Gazdaság
Ezeket az adatvédelmi irányelveket érdemes betartani minden KKV-nak
Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a 2021-es év a többség számára a koronavírus-járványból való folyamatos kilábalást jelentette. Az emberek és a vállalkozások próbáltak alkalmazkodni személyes és munkahelyi életükkel ezekhez az új és sokrétű kihívásokhoz.
Az év elején a figyelem természetesen az év tervezése felé fordul. Egy ilyen kiszámíthatatlan évet követően az új év rengeteg KKV vezetője számára jelent értékes lehetőséget a tervezésre – különösen azoknál a kis- és középvállalkozásoknál, ahol nincs külön támogató személyzet.
Bár nincs két vállalkozás, aki ugyanúgy tervezne 2022-re, vagy pontosan ugyanazokkal a kihívásokkal néznek szembe. Minden vezető számára – vállalkozásuk méretétől vagy ágazatától függetlenül – prioritást élvez a biztonság szavatolása a szervezetben.
Ahogy a vállalkozások az üzletmenet folytonosságának biztosítása után elkezdtek egyre inkább a növekedésre fókuszálni, ugyanez mondható el a kiberbűnözőkről is, akik kihasználták a járványt, hogy még hatékonyabban léphessenek fel. Ezt szem előtt tartva bemutatunk három egyszerű tippet a kis- és középvállalkozások számára, amelyekkel támogathatjuk őket, hogy 2022 a jó dolgok miatt legyen emlékezetes év:
- Ismerje meg a fenyegetettségi környezetet
A világjárvány kezdeti hullámában a nagyvállalatok voltak a hackerek és rosszindulatú támadások elsődleges célpontjai, 2020 áprilisában például a Marriott Hotels-t és az Egészségügyi Világszervezetet támadták meg. Az elmúlt év során azonban ez a tendencia megváltozott, a tanulmányok pedig azt mutatják, hogy jelenleg a kis- és középvállalkozásokat fenyegeti leginkább a kibertámadás veszélye.
Ez az elmozdulás nagyrészt annak tudható be, hogy általában a kisebb szervezetek veszítenek a legtöbbet, ha támadásnak vannak kitéve, és a jelentések szerint a kis- és középvállalkozások 60%-a az adatszivárgást követő hat hónapon belül megszűnik. Ha mindehhez még hozzátesszük azt a tényt, hogy a kis szervezetek gyakran nem rendelkeznek olyan kifinomult biztonsági védelemmel, amely a nagyobb vállalatok számára érhető el, ez tökéletes célponttá teszi a KKV-ket a számítógépes bűnözők számára.
Mivel ezek a szervezetek tudják, hogy a kiberbűnözők elsődleges célpontjává váltak, 2022-ben meg fog növekedni azoknak a KKV-knek a száma, akik megoldásokat keresnek, hálózatuk védelmére. Ellentétben azokkal a nagy cégekkel, ahol a biztonsági részleg szerves része a infrastruktúrának, a KKV-k olyan beszállítókat és menedzselt szolgáltatókat keresnek, akik könnyen kezelhető és megfizethető biztonsági megoldásokat kínálnak.
Mivel a távmunka már biztos, hogy velünk marad, az olyan egyszerű plug-n-play megoldások, amelyek lehetővé teszik a vállalkozások számára a biztonságos hálózati hozzáférés létrehozását és fenntartását, 2022-ben minden eddiginél népszerűbbek lesznek. Például azok a hozzáférési pontok, amelyek konfigurálhatók egy iroda SSID-jének replikálására, biztonságos alagutak létrehozására és a vállalati hálózathoz való zökkenőmentes hozzáférés kialakítására, létfontosságú megoldások lesznek a kis- és középvállalkozások távolról dolgozó munkatársai számára.
- ‘Soha ne bízzunk, előbb ellenőrizzünk’
A legújabb kutatások szerint a szervezetek csaknem 97%-a bevezette vagy tervezi bevezetni a hibrid munkavégzést üzleti struktúrájában. Ennek megfelelően a tendencia egy megosztottabb munkarend irányába tolódott el. Egyetlen központosított hálózat helyett az alkalmazottak több különböző helyről és beállításokkal csatlakoznak, különböző szintű biztonsági intézkedések mellett.
Ez a megosztott megközelítés azzal a következménnyel járt, hogy a kis- és középvállalkozások most új helyeken tapasztalnak biztonsági réseket. Korábban a kisebb szervezeteknek az volt a feladata, hogy egyetlen hálózatot kellett megvédeniük a biztonsági kockázatoktól. Az otthoni irodák azonban mára a vállalkozások központi hálózatának peremévé alakultak át, ami azt jelenti, hogy megnőtt a sebezhető pontok száma.
A probléma megoldásához a kis- és középvállalkozásoknak a „zéró bizalom” vagy a „soha ne bízzunk, mindig ellenőrizzünk” megközelítést kell alkalmazniuk a kapcsolódás tekintetében, ami azt jelenti, hogy mindenkit, aki csak megpróbál hozzáférni a hálózathoz, ellenőrizni kell, hogy valóban az-e, akinek mondja magát. 2022-ben a többfaktoros hitelesítés még elterjedtebbé fog válni, mivel lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy ellenőrizzék, hogy a hálózatukon lévő személyek hozzáférése rendben van-e, és nem rosszindulatú szereplők próbálkoznak esetleg. Ez lehetővé teszi számukra, hogy megvédjék saját és ügyfeleik adatait.
Az Egyesült Királyság kormánya nemrégiben hangsúlyozta ennek a „zéró bizalom” biztonsági megközelítésnek a fontosságát. A Digitális, Kulturális, Média- és Sportügyi Minisztérium (DCMS) létrehozta a Nemzeti Kiberbiztonsági Központ kiberértékelési keretrendszerét, és azt javasolta, hogy a menedzselt szolgáltatók jogilag kötelesek legyenek követni ezeket az irányelveket. A keretrendszeren belül a szolgáltatóknak olyan intézkedéseket kell hozniuk az adatokhoz való hozzáféréshez, mint például a többfaktoros hitelesítés.
- A vásárlási döntések tükrözzék az adatvédelmi jogszabályokat
Az elmúlt néhány évben az EU általános adatvédelmi törvényének és az azt követő jogszabályi reformoknak köszönhetően az adatvédelem a kormányok és a nagyvállalkozások gyakori beszédtémájává vált. Mivel azonban 2020-hoz képest 2021-ben 14%-kal megugrott az adatszivárgások mértéke, a KKV-k kénytelenek voltak éberebben fellépni ügyfeleik adatainak védelme érdekében.
Ez sok problémát okozott azoknak a kis- és középvállalkozásoknak, akik nem rendelkeznek a nagyobb vállalatoknál egyébként megszokott biztonsági előírásokkal és részlegekkel. A személyes adataik miatt aggódó ügyfelek növekvő panaszaival szembesülve ezeknek a kisebb vállalkozásoknak egyszerű megoldásokat kell találniuk és alkalmazniuk, amelyek segíthetnek az adatok tárolásában és kezelésében.
Emellett, ahogy az Egyesült Királyság a közelmúltban bemutatta a Brexit utáni GDPR-t, 2022-ban a kis- és középvállalkozások az eladóktól és a menedzselt szolgáltatóktól várnak majd tanácsokat, hogy megtudják, mi felel meg a GDPR-nak Európa különböző régióiban.
Végül pedig, ahogy az adatszivárgások egyre hangsúlyosabbá válnak, a kis- és középvállalkozásoknak a biztonságot elsődleges prioritásként kell kezelniük üzleti modelljeikben a túlélés érdekében. A fejlettebb biztonsági intézkedések végrehajtásához szükséges belső infrastruktúra hiányában 2022-ben a kis- és középvállalkozások a beszállítókhoz és menedzselt szolgáltatókhoz fognak fordulni, hogy felvértezzék magukat a megfelelő tudással, felszereléssel és infrastruktúrával a támadók elleni védekezéshez.
Gazdaság
Leveri a kamatokat a piaci verseny a hitelpiacon
Nemhogy kamatemelési, de kamatcsökkentési hullámmal érkezik a tavasz a lakossági hitelpiacra. Ráadásul piaci innovációra, az állampapírokból érkező pénzekre adott kamatkedvezményes hitelre is látunk példát a piacon – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Beigazolódott a BiztosDöntés.hu korábbi prognózisa, amely szerint alaptalanok azok a hangok, amely szerint a tavaszi lakáshitel-kihelyezési boomra a bankok kamatemeléssel fognak ráfordulni. A március elsejétől érvényes új kondíciós listákon egyetlen kamatemelést sem találunk a lakáshitelek esetében.
Az állampapírokra is ráhajtanak a hitelezés felfuttatásához
Sőt, ahogy arra Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője felhívja a figyelmet, a CIB Bank piaci innovációval is igyekszik meglovagolni az állampapír hozamfizetés után a piacra érkező pénzeket: a legalább havi 800 ezer forintot a kölcsönszerződésben megjelölt bankszámlára befizető ügyfelek a banknál vezetett betét- és értékpapírszámlák egyenlege alapján még komoly kamatkedvezményre jogosultak a 10 éves futamidejű Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel és a 11-30 évre felvett lakáshiteleik után.
A standard, 7,99 százalékos kamat a Mozgástér Kedvezménycsomagban 10 millió forint alatti megtakarítási egyenleg esetén 6,59 százalékra, 10 millió felett 6,19 százalékra csökken. A 20-40 milliós megtakarítási egyenleggel bírók kamata benéz 6 százalék alá, 5,99 százalékra, 60 millióig 5,79 százalék, míg a 60 millió forint feletti megtakarítással bíró ügyfelek 240 bázis pontos kamatkedvezményt kapnak, így hitelük kedvezményes kamata 5,59 százalék.
A CSOK-hiteleseknek is van kedvező ajánlat
A CIB Bank a CSOK Plusz hitelt piaci hitellel kiegészítőknek ajánlja a CIB Kamatkedvezmény Duó termékét, ahol a CSOK hitellel együtt igényelt kiegészítő kölcsön 5,75 százalékon érhető el – itt elegendő 600 ezer forintos havi jóváírást teljesíteni.
Kamatcsökkentésről szól a személyi kölcsön piac is
Éles verseny van a személyi kölcsönök piacán is – emlékeztet a BiztosDöntés.hu szakértője. Az Erste ennek hatására visszacsökkentette a február elején megemelt kamatait a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel esetében. A mostani kamatcsökkentés 9-29 bázispontos volt, a legkomolyabban az 1,5-8 millió forintos 66-84 hónapra igényelt hiteleknél van – itt a kamat 17,01 százalékról 16,72 százalékra csökkent.
Az OTP Bank is csökkentette március 1-től a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel kamatát a legalacsonyabb hitelösszegsávban 2-3,1 millió forint között 16,99 százalékról 16,72 százalékra.
Március elsejétől a CIB Bank is csökkentette a személyi kölcsön kamatait a legkedvezőbb “A” és “B” ügyfélminősítésű sávban a kamatcsökkentés mértéke 0,3-1,3 százalékpont közötti. A legnagyobb csökkentés a “B” ügyfélminősítésű sávban a 7 millió forintot meghaladó hitelösszeg esetén volt, itt 11,99 százalékról 10,69 százalékra csökkent a kamat. A legkisebb kamatot a 7 millió forintot meghaladó összegű kölcsönt igénylő A ügyfélminősítéssel bíró ügyfelek élvezhetik – nekik 9,64 százalékon hitelez a CIB.
Korábban, február közepén az MBH Bank nyeste meg a Személyi Kölcsön Extra Plus hitelének kamatait. A csökkentés 6,99 millió forintig 50 bázispontos volt, ám az újonnan létrehozott 7 millió forint feletti sávban így már immár az MBH is egyszámjegyű, 9,99 százalékos kamatot kínál – hívja fel a figyelmet Gergely Péter.
Az UniCredit Bank nem nyúlt a kamatokhoz, de május végéig meghosszabbította a Fix Kamat személyi kölcsönnél, a Green személyi kölcsönnél és Felújítási személyi kölcsönnél az egy havi törlesztő visszajár, illetve Online Plusz 30 000 forint visszajár akcióját.
Márciusi emelésről a BiztosDöntés.hu összegzése szerint egyedül a Raiffeisen Bank adott hírt – itt a 450 ezer forintos jövedelmet igazoló ügyfeleknek múlt szombattól a korábbi 8,09 százalékpont helyett csak 7,5 százalékpontos kamatkedvezmény jár, így a kedvezményes kamat mértéke 9,9 százalékról 10,49 százalékra nőtt – ám a bank még ezzel a kamattal is versenyképes – emlékeztet Gergely Péter.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Lehet a termékelőfizetés az e-kereskedelem jövője?
Egyelőre a 18-79 éves magyar lakosság alig fele hallott a termékelőfizetéses e-kereskedelemről és mindössze 8 százalék próbálta már ki ennek valamilyen formáját – derült ki a Reacty Digital 2025. januári felméréséből.
A megoldás gyerekcipőben jár még hazánkban, azonban az egyre változatosabb szolgáltatók és elérhető termékkategóriák segíthetik a kipróbálók arányának emelkedését. A 30 év alattiak körében általánosságban is népszerűbbek az előfizetések, ami pozitív jövőképet jelenthet a modell szélesebb körű elterjedése szempontjából.
Online termékelőfizetés alatt elsődlegesen azt értjük amikor a vásárló rendszeres időközönként (pl. negyedévente) kap egy csomagot, ami tartalmazhat általa összeválogatott dolgokat (pl. eledel a háziállatainak), vagy akár a webáruház által összeállított termékcsomagot (pl. tematikus könyvcsomag). A kérdőív szempontjából szintén a termékelőfizetések közé soroltuk azt, ha az előfizetés egy fix összeg kifizetése által állandó kedvezményeket biztosít (pl. ingyenes kiszállítás minden rendelésre vagy kedvezményes ár egyes termékekre).
Felmenő rendszerben gyűrűzhet be a termékelőfizetés a magyar piacra
A januári kutatás alapján egyelőre a 18-79 éves magyar lakosság kevesebb mint fele (45%) hallott arról, hogy termékekre is lehet online előfizetni, ami azt mutatja, hogy ez a koncepció még nem kifejezetten elterjedt hazánkban. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy van tudomása ilyen lehetőségről: míg a 60 év felettiek közül tízből hárman (29%), addig a 30 év alattiak közül tízből heten (73%) hallottak már online termékelőfizetésekről. A fiatalabbak egyébként mindenféle előfizetés irányába nyitottabbak, legyen szó akár streaming szolgáltatásról vagy újságelőfizetésről. A körükben való ismertség a jövőben elősegítheti ennek a termékelőfizetéses üzleti modellnek a szélesebb körű elterjedését is, hiszen hosszabb távon a jelenlegi fiatalok válnak idősebbé, a későbbi fiatalok pedig már egy ilyen szempontból sokkal érettebb piacra lépnek be.
A modell terjedését természetesen nem csak a lakossági érdeklődés befolyásolja, kínálati oldalról is szükség van a lehetőség biztosítására, de a kereskedők nyitottnak mutatkoznak a modell irányába.
Az elköteleződéstől való félelem és az érzékelt haszon hiánya jelent akadályt a termékelőfizetésnek
A felnőtt magyarok bő fele (55%) nem szívesen vállalna hosszú távú (pl. egy éves) elköteleződést termékelőfizetések esetén, ami egy kifejezetten nagy visszatartó erő lehet a modell terjedésével szemben. Ugyanakkor ellensúlyozható azzal, ha például havi vagy negyedéves fizetési konstrukciót biztosít a webáruház, ezáltal lehetőséget adva arra, hogy a fogyasztó egyszerre kisebb összeget fektessen csak az előfizetésbe, illetve könnyebben lemondhassa azt, amennyiben mégsem felel meg az igényeinek.
Mindössze tízből hárman érzik azt, hogy az előfizetéses modell kényelmesebb lehet számukra, illetve időt spórolhat az egyedi rendelésekhez viszonyítva, és csupán a felnőttek negyede (24%) jelezte, hogy szívesen előfizetne olyan termékre, amit amúgy is rendszeresen vásárol. A 18-79 évesek közel fele (45%) viszont úgy érzi, hogy a termékelőfizetési modell inkább csak marketingfogás, nem pedig valódi előny a fogyasztók számára, 38 százalék kifejezetten lehúzásnak érzékeli ezt a megoldást. Tízből négy (43%) felnőtt magyar szerint pedig felesleges vásárlásra ösztönzi az embereket egy-egy ilyen termékelőfizetési lehetőség. A fiatalabb korosztályok minden szempontból pozitívabban fordulnak a termékelőfizetéses modellek irányába: minél fiatalabb valaki, annál nyitottabb arra, hogy kipróbáljon egy ilyen csomagot, annál inkább érez pozitív velejárókat (pl. kényelem, időspórolás), és annál kevésbé szkeptikus az előfizetések vásárlói hasznával kapcsolatban (pl. csak marketingfogás).
A szolgáltatáselőfizetéseket már megszoktuk, a termék még újdonságként hat
A 18-29 évesek háromnegyedének (74%) van, vagy volt valaha valamilyen előfizetése, míg a 60-79 évesek körében ez az arány csupán 23 százalék. A legnépszerűbbek egyértelműen a streaming szolgáltatások (pl. Netflix, Spotify), tízből hat (61%) szolgáltatáselőfizetőnek van vagy volt ilyen csomagja, minden negyedik (25%) pedig valamilyen közösségi médiának a prémium csomagjára fizet(ett) elő.
Bár a felnőtt lakosság kifejezetten kis hányada (8%) rendelkezik jelenleg termékelőfizetéssel, akiknek van ilyesmijük, azok többnyire elégedettek vele, aminek oka elsősorban az időmegtakarítás, valamint a kényelmes használat és a kedvező ár-érték arány. Bár a többség inkább a mérleg pozitív oldalára helyezi az ár-érték arányt, az elégedetlenkedők elsődleges indoka a túl drága előfizetési csomag, ami a lakosság árérzékenységét tükrözi.
Az árérzékenység az előfizetéseknél is megjelenik
Ami a jövőbeli terveket illeti, a legtöbben egészséghez kapcsolódó termékekre fizetnének elő, illetve élelmiszerre vagy állateledelre. Ezek a választások könnyen megérthetőek, hiszen az említett termékkategóriák gyorsan forgó fogyasztási cikknek minősülnek, vásárlásuk általában nem opcionális és sokszor rendszeres, illetve jól előre jelezhető.
A termékelőfizetésre nyitottak közül tízből hatan (61%) csak akkor fizetnének elő a jövőben, ha ez anyagi kedvezménnyel (is) jár számukra, tízből hárman (28%) fizetnének ugyanannyit a termékért, mint egyedi vásárlás során és csupán tízből egy fő (11%) érzi úgy, hogy az előfizetés kényelme érdekében akár 5-10 százalékkal többet is fizetne az adott termékért.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A Zyxel Networks Ken Tsait nevezi ki új elnöknek
A biztonságos és AI-alapú felhőalapú hálózati megoldások terén vezető szerepet betöltő Zyxel Networks bejelentette, hogy 2025 februárjától Ken Tsai a Zyxel Networks új elnöke.
A Zyxel Networks a Zyxel Communicationsből 2019-ben történt kiválása óta a kis- és középvállalati (SMB) hálózati piacra összpontosít, és a hálózatbiztonsági megoldások mellett a Nebula felhőkezelő platformja révén sikeresen építi erős piaci pozícióját. Ken Tsai vezetésétől az vállalat az várja, hogy olyan előremutató stratégiákat alakítson ki és olyan piaci megközelítéseket hozzon, amelyek tovább fokozzák a gyártó növekedési lendületét a globális piacokon.
Ken Tsai elkötelezett a növekedés mellett
„A Zyxel Networks az első perctől kezdve elkötelezett a kivételes hálózati megoldások biztosítása mellett a kis- és középvállalkozások számára”
– mondta Tsai.
„A Nebula felhőkezelési platformmal, biztonsági megoldásainkkal és K+F tevékenységünkkel sikeresen kitűnünk a nemzetközi piacokon és az évek alatt szilárd üzleti modellt hoztunk létre. Erre a sikerre építve magabiztosan haladunk előre. Nagy a felelősség ennek a sikernek a tovább építésében. A jövőben teljes mértékben a Zyxel Networks folyamatos növekedésének és innovációjának vezetésére fogom magam szentelni.”
Ken Tsai 19 éves tapasztalattal rendelkezik a Zyxel Csoportnál, ahol különböző stratégiai műveleti és termékmenedzsment egységekben töltött be kulcspozíciókat, beleértve a Gateway stratégiai üzleti egységet, a menedzsment központot, a vállalati HR szolgáltatási részleget és az üzleti támogató központot.
A márkamenedzsment, a piacfejlesztés és az ügyfélélmény terén szerzett széleskörű tapasztalata – amelyet a globális központban betöltött szerepek és az európai piacokon eltöltött többéves külföldi tartózkodás során szerzett – garancia arra, hogy vezetőként képes lesz a részlegeken és kultúrákon átívelő csapatokat az üzleti célok elérése érdekében irányítani. Ez a tapasztalat szilárd alapot jelent a Zyxel Networks jövőbeli fejlődéséhez.
Segítség a kis- és középvállalkozásoknak a kihívások leküzdésében
A kis- és középvállalkozások előtt jelenleg világszerte széles körben álló kihívások közé tartozik a szabályozási nyomás, a korlátozott erőforrások és a munkaerő-felvételi nehézségek, amelyek hatékonyabb működési gyakorlatokat és erőforrás-elosztást igényelnek. A növekvő biztonsági támadások is indokolják a biztonságos és megbízható megoldások sürgős továbbfejlesztését.
A Zyxel Networks Nebula felhőkezelési megoldását kifejezetten ezekre a fájdalmas pontokra tervezték, mivel egyetlen platformon keresztül integrálja a vezetékes, vezeték nélküli és biztonsági eszközöket, amely a felhőkezelés és a mesterséges intelligencia segítségével analitikus felügyeletet biztosít. Ez a megközelítés leegyszerűsíti a kezelési folyamatokat, miközben csökkenti a kiberfenyegetésekkel kapcsolatos kockázatokat, enyhítve a kkv-k terheit.
A Zyxel Networks hangsúlyozza, hogy Tsai gazdag, több funkciót átfogó együttműködési tapasztalata és a csapatba vetett bizalma elősegíti a vállalaton belüli mélyebb integrációt, és fokozza a lehetőségek megragadásának képességét a gyorsan fejlődő piacon. Ez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy továbbra is olyan innovatív megoldásokat nyújtson, amelyek megfelelnek az ügyfelek igényeinek, miközben támogatja a kkv-kat a kihívások leküzdésében és az üzleti növekedés előmozdításában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
Dróntechnológia mesterfokon
-
Ipar2 hét ago
Átadták Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat
-
Gazdaság2 hét ago
Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé
-
Okoseszközök2 hét ago
Az SAP és a Databricks bemutatja az SAP Business Data Cloudot
-
Tippek2 hét ago
NEXT Fesztivál a Trafóban – Fiatal alkotók és kísérleti formák ünnepe Budapesten
-
Tippek2 hét ago
Öt dolog, amire szoftver-beszerzéskor érdemes figyelni
-
Gazdaság2 hét ago
Cafeteria bevezetés: tavasszal sem késő, sőt!
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9