Connect with us

Gazdaság

Az egyéni védőeszközök juttatásának rendje

A juttatás rendjének végrehajtásához elengedhetetlen az egyéni védőeszközök definiálása, az elnevezések és kategóriák ismerete. A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény az egyéni védőeszköz kifejezést használja. Ezen kívül az egyéni védőfelszerelés, védőfelszerelés, személyi védőeszköz elnevezések, valamint az EVE és az angol kifejezés – Personal Protective Equipment  – betűszava, a PPE is használhatók. Ezek az elnevezések egymással egyenértékűek.

egyéni védőeszközök

Az egyéni védőeszköz meghatározása

2018 áprilisa óta az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/425 rendeletének értelmében az egyéni védőeszköz meghatározása a következő:

Egyéni védőeszköz minden olyan:

  • eszköz, amelyet arra terveztek és gyártottak, hogy viselve vagy kézben tartva megvédje az egyént, az egészségét vagy a biztonságát érintő egy vagy több kockázattal szemben.
  • Az egyéni védőeszközök cserélhető alkotóelemei azok, amelyek az eszköz védőfunkciója szempontjából nélkülözhetetlenek.
  • Az eszközökhöz tartozó, nem kézben tartott és nem viselt kikötési rendszerek, amelyeket arra terveztek, hogy:
    • az adott eszközt valamilyen külső eszközzel vagy rögzítési ponttal összekapcsolják, és amelyek eltávolíthatók,
    • amelyek nem tesznek szükségessé rögzítésre munkálatokat a használat előtt.

A nem kézben tartott, nem viselt rendszerek, például:

egyéni védőeszközök

Az egyéni védőeszközök átalakítása

Egyedileg átalakított EVE

Ide azok az eredetileg sorozatgyártott védőeszközök tartoznak, amelyeknek minden egyes darabja egy adott felhasználó igényei szerint, a védelmi funkció megtartása mellett kerülnek átalakításra.

Személyre szabott EVE

Már a védőeszköz tervezése során felmerül a személyi felhasználói igény kielégítése, és az alapmodell mintájára, egy adott felhasználóra tervezett, egyetlen darab védőeszköz készül.

Az egyéni védőeszközök kategóriái

A kategóriák ismertetésében szó szerint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/425 rendelete szerint járunk el, hiszen:

  • a kategóriák elemei nem megváltoztathatók, felcserélhetők,
  • minden egyéb, az eredetitől eltérő megfogalmazás félreértésre adhat okot, amely a későbbiekben baleset, sérülés következményével járhat.

I. EVE kategória:

·         Megfelelőségértékelő eljárás: belső gyártásellenőrzés (A. modul)

·         Dokumentáció:

·         EU-megfelelőségi nyilatkozat

·         CE jelölés

·         Műszaki dokumentáció

·         Tájékoztató

felületi mechanikai sérülés;
vízzel hosszú ideig, vagy kis hatásfokú tisztítószerrel való érintkezés;
legfeljebb 50 °C hőmérsékletű forró felületekkel való érintkezés;
napfénynek való kitettség (a nap megfigyelésének kivételével) okozta szemsérülés;
nem szélsőséges jellegű légköri körülmények ellen védelmet nyújtó EVE,

 

III. EVE kategória

· Megfelelőségértékelő eljárás:

o   EU-típusvizsgálat (B. modul)

o   + Belső gyártásellenőrzésen alapuló típusmegfelelőség (C. modul)

o   + A gyártás minőségbiztosításán alapuló típusmegfelelőség vizsgálat (D. modul)

· Dokumentáció:

o   EU-megfelelőségi nyilatkozat,

o   CE jelölés,

o   Műszaki dokumentáció,

o   Tájékoztató,

o   EU-típusvizsgálati tanúsítvány (5 év)

az egészségre veszélyes anyagok és keverékek,
oxigénhiányos atmoszféra,
biológiailag káros anyagok,
ionizáló sugárzás, lézersugárzás és radioaktív szennyeződés,
legalább 100 °C-os környezeti levegőhöz hasonló hatást keltő magas hőmérsékletű környezetek,
legfeljebb -50 °C-os környezeti levegőhöz hasonló hatást keltő alacsony hőmérsékletű környezetek,
a magasból való lezuhanás, leesés,
áramütés és feszültség alatti munkavégzés,
folyékony közegbe fulladás,
nagynyomású anyagsugár (például folyadék, homok) okozta károsodás,
kézi láncfűrész általi vágás,
késszúrás,
golyó általi sebesülés,
ártalmas zaj ellen védelmet nyújtó EVE,

 

Minden olyan egyéb EVE, ami nem besorolható a fenti kategóriákba, II. kategóriájú védőeszköznek számít.

egyéni védőeszközök

Az egyéni védőeszközök beszerzése és a juttatás rendje

Az 1993. évi XCIII. törvény 87. paragrafusának 9. pontja alapján minden szervezett munkavégzést folytató munkáltató az EVE beszerzésére és kiosztására kötelezett, ez alól kibújni, a felelősséget a munkavállalóra áthárítani nem lehet. Ugyanígy az EVE viselésének pénzbeli, vagy egyéb megváltása a munkavállaló felé tilos.

(A jogszabály 2020. 03. 01-én módosul, ám a változtatás nem érint a szervezett munkavégzésre vonatkozó szabályozást.)

Az EVE beszerzése és juttatása

Kiválasztás-rendelés:

  • a vonatkozó jogszabályokban meghatározott EK-megfelelőségi nyilatkozattal és dokumentációval rendelkező egyéni védőeszköz beszerzése (Lásd fentebb a táblázatban.)

Átvétel:

  • kizárólag a fentiekben meghatározott EVE átadása-átvétele lehetséges.

Kiosztás:

  • átadás-átvétel formanyomtatvány kitöltésével.

Használat:

  • a munkavállaló köteles:
    • az EVE-t annak rendeltetése szerint használni (e kötelezettségéről le nem mondhat),
    • az EVE meglétéről gondoskodni,
    • haza azt nem viheti,
    • viselésének elmulasztásáról szóban és/vagy írásban figyelmeztetést kap.
    • a munkáltató köteles eltiltani azt a munkavállalót, aki az EVE használatát megtagadja.

Oktatás:

  • a munkáltató oktatás formájában köteles tájékoztatni a munkavállalót:
    • a betöltött munkakör veszélyeiről,
    • annak kivédési lehetőségeiről,
    • az EVE használatának minden vonatkozó pontjáról,
  • az oktatás tényét a munkavállaló köteles az aláírásával igazolni.

Ellenőrzés:

  • az EVE rendszeresen ellenőrizendő minden műszak kezdetekor,
  • sérült, károsodott EVE-t használni tilos.
  • A munkáltatónak ellenőriznie kell, az EVE:
    • meglétét,
    • szabályszerű tárolását,
    • munka közbeni használatát,
    • állapotának megfelelőségét,
    • a használati ismeret szintjét.

Elhelyezés:

  • az EVE az arra rendszeresített helyen, elkülönítve tárolandó, a tárolás körülményeiről a munkahelyi vezető gondoskodik.

Tisztítás:

  • az EVE karbantartása, tisztítása munkáltatói feladat,
  • a dolgozó köteles a neki juttatott eszközt tisztán tartani.

Csere:

  • amennyiben az EVE veszéllyel és/vagy ártalommal szembeni védőképessége lecsökken, vagy megszűnik:
    • a munkavállaló köteles azt jelenteni,
    • be kell mutatnia a csökkent védőképességű eszközt.
    • új EVE használatára jogosult.

Kivonás:

  • a használhatatlan állapotú vagy használaton kívülivé vált EVE-t az átadás-átvétel formanyomtatványon kell visszavenni a dolgozótól.

 

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Precíziós gazdálkodás: oktatási együttműködést kötött a Széchenyi István Egyetem és a Livestocker Solutions

A Cápák között című televíziós műsorból is ismert üzletember, Moldován András által alapított Livestocker Solutions Kft.-vel kötött együttműködési megállapodást a Széchenyi István Egyetem.

Ennek révén az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának hallgatói a cég korszerű farmmenedzsmentszoftverével tanulhatják a precíziós állattenyésztés technikáit.

A Széchenyi István Egyetem egyik stratégiai célja a fenntartható jövőhöz való hozzájárulás. Az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának tevékenysége is ezt szolgálja többek között az egészséges élelmiszer-előállítás, az agrárdigitalizáció és a precíziós gazdálkodás területén. A kar fontos feladata, hogy a kor kihívásaira válaszolni tudó szakembereket képezzen, amelynek újabb állomását jelenti a napokban aláírt együttműködési megállapodás. Ennek értelmében a Livestocker Solutions Kft. farmmenedzsment-alkalmazását felhasználják a képzésben, így a hallgatók olyan adatalapú döntéstámogató rendszer használatával ismerkedhetnek meg, amely később szakemberekként is segítheti munkájukat.

„Karunk projektalapú oktatását nagymértékben szolgálják széles körű vállalati kapcsolataink. Ezek számos esetben közös kutatás-fejlesztési projekteket, innovációkat is eredményeznek”

– fogalmazott az aláírás alkalmával dr. Tóth Tamás, az egyetem mosonmagyaróvári karának dékánja. Hozzátette, különösen azért örül a Livestocker Solutions Kft.-vel való együttműködésnek, mert az jól illeszkedik az intézmény precíziós mezőgazdaságban és az agrárdigitalizáció terén vállalt küldetéséhez. A dékán a partnerségért köszönetet mondott a cégtulajdonos Moldován Andrásnak is, akit sokan a Cápák között című televíziós műsorból ismerhetnek.

Dr. Ásványi Balázs vállalati kapcsolatokért felelős dékánhelyettes hangsúlyozta, az intézmény életében kiemelkedő szerepet játszanak az ipari partnerekkel való együttműködések, a közös kutatások, a vállalati megrendelések – többek között azért, mert a kar innovatív megoldásokat és multidiszciplináris tesztelési környezetet kínál.

Kulcsfontosságú kérdés az is, hogy frissdiplomásaink milyen hatékonysággal tudnak gazdálkodni. Ennek érdekében feladatunk, hogy a képzéseink során megismertessük őket a legújabb technológiákkal, módszerekkel és a valós piaci igényekkel. Ebben játszik nagy szerepet a Livestocker által rendelkezésünkre bocsátott szoftver”

– húzta alá.

Dr. Húth Balázs, az Állattudományi Tanszék vezetője elmondta, az oktatásban kiemelt figyelmet szentelnek a precíziós állattenyésztésre és takarmányozásra, amelynek keretében országosan is egyedülálló szakmérnöki képzést is indítottak.

„A szoftver használatát akár már a képzés őszi félévében tudjuk integrálni mind a precíziós sertéstenyésztés, mind pedig az »Állattartás műszaki megoldásai, telepirányítási rendszerek« kurzusba. Ezt követően pedig a nappali tagozatos oktatásban is bevezetjük”

– részletezte. Megemlítette a vidékfejlesztési pályázatból a kar Smart Farm tangazdaságában megvalósult sertés-modellistállót, amelyben nemcsak anyagcsere-vizsgálatokat, de különböző precíziós állattartási technológiákat, audiovizuális rendszereket is tudnak tesztelni.

„Az itt keletkező nagy mennyiségű adat kiértékelését is szolgálhatja a korszerű szoftver, amely lehetővé teszi az adatalapú döntések meghozatalát”

– mutatott rá a tanszékvezető.

Németh Norbert, a Livestocker Solutions Kft. exportigazgatója kifejtette, cégük olyan agrárdigitalizációs szoftvervállalat, amely több mint tíz éve kínálja digitális megoldásait az ágazat szereplőinek.

„Folyamatos fejlesztéseinknek köszönhetően nagy komplexitású, a valós igényeket figyelembe vevő termékünk lehetővé teszi, hogy az adatok elemzésével támogassuk a releváns döntések meghozatalát. Mivel egyre kevesebb az erőforrás, ezért egyre okosabban és egyre optimalizáltabban kell a folyamatokat megvalósítani”

– mutatta be a szoftvert.

Az igazgató elmondta, eddig nagyvállalatok kiszolgálására fókuszáltak, most viszont azért nyitottak az egyetem felé, mert így a jövő agráripari szakembereinek felkészítéséhez is hozzá tudnak járulni. Mint mondta, az együttműködés lehetővé teszi a hallgatók tudatos, modern, innovatív gondolkodásmódjának erősítését, amelyre a digitalizációs feladatok és a precíziós gazdálkodás terén is nagy szükség van.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Bitget – Ez lesz az új Revolut?

A Bitget Wallet 2025-ös PayFi jelentése szerint a kriptotárcák már messze túlmutatnak az egyszerű eszköztároláson.

A platform célja, hogy a kriptohasználat hétköznapivá váljon – különösen ott, ahol a hagyományos bankrendszer nem elérhető. A „Pay with Crypto” kampány új szintre emeli a kriptoval való vásárlást, utalást és passzív jövedelemszerzést. Az alábbi interjúban a Bitget Wallet csapata mesél arról, hogyan válik a decentralizált pénzügyi eszköz valódi alternatívává világszerte.

1. A jelentés szerint a tárcák többé nem csupán kriptotárolásra szolgálnak. Mit jelent a „living onchain” koncepció a gyakorlatban?
Bitget Wallet PayFi jelentése szerint a felhasználók 46%-a a tranzakciók gyorsasága miatt választja a kriptós fizetést, miközben a McKinsey adatai szerint az amerikai fogyasztók 92%-a már digitálisan fizet. Ahogy anno a PayPal új korszakot nyitott az e-kereskedelemben, úgy kíván a Bitget Wallet hasonló áttörést elérni a kriptóval. A „Crypto for Everyone” mozgalom célja, hogy egy olyan mindent egyben tárcát kínáljunk, amely kezdőknek is egyszerű, de haladó felhasználóknak is elég erőteljes. A Simple Mode, a GetGas révén díjmentes tranzakciók, és a Shop with Crypto lehetőség – ahol több száz kereskedőnél lehet kriptóval fizetni – mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a kripto valós alternatíva legyen a mindennapokban.

2. Hogyan teszi lehetővé a Bitget Wallet a kripto hétköznapi használatát olyan régiókban, ahol a bankolás korlátozott?
A célunk, hogy valóban használható kriptós ökoszisztémát hozzunk létre – mobilon, a valós igényekhez igazítva. A PayFi infrastruktúránk lehetővé teszi a megtakarítást, utalást, kamatszerzést és fizetést, mindezt bank nélkül. Hamarosan induló Earn Vault funkciónkkal passzív jövedelmet lehet szerezni staking nélkül is. Az olyan integrációk, mint a Solana Pay vagy a nemzeti QR-rendszerek, tovább növelik a valós felhasználhatóságot. Több mint 300 globális márkánál – köztük az Amazonnál – lehet kriptóval fizetni, többnyelvű, egyszerű felületen, teljes eszközkontrollal.

3. Milyen tapasztalatok emelkedtek ki Délkelet-Ázsiából, Afrikából vagy Latin-Amerikából?
A Bitget Wallet 300%-os növekedést ért el egy év alatt, főként a biztonságos, önrendelkezést adó megoldások iránti igény miatt. Afrikában – ahol a bankolás korlátozott és magasak az utalási díjak – a felhasználók fele pénzküldésre használja a tárcát. Délkelet-Ázsiában 60% használja napi utalásra, de sokan már DApp-okat is felfedeznek, tokeneket keresnek. A Super DEX, Bitget Wallet Alpha, DApp hub és QR-alapú stabilcoin fizetések mind támogatják az aktív láncon belüli részvételt. A Paydify, Coinpal és Solana Pay partnerek tovább bővítik a kereskedői hálózatot.

4. Miben különbözik Közép- és Kelet-Európa a többi régiótól?
Kelet-Európában magasabb az aktív fizetési és kereskedési arány – itt a felhasználók inkább pénzügyi eszközként használják a tárcát, nemcsak utalásra vagy tokenfelfedezésre. A szabályozási tudatosság is jellemzőbb. A peer-to-peer rendszerekhez való korábbi hozzászokás és az önálló pénzkezelési igény erősíti a kriptotárcák pénzügyi hídként betöltött szerepét.

5. Mi hajtja a Bitget Wallet gyors növekedését – immár 80 millió felhasználóval?
A Bitget Wallet sikerének titka az egyesített funkcionalitás: fizetés, kamatszerzés, DApp-hozzáférés, tokenkeresés – mindezt mobilbarát formában, saját letétben. A Coinpal, Solana Pay és helyi QR-hálózatokkal való együttműködés révén a mindennapi használat is elérhetővé vált. A 300 millió dolláros védelmi alapunk biztonságot nyújt, ami különösen fontos az új belépők számára.

6. Hogyan segítitek az első felhasználókat eligazodni a Web3 világában?
A jelentés szerint a komplexitás a legnagyobb akadály: gázdíjak kezelése, bonyolult interfészek, nehéz eligazodás. A Simple Mode és a teljesen újratervezett felület ezt küszöböli ki – egyértelmű gombok, automatizált funkciók, AI-asszisztens, amely segít a stake-elés, DApp-használat vagy csere során. A profibb felhasználók válthatnak Pro Mode-ba a haladóbb funkciókért.

7. Mely funkciókra fókuszáltok a jövőben – különösen passzív jövedelem, fizetés vagy kereskedelmi integráció terén?
A célunk, hogy a tárca „dolgozzon” a felhasználókért: különböző kockázat- és hozamprofilú Vault-ok, stabilcoin-alapú hozamok alacsony volatilitású stratégiákkal, helyi QR rendszerek és valuták integrációja. A Shop with Crypto bővítése során kedvezmények, visszatérítések és ösztönzők is elérhetők lesznek, hogy ne csak lehetséges, hanem előnyös is legyen kriptóval fizetni.

8. Hogyan látjátok a kriptotárcák szerepét 2025 végére?
2025-re a tárcák teljes értékű digitális pénzügyi központokká válnak – nemcsak tárolásra, hanem fizetésre, kamatszerzésre, Web3 szolgáltatások elérésére. A felhasználók nem „lánctevékenységként” gondolnak majd rá, egyszerűen csak fizetnek – stabilcoinnal, gyorsan és átláthatóan. A kriptós fizetés pont olyan megszokottá válik, mint ma az Apple Pay vagy Revolut.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Erősítené magyar viszonteladói hálózatát az Apple

A Distribution Partner Program az egyetlen hazánkban elérhető Apple partnerprogram a kkv szektor számára

Az Apple hivatalos magyarországi forgalmazója, az Apcom Hungary Kft. partnerprogramot indított hazánkban az Apple támogatásával. A Distribution Partner Program célja, hogy bővítse és megerősítse a hazai viszonteladói hálózatot, különösen a kis- és középvállalkozások körében, és így még könnyebben elérjék a hazai vásárlók az Apple termékeket.

Az Apple DPP program lényege, hogy a regisztráló viszonteladók kedvező kereskedelmi feltételek mellett férhetnek hozzá az Apple teljes termékpalettájához. Ez nemcsak azt jelenti, hogy az Apple termékeit és kiegészítőit kedvezményes áron, a listaárhoz képest termékcsoportonként meghatározott árengedménnyel vásárolhatják meg, hanem azt is, hogy mindent a rendelkezésükre bocsátanak, ami a sikeres értékesítéshez szükséges. A partnerek hozzáférnek az Apple marketinganyagaihoz, oktatási platformjához, részt vehetnek közös promóciókban, és valós idejű információkat kapnak az elérhető készletről is.

A program különlegessége, hogy Magyarországon jelenleg nincs más hasonló Apple-partnerprogram. Ez a modell lehetővé teszi, hogy hazai IT- és technológiai vállalkozások teljes hozzáférést kapjanak az Apple termékválasztékához – beleértve az egyedi konfigurációjú (CTC) eszközöket is – és saját üzleti stratégiájukhoz igazítva alakítsák ki kínálatukat. A csatlakozás egyszerű: egy gyors regisztrációs folyamat után, az együttműködési szerződés aláírását követően a viszonteladók azonnal élvezhetik a program minden előnyét.

Az Apcom Hungary Kft. célja, hogy a programmal a kis- és középvállalati szegmenst erősítse, különösen az üzleti (B2B) területen. A tapasztalatok alapján a vállalkozásoknak egyre fontosabb, hogy olyan eszközöket használjanak, amelyek nemcsak hatékonyak, de hosszú távon is megtérülnek. Az Apple termékei – például a MacBook Pro és az iPad Pro – éppen ezt nyújtják: erős hardverrel, intuitív kezeléssel és magas szintű IT-biztonsággal rendelkeznek, ráadásul egy friss kutatás szerint egy Mac eszköz üzemeltetési költsége öt év alatt több mint 500 dollárral kevesebb lehet, mint egy hasonló Windows gépé.

A program nemcsak hazánkban érhető el, hanem más európai országokban már sikerrel működik, a régiónkban pedig Magyarország az elsők között vezette be. Itthon már többszáz partner csatlakozott a DPP-hez, és a visszajelzések rendkívül pozitívak. A viszonteladó partnerek arról számoltak be, hogy a programban nyújtott marketinganyagok és tréningek valódi segítséget nyújtanak ahhoz, hogy még professzionálisabban szolgálják ki ügyfeleiket.

Az Apcom Hungary Kft. több mint húsz éve van jelen a magyar IT piacon, 2011 óta jelenlegi nevén. A cég évi több mint 60 milliárd forintos nettó árbevétellel működik, és továbbra is elkötelezett amellett, hogy partnereinek a lehető legjobb kereskedelmi és szakmai feltételeket biztosítsa az Apple prémium termékek forgalmazásához.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss