Connect with us

Gazdaság

FOREO: fejlődés krízis alatt

Szépségipari trendek, változó fogyasztói szokások – első kézből

A FOREO 2013-as indulása óta világszerte több millió lelkes hívet szerzett a szónikus működés elvét az újszerű designnal kombináló termékeivel. Az arcápolási és szájhigiéniai eszközökre specializálódott svéd márka kelet-európai piacokért felelős vezérigazgatója, Vladimir Cuturilo avat be a FOREO sikerének alappilléreibe, sőt abba is betekintés nyerhetünk, hogy miképpen tudott a svéd szépségipari óriás alkalmazkodni a jelenlegi, nehéz időszak kihívásaihoz.

Világossá vált, hogy a világjárvány idején gyakrabban használtunk kozmetikai termékeket, ez a tendencia a FOREO-ra is hatással volt:

A FOREO a kezdet kezdetétől az online értékesítésre helyezte a fő hangsúlyt, és az imázsépítést is online eszközökkel végezte, ezért a koronavírus-járvány nem volt negatív hatással az értékesítési eredményeinkre – mondja Vladimir Cuturilo. – Számunkra az internet a természetes közeg. Az is előnyünkre szolgált, hogy az általunk kínált eszközök pontosan illeszkedtek vevőink igényeihez. A FOREO készülékeinek köszönhetően otthonukból érhették el az ápolt bőrhöz és jó közérzethez szükséges profi kezeléseket. Ez pedig arra ösztönöz bennünket, hogy tovább menjünk a megkezdett úton.

A FOREO azt is tapasztalta, hogy a karantén hatására teljesen megváltoztak az emberek testápolási szokásai. Mivel a járvány idején nem járhattak kozmetikushoz, ahol megkaphatták volna a szokásos kezeléseket, kénytelenek voltak otthon, szó szerint a saját kezükbe venni a dolgokat.

A vásárlók ma jobban megfontolják, hogy mire adják ki a pénzüket, sokkal kevesebbet is költenek, de inkább a jobb minőségű termékeket választják. A mi arcápolási eszközeinket, például a LUNA-t, az UFO-t és az IRIS-t a bőrük egészségébe és jól-ápoltságába történő befektetésnek tekintik

– folytatja Cuturilo.

Vladimir Cuturilo elmondása szerint a FOREO jelenleg legnépszerűbb terméke az UFO, vagyis a világ első okos arcmaszk-készüléke, mely a felhasználó okostelefonjáról vezérelhető LED fényterápiának, krio,- és termoterápiának, valamint a T-Sonic™ pulzálásnak köszönhetően a vásárlók otthonában teszi elérhetővé a profi kozmetikai kezeléseket. Ez az innovatív eszköz azóta örvend hatalmas népszerűségnek, hogy 2018-ban először bemutatták be a CES nemzetközi technológiai vásáron. Azóta a cég bestseller terméke.

A válság hatással volt a vásárlók nemek szerinti megoszlására is. A FOREO vásárlók között hagyományosan jóval nagyobb arányban vannak jelen a hölgyek, de az elmúlt időszakban hirtelen megugrott a férfi vevők száma is. – A növekvő érdeklődés annak köszönhető, hogy az urak tőlünk várták a megoldást addig is, amíg a járvány miatt zárva tartottak a barber shopok és szakállápoló szalonok – fejti ki bővebben a vezérigazgató.

Ezt jól illusztrálja, hogy a FOREO weboldalán az elmúlt három hónapban 38 százalékkal nőtt a férfiaknak szánt, otthoni szépségápolási megoldásokat kínáló készülékeink forgalma. A két legnépszerűbb termékünk a férfiaknak szánt LUNA 2 arctisztító és az UFO okos arcmaszk-készülék. Ami az üzletmenetet illeti, megőriztük erős piaci pozíciónkat és sikerült új vásárlókat bevonzanunk, akik spa élményre, vagy éppen professzionális kezelésre vágytak, mindezt az otthonuk kényelméből. Sikerünket mi sem bizonyítja jobban, mint a férfiak részéről megnyilvánult, váratlanul nagy érdeklődés.

Hogyan változott a szépségipar egésze?

Idővel egyre többen kezdenek érdeklődni a bőrápolás iránt, és gondosan mérlegelik, hogy mivel egészítsék ki a szokásos napi szépségápolási rutinjukat. A FOREO vevői komolyan foglalkoznak ezekkel a kérdésekkel, gondosan választják ki az összetevőket, és egyre többet szeretnének tudni azok minőségéről is. – Az ár kevésbé játszik fontos szerepet, mint régebben, de a dolog technológiai oldala rendkívül népszerű, főleg a fiatalok körében – az UFO termékcsalád vonatkozásában például a legtöbben a LED-ekkel kapcsolatban tesznek fel kérdéseket, és a visszajelzések nagyon pozitívak.

„Minden új termékünk kedvező fogadtatásra talál, mind a technológiai ipar, mind a szépségápolás területén. A siker kulcsa nem egyszerűen a futurisztikus formaterv, hanem az emberi tényező is. Folyamatosan keressük a szépségápolási piacra friss szemmel tekintő, pozitív energiát sugárzó és a fejlődési lehetőségeket kereső új munkatársakat, nem csupán a márka, hanem csapatunk számára is. Tudjuk, hogy termékeink egyre fiatalabb vásárlókat vonzanak, akik imádják a különböző kütyüket. Ezért is dolgozunk folyamatosan a termékportfóliónk továbbfejlesztésén, amit jól példáznak az új generációs LUNA 3 és UFO 2 készülékeink”

avat be a vezérigazgató a trendekbe.

A FOREO számos arctisztító és masszírozó készüléket kínál. A vezérigazgató most először ad információt az új termékekkel kapcsolatban: a férfiaknak szánt, alapos bőrtisztítást és masszírozást kínáló LUNA 3 szeptembertől lesz kapható, októberben pedig egy minden tekintetben új termékkel áll majd elő a FOREO.

Olyan készülékkel jelentkezünk majd, mely a legmodernebb T-Sonic™ mikroáram- és pulzációs technológiának köszönhetően az arc és a nyak több mint 65 izmának átmozgatására lesz képes. Ilyen fejlett, bőrfeszesség-javító kezeléshez eddig csak a profi kozmetikai szalonokban juthattunk hozzá, de mostantól otthon, magunk is elvégezhetjük majd. A készülék mobil applikációhoz csatlakoztatható, így használata teljesen személyre szabható lesz. Azt gondolom, kellemes meglepetést szerez majd vevőinknek

mondja a cégvezető.

Ami a közeljövőt illeti, a FOREO hisz a termékportfóliója folyamatos tovább fejlesztésében és az új technológiai megoldások bevezetésében. A márka több országban keresi jelenleg is üzleti partnereit, hogy egy új brandet hozzon létre a tápláló kozmetikumok területén. A FOREO természetes alapú étrend-kiegészítők összeállításán is dolgozik, melyek kedvezően befolyásolják a bőr külső megjelenését és állapotát, és melyek használata ugyancsak személyre szabható lesz mobil-alkalmazás segítségével.

És hogyan látja a FOREO a jövőt?

A jövő elsősorban kreativitással és innovációval hozható el a jelenbe. Olyan megoldások ezek, melyek nem csupán kielégítik a vásárlók egyre növekvő igényeit, hanem teljesen új szépségápolási szokásokat is teremtenek.

Ennek a megközelítési módnak köszönhetően a 2 fős, svéd startupból mára egy globális, több mint 3000 főt foglalkoztató branddé nőttük ki magunkat. Az elmúlt 7 év során a különböző földrészeken 20 millió olyan készüléket adtunk el, amelyek segítenek a bőrápolásban és gondoskodnak az emberek kellemes közérzetéről

– foglalja össze a lényeget Vladimir Cuturilo.

A FOREO termékei a www.foreo.com oldalon elérhetőek.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Ismét nemzetközi elismerésekben részesült az MBH Bank és az MBH Befektetési Bank

Kettős elismerésben részesült az MBH Csoport az Euromoney Awards for Excellence 2025 díjátadón: az MBH Bank a „Magyarország legjobb digitális bankja a KKV-k számára” címet nyerte el a BUPA digitális üzleti platformjával, míg az MBH Befektetési Bank a „Magyarország legjobbja az elemzés területén” díjat hozta el, amellyel a befektetési bank elemzői tevékenységének magas színvonalát díjazták. Az elnyert díjak megerősítik az MBH Bank digitális fejlesztéseinek fontosságát, valamint elismerik a befektetési piacokon végzett elemzői tevékenységének eredményességét.

A bank az egyik elismerést a „Magyarország legjobb digitális bankja a KKV-k számára” kategóriában kapta a BUPA digitális üzleti platformért. A BUPA célja, hogy a vállalkozásokat minden életszakaszában segítse mindennapi pénzügyeikben, valamint, hogy az általános ügymenetet segítő, gyors és innovatív megoldásokat kínáljon a cégeknek, legyen szó akár tanácsadásról, akár számlázási feladatokról. 2024-ben több mint 12 ezer új vállalkozás csatlakozott a platformhoz, így a regisztrált felhasználók száma már meghaladja a 40 ezret. Továbbá a BUPA platform idén mesterséges intelligencia alapú fejlesztést is elérhetővé tett ügyfelei számára, így már AI asszisztens is segíti a vállalatokat a támogatott pályázatok közötti eligazodásban.

„Az MBH Banknál azon dolgozunk, hogy a magyar vállalkozások számára elérhetővé tegyük a legmodernebb, ügyfélközpontú digitális megoldásokat. A BUPA folyamatos fejlesztése, a mesterséges intelligencia-alapú szolgáltatások bevezetése is azt szolgálja, hogy a KKV-k könnyebben eligazodjanak a forráspiacon, és gyorsabban, hatékonyabban valósíthassák meg növekedési terveiket. A most elnyert Euromoney díj számunkra azt jelzi, hogy a nemzetközi színtér is értékeli azokat a konkrét és kézzelfogható megoldásokat, amelyeket a BUPA platform révén kínálunk a hazai vállalkozások számára”

hangsúlyozta Kovásznai Ádám, a BUPA üzletág vezetője.

A bankcsoport emellett elnyerte a „Magyarország legjobbja az elemzés területén” díjat is, amellyel az MBH Befektetési Bank elemzői központjának munkásságát ismerték el. Az MBH Befektetési Bank elemzői az elmúlt időszakban olyan magas színvonalú, digitális megoldásokat is integráló szakmai módszereket dolgoztak ki az eszközosztályok és befektetési alapok értékelésére, amelyek még átfogóbb és megbízhatóbb támogatást nyújtanak az ügyfeleknek. Emellett a befektetési bank elindította a Piaci Pulzus negyedéves befektetési elemzési sorozatát is, valamint rendszeres elemzéseket tesz közzé a kifejezetten a befektetési piacokkal foglalkozó Monitor Blogon, hogy közérthető és naprakész piaci információkkal támogassa a befektetések, illetve a pénzügyi piacok iránt érdeklődőket. Az MBH Befektetési Bank elmúlt 1,5 éves szakmai építkezésének eredményeként a befektetéselemzési terület ma az elemzéseivel már lefedi a Budapesti Értéktőzsde forgalmát adó részvények 90%-át.

„Hiszünk abban, hogy a sikeres befektetési döntések alapja a pontos adatokra, fejlett technológiára és mély elemzői tudásra épülő szolgáltatás. Az MBH Befektetési Banknál azon dolgozunk, hogy ezek a megoldások mindennap elérhetőek legyenek ügyfeleink számára – legyen szó egyéni befektetőkről, vállalkozásokról vagy intézményi partnerekről. Az Euromoney díj számunkra visszaigazolás, hogy szakmai munkánk, elemzői kompetenciáink és ügyfélközpontú megközelítésünk a nemzetközi színtéren is kiemelkedő színvonalat képvisel”

mondta el Vince Péter, az MBH Befektetési Bank Advisory Desk vezetője.

Az Euromoney Awards for Excellence díjátadót évről évre a nemzetközi bankszektor egyik legrangosabb eseményeként tartják számon, a díjak odaítélését széles körű iparági felmérés és szakmai értékelés előzi meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Nagy pofonba futhatnak bele azok az Otthon Start igénylők, akik ezzel nincsenek tisztában

A BiztosDöntés.hu szakértőihez érkező kérdések alapján sokak számára kulcsfontosságú a 10 százalékos önerő lehetősége az Otthon Start hitelnél, ám van ezzel kapcsolatban egy gyakori félreértés.

Ezt ugyanis a többség úgy értelmezi, hogy a lakásvásárláshoz elegendő lesz majd a vételár 10 százaléka, míg a fennmaradó részt lehet majd a 3 százalékos kamatú hitellel finanszírozni. A helyzet azonban nem ilyen egyszerű, és bizony előfordulhat majd, a vételár nem 10, hanem akár 20-30 százalékát is saját forrásból kell előteremteni. Mutatjuk, miért van ez, és miért nem mond ellent a 10 százalékos elvárásnak.

Az Otthon Start hitel nem csak azért előnyös sokak számára, mert az állami támogatásnak köszöngetően mindössze 3%-os fix kamattal igényelhető – miközben a piaci kamatok 6,18 és 7,99% között vannak -, hanem azért is, mert kortól és ingatlantól függően akár 10 százalékos önerővel is hozzá lehet majd jutni. Ez azért nagy szó, mert normál esetben a bankok legalább 20 százalék saját forrás bevonását várják el az adóstól.

Ezzel kapcsolatban azonban van egy gyakori félreértés. A BiztosDöntés.hu szakértői szerint ugyanis sokan úgy értelmezik a 10 százalékos önerőt, hogy elegendő a megvásárolni kívánt ingatlan vételárának 10 százalékát előteremteniük saját forrásból, a fennmaradó részt pedig hitelből finanszírozhatják. Ez azonban hibás elgondolás.

Ezért kellhet több önerő!

A bankok ugyanis egy lakáscélú jelzáloghitel esetében – ilyen az Otthon Start is – nem a vételár 90%-áig hitelezhetnek, hanem az úgynevezett becsült forgalmi érték 90 százalékát adhatják legfeljebb oda. Ez pedig nem feltétlenül azonos a vételárral.

A forgalmi értéket rendszerint a bank által kirendelt független értékbecslő állapítja számos szempont (pl. infrastruktúra, állapot, építőanyag) alapján, de Budapesten, a megyei jogú városokban, a megyeszékhelyeken és a budapesti agglomerációban mind gyakoribb a statisztikai értékbecslés is. (Ilyenkor az ingatlan értékét statisztikai adatok felhasználásával határozzák meg.) Bármelyikről is legyen szó, az értékbecslés során az ingatlan aktuális forgalmi értékét állapítják meg, ami lehet alacsonyabb, vagy akár magasabb is a vételárnál.

Amennyiben a forgalmi érték az alacsonyabb, akkor a vételár 10 százalékánál több önerőre lesz szükség. Például, ha egy 100 millió forintért megvásárolt családi házat az értékbecslő 80 millió forintra értékel, akkor legfeljebb 72 millió forint hitelt adhat a bank (a 80 millió forint 90 százalékát). Ebben az esetben 28 millió forint önerőre lesz szükség, ami a vételár 28 százaléka.

Ha viszont a vevő jó üzletet kötött, és a 100 millió forintért megvásárolt ingatlant 110 millió forintra értékeli az értékbecslő, akkor is legfeljebb a vételár 90 százaléka lehet a hitelösszeg, vagyis 10 millió forintot mindenképpen saját forrásból kell beletennie a vevőnek.

Ha ez nem volna még elég, a bank nem feltétlenül fogja odaadni hitelként a forgalmi érték 90 százalékát sem, ezt ugyanis még csökkentik, így kapják meg az úgynevezett hitelbiztosítéki értéket (HBÉ). Végül pedig ennek a 90 százaléka lehet majd legfeljebb a hitelösszeg. A HBÉ rendszerint 10-30 százalékkal alacsonyabb a forgalmi értéknél, hogy pontosan mennyivel, az függ az ingatlan típusától és elhelyezkedésétől.

A hitelbiztosítéki érték azért alacsonyabb a forgalmi értéknél, mert a bank itt úgy kalkulál, hogy ezen az áron az ingatlan gyorsan, jellemzően három hónapon belül értékesíthető lenne abban az esetben, ha az adós nem fizet, emiatt pedig végül fel kellene mondania a hitelszerződést. Ez persze nem érdeke sem az adósnak, sem a banknak.

Miért lehet ez veszélyes?

Az előre vártnál nagyobb szükséges önerő akkor jelenthet komoly problémát, ha a vevő az ingatlant már lefoglalózta. Amennyiben pedig nem tudja előteremteni a plusz összeget, és végül emiatt eláll a szerződéskötéstől, akkor foglalót az eladó megtarthatja.

A BiztosDöntés.hu szakértői szerint ezért a foglaló kifizetése előtt célszerű megkeresni a finanszírozó bankot, ahol előzetes hitelbírálat és előzetes értékbecslés kérhető. Így előre megtudhatjuk, hogy az igazolt nettó jövedelmünk és az ingatlan értéke alapján mekkora összegű hitelre számíthatunk.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Zsebpénz a banktól? Akár több tízezer forintot is kaphatnak a fiatalok az első bankszámlájuk mellé

Sok bank kínál egyösszegű bónuszokat a gyerek- és diákszámlák nyitása mellé, ráadásul a számla ajánlása után is több tízezer forint járhat – derül ki a BiztosDöntés.hu elemzéséből. Ráadásul a bankszámlák fenntartása jellemzően díjmentes. De mi kell a jó választáshoz és a bónuszok bezsebeléséhez? 

A bankok versenyeznek a fiatalokért, így nem csupán díjmentes számlavezetést, bankkártyát és vonzó digitális újításokat kínálnak, hanem több tízezer forint jóváírást is adnak a számlák mellé.

Két fő típusa van a bónuszoknak: a számlanyitási jóváírás és az ajánlói program.  

Az előbbi lényege, hogy a bank egy előre meghatározott összeget, jellemzően 10-30 ezer forintot jóváír a frissen megnyitott számlán, ha a fiatal teljesít néhány egyszerű feltételt. 

A feltételekben rejlik a lényeg 

A jóváírásnak szinte mindig feltételei vannak. Ezeket a bankok a hirdetményeikben és a kondíciós listáikban részletezik. A leggyakoribb feltételek a következők a BiztosDöntés.hu gyűjtése szerint: 

  • Digitális aktivitás: le kell tölteni és aktiválni kell a bank mobilalkalmazását. 
  • Kártyahasználat: a számlanyitást követő 1-2 hónapban vásárolni kell a bankkártyával egy meghatározott számú alkalommal, és általában azt is meghatározzák, hogy minimum mekkora összegben. Ez jellemzően 1000 forint alkalmanként, így gyorsan összejöhet a feltétel teljesítése. 
  • Rendszeres jövedelem: míg a felnőtt számlacsomagoknál szinte mindig elvárás, hogy rendszeresen, azaz havonta érkezzen bizonyos összegű jóváírás a számlára (például a munkabér), ez nem vonatkozik a gyerek- és diákszámlákra. 18 éves kor felett már a diákszámláknál is találkozhatunk hasonlóval, de jellemzően alacsonyabb összegekkel. 
  • Időkorlát: a feltételeket általában időkorláton belül, például a számlanyitástól számított 30-60 napon belül kell teljesíteni.

Mielőtt diákszámlát nyitna valaki, érdemes átgondolnia, hogy a kért feltételeket a mindennapi pénzügyi szokásaival teljesíteni tudja-e. Ha például valaki alig használ bankkártyát, akkor ne olyan ajánlatot válasszon, ami 10 vásárlást ír elő egy hónapban. 

Ajánlói bónuszok 

A számlanyitási bónuszon felül a legtöbb bank komoly pénzt fizet azért is, ha új ügyfeleket hozunk nekik. Az itt szerezhető jutalom összege gyakran magasabb, mint a nyitási bónuszé, és bankonként eltérő, hogy hány ismerőst lehet meginvitálni.

A feltételek itt is kulcsfontosságúak. A bónusz kifizetéséhez általában nem elég, hogy az ismerős számlát nyit, neki is teljesítenie kell a korábban említett aktivitási feltételeket (app letöltés, kártyás vásárlás stb.). Csak ha ez teljesült, akkor kap ő és az ajánló is jóváírást.  

Mit kínálnak a nagybankok 2025 júniusában? 

Bár az ajánlatok folyamatosan változnak, A BiztosDöntés.hu szakértői szerint a trendek jól láthatók. 

Az OTP Junior számlacsomag esetében, ha a gyermek elmúlt 12 éves, de még nem nagykorú, akkor 20 ezer forint jóváírást kaphat. Ehhez annyit kell tennie, hogy vásárol legalább 5 alkalommal a bankkártyájával, bármilyen összegben, illetve ha elmúlt 14 éves, akkor a számlanyitás után igényel Persely funkciót a mobilappban (12-13 éves kor között ez nem feltétele a jóváírásnak). Mindkettőre a számlaszerződést követő 30 napon belül kell sort keríteni. 

Az OTP Junior bankszámla 0-tól 24 éves korig érhető el. A díjmentes számlavezetés és díjmentes bankkártya mellett a Kedvezményprogramnak és a Persely funkciónak köszönhetően pedig még megtakarítani is tud a fiatal.

  • 14 éves kor felett havi összesen 100 ezer forintig díjmentesek az elektronikus átutalások egy 0 Ft-os számlacsomag-elem beállításával. 
  • Díjmentes az OTP internet- és mobilbank használata.
  • A számlához Push értesítések is beállíthatók. 
  • 16 éves kortól igénybe vehető a jogszabályi díjmentes készpénzfelvétel (havonta az első két alkalom összesen 150 ezer forint összegig díjmentes).  
  • Az OTP Junior Kedvezményprogrammal ezen kívül 5-30 százalékos pénzvisszatérítés jár a bank partnereinél.

Ajánlással akár további jóváírás is szerezhető az OTP Bank Ajánlóprogramjának keretében. 

Az Erste Banknál jelenleg 10 ezer forint jár a 14 év alattiaknak a számlacsomag megnyitásáért, ha a következő hónap végéig legalább egyszer vásárolnak a bankkártyájukkal. 

Ha szülők értékpapírszámlát is nyitnak a gyereknek, és itt rendszeres befektetést indítanak, akkor ezen felül plusz 10 ezer forintot ír jóvá a bank.  14 éves kor felett a diákszámla megnyitásáért 40 ezer forint jóváírás kapható, plusz 40 ezer forint jár az értékpapírszámla-nyitásért, ha teljesülnek a feltételek. 

Ugyancsak 40 ezer forint jóváírás kapható a Gránit Banknál a Gránit Family Junior csomaggal. A csomag szintén díjmentes. A bónusz megszerzéséhez 30 napon belül kell aktiválni a Gránit eBankot, és legalább 5 alkalommal, egyenként legalább 1 000 forintért vásárolni a kártyával. Ha a fiatal elmúlt 18 éves, akkor a Gránit Diákszámlát tudja megnyitni, szintén kedvezményesen és nyitási bónusszal. Itt az ajánlásokért 20 ezer forint jár, amire fél évente 10 alkalommal van lehetőség.

30 ezer forint jóváírást ad a Raiffeisen Bank a Yelloo számlacsomag megnyitása mellé a 14 éven felülieknek. A feltétel itt az, hogy a fiatal a számlanyitást követő harmadik hónap 6. munkanapjáig legalább 5 alkalommal vásároljon a bankkártyájával vásárlásonként minimum 2 ezer forintért.  

Az UniCredit Bank Diákszámlájával 35 ezer forint bónusz jár, ha a gyerek elmúlt 14 éves és internetbanki hozzáférést is igényel a számla mellé, valamint a nyitást követő hónap végéig legalább 5 db tranzakciót (vásárlás, készpénzfelvétel) indít egyenként legalább 1 000 forint értékben. 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss