Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

Teret hódít az e-mobilitás, de hová érdemes most befektetni?

e-mobilitás emag webinárium

A Deloitte új tanulmánya szerint 2032-től több alternatív meghajtási rendszert helyeznek forgalomba a személygépkocsik piacán, mint tisztán belsőégésű motorokat. Könnyen elképzelhető, hogy ez a fejlődés mit jelent majd az autóipar számára: a belső égésű motorok alkatrészeinek hozzáadott értékű részesedése csökken, és ugyanilyen gyorsan nő az „elektromos” hajtásrészek aránya – köztük számos olyan forgásszimmetrikus alkatrész, amelyekre a gépgyártás specialistái, mint például az EMAG, ezidőtájt pontosan testre szabott gyártási megoldásokat fejlesztenek. Jelenleg egy beszállítói csoport számára teljesen automatizált és hatékony komplett megoldást fejlesztettek ki a rotortengelyek gyártására, valamint a rotor-lemezcsomag nagy pontosságú esztergálására. A rugalmas berendezésekkel a vevő a megmunkálási műveletek széles skáláját tudja lefedni. A felelősök nagyon elégedettek az alkatrészminőséggel és a reprodukálhatósággal.

EMAG gyártósor kifejlesztése a rotortengelyek gyártásához

 

Teljesen megmunkált rotortengely tizenkét fő és különböző másodlagos művelettel. Az egyes gépek és állomások automatizálása és összekapcsolása robotokkal, portálrendszerekkel és az EMAG saját TrackMotion rendszerével történik.


Teret hódít az e-mobilitás

Az e-mobilitás jön, de hová érdemes most befektetni? Ezek az elektromos motoralkatrészek óriási potenciált kínálnak!

Ne hagyja ki az EMAG közelgő webináriumát:

2021. október 13., szerda

10:30 – 11:30 óra (CEST)

Regisztráljon itt:


OP 10 / 20 – Előesztergálás két EMAG VTC 200 típusú gépen – Tökéletes megoldás a csökkentett főidejű 4-tengelyes tengelymegmunkáláshoz.

Az e-motorok növekvő mennyisége kihívás elé állítja a gyártástervezőket: Számos alkalmazási területen új megoldásokat kell kidolgozniuk, amelyekkel az olyan alkatrészek, mint például az e-motorok hajtótengelye, gyorsabban és hatékonyabban – és teljeskörű gyártási rendszerekkel – gyárthatók. Egy új és lenyűgöző példa egy, az e-mobilitáshoz alkatrészeket gyártó német beszállító vállalatnál mutatja meg, hogyan nézhet ki egy ilyen megoldás. A múlt év végén az EMAG egy új megoldást szállított ide. Hogyan jött létre az együttműködés?

„Kapcsolattartó partnereink egy rendkívül rugalmas rendszert kerestek, amely intelligens automatizálási megoldásokat is tartalmaz, hogy a forgórész tengelye körüli számos megmunkálási műveletet le tudják fedni. Ilyen kérdések esetén a vevő már évek óta az EMAG-ra támaszkodik, mert kulcsrakész megoldásokat kínálunk egy kézből, és az EMAG csoport szinte minden megmunkálási technológiát ural” – magyarázza Andreas Bucher, az EMAG Key Account Managere.

OP 40 – Csapágyhelyek indukciós edzése az EMAG eldec MIND L 1000 gépén.

Az együttműködés már nagyon korán elkezdődött: a vevő előzetesen még az alkatrész tervrajzait is megosztotta az EMAG-al, hogy megkönnyítse a későbbi gépészeti tervezést, és lehetővé tegye a minél karcsúbb és megbízhatóbb gyártási folyamatot. A teljes gyártósor kifejlesztése szoros kapcsolaton keresztül történt, amint azt Michael Ihring, az EMAG Systems munkatársa megerősíti:

„Az EMAG-nál mindig az ‘egy arc az ügyfélhez’ elv érvényesül. Egy tapasztalt kapcsolattartó megbeszéli a vevővel a teljes gyártási megoldásra vonatkozó követelményeket – ez például a nem az EMAG-tól származó gépekre is vonatkozik. Mi gondoskodunk tehát a teljes gyártási megoldásról és meghatározzuk annak specifikációit. Az előnyök nyilvánvalóak: a lényegesen kevesebb interfész-egyeztetés lerövidíti a szállítási időt, és egyben kedvezőbb és hatékonyabb összmegoldást eredményez.”

OP 50 – A rotortengelyek belső esztergálása egy VTC 200-as, középhajtású gépen.

A cél elérése tizenkét műveletben

A végeredmény egy lenyűgöző rotortengely megmunkálási folyamat – nem kevesebb, mint tizenkét fő- és különböző másodlagos művelettel. Az egyes gépek és állomások automatizálása és összekapcsolása robotokkal, portálrendszerekkel és az EMAG saját TrackMotion rendszerével történik.

OP 60 – Finom esztergálási és fúrási műveletek hajtott szerszámokkal, VTC 200-as gépen.

Ezt a folyamatot itt részletesen ismertetjük: 

  • Miután a kezelő a nyers alkatrészeket pufferszalagokon betáplálta, az EMAG két VTC 200-as gépén megkezdődik az előesztergálás – tökéletes megoldás a 4 tengelyes tengelymegmunkáláshoz, csökkentett főidőkkel (OP 10/20). Ezt követi a lefúvatási és mérési folyamat. A mérőgép visszajelzést ad az esztergáknak, amelyek automatikusan elvégzik az esetleges korrekciókat.
  • A belső fogazási folyamat (OP 30, formázás) után következik az OP 40-ben a rotortengely csapágyhelyek EMAG eldec MIND L 1000 gépén történő indukciós melegítése és edzése.
  • A következő műveletek, amelyeket az EMAG két VTC 200 MA (OP 50, belső esztergálás) és két VTC 200 (OP 60, furatmegmunkálás) gépén végeznek, szintén érdekesek. Mindkét folyamatot két gépen párhuzamosan végzik a teljesítmény növelése érdekében. A rotortengelyt ezután másodszor is lefúvatják, megmérik, és a jó darabokat DMC kóddal látják el.
  • Az OP 70-ben két összeszerelési folyamat zajlik, egy hüvely és egy fedél összeillesztésével.
  • Egy utolsó esztergálási művelet (OP80) a VTC 200 segítségével tökéletesíti a rotortengely vállait és csapágyhelyeit. A lefúvatás, a mérés és a rakatolás zárja a sort.

OP 70 – hüvely és fedél összeszerelése.

A teljes folyamatról készült videó itt tekinthető meg:

OP 80 – A rotortengely vállainak és csapágyhelyeinek finom esztergálása.

„Megerősítve látjuk a terveinket” – foglalja össze Michael Ihring. „A folyamatok nagyon stabilak, ami az alkatrészek minőségében is megmutatkozik. Ugyanakkor a vevő egy rugalmas cellamegoldás előnyeit élvezheti, amely bármikor bővíthető a növekvő kapacitásigények kielégítésére. Ez a rugalmasság minden részletben megmutatkozik, egészen az automatizálásig. Emellett a különböző intelligens szerszámcsere-stratégiák biztosítják, hogy nagyon kevés leállási idővel kell számolni.”

A hámozó esztergálás tökéletes lemezcsomag felületet biztosít

Ezzel azonban még nem ért véget az EMAG e-mobilitási nagyprojektje  ennél a vevőnél, mivel a gépgyártók a rotor-lemezcsomag nagy pontosságú esztergálására is terveztek megoldást a VTC 200-as gép segítségével. Az úgynevezett perdületmentes esztergálási eljárást alkalmazzák: itt a szerszám gördülő mozgása történik a munkadarabon – egy ferdén beállított CBN vágóél mozog a forgó munkadarabon. A vágóél kapcsolódási pontja folyamatosan mozog tovább. Az egész folyamat körülbelül ötször-hatszor gyorsabb, mint a hagyományos kemény esztergálás, és akár háromszor gyorsabb, mint a köszörülés. Ennek ellenére az eredmény kiváló minőség, perdületi nyom nélkül. Más szóval, a korábban köszörülendő felületek így a jövőben hántolva esztergálhatók. Ez ideális megoldás a tengelyt körülvevő lemezkötegek esetében.

Az egész folyamatot ezen a videón láthatja: Scroll-Free Turning

Előnyök biztosítása a növekvő e-mobilitási piacon

„Összességében a vevő a tökéletesen beállított rendszerek előnyeit élvezheti, amelyek mind a rotortengely megmunkálásakor, mind a lemezcsomag esztergálásakor nagy stabilitást és folyamatbiztonságot mutatnak. Ezek óriási előnyök, amelyeket az elkövetkező években a növekvő e-mobilitási piacra kívánunk bevinni” – mondja Andreas Bucher. „Az elektromotorgyártó ágazatból érkező megkeresések jelentősen növekednek. Ugyanakkor a mi technológiánkat már ma is nagyon sok alkalmazási területen használják ebben az ágazatban.


Ne hagyja ki az EMAG közelgő webináriumát:

Az e-mobilitás jön, de hová érdemes most befektetni? Ezek az elektromos motoralkatrészek óriási potenciált kínálnak!

2021. október 13., szerda

10:30 – 11:30 ÓRA CEST

Regisztráljon itt:

Gazdaság

Hol vásároljunk élelmiszert idén karácsonyra, ha a Földnek is jót akarunk?

Szezonális kutatást végzett a Carbon.Crane online karbonlábnyom csökkentéssel foglalkozó magyar startup: megvizsgálta a nyolc legnépszerűbb ételrendelő weboldalt fenntarthatósági szempontból.

A mérésükből kiderül, hogy a közismert platformok milyen energia- és vízigénnyel rendelkeznek, a különbségek pedig szemmel láthatóak: míg az egyik weboldalon egy kattintás csupán pár csepp vizet igényel, a másikon mért vízigénnyel akár koccintani is lehet.

Az egyes cégek között akár ötszörös különbség is lehet

A karácsonyi készülődés idején minden perc számít, így nem meglepő, hogy az online bevásárlás népszerűsége ebben az időszakban még nagyobb. Bár természetesen nagy segítség, hogy akár több órát is megspórolhatunk a házhozszállítással, fontos kiemelni, hogy minden internetes tevékenység károsanyag-kibocsátással jár: a karbonlábnyom mellett a szerverek energia-, illetve vízigénye sem elhanyagolható. A Carbon.Crane csapatának célja, hogy mind a szolgáltatók, mind a fogyasztók figyelmét felhívja erre a jelenségre, ezzel elősegítve vállalati oldalról az optimalizálást, a felhasználók számára pedig a legkörnyezettudatosabb döntés meghozatalát.

A mérés során a nyolc legnépszerűbb platform főoldalát, szezonális terméklistáját, illetve tíz különböző termék oldalát vizsgálták. A termékek kiválasztásában a szezonalitás, illetve a változatosság is szerepet játszott: a kutatásba egyaránt bevonták az alapélelmiszereket, illetve a prémium kategóriás termékeket is. Minden esetben ugyanazt az útvonalat járták végig a mérés készítői, így a következő eredményt kapták a karbonlábnyom mértékéről:

  • Kifli: 15,75 gramm
  • Ecofamily: 20,81 gramm
  • Auchan: 20,95 gramm
  • Foodora: 30,77 gramm
  • Wolt: 33,76 gramm
  • GRoby Online: 34,36 gramm
  • Aldi: 34,55 gramm
  • Tesco: 73,00 gramm

A számokból kiolvasható, hogy a Kifli oldalán keresztül majdnem öt (4,63) mintabevásárlást megrendelhetnénk, mielőtt annyi karbont bocsátunk ki, mint a Tesco platformján egyetlen vásárlással.

(Nem) egy csepp a tengerben

Kevesen tudják, hogy a weboldalaknak vízre és energiára is szükségük van, hiszen az online térben látható tartalmak kivétel nélkül fizikai szerverparkokon futnak, az ott található számítógépeket pedig üzemeltetni és hűteni kell. Ezért fontos kihangsúlyozni, hogy bár van némi eltérés, a weboldalak karbon-, energia- és vízlábnyoma szinte kéz a kézben jár: a legszennyezőbb oldalak energiából és vízből is kiemelkedően sokat fogyasztanak, a legjobban optimalizáltak pedig mindkettőt minimálisra szorítják. Annak ellenére, hogy a kibocsátások terén grammokról és mililiterekről beszélünk, ezek nem elhanyagolható mennyiségek, hiszen például tavaly csak a Kifli oldalán közel hat tonna szaloncukrot vásároltak karácsony előttig. 1

 

 

A számok igazolják többek között, hogy ugyanaz a bevásárlás a Tesco oldalán háromszoros vízigénnyel (38.38 mililiter) jár az Ecofamilyhez képest (11,51 ml). A hatalmas eltérések okai minden mutatónál az optimalizálásban, illetve a háttérrendszerekben keresendőek. A Tesconál a háttérben futó scriptek felelősek a karbonkibocsátás 80%-ért, illetve a fő- szezonális oldalakon ebben az időszakban  nagyméretű GIF-eket használnak, ami többszörösére növeli a környezeti terhelést az amúgy viszonylag jól optimalizált termékoldalak mellett is. Pedig ha valami, a főoldalak optimalizálása igazán fontos lenne, hiszen szinte minden felhasználó innen indítja a vásárlást. Ezzel szemben a Kifli, a Wolt és az Auchan példaként járhatnak az iparági szereplők előtt, ugyanis az optimalizálás terén ez a három weboldal volt a legkiemelkedőbb. Érdekesség, hogy a Tesco többi oldala is jól optimalizált és viszonylag kis lábnyomú: a 73 grammos vásárlási útvonalból a fő- és a szezonális oldal felelős 52 gramm kibocsátásért.

Forrás:

1: https://www.kifli.hu/targy/kifli-toplistak-eddig-6-tonna-szaloncukrot-vittunk-ki-nektek


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Egyre jobban bíznak a vállalatok a karbonkreditekben a Schneider Electric tanácsadó üzletágának, az SE Advisory Servicesnek a felmérése szerint

Az üzleti vezetők és a fenntarthatósággal foglalkozó szakemberek egyre inkább a klímaváltozás elleni küzdelem megbízható eszközeként tekintenek a karbonkreditekre – derül ki a Schneider Electric új, globális tanácsadó üzletága, az „SE Advisory Services” felméréséből.

A kutatás során a megkérdezettek 40 százaléka jelezte, hogy a szabályozási bizonytalanság ellenére cégük már részt vesz a karbonkreditek kereskedelmében, több mint felük pedig arról számolt be, hogy 2030-ig kibővítik az ezzel kapcsolatos tevékenységüket.    

A karbonkreditek korábban szkepticizmussal övezett piaca napjainkra egy strukturált és célorientált piaccá érett. A vállalatok ma már rendelkeznek a szükséges önbizalommal, motivációval és erőforrásokkal ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a karbonkreditek kereskedelmébe, és egyre aktívabban meg is teszik ezt – ez az egyik fő megállapítása a Schneider Electric „SE Advisory Services” üzletága által készített „Carbon Credit Outlook 2025” jelentésének. Az ehhez készített felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett vállalatok kétharmada ma már az ICROA (International Carbon Reduction and Offset Alliance) szabványait alkalmazza, 55 százalékuk pedig az „Integrity Council for the Voluntary Carbon Market” (ICVCM) által kidolgozott, a bolygónk és a társadalom szempontjából valóban értékes kezdeményezések és az azokból származó karbonkreditek beazonosítására alkalmas „Core Carbon Principles” (CCP) rendszer elveit használja a projektek minőségének értékeléséhez.

A kutatás során a válaszadók 40 százaléka jelezte, hogy a szervezet, ahol dolgozik aktív résztvevője a karbonkreditek piacának vásárlás, befektetés, vagy projektfejlesztés révén. Ezt a lehetőséget az éghajlati kockázatok kezelésére, az ellátási lánc rugalmasságának erősítésére és a hosszú távú értékteremtésre használják.

A felmérés egy másik fontos eredménye, hogy a válaszadók 55 százaléka arról számolt be, hogy 2030-ig az önkéntes karbonkredit-piacon való részvételének növelését tervezi. A megkérdezettek mindössze 12 százaléka jelezte azt, hogy stratégiájában nem foglalkozik a karbonkreditekkel. Ez a növekvő elkötelezettség szemléletmódbeli változást tükröz: a karbonkreditek stratégiai befektetésekké válnak, amelyeket a vállalatok az éghajlati kötelezettségvállalások és célok teljesítésére, valamint az érdekelt felek elvárásainak kielégítésére használnak – állapítja meg az SE Advisory Services jelentése.

„Mivel a globális dekarbonizációs törekvések példátlan beruházásokat igényelnek, és csak a fejlődő országokban 2030-ra évente ezermilliárd dollárra lenne szükség ezek megvalósításához, a karbonkredit-kereskedelem bevált mechanizmust kínál a vállalatoknak az elismert klímavédelmi intézkedések támogatására és a stratégiai érték építésére. Alapvető változás zajlik a vállalatok karbonkreditekhez való hozzáállásában. Abból, hogy a válaszadók közel egyötöde saját projekteket fejleszt, egyértelműen látszik, hogy a piac kezd lendületbe jönni. Ezek a vállalatok felismerik, hogy egy saját szén-dioxid-stratégia megalkotása egyben azt is jelenti, hogy a klímaváltozásra gyakorolt hatásukat is a saját kezükbe vehetik”

– mondta el Mathilde Mignot, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” területért felelős igazgatója.

Egyensúly a rövid távú éghajlati hatások és a hosszú távú innováció között

A karbonkreditek piacán a természetalapú kezdeményezések – mint például az erdőtelepítés, az újraerdősítés és az ökoszisztéma-restauráció – továbbra is egyértelműen prioritást élveznek, a válaszadók 50 százaléka tartja ezeket portfóliójuk legfontosabb elemeinek. Az ilyen projektek azonnali éghajlati hatást gyakorolnak, miközben elősegítik a biológiai sokféleséget, és a közösségek számára is előnyöket nyújtanak.

A kibocsátáselkerülési és -csökkentési kreditek, beleértve az erdővédelmet, a megújuló energiát és az energiahatékonysági projekteket, a második helyen állnak, 34 százalék tartja ezeket prioritásnak. A válaszadók 16 százaléka viszont most már a technológiai alapú és hibrid szén-dioxid-kivonási módszerekből származó karbonkrediteket részesíti előnyben.

A kutatás során a problémákra is rákérdeztek. A válaszadók közel fele (46%) azt látja a legnagyobb akadálynak a karbonkreditek használatának elterjedése kapcsán, hogy egyelőre nincs megfelelő iránymutatás arra vonatkozóan, hogyan épülhet be ez a piac a klímavédelmi törekvésekbe. A második legnagyobb probléma – a megkérdezettek 40 százaléka emelte ezt ki –, hogy egyelőre bizonytalannak látják az ezzel kapcsolatos kormányzati politikákat. Az SE Advisory Services jelentésében megjegyzi, hogy ezek a hiányosságok a vállalatok erős cselekvési szándéka ellenére is lassíthatják a beruházásokat.

„A vállalatvezetők egyre jobban bíznak a napjainkra kialakult minőségi infrastruktúrában, azonban egyértelmű útmutatásra van szükségük azzal kapcsolatban, hogy az önkéntes karbonkredit jogok hogyan illeszthetők be a megfelelési követelmények közé. Az önkéntes kezdeményezések és a szervezetek vagy kormányok által támogatott szabályozások, keretrendszerek közötti transzparens átjárhatósági útvonalak létrehozása a következő állomás ahhoz, hogy nagyszabású vállalati lépéseket láthassunk”

– mutatott rá William Theisen, az SE Advisory Services „Nature & Technology-Based Solutions” részlegének kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Rekorddöntő Black Friday – Rekorddöntő Black Friday

A magyarok idén bátrabban nyúltak a pénztárcájukhoz: a Black Friday és a karácsonyi vásárlási szezon a visszafogott előzetes becsléseket jóval túlszárnyalta, és a költések volumene elérte a 260 milliárd forintot.

A PwC Magyarország októberi és novemberi lakossági kutatása szerint az online vásárlók stabilabbnak érzik jövedelmi helyzetüket és egyre tudatosabbak – 67% az akciók és kedvezmények alapján veszi meg a karácsonyi ajándékot, és az ünnepi költések mértéke elérheti a 340 milliárd forintot.

 Az akciók ereje: Hogyan lett a bizonytalanságból rekordköltés?

 A Black Friday akciók idén felülmúlták az előzetes várakozásokat: a PwC október végi kutatásában előrejelzett 17%-hoz képest az online vásárlók 44%-a, mintegy 1,9 millió fő vásárolt a Black Friday (BF) időszak akcióiban. A magas szám azt jelzi, hogy az előzetesen bizonytalanok köréből sokakat sikerült megszólítani egy-egy jó ajánlattal. Miközben a realizált és a tervezett fejenkénti költés – 138 ezer és 130 ezer forint – nem tér el érdemben egymástól, a vásárlók tényleges száma végül jóval nagyobb vásárlási összeget eredményezett: az online költés elérte a 260 milliárd forintot (az előzetesen becsült 175-220 milliárdhoz képest).

„A kiemelkedő részvétel mögött az idei, valóban kedvező akciók állnak, amelyek sokakat ösztönöztek vásárlásra. Másrészt az év közbeni óvatosabb költést felváltotta a bátrabb vásárlás. Ez a két tényező együtt jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az előzetes várakozásokat ilyen mértékben túlszárnyalják a Black Friday-költések”

– mutatott rá Timár Szabolcs, a PwC Magyarország vezető menedzsere, a kutatás vezetője.

A vásárlók 55%-a olyan terméket vett saját részre, amelyet egyébként is megvásárolt volna, de most olcsóbban jutott hozzá. 48% karácsonyi ajándékot is vásárolt, sőt, a karácsonyi ajándékok 30%-a már a BF-időszak alatt került a kosarakba. Ez arra utal, hogy a fogyasztók egyre tudatosabban használják ki az akciós időszakokat az ünnepi készülődés során.

„Az online vásárlás tovább erősödött, a külföldi webáruházak szerepe is nőtt, miközben a fizikai boltok háttérbe szorultak. A vásárlók tudatosabbá váltak, jobban kihasználják az akciókat, és egyre többen tervezik előre az ünnepi költéseket”

– hívta fel a figyelmet a Timár Szabolcs.

Az online vásárlók 78%-a hazai webáruházat választott, de minden harmadik vásárló külföldi webshopból is rendelt. A hagyományos boltok szerepe visszaszorult: mindössze 16% vásárolt BF-akció keretében fizikai üzletben. A legnépszerűbb termékkategóriák a műszaki cikkek (39%), ezen belül is az okostelefonok és tartozékaik, de a ruházati termékek (25%), smink (17%), játékok és könyvek (14-14%) is előkelő helyen szerepeltek. A vásárlói elégedettség magas, ötfokú skálán 4,14-es értéket ért el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss