Connect with us

Gazdaság

Teret hódít az e-mobilitás, de hová érdemes most befektetni?

e-mobilitás emag webinárium

A Deloitte új tanulmánya szerint 2032-től több alternatív meghajtási rendszert helyeznek forgalomba a személygépkocsik piacán, mint tisztán belsőégésű motorokat. Könnyen elképzelhető, hogy ez a fejlődés mit jelent majd az autóipar számára: a belső égésű motorok alkatrészeinek hozzáadott értékű részesedése csökken, és ugyanilyen gyorsan nő az „elektromos” hajtásrészek aránya – köztük számos olyan forgásszimmetrikus alkatrész, amelyekre a gépgyártás specialistái, mint például az EMAG, ezidőtájt pontosan testre szabott gyártási megoldásokat fejlesztenek. Jelenleg egy beszállítói csoport számára teljesen automatizált és hatékony komplett megoldást fejlesztettek ki a rotortengelyek gyártására, valamint a rotor-lemezcsomag nagy pontosságú esztergálására. A rugalmas berendezésekkel a vevő a megmunkálási műveletek széles skáláját tudja lefedni. A felelősök nagyon elégedettek az alkatrészminőséggel és a reprodukálhatósággal.

EMAG gyártósor kifejlesztése a rotortengelyek gyártásához

 

Teljesen megmunkált rotortengely tizenkét fő és különböző másodlagos művelettel. Az egyes gépek és állomások automatizálása és összekapcsolása robotokkal, portálrendszerekkel és az EMAG saját TrackMotion rendszerével történik.


Teret hódít az e-mobilitás

Az e-mobilitás jön, de hová érdemes most befektetni? Ezek az elektromos motoralkatrészek óriási potenciált kínálnak!

Ne hagyja ki az EMAG közelgő webináriumát:

2021. október 13., szerda

10:30 – 11:30 óra (CEST)

Regisztráljon itt:


OP 10 / 20 – Előesztergálás két EMAG VTC 200 típusú gépen – Tökéletes megoldás a csökkentett főidejű 4-tengelyes tengelymegmunkáláshoz.

Az e-motorok növekvő mennyisége kihívás elé állítja a gyártástervezőket: Számos alkalmazási területen új megoldásokat kell kidolgozniuk, amelyekkel az olyan alkatrészek, mint például az e-motorok hajtótengelye, gyorsabban és hatékonyabban – és teljeskörű gyártási rendszerekkel – gyárthatók. Egy új és lenyűgöző példa egy, az e-mobilitáshoz alkatrészeket gyártó német beszállító vállalatnál mutatja meg, hogyan nézhet ki egy ilyen megoldás. A múlt év végén az EMAG egy új megoldást szállított ide. Hogyan jött létre az együttműködés?

„Kapcsolattartó partnereink egy rendkívül rugalmas rendszert kerestek, amely intelligens automatizálási megoldásokat is tartalmaz, hogy a forgórész tengelye körüli számos megmunkálási műveletet le tudják fedni. Ilyen kérdések esetén a vevő már évek óta az EMAG-ra támaszkodik, mert kulcsrakész megoldásokat kínálunk egy kézből, és az EMAG csoport szinte minden megmunkálási technológiát ural” – magyarázza Andreas Bucher, az EMAG Key Account Managere.

OP 40 – Csapágyhelyek indukciós edzése az EMAG eldec MIND L 1000 gépén.

Az együttműködés már nagyon korán elkezdődött: a vevő előzetesen még az alkatrész tervrajzait is megosztotta az EMAG-al, hogy megkönnyítse a későbbi gépészeti tervezést, és lehetővé tegye a minél karcsúbb és megbízhatóbb gyártási folyamatot. A teljes gyártósor kifejlesztése szoros kapcsolaton keresztül történt, amint azt Michael Ihring, az EMAG Systems munkatársa megerősíti:

„Az EMAG-nál mindig az ‘egy arc az ügyfélhez’ elv érvényesül. Egy tapasztalt kapcsolattartó megbeszéli a vevővel a teljes gyártási megoldásra vonatkozó követelményeket – ez például a nem az EMAG-tól származó gépekre is vonatkozik. Mi gondoskodunk tehát a teljes gyártási megoldásról és meghatározzuk annak specifikációit. Az előnyök nyilvánvalóak: a lényegesen kevesebb interfész-egyeztetés lerövidíti a szállítási időt, és egyben kedvezőbb és hatékonyabb összmegoldást eredményez.”

OP 50 – A rotortengelyek belső esztergálása egy VTC 200-as, középhajtású gépen.

A cél elérése tizenkét műveletben

A végeredmény egy lenyűgöző rotortengely megmunkálási folyamat – nem kevesebb, mint tizenkét fő- és különböző másodlagos művelettel. Az egyes gépek és állomások automatizálása és összekapcsolása robotokkal, portálrendszerekkel és az EMAG saját TrackMotion rendszerével történik.

OP 60 – Finom esztergálási és fúrási műveletek hajtott szerszámokkal, VTC 200-as gépen.

Ezt a folyamatot itt részletesen ismertetjük: 

  • Miután a kezelő a nyers alkatrészeket pufferszalagokon betáplálta, az EMAG két VTC 200-as gépén megkezdődik az előesztergálás – tökéletes megoldás a 4 tengelyes tengelymegmunkáláshoz, csökkentett főidőkkel (OP 10/20). Ezt követi a lefúvatási és mérési folyamat. A mérőgép visszajelzést ad az esztergáknak, amelyek automatikusan elvégzik az esetleges korrekciókat.
  • A belső fogazási folyamat (OP 30, formázás) után következik az OP 40-ben a rotortengely csapágyhelyek EMAG eldec MIND L 1000 gépén történő indukciós melegítése és edzése.
  • A következő műveletek, amelyeket az EMAG két VTC 200 MA (OP 50, belső esztergálás) és két VTC 200 (OP 60, furatmegmunkálás) gépén végeznek, szintén érdekesek. Mindkét folyamatot két gépen párhuzamosan végzik a teljesítmény növelése érdekében. A rotortengelyt ezután másodszor is lefúvatják, megmérik, és a jó darabokat DMC kóddal látják el.
  • Az OP 70-ben két összeszerelési folyamat zajlik, egy hüvely és egy fedél összeillesztésével.
  • Egy utolsó esztergálási művelet (OP80) a VTC 200 segítségével tökéletesíti a rotortengely vállait és csapágyhelyeit. A lefúvatás, a mérés és a rakatolás zárja a sort.

OP 70 – hüvely és fedél összeszerelése.

A teljes folyamatról készült videó itt tekinthető meg:

OP 80 – A rotortengely vállainak és csapágyhelyeinek finom esztergálása.

„Megerősítve látjuk a terveinket” – foglalja össze Michael Ihring. „A folyamatok nagyon stabilak, ami az alkatrészek minőségében is megmutatkozik. Ugyanakkor a vevő egy rugalmas cellamegoldás előnyeit élvezheti, amely bármikor bővíthető a növekvő kapacitásigények kielégítésére. Ez a rugalmasság minden részletben megmutatkozik, egészen az automatizálásig. Emellett a különböző intelligens szerszámcsere-stratégiák biztosítják, hogy nagyon kevés leállási idővel kell számolni.”

A hámozó esztergálás tökéletes lemezcsomag felületet biztosít

Ezzel azonban még nem ért véget az EMAG e-mobilitási nagyprojektje  ennél a vevőnél, mivel a gépgyártók a rotor-lemezcsomag nagy pontosságú esztergálására is terveztek megoldást a VTC 200-as gép segítségével. Az úgynevezett perdületmentes esztergálási eljárást alkalmazzák: itt a szerszám gördülő mozgása történik a munkadarabon – egy ferdén beállított CBN vágóél mozog a forgó munkadarabon. A vágóél kapcsolódási pontja folyamatosan mozog tovább. Az egész folyamat körülbelül ötször-hatszor gyorsabb, mint a hagyományos kemény esztergálás, és akár háromszor gyorsabb, mint a köszörülés. Ennek ellenére az eredmény kiváló minőség, perdületi nyom nélkül. Más szóval, a korábban köszörülendő felületek így a jövőben hántolva esztergálhatók. Ez ideális megoldás a tengelyt körülvevő lemezkötegek esetében.

Az egész folyamatot ezen a videón láthatja: Scroll-Free Turning

Előnyök biztosítása a növekvő e-mobilitási piacon

„Összességében a vevő a tökéletesen beállított rendszerek előnyeit élvezheti, amelyek mind a rotortengely megmunkálásakor, mind a lemezcsomag esztergálásakor nagy stabilitást és folyamatbiztonságot mutatnak. Ezek óriási előnyök, amelyeket az elkövetkező években a növekvő e-mobilitási piacra kívánunk bevinni” – mondja Andreas Bucher. „Az elektromotorgyártó ágazatból érkező megkeresések jelentősen növekednek. Ugyanakkor a mi technológiánkat már ma is nagyon sok alkalmazási területen használják ebben az ágazatban.


Ne hagyja ki az EMAG közelgő webináriumát:

Az e-mobilitás jön, de hová érdemes most befektetni? Ezek az elektromos motoralkatrészek óriási potenciált kínálnak!

2021. október 13., szerda

10:30 – 11:30 ÓRA CEST

Regisztráljon itt:

Gazdaság

Egyre nagyobb a választék az önkéntes nyugdíjkasszáknál

Folyamatosan nő a választható befektetési portfóliók száma az önkéntes nyugdíjkasszáknál, ám a választás – a részletes termékismertetők miatt – így sem lett sokkal nehezebb.

Bár a pénztáraknál akár 70 százalékos részvénykitettségű konstrukciók is elérhetők, a vagyon legnagyobb szeletét változatlanul a magyar állampapírok adják.

Tovább emelkedik a választható portfóliók száma az önkéntes nyugdíjpénztáraknál: miközben a kasszák indulásakor még három – egy alacsony, egy közepes és egy magas kockázati szintű – konstrukcióból lehetett választani a szolgáltatóknál, ma már az öt-hat csomagból álló választék is általánosnak tekinthető a piaci szereplőknél – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Az egyes portfóliók kiválasztása ugyanakkor – tette hozzá a szakértő – nem lett sokkal nehezebb: a szolgáltatók weblapjain szereplő tájékoztatók alapján nem túlságosan bonyolult megtalálni a leginkább testhezálló konstrukciót, hiszen a kasszák sokszor igen részletesen megadják a befektetési portfólió összetételét, illetve azt is, hogy az melyik korosztálynak ajánlott. 

Hetven százaléknyi részvényarány is előfordulhat

Választható portfóliókból jelenleg az Aranykor Nyugdíjpénztár ajánl a legtöbbet – összesen kilencet. Ezek közül viszont csak egy tekinthető magas kockázatúnak, kettő közepesnél magasabb, egy közepes, 2 közepesnél alacsonyabb, három pedig mérsékelt kockázatú. 

A választható konstrukciók száma alapján az élmezőnyben van az OTP Nyugdíjpénztár is, ahol összesen hat konstrukcióból válogatnak a tagok. Ezek közül a legóvatosabb befektetési politikát folytató, „Kockázatkerülő” néven futó portfóliót kifejezetten a már nyugdíjas, vagy közvetlenül nyugdíj előtt álló (62 év feletti) tagoknak ajánlja a pénztár, miután a befektetéseket kizárólag pénzpiaci eszközök, vagyis rövid lejáratú állampapírok és bankbetétek alkotják.

A sor végén viszont a „Dinamikus” névre keresztelt portfólió áll az OTP Nyugdíjpénztárnál, amit kifejezetten a magas kockázatot vállaló, az aktív éveik elején álló, azaz 16-35 éves pénztártagoknak ajánlanak. E portfólió befektetéseinek közel 90 százalékát hazai és nemzetközi részvények, illetve külföldi kötvények alkotják, hosszú távon kiemelkedően magas hozam elérését ígérve – ez indokolja a 25-35 évre ajánlott befektetési időtávot.

Az Alfa Nyugdíjpénztárnál szintén hat befektetési stratégia közül választhatnak a tagok: itt a legmagasabb kockázati szintű portfóliónál 70 százalék a részvények aránya. 

A Prémium Nyugdíjpénztár „cél-dátum” megjelöléssel látta el öt különböző portfólióját, amelyeket a tagok születési dátuma – illetve várható nyugdíjba vonulásának időpontja – szerint kategorizáltak. A legnagyobb kockázati szint vállalása az 1990 után született tagoknak javasolt: a kockázati besorolás a portfólió indulásakor magas szintű, viszont 2045-től közepes, míg 2050-től kezdődően alacsony kockázatúnak minősül.

A Pannónia Nyugdíjpénztár három eltérő befektetési bázis portfóliót kínál, amelyek a Zafír, Smaragd és Rubin nevet viselik – ezek közül utóbbi a legmagasabb kockázati szintű –, ám ezek mellé két kiegészítő portfólió is választható. 

„A megfelelő önkéntes nyugdíjpénztári portfólió kiválasztása egy szolgáltató kínálatán belül nem túlságosan bonyolult: minél közelebb állunk a nyugdíjba lépés várható időpontjához, annál alacsonyabb kockázatú befektetési csomagot érdemes választani”

– mondta a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője, hozzátéve ugyanakkor, hogy a megfelelő szolgáltató kiválasztásához érdemes az online nyugdíjpénztári kalkulátort is igénybe venni.

Még mindig az állampapír az úr

Bár a kasszáknál kínált portfóliókban akár a 60-70 százalékos részvénysúly is elérhető, a teljes vagyont vizsgálva egyáltalán nem ez a helyzet. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint 2024. harmadik negyedévében a magyar állampapírok adták a legnagyobb, 44 százalékos szeletét a kezelt vagyonnak – igaz, ez érezhető csökkenést tükröz az egy évvel korábbi 46,4 százalékos súlyhoz képest. 

A befektetési jegyek viszont egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a vagyonból: ezek részesedése 30,5-ről 32,7 százalékra emelkedett egy év alatt. A részvények aránya pedig – bár szintén emelkedik – még mindig 10 százalék alatt jár az önkéntes nyugdíjkasszák portfóliójában. 

Az MNB adatai szerint egyébként szeptember végére új csúcsra, 2164,5 milliárd forintra nőtt az önkéntes nyugdíjpénztári szektor vagyona, ami igen dinamikus, 19  százalék feletti növekedést tükröz 2023. azonos időszakához képest. Gergely Péter szerint pedig borítékolható, hogy a 2024. végi adatok is új rekordokat hoznak az önkéntes nyugdíjpénztáraknál, hiszen a kedvező tőkepiaci környezet is támogatja a vagyon további növekedését.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát: alig két év alatt az ötödik legnépszerűbb eszközzé vált, maga mögé utasítva a Google-t is.

A legfrissebb kutatási eredmények szerint marketing tevékenységet folytató kkv-k 44 százaléka használ AI-megoldásokat. Ilyen gyors növekedésre az elmúlt évtizedben egyetlen marketingeszköz esetében sem volt példa.

Legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2024-ben:

  1. Facebook
  2. Honlap
  3. Instagram ↑1
  4. Ajánlás ↑3
  5. Mesterséges intelligencia ↑4
  6. Google ↓3
  7. Hírlevél ↓1
  8. Ajánlat ↓3
  9. Keresőoptimalizálás ↓1
  10. TikTok ↑2

A magyar kkv-k körében továbbra is a Facebook a legnépszerűbb marketingplatform, amelyet a megkérdezett vállalkozások 78 százaléka használ marketing célokra. A második helyen stabilan a saját honlap áll, az Instagram egy helyet javítva a harmadik helyre lépett elő.

„A Facebook töretlen népszerűségének az a magyarázata, hogy még mindig annak a legnagyobb a felhasználói bázisa, valamint számos hirdetési formát és olyan funkciókat kínál, mint a csoportok és események, amelyekkel közösséget építhetnek és ügyfeleket aktivizálhatnak”

– mondta Wolf Gábor a kutatást végző Marketing Commando vezető tanácsadója, kisvállalati marketing szakértő.

Az ajánlások három helyet javítva a negyedik helyre kerültek, míg a mesterséges intelligencia (AI) négy helyet ugorva az ötödik legnépszerűbb eszköz lett. Ezzel szemben a Google hirdetések három helyet estek vissza, a hatodik helyet foglalva el. A rangsor további helyein a hírlevelek, írásos ajánlatok, keresőoptimalizálás és a három helyet javító TikTok található, amely most először került be a top 10-be.

Wolf Gábor szerint a TikTok növekvő népszerűsége annak köszönhető, hogy „most még kivételes lehetőséget kínál a kkv-knak a gyors növekedésre. Még tart az organikus tartalmak aranykora, mivel a felhasználók számához képest még kevés a tartalomgyártó, ezért a jól sikerült videók hatalmas elérést érhetnek el”

A mesterséges intelligencia mellőzése = önkéntes lemaradás

„A technológiai innovációk története tele van tanulságokkal: nemcsak azok sikerei bizonyítják a változás erejét, akik időben léptek, hanem azok kudarcai is, akik nem. Emlékezzünk csak a digitális átállásra az elmúlt évtizedekben – azok a vállalkozások, amelyek nem váltottak időben online jelenlétre, sokan hátrányba kerülhetek, elveszítették piacukat, relevanciájukat, sőt sokan közülük végleg bezártak. A mesterséges intelligencia most ugyanezt a fordulópontot jelenti, csakhogy sokkal gyorsabban”

– állítja Wolf Gábor.

A kutatás adatai is ezt támasztják alá: az AI-t használó kis- és közepes vállalkozás 42 százaléka tapasztalta, hogy már most hatékonyabb és termelékenyebb lett. Ezen kívül 29 százalékuk számára gyorsabbá és könnyebbé vált a döntéshozatal, míg 21százalék új üzleti lehetőségeket és modelleket fedezett fel az AI segítségével. A mesterséges intelligencia használata a válaszadók 18 százalékánál a költségek csökkentésében, 14 százaléknál pedig a versenyképesség növelésében játszott szerepet. A mesterséges intelligencia további előnye az ügyfélelégedettség javítása: a vállalkozások 10 százaléka szerint az AI segítségével személyre szabott ügyfélélmény pozitív hatással volt az ügyfelek visszajelzéseire.

A AI eszközöket használó kisvállalkozások körében a legnépszerűbbek a szövegírást és tartalomgenerálást segítő eszközök, amelyeket az mesterséges intelligenciát alkalmazók 79 százaléka használ. Az információkeresést és tanulást támogató AI-megoldások a második helyen állnak 59 százalékos aránnyal, míg a fordítási funkciók a harmadik legkedveltebbek (45 százalék). A képgeneráló alkalmazások 42 százalékkal a negyedik helyet foglalják el, míg a hosszú szövegek és jelentések összefoglalására alkalmas AI-eszközök az ötödik leggyakrabban használt kategóriát jelentik 35 százalékos használati aránnyal.

A Facebook még vezet, de az AI már itt is a sarkában liheg

A kutatás nemcsak azt térképezte fel, mely marketingeszközök a legnépszerűbbek, hanem azt is, hogy melyek hozzák a legjobb eredményeket. Hatékonyság szempontjából a Facebook továbbra is verhetetlenül az élen végzett, de a mesterséges intelligencia látványos előretörése már itt is megkérdőjelezhetetlen: a tavalyi 12. helyről a 6. helyre ugrott.

„A mesterséges intelligencia használata ma még versenyelőnyt jelent, de holnapra már alapelvárás lesz – akárcsak a Facebook vagy az e-mail marketing annak idején”

– állítja Wolf Gábor.

Az AI előretörése azt bizonyítja, hogy a vállalkozások már kézzelfogható eredményeket érnek el vele. Az, hogy egy év alatt a 12. helyről a 6. helyre ugrott a hatékonysági listán, jól mutatja: az AI stratégiai eszközzé vált.

„Kezdd el most használni és jókora előnyt szerezhetsz a versenytársakkal szemben”

– tanácsolja a kisvállalati marketing szakértő.

Leghatékonyabb marketingeszközök 2024-ben:

  1. Facebook
  2. Ajánlás ↑1
  3. Google ↓1
  4. Networking (pl. BNI) ↑2
  5. Hírlevél
  6. Mesterséges intelligencia ↑6
  7. Honlap ↓3
  8. Webshop ↓1
  9. Ajánlat ↓1
  10. Affiliate marketing

Az AI gyakran téved: a kkv-knak ellenőrizniük kell a gép válaszait

Bár a Facebook továbbra is a legnépszerűbb platform a kkv-k körében, hitelesség szempontjából továbbra fordított a helyzet. A válaszadók mindössze 15 százaléka tartja hitelesnek a Facebookon megjelenő tartalmakat, míg hirdetési eszközként 43 százalékos bizalmi szintet ért el. Ezzel szemben a Google találatai sokkal magasabb hitelességi arányt mutatnak: a válaszadók 60 százaléka megbízhatónak tartja azokat, míg a hirdetési szolgáltatásban is 53 százalékos a bizalom.

A mesterséges intelligencia találatai és válaszai vegyes megítélés alá esnek: bár a válaszadók 40 százaléka megbízik az AI-alapú keresési eredményekben, a hitelesség szempontjából mindössze 31 százalék tartja hitelesnek az AI által adott válaszokat.

„A mesterséges intelligencia-alapú megoldások mögött leggyakrabban statisztikai és logikai modellek állnak, amelyek a hatalmas adathalmazok feldolgozásával képesek releváns válaszokat generálni. Ezek a rendszerek nem mindig képesek megkülönböztetni a megbízható forrásokat a pontatlanoktól, és előfordulhat, hogy a logikai mintázatok hiányos vagy torz adatok alapján hibás következtetésekhez vezetnek. Ez magyarázza, hogy míg az AI eredményeit sok felhasználó hasznosnak tartja, a válaszok hitelességével kapcsolatban továbbra is óvatosság tapasztalható. Éppen ezért a kkv-knak fokozottan ellenőrizniük kell az AI által generált tartalmakat, hogy megőrizhessék hitelességüket és ügyfeleik bizalmát”

– mondta Wolf Gábor.

A hagyományos média megbízhatósága csupán 15 százalékos, ami megegyezik a Facebook értékével, jelezve, hogy a hagyományos csatornák is hasonló hitelességi válsággal néznek szembe. Az influencerek iránti bizalom továbbra is mélyponton van: mindössze 9 százalékos arányban tartják őket hiteles információforrásnak, ami a leggyengébb eredmény a vizsgált kategóriák között.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Visszatérhetnek a bankbetétekhez a PMÁP befektetők

Rengeteg pénz sorsáról dönthetnek idén a Prémium Magyar Állampapír befektetői, akik drámai kamatcsökkenéssel találkoznak hétfőtől a megszelídült inflációnak köszönhetően.

Nagy kérdés, hogy mennyi pénz fog visszaáramlani a sokkal versenyképesebbé vált bankbetétekbe. Összegyűjtöttük a jelenlegi banki betéti ajánlatokat.

Éveken át verhetetlen volt a Prémium Magyar Állampapír (PMÁP) a kockázatmentes befektetések piacán, hiszen az inflációval arányos kamatot biztosított a befektetők számára, sorozattól függően kisebb-nagyobb kamatprémiummal is megtoldva.

Ezek kamatfizetési időpontja – sorozattól függően – eloszlik a 2025. július 26-ig 16 különböző időpont között, de a zömük februártól áprilisig fizeti ki a kamatot. A legelső sorozat kamatfizetési időpontja január 20-án van.

Újra kell gondolniuk befektetéseik helyét a PMÁP befektetőknek

A 20 PMÁP sorozatból mindössze háromnak jár le a futamideje idén, mégis arra lehet számítani, hogy a később lejáró sorozatok befektetői közül is sokan döntenek úgy, hogy más helyet keresnek a pénzüknek. Így meg sem várva a futamidő végét, sok állampapír-befektető újra megjelenhet a bankbetétek piacán az idei év első felében, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

A PMÁP – sorozattól függően – 0,25 és 1,50 százalékos kamatprémiumot fizet az előző évi infláción felül, amely az idei kamatfordulókig összesen évi 17,85 és 19,10 százalék közötti kamatot jelent a befektetőknek kockázatmentesen, kamatadómentesen és szochomentesen.

Ez a – bankbetétekét jóval meghaladó – kamatszint azonban az idei kamatfordulótól kezdve már csak 3,95 és 5,2 százalék közötti éves kamatot fizet majd a jelentősen lecsökkent inflációnak (a 2024-es évre 3,7 százalék) köszönhetően, ami már összevethető nagyságrend a lekötött betétek hozamával. Főleg, hogy a bankbetétek irányadó kamatplafonja, vagyis a jegybanki alapkamat ennél magasabb szinten, jelenleg 6,50 százalékon tartózkodik.

Rövid távra a jegybanki alapkamatot is meghaladják a legjobb lekötött betétkamatok

A jelenlegi kamatszintek alapján a bankbetétek rövidebb időtávra magasabb, hosszabb időtávra alacsonyabb kamatot fizetnek.

A Gránit Banknak több versenyképes lekötött betéti ajánlata is van. 

  • 3 hónapra a Gránit eBank betét évi 6,50 százalékos kamatot nyújt új pénzre, aktivált eBank szolgáltatás megléte és legalább két egymást követő hónapban érkező, egyenként legalább 400 000 forintos egyösszegű jóváírás esetén.
  • 6 hónapra a Gránit KamatMax betét évi 5 százalékos kamatot fizet, ha az ügyfél havonta 20 000 forintért vásárol is mellette a bankkártyájával.
  • 12 hónapra jelenleg évi 4,75 százalékos (a jegybanki alapkamattól függő) kamatot biztosít a Gránit KamatMax Plusz, ehhez mindössze egy aktivált betéti bankkártya szükséges.

A MagNet Banknak évek óta kimagasló betéti ajánlatai vannak, most is több futamidőre kínál kedvező kamatokat:

  • 6 hónapra az új ügyfeleknek nyitható HELLO betét évi 4,20 százalékos kamaton túl bónusz pénzt is fizet, mely 0,5 és 1 százalék közötti mértékben emeli meg a befektetés hozamát a kamaton felül, ráadásul kamatadómentesen és szochomentesen.
  • A PRIZMA FORINT Betét 3 hónapra évi 5,06 százalékos, 6 hónapra évi 4,73 százalékos, 12 hónapra évi 4,61 százalékos betétkamatot fizet új pénzre
  • 3 hónapra lekötve versenyképes ajánlat még az Aktív Plusz Közösségi Betét, mely új pénzre évi 4,80 százalékos kamatot biztosít aktivált MagNet Mobilbank szolgáltatás és havi 30 000 forintos bankkártyás vásárlás esetén.

Változatlanul él még a K&H Bank legalább 1 hónapos meglévő, bankszámlás ügyfeleknek nyújtott ajánlata, amely új pénzre 90 napra évi 8,00 százalékos betétkamatot fizet. A privát banki ügyfelek 1 százalékkal magasabb kamatot kapnak.

A Magyar Cofidis Bank Cetelem Takarékszámlája is vonzó befektetést kínál, hiszen 6 hónap és 2 év között, több futamidőben is évi 5,25 – 6,25 százalék közötti lekötött betétkamatot kínál.

Az MBH Banknál is változatlanul elérhető a korábban is kínált magas betétkamat. A Prémium ügyfeleknek szóló ajánlatban az új pénzből vagy közvetlenül állampapír lejáratból (visszaváltásból) származó betétösszegek 6 hónapra évi 5,5 százalékos kamattal köthetők le.

Az állampapírok kamatai is vonzóak maradhatnak

Egyelőre még nem látni, hogy az állam milyen kamattal ad majd ajánlatot a jelenlegi PMÁP papírt a futamidő lejárta előtt visszaváltó, majd az aktuálisan értékesített sorozatból esetlegesen újra bevásárló PMÁP befektetőknek. Most ugyanis bőven az előző évi inflációs kamatszint felett, fixen évi 7,90 százalékos kamatot fizet az aktuálisan értékesített papír a 8 éves futamidő első évére a 2032/J sorozatban, 2025. április 22-ig.

Az új ajánlat hatással lehet majd a fix kamatozású állampapírok kamatszintjére is, melyek között jelenleg bőven vannak évi 6 százalék körüli kamatot kínáló konstrukciók. A Fix Magyar Állampapír évi 6,50 százalékos kamatot fial 3 évig, a Magyar Állampapír Plusz pedig évi 5,75 és 6,75 százalék közötti kamattal vásárolható meg, 5 éves futamidővel.

A változó kamatozású Bónusz Magyar Állampapír jelenleg évi 6,90 százalékos, illetve évi 6,91 százalékos kamatnál tart a 3, illetve 5 éves futamidejű papírok esetében.

Az állampapírok kamatait nem terheli semmilyen levonás, míg a bankbetétek kamatait összesen 28 százalékos állami elvonás terheli a 15 százalékos kamatadó és a 13 százalékos szociális hozzájárulási adó (szocho) formájában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss