Connect with us

Gazdaság

Így kerüld el a digitális útonálló banditákat!

A legtöbb vállalatnál napjaink slágertémájának számít a digitális átalakulás, mivel a modern megoldások segítségével a szervezetek jobb termékeket és szolgáltatásokat kínálhatnak ügyfeleiknek.

Ez azonban biztonsági kockázatokat is felvet, hiszen a digitális térben a támadási felület is nagyobb a kiberbűnözők számára.

A Micro Focus szakértői bemutatják azt az öt lépést, amelyek segítségével a szervezetek jelentősen csökkenthetik a digitális átállással járó veszélyek számát.  

Egy friss gyűjtés szerint az elmúlt hónapban 95 jelentős adatlopási esetre derült fény a világ minden pontjáról, amelyek során közel 115 millió adatrekord szivárgott ki. Ez is igazolja, hogy a vállalatok adatainak és erőforrásainak megvédéséhez ma már jóval több kell a bejáratnál belépőkártyákat ellenőrző biztonsági őröknél. A szervezetek IT-biztonsági szakembereinek tengernyi eszközről és végpontról, illetve rengeteg felhasználóról kell gondoskodniuk, az irodában, otthon és útközben dolgozó alkalmazottaktól kezdve a partnereken át az ügyfelekig. Ilyen összetett környezetben csak átgondolt stratégia mellett őrizhető meg az adatok biztonsága. A Micro Focus most elmondja, hogyan.

Titkosítsuk az adatokat!

A legnagyobb anyagi és hírnévbeli károk manapság abból adódhatnak, ha egy vállalattól ellopják az érzékeny információkat, például az ügyfelei személyes adatait vagy saját üzleti titkait és szellemi tulajdonait. Ezért első lépésként gondoskodjunk a legfontosabb adatok titkosításáról, így azok akkor is értéktelenné válnak a kiberbűnözők kezében, ha mégis sikerülne szert tenniük rájuk. A nem megfelelő titkosítás ugyanakkor lelassíthat vagy akár meg is akadályozhat bizonyos üzleti folyamatokat a vállalatoknál. A formátummegőrző titkosítással, amely például a Micro Focus Voltage termékcsaládjában is elérhető, a szervezetek úgy titkosíthatják információikat, hogy azok megtartják formátumukat, azaz a számok helyére más számok, míg a betűk helyére más betűk kerülnek. A kódolt adatok így továbbra is felhasználhatók különféle vállalati folyamatokhoz, például statisztikák készítéséhez és elemzéséhez anélkül, hogy ez a biztonság rovására menne.

Rangsoroljuk a kockázatokat!

Következő lépésként készítsünk pontos listát arról, milyen alkalmazásokat és erőforrásokat használunk a helyszínen és a felhőben, amelyeken keresztül az alkalmazottak hozzáférhetnek a bizalmas adatokhoz. Ezután mérlegeljük és rangsoroljuk, hogy a kiberbűnözők mely alkalmazások feltörésével okozhatnák a legnagyobb kárt a vállalatnak. Hiszen amelyik programmal a munkavállalók elérik a vállalati információkat, az az illetéktelenek számára is kaput nyithat a cég rendszereibe, ha nem eléggé biztonságos.

Fejlesszünk (és használjunk) biztonságos alkalmazásokat!

Ha felállítottuk a rangsort a kockázatokról, akkor a lista mentén ellenőrizhetjük az egyes alkalmazásokat a legnagyobb támadási felülettől kezdve a legkisebb felé haladva. Vizsgáljuk meg, hogy tartalmaznak-e olyan sebezhetőséget, amelyet a kiberbűnözők kihasználhatnak! Ez egyszerűen kivitelezhető olyan alkalmazásbiztonsági teszteszközök segítségével, mint például a Fortify, amellyel a szervezetek feltérképezhetik mind a saját fejlesztésű, mind a más gyártóktól vásárolt szoftverek biztonsági réseit.

Tartsuk frissen a rendszereinket!

A saját fejlesztésű alkalmazások javítását természetesen házon belül kell megoldanunk, a más forgalmazóktól származó programokat azonban a gyártók által kiadott frissítések telepítésével naprakészen tudjuk tartani. Kiemelten fontos, hogy az új hibajavításokat minél hamarabb kiosszuk, hiszen minden egyes ilyen rés újabb kiskapu lehet a kiberbűnözők előtt. Egy felmérés szerint a kibertámadásoknak áldozatul esett szervezetek 57 százalékánál olyan biztonsági rést használtak ki, amelyre már létezett javítás, de a leterhelt IT-részleg nem tudta időben installálni azt. Ezért rendkívül hasznosak az olyan megoldások, mint például a ZENworks Patch Management, amelynek segítségével az informatikai szakemberek központilag és automatizáltan nyomon követhetik, kezelhetik és telepíthetik a frissítéseket.

Használjunk intelligens hitelesítést!

Ha mindent megtettünk azért, hogy biztonságosak legyenek az alkalmazásaink, már csak az marad hátra, hogy a hozzáférést is biztonságosabbá tegyük ezekhez a programokhoz. Ebben pedig az intelligens hitelesítési rendszerek lehetnek a segítségünkre, amelyek az adott elérés kockázati szintjéhez igazítják az azonosítási folyamatot. Ha egy alkalmazott például a cég székhelyéről reggel 9-kor szeretne belépni egy olyan alkalmazásba, amelyet minden nap használ a munkájához, az alacsony kockázatú tevékenységnek számít, így elég lehet mindössze egy felhasználónevet és egy jelszót kérni a beengedéshez. Ha ez a munkavállaló azonban egy üzleti út során a hotelszobájából, több száz kilométerrel odébb szeretne belépni a cég rendszerébe, akkor nem árt legalább még egy faktort beiktatni a folyamatba valamilyen biometrikus azonosító, token vagy SMS-ben küldött kód formájában, hogy minden kétséget kizáróan meggyőződhessünk a személyazonosságáról, mielőtt hozzáférhetne a cég értékes adataihoz.

Gazdaság

ViVeTech Nyrt.: 20-25 százalékos árbevétel-növekedést tervez 2025-ben

542,2 millió forintos nettó árbevételt ért el a 2025-ös év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt.

A társaság a 2025-ös pénzügyi év egészét tekintve 20-25 százalékos árbevétel-növekedésre számít a tavalyi évben elért rekordszintű, közel 1,4 milliárd forintos szint után – derül ki a társaság mai napon publikált 2025. első féléves jelentéséből.

Az idei üzleti évre jellemző szezonális hatások miatt – a tavalyi év első felében elért 742,4 millió forintos nettó árbevételhez képest – 27 százalékkal kevesebb, 542,2 millió forintos árbevételt ért el a ViVeTech a 2025. június 30-án lezárult első félévben.

„Az intenzív kereskedelmi tevékenységnek köszönhetően 2025-ben tovább bővült a ViVeTech ügyfélköre, és idén már olyan projektekre is sikerült leszerződnünk, amelyek éven túlnyúló, 2-3 évre szóló megbízást jelentenek a társaságnak, így stabilizálják a cash-flow helyzetünket, és fedezetet biztosítanak a fejlesztési terveink és a nemzetközi terjeszkedésünk finanszírozásához. Az év első hat hónapjában a projektek előkészítése és a szerződések megkötése zajlott, így az idénre tervezett bevételek nagyobb részét a második félévben realizáljuk majd” – mondta el Márton Miklós, a ViVeTech Nyrt. vezérigazgatója. „Rendelésállományunk már az első félév végére meghaladta az 1,5 milliárd forintot, ami alapján a 2025-ös pénzügyi év egészére – a tavalyi rekordszintű, közel 1,4 milliárd forintos árbevétel után – 20-25 százalékos árbevétel-növekedést várunk az előző évhez képest”

– emelte ki.

Sikeres volt a zártkörű alaptőke-emelés az első félévben

„Idén tavasszal jelentettük be, hogy a nemzetközi piaci jelenlétünk erősítésének, illetve a disztribúciós hálózatunk kiépítésének támogatása céljából tőkeemelést tervezünk. A zártkörű tőkeemelés június végén lezárult, és ennek keretében mintegy 60 millió forint tőke bevonására került sor, ami – különösen a jelenlegi tőkepiaci körülmények között – kiemelkedő sikernek tekinthető. Ez egyértelműen igazolja, hogy a stratégiánk és a hosszú távú jövőképünk egyaránt meggyőző a befektetők számára”

– tette hozzá Márton Miklós.

A napokban érkezik a 2024. évi osztalék

Az idei évtől a ViVeTech belépett az osztalékpapírok körébe, amelybe a BÉT-en szereplő cégek csupán ötöde tartozik; a társaság tavalyi nyeresége közel 20 százalékát a következő napokban fizeti ki a részvényesek számára. Az osztalékfizetés mellett a ViVeTech hosszú távon is elkötelezett.

Egy év alatt 37 százalékkal emelkedett a ViVeTech árfolyama

A 2011-ben alapított, magyar tulajdonú ViVeTech Nyrt. IT-biztonsági megoldásaival többek között hazai és nemzetközi kritikus infrastruktúra-szolgáltatók – így például az egészségügy, a közlekedés, a közszolgáltatások és a közigazgatás területén működő ügyfelei – kibertámadások elleni védekezését segíti.

A ViVeTech részvénye 2022. május 31-én került bevezetésre a Budapesti Értéktőzsde középvállalatokra specializált Xtend piacára, a Társaság nyilvános tulajdonban lévő részvényeinek aránya jelenleg 20,17 százalék. A ViVeTech árfolyama az elmúlt egy évben – a korábbi időszakhoz képest jelentős forgalomnövekedés mellett – 37 százalékkal emelkedett, a papír záró ára 2025. szeptember 9-én 316 forint volt.

A ViVeTech szeptember 23-án online befektetői webináriumot tart, ahol a cég vezérigazgatója, Márton Miklós és a társaság gazdasági vezetője, Lendvai Beáta bemutatja az idei első féléves pénzügyi eredményeket, a ViVeTech idei terveit és várható eredményeit, továbbá a folyamatban lévő nemzetközi terjeszkedés legfrissebb fejleményeit.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A digitális fejlődés és a kollaboráció találkozása, a Zeus-rendszer

Megújult a ZEUS banki információs rendszer, amely gördülékenyebb ügyfélélményt és egyszerűbb mindennapokat biztosít a K&H 198 ügyfélpontján dolgozó banki munkatársaknak.

A K&H és a Capsys Informatikai Kft. példaértékű együttműködésének eredménye egy modern, felhasználóbarát megoldás, amely intuitív navigációval, színkódokkal, grafikonokkal és az AI-integráció lehetőségével támogatja a hatékony munkát.

A fejlesztés során a K&H Bank és a Capsys Informatikai Kft. nem klasszikus beszállító- megrendelő kapcsolatban dolgozott. Nyílt kommunikáció, kölcsönös bizalom és folyamatos közös gondolkozás jellemezte a projektet. Ez a hozzáállás tette lehetővé, hogy a banki információs rendszer egyszerre legyen robosztus és rugalmas, modern és könnyen használható. A projekt szakmai kihívása abban rejlett, hogy a Zeus digitalizációs program egyik látványos elemét egy meglévő, régi technológián alapuló saját fejlesztés modernizálására használták. A cél a bővebb funkcionalitás, korszerűbb felhős struktúra és a végfelhasználó szempontjából optimalizált használhatóság volt. A rendszer fejlesztésének kulcsa, hogy a banki ügyintézők és az ügyfelek mindennapjaiban is kézzelfogható értéket teremtsen. Az új megoldás bevezetése egy hosszú távú, többlépcsős digitális transzformációs stratégia része.

„A Zeus rendszer modernizációja mérföldkőnek számít mind az IT, mind az üzleti oldalon. A funkciókat teljes egészében a végfelhasználó igényeihez igazítottuk, a felhős technológiák alkalmazásával pedig a kollégák az ügyfelek kiszolgálására koncentrálhatnak, nem a rendszer használatára. Ez a projekt nemcsak technológiai áttörés, hanem a munkavállalói fejlődés szempontjából is kiemelkedő, hisz olyan munkahelyet építünk, ahol a fejlődés alapérték, a kollégák folyamatosan kipróbálhatnak új technológiákat, több területen kibontakozhatnak, és bővíthetik tudásukat. A projekt során megszerzett tapasztalatok és az együttműködési módszerek a jövőbeni fejlesztések alapját képezik, biztosítva, hogy a technológiai innováció mindig a kollégák és az ügyfelek valódi igényeit szolgálja”

– hangsúlyozta Ozorai Dénes a K&H IT vezetője.

A K&H példája mutatja, a valódi innováció nemcsak kifelé, hanem befelé is hat – a technológiai megújulás akkor teljes, ha a kollégák munkáját is egyszerűbbé, gyorsabbá és inspirálóbbá teszi.

„Az igények definiálása és megvalósítása során folyamatos, támogató kommunikáció zajlott, a problémák őszinte feltárásával és közös megoldáskereséssel. Rendkívül inspiráló volt látni, hogy a K&H csapata nyitott minden ötletre, gyorsan reagált a visszajelzésekre, és minden esetben a közös cél – a végfelhasználók és a banki kollégák számára értéket teremtő rendszer állt az első helyen. Szállítói oldalról nagyon megnyugtató volt egy ilyen nyílt, őszinte és megoldáscentrikus munkában részt venni, ahol a felek kölcsönösen támogatták egymást, és minden apró részletet közösen gondoltunk végig. Ez az együttműködési modell nemcsak gördülékeny és hatékony volt, hanem valóban innovatív is, és példaértékű minden jövőbeni projekthez”

– tette hozzá Domonkos Tamás a Capsys Informatikai Kft. üzletág igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A Kyndryl felmérése szerint a mainframe modernizációs projektek 2–3 szoros befektetés arányos megtérülést biztosítanak

A Kyndryl (NYSE: KD), a küldetéskritikus vállalati technológiai szolgáltatások vezető globális szereplője, ma közzétette immár harmadik alkalommal publikált State of Mainframe Modernization felmérésének eredményeit.

A kutatás bemutatja, miként alakítják át a vállalatok a mainframe-rendszerek szerepét a gyorsan változó digitális környezetben. Az eredmények szerint a szervezetek egyre inkább rugalmas modernizációs stratégiákat alkalmaznak, nagyléptékben építik be a mesterséges intelligenciát, és megduplázzák a mainframe használatát a hibrid IT‑környezetekben – mindezt a szakemberhiány és a szigorodó szabályozói elvárások közepette.

A felmérésben részt vevő 500 üzleti és IT‑vezető válaszai alapján a modernizációs projektek költségei csökkentek, miközben a befektetés‑arányos megtérülés (ROI) növekedett. A válaszadók jelenleg 288% és 362% közötti ROI‑t érnek el kezdeményezéseikkel, attól függően, hogy a modernizációt közvetlenül a mainframe‑en valósítják meg, felhőintegrációt hajtanak végre, vagy a munkaterheléseket más platformokra helyezik át. Emellett a szervezetek 80%-a az elmúlt évben módosította mainframe‑modernizációs stratégiáját, hogy alkalmazkodjon a változó piaci körülményekhez, a geopolitikai fejleményekhez, az új szabályozásokhoz és a feltörekvő technológiákhoz.

A felmérésből az is kiderült, hogy a mesterséges intelligencia mára a jövőbeli lehetőségből a jelen egyik legfontosabb üzleti hajtóerejévé vált: a szervezetek közel 90%-a már bevezette, vagy tervezi bevezetni a generatív MI‑t a mainframe‑rendszereken. A válaszadók jelentős eredményeket várnak a mesterséges intelligencia és a generatív MI alkalmazásától – összesen 13 milliárd dollár költségmegtakarítást és 20 milliárd dollár új bevételt prognosztizálva a következő három évre. Az MI emellett hozzájárul a munkaerőpiaci tudás hiány mérsékléséhez is. A szervezetek több mint fele (56%) számolt be a platform használatának növekedéséről az elmúlt évben, mivel a hibrid környezet részeként új, magas hozzáadott értékű szerepeket azonosítanak számára.

„A mainframe az MI‑alapú hibrid vállalati stratégiák egyik katalizátorává vált, amely milliárd dolláros megtérülést biztosít, miközben új innovációs lehetőségeket teremt az ügyfelek számára” – mondta Hassan Zamat, a Kyndryl Core Enterprise üzletágának globális szakmai vezetője. „A szervezetek ma sokkal pragmatikusabban közelítik meg a modernizációt, hogy jobb üzleti eredményeket érjenek el és beépítsék az új technológiákat. A megfelelő partnerekkel való együttműködés kulcsfontoságú egy rugalmas, biztonságos és jövőálló platform kialakításában.”

A válaszadók azt is megerősítették, hogy a modernizáció sikerének kulcsa egyre inkább a mainframe‑ és a feltörekvő technológiákban egyaránt jártas munkaerő. A vállalatok 70%-a küzd azzal, hogy megtalálja a megfelelő, több területen is kompetens szakembereket, miközben 74% továbbra is külső szolgáltatókra támaszkodik modernizációs kezdeményezései támogatásában. A megkérdezettek 94%-a szerint modernizációs terveiket jelentős mértékben befolyásolja a szabályozói megfelelés, és a biztonság továbbra is alapvető szempont marad a döntéshozatal során.

A felmérés rámutat, hogy miközben a vállalatok igyekeznek alkalmazkodni a kihívásokhoz, a mainframe-platform továbbra is a legkritikusabb technológiai képességeik alapját képezi. A mainframe‑modernizációról alkotott vállalati véleményekről, valamint a kapcsolódó kihívásokról, kockázatokról és előnyökről további részletek a Kyndryl 2025‑ös State of Mainframe Modernization Survey jelentésében olvashatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss