Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

Ezeket az adatvédelmi irányelveket érdemes betartani minden KKV-nak

kkv

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a 2021-es év a többség számára a koronavírus-járványból való folyamatos kilábalást jelentette. Az emberek és a vállalkozások próbáltak alkalmazkodni személyes és munkahelyi életükkel ezekhez az új és sokrétű kihívásokhoz.

Az év elején a figyelem természetesen az év tervezése felé fordul. Egy ilyen kiszámíthatatlan évet követően az új év rengeteg KKV vezetője számára jelent értékes lehetőséget a tervezésre – különösen azoknál a kis- és középvállalkozásoknál, ahol nincs külön támogató személyzet.

Bár nincs két vállalkozás, aki ugyanúgy tervezne 2022-re, vagy pontosan ugyanazokkal a kihívásokkal néznek szembe. Minden vezető számára – vállalkozásuk méretétől vagy ágazatától függetlenül – prioritást élvez a biztonság szavatolása a szervezetben.

Ahogy a vállalkozások az üzletmenet folytonosságának biztosítása után elkezdtek egyre inkább a növekedésre fókuszálni, ugyanez mondható el a kiberbűnözőkről is, akik kihasználták a járványt, hogy még hatékonyabban léphessenek fel. Ezt szem előtt tartva bemutatunk három egyszerű tippet a kis- és középvállalkozások számára, amelyekkel támogathatjuk őket, hogy 2022 a jó dolgok miatt legyen emlékezetes év:

  1. Ismerje meg a fenyegetettségi környezetet

A világjárvány kezdeti hullámában a nagyvállalatok voltak a hackerek és rosszindulatú támadások elsődleges célpontjai, 2020 áprilisában például a Marriott Hotels-t és az Egészségügyi Világszervezetet támadták meg. Az elmúlt év során azonban ez a tendencia megváltozott, a tanulmányok pedig azt mutatják, hogy jelenleg a kis- és középvállalkozásokat fenyegeti leginkább a kibertámadás veszélye.

Ez az elmozdulás nagyrészt annak tudható be, hogy általában a kisebb szervezetek veszítenek a legtöbbet, ha támadásnak vannak kitéve, és a jelentések szerint a kis- és középvállalkozások 60%-a az adatszivárgást követő hat hónapon belül megszűnik. Ha mindehhez még hozzátesszük azt a tényt, hogy a kis szervezetek gyakran nem rendelkeznek olyan kifinomult biztonsági védelemmel, amely a nagyobb vállalatok számára érhető el, ez tökéletes célponttá teszi a KKV-ket a számítógépes bűnözők számára.

Mivel ezek a szervezetek tudják, hogy a kiberbűnözők elsődleges célpontjává váltak, 2022-ben meg fog növekedni azoknak a KKV-knek a száma, akik megoldásokat keresnek, hálózatuk védelmére. Ellentétben azokkal a nagy cégekkel, ahol a biztonsági részleg szerves része a infrastruktúrának, a KKV-k olyan beszállítókat és menedzselt szolgáltatókat keresnek, akik könnyen kezelhető és megfizethető biztonsági megoldásokat kínálnak.

Mivel a távmunka már biztos, hogy velünk marad, az olyan egyszerű plug-n-play megoldások, amelyek lehetővé teszik a vállalkozások számára a biztonságos hálózati hozzáférés létrehozását és fenntartását, 2022-ben minden eddiginél népszerűbbek lesznek. Például azok a hozzáférési pontok, amelyek konfigurálhatók egy iroda SSID-jének replikálására, biztonságos alagutak létrehozására és a vállalati hálózathoz való zökkenőmentes hozzáférés kialakítására, létfontosságú megoldások lesznek a kis- és középvállalkozások távolról dolgozó munkatársai számára.

  1. ‘Soha ne bízzunk, előbb ellenőrizzünk’

A legújabb kutatások szerint a szervezetek csaknem 97%-a bevezette vagy tervezi bevezetni a hibrid munkavégzést üzleti struktúrájában. Ennek megfelelően a tendencia egy megosztottabb munkarend irányába tolódott el. Egyetlen központosított hálózat helyett az alkalmazottak több különböző helyről és beállításokkal csatlakoznak, különböző szintű biztonsági intézkedések mellett.

Ez a megosztott megközelítés azzal a következménnyel járt, hogy a kis- és középvállalkozások most új helyeken tapasztalnak biztonsági réseket. Korábban a kisebb szervezeteknek az volt a feladata, hogy egyetlen hálózatot kellett megvédeniük a biztonsági kockázatoktól. Az otthoni irodák azonban mára a vállalkozások központi hálózatának peremévé alakultak át, ami azt jelenti, hogy megnőtt a sebezhető pontok száma.

A probléma megoldásához a kis- és középvállalkozásoknak a „zéró bizalom” vagy a „soha ne bízzunk, mindig ellenőrizzünk” megközelítést kell alkalmazniuk a kapcsolódás tekintetében, ami azt jelenti, hogy mindenkit, aki csak megpróbál hozzáférni a hálózathoz, ellenőrizni kell, hogy valóban az-e, akinek mondja magát. 2022-ben a többfaktoros hitelesítés még elterjedtebbé fog válni, mivel lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy ellenőrizzék, hogy a hálózatukon lévő személyek hozzáférése rendben van-e, és nem rosszindulatú szereplők próbálkoznak esetleg. Ez lehetővé teszi számukra, hogy megvédjék saját és ügyfeleik adatait.

Az Egyesült Királyság kormánya nemrégiben hangsúlyozta ennek a „zéró bizalom” biztonsági megközelítésnek a fontosságát. A Digitális, Kulturális, Média- és Sportügyi Minisztérium (DCMS) létrehozta a Nemzeti Kiberbiztonsági Központ kiberértékelési keretrendszerét, és azt javasolta, hogy a menedzselt szolgáltatók jogilag kötelesek legyenek követni ezeket az irányelveket. A keretrendszeren belül a szolgáltatóknak olyan intézkedéseket kell hozniuk az adatokhoz való hozzáféréshez, mint például a többfaktoros hitelesítés.

  1. A vásárlási döntések tükrözzék az adatvédelmi jogszabályokat

Az elmúlt néhány évben az EU általános adatvédelmi törvényének és az azt követő jogszabályi reformoknak köszönhetően az adatvédelem a kormányok és a nagyvállalkozások gyakori beszédtémájává vált. Mivel azonban 2020-hoz képest 2021-ben 14%-kal megugrott az adatszivárgások mértéke, a KKV-k kénytelenek voltak éberebben fellépni ügyfeleik adatainak védelme érdekében.

Ez sok problémát okozott azoknak a kis- és középvállalkozásoknak, akik nem rendelkeznek a nagyobb vállalatoknál egyébként megszokott biztonsági előírásokkal és részlegekkel. A személyes adataik miatt aggódó ügyfelek növekvő panaszaival szembesülve ezeknek a kisebb vállalkozásoknak egyszerű megoldásokat kell találniuk és alkalmazniuk, amelyek segíthetnek az adatok tárolásában és kezelésében.

Emellett, ahogy az Egyesült Királyság a közelmúltban bemutatta a Brexit utáni GDPR-t, 2022-ban a kis- és középvállalkozások az eladóktól és a menedzselt szolgáltatóktól várnak majd tanácsokat, hogy megtudják, mi felel meg a GDPR-nak Európa különböző régióiban.

Végül pedig, ahogy az adatszivárgások egyre hangsúlyosabbá válnak, a kis- és középvállalkozásoknak a biztonságot elsődleges prioritásként kell kezelniük üzleti modelljeikben a túlélés érdekében. A fejlettebb biztonsági intézkedések végrehajtásához szükséges belső infrastruktúra hiányában 2022-ben a kis- és középvállalkozások a beszállítókhoz és menedzselt szolgáltatókhoz fognak fordulni, hogy felvértezzék magukat a megfelelő tudással, felszereléssel és infrastruktúrával a támadók elleni védekezéshez.

Gazdaság

Generációk és percepciók: másért szeretik az irodai munkát az eltérő generációkhoz tartozók

Az iO Partners 2025 nyarán végzett online kutatása szerint a különböző korosztályok eltérően látják az ideális irodai munkafeltételeket, ami bizonyos mértékű véleménykülönbséget jelez közöttük.

Noha minden generáció mást tart a hatékony munkavégzés kulcsának, az irodai jelenlét mindhárom korosztály tagjai számára továbbra is értéket képvisel – csak épp teljesen eltérő okok miatt.

A hazai szellemi dolgozók körében vizsgálta az irodisták munkahelyi környezetének jellemzőit az iO Partners 2025 júniusában 500 fős mintán végzett kvantitatív online kutatása. A felmérés jól kirajzolódó generációs eltéréseket mutatott az irodai munkakörnyezet megítélésében, és összességében arra hívta fel a figyelmet, hogy a valódi kérdés nem az, szükség van-e irodára, hanem az, ki, miért és milyen formában tartja azt nélkülözhetetlennek.

Home office vagy iroda?

A kutatás alapján a magyar nagyvárosi irodisták közel fele (52%) dolgozik valamilyen rendszerességgel otthonról. Az arányokban ugyanakkor markáns különbségek mutatkoznak: az Y generáció (30–45 évesek) körében a legmagasabb a heti legalább három napot home office-ban dolgozók aránya (41%), szemben az X generációra (45–60 évesek) jellemző 27%-kal.

Az idősebbek közel kétharmada (64%) egyáltalán nem, vagy csak nagyon indokolt esetben dolgozik otthonról (ez az arány a Y-oknál 43, a Z-knél 42%), miközben a legfiatalabb, 20-30 éves munkavállalókra a heti 1-2 nap otthoni munka a legjellemzőbb: ez 35 százalékukra igaz.

Hol terem a hatékonyság?

A kutatásban résztvevők 39 százaléka a home-office-t tartotta hatékonyabbnak, míg 20 százalék az irodát, de a korosztályok között itt is érdekes mintázat rajzolódik ki. Az X generációban a legmagasabb azok aránya, akik az irodai munkát tartják eredményesebbnek, míg az otthonról elvégzett munkát az Y generáció tagjai érzik a leginkább hatékonynak. A legifjabb munkavállalók csaknem fele (46%) ugyanakkor akként foglalt állást, hogy mindkét munkatér hasonlóan hatékony.

Milyen a vonzó iroda?

Az talán nem meglepő, hogy a Z generáció digitális bennszülöttként magabiztosan dolgozik távolról, ám a kutatás érdekes tanulsága az, hogy számukra különösen fontos előny a társaság és a munkatársak közelsége, ha az irodában végzett munkáról van szó. Preferenciáik tekintetében kiderült, hogy szívesen dolgoznak modern, közösségi terekben, értékelik az ergonomikus berendezést és a nyitott, együttműködést ösztönző irodai környezetet. A fejlesztések közül a telefonfülkék és a csendes zónák bevezetését támogatják leginkább.

Az Y generáció számára az ideális iroda tekintetében a legfontosabb tényező a jó lokáció és a megközelíthetőség. Ez egyébként a teljes vizsgált mintára igaz, de az Y generáció képviselte legmagasabb arányban (74%) ezt a véleményt. Ők azok, akik az otthoni munkát tartják a leginkább hatékonynak, ugyanakkor az irodát a munka-magánélet egyensúly megteremtésének eszközeként is látják. Az irodai dizájn és a vizuális környezet – beleértve a műalkotásokat és dekorációkat – pozitív hatását is ők értékelik legmagasabban. Sokuk számára az iroda olyan tér, ahol rendezettebben, fókuszáltabban tudnak dolgozni.

Az X generáció tagjai a legkonzervatívabb irodahasználók: 48 százalékuk soha nem dolgozik otthonról. Ők tartják leginkább hatékonynak az irodába való bejárást, elsősorban a napi rutin és a struktúra megtartása miatt. Jóllehet az ideális iroda jellemzői közül náluk is a jó elhelyezkedés és a rövidebb utazási idő a leginkább kiemelt, az újfajta irodai terek vagy fejlesztések kevésbé hatnak rájuk ösztönzőleg.

 Lehet hatékony és szerethető az iroda?

Bár a kutatás jól kirajzolja a generációk közötti különbségeket, az eredményekből az is kiderül, hogy minden korosztály számára kialakítható motiváló, inspiráló és a hatékonyságot növelő irodai környezet.

Az iO Partners szakértői szerint a munkatér ma már nemcsak funkcionális kérdés, hanem stratégiai eszköz: a megfelelő környezet nemcsak a meglévő munkatársak elégedettségét és produktivitását növeli, hanem az új tehetségek bevonzásában is versenyelőnyt jelent. Az a vállalat, amely ezekhez az igényekhez tud alkalmazkodni, nemcsak elégedettebb, hanem lojális, elkötelezett dolgozókat is nyer.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A gazdálkodók igényeit kiszolgáló meteorológiai állomással lép piacra a Széchenyi István Egyetem

Innovatív meteorológiai állomást fejlesztettek a Széchenyi István Egyetem Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karán, amelyet a napokban szakmai partnereknek, viszonteladóknak, gazdálkodóknak mutattak be.

Az Unisense névre keresztelt műszer a legmodernebb technológia segítségével pontos adatokat biztosít a mezőgazdasági termelőknek, támogatva a hatékonyság növelését és a kockázatok minimalizálását. Forgalmazása januárban elkezdődhet.

A Széchenyi István Egyetem Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karán kifejlesztett meteorológiai állomás egyaránt szolgálja a kutatás és a gazdálkodók igényeit, hozzájárulva a pontosabb, adatalapú döntések meghozatalához – hangzott el az innováció bemutatóján, amelyet az intézmény mosonmagyaróvári Smart Farm Tangazdaságában tartottak nemrégiben. Az egyetem szakmai partnerei, leendő viszonteladók, gazdálkodók a program során részletesen megismerhették a fejlesztés sajátosságait, funkcióit és az értékesítésre szánt piaci konstrukciót.

 

Dr. Tóth Tamás kutatóprofesszor, a Széchenyi István Egyetem Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának dékánja az intézmény interdiszciplináris előnyére hívta fel a figyelmet. (Fotó: Adorján András/Széchenyi István Egyetem)

Az eseményen dr. Tóth Tamás dékán kiemelte, a precíziós gazdálkodással kapcsolatos kutatások mintegy harminc évre nyúlnak vissza a karon. Ez alapozta meg a Bioműszaki és Precíziós Technológiai Tanszék létrehozását, amely igazi szakmai műhelyként működik. Felhívta a figyelmet a Széchenyi István Egyetem interdiszciplináris szemléletére, amely ebben a fejlesztésben is megmutatkozik, hiszen a tanszék munkatársai mellett többek között a Digitális Fejlesztési Központ szakemberei és az egyetem hasznosítóvállalkozása, az Uni Inno Zrt. is fontos szerepet vállalt a projektben.

„Az intézmény fókuszában álló területek, mint a precíziós mezőgazdaság, a digitalizáció, az adatértékelés és a mesterséges intelligencia egyszerre jelennek meg az innovációban” – hangsúlyozta.

Dr. Teschner Gergely egyetemi docens elmondta, 2019 óta alkalmaznak különböző IoT-szenzorhálózatokat a karon, és az évek során rengeteg tapasztalatot szereztek az adatelemzésben. Ez alapozta meg a saját fejlesztési tevékenységet.

„Másfél éve fogalmazódott meg bennünk annak a meteorológiai állomásnak az ötlete, amely egyszerre kínál minden olyan funkciót, amelyekre a gazdálkodóknak szükségük van. A különböző szenzorok segítségével a műszer többek között a talajnedvességet és a talajhőmérsékletet, a szélirányt és a szélsebességet, a napsugárzás intenzitását, a levegő hőmérsékletét és páratartalmát, valamint a légnyomást, és a levélfelületi nedvességet is méri”

– sorolta.

A gazdálkodókat segítő, élenjáró technológiákat alkalmazó fejlesztésről dr. Teschner Gergely egyetemi docens számolt be. (Fotó: Adorján András/Széchenyi István Egyetem)

Hozzátette, az eszközön különböző adatküldési periódusokat lehet beállítani, és 15 perces periódus esetén teljes sötétségben is nyolc napig üzemképes az akkumulátor, amelynek feltöltéséhez nyári időszakban három óra szükséges. Az Unisense belső memóriája 40 adatküldési ciklus adatait tudja eltárolni, aminek akkor van jelentősége, ha az elküldött adatot valamilyen okból a szerver nem fogadta.

Az előadásból kiderült, a szoftveres hátteret az egyetem Digitális Fejlesztési Központja biztosította. A felhasználói felületet úgy alakították ki, hogy a gazdák egy közösséget alkotva meg tudják nézni egymás adatait. Ez egyrészt költséghatékonysági szempontból fontos, másrészt pedig még komplexebb képet ad az időjárási viszonyokról a mezőgazdasági termelők számára. Az adatok webes és mobilalkalmazáson keresztül is elérhetők: a rendszer előzményeket kezel, hibajelzéseket küld, és a közeljövőben növényvédelmi előrejelzésekkel is kiegészül.

Az értékesítésben kulcsszerepet kap az Uni Inno Zrt. Mint elhangzott, jelenleg havi harminc állomás gyártására van kapacitás, és az első megrendeléseket várhatóan január közepére teljesítik. A piaci értékesítésre három csomagot alakítottak ki a szenzorfelszereltségtől függően, amelyek ára 380 és 550 ezer forint között változik.

Dr. Teschner Gergely összegzésképp elmondta: azért érdemes az Unisense mellett dönteni, mert a fejlesztés stabil egyetemi háttérrel rendelkezik, a gyártás és a terméktámogatás is hazai, ezért a szerviz és alkatrészellátottság is biztosított. Mindemellett kiemelte a jó ár-érték arányt, valamint azt, hogy a termék fejlesztése a jövőben is folytatódik, így a platform további funkciókkal bővül. Az innovációról további részletek itt olvashatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Digitális fordulat a hazai pénzforgalomban

hazai

A hazai pénzforgalom 2025-ben látványosan digitalizálódik: az elektronikus fizetések aránya rekordokat dönt, az AFR és a qvik új fizetési élményt hoz, miközben a központi fraud-szűrés új védelmi szintet teremt.

Az azonnali fizetési rendszer egy negyedév alatt 53 millió tranzakciót bonyolított le, és a neobankok új irányokat jelölnek ki a pénzügyekben. Megjelent a PwC Digitális Pénzügyi Körkép 2025 című elemzése, mely részletesen feltárja a hazai pénzforgalom digitalizációjának legfrissebb trendjeit, adatait és a legújabb fejlesztéseket.

 Fejlett infrastruktúra támogatja a gyors digitalizációt

 A magyar pénzforgalmi infrastruktúra európai összevetésben is kiemelkedő. 2025 második negyedévére az ATM-hálózat elérte az 5 378 darabot (ami +166 db negyedéves növekedést jelent), a fizikai kártyaelfogadóhelyek száma meghaladta a 150 ezret és a POS-terminálok száma 275 559-re bővült. Az internetes elfogadóhelyek száma megközelítette a 45 ezret – ez több mint kétszerese a 2020-as szintnek.

A bankszámlák és kártyák állománya stabilan 10,3 millió darab körül mozog, miközben a használat minősége folyamatosan javul: nő a mobilbankon keresztül történő utalások száma, a kártyás vásárlások darabszáma és értéke is. A mobiltárcába regisztrált kártyák aránya már elérte a 25%-ot, az érintéses POS-tranzakciók részaránya tartósan 99%.

Ezzel párhuzamosan a készpénzfelvételek darabszáma 5,8%-kal, értéke 1,5%-kal csökkent. Az egy ATM-tranzakcióra jutó átlagos összeg 112 ezer forint. Budapest továbbra is élen jár: itt az elektronikus tranzakciók aránya 58% darabszámban és 68% értékben, míg Kelet-Magyarországon a legalacsonyabbak ezek az arányok.

Felfutóban az azonnali fizetés

 Magyarország 2020-ban egyedülállóan, kötelező jelleggel vezette be az Azonnali Fizetési Rendszert (AFR), amelyet 2024-ben az AFR 2.0 intézkedéscsomag és a qvik indítása egészített ki. A qvik valójában négy megoldást jelent – QR-kód, NFC, deeplink és fizetési kérelem –, amelyek egységes, kötelező szabványra építve terjesztik az azonnali fizetést online és bolti környezetben. 2025 második negyedévének végén már több mint 31 ezer helyszínen volt elérhető a qvik, a QR/NFC/Link tranzakciók száma negyedéves alapon 41,2%-kal nőtt.

Látványos a request-to-pay (fizetési kérelem) felfutása: 2025 második negyedévében 1 185 139 darab tranzakciót és 527,4 milliárd forint értéket ért el, ami 48,9%-os növekedés darabszám és 81,4%-os az érték tekintetében egyetlen negyedév alatt. A qvik a felhasználók számára mentes a tranzakciós illetéktől, így különösen nagy kosárértékeknél kínál alternatívát a kártyás fizetéshez képest.

„A qvik megoldások sikeréhez nemcsak a hagyományos és online fizetési rendszerek összehangolt fejlesztése szükséges, hanem a szolgáltatók aktív szerepvállalása a bizalomépítésben és az edukációban, hiszen a piaci várakozások szerint a digitális fizetés csak így válhat széles körben elfogadottá”

– mutatott rá Madar Norbert, a PwC Magyarország digitális kereskedelmi csapatának vezetője.

A PwC Digitális Pénzügyi Körkép 2025 kutatásában gyakorlati példák és piaci adatok is szerepelnek a legújabb fejlesztésekről.

A kiberbiztonság kulcskérdés

 A digitális csatornák térnyerésével párhuzamosan a kiberfenyegetések száma és komplexitása is nő: világszinten 2028-ra 14 000 milliárd dollárra emelkedhet a kiberbűnözés okozta kár; Magyarországon 2024-ben 220 ezer tranzakció során 41,9 milliárd forintnyi veszteség keletkezett. A kártyás visszaélések kibocsátói oldalon 2023 első negyedévétől 2025 második negyedévéig látványosan javultak: a sikeres visszaélések aránya 32%-ról 9,7%-ra esett, az egy esethez kapcsolódó átlagos kárérték pedig 38 756 forintra csökkent. Ezzel párhuzamosan viszont a kártyán kívüli elektronikus pénzforgalomban a sikeres visszaélések aránya 2025 második negyedévére 50%-ra emelkedett, közel 940 ezer forintos átlagos eseti kár mellett.

A támadások csatornái átrendeződtek: a mobil dominanciája 78%-ra nőtt, az internet aránya 20%, a végső célpont pedig jellemzően továbbra is ember (a támadások 46%-a emailen indul). Ebben a környezetben 2025. július 1-jén elindult a Központi Visszaélésszűrő Rendszer (KVR), a GIRO által üzemeltetett hibrid fraud-monitoring megoldás, amely szabály- és MI-alapú kockázati scoringgal 500 milliszekundum alatti időszeletben támogatja a banki döntést.

Az ügyfélélmény új dimenziói a neobankoknál

 A nemzetközi fintechszereplők (Revolut, Wise) néhány év alatt új mércét állítottak az ügyfélélményben: egyszerű, gyors, költséghatékony és fejlett mobilappokkal vonzottak be 1,5–2 millió magyar ügyfelet. A neobankok ügyfélköre jellemzően fiatalabb, digitálisan affinis, városi lakosokból áll; a kártyahasználatban az online és külföldi vásárlások dominálnak, a készpénzfelvétel aránya alacsony.

2023-ban a külföldi fintech-kártyák 69%-át regisztrálták mobilfizetési tárcába (Apple Pay, Google Wallet), szemben a hazai kibocsátású kártyák 23%-ával. A hagyományos bankok válasza érzékelhető: fejlett mobilbankok (virtuális kártya, kedvező devizaváltás), többcsatornás digitális szolgáltatások és gyorsabb onboarding jelenik meg, miközben a bankváltás adminisztratív akadályai – például a számlaszám-hordozhatóság hiánya – továbbra is fékezik a versenyt.

„Az ügyfélélmény 2025-re stratégiai tényezővé vált: az intuitív UX/UI, a hangalapú interakciók, az előfizetéses modellek és az AI-alapú személyre szabás új normát teremt. A neobankok által diktált digitális szint ma már piacszabályozó hatású: a verseny a személyre szabott ajánlatokban, a zökkenőmentes ügyfélutakban és a transzparens díjstruktúrában zajlik. A nyertesek azok lesznek, akik a biztonság, a fogyasztói élmény és a szabályozói megfelelés hármasát egy platformon, adatvezérelt működési modellben integrálják”

– foglalta össze Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC Magyarország vezető menedzsere, a kutatás vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss