Gazdaság
FOREO: fejlődés krízis alatt
Szépségipari trendek, változó fogyasztói szokások – első kézből
A FOREO 2013-as indulása óta világszerte több millió lelkes hívet szerzett a szónikus működés elvét az újszerű designnal kombináló termékeivel. Az arcápolási és szájhigiéniai eszközökre specializálódott svéd márka kelet-európai piacokért felelős vezérigazgatója, Vladimir Cuturilo avat be a FOREO sikerének alappilléreibe, sőt abba is betekintés nyerhetünk, hogy miképpen tudott a svéd szépségipari óriás alkalmazkodni a jelenlegi, nehéz időszak kihívásaihoz.
Világossá vált, hogy a világjárvány idején gyakrabban használtunk kozmetikai termékeket, ez a tendencia a FOREO-ra is hatással volt:
A FOREO a kezdet kezdetétől az online értékesítésre helyezte a fő hangsúlyt, és az imázsépítést is online eszközökkel végezte, ezért a koronavírus-járvány nem volt negatív hatással az értékesítési eredményeinkre – mondja Vladimir Cuturilo. – Számunkra az internet a természetes közeg. Az is előnyünkre szolgált, hogy az általunk kínált eszközök pontosan illeszkedtek vevőink igényeihez. A FOREO készülékeinek köszönhetően otthonukból érhették el az ápolt bőrhöz és jó közérzethez szükséges profi kezeléseket. Ez pedig arra ösztönöz bennünket, hogy tovább menjünk a megkezdett úton.
A FOREO azt is tapasztalta, hogy a karantén hatására teljesen megváltoztak az emberek testápolási szokásai. Mivel a járvány idején nem járhattak kozmetikushoz, ahol megkaphatták volna a szokásos kezeléseket, kénytelenek voltak otthon, szó szerint a saját kezükbe venni a dolgokat.
A vásárlók ma jobban megfontolják, hogy mire adják ki a pénzüket, sokkal kevesebbet is költenek, de inkább a jobb minőségű termékeket választják. A mi arcápolási eszközeinket, például a LUNA-t, az UFO-t és az IRIS-t a bőrük egészségébe és jól-ápoltságába történő befektetésnek tekintik
– folytatja Cuturilo.
Vladimir Cuturilo elmondása szerint a FOREO jelenleg legnépszerűbb terméke az UFO, vagyis a világ első okos arcmaszk-készüléke, mely a felhasználó okostelefonjáról vezérelhető LED fényterápiának, krio,- és termoterápiának, valamint a T-Sonic™ pulzálásnak köszönhetően a vásárlók otthonában teszi elérhetővé a profi kozmetikai kezeléseket. Ez az innovatív eszköz azóta örvend hatalmas népszerűségnek, hogy 2018-ban először bemutatták be a CES nemzetközi technológiai vásáron. Azóta a cég bestseller terméke.
A válság hatással volt a vásárlók nemek szerinti megoszlására is. A FOREO vásárlók között hagyományosan jóval nagyobb arányban vannak jelen a hölgyek, de az elmúlt időszakban hirtelen megugrott a férfi vevők száma is. – A növekvő érdeklődés annak köszönhető, hogy az urak tőlünk várták a megoldást addig is, amíg a járvány miatt zárva tartottak a barber shopok és szakállápoló szalonok – fejti ki bővebben a vezérigazgató.
– Ezt jól illusztrálja, hogy a FOREO weboldalán az elmúlt három hónapban 38 százalékkal nőtt a férfiaknak szánt, otthoni szépségápolási megoldásokat kínáló készülékeink forgalma. A két legnépszerűbb termékünk a férfiaknak szánt LUNA 2 arctisztító és az UFO okos arcmaszk-készülék. Ami az üzletmenetet illeti, megőriztük erős piaci pozíciónkat és sikerült új vásárlókat bevonzanunk, akik spa élményre, vagy éppen professzionális kezelésre vágytak, mindezt az otthonuk kényelméből. Sikerünket mi sem bizonyítja jobban, mint a férfiak részéről megnyilvánult, váratlanul nagy érdeklődés.
Hogyan változott a szépségipar egésze?
Idővel egyre többen kezdenek érdeklődni a bőrápolás iránt, és gondosan mérlegelik, hogy mivel egészítsék ki a szokásos napi szépségápolási rutinjukat. A FOREO vevői komolyan foglalkoznak ezekkel a kérdésekkel, gondosan választják ki az összetevőket, és egyre többet szeretnének tudni azok minőségéről is. – Az ár kevésbé játszik fontos szerepet, mint régebben, de a dolog technológiai oldala rendkívül népszerű, főleg a fiatalok körében – az UFO termékcsalád vonatkozásában például a legtöbben a LED-ekkel kapcsolatban tesznek fel kérdéseket, és a visszajelzések nagyon pozitívak.
„Minden új termékünk kedvező fogadtatásra talál, mind a technológiai ipar, mind a szépségápolás területén. A siker kulcsa nem egyszerűen a futurisztikus formaterv, hanem az emberi tényező is. Folyamatosan keressük a szépségápolási piacra friss szemmel tekintő, pozitív energiát sugárzó és a fejlődési lehetőségeket kereső új munkatársakat, nem csupán a márka, hanem csapatunk számára is. Tudjuk, hogy termékeink egyre fiatalabb vásárlókat vonzanak, akik imádják a különböző kütyüket. Ezért is dolgozunk folyamatosan a termékportfóliónk továbbfejlesztésén, amit jól példáznak az új generációs LUNA 3 és UFO 2 készülékeink”
– avat be a vezérigazgató a trendekbe.
A FOREO számos arctisztító és masszírozó készüléket kínál. A vezérigazgató most először ad információt az új termékekkel kapcsolatban: a férfiaknak szánt, alapos bőrtisztítást és masszírozást kínáló LUNA 3 szeptembertől lesz kapható, októberben pedig egy minden tekintetben új termékkel áll majd elő a FOREO.
– Olyan készülékkel jelentkezünk majd, mely a legmodernebb T-Sonic™ mikroáram- és pulzációs technológiának köszönhetően az arc és a nyak több mint 65 izmának átmozgatására lesz képes. Ilyen fejlett, bőrfeszesség-javító kezeléshez eddig csak a profi kozmetikai szalonokban juthattunk hozzá, de mostantól otthon, magunk is elvégezhetjük majd. A készülék mobil applikációhoz csatlakoztatható, így használata teljesen személyre szabható lesz. Azt gondolom, kellemes meglepetést szerez majd vevőinknek
– mondja a cégvezető.
Ami a közeljövőt illeti, a FOREO hisz a termékportfóliója folyamatos tovább fejlesztésében és az új technológiai megoldások bevezetésében. A márka több országban keresi jelenleg is üzleti partnereit, hogy egy új brandet hozzon létre a tápláló kozmetikumok területén. A FOREO természetes alapú étrend-kiegészítők összeállításán is dolgozik, melyek kedvezően befolyásolják a bőr külső megjelenését és állapotát, és melyek használata ugyancsak személyre szabható lesz mobil-alkalmazás segítségével.
És hogyan látja a FOREO a jövőt?
A jövő elsősorban kreativitással és innovációval hozható el a jelenbe. Olyan megoldások ezek, melyek nem csupán kielégítik a vásárlók egyre növekvő igényeit, hanem teljesen új szépségápolási szokásokat is teremtenek.
– Ennek a megközelítési módnak köszönhetően a 2 fős, svéd startupból mára egy globális, több mint 3000 főt foglalkoztató branddé nőttük ki magunkat. Az elmúlt 7 év során a különböző földrészeken 20 millió olyan készüléket adtunk el, amelyek segítenek a bőrápolásban és gondoskodnak az emberek kellemes közérzetéről
– foglalja össze a lényeget Vladimir Cuturilo.
A FOREO termékei a www.foreo.com oldalon elérhetőek.
Ajánljuk még
-
Biohackingtől a kibernetikus implantátumokig
-
Új vállalatirányítási szemlélet hódít: így készítheted fel a cégedet az AI-korszakra
-
Toyota bZ4X: egy lépéssel közelebb az elektromos jövő
-
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
-
Nem ígérkezik könnyűnek a jövő a vetőmagszektor számára
-
Jövő a gyógyszergyártásban
Gazdaság
Az ingatlanpiacon csak most kezdődik az áremelkedés
Élénkülő hitelkereslet előzi meg az ingatlanpiaci drágulást
Hetente látnak nyilvánosságot bankok és és ingatlanpiaci szereplők elemzései a négyzetméter árak emelkedéséről. A KSH adatai enyhe drágulást mutatnak, Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa azonban úgy véli: még az áremelkedés előttünk áll.
Nem emelkedés, normalizálódás
Az ingatlanpiac most tér vissza a 2022-es év eleji szinthez, ha a forgalmat vizsgáljuk, a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján. Ez az egyik oka, hogy Gadanecz Zoltán azt hangsúlyozta, hogy amit jelenleg emelkedésnek érzékelünk, az valójában visszarendeződés csupán. Visszatartott vásárlás van – jelentette ki a GDN Ingatlanhálózat szakmai vezetője – emellett pedig az eladói oldalon sokan attól félnek, ha most dobják piacra ingatlanjukat, elkótyavetyélik azt. De már látjuk, hogy kezd visszatérni a vásárlók bizalma. Egykori mentorom azt mondta, hogy a piacot két dolog hajtja: a hitel és az optimizmus. Ez az első pillér már erősödik, a GDN Ingatlanhálózat hitelezési partnere, a GV Hitelközpont a lakáskölcsönre jelentkezők számának növekedéséről számol be. Ez azt mutatja, hogy meg fog indulni a kereslet.
A jövő év hoz emelkedést
A kereslet élénkülése pedig megmozdítja a piacot, így akik kivártak cselekedni fognak. Erre számít a piaci trendek alapján a szakember. Gadanecz Zoltán úgy látja, hogy a visszarendeződés nem fog megállni a 2022-es szinten, hanem jövő évben, számításai szerint 2025 közepétől, egy valódi emelkedés is megfigyelhető lesz, ha a mostani trendek folytatódnak.
A panelek ára mindig jól jelzi merre halad a piac, a GDN Ingatlanhálózat alapító- tulajdonosa szerint, aki tervezni akar ezen a területen, annak ezt az indikátort is érdemes szem előtt tartania. Persze nemcsak a panelek árát érdemes figyelni, ha valaki befektetni akar, az újépítésű lakásoknál is jól járhat, aki szemfüles.
Az újépítésűek helyzete
A beruházóknál prompt árazás van – osztotta meg tapasztalatait Gadanecz Zoltán. Ez azt jelenti, hogy az építés finanszírozásának biztosítása miatt akár jelentős, 10-20 százalékos, kedvezményeket is adnak az építők a lakásvásárlóknak. Ezért a négyzetméterárak jelentősen csökkenhetnek egy-egy egyedi esetben, ami a vásárlóknak komoly előny, ugyanakkor nem egy stabil dolog, hiszen a szükség viszi rá az eladót és nem a piac helyzete. Sok építőipari cég számolt be az idén csökkenő megrendelésekről, egyes ágazatokban nem volt ritka a 40 százalék körüli visszaesés sem, de ennek már vége. Most minden szereplő fellendülést tapasztal, pozitívan tekint a jövőbe, ennek alapján a valódi drágulást a GDN Ingatlanhálózat vezetője jövő nyárra várja az ingatlanárak meglódulását.
Nem mindegy hol
Természetesen a drágulás mértéke eltérő az ország különböző területein. Budapest mellett egyre több olyan város van az országban, ahol élénkül a gazdaság, új termelő üzemek létesülnek. Az ilyen településeken a munkalehetőség megjelenése mindig húzza maga után az ingatlanárakat. Aki tehát befektetési céllal szeretne most vásárolni, annak érdemes ilyen településen lakást vagy házat venni. Gadanecz Zoltán Nagykanizsa és Kecskemét példáját említette, ahol a meginduló érdeklődés hajtja fel az árakat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Lejár a díjemelési stop: a bankok a lakosságnál is áthárítják az illetékemelést
A kormány december végéig tiltotta meg a bankoknak, hogy az augusztusi tranzakciós illetékemelést díjaikban kompenzálják.
Januártól komolyan emelkednek majd az átutalási és készpénzfelvételi költségek – az első fecske Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint az OTP, tudtuk meg a most közzétett hirdetmények szerint.
A kormány tranzakciós illeték emelésről szóló döntése szerint idén augusztus elsejétől a korábbi 0,3 százalék helyett 0,45 százalékos tranzakciós illeték terheli az átutalásokat és 0,6 százalék helyett 0,9 százalék az illeték a készpénzfelvételi tranzakciók után. A szabályozó arról rendelkezett, hogy a bevezetett új, magasabb összegű tranzakciós illetéket a pénzintézetek a lakossági ügyfelekre nem terhelhetik át. Ennek garantálására a kormány 2024. december 31-ig díjemelési stopot vezetett be a bankoknál.
Lejár az emelési stop
Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint miután a kormányzat eddig nem jelezte a díjemelési stop meghosszabbításának szándékát, ezért a pénzintézetek a következő napokban közzétehetik azokat a díjemeléseket, amelyeket 2025 elejétől szeretnének meglépni azért, hogy kompenzálják az illetékemelés költségeit. Erre a szakember szerint azért van szükség, mert a bankrendszerre vonatkozó szabályok szerint a lakossági ügyfelek esetében a bankoknak 60 nappal az ügyfélre nézve kedvezőtlen változás bevezetése előtt hirdetményben tájékoztatniuk kell őket arról, milyen díjtételeket kívánnak az ügyfelek kárára megemelni.
Az OTP megkezdte
A BiztosDöntés.hu szakértője szerint az első lépést az OTP Bank már megtette. A hosszú hétvégén megjelent új hirdetménye szerint a lakossági bankszámlák esetében a tranzakciós díj emelésének megfelelő mértékű, 0,15 bázispontos díjemelésre kerül sor január elsejétől az átutalásoknál.
Így bankon belül, más ügyfél számlájára a korábbi 0,3%, helyett 0,45%, bankon kívül pedig 0,35% helyett 0,5%-os díjat alkalmaz majd a pénzintézet a legtöbb számlacsomagjánál. A díj felszámítása az átutalás összegétől független, holott az illetékszabály a korábbi 20 ezer forint helyett immár 50 ezer forintban határozta meg azt az összeget, ameddig a lakossági utalások illetékmentesek lehetnek.
Az OTP Bank a korábbi maximális díjmértékeket is jelentősen megemelte. Egy bankon kívülre indított forint átutalás esetében az eddigi 14 522 forint helyett 25 000 forint lesz a maximum. Ez azt jelenti, hogy míg idén egy 5 millió forintos vagy afölötti utalásnál a maximum díjat kell fizetnünk – azaz 14 522 forintot -, addig januártól ugyanerre az összegre 25 000 forint lesz a díj utalásonként. Gergely Péter ezzel kapcsolatban arra emlékeztet, hogy ez a limitemelés is a szabályozás változásával függ össze: a tranzakciós illeték maximum összegét a jogszabály emelte fel 10-ről 20 ezer forintra.
A BiztosDöntés.hu szakértője arról is beszélt, hogy az OTP a készpénzfelvétel díját is megemeli. Belföldön saját ATM-ből a korábbi 159 ft + 1,49%-os díj helyett 159 ft + 1,79%-os díjat kér el a pénzintézet. Az OTP ügyfelek idegen ATM-ből belföldön a korábbi 1 581 ft + 0,6% helyett 1 581 ft + 0,9%-os díjat kell fizessenek január elsejétől.
Azonban nemcsak a belföldi, hanem a külföldi kártyás készpénzfelvételek díját is megemeli a bank. Így a bankcsoport által üzemeltetett külföldi ATM-ekből januártól a korábbi 3,68 euró + 0,6% helyett 3,68 euró + 0,9%-os díjért lehet majd pénzt felvenni.
Az EU-ban lévő automatákból felvett euróért a korábbi 1 581 ft + 0,6% helyett 1 581 ft + 0,9%-ba kerül majd a pénzfelvétel. Míg a más valutában felvett összegek után a korábbi 7,36 euró + 1,82%-os díj 7,36 euró + 2,12%-ra emelkedik.
Most emelnek majd, de tavasszal újabb drágítás jöhet
Gergely Péter szerint szinte bizonyos, hogy az OTP példáját a többi bank is követni fogja, így januártól díjemelési hullámra lehet számítani. Ráadásul – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu szakértője – tavasszal további díjemelés jöhet, hiszen a jogszabály a bankoknak lehetővé teszi, hogy díjaikat az előző évi infláció mértékével emeljék. Ennek nyomán várhatóan további 4,5 százalékkal emelkedhetnek áprilistól azok a banki díjak is – például a számlavezetési költségek -, amelyek nincsenek összefüggésben a tranzakciós illetékkel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Mosás után is marad a ruháinkban mérgező biszfenol tartalom
A Tudatos Vásárlók Egyesülete a fehérneműkben található káros vegyianyag tartalom kapcsán annak járt utána, mosással csökken-e a mérgező anyagok mennyisége a textilekben.
Ha kevesebb lesz is a biszfenolok mennyisége, még mindig hatérérték felett marad, ez derül ki a friss vizsgálatból. Tippek, hogy hogyan kerüljük el a hormonkárosító kemikáliákat.
A biszfenol vegyületcsalád az egyik legnagyobb mennyiségben gyártott vegyszer a világon. Leggyakrabban polikarbonát műanyagok összetevőiként használják, de színtartósítóként is jelen van a textíliákban, ruhákban, alsóneműkben. A legismertebb biszfenol vegyület a biszfenol A, vagyis BPA. Mivel ennek hormonkárosító és egészségkárosító hatása már ismert és bizonyított, ezért bizonyos termékekben korlátozták, illetve betiltották a használatát az Európai Unióban és a világ más részein is (cumisüvegek, gyermekeknek szánt tárgyak és játékok, hőpapírok, élelmiszercsomagolás). Azonban az ipar más biszfenol vegyületeket kezdett el használni a biszfenol A helyett. Ilyen többek között a biszfenol S és a biszfenol F, amelyekre jelenleg nincsen tiltás, pedig ezekről is bebizonyosodott, hogy már egész kis dózisban felborítják a hormonrendszert.
Biszfenolok a textilekben
A biszfenolokat színrögzítőként is alkalmazzák a textíliákban. Világszerte a műszálas poliamid textilek 80%-a színtartósító kezelést kap és ugyanígy vegyi segédanyagokat használnak például a spandexhez és az elasztánhoz is. Ezek a színtartósító keverékek tartalmaznak biszfenol S-t és biszfenol F-et, melyek a termékekben maradványként elkerülhetetlenül jelen vannak.
Ezt mérte a Tudatos Vásárlók Egyesülete tesztje, mely sokkoló eredményeket hozott. A vizsgált mintában minden harmadik bugyiban megtalálható volt ez a káros vegyszer, és minden tizedik alsónemű tartalmazott az egészségre káros mennyiségben biszfenolokat. Az egyesület szakemberei ezért arra voltak kíváncsiak, mi történik a mérgező anyagokkal mosás után.
Ki lehet-e mosni a ruhából a mérgező vegyszereket?
“Nagyon fontos, hogy ismerjük az olyan termékek biszfenol tartalmát, amelyekkel egész nap érintkezik a bőrünk, emiatt könnyen átkerülhetnek belőlük a szervezetünkbe a káros anyagok”
– mondja Dénes Júlia, a Tudatos Vásárlók Egyesülete vegyész szakembere.
„Érdemes tudni, mosás során változnak-e a gyártási értékek.”
A mosásra és az ezt követő újabb biszfenol koncentráció mérésre azokat a termékeket választották ki, amelyekben a legtöbb biszfenolt mutatták ki az első vizsgálat során. Normál háztartási mosógéppel, kereskedelmi forgalomban kapható, színes ruhákhoz való mosószerrel mostak. Olyan programot és beállításokat használtak a laboratóriumi szakértők, amelyet a gyártó a termék címkéjén ajánl. A termékeket egyszer mosták ki, majd újra mintát vettek, és megmérték a biszfenol vegyületek koncentrációját.
A mosás utáni mérési eredmények azt mutatják, hogy a biszfenolok összes mennyisége megközelítőleg 75%-kal csökkent. Azonban, ha az egyes mintákat külön-külön vizsgáljuk, a kép összetettebb. Míg egyes alsóneműkben a biszfenolok mennyisége akár 90%-kal is csökkent, addig 4 mintában több biszfenolt sikerült kimutatni mosás után, mint mosás előtt! „Ez a jelenség azzal magyarázható, hogy a mosás során például a műszálas gumis derékrészben jobban koncentrálódó biszfenolok átszivárognak a bugyi másik részeibe, sőt akár egyik fehérneműből a másikba” – mondja Dénes Júlia.
Minden megvizsgált mintára igaz, hogy a mosás után is az ajánlott egészségügyi határérték feletti biszfenolt mennyiséget tartalmazott. Tehát, bár a fehérneműkben a biszfenolok mennyisége általában jelentősen csökkent, a kiindulási értékek olyan magasak voltak, hogy mosás után minden termékben még mindig több, mint 0,8 mg/kg biszfenol volt.
Ráadásul a mosással a biszfenolok elkerülhetetlenül a szennyvízbe kerülnek, ha a szennyvíztisztítás során nem lehetséges teljesen eltávolítani őket, akkor pedig a környezetbe.
Tippek a biszfenolok elkerülésére
A cél elkerülni vagy legalább a lehető legkisebbre csökkenteni a szervezetünkbe bekerülő hormonkárosító anyagok mennyiségét. Azok együttes hatása – a koktélhatás – akár magasabb is lehet, mint az egyes összetevők hatásainak összege. A Tudatos Vásárlók Egyesülete egyszerűen betartható javaslatai egészségünk szempontjából hosszútávon minőségi javulást jelenthetnek. Fogyasztóként próbáljunk meg jobban odafigyelni arra, hogy mit vásárolunk és használunk. A mindennapi szokások apró változtatásai csökkenthetik a hormonkárosító anyagoknak való kitettséget.
- Fogyasszunk minél kevesebb konzervet. Ha mindenképpen tartós élelmiszert kell beszerezni, válasszuk inkább a fagyasztott zöldségeket és ételeket vagy üveges konzerveket, illetve a dobozos változatot.
- Vásároljunk műanyag csomagolás nélküli élelmiszereket. Kerüljük a zsíros ételek műanyag edényekben való tárolását, főzését vagy mikrózását és inkább használjunk üveg- vagy kerámiaedényeket.
- Friss vízzel töltsük meg a vizes palackokat, és ne igyunk olyan vizet, amely napok óta a palackban áll.
- Kisgyermekeknek csak olyan tárgyakat adjunk a kezébe, amelyeket szabad a szájukba venni. Lehetőleg kerüljük el, hogy gyermek műanyag tárgyakat rágjanak, illetve csak olyan tárgyakat adjunk a kezükbe, amelyeket az ő korosztályuknak szánt a gyártó.
- Válasszunk illatanyagmentes krémeket, tisztítószereket és mosószereket. Ne vegyünk a gyerekeknek sem illatosított termékeket, mivel az illatanyag potenciálisan több száz vegyi összetevő keverékét jelenti.
Használat előtt mossuk ki a textíliákat és viseljünk pamutot!
A mosással jelentősen csökkenthetjük a biszfenol koncentrációt a ruhaneműkben, ezért használat előtt feltétlen mossuk ki a textíliákat. A szintetikus ruha és fehérnemű, mint látjuk, gyakran erősen szennyezett problémás biszfenolokkal. Mindegy, hogy drága márkás árukról van szó szaküzletekből, vagy olcsó vagy internetről rendelt textilekről. A pamutból készült termékek viszont gyakran vegyszermentesek vagy lényegesen kevésbé szennyezettek, keressük ezeket a boltokban! A műszálas gyermek fehérneműk is biszfenolokkal szennyezettek. A biszfenolok átjutnak a ruházatból az izzadtságba, és a bőrön keresztül a szervezetbe. Ezért a lehető leghosszabb ideig vásároljunk pamut alsóneműt gyermekeinknek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Pénztári megtakarítás lakáscélra? Egészségpénztárból már most is lehetséges!
Stabilan magas a fővárosi új építésű lakások négyzetméterára
A TheVR Mekis kedvencét kóstolhatják meg a rajongók a hazai McDonald’s-ban
Megváltozik a gazdálkodás, így hat a magyar mezőgazdaságra a klímaváltozás
Virágzik a használt termékek piaca
Már Magyarországon is kapható a HONOR Magic V3
Miről ismerhető fel az árvízkárosult autó?
A FirstPak az ABB-vel együttműködésben javítja fenntarthatóságát
A Honda bemutatja a Honda 0 Series modellek új generációs technológiáit
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Kapcsolódó cikkek
Technokrata.hu
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Negyedmillió forintot dobnának a felvevők után, mégis alig kell a Babaváró
A világon elsőként életképes magokat teremtek a MATE holdtalajban elültetett mustárnövények
VIVO okostelefonok és Cyber hetek a Yettelnél
A mesterséges intelligencia fejlesztések kétharmada kudarcot vall
Eleshet a nyugdíjpénztár lakáscélú felhasználásának lehetőségétől, ha erre nem gondol
Egekben a retró autók ára
A Samsung új szintre emeli okostévé biztonságát a FIPS 140-3 adatvédelmi tanúsítvánnyal
Megújul és új helyszínen lesz a 2025-ös BME Egyetemi Napok
Mihályi Magdolnát választotta a Minősített HR Szolgáltatók Szekció elnökének a VOSZ
Műszaki-Magazin.hu
Fenntarthatóság a kábeliparban – lehetséges?
3 tengelyes megmunkálás újradefiniálva
Szintet lép a Schneider Electric és a Dunaújvárosi Egyetem együttműködése
A fémmegmunkálás új dimenziói – Messer Hegesztés- és Lézertechnológiai Innovációs Fórum novemberben
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Befogórendszer a kis alkatrészek megmunkálásának célirányosítására
Napenergia hasznosítás új utakon – akár napelemes redőnnyel
Még szorosabb Schneider Electric – Alstom együttműködés
Hogyan nyerhetsz fél millió forintos ösztöndíjat?
Sandvik Tools – új generációs esztergacsatlakozók és forgácsolófejek
Ajánljuk
Friss
-
Gazdaság2 hét
Pénztári megtakarítás lakáscélra? Egészségpénztárból már most is lehetséges!
-
Mozgásban6 nap
A Continental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
-
Gazdaság2 hét
FoxPost néven megy tovább a Packeta és FoxPost egyesített cége
-
Gazdaság2 hét
Felborítja a magyar piacot a Temu új konkurenciája?
-
Mozgásban2 hét
Rákacsintott Budapestre, majd táncra perdült a Szabadság-szobor
-
Mozgásban2 hét
Innovatív megoldások a raktárautomatizáláshoz
-
Zöld2 hét
Már a zöldfelület-fenntartók munkáját is az AI segíti
-
Egészség2 hét
Egészségünk és gazdaságunk jövőképe: berobbant a bionika mérnöki tudománya