mint amit sok közkedvelt szolgáltatás a streamingtől az ételrendelésen át az autómegosztásig. Ezzel is biztosítja a digitálisan érettebb felhasználóknak az elvárt, kötöttségek nélküli szabadságot.

Az egyes generációk kutatásban használt életkori meghatározása: Z: 16-24 évesek, Y: 25-44 évesek, X: 45-65 évesek.

A kutatás 1006 fő online megkérdezésével zajlott 2024. március 14-25. között. A minta reprezentatív a 16-65 éves magyar lakosságra életkor, nem, régió, településtípus és iskolai végzettség szerint (Impetus Research).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss