Connect with us

Gazdaság

Adatok és azokból levont következtetések a legjobb ellenszerei a koronavírusnak a vállalatok számára

Második szakaszába lépett a koronavírus elleni küzdelem, egyre több vállalatnál indul be a termelés, és térnek vissza a dolgozók. Az SAP szakértői összefoglalták 5+1 ajánlásukat a járványhelyzet miatti készültség fokozatos lazításának időszakára. Noha elsősorban közép- és nagyvállalati ügyfelek részére szólnak ezek a javaslatok, a metodika a kisebb vállalkozások számára is releváns lehet.

  1. Munkaegészségügy

Az első és legfontosabb kérdés, hogy a járványügyi intézkedéseket és a hivatalos iránymutatásokat milyen módon ültesse át a gyakorlatba az újonnan beinduló vállalat vezetése. Ebben az időszakban a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy – a szó szoros értelmében – egészséges egyensúlyban legyenek az óvatossági intézkedések és az üzleti megfontolások. Ehhez először is teljes kockázatelemzést kell végrehajtani a vállalati terekre, az egymás közötti interakciókra és a munkafolyamatokra kiterjedően. Amennyiben a vállalat még nem rendelkezik egészségvédelem, biztonságtechnika, környezetvédelem (EBK) folyamatokat támogató megoldással, úgy az intézkedések kialakítása és szigorú végrehajtása komoly feladatot róhat a felelősökre. Ilyen teendők lehetnek a belső szabályok (pl. beléptetéskor történő lázmérés, távolságtartás, gyanús esetek jelentése) és kommunikációs csatornák megalkotása, illetve az ezek használatáról tájékoztató és ezeket ösztönző akciók kivitelezése is. Az egészségügyi kockázatok mérséklésén túl az ilyen rendszereken keresztül biztosítható, hogy a fertőzés esetleges jelei vagy a meghozott szabályok megsértése a leghamarabb tudomására juthasson az illetékes döntéshozónak.

Az SAP Environment, Health and Safety (röviden SAP EHS) megoldása pontosan ezen folyamatok kialakításában és szabályozásában nyújt professzionális támogatást: segítségével elvégezhetőek a kockázati felmérések, végigvezet a protokollok kialakításában, s mindezen túl a vállalati rendszerrel való integráltságának köszönhetően egymaga képes kiváltani a legtöbb nagyvállalatnál akár tucatszám létrehozott incidenskezelő, dolgozói egészség-monitorozó és egyéb alrendszereket. Látván, hogy a koronavírus milyen kihívások elé állította az EBK-s szakembereket, az SAP kedvezményes licenc- és bevezetési konstrukciókkal próbálja segíteni a munkájukat.

Természetesen az SAP EHS korántsem csak a mostani járvány idején fontos mozaikszó: általánosságában elmondható, hogy a dolgozók munkabiztonságával, egészségével valamint a környezetvédelemmel kapcsolatos kockázatok azonosítására, értékelésére és mérséklésére szolgáló rendszer, amely emellett a jogszabályi elvárásoknak való megfelelőség biztosításában is segít, valamint riporting funkcióinak köszönhetően a vezetőség és a hatóság számára is rendkívüli betekintést biztosít az EBK folyamatokba.

  1. Ellátási láncok folytonossága

A vállalatoknak fontos felismerniük: amiként saját házuk táján is tapasztalhattak kisebb-nagyobb fennakadásokat, ugyanúgy összes partnerüknél és beszállítójuknál is ugyanez mehetett végbe. Alapanyagok, alkatrészek, félkész termékek érkezésében, minőségében, de akár az igénybe vett humánerő tekintetében is lehettek, illetve továbbra is lehetnek zavarok a hirtelen megnövekedett vagy épp lecsökkent kereslet miatt. Érdemes kihasználni az időszakosan ingyenesen felajánlott hozzáférési lehetőséget az SAP vevőket és beszállítókat összekötő platformjához, az Ariba Discovery platformhoz, ahol bármilyen árura vagy szolgáltatásra felmerülő beszerzési igény szabadon megpályáztatható, a beszállítók pedig jutalékoktól mentesen tehetik közzé az ezekre adott ajánlataikat.

A pandémiás körülmények között éppen azok a cégek állnak a legnagyobb kihívás előtt az ellátási lánc tekintetében, akik az elmúlt években mesterei lettek a hatékonyság maximalizálásának. Azok a cégek, amelyek a készletminimalizálást, a just-in-time rendszerek bevezetését és akár a főtevékenységeik kiszervezését is zászlajukra tűzték, most újra kell gondolják az üzletfolytonossági szempontjaikat. Ehhez jöhet jól az SAP IBP (Integrated Business Planning) tervező megoldása, mely segít az ellátási láncban jelentkező zavarok mielőbbi felismerésében és az ilyen helyzetekre való reagálásban. A megoldás lényege, hogy az ellátási láncban részt vevő – silókban működő – összes külső és belső felet  – vevők, értékesítők és marketingesek, pénzügyesek, készlettervezők, gyártástervezők, beszerzők, beszállítók – összeköti, akik közösen, egy adathalmazon dolgozva alakítják ki az ellátáshoz kapcsolódó működési terveket. Ráadásul május folyamán az SAP IBP-re is 90 napos kedvezményes időszakot hirdet az SAP.

Az SAP IBP megoldás a kormányzati szerveknek is nélkülözhetetlen segítség és digitális platform lehet a pandémiás helyzetben. A megoldás prediktív algoritmusainak köszönhetően könnyedén előre jelezhető a maszkok, védőfelszerelések és egyéb egészségügyi kiegészítők, műszerek iránti igény.
Továbbá a készletinformációk és a beszállítóktól kapott adatok alapján arra is hamar fény derül, hogy ezek a szükségletek akár országos, megyei vagy egészségügyi intézmény szinten kielégítésre kerülnek-e, vagy esetleg új beszállítók iránt szükséges néznünk. Utóbbi esetben pedig néhány kattintással beszerzési folyamat indítható az Ariba rendszerben a hiányzó eszközökre.

  1. Munkaerő támogatása

A lazítással újrainduló vállalati élet messze nem jelenti azt, hogy onnan folytatná mindenki, ahol abbahagyta: változó szabályok, változó munkahelyi környezet, sokasodó plusz feladatok, és megoldandó problémák teszik próbára a dolgozók kitartását. Ilyen körülmények között különösen nagy figyelmet kell fordítani a dolgozók tájékoztatására, motiválására, feladataik elvégzéséhez szükséges inputok és eszközök biztosítására, munkájuk újraszervezésére. Az SAP Here To Help akciója keretében már áprilisban közzétette az SAP Qualtrics platformján futó ’Remote Work Pulse’ kérdőívet, amellyel folyamatosan nyomon követhető a munkatársak elégedettsége, gyűjthetők esetleges észrevételeik, és azonosíthatók a megoldandó problémák, illetve most a második fázisban a ’Return to Work Pulse’ felméréssel segíti az SAP a vállalatokat a munkarend fokozatos visszaállításában. Az SAP a kkv-k számára ingyenessé tette a távmunka során hasznos együttműködési felületeket, a Ruumot a projekttervezési és -menedzselési feladatokhoz, az SAP Litmost pedig a dolgozók számára szükséges erőforrások, távmunka során hasznos megoldások összegyűjtéséhez és közreadásához, részint oktatóvideók formájában.

Azok a vállalatok, akik a HR folyamataikat még nem tették ki a felhőbe és nem digitalizálták, illetve automatizálták azokat, sokkal nehezebb helyzetben találták magukat a krízishelyzetben. A munka világának alapvető változása nem visszafordítható, így a digitálisan vezérelt és rugalmasabb HR rendszer kialakítása elkerülhetetlen lesz az innovatív vállalatok számára a jövőben. Az SAP HR-menedzsment platformja, az SAP SuccessFactors minden HR feladatra és folyamatra új generációs megoldást kínál: legyen szó a toborzásról, a munkvállalói adatok tárolásáról, a munkavállalók felé irányuló kommunikációról, az utánpótlás kezeléséről, a fejlesztési és tanulási kérdések menedzseléséről, a teljesítménymérésről, a kompenzációs tervek kialakításáról, a munkaerő-vagy a munkaerővel kapcsolatos analitikai feladatokról, riportok készítéséről.

  1. Pénzügyi újratervezés

A folyamatok fokozatos helyreállásával a tűzoltás-jellegű, aktuális feladatok helyét egyre inkább át fogja venni az előre tekintő tervezés. A piaci környezet változása szinte minden céget a vállalat teljesítményével kapcsolatos forgatókönyvek újragondolására késztet. A legszerencsésebbek változatlan vagy akár jobb kilátásokkal vághatnak neki a lazítás utáni időszaknak, azonban a legtöbb cég inkább szerényebb forgalomra számít, és eltérő időtávon remélheti a korábbi bevételi szintek elérését. Ilyen körülmények között különösen fontos, hogy egy cég olyan gazdálkodást folytasson, ahol az eladott termékek vagy szolgáltatások a fix költségekre mindenképp fedezetet nyújtanak. Ráadásul a válságjelenségek egyik érdekes ellentmondása, hogy a konjunktúra idején megszokott árakhoz képest számos alapanyag vagy félkésztermék ára a csökkenő kereslet ellenére felfele mozog. Ennek magyarázata éppen az, hogy az állandó költség részarányosan kevesebb eladott terméken oszlik meg, ez pedig szükségszerűen tovagyűrűzik.

A jövedelmezőséget tehát minden vállalatnak újra kell számolni, adott esetben a költségoldalt újrastrukturálva, hogy a reális piaci remények mellett is fenntartható pályán maradjon. Ehhez érdemes olyan innovatív, a mesterséges intelligenciára, gépi tanulásra és más intelligens technológiára épülő vállalatirányítási rendszerekre hagyatkozni, mint amilyen nagyvállalati környezetben az SAP S/4 HANA, KKV szektorban pedig az SAP Business One szoftver. Ezek a megoldások ugyanis automatizálják a beszámolók készítését a pénzügyi időszakok végén esedékes zárásokhoz, valós idejű adatokon alapuló intelligens munkafolyamatokat alakítanak ki az értékesítés folyamatos tervezéséhez és a likviditás dinamikus előrejelzéséhez, a mesterséges intelligencia képességeivel optimalizálják a beszerzéseket és költségeket, felgyorsítják az ügyfélre szabott ajánlatadást és termékkonfigurálást. Emellett a kockázatokat is csökkentik az üzleti szabályok felállításával és monitorozásával, valamint megkönnyítik és követhetővé teszik a szerződések előkészítését, aláírását és kezelését.

Az SAP S/4 HANA ügyfelei használhatják az SAP új generációs jövedelmezőség- és teljesítménymenedzsment alkalmazását, az SAP Profitability and Performance Management (PaPm) szoftvert. Ez lehetővé teszi a vállalat jövedelmezőségének valós idejű elemzését és kezelését, összekapcsolja a pénzügyi- és a működésorientált szemléletet. Az alkalmazás segítségével a működés erőforrásai és kapacitása a szükséglethez igazíthatók.

  1. Ügyfélmegtartás

Válság idején a legnagyobb érték a hűség, nem csak beszállítói, munkatársi, hanem vevői oldalon is. Az egy ügyfélen elérhető bevétel, vagy az egy ügyfél megszerzésének és megtartásának költsége sokban függ a vevői elégedettségtől. Az SAP évek óta megkülönböztetett figyelmet fordít az ügyfélelégedettség nyomonkövetésére, SAP Qualtrics platformja kifejezetten erre koncentrál. Minden olyan kvalitatív adatnak jelentősége lehet, ami az értékesítési procedúra során születik, és akár megerősíti, akár megkérdőjelezi a termék és szolgáltatás minőségét, a vevői elégedettséget és a további vásárlással kapcsolatos várakozásainkat. Az SAP a pandémiás időszakban számos kulcsrakész, ingyenes Qualtrics felmérést tett közzé, amivel a vevői lojalitás mérésében és megtartásában kapnak segítséget a vállalatok: többek között a Customer Confidence Pulse vagy a Digital Open Door megoldásokra támaszkodhatnak e téren.

A válság utáni újratervezés egyik mozgatórugója lehet sok cégnél, hogy minél közelebb hozza magához a vevőt, kettős céllal: egyrészt ezáltal szorosabb ellenőrzést gyakorolhat az ideálisan elképzelt kiszolgálási és termékminőségre, másfelől pedig megspórolhatja a termékre rakódó közvetítői felárakat, amivel saját nyereségességét javíthatja, illetve tartalékolhat a vevői kedvezményekre.

A vállalatoknál ezen folyamatok nyomán fel fog értékelődni a marketing, az online értékesítés, az értékesítéstámogatás, valamint az ügyfélszolgálatok szerepe, éppen ezért érdemes e-commerce és marketing-automatizációs megoldásokba fektetni a közeljövőben – az SAP piacvezető megoldásai e területen is támogatni tudják a cégeket.

+1.  Automatizáció

Az innováció válság idején sem állhat le – sőt, akár új lökést is nyerhet. Akár a jövedelmezőségi, akár az ügyfélkiszolgálási, akár a munkabiztonsági megfontolások lehetnek mozgatórugói a vállalatok további automatizációs projektjeinek. Ezek lebonyolításához RPA (Robotic Process Automation) bevezetésre van szükség. Az SAP szakemberei azt jósolják, hogy a rutinszerű feladatok kiváltásához egyre több cég, egyre több munkaterületen veszi majd igénybe mesterséges intelligencia támogatását, hogy a humán munkaerő valódi, összetett problémák megoldására, a vevők magas szintű kiszolgálására koncentrálhasson. Ugyanígy a termelési, logisztikai, de még a fizikai igénybevétellel járó szolgáltatási területeken is várható robotizáció, a humánerőforrás költségek és az emberi hibázás, az adminisztációs terhek, az átfutási idők csökkentése, és a folyamatok egységesítése érdekében.

Gazdaság

Jelentős megtakarítás az önkormányzatoknál ‒ a tudatos településeknek áll a zászló

A nemzeti lobogó használata nemcsak hagyomány, de az önkormányzatok számára kötelezettség és költség is, ami még a falvakban is százezres kiadást jelent, a városokban pedig milliókról van szó.

Egy friss technológia segítségével a települések a zászlóhasználat költségein akár 50%-os megtakarítást is elérhetnek.

Sok olyan költség terheli a hazai önkormányzatok mindig forráshiányos kasszáját, amire a lakosság zöme nem is gondol. Ezek egyike, hogy Magyarországon nemcsak a hagyomány, hanem a törvény is kötelezi az önkormányzatokat a középületek fellobogózására az év minden napján, de bizonyos alkalmakkor is — mint például nemzeti ünnepek és egyéb helyi események ‒ szintén emelik az ünnep hangulatát. A nemzeti jelképekről szóló jogszabály nemcsak a zászlók használatát írja elő, de azt is, hogy ezeket megfelelő állapotban szabad csak kitűzni, hiszen egy megfakult, szakadt vagy koszos zászló nyilvánvalóan méltatlan az eredeti küldetésére. Ennek ellenére ‒ nyilván forráshiány miatt ‒ országszerte sok rossz példát látni. A helyzet oka, hogy a területenként változó erősségű szél, a hazánkban jellemző, magas UV-sugárzás idő előtt tönkreteszi a kültéri zászlókat. Egy itthon újdonságnak számító, friss technológia azonban érdemben tud javítani ezen a helyzeten, akár kétszeresére emelve azok hasznos élettartamát.

Nyári időszakban egy folyamatosan kihelyezett zászló funkcionális élettartama mindössze néhány hónap lehet, különösen például az Észak-Dunántúlhoz hasonló, erősen széljárta helyeken. Ha figyelembe vesszük, hogy egy kültéri zászlónak hosszú ideig színhelyesnek, élénknek, kontrasztosnak kell lennie, ez gyakran ennél is kevesebb lehet ‒ mutatott rá Papp János, az egyik legnagyobb múltú magyar gyártó, a Poliform vezetője.

Ezt az élettartamot emeli nagyjából duplájára a speciálisan kezelt, erősített kivitelű anyagok használata és egy új, ehhez illeszkedő, hazánkban unikálisnak számító nyomtatási technológia. Ez akár kevesebb, mint a felére csökkentheti a magyar települések vonatkozó éves költségét. Ez a teljes büdzsében nyilván nem domináns tétel, de plusz néhány százezer vagy millió forintnak minden önkormányzatnál van helye, miközben ez nemcsak pénz kérdése. Ugyanilyen fontos, hogy az önkormányzatok a zászlókultúrával is példát mutassanak a települések lakosainak, vállalkozásainak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

További adócsökkentéseket javasol a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara

A Magyarország Kormánya és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közötti stratégiai megállapodás keretében múlt héten lezajlott egyeztetésen Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter és Nagy Elek, az MKIK elnöke elvekben állapodtak meg a vállalkozások működését támogató intézkedésekről.

Ennek folyományaként a Kamara első körben a KKV-k adóterheinek a csökkentésére és az adóegyszerűsítésre tesz javaslatokat a kormánynak.

Az MKIK múlt csütörtökön bejelentette az áfa alanyi adómentességi határ többlépcsős emelésére tett javaslatát, amely szerint a következő három évben 20, 22, majd 24 millió forintra nőne a határ. A legkisebb vállalkozások érdekében a kamara most újabb intézkedéseket is javasol:

  • az átalányadózók költséghányadának 40-ről 50 százalékra emelését, valamint
  • a szociális hozzájárulási adó 112,5 százalékos szorzójának eltörlését.

Ezek a javaslatok összességében mintegy 5 százalékpontos adócsökkentést jelentenének az érintett vállalkozások számára.

A Kamara a különböző nagyságú KKV-kat érintő adórendszer könnyítésén dolgozik. Míg az előző intézkedések a legkisebbeknek áfa- és átalányadó-könnyítéseket tartalmaztak, addig a növekedésnek indult vállalkozások részére a kisvállalati adó (KIVA) bővítése hozhat tehercsökkentést. Jelenleg a KIVA-ba legfeljebb 50 fő létszám és 3 milliárd forintos árbevétel mellett lehet belépni, bennmaradási korlátként pedig 100 fő és 6 milliárd forint érvényes. Ezek a határok évek óta változatlanok.

Az MKIK javaslata szerint a mutatókat célszerű megduplázni – így 100 főig és 6 milliárd forint árbevételig lehetne belépni, illetve 200 főig és 12 milliárd forint árbevételig maradni a rendszerben. Ez lehetőséget teremtene arra, hogy több ezer, növekedni szándékozó kis- és középvállalkozás is élhessen ezzel az egyszerűbb és kedvezőbb adózási formával. Az intézkedés a kamara számításai szerint mintegy 3–5 ezer vállalkozást és nagyjából 150 ezer munkavállalót érinthet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Otthon Start hitel: ezért lehet életveszélyes már most lefoglalózni bizonyos ingatlanokat

Az Otthon Start esetében fontos kérdés, hogy egy ingatlan lakás vagy ház. Igen ám, de ezt nem is olyan könnyű sokszor eldönteni.

Ezért a BiztosDöntés.hu szakértői szerint semmiképpen nem szabad lefoglalózni egy ingatlant addig, amíg ebben bizonytalanság van. Ugyanis, ha végül mégsem sikerül a hiteligénylés, a kifizetett foglaló összegét a vevő akár el is veszítheti.

A mindössze másfél hét múlva induló Otthon Start hitel kapcsán számos olyan ellentmondás, tisztázandó kérdés van még, amin akár az is múlhat, hogy valaki megkapja-e vagy sem a 3 százalékos hitelt. Például nem feltétlenül egyértelmű, hogy egy ingatlant lakásként vagy lakóházként vesz majd figyelembe a bank, miközben ezen múlik, hogy mekkora lehet a maximális vételár. Ezért a BiztosDöntés.hu szakértői szerint semmiképpen nem szabad lefoglalózni egy ingatlant addig, amíg van hasonló bizonytalanság. Ugyanis, ha végül mégsem sikerül a hiteligénylés, a kifizetett foglaló összegét a vevő akár el is veszítheti.

Miért fontos egyáltalán, hogy lakás vagy lakóház egy ingatlan?

Az Otthon Start hitel esetében a maximális vételár lakások esetében 100 millió forint, míg házaknál 150 millió forint a felső határ. Emiatt nagyon nem mindegy, hogy a bank lakásként vagy házként számol-e egy ingatlannal, már csak azért sem, mert Budapest és a nagyvárosok agglomerációjában bizony a fentebb említett háznak „látszó” lakások többnyire 100 millió forint feletti áron keresnek vevőt.

Miért nehéz eldönteni, hogy egy ingatlan lakás vagy ház?

Elsőre talán furcsának tűnhet, de nem minden esetben egyértelmű, hogy egy ingatlan lakás vagy lakóház. Főleg az újépítésű ingatlanoknál találkozhatunk azzal a megoldással, hogy például egy sorházi ingatlanban több külön bejáratú, saját kerttel rendelkező ingatlan van, de ikerházakból is van bőven az országban. Az ilyen megoldások előnye rendszerint az, hogy így az építési telek jobban beépíthető, ami csökkenti a költségeket.

Hiába azonban a „saját ház” élménye, amennyiben ezeket korábban társasházakká nyilvánították, akkor az úgynevezett albetétesítést követően mindegyik ingatlan külön tulajdoni lapot kapott, amelyen lakásként szerepelnek. Maga a társasházzá nyilvánítás egyébként nem volt hiba, hiszen a tulajdonviszonyokat a lehető legkorrektebb módon ez rendezi, nem véletlen, hogy a társasházi ingatlanok könnyebben eladhatók és hitelezhetők.

Amennyiben egy ugyanilyen ingatlan nem lett társasházzá alakítva, akkor osztatlan közös tulajdonú lakóházként szerepel a tulajdoni lapon. Alapvetően ez sem jelent komoly problémát, amennyiben készült a tulajdonosok által aláírt, vázrajzot is mellékelő használati megállapodás, amelyben a felek lefektették a közös tulajdonú ingatlan használatának szabályait, elsősorban a területet illetően.

tulajdoni lap alapján azok az ingatlanok is háznak számíthatnak majd az Otthon Start hitelnél, ahol úgynevezett épületkiemelés, amire az új Ptk. ad lehetőséget. Ez azt jelenti, hogy a földterület és a rajta álló épület vagy épületek külön ingatlanként kerülnek nyilvántartásba. Ennek köszöngetően a tulajdoni lapon lakóház szerepel majd.

A közös telken álló egyes épületek ebben az esetben önálló ingatlanként saját tulajdoni lapon, lakóházként kerülnek nyilvántartásra, a tulajdonosok pedig használati joggal rendelkeznek a közös, ugyancsak külön tulajdoni lappal rendelkező telken.

Van még egy csavar, ami tovább bonyolítja a helyzetet

Egy dolog a tulajdoni lap, az ugyanis a családok otthonteremtését támogató kedvezményes CSOK Plusz hitelprogramról szóló 518/2023. (XI. 30.) Korm. rendelet maga is definiálja a lakás és az egylakásos lakóház fogalmát, ami nem minden esetben egyezik a tulajdoni lap tartalmával.

Egylakásos lakóépület: a tulajdoni formájától függetlenül olyan a) szabadon álló, oldalhatáron álló, zártsorú beépítési móddal vagy a telken meglévő épülethez csatlakozó módon épített egy lakást magába foglaló lakóépület, amely önálló tető- és épületszerkezettel és a terepszintről közvetlen bejárattal rendelkezik, vagy b) ikerház, sorház vagy láncház, amelyben a családi otthonteremtési kedvezménnyel érintett lakás önálló tető- és épületszerkezettel és a terepszintről közvetlen bejárattal rendelkezik.

Ez azt jelenti, hogy akár egy társasházzá nyilvánított, saját tulajdoni lappal rendelkező lakás is lehet egylakásos lakóépület, amennyiben például a terepszintről saját bejárattal rendelkezik, valamint önálló tető- és épületszerkezete van.

Kérdés ugyanakkor, hogy a bankok végül a tulajdoni lap, vagy a CSOK Plusz rendelet alapján határozzák majd meg, hogy egy ingatlan lakás vagy lakóház? Nagy ezzel kapcsolatban a bizonytalanság, pedig a CSOK Plusz kapcsán is felmerült már a probléma. Csak itt nem a maximális vételár miatt volt lényeges, hogy lakás vagy ház egy ingatlan, hanem az elvárt minimális alapterület miatt.

Mindenesetre, amíg nem tisztázódik a helyzet, addig életveszélyes hamarjában lefoglalózni egy 100 millió forint feletti vételárú ingatlant, ahol kérdéses, hogy végül lakásként vagy házként számolnak vele a bankok. Persze jó esély van arra, hogy a bankok végül a CSOK Pluszhoz hasonlóan, a rendeletben található definíció alapján döntenek majd, ám az óvatosság nem árt.

Még akkor is érdemes kivárni, ha valaki attól tart, hogy szeptemberben ugrásszerűen megemelkedhetnek esetleg az árak. Amennyiben ugyanis a vevő végül nem kapja meg rá az Otthon Start hitelt, emiatt pedig meghiúsul a szerződéskötés, akkor akár el is veszítheti a kifizetett foglaló összegét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss