Gazdaság
Rekordmennyiségű díjjal ismerik el az LG termékeit a 2021-es CES-en
A szakkiállítás bírái az LG OLED TV technológiáját és InstaView hűtőszekrényét a CES legjobb innovációiként emelték ki
A 2021-es CES kiállításon számos díjjal ismeri el az amerikai Szórakoztatóelektronikai Szövetség (Consumer Technology Association, CTA) az LG Electronics (LG) úttórő újításait a technológia és a dizájn terén. A kiállítás legjobb innovációinak járó, legrangosabb Best of Innovation díjat az LG OLED TV technológiája és az LG InstaView Door-in-Door hűtőszekrénye érdemelte ki. A vállalat ezen kívül több tucat — történetének eddigi legtöbb — innovációs díját veszi át a januári, ezúttal virtuális kiállításon.
2021 immár a nyolcadik év, hogy az LG termékeit — többek között az OLED televíziókat, hangprojektorokat, háztartási elektronikai berendezéseket és prémium okostelefonokat — a CES innovációs díjával, azaz a szakkiállításon bemutatott leginnovatívabb termékek hivatalos iparági elismerésével értékelik.
CES Best of Innovation: 2021-ben az LG OLED TV technológiája ismét kiérdemelte a CES legjobb innovációinak járó Best of Innovation díjat, ezúttal a gaming kategóriában. Az OLED tévék kategóriájának vitathatatlan éllovasaként az LG az otthoni szórakozás egyedülálló élményét alkotta meg tökéletes feketével, valósághű színekkel és végtelen kontrasztaránnyal. Az LG háztartási készülékei most először kapnak Best of Innovation díjat: az LG úttörő InstaView Door-in-Door hűtőszekrényének különlegessége, hogy a felhasználók az ajtó kinyitása nélkül nézhetik meg, mi van a hűtőben, így élelmiszereik is tovább frissek maradnak — mindez pedig tökéletes egyensúlyt teremt forma és funkció között. A hűtőszekrénybe a vállalat innovatív hangfelismerési technológiáját is beépítették: ajtaja egyetlen hangparancsra kinyílik, ha a felhasználónak éppen tele van a keze a bevásárolt termékekkel.
Szórakoztató elektronika: 2021-ben különösen figyelemre méltóak lesznek az LG új szórakoztató elektronikai termékei, beleértve az LG OLED, az LG NanoCell és NEXTGEN televíziókat és a TONE Free fülhallgatókat. A díjazott szórakoztató elektronikai termékekről a 2021-es CES-en, januárban oszt majd meg részleteket a gyártó.
Háztartási elektronika: Innovációs díjat érdemelt ki az LG több új háztartási elektronikai berendezése is. Az LG InstaView Door-in-Door hűtőszekrényen túl az egyetlen készülékházba integrált, sokrétű mosási megoldást kínáló WashTower is elismerést kapott. Ez a mosógép hatalmas adag ruhát mos ki, miközben feleannyi helyet foglal el, mint egy hasonló kapacitású készülék. Díjat kapott az LG CordZeroThinQ porszívó, valamint egyéb ruhatisztítási és légtisztító megoldások — például a PuriCare viselhető légtisztító — is, melyeket a CES-en jelent majd be a gyártó.
Mobiltelefonok: A mobiltermékek kategóriájában a legtöbb CES innovációs díjat az úttörő LG WING, a világ első elcsúsztatható kijelzőjű 5G okostelefonja érdemelte ki. A készülék 6,8 hüvelykes, kávamentes P-OLED FullVision kijelzője az óra járásával megegyező irányban, 90 fokkal elforgatható, ezzel a mozdulattal pedig felfed egy második, 3,9 hüvelykes OLED kijelzőt. Az LG Explorer Project első modellje az 5G sebességével kínál lenyűgöző, többképernyős élményt. Az LG VELVET okostelefonja szintén elnyerte a CES 2021 innovációs díját: a 6,8 hüvelykes OLED Cinematic FullVision kijelzővel és sokoldalú kamerákkal felszerelt készülék kimagasló teljesítményt és az 5G előnyeit kivételes áron kínálja.
LG üzleti megoldások: Az LG munkára és játékra is ideális IT üzleti megoldásait is díjazták a 2021-es CES-en. Elismerést kaptak a népszerű UltraGear gaming kijelzők és UltraWide monitorok, az LG gram 17 laptop, valamint a CineBeam 4K lézerprojektor is.
CES Innovation Awards: A CES Innovation Awards program a CTA évente megrendezett versenye, amely 28 termékkategóriában a kiemelkedő tervezési és mérnöki munkával létrehozott fogyasztói technológiai termékeket értékeli. A program minden egyes termékkategóriában a legkiemelkedőbb újdonságokat díjazza. Az iparági szakértőkből álló bírák testületében médiaszakértők, formatervezők, mérnökök kapnak helyet, akik a mérnöki tervezés minősége, az esztétika, a formatervezés, a funkcionalitás és a fogyasztói vonzerő alapján vizsgálják a beadott pályázatokat.
A díjazott termékek teljes listáját az LG a CES-en tartott sajtókonferenciáján, 2021. január 11-én, hazai idő szerint hajnali 2 órakor jelenti be. A konferencia a CES weboldalán lesz követhető. 2021 elején az iparág vezető szereplői és feltörekvő márkái virtuálisan gyűlnek össze január 11. és 14. között, hogy bemutassák úttörő, piacvezető innovációikat. Az első teljesen digitális CES platformot biztosít majd a termékek bemutatására, a globális márkákkal való kapcsolatépítésre és az ipar jövőjének meghatározására, valamint lehetőséget ad a technológiai közösség számára, hogy biztonságosan ossza meg ötleteit és mutassa be azokat a termékeket, amelyek a jövőnket alakítják majd.
Gazdaság
Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják
Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.
A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.
A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.
„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”
– fogalmazott Zala Mihály
A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.
„A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára”
– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.
Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén
2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.
Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.
Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.
„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.
A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.
Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.
A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.
A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.
A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.
A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.
Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban5 nap ago
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
-
Gazdaság2 hét ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Gazdaság1 hét ago
Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete
-
Okoseszközök2 hét ago
TOP 10+1 vezeték nélküli fülhallgató: melyiket érdemes megvenni 2025-ben?
-
Tippek2 hét ago
Schrödinger növénye: nem tudjuk, él-e, amíg ki nem nyitjuk a csomagot
-
Ipar2 hét ago
Nemzetközi díjat nyert a magyar mérnökök digitális tervezése
-
Ipar2 hét ago
Vadonatúj, modern irodába költözött a Lufthansa Systems Hungária Szegeden
-
Gazdaság1 hét ago
Stratégiai partnerséget kötött a 4iG és az IAI a Spacecom adósságrendezésére