Gazdaság
Biztonságos szerződéskötés egy gombnyomásra
Integrált távoli ügyfél-azonosítás, digitális szerződéskötés és pénzügyi elszámolási megoldások cégek számára, mindez egy helyen – dr. Romhány Gergellyel, a Trustchain Systems Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk erről.
A weboldaluk nyitóoldalának első mondata „Biztonságos szerződéskötés egy gombnyomásra”. A TrustChain egy helyen kínál integrált távoli ügyfél-azonosítást, digitális szerződéskötést és pénzügyi megoldásokat cégek számára. Mit takar ez a szolgáltatás?
A célunk az volt, hogy a jogi és pénzügyi folyamatokat egyként kezelve lehetővé tegyük, hogy egy integrált megoldás keretében könnyen és gyorsan intézhessék céges ügyeiket. Így egy közös platformon belül kezelhető az elektronikus ügyfél-azonosítás, a digitális szerződéskötés folyamatai, az elektronikus aláírás, az online számlázás és online fizetés is. A korábbi, átlagos 1-2 hetes leforgási idő helyett akár 20 perc is elegendő lehet egy partnerrel való szerződéskötésre, azonosításokra, számlázásra és online fizetésre.
A platform milyen könnyen illeszthető be a cégek meglévő működésébe?
Amíg egy klasszikus CRM vagy ERP rendszer bevezetéséhez le kell cserélni a meglévő megoldásokat, addig a TrustChain abszolút elfér a már meglévő klasszikus papír alapú rendszerek mellett egy kiegészítő digitális megoldásként. A cégek a szerződéses jogi folyamataik egy részét, a sztenderd, sablonalapú szerződések kezelését megoldhatják a TrustChain Platformon, míg az egyedi, testreszabott szerződéseket igénylő esetekben pedig meghagyhatják az eddigi folyamatokat. A kettő kényelmesen és jól elférhet egymás mellett.
Kik lehetnek a „tipikus” ügyfeleik, akiknek ajánlaná a TrustChain megoldását?
Két ügyfélkategóriát emelnék ki. A kis cégek, akiknek nincs külön jogász csapatuk, rendszeresen inkább már meglévő sablonszerződésekkel dolgoznak, korlátozott erőforrásaik vannak az adminisztrációra, szerződések postázására, szkennelélésre, iktatására, nekik hasznos megoldást kínál ez az online platform. A másik, a kifejezetten nagyvállalati ügyfélkör (pl. nagykereskedő cégek, taxicégek, lízingcégek, informatikai cégek, biztosítók), ahol nagyon sok a sztenderd terméket vagy szolgáltatást vásárló céges ügyfél. Ezen cégeknél a sok ügyfél miatt rengeteg a sztenderd szerződésekre fordítandó papírmunka, ügyfél-azonosítási, postázási és egyéb adminisztrációs feladat, ezekre is hatékony megoldást tudunk kínálni. Ezen nagy számú „fix” szerződésekből tud a TrustChain rendszere egy ún. „okos” szerződést készíteni, amelyben csak a főbb pontokat lehet egyeztetni a szerződő partnerrel. A szerződésben lévő céginformációs adatok automatikusan hitelesítésre, ellenőrzésre kerülnek valósidejű céginformációs rendszerekből, így elkerülhetőek a téves adatrögzítés miatt keletkező hibák (pl. elgépelt adószám, rossz postázási cím). Ezen adminisztratív emberi hibák egyébként számos esetben okozhatnak késedelmes fizetést és egyéb bonyodalmakat, többletmunkát.
2019. júniusában léptek egyszerre a magyar és a cseh piacra. Hogy sikerült az indulás?
Igen, június 4-én a Barionnal közösen jelentettük be a magyar és a cseh piacra való lépésünket. Azóta naponta 5-10 új megkeresés érkezik hozzánk, már több mint 80 regisztrált cég van a rendszerünkben, akik már használják a szerződéskötő megoldásunkat. Többségében még magyar cégek, mivel a cseh piacon való aktív kommunikáció augusztus végén indul, de már a cseh piacon is élesben működik a rendszer. Arra számítottunk, hogy az első időszakban még kevesebb lesz a nagyvállalati érdeklődés, de ennek ellenkezője történt, főleg közép- és nagyvállalati megkeresések érkeznek, ami kellemes meglepetés.
A piacra lépésünket az is nagyban segítette, hogy bekerültünk a bécsi weXelerate innovációs programba, ahol 650 cég közül azon 25 kiválasztott cég közé választottak, akik részt vehettek egy három hónapos coorporate-innovációs programban. A júniusi döntőben a TOP5 cég közé is beválasztottak minket, ami erős osztrák sajtómegjelenéseket is eredményezett, így már Ausztriából is kapunk megkereséseket, hogy mikor indulunk náluk is.
Tervezik az osztrák piacra lépést is?
Igen, terveink szerint 2019. utolsó negyedévében, már minden előkészület megtörtént és a tesztelési fázisban tartunk.
A magyar cégeknek Németország is kiemelten fontos partnerországa. A német piac felé is nyitnak majd?
2020-ban erre is sor kerül, az előkészületek javában folynak, már megvannak a német partnereink is, szeretnénk minél előbb kiszolgálni az ügyfeleket a német piacon is.
Az Önök által kínált szolgáltatás nagyon innovatív. Európában több konkurens cég is foglalkozik ezzel? Milyen nehéz a piacra lépés mellettük?
Azért érdekes ez a kérdés, mert többféle konkurenciánk is van jelenleg, de mi beépítettük a rendszerünkbe a távoli ügyfél-azonosítást, az elektronikusaláírás-kibocsájtást, a szerződéskötési és pénzügyi megoldásokat, másnál viszont nincs integrálva az ügyfél-azonosítás és az elektronikus aláírás. Most még azt mondhatjuk, hogy ezzel előnyben vagyunk a konkurenciáinkhoz képest, de sietnünk kell, hogy előnyben is maradjunk.
Hogy tudják biztosítani a biztonságos fizetési megoldást a rendszerükben?
A Barion egyediségét kihasználva tudtuk kialakítani ezt a megoldást. Szerettünk volna egy olyan szolgáltatást is kínálni a cégeknek, hogy ha nincs lehetőségük bankgaranciát vagy fizetési biztosítékot kapni egy hitelbiztosítón keresztül a számláik kifizetésére, akkor is valamilyen módon biztosítva legyen a számlák kifizetése, illetve maga a teljesítés. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy a két cég a TrustChain rendszerében megköti a szerződést, az aláírást követően a Vevő kap egy elektronikus kérést, hogy engedélyezze, hogy a Barion számláján zároljuk a szerződés szerint összeget. Amint ezt engedélyezi, a zárolás automatikusan megtörténik, elindulhat a szerződés szerinti teljesítés. A szerződés szerinti teljesítés időpontjában a Vevő kap egy értesítést, hogy a teljesítés megtörtént-e, ha megérkezik a jóváhagyás erre, azután a rendszer legenerálja a hivatalos teljesítésigazolást. Amint ez a teljesítésigazolás is aláírásra kerül, a zárolt összeg automatikusan elutalásra kerül az Eladó félnek. Ily módon a TrustChain, mint teljesítési segéd működik közre egy olyan folyamatban, ahol két, még egymásnak ismeretlen cég szerződik egymással. A biztonságos elszámolás mellett az egész szerződési folyamat hivatalos adminisztrációja is teljes lesz.
Ebben az esetben mindkét szerződő félnek regisztrált ügyfélnek kell lennie Önöknél, ugye?
Igen, a TrustChain Platformon is regisztrált ügyfélnek kell lennie és rendelkezniük kell Barion tárcával is.
Milyen nyelven érhető el jelenleg a rendszer?
Ebben a pillanatban magyar nyelven, de egy hónapon belül angolul is elérhetővé válik, augusztus végétől pedig már cseh nyelven is. Van telefonos ügyfélszolgálati elérésünk is, mellette chat- és e-mail- támogatást nyújtunk az ügyfeleink számára.
A szolgáltatás árképzése hogyan alakul?
A szolgáltatásunk kipróbálásához, használatához nem kell hosszú távú fix elkötelezettséget vállalni egy nagyobb összegért. Nincs havi alapdíj, csak azért kell fizetni, amit valóban igénybe is vett a cég. A regisztrációt követően 350 Ft az azonosítási költség, így az egyszeri 350 Ft-os díj után már használható is a rendszer. Ezután minden aláírás után 350 Ft-ot kell fizetni, amely független az adott szerződés hosszától, így az lehet 5 vagy akár 100 oldalas is, ugyanennyi a díja a teljesítésigazolás aláírásának is. Ha csak a postaköltséget nézzük, a szerződések, teljesítésigazolások postázási költségei is magasabbak lennének ennél. Alapvetően az a célunk, hogy a cégek kezdjenek átállni a digitális megoldásokra, amellyel időt takaríthatnak meg és emellett még költséghatékonyabb is.
Mik a jövőbeli tervek?
Egyrészt folyamatosan fejlesztjük a rendszerünket, másrészt „TrustChain nagyköveteket” választunk a már regisztrált cégek közül, akiknek létrehozunk ún. tematikus piactereket, amin keresztül fogadni tudják a saját alvállalkozóikat és ügyfeleiket. Az év végéig a terveink szerint kb. 10 tematikus piactér fog létrejönni, ezzel kívánjuk bemutatni a cégeknek, hogy miért érdemes egy ilyen megoldást bevezetniük. Fontosnak tartjuk továbbá a gyors nemzetközi növekedést is, terveink között szerepel a magyar és cseh piac után az osztrák, a szlovák, a bolgár, a lengyel, a román piacra való lépés is, amelyeket még 2020-ban szeretnénk megvalósítani. A rendszerünkben elérhető egy partnerajánló funkció is, aminek keretében más országból, iparáganként kereshetnek a cégek már regisztrált, beazonosított, biztonságos üzleti partnereket.
Újonnan induló startup cégként, hogy tudják biztosítani a folyamatos fejlesztéseket és a nemzetközi terjeszkedést?
Eddig több mint 210 millió forint kockázatitőke-befektetést vontunk be, többek között a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. részvételével, de jelenleg is tárgyalunk osztrák és magyar befektetőkkel további 3 millió euró bevonásáról. Ez szükséges ahhoz, hogy gyorsan tudjunk a régióban terjeszkedni, az a célunk, hogy a közép-európai régióban mi legyünk az a biztonságos digitális kereskedőtér, ahol a cégek nyugodtan tudnak egymással szerződéseket kötni és tranzakciókat végezni.
Trustchain Systems Kft. csoportkép
Gazdaság
Pénzügyi hullámvasúton navigál a vállalati treasury
Geopolitikai kockázatok, gazdasági szankciók és árfolyam ingadozások – nincsenek ma könnyű helyzetben a treasury szakértők. 96%-uk a cash- és likviditáskezelést, 80%-uk a pénzügyi kockázatok hatékony menedzselését tekinti a legfontosabb prioritásnak – derül ki a PwC Magyarország több mint 100 hazai treasury szakértő megkérdezésével 2024-ben végzett felméréséből.
A jelenlegi volatilis pénzügyi piacokon egy rugalmasan alkalmazkodni tudó treasury funkciónak stratégiai szerepe van a vállalati pénzügyek irányításában.
A treasury szerepe a pénzügyi stabilitásban
Az elmúlt években a treasury funkció szerepe jelentősen felértékelődött olyan világgazdaságot érintő események következtében, mint a Covid19-járvány, az orosz-ukrán háború és az energiaválság, melyek különösen a cash- és likviditásmenedzsment, valamint a pénzügyi kockázatok kezelése terén okoztak nehézséget világszerte. Ezért a vállalati pénzügyek új megközelítéseket igényeltek, és a kiszámíthatatlan gazdasági történésekre való sikeres reagálás stratégiai szemléletet követelt a treasury szakértőktől.
„Az energiaellátással kapcsolatos bizonytalanságok, a beszállítói láncok akadozása és az instabil üzleti környezet miatt a vállalatoknak fokozott figyelmet kellett fordítaniuk a likviditásra és a készpénzáramlásra. A treasury funkció kulcsszereplővé vált a pénzügyi stabilitás megőrzésében, a rövid távú finanszírozási igények kezelésében és a likviditási kockázatok minimalizálásában”
– hangsúlyozta Heronyányi Péter, a PwC Magyarország treasury tanácsadási csapatának vezetője.
Fizetésforgalmi kihívások
A cash- és likviditáskezelés az egyik legfontosabb prioritása és egyben egyik legjelentősebb kihívása a treasury szakértőknek 2025-ben. A legnagyobb nehézséget az okozza, hogy az előrejelzések pontosak legyenek, és a treasury csapat megfelelő módon lássa a felmerülő kitettségeket és a szabad pénzeszközállományt.
„Folyamatosan egyensúlyt kell tartani a fizetőképesség biztosítása és a hozamoptimalizálás között. Utóbbit prudenciális okokból a vállalat befektetési szabályzata is korlátozza, míg előbbit a piaci volatilitás, a kamatkörnyezet gyors változása, valamint a vevői számlák rapszodikus teljesítése miatt nehéz pontosan előre jelezni” – mutat rá Mosóczi György, a PwC szakértője. „Manapság számos megoldási lehetőség létezik cash menedzsment terén, ami hatékonyság növekedést eredményezhet, de hogy egy adott vállalatnak mi a legmegfelelőbb, az függ a vállalat igényeitől, a csoporttagok számától, a földrajzi elhelyezkedéstől vagy az alkalmazott devizáktól is”
– tette hozzá.
Pénzügyikockázat-kezelés: fókuszban a devizakockázat
A pénzügyikockázat-kezelés, beleértve az árfolyamkockázatot, a tőzsdei áruk árváltozásának kockázatát, a kamat- és hitelezési kockázatot, a treasury szakértők 80%-ánál a második leggyakoribb feladatként szerepel, de nehézséget csak a kitöltők 41%-ának okoz. Ez azért meglepő, mert a kapcsolódó folyamatok többnyire manuálisak, de a válaszadók szerint megfelelően kiszolgálják őket.
Az árfolyamkockázatokat a vállalatok többsége aktívan fedezi. A kitettségek meghatározása jellemzően manuálisan történik. A treasury csapatok többsége 1-3 deviza kezelésével foglalkozik, és a kitöltők 87%-a használ származékos ügyleteket (pl. forward, swap stb.) kockázatkezelési célokra. Az ilyen típusú ügyleteket 64% csoportszinten köti meg, és a vállalatok csupán 45%-a alkalmaz fedezeti számvitelt ezekre az ügyletekre, noha az adózási, kontrolling és számviteli szempontból is előnyös lehet.
Még mindig a kézi vezérlés jellemző
A digitális technológia – AI és gépi tanulási megoldások – nem csupán a napi treasury feladatok hatékonyabb elvégzését, de a jobb minőségű információk előállítását is támogatná, mégis sok helyen még mindig manuális folyamatokra hagyatkoznak. A kérdőívet kitöltők mindössze 28%-a használ Treasury Management Systemeket (TMS), de 40%-uk tervezi ilyen rendszerek bevezetését.
A treasury szakemberek jelenleg sokkal inkább API-kapcsolatok kialakításában, adatelemző szoftverekben és adatvizualizációban látják a lehetőséget hatékonyságnövelésre, amit a PwC Magyarország 14. Magyarországi Vezérigazgató felmérése is alátámaszt, hiszen az abban megkérdezett vállalatvezetők 80%-a egyértelműen hatékonyság növekedésről számolt be az AI-nak köszönhetően, emellett az érintett vállalatok több mint egytizedében a bevétel és a jövedelmezőség is nőtt a technológia jóvoltából.
Az AI és a gépi tanulási megoldások bevezetése nem csak a pontosabb előrejelzésekhez, hanem a hatékonyabb kockázatkezeléshez is hozzájárulhat, és megkönnyítheti a változó piaci környezetre való gyors reagálást.
Központosított bankkapcsolatok
A treasury IT-infrastruktúra jellemzője, hogy a banki kapcsolatok és tranzakciók menedzselése rendszerszinten támogatott, viszont a válaszadók kevesebb, mint fele rendelkezik direkt (end-to-end) kapcsolattal a belső rendszerei és a bankja között. A megkérdezettek közel fele képes ERP-ből indítani banki utalásait, de jellemző az elektronikus banki portálon manuálisan végzett utalási csomag rögzítése is. A szakemberek jelenleg leginkább a fizetési folyamatok automatizálásában látják a fejlesztési lehetőségeket, de sokan a valós idejű utalásoknak (instant payment) örülnének.
Szorosan a treasury területéhez kapcsolódik a bankszámlák kezelése, az egyéb banki adminisztrációs feladatok, valamint a követeléskezelés is, melyekkel összességében elégedettek a megkérdezettek. Azonban a banki kapcsolatra a kitöltők 79%-ának lokálisan kevés vagy semmilyen befolyása sincs, mivel a vállalatcsoporton belül kialakított központi treasury csapat foglalkozik ezzel a területtel. A központosított bankkapcsolatok lehetővé teszik a stratégiai szintű és transzparens együttműködést, ami jobb díjstruktúrákat eredményezhet (költség, mint döntő szempont), és hozzájárul az egységes pénzügyi infrastruktúra kialakításához.
A treasury terület felépítése
A felmérést kitöltők 66%-ánál működik külön treasury részleg, jellemzően az összes válaszadók figyelembevéve átlagosan 6 főből áll, de vállalatcsoportoknál tipikus a központosítottan működő treasury csapat, illetve még mindig sok szervezetnél a számvitel és kontrolling terület látja el a treasury feladatokat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Kihalás szélére kerülhet a középvezetői réteg, és ez nagy baj
A munkaerőpiac éppen a feje tetejére készül állni: a fiatal generációk nem vágynak középvezetői székekbe, a cégek pedig egyre nehezebben találnak utánpótlást.
A Z generáció számára a karrier egyre kevésbé az előléptetésről, inkább az önmegvalósításról, a rugalmasságról és a work-life balance-ról szól. Ami egykor presztízs, elismerés volt, az ma sokak szemében puszta nyűg.
„A középvezetői réteg vékonyodása nem pusztán vállalati szintű probléma, hanem szélesebb társadalmi jelenség. Ha a fiatal generációk vezetői ambíciói ilyen ütemben csökkennek, az hosszú távon az egész munkaerőpiacra kihat. Ha nem lesz, aki vállalja ezeket a kulcsszerepeket, a multinacionális cégek egyszerűen továbbállnak” – figyelmeztet rá Horányi-Kiss Annamária, a JIT Talent vezető tanácsadója, recruitment szakértő.
Nem divat már középvezetőnek lenni
A középvezetői pozíció egykor motiváló elismerés volt, presztízst és előrelépési lehetőséget jelentett. A mostani fiatal munkavállalók azonban már nem feltétlenül vágynak erre a szerepre. A team leaderek, csoportvezetők, műszakvezetők és egyéb középvezetői pozíciók betöltése egyre nehezebb: az egyik vezető hazai állásportálon jelenleg is több száz álláslehetőség van meghirdetve „csoportvezető” kifejezésre – mutat rá Horányi-Kiss Annamária.
A Z generáció már eleve más munkaerőpiacra lép be. Ők a digitális világ szülöttei, ahol az eszközök, a szoftverek és – ma már egyre gyakrabban – a mesterséges intelligencia dönt helyettük. Ez a helyzet viszont aláássa a döntéshozatali képességet és a felelősségvállalást. A „ha elbukom, újrapróbálom” számítógépes játék logika a munkahelyen nem működik. Ott a vezetői szerep komoly, téttel bíró, konfliktusokkal teli döntéseket követel, amihez egyre kevesebben kapnak kedvet. Márpedig a középvezetői szint ütközőzóna: fentről érkező utasításokat tompít, lentről érkező panaszokat szűr, és mindkét oldal elvárásainak igyekszik megfelelni.
Ráadásul a Z generáció egyre nagyobb része úgy lép be a piacra, hogy még sosem dolgozott. Nem ismerik a monotóniát, a kereteket, és bár kreatívak és gyorsak, a vezetői szerep terhe alatt könnyen besokallnak. Egyre fontosabbá válik számukra a munka-magánélet egyensúlya, a személyes jólét (wellbeing) és a rugalmas munkavégzés. Ugyanakkor a vállalatok sem mindig tudják megfelelően ösztönözni a fiatalokat arra, hogy hosszú távon elköteleződjenek egy cégnél és felvállalják a vezetői szerepkörrel járó felelősséget.
Az egyéni karrierépítés és a vállalkozói lét is egyre népszerűbb opcióvá vált. Különösen a marketing, IT és kreatív iparágakban figyelhető meg, hogy a fiatal szakemberek szívesebben dolgoznak szabadúszóként, minthogy egy cégen belül vállaljanak vezetői szerepet. Ez a trend azonban hosszú távon kihívást jelent a vállalatok számára: ha a belső utánpótlás nem megoldott, akkor a középvezetői réteg ki fog öregedni, és komoly generációs szakadék alakulhat ki a szervezeten belül.
A jövő vezetői ott ülnek, de nem biztos, hogy tudják
Egy középvezetőnek nemcsak a feladatait kell tudnia, hanem értenie kell a cég működését, kultúráját és belső dinamikáit is. Éppen ezért sokkal hatékonyabb, ha a vállalat a saját emberei közül választja ki és fejleszti a jövő vezetőit, ahelyett hogy kívülről hozna be valakit, aki mindezt nulláról tanulja. Csakhogy önmagában a tehetséges fiatalok megtalálása nem elég: a középvezetők ritkulása nemcsak abból fakad, hogy a fiatalok nem akarnak vezetni, hanem legalább annyira abból, hogy a szervezeti kultúra és az ösztönző rendszerek sem támogatják őket ebben. Ha a vállalatok valóban biztosítani akarják a középvezetői utánpótlást, előrelátó, tudatos lépéseket kell tenniük, és alkalmazkodniuk kell az új munkaerőpiaci viszonyokhoz – tanácsolja Horányi-Kiss Annamária.
Ha a pozíció túl sok stresszel és aránytalan felelősséggel jár, nem csoda, hogy kevesen kérnek belőle. Ahhoz, hogy a fiatalok kedvet kapjanak a vezetői szerepre, a cégeknek elengedhetetlen vonzóbbá formálni a középvezetői pozíciót. A rugalmas munkavégzés, a munka–magánélet egyensúlyának megteremtése, valamint a jól átgondolt pénzügyi és erkölcsi ösztönzők – például bónuszrendszerek, extra szabadnapok vagy vezetői coaching és képzések – mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a középvezetői szerep ne tehernek, hanem valóban vonzó karrierlehetőségnek tűnjön.
A második fontos lépés, hogy a cégeknek tudatosan fel kell építeniük a fiatalokban szunnyadó vezetői ambíciókat. Ehhez nem elég pusztán elmondani, mennyire fontos a jó vezető. Éles helyzetek kellenek, ahol a fiatalok kipróbálhatják magukat. Erre tökéletes eszköz a gamifikáció, a versenyhelyzetek megteremtése, vagy akár a jól megszervezett kickoff napok, amelyek nemcsak a projektindítás adminisztratív mérföldkövei, hanem remek alkalmak arra is, hogy kiderüljön: ki képes irányítani, dönteni, motiválni. Egy jó kickoff esemény túlmutat a célok és feladatok egyeztetésén – valójában terepet ad a rejtett tehetségek felszínre hozására. Már csak az a kérdés, észreveszik-e a cégek, kik azok, akik valóban készen állnak a vezetői szerepre.
A vezetőhiány a legnagyobb költség
A sikerhez ma már nem elég a középvezetőket fejleszteni – egyre nagyobb szükség van arra is, hogy a felsővezetők kapjanak célzott mentorálást. Bár a topmenedzserek rendszerint megkapják a maguk szakmai támogatását, jóval kevesebb figyelem jut arra, hogyan motiválják a középvezetőiket, és hogyan ismerjék fel a csapatukban rejlő tehetségeket. Pedig épp ezekből a kulcsemberekből nőhetnek ki a jövő vezetői – mondta Horányi-Kiss Annamária, a JIT Talent recruitment szakértője.
Ráadásul a digitális generáció már fiatalon hozzászokott a folyamatos ingerekhez, viszont a monotónia tűrését nem tanulta meg. Ez a helyzet a vezetőkre is új terheket ró: őket is tréningezni kellene arra, hogyan szervezzék a csapat munkáját változatosan és motiválóan.
Ha a cégek nem lépnek időben, a jövő középvezetői rétege egész egyszerűen el fog tűnni, és ezzel nemcsak néhány üres állás marad, hanem felborulhat a szervezetek belső egyensúlya is. A kérdés már nem az, hogy a fiatalok akarnak-e vezetni, hanem az, hajlandók-e a vállalatok újragondolni a játékszabályokat. Mert a babzsák, a csocsóasztal és a heti egy wellbeing-nap önmagában nem ösztönöz vezetésre. Ahhoz, hogy a jövő vezetői felismerjék saját szerepüket, és az élre álljanak, a cégeknek most kell lépniük.
A szakértő figyelmeztet, hogy a vezetőhiány nemcsak belső feszültségeket és szervezeti zavarokat okoz, hanem kézzelfogható pénzügyi veszteséget is jelent, nem is keveset. Minél fontosabb egy pozíció, annál magasabb a betöltetlen munkakör költsége, a COV (cost of vacancy). Ráadásul a probléma nem áll meg a látható veszteségeknél: a túlterhelt felsővezetők, a motiválatlan csapattagok és az irányítás nélkül maradt projektek rejtett, közvetett költségei is jelentősen megterhelik a szervezetet. A vezetőhiány ezért nem egyszerűen HR-kérdés, hanem súlyos üzleti kockázat, amely közvetlen hatással van a cég versenyképességére és hosszú távú fenntarthatóságára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A Schneider Electric megoldásaival épült a Start Campus forradalmi adatközpontja
Páratlan szintű működési hatékonyság, megbízhatóság és skálázhatóság – többek között ezek jellemzik a Start Campus új, SIN01 adatközpontját, amelynek megvalósításához a Schneider Electric legmodernebb energiamenedzsment és épületüzemeltetési megoldásait használták fel.
A vállalat a 100 százalékban megújuló energiaforrásokból származó energia beszerzésére irányuló áramvásárlási megállapodás (PPA) stratégiájának kidolgozásában is támogatta a Start Campus-t.
A SIN01 jelzésű létesítmény, ami a Start Campus összesen 1,2 GW-osra tervezett kampuszának első épülete a Schneider Electric EcoStruxure for Data Centers portfóliójának és fenntarthatósági szolgáltatásainak átfogó megoldáscsomagját használja. Célja, hogy új mércét állítson fel a rugalmas és fenntartható munkaterhelésű, mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat és felhőszolgáltatásokat kiszolgáló adatközpontok számára. A 26 megawattos, egy használaton kívüli erőmű közelében lévő, újrahasznosított ipari területen épült létesítmény 2024. negyedik negyedévében kezdte meg működését. Az adatközpontot úgy tervezték, hogy páratlan szintű működési hatékonyságot, megbízhatóságot és skálázhatóságot érjen el.
A SIN01 létesítményhez a Schneider Electric az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat az adatközpontok életciklusára optimalizált megoldások átfogó csomagját biztosította. Ezek közé tartoznak az olyan megoldások, mint a Schneider Electric Galaxy VX UPS, az SF6-mentes kapcsolóberendezések – amelyek kiküszöbölik a káros üvegházhatású gázok (GHG) használatát –, a közép- és kisfeszültségű elektromos elosztórendszerek hőérzékeléssel, valamint a nagy sűrűségű fehér és szürke adatközponti térben telepített további infrastruktúra.
„A Start Campus víziója Európa egyik legnagyobb, mesterséges intelligencia igényeket kiszolgáló adatközpontjának létrehozásáról példa nélküli volt. Megtiszteltetés számunkra, hogy partnerek lehetünk ennek megvalósításában, és az adatközpontok, az épületek, az energia és az ipar területén szerzett szakértelmünkkel segíthetünk megteremteni az alapokat a SIN01 révén. Ez az új létesítmény nemcsak több befektetést és innovációt ösztönöz a régióban, hanem világszínvonalú adatközpont-kapacitást nyújt az ügyfeleinek a mesterséges intelligencia infrastruktúrájuk működtetéséhez”
– mondta el Pablo Ruiz Escribano, a Schneider Electric „Secure Power and Data Center Business” részlegének európai vezető alelnöke.
Biztonságos, skálázható, MI-kész infrastruktúra
Az üzemidővel, a hatékonysággal és a megbízhatósággal kapcsolatos legmagasabb szintű elvárásoknak történő megfelelés érdekében a Schneider Electric EcoStruxure Buildings Management (BMS), Energy Management, Power Monitoring Expert (PME) és Planon szoftverei valós idejű intelligenciát és automatizálási képességeket kínálnak, amelyekhez fokozott kiberbiztonsági szolgáltatások társulnak. Mindezt támogatja a vállalat egyedi szolgáltatása, amely magában foglalja a távfelügyeletet, az eszközkezelést, a 24/7-ben történő karbantartást és a helyszínen lévő mérnököket.
Ezenkívül a Schneider Electric fenntarthatósági és tanácsadói szolgáltatásain keresztül segítette a Start Campust a 100 százalékban megújuló energiaforrásokból származó energia beszerzésére irányuló áramvásárlási megállapodás (PPA) stratégiájának kidolgozásában. A Start Campus a tervezés, a kivitelezés, a telepítés és az üzembe helyezés során alkalmazott átfogó megközelítéssel biztonságos, skálázható és energiatakarékos infrastrukturális platformot hozott létre, amelyet a felhő- és mesterséges intelligencia adatközpontok telepítésére szabtak.
„A Start Campusnál elkötelezettek vagyunk a fenntartható, mesterséges intelligencia alkalmazását támogató digitális infrastruktúra következő generációjának megalapozása mellett. Az energia a mai digitális infrastruktúra egyik legkritikusabb erőforrása. De ez nem csak a hozzáférésről szól, hanem az energia hatékony, intelligens és fenntartható kezeléséről is. A Schneider Electrickel való partnerségünk átalakítja működésünket, mivel világszínvonalú energiatechnológiát és valós idejű átláthatóságot biztosít számunkra a teljes infrastruktúránkra vonatkozóan”
– jelentette ki Robert Dunn, a Start Campus vezérigazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Megérkeztek az LG új QNED evo televíziói
-
Okoseszközök2 hét ago
Az egyetemek mindennapjait is átírja a mesterséges intelligencia
-
Ipar2 hét ago
Aumovio néven folytatja tevékenységét a Continental Csoport autóipari szektora
-
Ipar1 hét ago
Az e-kereskedelem átalakítja Európa logisztikai térképét
-
Mozgásban2 hét ago
Elindult a VIP-jegyek értékesítése a hazai MotoGP-re és leterítették a záró aszfaltréteget a pályán
-
Mozgásban2 hét ago
A Hankook a motorsportban aktív édesanyák előtt is tiszteleg
-
Ipar5 nap ago
Milliméteres pontosság és adatvezérelt működés
-
Tippek1 hét ago
Országos összefogásra hív a SPAR